Ogłoszenie z dnia 2025-03-27
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00116292/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-02-21
- 2025/BZP 00136107/01 - Modyfikacja z dnia 2025-03-07
- 2025/BZP 00141382/01 - Modyfikacja z dnia 2025-03-11
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Budowa odwodnienia ulic Starych Włoch – I etap zlewnia Tomnicka
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: DZIELNICA WŁOCHY MIASTA STOŁECZNEGO WARSZAWY
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 01525966300179
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: al. Krakowska 257
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 02-133
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.7.) Numer telefonu: 224434300
1.5.8.) Numer faksu: 224434203
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: wlochy.wzp@um.warszawa.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://wlochy.um.warszawa.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://zamowienia.um.warszawa.pl/pn/umw/demand/195815/notice/public/details1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa odwodnienia ulic Starych Włoch – I etap zlewnia Tomnicka2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e114ac5e-1f6d-471c-85d4-c250912e0d26
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00166084
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-03-27
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00028792/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Budowa kanalizacji deszczowej w pasach dróg Starych Włoch
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00116292
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: TPBN.6.2025
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
11.1. Przedmiotem zamówienia jest:
a. budowa sieci kanalizacji deszczowej z rur PEHD oraz PP w zakresie średnic Dn160-Dn1000 mm o łącznej długości 965,6 m wraz z 3 kompletami oczyszczalni wód opadowych,
b. odtworzenie nawierzchni do stanu pierwotnego głównie nawierzchni asfaltowych.
UWAGA: "Odcinek oznaczony na mapie i rysunkach jako Di5-Wi6 o średnicy dn 160 projektowany na dz.ew. nr 353 obręb 2-08-24 o długości L=11,6 nie będzie wykonywany"
4.5.3.) Główny kod CPV: 45232410-9 - Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45255600-5 - Roboty w zakresie kładzenia rur w kanalizacji
45233140-2 - Roboty drogowe
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 256 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie prawne unieważnienia postępowania:Zamawiający, działając w oparciu o art. 256 ustawy Pzp podjął decyzję o unieważnieniu postępowania, ponieważ po wszczęciu postępowania ujawniły się okoliczności powodujące, że jego dalsze prowadzenie w dotychczasowym kształcie jest nieuzasadnione.
Uzasadnienie faktyczne unieważnienia postępowania :
Utrzymując najwyższą staranność oraz respektując podstawowe zasady Prawa zamówień publicznych, przede wszystkim zasady uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców Zamawiający z uwagą badał zapytania, kierowane w toku postępowania przez wykonawców. Na część przesłanych zapytań , Zamawiający udzielił odpowiedzi modyfikujących dokumentację techniczną (specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych, dokumentację projektową). Jedno z zapytań o brzmieniu: „Zgodnie z odpowiedzią na pyt. 17 przewiduje się odtworzenie chodników z materiałów rozbiórkowych (z płyt betonowych 50x50x7). Prosimy o potwierdzenie, że istniejąca nawierzchnia chodników jest z płyt betonowych. Wg map Google chodniki są z różnych rodzajów kostki betonowej. Czy na zjazdach bitumicznych lub wykonanych z kostki np "fala" należy wymienić nawierzchnię na kostkę betonową szarą prostokątną? Czy krawężniki mają być nowe czy z rozbiórki?”, spowodowało konieczność przeprowadzenia dodatkowej analizy, co skłoniło Zamawiającego do dokonania korekty pierwotnych założeń poprzez wprowadzenie istotnych zmian w zakresie robót brukarskich i bitumicznych tj.:
1. W pierwotnej wersji przewidziano ułożenie chodników z płyt chodnikowych, co jest niezgodne ze stanem faktycznym parametrów inwestycji. Chodniki powinny być ułożone z kostki brukowej. Powoduje to całkowitą zmianę materiałów budowlanych w tym zakresie.
2. Zakres robót bitumicznych wymaga znacznej korekty tj.:
• poz. 6.1.4 przedmiaru robót - Warstwa podbudowy z kruszywa łamanego 0/63mm C90/3 stab. mech., wskaźnik zagęszczenia <2,2, wymagany wtórny moduł odkształcenia E2 – 100 MPa, grubość warstwy po zagęszczeniu 20·cm: było – ilość - 736,0 m2; po zmianie: ilość – 1 104,0 m2.
