eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wschowa › BUDOWA UZUPE£NIAJ¡CEGO O¦WIETLENIA ULICZNEGO W MIEJSCOWO¦CI TYLEWICE - GMINA WSCHOWA



Og³oszenie z dnia 2022-05-18


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
BUDOWA UZUPE£NIAJ¡CEGO O¦WIETLENIA ULICZNEGO W MIEJSCOWO¦CI TYLEWICE - GMINA WSCHOWA

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina Wschowa

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 411050787

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: Rynek 1

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Wschowa

1.5.3.) Kod pocztowy: 67-400

1.5.4.) Województwo: lubuskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL432 - Zielonogórski

1.5.7.) Numer telefonu: 65/540-86-00

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@wschowa.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.bip.gminawschowa.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

BUDOWA UZUPE£NIAJ¡CEGO O¦WIETLENIA ULICZNEGO W MIEJSCOWO¦CI TYLEWICE - GMINA WSCHOWA

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-39d44fdf-d691-11ec-9a86-f6f4c648a056

2.5.) Numer og³oszenia: 2022/BZP 00165522

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2022-05-18

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2022/BZP 00014970/08/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.1.5 Budowa uzupe³niaj±cego o¶wietlenia ulicznego w miejscowo¶ci Tylewice - Gmina Wschowa

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://platformazakupowa.pl/pn/gminawschowa

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/gminawschowa

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Zamawiaj±cy, zgodnie z Rozporz±dzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji
oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. 2020 poz. 2452) okre¶la niezbêdne wymagania sprzêtowo - aplikacyjne umo¿liwiaj±ce
pracê na platformazakupowa.pl , tj.:
a) sta³y dostêp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowo¶ci nie mniejszej ni¿ 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o nastêpuj±cej konfiguracji: pamiêæ min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2
GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana dowolna przegl±darka internetowa; Uwaga! od dnia 17 sierpnia 2021 r., ze wzglêdu na zakoñczenie wspierania
przegl±darki Internet Explorer przez firmê Microsoft, stosowanie przegl±darki Internet Explorer nie bêdzie dopuszczalne,
d) w³±czona obs³uga JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obs³uguj±cy format plików .pdf,
f) szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa siê za pomoc± protoko³u TLS 1.3.
g) oznaczenie czasu odbioru danych przez platformê zakupow± stanowi datê oraz dok³adny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu
lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem G³ównego Urzêdu Miar.
2. Komunikacja miêdzy zamawiaj±cym a wykonawcami, w tym wszelkie o¶wiadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje,
przekazywana jest za po¶rednictwem platformazakupowa.pl i formularza „Wy¶lij wiadomo¶æ do zamawiaj±cego”. Za datê przekazania (wp³ywu) o¶wiadczeñ, wniosków, zawiadomieñ oraz informacji przyjmuje siê datê ich przes³ania za po¶rednictwem platformazakupowa.pl poprzez klikniêcie przycisku „Wy¶lij wiadomo¶æ do zamawiaj±cego” po których pojawi siê komunikat, ¿e wiadomo¶æ zosta³a wys³ana do zamawiaj±cego. Zamawiaj±cy bêdzie przekazywa³ wykonawcom informacje za po¶rednictwem platformazakupowa.pl. Informacje dotycz±ce odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu sk³adania i otwarcia ofert Zamawiaj±cy bêdzie zamieszcza³ na platformie w sekcji “Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami adresatem
jest konkretny wykonawca, bêdzie przekazywana za po¶rednictwem platformazakupowa.pl do konkretnego Wykonawcy.
3.Zalecenia.
Formaty plików wykorzystywanych przez wykonawców powinny byæ zgodne Rozporz±dzeniem Rady Ministrów w sprawie Krajowych
Ram Interoperacyjno¶ci, minimalnych wymagañ dla rejestrów
publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagañ dla systemów teleinformatycznych”.
1) Zamawiaj±cy rekomenduje wykorzystanie formatów: .pdf .doc .xls .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na .pdf
2) W celu ewentualnej kompresji danych Zamawiaj±cy rekomenduje wykorzystanie jednego z formatów:
a) .zip
b) .7Z
1) W¶ród formatów powszechnych a nie wystêpuj±cych w rozporz±dzeniu wystêpuj±: .rar .gif .bmp.numbers .pages. Dokumenty
z³o¿one w takich plikach zostan± uznane za z³o¿one nieskutecznie.
2) Zamawiaj±cy zwraca uwagê na ograniczenia wielko¶ci plików podpisywanych profilem zaufanym, który wynosi max 10MB, oraz
na ograniczenie wielko¶ci plików podpisywanych w aplikacji eDoApp
s³u¿±cej do sk³adania podpisu osobistego, który wynosi max 5MB.
3) Ze wzglêdu na niskie ryzyko naruszenia integralno¶ci pliku oraz ³atwiejsz± weryfikacjê podpisu, zamawiaj±cy zaleca, w miarê
mo¿liwo¶ci, przekonwertowanie plików sk³adaj±cych siê na ofertê na
format .pdf i opatrzenie ich podpisem kwalifikowanym PAdES.
4) Pliki w innych formatach ni¿ PDF zaleca siê opatrzyæ zewnêtrznym podpisem XAdES. Wykonawca powinien pamiêtaæ, aby plik z
podpisem przekazywaæ ³±cznie z dokumentem podpisywanym.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem
danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz
uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”,
informujê, ¿e: a)Administratorem danych osobowych jest Burmistrz Miasta i Gminy Wschowa. Adres i dane kontaktowe administratora danych:
Urz±d Miasta i Gminy Wschowa, Rynek 1, 67-400 Wschowa, tel: 65
5408600, e-mail: boi@wschowa.pl.
b)W sprawach dotycz±cych przetwarzania danych osobowych, w tym realizacji praw zwi±zanych z przetwarzaniem danych, mo¿na
siê skontaktowaæ z wyznaczonym inspektorem ochrony danych (IOD)
w nastêpuj±cy sposób:kontakt@rodo-leszno.com.pl; tel.: 783 479791 lub pisemnie na adres naszej siedziby.
2.Dane osobowe bêd± przetwarzane w celu przeprowadzenia postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego: „Budowa uzupe³niaj±cego o¶wietlenia ulicznego w miejscowo¶ci Tylewice - Gmina Wschowa”, znak sprawy; RZP.271.18.2022. Podstawa prawna: ustawa Prawo zamówieñ publicznych, ustawa o finansach publicznych, Kodeks cywilny oraz art. 6 ust. 1 lit. c) Rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
3. Odbiorcami danych osobowych mog± byæ inni wykonawcy bior±cy udzia³ w postêpowaniu. Dane osobowe mog± byæ przekazane podmiotom i osobom, które uprawnione s± do ich otrzymania przepisami prawa. Ponadto mog± byæ one ujawnione podmiotom, z którymi administrator danych zawar³ umowê na ¶wiadczenie us³ug, w ramach których odbywa siê przetwarzanie danych osobowych.
4.Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy. Zarchiwizowane dane osobowe bêd± przechowywane przez okres zgodny z obowi±zuj±cymi przepisami archiwalnymi, tj. m.in. ustaw± z 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz rozporz±dzeniem Prezesa Rady
Ministrów z 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu dzia³ania archiwów zak³adowych.
5.Przys³uguje Pani/Panu prawo do: dostêpu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii; prawo do sprostowania (poprawiania)
swoich danych; prawo do usuniêcia danych osobowych, w sytuacji, gdy
przetwarzanie danych nie nastêpuje w celu wywi±zania siê z obowi±zku wynikaj±cego z przepisu prawa lub w ramach sprawowania
w³adzy publicznej; ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
przy czym przepisy odrêbne mog± wy³±czyæ mo¿liwo¶æ skorzystania z tego prawa; wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych.
6.Podanie danych osobowych jest obowi±zkowe, gdy¿ przes³ankê przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa.
Konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp.
7.Przy przetwarzaniu danych osobowych nie bêdzie u¿ywane zautomatyzowane podejmowanie decyzji, ani profilowanie.
8.Zamawiaj±cy udostêpnia dane osobowe, o których mowa w art. 10 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w
zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z pó¼n. zm.), zwanego dalej "rozporz±dzeniem 2016/679", w celu umo¿liwienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX, do up³ywu terminu na ich wniesienie. Pozosta³a czê¶æ w SWZ

