Ogłoszenie z dnia 2025-03-28
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00112803/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-02-20
- 2025/BZP 00118737/01 - Modyfikacja z dnia 2025-02-25
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 500.000,00 zł na dofinansowanie zadania inwestycyjnego
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Sobótka
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 931935112
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rynek 1
1.5.2.) Miejscowość: Sobótka
1.5.3.) Kod pocztowy: 55-050
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL518 - Wrocławski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@sobotka.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.sobotka.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/gmina_sobotka1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 500.000,00 zł na dofinansowanie zadania inwestycyjnego2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c654e8aa-b3cb-427c-b26c-096c7704e5f6
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00167113
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-03-28
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00035753/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.6 Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 500.000 zł na dofinansowanie zadania inwestycyjnego
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00112803
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: RIiGK.271.2.2025
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 130000,00 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie Gminie Sobótka kredytu długoterminowego w wysokości 500.000,00 zł (słownie: pięćset tysięcy złotych) na dofinansowanie zadania inwestycyjnego pn. „Budowa świetlic wiejskich w gminie Sobótka wraz z elementami infrastruktury – Poprawa infrastruktury społecznej”.
2. Szczegółowy opis warunków udzielania kredytu:
2.1. Waluta kredytu: złoty polski (PLN);
2.2. Udzielenie kredytu w 2025 roku w wysokości 500.000,00 zł w 1 transzy w terminie do 27 marca 2025 r.
2.3. Określenie terminu postawienia kredytu do dyspozycji Zamawiającego nastąpi poprzez złożenie przez Zamawiającego pisemnego zapotrzebowania na środki. Transza kredytu zostanie przelana przez Bank na rachunek bankowy Zamawiającego wskazany w umowie kredytowej w terminie 3 dni od dnia otrzymania pisemnego zapotrzebowania na środki.
2.4. Za niewykorzystanie kredytu w pełnej wysokości oraz za wcześniejszą spłatę kredytu Zamawiający nie będzie ponosił żadnych kosztów.
2.5. Formę zabezpieczenia kredytu stanowić będzie weksel własny „in blanco” wraz z deklaracją wekslowa.
2.6. Jedynym kosztem kredytu będzie jego oprocentowanie, a Zamawiający nie zostanie z tytułu udzielonego kredytu obciążony innymi kosztami i dodatkowymi prowizjami
2.7. Oprocentowanie kredytu liczone według zmiennej stawki WIBOR dla depozytów trzymiesięcznych (WIBOR 3M), ustalone na ostatni dzień roboczy miesiąca poprzedzającego kwartał kalendarzowy, powiększonej o stałą marżę banku wyrażoną w punktach procentowych, ewentualnie pomniejszonej o bonifikatę wyrażoną w punktach procentowych.
2.8. O wysokości oprocentowania w każdym kolejnym okresie odsetkowym Bank będzie informował Kredytobiorcę na piśmie.
2.9. Doliczona do stawki WIBOR 3M marża banku liczona w % od kwoty faktycznie udzielonego kredytu obejmująca wszystkie koszty związane z uruchomieniem, zabezpieczeniem spłaty i obsługa kredytu nie może ulec zwiększeniu w trakcie trwania umowy kredytowej.
2.10. Odjęta ewentualnie od stawki WIBOR 3M i stałej marży banku bonifikata nie może ulec pomniejszeniu w trakcie trwania umowy kredytowej.
2.11. Należne odsetki naliczane będą za każdy dzień korzystania z kredytu, licząc od dnia jego udzielenia. Naliczanie odsetek dokonuje się w kwartalnych okresach i o ich wysokości należy poinformować Kredytobiorcę.
2.12. Kredyt spłacany będzie w ratach, a odsetki liczone będą od salda kredytu.
2.13. Odsetki od wykorzystanego kredytu będą płatne w ostatnim dniu miesiąca kończącego kwartał, na podstawie noty obciążeniowej (informacji) o wysokości naliczonych odsetek, przy czym:
1) pierwszy okres obrachunkowy liczony będzie od dnia wypłaty kredytu i kończy się 31 marca 2025 roku,
2) kolejne kwartalne okresy obrachunkowe liczone są od następnego dnia po zakończeniu poprzedniego okresu obrachunkowego,
3) ostatni okres obrachunkowy kończy się w dniu poprzedzającym całkowitą spłatę kredytu.
2.14. Ostatnia rata odsetek będzie płatna w terminie spłaty ostatniej raty kredytu.
2.15. Za spłatę odsetek przyjmuje się dzień wpływu należności na rachunek kredytowy. Jeżeli termin płatności przypada na sobotę lub dzień uznany za ustawowo wolny od pracy, spłata odsetek następuje w pierwszym dniu roboczym przypadającym po sobocie lub dniu ustawowo wolnym od pracy.
2.16. Odsetki od całego okresu kredytowania powinny być liczone metodą oparta na rzeczywistej liczbie dni w poszczególnych miesiącach i rzeczywistej liczbie dni w roku tj. 365 lub 366.
2.17. Odsetki od zaciągniętego kredytu nie będą kapitalizowane.
2.18. Karencja w spłacie kredytu – do 15.09.2027 roku.
2.19. Spłata rat kredytu dokonywana będzie w kwartalnych ratach w następujących terminach
i kwotach:
Spłata rat kapitałowych dokonywana będzie kwartalnych ratach do 16 dnia ostatniego miesiąca kwartału (16-ego marca, 16-ego czerwca, 16-ego września, 16-ego grudnia), w następujących terminach i kwotach:
• do 16 grudnia 2027 roku w kwocie 30.000,-zł (2 raty od września do grudnia 2027 roku w wysokości 15.000,-zł);
• do 16 grudnia 2028 roku w kwocie 50.000,-zł ( 4 raty od stycznia do grudnia 2028 roku w wysokości 12.500,-zł);
• do 16 grudnia 2029 roku w kwocie 60.000,-zł ( 4 raty od stycznia do grudnia 2029 roku w wysokości 15.000,-zł);
• do 16 grudnia 2030 roku w kwocie 120.000,-zł ( 4 raty od stycznia do grudnia 2030 roku w wysokości 30.000,-zł);
• do 16 grudnia 2031 roku w kwocie 240.000,-zł ( 4 raty od stycznia do grudnia 2031 roku w wysokości 60.000,-zł);
2.20. W sytuacji gdy termin spłaty raty kapitału przypadnie na sobotę lub dzień ustawowo wolny od pracy ostatnim dniem terminu płatności raty kapitału będzie pierwszy dzień roboczy po wyznaczonych spłatach raty kapitałowej.
4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 176158,05 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 176158,05 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 176158,05 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Bank Spółdzielczy w Kątach Wrocławskich
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 9130004136
7.3.3) Ulica: Rynek 4
7.3.4) Miejscowość: Kąty Wrocławskie
7.3.5) Kod pocztowy: 55-080
7.3.6.) Województwo: dolnośląskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
BANK SPÓŁDZIELCZY W KĄTACH WROCŁAWSKICH
jakie przetargi wygrała firma
BANK SPÓŁDZIELCZY W KĄTACH WROCŁAWSKICH
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-03-26
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 176158,05 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2031-12-16PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 3 000 000,00 zł
- Kredyt inwestycyjny.
- udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 20 771 671 PLN.
- Kredyt bankowy długoterminowy w wysokości 24.000.000 PLN.
- Oświetlenie ulic miasta Włocławek w zakresie dostaw energii elektrycznej.
- Kredyt długoterminowy - 205 mln (usługa udzielenia kredytu).
więcej: (3) Usługi udzielania kredytu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.