Ogłoszenie z dnia 2023-04-05
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00127426/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-03-09
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa sortów mundurowych leśnika oraz odzieży BHP i środków ochrony indywidualnej dla pracowników Nadleśnictwa Sieniawa w roku 2023
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: PAŃSTWOWE GOSPODARSTWO LEŚNE LASY PAŃSTWOWE NADLEŚNICTWO SIENIAWA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 650017187
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Tadeusza Kościuszki 11
1.5.2.) Miejscowość: Sieniawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 37-530
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL822 - Przemyski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sieniawa@krosno.lasy.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://sieniawa.krosno.lasy.gov.pl/en/witamy
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_sieniawa1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Leśnictwo
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa sortów mundurowych leśnika oraz odzieży BHP i środków ochrony indywidualnej dla pracowników Nadleśnictwa Sieniawa w roku 20232.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-13a305f0-be52-11ed-b311-9aae6ad31be8
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00165305
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-04-05
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00453367/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.2 Dostawa sortów mundurowych lesnika oraz odzieży BHP i środków ochrony indywidualnej dla pracowników Nadleśnictwa Sieniawa w roku 2023
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00127426
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: SA.270.1.2.2023
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 150363,50 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Sorty mundurowe leśnika muszą być zgodne z:- Rozporządzeniem Ministra Środowiska z 9 grudnia 2014 r. (Dz. U. 2014 poz. 1876) w sprawie wzorów mundurów leśnika i oznak dla osób uprawnionych do ich noszenia,
- Rozporządzeniem Ministra Środowiska z 12 marca 2007 r. (Dz. U. 2007 nr 51 poz. 342) w sprawie wzoru mundurów leśnika i oznak dla osób uprawnionych do ich noszenia,
- Zarządzeniem nr 16 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 14 marca 2005 r. w sprawie zmian w dokumentacji techniczno-technologicznej dla niektórych przedmiotów mundurów leśnika (znak: OR-1743-1/05),
- Zarządzeniem nr 44 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 14 maja 2012 r. w sprawie zmian w dokumentacji techniczno-technologicznej dla niektórych przedmiotów mundurów leśnika (znak: EO-1743-2/12),
- Zarządzeniem nr 54 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 6 lipca 2012 r. w sprawie zmiany Zarządzenia nr 44 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 14 maja 2012 r. w sprawie zmian w dokumentacji techniczno-technologicznej dla niektórych przedmiotów mundurów leśnika (znak: EO-1743-3/2012),
- Zarządzeniem nr 7 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 20 stycznia 2022 r. w sprawie wzorca oraz zasad i norm użytkowania mundurów leśnika dla pracowników Lasów Państwowych (znak: EZ-241.1.2022),
Treść powołanych wyżej aktów prawnych oraz zarządzeń dostępna jest na stronie internetowej:
https://www.bedon.lasy.gov.pl/akty-prawne#.Yi9HpzXdi70
Szczegółowy opis zamówienia, tj. dokumentacja techniczno-technologiczna mundurów leśnika oraz fotograficzna dokumentacja sortów dostępna jest na stronie internetowej Ośrodka Rozwojowo-Wdrożeniowego Lasów Państwowych w Bedoniu:
Dokumentacja techniczno-technologiczna:
https://www.bedon.lasy.gov.pl/dokumentacja-techniczno-technologiczna#.Yi9HkjXdi70
Dokumentacja fotograficzna:
https://www.bedon.lasy.gov.pl/fotograficzna-dokumentacja-sortow-mundurowych#.Yi9HezXdi70
Kolorystyka środków ochrony indywidualnej, obuwia i odzieży roboczej powinna nawiązywać do kolorystyki określonej dla munduru terenowego leśnika w świetle obowiązujących przepisów dotyczących sortów mundurowych.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dotyczący sortów mundurowych leśnika oraz odzieży bhp i obuwia roboczego zawiera załącznik nr 8a, 8b do SWZ.
Dostawom będą podlegały sorty mundurowe leśnika, zawarte w załączniku nr 2 do SWZ, (wg przepisów obowiązujących na dzień dostawy), sukcesywnie w zależności od potrzeb zamawiającego do ilości – ogółem 4 909 pkt (sorty mundurowe leśnika) w terminie określonym w ofercie wykonawcy (nie dłuższym niż 14 dni roboczych od daty złożenia zamówienia).
4.5.3.) Główny kod CPV: 18100000-0 - Odzież branżowa, specjalna odzież robocza i dodatki
4.5.5.) Wartość części: 99628,16 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Odzież BHP i środki ochrony indywidualnej muszą być zgodne z:- Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/425 z dnia 9 marca 2016 r. w sprawie środków ochrony indywidualnej oraz uchylenia dyrektywy Rady 89/686/EWG,
- Ustawą z dnia 13 kwietnia 2016 r. o systemach oceny zgodności i nadzoru rynku (t. j. Dz. U. z 2019 r., poz. 544),
- Ustawą z dnia 30 sierpnia 2002 r. o systemie oceny zgodności (t. j. Dz. U. z 2019 r., poz. 155),
- Rozporządzeniem Ministra Przedsiębiorczości i Technologii z dnia 10 maja 2019 r. uchylającym rozporządzenie w sprawie zasadniczych wymagań dla środków ochrony indywidualnej (Dz. U. 2019 poz. 966),
- Protokołem dodatkowym nr 24 zawartym w dniu 25 listopada 2014r. w Warszawie do Ponadzakładowego Układu Zbiorowego Pracy dla Pracowników Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe z dnia 29 stycznia 1998r., zarejestrowanym przez Ministra Pracy i Polityki Społecznej w dniu 4 grudnia 2014 r.,
- wzorami określonymi w Polskich Normach tj. m. in. odzież ochronna i robocza dostarczona dla Pracowników Lasów Państwowych musi posiadać atesty, odpowiednie parametry techniczne, zapewnić bezpieczne wykonywanie czynności związanych z procesem pracy i musi być oznaczone symbolem (CE) zgodnie z przepisami.
