Og³oszenie z dnia 2025-03-27
Powi±zane og³oszenia:
- 2025/BZP 00209103/01 - Wynik z dnia 2025-04-28
Og³oszenie o zamówieniu
Us³ugi
Modernizacja i rozbudowa systemu zarz±dzania zasobami informacji przestrzennej gminy ¯ukowo
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina ¯ukowo
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 191675095
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: Gdañska 52
1.5.2.) Miejscowo¶æ: ¯ukowo
1.5.3.) Kod pocztowy: 83-330
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL634 - Gdañski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ugzukowo@zukowo.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.zukowo.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Modernizacja i rozbudowa systemu zarz±dzania zasobami informacji przestrzennej gminy ¯ukowo
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-108c0806-7354-40a2-b8a8-15e5b09b4831
2.5.) Numer og³oszenia: 2025/BZP 00166063
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2025-03-27
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2025/BZP 00039079/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.3.3 Modernizacja i rozbudowa systemu zarz±dzania zasobami informacji przestrzennej gminy ¯ukowo
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/10645193.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1064519
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Patrz: Rozdzia³ XIII-XIV SWZ.
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Patrz: Rozdzia³ II SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Patrz: Rozdzia³ II SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.8.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Us³ugi
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest: Modernizacja i rozbudowa systemu zarz±dzania zasobami informacji przestrzennej gminy ¯ukowo
2. Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia stanowi Za³±cznik nr 1 do SWZ.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 72212610-8 - Us³ugi opracowywania oprogramowania dla baz danych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
72263000-6 - Us³ugi wdra¿ania oprogramowania
72265000-0 - Us³ugi konfiguracji oprogramowania
72268000-1 - Us³ugi dostawy oprogramowania
72262000-9 - Us³ugi rozbudowy oprogramowania
72312000-5 - Us³ugi wprowadzania danych
72320000-4 - Us³ugi bazy danych
72330000-2 - Us³ugi w zakresie standaryzacji i klasyfikacji zawarto¶ci lub danych
72254000-0 - Testowanie oprogramowania
80500000-9 - Us³ugi szkoleniowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 7 miesi±ce
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki dotycz±ce zdolno¶ci technicznej lub zawodowej.Wykonawca spe³ni warunek w tym zakresie, je¿eli wyka¿e, ¿e:
1) dysponuje osobami o kwalifikacjach zawodowych:
a) Kierownik projektu – 1 osoba dedykowana do pe³nienia funkcji Kierownika projektu, która powinna siê cechowaæ nastêpuj±cymi kompetencjami: w okresie ostatnich 3 lat przed terminem sk³adania ofert bra³a udzia³ jako Kierownik projektu w realizacji co najmniej dwóch us³ug (zakoñczonych do dnia sk³adania ofert), dotycz±cych dostarczenia systemu teleinformatycznego, gdzie ka¿da z us³ug by³a o warto¶ci minimum 85 000,00 z³ brutto,
Poprzez pe³nienie roli Kierownika projektu rozumiane jest wykonywanie obowi±zków obejmuj±cych planowanie, monitorowanie i zarz±dzanie operacyjne prac± zespo³u projektowego w ramach realizacji us³ugi, przez ca³y okres realizacji us³ugi.
Przez dwie us³ugi nale¿y rozumieæ us³ugi wykonane na podstawie odrêbnych umów.
b) Architekt oprogramowania – 1 osoba dedykowana do pe³nienia funkcji Architekta oprogramowania, która w okresie ostatnich 3 lat przed terminem sk³adania ofert pe³ni³a rolê Architekta oprogramowania w realizacji co najmniej dwóch us³ug (zakoñczonych do dnia sk³adania ofert), których przedmiotem by³o dostarczenie systemu teleinformatycznego klasy GIS, z których co najmniej jedna us³uga by³a o warto¶ci minimum 85 000,00 z³ brutto.
Poprzez pe³nienie roli Architekta oprogramowania rozumiane jest wykonywanie, obowi±zków obejmuj±ce: zaprojektowanie architektury rozwi±zania, zamodelowanie architektury rozwi±zania, specyfikacjê interfejsów do komunikacji z systemami zewnêtrznymi.
