Ogłoszenie z dnia 2025-03-26
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00139145/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-03-10
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Opracowanie wniosku o dofinansowanie wraz z załącznikami na potrzeby udziału w konkursie - Działanie B3.3.1. Inwestycje w zwiększenie potencjału gospodarki wodnej na obszarach wiejskich - KPO
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA DĄBROWA BIAŁOSTOCKA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 050659042
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Solidarności 1
1.5.2.) Miejscowość: Dąbrowa Białostocka
1.5.3.) Kod pocztowy: 16-200
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL841 - Białostocki
1.5.7.) Numer telefonu: 857121100
1.5.8.) Numer faksu: 857121017
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: dabrowab@beep.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.dabrowa-bial.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/dabrowa_bial1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Opracowanie wniosku o dofinansowanie wraz z załącznikami na potrzeby udziału w konkursie - Działanie B3.3.1. Inwestycje w zwiększenie potencjału gospodarki wodnej na obszarach wiejskich - KPO2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0f9db20f-3c32-4695-aee9-f05b287d90d0
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00164093
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-03-26
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00067560/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Opracowanie WOD wraz z załącznikami na potrzeby udziału w konkursie - Działanie B3.3.1. Inwestycje w zwiększenie potencjału zrównoważonej gosp. wodnej na obszarach wiejskich dof. z programu KPO
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
Działanie B3.3.1. Inwestycje w zwiększenie potencjału zrównoważonej gospodarki wodnej na obszarach wiejskich dofinansowanego z programu Krajowy Plan Odbudowy i Zwiększania Odporności2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00139145
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: BRG. 271.21.2025.KS
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zakres zamówienia obejmuje:
a) ogłoszenie oraz zorganizowanie naboru wśród mieszkańców Gminy Dąbrowa Białostocka dot. budowy zbiorników retencyjnych oraz zorganizowanie konsultacji w odniesieniu do opracowania wniosku o dofinansowanie (zwanego dalej WOD),
b) opracowanie WOD zgodnie z wymaganiami konkursu - Działanie B3.3.1., zgodnie z regulaminem konkursu i instrukcją wypełniania wniosków o dofinansowanie oraz złożenie kompletnej dokumentacji aplikacyjnej poprzez system CST2021 w terminie naboru projektów,
c) opracowanie wszystkich wymaganych załączników do WOD zgodnie z wymaganiami konkursu - Działanie B3.3.1,
d) poprawa / uzupełnienie / korekta WOD wraz z załącznikami w przypadku otrzymania od instytucji dofinansowującej pism z uwagi na etapie oceny formalnej oraz merytorycznej wniosku,
e) dostarczenie Zamawiającemu opracowanego WOD wraz z załącznikami w wersji papierowej (1 egz.) oraz w wersji elektronicznej na nośniku elektronicznym (1 egz.).
4.5.3.) Główny kod CPV: 71241000-9 - Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 5 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zamawiający w dniu 10 marca 2025 r. ogłosił postępowanie przetargowe dotyczące opracowania wniosku o dofinansowanie wraz z załącznikami na potrzeby udziału w konkursie - Działanie B3.3.1. Inwestycje w zwiększenie potencjału zrównoważonej gospodarki wodnej na obszarach wiejskich dofinansowanego z programu Krajowy Plan Odbudowy i Zwiększania Odporności. Postępowanie zostało ogłoszone przed ukazaniem się konkursu (Działanie B3.3.1.) z uwagi na przewidywany krótki termin złożenia dokumentacji aplikacyjnej do instytucji dofinansowującej.Dokumentacja konkursowa ukazała się na stronie internetowej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w dniu 20 marca 2025 r. Z dokumentacji konkursowej wynika, iż do kosztów kwalifikowanych nie zalicza się opracowania wniosku o dofinansowanie, natomiast zapisy wzoru umowy będące załącznikiem do SWZ mówią, iż „wypłata wynagrodzenia należnego Wykonawcy uzależniona będzie od możliwości kwalifikowania kosztu
2
wynagrodzenia w ramach kosztów ogólnych dla przedmiotu zamówienia”. Ponadto samo postepowanie przetargowe zostało ogłoszone na zakres, który obejmował opracowanie wniosku o dofinansowanie wraz z załącznikami, czyli usługę, która w myśl ogłoszonego regulaminu konkursowego nie stanowiłaby kosztu kwalifikowanego.
Zgodnie z art. 255 pkt 5 ustawy Pzp, Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć. Jest to swoista klauzula nadzwyczajnej zmiany stosunków (rebus sic stantibus), sformułowana na użytek zamówień publicznych, realizowana w drodze pozasądowej. W sytuacji przedmiotowego postępowania wystąpiły przesłanki do unieważnienia postępowania na podstawie art. 255 pkt 5 ustawy Pzp tj.: zmiana o charakterze istotnym, brak możliwości wcześniejszego przewidzenia wystąpienia okoliczności i zmiana powodująca, że prowadzenia postepowania nie leży w interesie publicznym.
Istotne zmiany okoliczności, aby mogły uzasadniać unieważnienie postępowania, muszą mieć charakter obiektywnie nieprzewidywalny w chwili wszczęcia postępowania. Ze stylizacji przepisu („czego nie można było wcześniej przewidzieć”) wynika, że chodzi o sytuację, w której nikt w chwili wszczęcia postępowania, przy dołożeniu należytej staranności, nie zdołałby przewidzieć zmiany okoliczności i jej wpływu na kolizję interesu publicznego z prowadzeniem postępowania lub wykonaniem zamówienia. Zmiana okoliczności musi powodować upadek potrzeby udzielenia zamówienia lub kontynuowania postępowania w świetle interesu publicznego. Za interes publiczny uznaje się przede wszystkim korzyści uzyskiwane w wyniku realizacji przedsięwzięć służących ogółowi w zakresie zadań ciążących na administracji rządowej oraz samorządowej, realizowanych w drodze świadczenia usług powszechnie dostępnych, związanych np. z ochroną zdrowia, oświaty, kultury, porządku publicznego.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 7011,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 43050,00 PLN
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Koncepcja rozwoju społeczności energetycznej - Chełmiński Klaster Energii w Chełmnie nr KPOD.03.12-IP.05-0273/23
- Przywrócenie ciągłości morfologicznej i poprawa warunków siedliskowych w korycie Czarnej Staszowskiej - etap 1 w km 29+100-34+600
- Koncepcja rozwoju społeczności energetycznej w Brodnicy
- "Wykonanie opracowania pn.: "Koncepcja rozwoju infrastruktury rowerowej Metropolii Poznań""
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.