eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WarszawaBudowa odwodnienia ulic Starych Włoch - I etap zlewnia Tomnicka



Ogłoszenie z dnia 2025-03-27


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Budowa odwodnienia ulic Starych Włoch – I etap zlewnia Tomnicka

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: DZIELNICA WŁOCHY MIASTA STOŁECZNEGO WARSZAWY

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 01525966300179

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: al. Krakowska 257

1.5.2.) Miejscowość: Warszawa

1.5.3.) Kod pocztowy: 02-133

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa

1.5.7.) Numer telefonu: 224434300

1.5.8.) Numer faksu: 224434203

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: wlochy.wzp@um.warszawa.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://wlochy.um.warszawa.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://zamowienia.um.warszawa.pl/pn/umw/demand/195815/notice/public/details

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Budowa odwodnienia ulic Starych Włoch – I etap zlewnia Tomnicka

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e114ac5e-1f6d-471c-85d4-c250912e0d26

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00166084

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-03-27

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00028792/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.2 Budowa kanalizacji deszczowej w pasach dróg Starych Włoch

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00116292

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: TPBN.6.2025

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

11.1. Przedmiotem zamówienia jest:
a. budowa sieci kanalizacji deszczowej z rur PEHD oraz PP w zakresie średnic Dn160-Dn1000 mm o łącznej długości 965,6 m wraz z 3 kompletami oczyszczalni wód opadowych,
b. odtworzenie nawierzchni do stanu pierwotnego głównie nawierzchni asfaltowych.
UWAGA: "Odcinek oznaczony na mapie i rysunkach jako Di5-Wi6 o średnicy dn 160 projektowany na dz.ew. nr 353 obręb 2-08-24 o długości L=11,6 nie będzie wykonywany"

4.5.3.) Główny kod CPV: 45232410-9 - Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45255600-5 - Roboty w zakresie kładzenia rur w kanalizacji

