Ogłoszenie z dnia 2022-05-17
Powiązane ogłoszenia:
- 2022/BZP 00091600/01 - Ogłoszenie z dnia 2022-03-18
- 2022/BZP 00099042/01 - Modyfikacja z dnia 2022-03-25
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa baterii i akumulatorów
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: 32 Baza Lotnictwa Taktycznego w Łasku
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 730097572
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: 9 - go Maja 95
1.5.2.) Miejscowość: Łask
1.5.3.) Kod pocztowy: 98-100
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL714 - Sieradzki
1.5.7.) Numer telefonu: 261 554 428
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: 32bltprz@ron.mil.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://32blt.wp.mil.pl/pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/32_blot1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Obrona
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa baterii i akumulatorów2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-29baf4cc-a6a7-11ec-80f8-1ad70aec7fa4
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00163193
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-05-17
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00064530/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.2 Dostawa baterii i akumulatorów
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00091600/02
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: 23/TP2/2022
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 89184,40 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
[1] Przedmiotem zamówienia jest dostawa baterii i akumulatorów różnego rodzaju (Część 1 – baterie dla JW 1551 Sieradz).[2] Zakres asortymentowy, rodzaj baterii/akumulatorów, parametry jakościowe, ilość zamawianego asortymentu, wielkość opakowań, itp. zostały określone w Formularzu cenowym − załącznik nr 2 do SWZ oraz w Szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia – załącznik nr 3 do SWZ.
[3] Przedmiotem zamówienia są produkty fabrycznie nowe (nie poddane naprawie, renowacji, regeneracji, itp.), kompletne, wolne od wad fizycznych i prawnych, pochodzące z oficjalnych kanałów dystrybucyjnych obejmujących rynek Unii Europejskiej.
[4] Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć towar pełnowartościowy, magazynowany w odpowiednich warunkach i zakonserwowany metodą zapewniającą zachowanie jego właściwości oraz parametrów techniczno-eksploatacyjnych.
[5] Produkty objęte zamówieniem (w szczególności produkty zawierające małe elementy oraz drobne baterie i akumulatory) powinny być dostarczone w oryginalnych jednostkowych opakowaniach producenta.
[6] Zamawiający wymaga, aby dostarczony towar był oznaczony w sposób umożliwiający identyfikację oznaczeń producenta. Opakowania jednostkowe powinny zawierać nazwę i/lub logo producenta, opis zawartości, numer katalogowy, typ/symbol, kod EAN, termin przydatności do użycia, zabezpieczenia stosowane przez producentów, itp. Towar, którego identyfikacja nie będzie możliwa nie zostanie przyjęty.
[7] W dniu dostawy każdy produkt musi być przydatny do użycia przez okres stanowiący min. 70% terminu przydatności wskazanego na opakowaniu, np. jeżeli termin przydatności do użycia określony przez producenta wynosi 36 m-cy, to Zamawiający nie przyjmie do magazynu produktów, które będą przydatne do użycia przez okres krótszy niż 25 m-cy (36×70%≈25). Jeżeli na opakowaniu jednostkowym lub zbiorczym nie będzie podanej daty przydatności do użycia, Wykonawca zobligowany jest do przedstawienia dokumentu zawierającego taką informację podczas odbioru przedmiotu zamówienia.
[8] Minimalny okres gwarancji jakości i rękojmi za wady towaru wynosi 24 miesiące licząc od dnia odbioru przedmiotu umowy. W przypadkach nieujętych gwarancją mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego.
[9] Wykonawca dostarczy towar do magazynów Zamawiającego, zlokalizowanych pod adresem:
JW 1151, ul. Wojska Polskiego 78, 98-200 Sieradz (dot. części 1-2);
[10] Koszt transportu towaru do siedziby Zamawiającego zostanie wkalkulowany w cenę oferty. Zamawiający nie ponosi z tego tytułu żadnych dodatkowych opłat.