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 1) Zamawiaj±cy informuje o ograniczeniach stosowania
przepisów RODO o których mowa w art.19 ust 2 i 3 ustawy Pzp, a mianowicie: a) skorzystanie przez osobê, której dane osobowe
dotycz±, z uprawnienia do sprostowania lub uzupe³nienia, o którym mowa
w art.16 rozporz±dzenia 2016/679, nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia ani zmian±
postanowieñ umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustaw±. b) W postêpowaniu o udzielenie
zamówienia zg³oszenie ¿±dania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art.18 ust.1 rozporz±dzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakoñczenia tego postêpowania.2) na podstawie art.16 RODO do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie przez osobê, której dane osobowe dotycz±, z uprawnienia do
sprostowania lub uzupe³nienia, o którym mowa w art.16 RODO, nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp oraz
nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u postêpowania i jego
za³±czników); 3) na podstawie art.18 RODO ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z
zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art.18 ust. 2 RODO (prawo do
ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków
ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej
lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii lub pañstwa cz³onkowskiego);4) W przypadku gdy wniesienie
¿±dania dotycz±cego prawa, o którym mowa w art.18 ust.1 rozporz±dzenia 2016/679, spowoduje ograniczenie przetwarzania danych
osobowych zawartych w protokole postêpowania lub za³±cznikach do tego protoko³u, od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia
zamawiaj±cy nie udostêpnia tych danych, chyba ¿e zachodz± przes³anki, o
których mowa w art.18 ust.2 rozporz±dzenia 2016/679.5) Udostêpnianie, o którym mowa w ust. 1 i 2, ma zastosowanie do wszystkich danych osobowych, z wyj±tkiem danych, o których mowa w art.9 ust.1 rozporz±dzenia 2016/679, zebranych w toku postêpowania o udzielenie zamówienia. Ograniczenia
zasady jawno¶ci, o których mowa w ust.3 i art.18 ust. 3-6, stosuje siê odpowiednio.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: RZP.271.18.2022

