Ogłoszenie z dnia 2025-03-28
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Wyłonienie Wykonawcy w zakresie obsługi ratowniczej kąpielisk nad Zalewem Bagry Krakowie, dla Zarządu Zieleni Miejskiej w Krakowie.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Zarząd Zieleni Miejskiej w Krakowie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 361777097
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Reymonta 20
1.5.2.) Miejscowość: Kraków
1.5.3.) Kod pocztowy: 30-059
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków
1.5.7.) Numer telefonu: 12 20 10 240
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@zzm.krakow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zzm.krakow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wyłonienie Wykonawcy w zakresie obsługi ratowniczej kąpielisk nad Zalewem Bagry Krakowie, dla Zarządu Zieleni Miejskiej w Krakowie.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3d07b49a-d891-4de3-ad40-363732d120be
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00166548
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-03-28
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00045761/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.9 obsługa ratownicza kąpielisk nad zalewem Bagry
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/zzm.krakow3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/zzm.krakow
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgodnie z pkt 8) SWZ - Informacje o
środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których Zamawiający będzie komunikował się z Wykonawcami, oraz informacje o
wymaganiach technicznych i organizacyjnych sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z pkt 39) SWZ: Ochrona danych osobowych – Informacja o przetwarzaniu
danych osobowych
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: NP.26.2.28.25.UK
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 420000 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem postępowania i zamówienia jest wyłonienie Wykonawcy w zakresie obsługi ratowniczej kąpielisk nad Zalewem Bagry Krakowie, dla Zarządu Zieleni Miejskiej w Krakowie.
1.1 Zgodnie z art. 310 ustawy Pzp, Zamawiający przewiduje możliwość unieważnienia przedmiotowego postępowania, jeżeli środki publiczne, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane.
1.2 Zakres zamówienia obejmuje organizację i obsługę ratowniczą dwóch strzeżonych kąpielisk nad Zalewem Bagry Wielkie w Krakowie dla celów zapewnienia bezpieczeństwa osób kąpiących się, pływających oraz przebywających na terenie organizowanych kąpielisk przez uprawnionych ratowników wodnych, przy czym:
1.2.1 Kąpielisko Plaża Bagry - zlokalizowane od strony ul. Koziej (po północnej stronie zbiornika). Planowana długość linii brzegowej kąpieliska to ok. 185 m, orientacyjna powierzchnia wynosi 5106 m2, dno charakteryzuje się łagodnym zejściem umożliwiającym wyznaczenie brodzika dla dzieci oraz stref dla umiejących i nieumiejących pływać. W granicach kąpieliska znajdują się dwa pomosty.
1.2.2 Kąpielisko Plaża Bagry Wschód - zlokalizowane od strony ul. Bagrowej (po wschodniej stronie zbiornika). Planowana długość linii brzegowej kąpieliska to ok. 117 m, orientacyjna powierzchnia wynosi 2985 m2, dno charakteryzuje się łagodnym zejściem umożliwiającym wyznaczenie brodzika dla dzieci oraz stref dla umiejących i nieumiejących pływać
1.3 Świadczenie usług musi być realizowane zgodnie z obowiązującymi przepisami, a w szczególności:
1.3.1 Ustawą Prawo Wodne z dnia 20 lipca 2017 r. (Dz.U.2024.1087 t.j. z późn. zm.),
1.3.2 Ustawą z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (Dz.U.2025.91 t.j. z późn. zm.),
1.3.3 Ustawą z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych (Dz.U.2023.714 t.j. z późn. zm.),
1.3.4 Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 23 stycznia 2012 r. w sprawie minimalnych wymagań dotyczących liczby ratowników wodnych zapewniających stałą kontrolę wyznaczonego obszaru wodnego (Dz.U.2022.1981 t.j.),
1.3.5 Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 27 lutego 2012 r. w sprawie wymagań dotyczących wyposażenia wyznaczonych obszarów wodnych w sprzęt ratunkowy i pomocniczy, urządzenia sygnalizacyjne i ostrzegawcze oraz sprzęt medyczny, leki i artykuły sanitarne (Dz.U.2022.1607 t.j.),
1.3.6 Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 6 marca 2012 r. w sprawie sposobu oznakowania i zabezpieczania obszarów wodnych oraz wzorów znaków zakazu, nakazu oraz znaków informacyjnych i flag (Dz.U.2022.1979 t.j.),