[11] Dostawy towaru będącego przedmiotem zamówienia odbędą się jednorazowo, przy czym każda część zamówienia traktowana jest osobno. Jeżeli Wykonawca uzyska zamówienie w więcej niż 1 części, może zrealizować zamówienie w transzach. Wykonawca powinien skalkulować te czynniki zgodnie ze swoimi możliwościami logistycznymi.
[12] Magazynierzy przyjmują towar w dni robocze (pn. – pt.) w godzinach 8.00 – 14.00. W dniu dostawy odbędzie się ilościowy i jakościowy odbiór produktów będących przedmiotem umowy. Zamawiający wymaga, aby przedstawiciel Wykonawcy był obecny przy odbiorze.
[13] Ze względów organizacyjnych, Wykonawca powinien telefonicznie powiadomić przedstawiciela Zamawiającego min. 2 dni przed planowaną dostawą.
[14] W przypadku, gdy dostarczony towar (w części lub całości) nie będzie odpowiadał opisowi określonemu w SWZ – Zamawiający odmówi przyjęcia towaru, a Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia towaru zgodnego z przedmiotem zamówienia na swój koszt w terminie 14 dni od dnia odmowy przyjęcia.
4.5.3.) Główny kod CPV: 31400000-0 - Akumulatory, komory galwaniczne i baterie galwaniczne
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
31430000-9 - Akumulatory elektryczne
31440000-2 - Baterie
4.5.5.) Wartość części: 11309,71 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
[1] Przedmiotem zamówienia jest dostawa baterii i akumulatorów różnego rodzaju (Cześć 2 – akumulatory dla JW 1551 Sieradz).[2] Zakres asortymentowy, rodzaj baterii/akumulatorów, parametry jakościowe, ilość zamawianego asortymentu, wielkość opakowań, itp. zostały określone w Formularzu cenowym − załącznik nr 2 do SWZ oraz w Szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia – załącznik nr 3 do SWZ.
[3] Przedmiotem zamówienia są produkty fabrycznie nowe (nie poddane naprawie, renowacji, regeneracji, itp.), kompletne, wolne od wad fizycznych i prawnych, pochodzące z oficjalnych kanałów dystrybucyjnych obejmujących rynek Unii Europejskiej.
[4] Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć towar pełnowartościowy, magazynowany w odpowiednich warunkach i zakonserwowany metodą zapewniającą zachowanie jego właściwości oraz parametrów techniczno-eksploatacyjnych.
[5] Produkty objęte zamówieniem (w szczególności produkty zawierające małe elementy oraz drobne baterie i akumulatory) powinny być dostarczone w oryginalnych jednostkowych opakowaniach producenta.
[6] Zamawiający wymaga, aby dostarczony towar był oznaczony w sposób umożliwiający identyfikację oznaczeń producenta. Opakowania jednostkowe powinny zawierać nazwę i/lub logo producenta, opis zawartości, numer katalogowy, typ/symbol, kod EAN, termin przydatności do użycia, zabezpieczenia stosowane przez producentów, itp. Towar, którego identyfikacja nie będzie możliwa nie zostanie przyjęty.
[7] W dniu dostawy każdy produkt musi być przydatny do użycia przez okres stanowiący min. 70% terminu przydatności wskazanego na opakowaniu, np. jeżeli termin przydatności do użycia określony przez producenta wynosi 36 m-cy, to Zamawiający nie przyjmie do magazynu produktów, które będą przydatne do użycia przez okres krótszy niż 25 m-cy (36×70%≈25). Jeżeli na opakowaniu jednostkowym lub zbiorczym nie będzie podanej daty przydatności do użycia, Wykonawca zobligowany jest do przedstawienia dokumentu zawierającego taką informację podczas odbioru przedmiotu zamówienia.
[8] Minimalny okres gwarancji jakości i rękojmi za wady towaru wynosi 24 miesiące licząc od dnia odbioru przedmiotu umowy. W przypadkach nieujętych gwarancją mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego.