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1.Przedmiotem zamówienia jest „Budowa uzupe³niaj±cego o¶wietlenia ulicznego w miejscowo¶ci Tylewice - Gmina Wschowa”, w ramach realizowanego przez Wykonawcê WRD zadania pn. „Rozbudowa drogi woj. Nr 278 na odcinku Stare Str±cze – Wschowa”, prowadzonego przez Zarz±d Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze (Zamawiaj±cy Zarz±d Województwa Lubuskiego).
2.Zakres zamówienia obejmuje:
1) wykonanie robót ziemnych,
2) monta¿ kabla o¶wietleniowego wraz z podsypk± i obsypk±,
3) monta¿ fundamentów pod s³upy o¶wietleniowe,
4) monta¿ s³upów o¶wietleniowych,
5) wykonanie instalacji uziemiaj±cej,
6) monta¿ opraw o¶wietleniowych wraz z wysiêgnikami,
7) monta¿ szaf o¶wietlenia ulicznego,
8) pomiary elektryczne i o¶wietlenia, oznakowanie s³upów,
9) usuniêcie kolizji elektroenergetycznych,
10)obs³ugê geodezyjn±.
3.Na terenie objêtym niniejszym zamówieniem, trwaj± roboty budowlane w ramach zadania pn. „Rozbudowa drogi woj. Nr 278 na odcinku Stare Str±cze – Wschowa”, Inwestorem jest Zarz±d Województwa Lubuskiego reprezentowanego przez Zarz±d Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze. Na potrzeby niniejszego zamówienia, Wykonawca robót budowlanych okre¶lany bêdzie nazw±: Wykonawca robót drogowych dalej WRD. Na mocy porozumienia z dnia 07 grudnia 2021r., zawartego pomiêdzy Zarz±dem Województwa Lubuskiego a Gmin± Wschowa, po stronie Gminy Wschowa le¿y wy³onienie Wykonawcy budowy o¶wietlenia uzupe³niaj±cego.
4.Lokalizacja inwestycji: zosta³a okre¶lona w decyzji ZRiD do³±czonej do SWZ.
5.Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia znajduje siê w za³±czniku Nr 9 do SWZ na który to sk³adaj± siê nastêpuj±ce dokumenty:
1) Projekt techniczny (wykonawczy),
2) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót (STWiOR),
3) Przedmiar robót,
- zwana dalej dokumentacj± projektow±.
6. Z uwagi na to, ¿e wynagrodzenie Wykonawcy wskazane w ofercie bêdzie mia³o charakter rycza³towy, Wykonawca przy wycenie oferty powinien opieraæ siê na zakresie wskazanym w dokumentacji projektowej, o której mowa w pkt 5. Przedmiar robót ma charakter pomocniczy. Wyst±pienie w trakcie realizacji umowy robót nieujêtych w przedmiarze lub robót w wiêkszej ilo¶ci w stosunku do przyjêtej w przedmiarze nie bêdzie uprawnia³o Wykonawcy do ¿±dania dodatkowego wynagrodzenia - je¿eli roboty te ujête by³y w dokumentacji projektowej, o której mowa w pkt 5.
7. Wykonawca robót drogowych (dalej WRD) przeka¿e protokolarnie Wykonawcy wydzielony teren budowy pod realizacjê niniejszego zamówienia. Kierownik robót Wykonawcy zobowi±zany bêdzie do przekazania Zamawiaj±cemu dokumentów potwierdzaj±cych wykonanie robót zgodnie z dokumentacj± techniczn± oraz protoko³ów z prób i pomiarów, a w szczególno¶ci:
- badañ zagêszczenia gruntu,
- pomiarów impedancji pêtli zwarcia,
- badanie rezystancji izolacji,
- rezystancji uziemienia,
- badanie natê¿enia o¶wietlenia i luminacji drogi,
- projektu powykonawczego,
- protoko³ów odbioru z ENEA O¶wietlenie i ENEA Operator oraz innych protoko³ów sporz±dzonych w toku realizacji niniejszego zamówienia,
- sprawdzenie ci±g³o¶ci ¿y³.
8. Do zg³oszenia gotowo¶ci do odbioru koñcowego Wykonawca przedstawi Zamawiaj±cemu: Gwarancje, Atesty i certyfikaty jako¶ci, Deklaracje zgodno¶ci z PN, Dokumentacjê powykonawcz± wraz z wykonanymi badaniami i pomiarami.