45233140-2 - Roboty drogowe

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 256 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie prawne unieważnienia postępowania:
Zamawiający, działając w oparciu o art. 256 ustawy Pzp podjął decyzję o unieważnieniu postępowania, ponieważ po wszczęciu postępowania ujawniły się okoliczności powodujące, że jego dalsze prowadzenie w dotychczasowym kształcie jest nieuzasadnione.
Uzasadnienie faktyczne unieważnienia postępowania :
Utrzymując najwyższą staranność oraz respektując podstawowe zasady Prawa zamówień publicznych, przede wszystkim zasady uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców Zamawiający z uwagą badał zapytania, kierowane w toku postępowania przez wykonawców. Na część przesłanych zapytań , Zamawiający udzielił odpowiedzi modyfikujących dokumentację techniczną (specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych, dokumentację projektową). Jedno z zapytań o brzmieniu: „Zgodnie z odpowiedzią na pyt. 17 przewiduje się odtworzenie chodników z materiałów rozbiórkowych (z płyt betonowych 50x50x7). Prosimy o potwierdzenie, że istniejąca nawierzchnia chodników jest z płyt betonowych. Wg map Google chodniki są z różnych rodzajów kostki betonowej. Czy na zjazdach bitumicznych lub wykonanych z kostki np "fala" należy wymienić nawierzchnię na kostkę betonową szarą prostokątną? Czy krawężniki mają być nowe czy z rozbiórki?”, spowodowało konieczność przeprowadzenia dodatkowej analizy, co skłoniło Zamawiającego do dokonania korekty pierwotnych założeń poprzez wprowadzenie istotnych zmian w zakresie robót brukarskich i bitumicznych tj.:
1. W pierwotnej wersji przewidziano ułożenie chodników z płyt chodnikowych, co jest niezgodne ze stanem faktycznym parametrów inwestycji. Chodniki powinny być ułożone z kostki brukowej. Powoduje to całkowitą zmianę materiałów budowlanych w tym zakresie.
2. Zakres robót bitumicznych wymaga znacznej korekty tj.:
• poz. 6.1.4 przedmiaru robót - Warstwa podbudowy z kruszywa łamanego 0/63mm C90/3 stab. mech., wskaźnik zagęszczenia <2,2, wymagany wtórny moduł odkształcenia E2 – 100 MPa, grubość warstwy po zagęszczeniu 20·cm: było – ilość - 736,0 m2; po zmianie: ilość – 1 104,0 m2.
• poz. 2.1.3 przedmiaru robót – Frezowanie nawierzchni asfaltowych na zimno przy użyciu frezarki z odwiezieniem kory asfaltowej na place składowe: było – opis - frezowanie na głębokość 10 cm, samochód 10-15 t; po zmianie: opis - frezowanie na głębokość 4 cm, samochód 5-10 t;
• poz. 2.1.4 przedmiaru robót - Transport kory asfaltowej z frezowania na odległość do 20 km: było – opis - ładowność 15-20 t; ilość – 24,5 m-g; po zmianie: opis - ładowność 5-10·t; ilość – 9,8 m-g;
• poz. 2.1.5 przedmiaru robót - Utylizacja kory asfaltowej: było – ilość – 368,0 t; po zmianie: ilość – 147,2 t;
• poz. 6.1.5 przedmiaru robót - Warstwa podbudowy zasadniczej z betonu asfaltowego grubość warstwy po zagęszczeniu 10·cm: było – ilość – 3 680,0 m2; po zmianie: ilość – 1 104,0 m2;
• poz. 6.1.6 przedmiaru robót - Warstwa wiążąca z betonu asfaltowego, grubości 6·cm: było – ilość – 3 680,0 m2; po zmianie: ilość – 1 104,0 m2.
Powyższe zmiany zakresu robót powodują istotną zmianę wartości szacunkowej zamówienia podstawowego tj. zmniejszenie w stosunku do wartości pierwotnej o ponad 30 %.
Zmiana wartości szacunkowej, ma wpływ na ustalenie zakresu robót zamówienia podobnego, przewidzianego zgodnie z art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp. Wiąże się to ze zmianą ogłoszenia o zamówieniu. Wartość i zakres zamówień podobnych zostanie zmniejszona w stopniu odpowiadającym korekcie wartości podstawowej.
Mając na uwadze potrzebę wprowadzenia relatywnie istotnych zmian do dokumentów zamówienia, które miałyby doprowadzić do istotnej zmiany charakteru zamówienia w porównaniu z pierwotnie określonym, w szczególności prowadziłyby do znacznej zmiany zakresu zamówienia, stosownie do treści art. 256 ustawy PZP, Zamawiający może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia odpowiednio przed upływem terminu składania ofert, jeżeli wystąpiły okoliczności powodujące, że dalsze prowadzenie postępowania jest nieuzasadnione.

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

W ZWIĄZKU Z OGRANICZENIEM LICZBY ZNAKÓW CIĄG DALSZY UZASADNIENIA FAKTYCZNEGO UNIEWAŻNIENIA POSTĘPOWANIA:
Istotnym elementem niezazasdności prowadzenia przedmiotowego postępowania stanowi zachowanie zasady konkurencyjności, gdyż ze względu na znaczące zmniejszenie zakresu i w dużym stopniu zmianę materiałów, istnieje prawdopodobieństwo zainteresowania dodatkowych uczestników, chcących wziąć udział w postępowaniu.
Stanowisko Zamawiającego oparte jest na orzecznictwie KIO (wyrok z dnia 26 kwietnia 2023 r. KIO 1022/23) oraz opinii wyrażonej w Komentarzu Urzędu Zamówień Publicznych do art. 256 ustawy Pzp, (wydanie II pod redakcją Huberta Nowaka i Mateusza Winiarza), dostępnej pod linkiem: https://ekomentarzpzp.uzp.gov.pl/prawo-zamowien-publicznych/art-256 .

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.