1.3.7 Regulaminami Kąpielisk: Plaża Bagry i Plaża Bagry Wschód.
1.4 Zamawiający wymaga odbycia wizji lokalnej.
1.4.1 Obowiązkowa wizja lokalna z udziałem Zamawiającego odbędzie się w dniu 3 kwietnia 2025 roku (spotkanie zainteresowanych Wykonawców o godz. 10:00 przed wejściem na kąpielisko Plaża Bagry Wschód, przy ul. Bagrowej. Potwierdzeniem uczestnictwa Wykonawców w obowiązkowej wizji lokalnej będzie sporządzona przez Zamawiającego lista obecności, na którą zobowiązany jest wpisać się uczestnik wizji. Zgodnie z art. 226 ust. 1 pkt 18) ustawy Pzp – Zamawiający odrzuca ofertę, która została złożona bez odbycia wizji lokalnej.
1.5 W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest:
1.5.1 wyraźnie wyznaczyć w terenie granice kąpielisk, w ramach których oznaczone zostaną strefy dla umiejących i nieumiejących pływać oraz brodzik dla dzieci zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 6 marca 2012 r. w sprawie sposobu oznakowania i zabezpieczania obszarów wodnych oraz wzorów znaków zakazu, nakazu oraz znaków informacyjnych i flag (Dz.U.2022.1979 t.j.),
1.5.2 przesyłać codzienny raport - informację poprzez wiadomość tekstową na wskazany nr telefoniczny do godziny 9.50 i drugą informację do godziny 13.50 o panujących warunkach na kąpieliskach: temperatura powietrza, temperatura wody, prędkość wiatru w m/s, kolor obowiązującej na kąpielisku flagi, a w przypadku czerwonej flagi na kąpielisku, przyczynę jej obowiązywania,
1.5.3. codziennie, a ponadto na każdą prośbę zamawiającego uzupełniać tablicę informacjami o warunkach panujących na kąpieliskach i wydawanych decyzjach o przydatności wody do kąpieli
1.5.4 zgłaszać telefonicznie interwencje na terenie kąpielisk do: Straży Miejskiej Miasta Krakowa pod numer telefonu 986, na Policję pod numerem telefonu 997, na Pogotowie Ratunkowe pod numerem telefonu 999 oraz do Zarządu Zieleni Miejskiej w Krakowie,
1.5.5 sprawdzać miejsca przeznaczone pod kąpieliska pod względem bezpieczeństwa,
1.5.6 codziennie przed otwarciem kąpielisk oczyszczać obszar przeznaczony do kąpieli oraz teren od lustra wody do 2 m w głąb lądu-plaży,
1.5.7 codziennie przed otwarciem kąpielisk oczyszczać powierzchnię dna obszaru przeznaczonego do pływania lub kąpieli z wszelkich przedmiotów mogących spowodować skaleczenie lub inny wypadek,
1.5.8 utworzyć stanowiska do obserwacji wyznaczonego obszaru wodnego,
1.5.9 rozstawić na plaży namiot oznakowany o wymiarach minimalnych 2 x 2 m, który będzie pełnił rolę zaplecza ratowniczego, a także punktu obserwacyjnego z lądu,
1.5.10 ustawić obok namiotu maszt flagowy o minimalnej wysokości 2,5 m wyposażony w komplet flag informacyjnych,
1.5.11 zapewniać bezpieczeństwo na obszarze kąpielisk w myśl obowiązujących przepisów,
1.5.12 zapewniać poprzez ratowników stałą kontrolę lustra wody z brzegu i z wody (łodzi) - zamawiający przekazuje na czas funkcjonowania kąpielisk 2 sztuki łodzi ratowniczych Jacek 2 bez wyposażenia ratowniczego,