9. Zobowi±zuje siê Wykonawcê do opracowania harmonogramu rzeczowo-finansowego. Wykonawca w terminie 3 dni roboczych od dnia podpisania umowy przedstawi Zamawiaj±cemu do akceptacji harmonogram rzeczowo – finansowy, który bêdzie uwzglêdnia³ terminy i warto¶ci wykonania poszczególnych zakresu robót, z zastrze¿eniem pkt. 16, ppkt. 12) SWZ.
10. W protokole przekazania czê¶ci terenu placu budowy od WRD, Wykonawca lub Kierownik robót Wykonawcy, zobowi±¿e siê na rzecz Zamawiaj±cego do:
1)Przedstawienia, uprawnieñ SEP osób oddelegowanych do realizacji przedmiotu umowy,
2)Wspó³pracy z WRD w zakresie uzyskania pozwoleñ na u¿ytkowanie.
3)Dokonywania wpisów w dzienniku budowy,
4)Przekazania WRD, planu BIOZ i PZJ w terminie 7 dni od przekazania terenu budowy,
5)Odpowiedniego oznakowania terenu prowadzenia robót i zabezpieczenia go przed dostêpem osób nieuprawnionych,
6)Przejêcia pe³nej odpowiedzialno¶ci z tytu³u odpowiedzialno¶ci cywilnej za szkody wynik³e w trakcie prowadzonych prac, odpowiedzialno¶ci za przekazany teren, za prawid³owe oznakowanie terenu robót oraz wszelkie osoby pracuj±ce i znajduj±ce siê w obrêbie prowadzonych robót.
7)Z³o¿enia o¶wiadczenia o ponoszeniu pe³nej odpowiedzialno¶ci z tytu³u odpowiedzialno¶ci cywilnej za wszelkie szkody materialne oraz niematerialne, wynik³e w trakcie prowadzonych prac, które zosta³y spowodowane z jego winy.
8)Stosowania materia³ów i urz±dzeñ posiadaj±cych odpowiednie dopuszczenia do stosowania w budownictwie i zapewniaj±cych sprawno¶æ eksploatacyjn± wykonanego przedmiotu umowy,
9)Przekazywania za ka¿de ¿±danie Zamawiaj±cego, oraz Inspektora Nadzoru dokumentów dotycz±cych materia³ów i urz±dzeñ, a w szczególno¶ci: certyfikatów, deklaracji zgodno¶ci, deklaracji w³a¶ciwo¶ci u¿ytkowych oraz aprobat technicznych, potwierdzaj±cych jako¶æ wbudowywanych materia³ów i urz±dzeñ oraz ich dopuszczenie do obrotu i stosowania w budownictwie.
10)Organizacji robót w sposób zapewniaj±cy swobodn± komunikacjê i bezpieczeñstwo w obrêbie wykonywanych robót.
11)Przestrzegania obowi±zuj±cych przepisów BHP w trakcie wykonywanych robót oraz uczestniczenie w radach budowy na wezwanie Zamawiaj±cego - Gminy Wschowa, przedstawiciela Inwestora – Zarz±du Dróg Wojewódzkich lub dysponenta placu budowy –WRD.
12)Realizowania robót w kolejno¶ci i terminach uzgodnionych z WRD, na podstawie zatwierdzonego przez Zamawiaj±cego harmonogramu robót, Haromonogram robót nale¿y dostosowaæ do harmonogramu i postêpu robót WRD. Harmonogram WRD mo¿e byæ aktualizowany na bie¿±co, w zwi±zku z czym Wykonawca robót o¶wietleniowych musi równie¿ dokonywaæ aktualizacji swojego harmonogramu rzeczowo- finansowego zgodnie z postêpem prac na budowie realizowanym przez WRD.
Ka¿da zmiana w harmonogramie WRD musi byæ uwzglêdniona w zmianach harmonogramu wykonawcy robót o¶wietleniowych. Wykonawca robót o¶wietleniowych nie mo¿e dokonaæ zmian w harmonogramie robót bez uzgodnienia z Zamawiaj±cym.
WRD zastrzega sobie prawo do wcze¶niejszego zakoñczenia swojego zakresu rzeczowego robót, co Wykonawca robót o¶wietleniowych musi uwzglêdniæ w swoim harmonogramie.
*Harmonogram robót WRD zostanie udostêpniony Wykonawcy w dniu podpisania umowy, w celu opracowania harmonogramu rzeczowo-finansowego Wykonawcy.
POZOSTA£A CZÊ¦Æ W SWZ