Przez dwie us³ugi nale¿y rozumieæ us³ugi wykonane na podstawie odrêbnych umów.
Przez system klasy GIS nale¿y rozumieæ system s³u¿±cy do wprowadzania, gromadzenia, przetwarzania oraz wizualizacji danych geograficznych, gdzie punktem wyj¶cia s± dane zwi±zane z lokalizacj± obiektów geograficznych (tj. umiejscowione w uk³adzie wspó³rzêdnych i mo¿liwe do przedstawienia na mapach – zarówno ich dok³adn± lokalizacjê w uk³adzie jak i kszta³t) oraz przypisane tym obiektom dane opisowe, opisuj±ce cechy ilo¶ciowe lub jako¶ciowe obiektów geograficznych nie zwi±zane z ich umiejscowieniem w przestrzeni.
2) posiada do¶wiadczenie:
Wykonanie minimum trzech zamówieñ - realizacji dla Systemu Informacji Przestrzennej klasy WEB-GIS systemu/modu³u do zarz±dzania decyzjami o warunkach zabudowy i systemu/modu³u do generowania dokumentów planistycznych (wypisów, wyrysów) w ostatnich trzech latach o warto¶ci minimum 85 000 z³ brutto, gdzie realizacja wdra¿anego Systemu:
- odby³a siê z poziomu przegl±darki internetowej
oraz
- by³o wielostanowiskowe i by³o wdra¿ane “w chmurze” Wykonawcy
(tzn. na serwerach Wykonawcy)
Oba ww. kryteria musz± byæ spe³nione jednocze¶nie.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) Odpis lub informacjê z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy PZP, sporz±dzonych nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed ich z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji.
2) O¶wiadczenie o aktualno¶ci informacji zawartych w o¶wiadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy PZP, w zakresie podstaw wykluczenia z postêpowania wskazanych przez zamawiaj±cego (Za³±cznik nr 10 do SWZ).
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 1) Wykaz wykonanych us³ug (Za³±cznik nr 6 do SWZ) potwierdzaj±cy spe³nienie warunku w zakresie do¶wiadczenia. W wykazie nale¿y wskazaæ us³ugi wykonane nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich trzech lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie. Do wykazu nale¿y do³±czyæ dowody okre¶laj±ce czy us³ugi zosta³y wykonane nale¿ycie. Dowodami s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego us³ugi zosta³y wykonane. Je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
2) Wykaz osób (Za³±cznik nr 7 do SWZ) skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia wraz z informacjami na temat ich do¶wiadczenia niezbêdnego do wykonania zamówienia oraz informacj± o podstawie dysponowania tymi osobami.
5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:
nie dotyczy5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
Na ofertê sk³adaj± siê:1) wype³niony formularz ofertowy (OFERTA) sporz±dzony z wykorzystaniem wzoru stanowi±cego Za³±cznik nr 3 do SWZ,
2) dokumenty / informacje stanowi±ce tajemnicê przedsiêbiorstwa (o ile dotyczy),
3) o¶wiadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postêpowania oraz o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu – Za³±cznik nr 4 do SWZ,
4) pe³nomocnictwo (o ile dotyczy),
5) zobowi±zania podmiotów udostêpniaj±cych zasoby – Za³±cznik nr 8 do SWZ (o ile dotyczy),
6) o¶wiadczenie dot. realizacji zamówienia przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê udzielenie zamówienia – Za³±cznik nr 9 do SWZ (o ile dotyczy);
7) o¶wiadczenie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby o braku podstaw do wykluczenia z postêpowania i spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu – Za³±cznik nr 5 do SWZ (o ile dotyczy).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pe³nomocnictwo powinno byæ za³±czone do oferty.2. Dokument potwierdzaj±cy ustanowienie pe³nomocnictwa powinien zawieraæ wskazanie:
1) postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego, którego dotyczy,
2) wykonawców ubiegaj±cych siê wspólnie o udzielenie zamówienia,
3) ustanowionego pe³nomocnika oraz zakres jego umocowania.