1.5.13 zatrudnić wykwalifikowaną kadrę ratowniczą, zgodnie z właściwymi przepisami, w tym zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 23 stycznia 2012 r. w sprawie minimalnych wymagań dotyczących liczby ratowników wodnych zapewniających stałą kontrolę wyznaczonego obszaru wodnego (tekst jednolity Dz.U. z 2022, poz. 1981 z późn. zm.),
1.5.14 wyposażyć kąpieliska w sprzęt ratunkowy i pomocniczy oraz urządzenia sygnalizacyjne i ostrzegawcze oraz sprzęt medyczny i artykuły sanitarne, w szczególności te, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 27 lutego 2012 r. w sprawie wymagań dotyczących wyposażenia wyznaczonych obszarów wodnych w sprzęt ratunkowy i pomocniczy, urządzenia sygnalizacyjne i ostrzegawcze oraz sprzęt medyczny, leki i artykuły sanitarne (Dz.U.2022.1979 t.j.),
1.5.15 zabezpieczyć i wyposażyć stanowiska ratownicze w niezbędny sprzęt ratunkowy i medyczny, natomiast kąpieliska w urządzenia sygnalizacyjne i ostrzegawcze,
1.5.16 utrzymywać sprzęt ratunkowy i medyczny w należytym stanie umożliwiającym jego stałe użytkowanie i zapewnienie bezpieczeństwa, zgodnie z obowiązującymi przepisami, a w przypadku jego awarii lub zużycia - uzupełniać braki,
1.5.17 upowszechniać zasady korzystania z wyznaczonego obszaru wodnego,
1.5.18 zapewniać przekazywanie informacji o dopuszczalności lub zakazie korzystania z wyznaczonego obszaru wodnego,
1.5.19 zabezpieczyć odpowiednie środki łączności umożliwiające utrzymanie bezpośredniej, stałej łączności ze służbami ratowniczymi oraz pokrywać koszty ich utrzymania,
1.5.20 zabezpieczyć w ciągłej gotowości łodzie ratunkowe, zgodnie z odpowiednimi przepisami,
1.5.21 prowadzić dziennik wizualnej oceny jakości wody, udzielonej pomocy medycznej, dzienniki pracy sprzętu motorowodnego oraz dziennik pracy poszczególnych stanowisk ratowniczych,
1.5.22 zawrzeć umowę ubezpieczenia OC w zakresie związanym z przedmiotem umowy oraz zatrudnieni ratownicy powinni posiadać ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków.
1.6 WYMAGANIA w zakresie funkcjonowania kąpielisk:
1.6.1 termin wykonania zamówienia -świadczenia usług ratownictwa: od dnia 19.06.2025 r. do 07.09.2025 r., Zamawiający protokolarnie przekaże teren w dniu 11.06.2025r., Wykonawca przekaże teren po wykonaniu usługi do dnia 12.09.2025r,
1.6.2 kąpieliska czynne od poniedziałku do niedzieli w godzinach 10:00-18:00,
1.6.3 ratownicy celem przygotowania i uprzątnięcia miejsca pracy muszą być na terenie kąpieliska co najmniej 15 minut przed otwarciem i co najmniej 15 minut po zamknięciu kąpieliska,
1.6.4 obsługa ratownicza: przez cały okres funkcjonowania kąpielisk, od poniedziałku do niedzieli,
1.6.5 Wykonawca zapewni w ramach Kąpieliska Plaża Bagry: minimum 6 ratowników od poniedziałku do piątku i minimum 7 ratowników w weekendy i święta
1.6.6 Wykonawca zapewni w ramach Kąpieliska Plaża Bagry Wschód: minimum 5 ratowników od poniedziałku do piątku i minimum 6 ratowników w weekendy i święta
