Og³oszenie z dnia 2023-04-06
Powi±zane og³oszenia:
- 2023/BZP 00227907/01 - Wynik z dnia 2023-05-23
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa drogi gminnej nr 340217W Soko³owo Parcele-Ulaski-Obryte, na odcinku w miejscowo¶ci Obryte
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: GMINA OBRYTE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 550668137
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: Obryte 185
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Obryte
1.5.3.) Kod pocztowy: 07-215
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL922 - Ciechanowski
1.5.7.) Numer telefonu: 297411004
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ugobryte@obryte.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.obryte.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa drogi gminnej nr 340217W Soko³owo Parcele-Ulaski-Obryte, na odcinku w miejscowo¶ci Obryte
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-39802a9c-d392-11ed-9355-06954b8c6cb9
2.5.) Numer og³oszenia: 2023/BZP 00167344
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2023-04-06
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2023/BZP 00022161/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.4 Przebudowa drogi gminnej nr 340217W Soko³owo Parcele-Ulaski-Obryte, na odcinku w miejscowo¶ci Obryte
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://obryte.ezamawiajacy.pl3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: 1) W postêpowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym, a Wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu platformy zakupowej dostêpnej pod adresem https://obryte.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1) W postêpowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym, a Wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu platformy zakupowej dostêpnej pod adresem https://obryte.ezamawiajacy.pl
2) Komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawc± odbywa siê zgodnie z Rozporz±dzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. poz. 2452).
3) Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadaæ konto na platformie zakupowej.
4) Instrukcja korzystania z platformy dostêpna jest pod adresem: https://obryte.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet?MP_module=main&MP_action=publicFilesList&folder=000w&clientName=obryte&.
5) Wymagania techniczne i organizacyjne wysy³ania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i o¶wiadczeñ oraz informacji przekazywanych przy ich u¿yciu zosta³y opisane w instrukcji https://obryte.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet?MP_action=publicFilesList&folder=000w&clientName=obryte&MP_module=main
6) Za datê przekazania oferty, wniosków, zawiadomieñ, dokumentów elektronicznych, o¶wiadczeñ lub elektronicznych kopii dokumentów lub o¶wiadczeñ oraz innych informacji przyjmuje siê datê ich przekazania na platformê zakupow±.
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): 1. Protokó³ postepowania wraz z za³±cznikami jest jawny. Za³±czniki do protoko³u udostêpnia siê na wniosek po dokonaniu wyboru najkorzystniejszej oferty lub uniewa¿nieniu postêpowania, z tym ¿e oferty udostêpnia siê od chwili ich otwarcia. Zasada jawno¶ci, o której mowa w zdaniu pierwszym, ma zastosowanie do wszystkich danych osobowych, z wyj±tkiem danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, zebranych w toku postêpowania o udzielenie zamówienia.
2. Udostêpnianie protoko³u lub za³±czników do protoko³u odbywaæ siê bêdzie w oparciu o rozporz±dzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 18 grudnia 2020 r. w sprawie protoko³ów postêpowania oraz dokumentacji postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego (Dz.U. 2020 poz. 2434 ze zm.).
3. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informujê, ¿e:
1) Administratorem danych osobowych jest Gmina Obryte reprezentowana przez Wójta Gminy Obryte, Obryte 185, 07-215 Obryte.
2) Administrator wyznaczy³ Inspektora Ochrony Danych Osobowych, z którym mo¿na kontaktowaæ siê pod adresem email: iod@obryte.pl; tel. 29 741 10 36.
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zw. z Pzp w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego – Przebudowa drogi gminnej nr 340217W Soko³owo Parcele-Ulaski-Obryte, na odcinku w miejscowo¶ci Obryte – Nr postêpowania: IZ.271.ZP.4.2023.
3) Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 Pzp.
4) Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 i 4 Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, w sposób gwarantuj±cy jego nienaruszalno¶æ, je¿eli okres obowi±zywania umowy w sprawie zamówienia publicznego przekracza 4 lata, zamawiaj±cy przechowuje protokó³ postêpowania wraz z za³±cznikami przez ca³y okres obowi±zywania umowy w sprawie zamówienia publicznego.
5) Obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp.