[9] Wykonawca dostarczy towar do magazynów Zamawiającego, zlokalizowanych pod adresem:
JW 1151, ul. Wojska Polskiego 78, 98-200 Sieradz (dot. części 1-2);
[10] Koszt transportu towaru do siedziby Zamawiającego zostanie wkalkulowany w cenę oferty. Zamawiający nie ponosi z tego tytułu żadnych dodatkowych opłat.
[11] Dostawy towaru będącego przedmiotem zamówienia odbędą się jednorazowo, przy czym każda część zamówienia traktowana jest osobno. Jeżeli Wykonawca uzyska zamówienie w więcej niż 1 części, może zrealizować zamówienie w transzach. Wykonawca powinien skalkulować te czynniki zgodnie ze swoimi możliwościami logistycznymi.
[12] Magazynierzy przyjmują towar w dni robocze (pn. – pt.) w godzinach 8.00 – 14.00. W dniu dostawy odbędzie się ilościowy i jakościowy odbiór produktów będących przedmiotem umowy. Zamawiający wymaga, aby przedstawiciel Wykonawcy był obecny przy odbiorze.
[13] Ze względów organizacyjnych, Wykonawca powinien telefonicznie powiadomić przedstawiciela Zamawiającego min. 2 dni przed planowaną dostawą.
[14] W przypadku, gdy dostarczony towar (w części lub całości) nie będzie odpowiadał opisowi określonemu w SWZ – Zamawiający odmówi przyjęcia towaru, a Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia towaru zgodnego z przedmiotem zamówienia na swój koszt w terminie 14 dni od dnia odmowy przyjęcia.
4.5.3.) Główny kod CPV: 31400000-0 - Akumulatory, komory galwaniczne i baterie galwaniczne
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
31430000-9 - Akumulatory elektryczne
31440000-2 - Baterie
4.5.5.) Wartość części: 44783,31 PLN
Część 3
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
[1] Przedmiotem zamówienia jest dostawa baterii i akumulatorów różnego rodzaju (Część 3 – akumulatory samochodowe).[2] Zakres asortymentowy, rodzaj baterii/akumulatorów, parametry jakościowe, ilość zamawianego asortymentu, wielkość opakowań, itp. zostały określone w Formularzu cenowym − załącznik nr 2 do SWZ oraz w Szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia – załącznik nr 3 do SWZ.
[4] Przedmiotem zamówienia są produkty fabrycznie nowe (nie poddane naprawie, renowacji, regeneracji, itp.), kompletne, wolne od wad fizycznych i prawnych, pochodzące z oficjalnych kanałów dystrybucyjnych obejmujących rynek Unii Europejskiej.
[5] Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć towar pełnowartościowy, magazynowany w odpowiednich warunkach i zakonserwowany metodą zapewniającą zachowanie jego właściwości oraz parametrów techniczno-eksploatacyjnych.
[6] Produkty objęte zamówieniem (w szczególności produkty zawierające małe elementy oraz drobne baterie i akumulatory) powinny być dostarczone w oryginalnych jednostkowych opakowaniach producenta.
[7] Zamawiający wymaga, aby dostarczony towar był oznaczony w sposób umożliwiający identyfikację oznaczeń producenta. Opakowania jednostkowe powinny zawierać nazwę i/lub logo producenta, opis zawartości, numer katalogowy, typ/symbol, kod EAN, termin przydatności do użycia, zabezpieczenia stosowane przez producentów, itp. Towar, którego identyfikacja nie będzie możliwa nie zostanie przyjęty.
[8] W dniu dostawy każdy produkt musi być przydatny do użycia przez okres stanowiący min. 70% terminu przydatności wskazanego na opakowaniu, np. jeżeli termin przydatności do użycia określony przez producenta wynosi 36 m-cy, to Zamawiający nie przyjmie do magazynu produktów, które będą przydatne do użycia przez okres krótszy niż 25 m-cy (36×70%≈25). Jeżeli na opakowaniu jednostkowym lub zbiorczym nie będzie podanej daty przydatności do użycia, Wykonawca zobligowany jest do przedstawienia dokumentu zawierającego taką informację podczas odbioru przedmiotu zamówienia.