1.7 Mapy wraz z regulaminem Kąpielisk zostały umieszczone w Załączniku nr 9 do SWZ.
2. Wykonawca powinien wypełnić oraz podpisać formularz oferty wraz z załącznikami lub złożyć ofertę odpowiadającą ich treści, przy użyciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisu zaufanego lub podpisu osobistego oraz zamieścić za pośrednictwem https://platformazakupowa.pl – adres profilu nabywcy https://platformazakupowa.pl/pn/zzm.krakow.
UWAGA! Opatrzenie oferty właściwym podpisem musi nastąpić przed jej zaszyfrowaniem. Wykonawca musi dołączyć do oferty wszystkie dokumenty i oświadczenia oraz załączniki przedstawione w SWZ podpisane przy użyciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisu zaufanego lub podpisu osobistego.
3. Wykonawca musi zaoferować przedmiot zamówienia zgodny z wymaganiami Zamawiającego określonymi w SWZ.
4. Warunki realizacji zamówienia zawarte zostały w projektowanych postanowieniach umowy zawartych w SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 75250000-3 - Usługi straży pożarnej oraz ratownicze
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
75252000-7 - Służby ratownicze
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 80 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: 1. Jednym z zadań Zamawiającego jest udostępnienie mieszkańcom Miasta Krakowa oraz jego gościom terenów zbiorników wodnych w maksymalnym stopniu i funkcjonalności. W tym celu Zamawiający prowadzi między innymi obsługę ratowniczą kąpielisk. Przedmiotowe zamówienie jest kolejnym elementem / etapem powyższego przedsięwzięcia. Zamawiający przewiduje, że również w przyszłości, stosownie do potrzeb społecznych oraz możliwości finansowych Miasta Krakowa, będą realizowane dalsze etapy tego projektu i przedsięwzięć z tym związanych. Dlatego też, Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień podobnych, na podstawie art. 214 ust. 1 pkt 7) ustawy Pzp, polegającą na tym, że w okresie 3 lat od dnia udzielenia niniejszego zamówienia publicznego (podstawowego), ewentualnie udzieli wyłonionemu w tym postępowaniu Wykonawcy, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług, tj. obsługi ratowniczej kąpielisk na terenach zarządzanych przez Zamawiającego, a zlokalizowanych na obszarze Gminy Miejskiej Kraków, o wartości do 100% wartości szacunkowej zamówienia podstawowego, co zostało skalkulowane przy szacowaniu wartości zamówienia podstawowego, na warunkach przewidzianych w umowie dla postępowania i zamówienia podstawowego. Podstawowym warunkiem ewentualnego udzielenia zamówienia podobnego będzie fakt, iż w ramach niniejszego zamówienia publicznego (podstawowego) Wykonawca realizował lub realizuje usługi w terminie i z najwyższą starannością. Ponadto ewentualne udzielenie Wykonawcy zamówienia podstawowego zamówienia podobnego warunkowane jest też tym, że Wykonawca zamówienia podstawowego zapewni nie gorszy standard i jakość wykonywania nowo udzielanego zamówienia podobnego, od standardu i jakości dotyczących zamówienia podstawowego, a także iż Wykonawca zaakceptuje istotne warunki dotychczasowej umowy, jak również strony w wyniku negocjacji uzgodnią wynagrodzenie oraz termin wykonania takiego zamówienia. Zamówienia podobne mogą dotyczyć wykonania usług dotyczących powtórzenia realizacji podobnych czynności związanych z ratownictwem wodnym objętych zamówieniem podstawowym (lub w mniejszym zakresie), w tym w aspekcie usługi obsługi ratowniczej kąpielisk.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:2.1 zdolności do występowania w obrocie gospodarczym,
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2.2 uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, pozwalających na realizację zamówienia, dlatego Wykonawca musi wykazać, że:
2.2.1 posiada aktualną decyzję Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji dotyczącą wykonywania ratownictwa wodnego – zgodnie z treścią art. 12 ustawy z dnia 18 sierpnia 2011r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych (tekst jednolity: Dziennik Ustaw z 2022r., poz. 147 z późn, zm.),
2.2.2 posiada aktualny wpis do rejestru jednostek współpracujących z systemem Państwowe Ratownictwo Medyczne (PRM) - zgodnie z treścią art. 17 ust. 1 ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (Dziennik Ustaw z 2022r., poz. 1720 z późn. zm.).