6) W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 7) Posiada Pani/Pan:
• na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych. W przypadku korzystania z tego uprawnienia, zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ wskazania dodatkowych informacji, maj±cych na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakoñczonego postêpowania o udzielenie zamówienia (zgodnie z art. 75 Pzp). W przypadku gdy wniesienie ¿±dania dotycz±cego prawa, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO spowoduje ograniczenie przetwarzania danych osobowych zawartych w protokole postêpowania lub za³±cznikach do tego protoko³u, od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia zamawiaj±cy nie udostêpnia tych danych, chyba ¿e zachodz± przes³anki, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (74 ust. 3 Pzp);
• na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania / uzupe³nienia Pani/Pana danych osobowych. Skorzystanie przez osobê, której dane dotycz±, z tego uprawnienia nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia ani zmian± postanowieñ umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustaw± (zgodnie z art. 19 ust. 2 Pzp) oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników (zgodnie z art. 76 Pzp).
W przypadku danych osobowych zamieszczonych przez zamawiaj±cego w Biuletynie Zamówieñ Publicznych, prawa, o których mowa w art. 15 i art. 16 rozporz±dzenia 2016/679, s± wykonywane w drodze ¿±dania skierowanego do zamawiaj±cego.
• na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO*. W postêpowaniu o udzielenie zamówienia zg³oszenie ¿±dania ograniczenia przetwarzania, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakoñczenia tego postêpowania (art. 19 ust. 3 ustawy Pzp);
• prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO.
8) Nie przys³uguje Pani/Panu: w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych, prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO, na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IZ.271.ZP.4.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest inwestycja do pn.: Przebudowa drogi gminnej nr 340217W Soko³owo Parcele-Ulaski-Obryte, na odcinku w miejscowo¶ci Obryte.
2. Zadanie dofinansowane z Bud¿etu Województwa Mazowieckiego w ramach Instrumentu zadañ wa¿nych dla równomiernego rozwoju.
3. Szczegó³owy zakres przedmiotu zamówienia zawarty zosta³ w dokumentacjach projektowych i przedmiarze robót stanowi±cych za³±czniki nr 11 i 12 do SWZ.
4. W ramach zamówienia nale¿y wykonaæ:
1) Przebudowê drogi gminnej nr 340217W Soko³owo Parcele-Ulaski-Obryte, na odcinku w miejscowo¶ci Obryte – ODCINEK I, w tym:
a) Roboty przygotowawcze,
b) Roboty rozbiórkowe,
c) Chodnik z kostki brukowej,
d) Zjazdy z kostki brukowej,
e) Zjazdy z kruszywa ³amanego,
f) Podbudowa,
g) Nawierzchnia bitumiczna,
h) Oznakowanie i urz±dzenia bezpieczeñstwa ruchu,
i) Roboty wykoñczeniowe.
2) Przebudowê drogi gminnej nr 340217W Soko³owo Parcele-Ulaski-Obryte, na odcinku w miejscowo¶ci Obryte – ODCINEK II, w tym:
a) Roboty przygotowawcze,
b) Roboty ziemne
c) Chodnik z kostki brukowej,
d) Zjazdy z kostki brukowej,
e) Zjazdy z kruszywa ³amanego,
f) Podbudowa,
g) Nawierzchnia bitumiczna,
i) Roboty wykoñczeniowe.
3) Wykonanie powykonawczej inwentaryzacji geodezyjnej przebudowanych odcinków drogowych.
5. Szczegó³owy opis zamówienia stanowi± dokumentacje techniczne do³±czone do SWZ stanowi±ce Za³±cznik nr 11. Przed z³o¿eniem oferty nale¿y dokonaæ weryfikacji za³±czonego przedmiaru co do zgodno¶ci z rzeczywistym zakresem prac wymaganych do realizacji inwestycji. Zamawiaj±cy wymaga od Wykonawcy zapoznania siê z ca³o¶ci± dokumentacji. Zamieszczony przedmiar nale¿y traktowaæ pomocniczo. W ofercie i przed³o¿onym kosztorysie ofertowym uj±æ nale¿y wszystkie roboty i materia³y konieczne do realizacji inwestycji, nawet je¶li nie zosta³y wykazane wprost a s± konieczne do realizacji inwestycji.
6. Zamawiaj±cy nie dopuszcza sk³adania ofert czê¶ciowych, nie dopuszcza sk³adania ofert wariantowych, nie zamierza zawrzeæ umowy ramowej, nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej, a tak¿e nie dopuszcza z³o¿enia oferty w postaci katalogów elektronicznych ani za³±czenia do oferty katalogów elektronicznych.