[9] Minimalny okres gwarancji jakości i rękojmi za wady towaru wynosi 24 miesiące licząc od dnia odbioru przedmiotu umowy. W przypadkach nieujętych gwarancją mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego.
[10] Wykonawca dostarczy towar do magazynów Zamawiającego, zlokalizowanych pod adresem:
JW 1158, Gucin 58A, 98-113 Buczek (dot. części 3, 4-5);
[10] Koszt transportu towaru do siedziby Zamawiającego zostanie wkalkulowany w cenę oferty. Zamawiający nie ponosi z tego tytułu żadnych dodatkowych opłat.
[11] Dostawy towaru będącego przedmiotem zamówienia odbędą się jednorazowo, przy czym każda część zamówienia traktowana jest osobno. Jeżeli Wykonawca uzyska zamówienie w więcej niż 1 części, może zrealizować zamówienie w transzach. Wykonawca powinien skalkulować te czynniki zgodnie ze swoimi możliwościami logistycznymi.
[12] Magazynierzy przyjmują towar w dni robocze (pn. – pt.) w godzinach 8.00 – 14.00. W dniu dostawy odbędzie się ilościowy i jakościowy odbiór produktów będących przedmiotem umowy. Zamawiający wymaga, aby przedstawiciel Wykonawcy był obecny przy odbiorze.
[13] Ze względów organizacyjnych, Wykonawca powinien telefonicznie powiadomić przedstawiciela Zamawiającego min. 2 dni przed planowaną dostawą.
[14] W przypadku, gdy dostarczony towar (w części lub całości) nie będzie odpowiadał opisowi określonemu w SWZ – Zamawiający odmówi przyjęcia towaru, a Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia towaru zgodnego z przedmiotem zamówienia na swój koszt w terminie 14 dni od dnia odmowy przyjęcia.
4.5.3.) Główny kod CPV: 31400000-0 - Akumulatory, komory galwaniczne i baterie galwaniczne
4.5.5.) Wartość części: 12164,40 PLN
Część 4
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
[1] Przedmiotem zamówienia jest dostawa baterii i akumulatorów różnego rodzaju (Część 4 – akumulator do wkrętarki Snap-On).[2] Zakres asortymentowy, rodzaj baterii/akumulatorów, parametry jakościowe, ilość zamawianego asortymentu, wielkość opakowań, itp. zostały określone w Formularzu cenowym − załącznik nr 2 do SWZ oraz w Szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia – załącznik nr 3 do SWZ.
[3] Przedmiotem zamówienia są produkty fabrycznie nowe (nie poddane naprawie, renowacji, regeneracji, itp.), kompletne, wolne od wad fizycznych i prawnych, pochodzące z oficjalnych kanałów dystrybucyjnych obejmujących rynek Unii Europejskiej.
[4] Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć towar pełnowartościowy, magazynowany w odpowiednich warunkach i zakonserwowany metodą zapewniającą zachowanie jego właściwości oraz parametrów techniczno-eksploatacyjnych.
[5] Produkty objęte zamówieniem (w szczególności produkty zawierające małe elementy oraz drobne baterie i akumulatory) powinny być dostarczone w oryginalnych jednostkowych opakowaniach producenta.
[6] Zamawiający wymaga, aby dostarczony towar był oznaczony w sposób umożliwiający identyfikację oznaczeń producenta. Opakowania jednostkowe powinny zawierać nazwę i/lub logo producenta, opis zawartości, numer katalogowy, typ/symbol, kod EAN, termin przydatności do użycia, zabezpieczenia stosowane przez producentów, itp. Towar, którego identyfikacja nie będzie możliwa nie zostanie przyjęty.
[7] W dniu dostawy każdy produkt musi być przydatny do użycia przez okres stanowiący min. 70% terminu przydatności wskazanego na opakowaniu, np. jeżeli termin przydatności do użycia określony przez producenta wynosi 36 m-cy, to Zamawiający nie przyjmie do magazynu produktów, które będą przydatne do użycia przez okres krótszy niż 25 m-cy (36×70%≈25). Jeżeli na opakowaniu jednostkowym lub zbiorczym nie będzie podanej daty przydatności do użycia, Wykonawca zobligowany jest do przedstawienia dokumentu zawierającego taką informację podczas odbioru przedmiotu zamówienia.