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45232210-7 - Roboty budowlane zakresie budowy linii napowietrznych

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45316110-9 - Instalowanie urz±dzeñ o¶wietlenia drogowego

45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych

45315600-4 - Instalacje niskiego napiêcia

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 13 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Najkorzystniejsz± ofert±, bêdzie oferta, która przedstawia najkorzystniejszy bilans kryteriów oceny ofert, odnosz±cych siê do przedmiotu zamówienia. Zamawiaj±cy dokona wyboru oferty najkorzystniejszej w oparciu o nastêpuj±ce kryteria oceny ofert:
1.1.Cena ofertowa brutto – waga kryterium to 60 pkt.
W przedmiotowym kryterium oceniana bêdzie cena ofertowa brutto, podana przez Wykonawcê w formularzu ofertowym. Maksymaln± liczbê punktów otrzyma oferta z najni¿sz± cen± ofertow± (60 pkt). Pozosta³e oferty zostan± ocenione wg nastêpuj±cego wzoru:
Pc = (Cn/Cb) x 60 [pkt]
Pc – oznacza punkty w kryterium „Najni¿sza cena ofertowa brutto”
Cn – oznacza najni¿sz± oferowan± cenê brutto spo¶ród ofert niepodlegaj±cych odrzuceniu
Cb – oznacza cenê brutto badanej oferty
1.2. Gwarancja Jako¶ci i rêkojmi– waga kryterium to 40 pkt.
W przedmiotowym kryterium oceniany bêdzie podany przez Wykonawc± w formularzu ofertowym okres gwarancji jako¶ci i rêkojmi na wykonane roboty i wbudowane materia³y, wyroby i urz±dzenia. Okres gwarancji jako¶ci i rêkojmi Wykonawca winien podaæ w miesi±cach. Maksymaln± liczbê punktów otrzyma oferta z najd³u¿szym okresem gwarancji jako¶ci i rêkojmi(40 pkt). Okres gwarancji jako¶ci i rêkojmi liczony bêdzie od daty sporz±dzenia protoko³u koñcowego odbioru robót. Pozosta³e oferty zostan± ocenione wg nastêpuj±cego wzoru:
Pg = (Go/Gn) x 40 [pkt]
Pg – oznacza punkty w kryterium „Gwarancja Jako¶ci i rêkojmi”
Go – oznacza okres gwarancji jako¶ci i rêkojmi wskazany w badanej ofercie, liczony w miesi±cach
Gn– oznacza najd³u¿szy dopuszczalny okres gwarancji jako¶ci i rêkojmi, liczony w miesi±cach (60 miesiêcy)
UWAGA:
1)Zamawiaj±cy zastrzega, ¿e nie dopuszcza podania w ofercie okresu gwarancji krótszego ni¿ 36 miesiêcy. W przypadku podania okresu gwarancji krótszego ni¿ 36 miesiêcy, Zamawiaj±cy na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5) ustawy Prawo zamówieñ publicznych odrzuci ofertê z uwagi na fakt, i¿ jej tre¶æ jest niezgodna z warunkami zamówienia.
2)W przypadku podania okresu gwarancji d³u¿szego ni¿ 60 miesiêcy Zamawiaj±cy dla potrzeb obliczenia punktacji w kryterium gwarancji jako¶ci sprowadzi okres gwarancji do 60 miesiêcy i oceni ofertê z uwzglêdnieniem takiego okresu gwarancji.
3)W przypadku braku podania przez Wykonawcê w formularzu ofertowym deklarowanego okresu gwarancji Zamawiaj±cy uzna, ¿e Wykonawca zaoferowa³ gwarancjê na okres 36 miesiêcy i oceni ofertê z uwzglêdnieniem takiego okresu gwarancji.
4)Okres gwarancji jako¶ci i rêkojmi zaoferowany przez Wykonawcê w ofercie bêdzie wi±¿±cy na etapie realizacji zamówienia.
2.Zamawiaj±cy udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta uzyska najwiêksz± ilo¶æ punktów (P) obliczonych zgodnie z powy¿szymi zasadami wg wzoru: P = Pc + Pg
i odpowiada wszystkim wymaganiom przedstawionym w ustawie – Prawo zamówieñ publicznych oraz niniejszej SWZ.
3.Na podstawie powy¿szych kryteriów zostanie sporz±dzone zbiorcze zestawienie oceny ofert. Punkty bêd± liczone z dok³adno¶ci± do dwóch miejsc po przecinku. Najwy¿sza suma liczby punktów uzyskanych w poszczególnych kryteriach wyznaczy najkorzystniejsz± ofertê.
4.Je¿eli nie mo¿na wybraæ najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, ¿e dwie lub wiêcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiaj±cy wybiera spo¶ród tych ofert ofertê, która otrzyma³a najwy¿sz± ocenê w kryterium o najwy¿szej wadze.
5.Zamawiaj±cy udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiadaæ bêdzie wszystkim wymaganiom przedstawionym w ustawie, oraz w niniejszej SWZ i zostanie oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryteria wyboru.

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja jako¶ci i rêkojmi

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki udzia³u w postêpowaniu, dotycz±ce:
1)zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiaj±cy nie okre¶la warunku w powy¿szym zakresie.
2)uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów:
Zamawiaj±cy nie okre¶la warunku w powy¿szym zakresie.
3)sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiaj±cy nie okre¶la warunku w powy¿szym zakresie.
4)zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
Wykonawca spe³ni warunek dotycz±cy zdolno¶ci zawodowej je¿eli wyka¿e, ¿e:
a) wykona³ nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, licz±c wstecz od dnia, w którym up³ywa termin sk³adania ofert w postêpowaniu, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jedno zamówienie, odpowiadaj±ce swoim rodzajem i warto¶ci± robót budowlanych, tj.
−wykona³ co najmniej jedno zamówienie polegaj±ce na budowie/przebudowie o¶wietlenia drogowego, i/lub ulicznego o warto¶ci robót minimum 400 000,00 z³ brutto.
b) dysponuje co najmniej jedn± osob± skierowan± przez Wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego z niezbêdnymi uprawnieniami zgodnie z wymogami prawa budowlanego w zakresie objêtym zamówieniem, która bêdzie pe³ni³a funkcjê kierownika robót posiadaj±cego uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeñ w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych.
Osoba wyznaczona na Kierownika robót musi posiadaæ odpowiednie uprawnienia budowlane wymagane zgodnie z ustaw± z dnia 7 lipca 1994 roku – Prawo budowlane (Dz. U. z 2020 r., poz. 1333 ze zm.- zgodne z Rozporz±dzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U.2019.831) lub odpowiadaj±ce im równowa¿ne uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów, z uwzglêdnieniem art.104 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2019 r. poz.1186 z pó¼n. zm.) lub odpowiadaj±ce im uprawnienia wydane w innych pañstwach cz³onkowskich UE, w pañstwach cz³onkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA)- stronach umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, oraz Konfederacji Szwajcarskiej z zastrze¿eniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2020 r. , poz. 220) – w zakresie umo¿liwiaj±cym pe³nienie funkcji kierownika robót, w zwi±zku z realizacj± przedmiotu zamówienia.