Szczegółowy opis odzieży bhp zawierają normy:
- odzież ochronna - wymagania ogólne PN - EN 13688:2013-12,
- środki ochrony indywidualnej - obuwie bezpieczne EN ISO 20345:2012,
- obuwie ochronne EN ISO 20346: 2007/A1:2008,
- środki ochrony indywidualnej - obuwie zawodowe EZ ISO 20347:2012,
- odzież ochronna- ochrona przed deszczem EN 343: 2019 (PN - EN 343: 2019-04),
- odzież ochronna- ochrona przed zimnem EN 342: 2017 (PN-EN 342:2018-01),
- odzież ochronna- wyroby odzieżowe chroniące przed chłodem - PN-EN 14058:2018-02.
Kolorystyka środków ochrony indywidualnej, obuwia i odzieży roboczej powinna nawiązywać do kolorystyki określonej dla munduru terenowego leśnika w świetle obowiązujących przepisów dotyczących sortów mundurowych.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dotyczący sortów mundurowych leśnika oraz odzieży bhp i obuwia roboczego zawiera załącznik nr 8a, 8b do SWZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 18100000-0 - Odzież branżowa, specjalna odzież robocza i dodatki
4.5.5.) Wartość części: 85318,95 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie prawne
Uzasadnienie prawne unieważnienia postępowania – art. 255 pkt 3) z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2022 r., poz. 1710 z późn. zm.):
„Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli:
3) cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia”.
Uzasadnienie faktyczne
Zgodnie z treścią art. 255 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty.
Zamawiający zgodnie z art. 222 ust. 4 ustawy PZP, bezpośrednio przed otwarciem ofert podał kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, tj. Część nr 1: 99 628,16 zł brutto, Część nr 2: 85 318,95 zł brutto.
W przedmiotowym postępowaniu oferty złożyli niżej wymienieni Wykonawcy:
Nr oferty Nazwa i adres Wykonawcy Nr części Cena oferty brutto (zł)
1 Zakład Obsługi Leśnictwa
H. Skrodzka - Bałata, P. Bałata Spółka Jawna
ul. Mieszka I-go 4, 39-400 Tarnobrzeg, I 104 022,33 zł
II 90 679,29 zł
Po otwarciu ofert Zamawiający stwierdził, iż oferta z najniższą ceną na poszczególne części zamówienia przekracza kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Wskutek analizy swych możliwości finansowych (w szczególności środków przeznaczonych na ten cel w budżecie Zamawiającego) Zamawiający stwierdził, iż nie jest możliwe zwiększenie kwoty wstępnie przeznaczonej na realizację zamówienia do ceny najkorzystniejszej oferty.
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 4 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie prawne
Uzasadnienie prawne unieważnienia postępowania – art. 255 pkt 3) z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2022 r., poz. 1710 z późn. zm.):
„Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli:
3) cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia”.
Uzasadnienie faktyczne
Zgodnie z treścią art. 255 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty.
Zamawiający zgodnie z art. 222 ust. 4 ustawy PZP, bezpośrednio przed otwarciem ofert podał kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, tj. Część nr 1: 99 628,16 zł brutto, Część nr 2: 85 318,95 zł brutto.
W przedmiotowym postępowaniu oferty złożyli niżej wymienieni Wykonawcy:
Nr oferty Nazwa i adres Wykonawcy Nr części Cena oferty brutto (zł)
1 Zakład Obsługi Leśnictwa
H. Skrodzka - Bałata, P. Bałata Spółka Jawna
ul. Mieszka I-go 4, 39-400 Tarnobrzeg, I 104 022,33 zł
II 90 679,29 zł
Po otwarciu ofert Zamawiający stwierdził, iż oferta z najniższą ceną na poszczególne części zamówienia przekracza kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Wskutek analizy swych możliwości finansowych (w szczególności środków przeznaczonych na ten cel w budżecie Zamawiającego) Zamawiający stwierdził, iż nie jest możliwe zwiększenie kwoty wstępnie przeznaczonej na realizację zamówienia do ceny najkorzystniejszej oferty.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Sukcesywne dostawy odzieży roboczej i obuwia ochronnego dla Politechniki Warszawskiej Filii w Płocku
- Wynajem i serwis odzieży roboczej i ochronnej dla pracowników GPO Sp. z o.o. w Bogatyni
- Dostawa odzieży roboczej, obuwia oraz środków ochrony indywidualnej dla Pracowników Zakładu Zagospodarowania Odpadów w Poznaniu sp. z o.o. (..)
- Dostawa sortów mundurowych leśnika dla pracowników Nadleśnictwa Lubartów
- 15/TP/2025 Sukcesywne dostawy odzieży, obuwia roboczego i ochronnego oraz ochron osobistych do Zakładu Utylizacyjnego Sp. z o.o.
- Dostawy odzieży roboczej
więcej: Odzież branżowa, specjalna odzież robocza i dodatki »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.