[8] Minimalny okres gwarancji jakości i rękojmi za wady towaru wynosi 24 miesiące licząc od dnia odbioru przedmiotu umowy. W przypadkach nieujętych gwarancją mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego.
[9] Wykonawca dostarczy towar do magazynów Zamawiającego, zlokalizowanych pod adresem:
JW 1158, Gucin 58A, 98-113 Buczek (dot. części 3, 4-5);
[10] Koszt transportu towaru do siedziby Zamawiającego zostanie wkalkulowany w cenę oferty. Zamawiający nie ponosi z tego tytułu żadnych dodatkowych opłat.
[11] Dostawy towaru będącego przedmiotem zamówienia odbędą się jednorazowo, przy czym każda część zamówienia traktowana jest osobno. Jeżeli Wykonawca uzyska zamówienie w więcej niż 1 części, może zrealizować zamówienie w transzach. Wykonawca powinien skalkulować te czynniki zgodnie ze swoimi możliwościami logistycznymi.
[12] Magazynierzy przyjmują towar w dni robocze (pn. – pt.) w godzinach 8.00 – 14.00. W dniu dostawy odbędzie się ilościowy i jakościowy odbiór produktów będących przedmiotem umowy. Zamawiający wymaga, aby przedstawiciel Wykonawcy był obecny przy odbiorze.
[13] Ze względów organizacyjnych, Wykonawca powinien telefonicznie powiadomić przedstawiciela Zamawiającego min. 2 dni przed planowaną dostawą.
[14] W przypadku, gdy dostarczony towar (w części lub całości) nie będzie odpowiadał opisowi określonemu w SWZ – Zamawiający odmówi przyjęcia towaru, a Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia towaru zgodnego z przedmiotem zamówienia na swój koszt w terminie 14 dni od dnia odmowy przyjęcia.
4.5.3.) Główny kod CPV: 31400000-0 - Akumulatory, komory galwaniczne i baterie galwaniczne
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
31430000-9 - Akumulatory elektryczne
4.5.5.) Wartość części: 1440,45 PLN
Część 5
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
[1] Przedmiotem zamówienia jest dostawa baterii i akumulatorów różnego rodzaju (Część 5 – baterie i akumulatory dla ZZLT).[2] Zakres asortymentowy, rodzaj baterii/akumulatorów, parametry jakościowe, ilość zamawianego asortymentu, wielkość opakowań, itp. zostały określone w Formularzu cenowym − załącznik nr 2 do SWZ oraz w Szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia – załącznik nr 3 do SWZ.
[3] Wykonawca może złożyć ofertę na wszystkie lub wybrane przez siebie części postępowania. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych, z zastrzeżeniem, że oferta musi obejmować cały asortyment w ramach wybranego zadania. Oferty nie zawierające kompletnej wyceny asortymentu określonego w poszczególnych zadaniach zostaną odrzucone.
[4] Przedmiotem zamówienia są produkty fabrycznie nowe (nie poddane naprawie, renowacji, regeneracji, itp.), kompletne, wolne od wad fizycznych i prawnych, pochodzące z oficjalnych kanałów dystrybucyjnych obejmujących rynek Unii Europejskiej.
[5] Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć towar pełnowartościowy, magazynowany w odpowiednich warunkach i zakonserwowany metodą zapewniającą zachowanie jego właściwości oraz parametrów techniczno-eksploatacyjnych.
[6] Produkty objęte zamówieniem (w szczególności produkty zawierające małe elementy oraz drobne baterie i akumulatory) powinny być dostarczone w oryginalnych jednostkowych opakowaniach producenta.