Ocena spełnienia warunku będzie dokonywana metodą 0 – 1, tj. nie spełnia/spełnia, w oparciu o oświadczenie Wykonawcy zawarte w Załączniku 2 do SWZ oraz o dokumenty przedłożone na wezwanie Zamawiającego.
2.3 sytuacji ekonomicznej lub finansowej, tj.:
2.3.1 są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia, przy czym kwota ubezpieczenia jest nie mniejsza niż 400.000,00 zł (słownie: czterysta tysięcy złotych).
Ocena spełnienia warunku będzie dokonywana metodą 0-1, tj. nie spełnia/spełnia, w oparciu o oświadczenie Wykonawcy złożone wraz z ofertą odpowiednio do treści wzoru stanowiącego Załącznik 2 do SWZ oraz dokumenty i oświadczenia złożone przez Wykonawcę w odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego.
2.4 zdolności technicznej lub zawodowej, tj. Wykonawca musi wykazać, iż
2.4.1 dysponuje osobami zdolnymi do realizacji zamówienia, czyli:
2.4.1.1 co najmniej 20 osobami przeznaczonymi do realizacji zamówienia, posiadającymi aktualne uprawnienia minimum ratownika wodnego nadane przez uprawniony podmiot, zgodnie z ustawą z dnia 18 sierpnia 2011r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych (tekst jednolity: Dziennik Ustaw z 2022r., poz. 147 z późn, zm.) oraz aktami wykonawczymi do tejże ustawy, oraz aktualne zaświadczenie potwierdzające ukończony kurs w zakresie kwalifikowanej pierwszej pomocy oraz uzyskania tytułu ratownika.
Ocena spełnienia warunku będzie dokonywana metodą 0-1, tj. nie spełnia/spełnia, w oparciu o oświadczenie Wykonawcy złożone wraz z ofertą odpowiednio do treści wzoru stanowiącego Załącznik 2 do SWZ oraz dokumenty i oświadczenia złożone przez Wykonawcę w odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego odpowiednio do treści wzoru stanowiącego Załącznik 6 do SWZ.
2.4.2 posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie, tzn. wykaże, iż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie, wykonał, trzy usługi w zakresie zabezpieczenia ratownictwa wodnego, o łącznej wartości wykazanych trzech usług nie mniejszej niż 500.000,00 zł brutto (słownie: pięćset tysięcy złotych).