Pe³nomocnictwo musi byæ podpisane przez osoby upowa¿nione do sk³adania o¶wiadczeñ woli w imieniu poszczególnych wykonawców.
3. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
1) ¿aden z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia nie mo¿e podlegaæ wykluczeniu w okoliczno¶ciach, o których mowa w Rozdziale IX SWZ,
2) warunki udzia³u w postêpowaniu okre¶lone w Rozdziale VIII SWZ winien spe³niaæ co najmniej jeden z tych wykonawców albo wszyscy wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia.
4. O¶wiadczenie z wykorzystaniem formularza - Za³±cznik nr 4 do SWZ sk³ada ka¿dy z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie. O¶wiadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w jakim ka¿dy z wykonawców wykazuje spe³nienie warunków udzia³u w postêpowaniu.
5. W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez wykonawców s± oni zobowi±zani na wezwanie zamawiaj±cego z³o¿yæ aktualne na dzieñ z³o¿enia podmiotowe ¶rodki dowodowe, o których mowa w Rozdziale X SWZ, przy czym:
1) podmiotowe ¶rodki dowodowe, o których mowa w ust. 4 pkt 1 i 2 sk³ada ka¿dy z nich,
2) podmiotowe ¶rodki dowodowe, o których mowa w ust. 4 pkt 3 i 4 sk³ada odpowiednio wykonawca / wykonawcy, który / którzy wykazuj± spe³nienie warunku w zakresie i na zasadach opisanych w Rozdziale VIII SWZ.
6. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które us³ugi wykonaj± poszczególni wykonawcy. Formularz o¶wiadczenia stanowi Za³±cznik nr 9 do SWZ.
7. Spó³ki cywilne traktowane s± jako wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o zamówienie.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Patrz: Za³±cznik nr 2 do SWZ - Projekt umowy.7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2025-04-04 09:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1064519
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-04-04 09:30
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2025-05-03
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
Z postêpowania o udzielenie zamówienia wyklucza siê wykonawców, w stosunku do których zachodzi którakolwiek z okoliczno¶ci wskazanych:1) w art. 108 ust. 1 ustawy PZP,
2) w art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy PZP,
3) w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 507 z pó¼n. zm.), tj.:
a) wymienionego w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisanego na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ww. ustawy;
b) którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdzia³aniu praniu pieniêdzy oraz finansowaniu terroryzmu (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1124 z pó¼n. zm.) jest osoba wymieniona w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisana na listê lub bêd±ca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile zosta³a wpisana na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ww. ustawy;
c) którego jednostk± dominuj±c± w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 wrze¶nia 1994 r. o rachunkowo¶ci (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 120 z pó¼n. zm.) jest podmiot wymieniony w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisany na listê lub bêd±cy tak± jednostk± dominuj±c± od dnia 24 lutego 2022 r., o ile zosta³ wpisany na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ww. ustawy.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- US£UGI SPO£ECZNE DLA UCZESTNIKÓW PROJEKTU "Q samodzielno¶ci II"
- PRZEPROWADZENIE KURSÓW I SZKOLEÑ DLA NAUCZYCIELI I UCZNIÓW ZESPO£U SZKÓ£ BUDOWNICTWA I KSZTA£CENIA ZAWODOWEGO IM. EUGENIUSZA KWIATKOWSKIEGO W KONINIE
- Kurs eksploatacji urz±dzeñ , instalacji i sieci energetycznych dla Gr.1 wraz z egzaminem kwalifikacyjnym
- Przeprowadzenie szkolenia pn. "Prawo jazdy kat. C wraz z kwalifikacj± wstêpn± przyspieszon±"
- Dostawa sprzêtu i oprogramowania wraz z us³ug± wdro¿enia realizowane w ramach projektu grantowego "Cyberbezpieczny Samorz±d" w Gminie Skawina
- "Rozbudowa Systemu Zarz±dzania Bezpieczeñstwem Informacji w Gminie Miasto Terespol"
wiêcej: Us³ugi opracowywania oprogramowania dla baz danych »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.