[7] Zamawiający wymaga, aby dostarczony towar był oznaczony w sposób umożliwiający identyfikację oznaczeń producenta. Opakowania jednostkowe powinny zawierać nazwę i/lub logo producenta, opis zawartości, numer katalogowy, typ/symbol, kod EAN, termin przydatności do użycia, zabezpieczenia stosowane przez producentów, itp. Towar, którego identyfikacja nie będzie możliwa nie zostanie przyjęty.
[8] W dniu dostawy każdy produkt musi być przydatny do użycia przez okres stanowiący min. 70% terminu przydatności wskazanego na opakowaniu, np. jeżeli termin przydatności do użycia określony przez producenta wynosi 36 m-cy, to Zamawiający nie przyjmie do magazynu produktów, które będą przydatne do użycia przez okres krótszy niż 25 m-cy (36×70%≈25). Jeżeli na opakowaniu jednostkowym lub zbiorczym nie będzie podanej daty przydatności do użycia, Wykonawca zobligowany jest do przedstawienia dokumentu zawierającego taką informację podczas odbioru przedmiotu zamówienia.
[9] Minimalny okres gwarancji jakości i rękojmi za wady towaru wynosi 24 miesiące licząc od dnia odbioru przedmiotu umowy. W przypadkach nieujętych gwarancją mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego.
[10] Wykonawca dostarczy towar do magazynów Zamawiającego, zlokalizowanych pod adresem:
JW 1158, Gucin 58A, 98-113 Buczek (dot. części 3, 4-5);
[11] Koszt transportu towaru do siedziby Zamawiającego zostanie wkalkulowany w cenę oferty. Zamawiający nie ponosi z tego tytułu żadnych dodatkowych opłat.
[12] Dostawy towaru będącego przedmiotem zamówienia odbędą się jednorazowo, przy czym każda część zamówienia traktowana jest osobno. Jeżeli Wykonawca uzyska zamówienie w więcej niż 1 części, może zrealizować zamówienie w transzach. Wykonawca powinien skalkulować te czynniki zgodnie ze swoimi możliwościami logistycznymi.
[13] Magazynierzy przyjmują towar w dni robocze (pn. – pt.) w godzinach 8.00 – 14.00. W dniu dostawy odbędzie się ilościowy i jakościowy odbiór produktów będących przedmiotem umowy. Zamawiający wymaga, aby przedstawiciel Wykonawcy był obecny przy odbiorze.
[14] Ze względów organizacyjnych, Wykonawca powinien telefonicznie powiadomić przedstawiciela Zamawiającego min. 2 dni przed planowaną dostawą.
[15] W przypadku, gdy dostarczony towar (w części lub całości) nie będzie odpowiadał opisowi określonemu w SWZ – Zamawiający odmówi przyjęcia towaru, a Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia towaru zgodnego z przedmiotem zamówienia na swój koszt w terminie 14 dni od dnia odmowy przyjęcia.
4.5.3.) Główny kod CPV: 31400000-0 - Akumulatory, komory galwaniczne i baterie galwaniczne
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
31430000-9 - Akumulatory elektryczne
31440000-2 - Baterie
4.5.5.) Wartość części: 9829,10 PLN
Część 6
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
[1] Przedmiotem zamówienia jest dostawa baterii i akumulatorów różnego rodzaju (Część 6 – baterie i akumulatory dla Infrastruktury).[2] Zakres asortymentowy, rodzaj baterii/akumulatorów, parametry jakościowe, ilość zamawianego asortymentu, wielkość opakowań, itp. zostały określone w Formularzu cenowym − załącznik nr 2 do SWZ oraz w Szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia – załącznik nr 3 do SWZ.
[3] Przedmiotem zamówienia są produkty fabrycznie nowe (nie poddane naprawie, renowacji, regeneracji, itp.), kompletne, wolne od wad fizycznych i prawnych, pochodzące z oficjalnych kanałów dystrybucyjnych obejmujących rynek Unii Europejskiej.
[4] Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć towar pełnowartościowy, magazynowany w odpowiednich warunkach i zakonserwowany metodą zapewniającą zachowanie jego właściwości oraz parametrów techniczno-eksploatacyjnych.