Ocena spełnienia warunku będzie dokonywana metodą 0-1, tj. nie spełnia/spełnia, w oparciu o oświadczenie Wykonawcy złożone wraz z ofertą odpowiednio do treści wzoru stanowiącego Załącznik 2 do SWZ oraz dokumenty i oświadczenia złożone przez Wykonawcę w odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego odpowiednio do treści wzorów stanowiących Załącznik 6 do SWZ.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wzywa Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych, tj.:
1.1 oświadczenia Wykonawcy w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5) Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16.02.2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tekst jednolity: Dziennik Ustaw z 2024r. poz. 1616), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej,
1.2 aktualnej decyzji Ministerstwa Spraw Wewnętrznych dotycząca wykonywania ratownictwa wodnego – zgodnie z treścią art. 12 ustawy z dnia 18 sierpnia 2011r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych (tekst jednolity: Dziennik Ustaw z 2022r., poz. 147 z późn, zm.),
1.3 aktualnego wpisu do Rejestru Jednostek Współpracujących z systemem Państwowe Ratownictwo Medyczne (PRM) - zgodnie z treścią art. 17 ust. 1 ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (Dziennik Ustaw z 2022r., poz. 1720 z późn. zm),
1.4 wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami,
1.5 wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy,
1.6 dokumentów potwierdzających, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
3. Wraz z ofertą Wykonawca jest zobowiązany złożyć:3.1 oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowania i braku podstaw do wykluczenia – odpowiednio wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 do SWZ,
3.2 zobowiązanie innego podmiotu, o ile dotyczy – odpowiednio wzoru stanowiącego Załącznik nr 3 do SWZ,
3.3 oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, o ile dotyczy – odpowiednio wzoru stanowiącego Załącznik nr 4 do SWZ,
3.4 dowód wniesienia wadium (w przypadku wadium złożonego w formie poręczeń lub gwarancji),
3.5 odpowiednie pełnomocnictwa w przypadku podpisania oferty przez pełnomocnika
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium. Zgodnie z zapisami ujętymi SWZ: w pkt 29). Wymagania dotyczące wadium, jeżeli Zamawiający przewiduje obowiązek wniesienia wadium6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Zgodnie z zapisami pkt. 12) SWZ: Opis sposobu przygotowywania oferty6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Określa treść projektowanych postanowień umowy, w szczególności § 8, przedstawionych w pkt 7) SWZ7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-04-09 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Oferty należy składać w wyznaczonym terminie na zasadach opisanych pkt 13) SWZ. Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem https://platformazakupowa.pl – adres profilu nabywcy https://platformazakupowa.pl/pn/zzm.krakow. Wykonawca przed upływem terminu do składania ofert może wycofać ofertę zgodnie z regulaminem na https://platformazakupowa.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-04-09 11:05
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
INNE PRZETARGI Z KRAKOWA
- Zakup i dostawa akcesoriów medycznych dla jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Rolniczego im. Hugona Kołłątaja w Krakowie
- Usługa polegająca na poborze, przygotowaniu i prowadzeniu akredytowanych badań odpadów kierowanych do termicznego przekształcenia w Zakładzie Termicznego Przekształcania Odpadów w Krakowie
- Wyłonienie Wykonawcy w zakresie usługi tworzenia kopii zapasowej cloud-to-cloud dla danych przechowywanych w tenancie Microsoft 365 Uniwersytetu Jagiellońskiego - postępowanie powtórzone
- Samochód typu bus, 9 osobowy, z rampą dla osób z niepełnosprawnością ruchową
- Dostawa materiałów promocyjnych z logo Krajowego Funduszu Szkoleniowego
- Zaprojektowanie i wykonanie hydroizolacji ścian fundamentowych toalet obsługowych przy ul. Prądnickiej i w Parku Krakowskim w Krakowie
więcej: przetargi w Krakowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Usługi ratownictwa wodnego na obiektach MOSiR w Rybniku - II etap
- Świadczenie usług ratownictwa wodnego - zapewnienie bezpieczeństwa osób kąpiących się i przebywających na sezonowych kąpieliskach w Poznaniu.
- Usługa ratownictwa wodnego
- Świadczenie usług ratownictwa wodnego - Kompleks Basenów Bursaki przy ul. Bursaki 41 w Krośnie w sezonie 2025
- Organizacja kąpielisk strzeżonych w obrębie plaży wschodniej i zachodniej w Ustce w okresie sezonu letniego w 2025 roku
- "Świadczenie usług ratownictwa wodnego w obiekcie Aquapark Polkowice S.A. w okresie od 29 czerwca 2025 r. do 31 grudnia 2025 r."
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.