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1.Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp Zamawiaj±cy wezwie Wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych ¶rodków dowodowych, aktualnych na dzieñ z³o¿enia, potwierdzaj±cych spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu oraz brak podstaw wykluczenia, które wymaga Zamawiaj±cy, tj.:
W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udzia³u w postêpowaniu:
a) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru S±dowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w
zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4) ustawy Pzp, sporz±dzonych nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji.
Zamawiaj±cy w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udzia³u w postêpowaniu na podstawie art. 109 ust. 1 pkt 4) ustawy Pzp skorzysta z dokumentów znajduj±cych siê w ogólnodostêpnych i bezp³atnych bazach danych pod warunkiem wskazania przez Wykonawcê w o¶wiadczeniu o którym mowa w Rozdziale 7 ust. 1 SWZ (Za³±cznik nr 2 do SWZ), danych
umo¿liwiaj±cych dostêp do tych dokumentów.
2.Dokumenty podmiotów zagranicznych:
1) Je¿eli Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w Rozdziale 7 ust. 7 pkt 2) lit.a) SWZ:
a) sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e:
- nie otwarto jego likwidacji, nie og³oszono upad³o¶ci, jego aktywami nie zarz±dza likwidator lub s±d, nie zawar³ uk³adu z
wierzycielami, jego dzia³alno¶æ gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje siê on w innej tego rodzaju sytuacji wynikaj±cej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczêcia tej procedury–
wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesiêcy przed ich z³o¿eniem.
2) Je¿eli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa w ust. 1 pkt. 1) lit. a) powy¿ej, lub gdy dokumenty te nie odnosz± siê do wszystkich przypadków, o których mowa w art. 108 ust 1 pkt 1, 2 i 4, art. 109 ust 1 pkt 1, 2 lit a i b oraz pkt 3 ustawy Pzp, zastêpuje siê je odpowiednio w ca³o¶ci lub czê¶ci dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub o¶wiadczenie osoby, której dokument mia³ dotyczyæ, z³o¿one pod przysiêg±, lub je¿eli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o
o¶wiadczeniu pod przysiêg±, z³o¿one przed organem s±dowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego, w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania wykonawcy.
Dokumenty, o których mowa w zdaniach poprzedzaj±cych powinny byæ wystawione w terminach odpowiednich dla dokumentów
wymienionych w ust. 1 pkt.1) lit. a) powy¿ej

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp Zamawiaj±cy wezwie Wykonawcê,
którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania,
podmiotowych ¶rodków dowodowych, aktualnych na dzieñ z³o¿enia, potwierdzaj±cych spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu
oraz brak podstaw wykluczenia, które wymaga Zamawiaj±cy, tj.:
1) W celu potwierdzenia spe³niania warunku udzia³u w postêpowaniu dotycz±cego zdolno¶ci zawodowej okre¶lonego w Rozdziale 5
ust. 2 pkt 4) SWZ:
a) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za
¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji
zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi
osobami (Za³±cznik nr 6 do SWZ),
b) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, licz±c wstecz od dnia, w którym up³ywa termin
sk³adania ofert w postêpowaniu, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci
jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych,
czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty (Za³±cznik nr 7 do SWZ).

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

Dokumenty, które nale¿y z³o¿yæ:
1) Formularz oferty – Za³±cznik nr 1 do SWZ,
Ofertê nale¿y z³o¿yæ, pod rygorem niewa¿no¶ci, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
Dokumenty sk³adane wraz z ofert±:
1)O¶wiadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu oraz o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu (o¶wiadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp) - Za³±cznik nr 2 do SWZ,
2)O¶wiadczenie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby o niepodleganiu wykluczeniu oraz o spe³nianiu warunków udzia³u (o¶wiadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp) - Za³±cznik nr 3 do SWZ, (w sytuacji, kiedy Wykonawca w celu wykazania spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu polega na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby),
3)Zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby (w sytuacji, kiedy Wykonawca w celu wykazania spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu polega na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby) – Za³±cznik nr 4 do SWZ.
4)O¶wiadczenie dot. rodzajów robót wykonywanych przez poszczególne podmioty wystêpuj±ce wspólnie (w przypadku oferty sk³adanej wspólnie przez Wykonawców) – Za³±cznik nr 5 do SWZ.
5)Pe³nomocnictwo upowa¿niaj±ce do z³o¿enia oferty, o ile ofertê sk³ada pe³nomocnik lub pe³nomocnictwo dla pe³nomocnika do reprezentowania w postêpowaniu Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia,
O¶wiadczenia i dokumenty o których mowa powy¿ej nale¿y z³o¿yæ, pod rygorem niewa¿no¶ci, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.