• poz. 2.1.3 przedmiaru robót – Frezowanie nawierzchni asfaltowych na zimno przy użyciu frezarki z odwiezieniem kory asfaltowej na place składowe: było – opis - frezowanie na głębokość 10 cm, samochód 10-15 t; po zmianie: opis - frezowanie na głębokość 4 cm, samochód 5-10 t;
• poz. 2.1.4 przedmiaru robót - Transport kory asfaltowej z frezowania na odległość do 20 km: było – opis - ładowność 15-20 t; ilość – 24,5 m-g; po zmianie: opis - ładowność 5-10·t; ilość – 9,8 m-g;
• poz. 2.1.5 przedmiaru robót - Utylizacja kory asfaltowej: było – ilość – 368,0 t; po zmianie: ilość – 147,2 t;
• poz. 6.1.5 przedmiaru robót - Warstwa podbudowy zasadniczej z betonu asfaltowego grubość warstwy po zagęszczeniu 10·cm: było – ilość – 3 680,0 m2; po zmianie: ilość – 1 104,0 m2;
• poz. 6.1.6 przedmiaru robót - Warstwa wiążąca z betonu asfaltowego, grubości 6·cm: było – ilość – 3 680,0 m2; po zmianie: ilość – 1 104,0 m2.
Powyższe zmiany zakresu robót powodują istotną zmianę wartości szacunkowej zamówienia podstawowego tj. zmniejszenie w stosunku do wartości pierwotnej o ponad 30 %.
Zmiana wartości szacunkowej, ma wpływ na ustalenie zakresu robót zamówienia podobnego, przewidzianego zgodnie z art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp. Wiąże się to ze zmianą ogłoszenia o zamówieniu. Wartość i zakres zamówień podobnych zostanie zmniejszona w stopniu odpowiadającym korekcie wartości podstawowej.
Mając na uwadze potrzebę wprowadzenia relatywnie istotnych zmian do dokumentów zamówienia, które miałyby doprowadzić do istotnej zmiany charakteru zamówienia w porównaniu z pierwotnie określonym, w szczególności prowadziłyby do znacznej zmiany zakresu zamówienia, stosownie do treści art. 256 ustawy PZP, Zamawiający może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia odpowiednio przed upływem terminu składania ofert, jeżeli wystąpiły okoliczności powodujące, że dalsze prowadzenie postępowania jest nieuzasadnione.
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
Istotnym elementem niezazasdności prowadzenia przedmiotowego postępowania stanowi zachowanie zasady konkurencyjności, gdyż ze względu na znaczące zmniejszenie zakresu i w dużym stopniu zmianę materiałów, istnieje prawdopodobieństwo zainteresowania dodatkowych uczestników, chcących wziąć udział w postępowaniu.
Stanowisko Zamawiającego oparte jest na orzecznictwie KIO (wyrok z dnia 26 kwietnia 2023 r. KIO 1022/23) oraz opinii wyrażonej w Komentarzu Urzędu Zamówień Publicznych do art. 256 ustawy Pzp, (wydanie II pod redakcją Huberta Nowaka i Mateusza Winiarza), dostępnej pod linkiem: https://ekomentarzpzp.uzp.gov.pl/prawo-zamowien-publicznych/art-256 .
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Remont lokali mieszkalnych kwater internatowych i kwater przed ponownym zasiedleniem w m. Chełm, Dęblin, Hrubieszów, Grójec, Lublin, Nisko, Przemyśl, Radom, Rzeszów, Siedlce, Zamość
- Remont umocnień brzegowych i urządzeń wodnych, zabudowy wyrw na rz. Nysa Kłodzka na terenie Nadzoru Wodnego Otmuchów od km 0,0 do 65,2.
- Usługi konserwacji, przeglądu oraz napraw bieżących instalacji i urządzeń teletechnicznych oraz bieżącej obsługi rejestru czasu pracy
- ZP/CZD/069/25 DOSTAWA METERIAŁÓW MEDYCZNYCH DEDYKOWANYCH DO WSTRZYKIWACZY KONTRASTU ORAZ DYSPENSERA W KOMORZE LAMINARNEJ
- Sukcesywna dostawa sprzętu AGD do Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
- Usługa kompleksowego przygotowania i przeprowadzenia dwudniowego spotkania sieciującego dla kadr mazowieckich powiatowych centrów pomocy rodzinie
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Przebudowa dróg gminnych i chodników na terenie Gminy Kraśnik"
- Rozbudowa sieć wodociągowa z przyłączami w miejscowości Kroblice, Adamczowice gmina Klimontów
- Poprawa gospodarki wodno-ściekowej na terenie Gminy Wisznicy
- Remont pomieszczeń piwnic pawilonu B Oddziału Zewnętrznego Zakładu Karnego w Zamościu
- Budowa zbiornika wodnego małej retencji we wsi Dubno Gmina Boćki w formule zaprojektuj i wybuduj
- Modernizacja Oddziału Neurologii zlokalizowanego na IV piętrze w budynku B-wysoki Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego nr 4 w Bytomiu
więcej: Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.