[5] Produkty objęte zamówieniem (w szczególności produkty zawierające małe elementy oraz drobne baterie i akumulatory) powinny być dostarczone w oryginalnych jednostkowych opakowaniach producenta.
[6] Zamawiający wymaga, aby dostarczony towar był oznaczony w sposób umożliwiający identyfikację oznaczeń producenta. Opakowania jednostkowe powinny zawierać nazwę i/lub logo producenta, opis zawartości, numer katalogowy, typ/symbol, kod EAN, termin przydatności do użycia, zabezpieczenia stosowane przez producentów, itp. Towar, którego identyfikacja nie będzie możliwa nie zostanie przyjęty.
[7] W dniu dostawy każdy produkt musi być przydatny do użycia przez okres stanowiący min. 70% terminu przydatności wskazanego na opakowaniu, np. jeżeli termin przydatności do użycia określony przez producenta wynosi 36 m-cy, to Zamawiający nie przyjmie do magazynu produktów, które będą przydatne do użycia przez okres krótszy niż 25 m-cy (36×70%≈25). Jeżeli na opakowaniu jednostkowym lub zbiorczym nie będzie podanej daty przydatności do użycia, Wykonawca zobligowany jest do przedstawienia dokumentu zawierającego taką informację podczas odbioru przedmiotu zamówienia.
[8] Minimalny okres gwarancji jakości i rękojmi za wady towaru wynosi 24 miesiące licząc od dnia odbioru przedmiotu umowy. W przypadkach nieujętych gwarancją mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego.
[9] Wykonawca dostarczy towar do magazynów Zamawiającego, zlokalizowanych pod adresem:
JW 1158, ul. 9-go Maja 95, 98-100 Łask (dot. części 6).
[10] Koszt transportu towaru do siedziby Zamawiającego zostanie wkalkulowany w cenę oferty. Zamawiający nie ponosi z tego tytułu żadnych dodatkowych opłat.
[11] Dostawy towaru będącego przedmiotem zamówienia odbędą się jednorazowo, przy czym każda część zamówienia traktowana jest osobno. Jeżeli Wykonawca uzyska zamówienie w więcej niż 1 części, może zrealizować zamówienie w transzach. Wykonawca powinien skalkulować te czynniki zgodnie ze swoimi możliwościami logistycznymi.
[12] Magazynierzy przyjmują towar w dni robocze (pn. – pt.) w godzinach 8.00 – 14.00. W dniu dostawy odbędzie się ilościowy i jakościowy odbiór produktów będących przedmiotem umowy. Zamawiający wymaga, aby przedstawiciel Wykonawcy był obecny przy odbiorze.
[13] Ze względów organizacyjnych, Wykonawca powinien telefonicznie powiadomić przedstawiciela Zamawiającego min. 2 dni przed planowaną dostawą.
[14] W przypadku, gdy dostarczony towar (w części lub całości) nie będzie odpowiadał opisowi określonemu w SWZ – Zamawiający odmówi przyjęcia towaru, a Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia towaru zgodnego z przedmiotem zamówienia na swój koszt w terminie 14 dni od dnia odmowy przyjęcia.