W przypadku powierzenia przez Wykonawcê wykonania czê¶ci zamówienia podwykonawcy, Zamawiaj±cy bêdzie badaæ, czy nie zachodz± wobec podwykonawcy niebêd±cego podmiotem udostêpniaj±cym zasoby, podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 108 ust. 1 oraz 109 ust. 1 pkt 4), 5), 7) ustawy Pzp.
Wykonawca na ¿±danie Zamawiaj±cego przedstawia, o¶wiadczenie, o którym mowa art. 125 ust. 1 ustawy Pzp dotycz±ce tego podwykonawcy- wg. za³. nr 11 do SWZ.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

1) Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2) Przepisy dotycz±ce Wykonawcy stosuje siê odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.
3) W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z Wykonawców, którzy wykonaj±
roboty budowlane do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.
4) W przypadku, o którym mowa w pkt 3) powy¿ej, Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonaj± poszczególni Wykonawcy (Za³±cznik nr 5 do SWZ).

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zgodnie z postanowieniami art. 455 ust. 1 ustawy - Prawo zamówieñ publicznych Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ dokonania zmian w umowie o udzielenie zamówienia publicznego po jej zawarciu, pod warunkiem podpisania aneksu zaakceptowanego przez obie Strony.
W szczególno¶ci Zamawiaj±cy, dopuszcza:
1.Zmianê terminu realizacji przedmiotu Umowy w nastêpuj±cych przypadkach:
1) spowodowanych niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi, geologicznymi, archeologicznymi, w szczególno¶ci:
a) klêski ¿ywio³owe,
b) wyj±tkowo niekorzystne (udokumentowane przez Wykonawcê i potwierdzone przez Zamawiaj±cego) warunki atmosferyczne, uniemo¿liwiaj±ce prawid³owe prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeñ, dokonywanie odbiorów, w szczególno¶ci z powodu technologii realizacji robót okre¶lonej Umow±, normami lub innymi przepisami, wymagaj±cej konkretnych warunków atmosferycznych, je¿eli konieczno¶æ wykonania robót w tym okresie nie jest nastêpstwem okoliczno¶ci, za które Wykonawca odpowiada. Poprzez wyj±tkowo niekorzystne warunki atmosferyczne rozumieæ nale¿y d³ugotrwa³e wyst±pienie bardzo niskich temperatur i silnych podmuchów wiatru uniemo¿liwiaj±cych wykonanie okre¶lonych prac z uwagi na technologiê i technikê wykonywanych robót, w tym wymaganych technologii przez producentów stosowanych materia³ów i urz±dzeñ. W takim przypadku termin wykonania przedmiotu Umowy mo¿e zostaæ przesuniêty o czas trwania przyczyn od Wykonawcy niezale¿nych oraz o czas trwania ich nastêpstw.
c) wyst±pienie warunków geologicznych, geotechnicznych lub hydrologicznych odbiegaj±cych w sposób istotny od przyjêtych w dokumentacji projektowej, rozpoznania terenu w zakresie znalezisk archeologicznych, wstêpowania niewybuchów lub niewypa³ów, które mog± skutkowaæ niewykonaniem lub nienale¿ytym wykonaniem przedmiotu Umowy. W takim przypadku termin wykonania przedmiotu Umowy mo¿e zostaæ przesuniêty o czas trwania przyczyn niezale¿nych od Wykonawcy oraz o czas trwania ich nastêpstw.
d) odkrycia w trakcie robót budowlanych niewypa³ów i niewybuchów,
e) odkrycia w trakcie robót budowlanych obiektów podziemnych wymagaj±cych wcze¶niejszej rozbiórki lub usuniêcia,
f) odkrycia przedmiotu wzglêdem, którego powstanie przypuszczenie, ¿e jest on zabytkiem, co oznaczaæ bêdzie konieczno¶æ wstrzymania robót lub takiego ich wykonania, aby zabytek nie zosta³ zniszczony, ale zabezpieczony jako przedmiot archeologiczny i miejsce jego znaleziska,
g) stwierdzenia innego usytuowania obiektów podziemnych lub podziemnych sieci uzbrojenia terenu ni¿ wynikaj±ce z ewidencji geodezyjnej, co bêdzie wymaga³o odpowiednich zmian w opracowaniach projektowych lub sposobie wykonania robót,
2) bêd±cych nastêpstwem okoliczno¶ci le¿±cych po stronie Zamawiaj±cego, w szczególno¶ci:
a) nieterminowe przekazanie terenu budowy przez Zamawiaj±cego,
b) wstrzymanie robót przez Zamawiaj±cego,
c) konieczno¶æ usuniêcia b³êdów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej,
d) opó¼nienia w procedurze wyboru Inspektora Nadzoru inwestorskiego,
3) z przyczyn zale¿nych od Zamawiaj±cego, których nie mo¿na by³o przewidzieæ w chwili zawarcia Umowy. W takim przypadku termin realizacji przedmiotu Umowy mo¿e zostaæ przesuniêty o czas trwania przyczyn le¿±cych po stronie Zamawiaj±cego oraz o czas trwania ich nastêpstw,
4) zw³oki w dzia³aniu instytucji opiniuj±cych, uzgadniaj±cych oraz wydaj±cych decyzje administracyjne ponad czas (termin) wynikaj±cy z przepisów prawa,
5) z przyczyn niezale¿nych od Wykonawcy lub Zamawiaj±cego, w szczególno¶ci w przypadku okoliczno¶ci wyst±pienia si³y wy¿szej lub z powodu dzia³ania osób trzecich, które to przyczyny ka¿da ze Stron musi udokumentowaæ.
POZOSTA£A CZÊ¦Æ ZAPISÓW W PROJEKTOWANYCH POSTANOWIENIACH UMOWY