4.5.3.) Główny kod CPV: 31400000-0 - Akumulatory, komory galwaniczne i baterie galwaniczne
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
31430000-9 - Akumulatory elektryczne
31440000-2 - Baterie
4.5.5.) Wartość części: 9657,44 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 7833,87 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 13467,59 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 9568,05 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: KOMERS D.K.Kurpiel Sp.J.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP 6112112374
7.3.3) Ulica: ul. Wolności 66
7.3.4) Miejscowość: Jelenia Góra
7.3.5) Kod pocztowy: 58-500
7.3.6.) Województwo: dolnośląskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
"KOMERS" D.K. KURPIEL SPÓŁKA JAWNA
jakie przetargi wygrała firma
"KOMERS" D.K. KURPIEL SPÓŁKA JAWNA
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-05-05
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 9568,05 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 40 dni
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 42026,90 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 64861,59 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 47379,60 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: BUDMAD Piotr Mongiałło
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP: 6921793493
7.3.3) Ulica: ul. Składowa 5
7.3.4) Miejscowość: Lubin
7.3.5) Kod pocztowy: 59-300
7.3.6.) Województwo: dolnośląskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-05-13
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 47379,60 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 40 dni
Część 3
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 6
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 2
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 5
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 17630,82 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 31780,74 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 17630,82 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 3)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: BUDMAD Piotr Mongiałło
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP: 6921793493
7.3.3) Ulica: ul. Składowa 5
7.3.4) Miejscowość: Lubin
7.3.5) Kod pocztowy: 59-300
7.3.6.) Województwo: dolnośląskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 3)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-05-13
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 17630,82 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 30 dni
Część 4
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 4)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 2 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W trakcie prowadzenia procedury do Zamawiającego wpłynęła tylko jedna oferta, która podlega odrzuceniu. Ofertę złożył Wykonawca PPHU ELDOR Łukasz Baranowski, ul. Poznańska 125, 18-400 Łomża, ale w trakcie składnia wyjaśnień dotyczących zaoferowanej ceny, oświadczył, iż popełnił błąd w kalkulacji ceny, co skutkuje odrzuceniem tej oferty na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 10 ustawy Pzp. W związku z powyższym, Zamawiający unieważnia postępowanie w części 4, gdyż nie jest w stanie dalej kontynuować procedury.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 4)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 517,49 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 517,49 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
Część 5
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 5)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 5)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 5
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 5
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 9735,45 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 11346,41 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 9735,45 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 5)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: FUHP OLMOT Jerzy Olech
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP: 6721006438
7.3.3) Ulica: ul. Szczecinecka 12
7.3.4) Miejscowość: Połczyn-Zdrój
7.3.5) Kod pocztowy: 78-320
7.3.6.) Województwo: zachodniopomorskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 5)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-05-12
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 9735,45 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
Od 2022-05-12 do 2022-06-27Część 6
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 6)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 6)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 6
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 1
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 6
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 19409,82 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 25454,85 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 19409,82 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 6)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: PHU ARTIS Patrycja Ormańczyk
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP 6961895225
7.3.3) Ulica: ul. Poznańska 40B
7.3.4) Miejscowość: Gostyń
7.3.5) Kod pocztowy: 63-800
7.3.6.) Województwo: wielkopolskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
FIRMA USŁUGOWO HANDLOWO PRODUKCYJNA OLMOT JERZY OLECH
jakie przetargi wygrała firma
FIRMA USŁUGOWO HANDLOWO PRODUKCYJNA OLMOT JERZY OLECH
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 6)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-05-10
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 19409,82 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
INNE PRZETARGI Z ŁASKA
- Zakup i dostawa artykułów spożywczych dla Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego im. Prymasa Jana Łaskiego w Łasku
- Dostawa paliw płynnych dla potrzeb Powiatowego Zarządu Dróg w Łasku.
więcej: przetargi w Łasku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa materiałów biurowych
- Budowa instalacji fotowoltaicznej o mocy ok. 400kWp na oczyszczalni ścieków Karkoszka II w Wodzisławiu Śląskim oraz instalacji fotowoltaicznych o łącznej mocy ok. 100 kWp na przepompowniach ścieków
- DOSTAWA MATERIAŁÓW ELEKTRYCZNYCH NA POTRZEBY UKW W BYDGOSZCZY
- Dostawa baterii do min narzutowych i zapalników ZN-97.1.
- Sukcesywna dostawa materiałów biurowych dla Urzędu Miejskiego w Białymstoku
- Zakup: LIDAR do BSP VTOL w ramach realizacji projektu "SPOT" Zakup maszyny kroczącej "SPOT". Porozumienie CPR-IDUB/128/Z01/POB2/2023 dla ITLiMS Wydziału MEiL PW
więcej: Akumulatory, komory galwaniczne i baterie galwaniczne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.