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2022-06-02 13:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/gminawschowa

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-06-02 13:30

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2022-07-01

SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE

1. Wykonawca, przystêpuj±c do niniejszego postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego:
a) akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl okre¶lone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej
pod linkiem w zak³adce „Regulamin" oraz uznaje go za wi±¿±cy,
b) zapozna³ i stosuje siê do Instrukcji sk³adania ofert/wniosków dostêpnej pod linkiem.
2. Zamawiaj±cy nie ponosi odpowiedzialno¶ci za z³o¿enie oferty w sposób niezgodny z Instrukcj± korzystania z platformazakupowa.pl, w szczególno¶ci za sytuacjê, gdy zamawiaj±cy zapozna siê z tre¶ci± oferty przed up³ywem terminu sk³adania ofert (np. z³o¿enie oferty w zak³adce „Wy¶lij wiadomo¶æ do zamawiaj±cego”). Taka oferta zostanie uznana przez Zamawiaj±cego za ofertê handlow± i nie bêdzie brana pod uwagê w przedmiotowym postêpowaniu poniewa¿ nie zosta³ spe³niony obowi±zek narzucony w art.221 Ustawy Prawo Zamówieñ Publicznych.
3. Zamawiaj±cy informuje, ¿e instrukcje korzystania z platformazakupowa.pl dotycz±ce w szczególno¶ci logowania,
sk³adania wniosków o wyja¶nienie tre¶ci SWZ, sk³adania ofert oraz innych czynno¶ci podejmowanych w niniejszym
postêpowaniu przy u¿yciu platformazakupowa.pl
znajduj± siê w zak³adce „Instrukcje dla Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje
4. Podpisy kwalifikowane wykorzystywane przez wykonawców do podpisywania wszelkich plików musz± spe³niaæ „Rozporz±dzenie Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie identyfikacji elektronicznej i us³ug zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku
wewnêtrznym (eIDAS) 9UE) nr 910/2014- od 1 lipca 2016 roku.
5. W przypadku wykorzystania formatu XAdeS zewnêtrzny Zamawiaj±cy wymaga do³±czenia odpowiedniej ilo¶ci plików tj.
podpisywania plikow z danymi oraz plików w formacie XAdES.
6. Maksymalny rozmiar jednego pliku przesy³anego za po¶rednictwem dedykowanych formularzy do: z³o¿enia zmian,
wycofania oferty wynosi 150 MB, natomiast przy komunikacji wielko¶ci pliku to maksymalnie 500 MB.
7. Wykonawca mo¿e zwróciæ siê do Zamawiaj±cego z wnioskiem o wyja¶nienie tre¶ci SWZ.
Wniosek nale¿y z³o¿yæ, zgodnie z zapisami niniejszego Rozdzia³u SWZ, za po¶rednictwem platformazakupowa.pl pod
adresem https://platformazakupowa.pl/pn/gminawschowa za pomoc±
formularza “Wy¶lij wiadomo¶æ do zamawiaj±cego”.
8. Zamawiaj±cy jest obowi±zany udzieliæ wyja¶nieñ niezw³ocznie, jednak nie pó¼niej ni¿ na 2 dni przed up³ywem terminu
sk³adania ofert – pod warunkiem, ¿e wniosek o wyja¶nienie tre¶ci SWZ wp³yn±³ do Zamawiaj±cego nie pó¼niej ni¿ na 4 dni
przed up³ywem terminu sk³adania ofert.
9. W przypadku gdy wniosek o wyja¶nienie tre¶ci SWZ nie wp³yn±³ w terminie, o którym mowa w ust.13, Zamawiaj±cy nie ma obowi±zku udzielania wyja¶nieñ SWZ oraz obowi±zku przed³u¿enia terminu sk³adania ofert.
10. Tre¶æ zapytañ wraz z wyja¶nieniami Zamawiaj±cy udostêpni, bez ujawniania ¼ród³a zapytania, za po¶rednictwem
platformazakupowa.pl, w sekcji „Komunikaty”.
11. Zamawiaj±cy nie przewiduje zwo³ania zebrania Wykonawców w celu wyja¶nienia tre¶ci SWZ.
12. W uzasadnionych przypadkach Zamawiaj±cy mo¿e przed up³ywem terminu sk³adania ofert zmieniæ tre¶æ SWZ.
Dokonan± zmianê tre¶ci SWZ Zamawiaj±cy udostêpni za po¶rednictwem platformazakupowa.pl, w sekcji „Komunikaty”.
13. Zamawiaj±cy bêdzie przekazywa³ wykonawcom informacje w formie elektronicznej za po¶rednictwem platformy zakupowej.
Z postêpowania o udzielenie zamówienia Zamawiaj±cy wykluczy równie¿

Wykonawcê, w okoliczno¶ciach wskazanych w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego– og³oszona w dniu 15 kwietnia 2022 r. w Dzienniku Ustaw
pod poz. 835. Z postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu prowadzonego na podstawie ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. – Prawo zamówieñ publicznych wyklucza siê: (...) Pozosta³a czê¶æ zapisów w Rozdzia³ VI. Podstawy wykluczenia z postêpowania.

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.