7. Zamawiaj±cy na podstawie art. 462 ust. 2 ustawy ¿±da, aby Wykonawca wskaza³ w ofercie czê¶ci zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyæ podwykonawcom oraz poda³ firmy (nazwy) ewentualnych podwykonawców, je¿eli s± ju¿ znani.
8. Zamawiaj±cy nie przewiduje zwrotu kosztów udzia³u w postêpowaniu.
9. Zamawiaj±cy informuje zgodnie z art. 99 ust. 5 ustawy, i¿ je¿eli w niniejszej SWZ zosta³y wskazane znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, ¼ród³a lub szczególne procesy które charakteryzuj± produkty lub us³ugi dostarczane przez konkretnego wykonawcê, domniemywa siê ¿e towarzysz± im wyrazy „lub równowa¿ne” w zakresie funkcjonalno-u¿ytkowym. Zgodnie z art. 99 ust. 6 ustawy, Zamawiaj±cy stosowa³ bêdzie kryteria równowa¿no¶ci okre¶lone w dokumentacji zamówienia, w szczególno¶ci w opisie przedmiotu zamówienia.
10. Ponadto Zamawiaj±cy informuje, i¿ ka¿dorazowo odnosz±c siê do norm, ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 i/lub ust. 3 ustawy, dopuszcza rozwi±zania równowa¿ne wskazywanym, pod warunkiem, ¿e wykonawca udowodni w ofercie, w szczególno¶ci za pomoc± przedmiotowych ¶rodków dowodowych, ¿e proponowane rozwi±zania w równowa¿nym stopniu spe³niaj± wymagania okre¶lone w opisie przedmiotu zamówienia.
11. Minimalny okres gwarancji i rêkojmi za wady wynosi 48 m-cy. Wykonawca okre¶la maksymalny okres gwarancji i rêkojmi za wady w formularzu ofertowym. Bieg gwarancji oraz rêkojmi rozpoczyna siê od dnia podpisania przez strony protoko³u koñcowego odbioru przedmiotu umowy. i
12. Materia³y z rozbiórki zgodnie z obowi±zuj±cym prawem wykonawca pozyska lub zutylizuje we w³asnym zakresie uwzglêdniaj±c wynikaj±cy z tych zabiegów koszt przy wycenie przedmiotu zamówienia.
13. Wykonawca w ramach wynagrodzenia, dostarczy na w³asny koszt i ryzyko, wszystkie niezbêdne materia³y, wyposa¿enie techniczne i sprzêt oraz zapewni odpowiednio wykwalifikowany i do¶wiadczony personel i nadzór nad realizacj± zadania, umo¿liwiaj±cy wykonanie zamówienia w wyznaczonym terminie.
14. Wykonawca zobowi±zany jest wykonaæ zamówienie zgodnie z posiadan± odpowiedni± wiedz±, do¶wiadczeniem oraz potencja³em wykonawczym, zapewniaj±cym wykonanie przedmiotu zamówienia z nale¿yt± staranno¶ci±, jako¶ci± i organizacj± pracy.
15. Wykonawca ponosi odpowiedzialno¶æ za wykonanie ca³o¶ci zamówienia.
16. Zamawiaj±cy nie przewiduje obowi±zku odbycia przez Wykonawcê wizji lokalnej oraz sprawdzenia przez Wykonawcê dokumentów niezbêdnych do realizacji zamówienia dostêpnych na miejscu u Zamawiaj±cego.
17. Zamawiaj±cy przewiduje p³atno¶ci czê¶ciowe za roboty realizowane w oparciu o sporz±dzony harmonogram rzeczowo – finansowy zatwierdzony przez Zamawiaj±cego – 2 p³atno¶ci:
1) Pierwsza p³atno¶æ – przekazana Wykonawcy w kwocie nie wiêkszej ni¿ 50% wynagrodzenia umownego na podstawie faktury czê¶ciowej wystawionej przez Wykonawcê, na podstawie protoko³u odbioru czê¶ciowego, podpisanego przez upowa¿nianych przedstawicieli Zamawiaj±cego i Wykonawcy w terminie 30 dni od daty otrzymania faktury. Dat± zap³aty jest dzieñ obci±¿enia rachunku Zamawiaj±cego. P³atno¶æ w 2023 r.
2) Druga p³atno¶æ – pozosta³a czê¶æ wynagrodzenia umownego wyp³acona zostanie po zakoñczeniu realizacji inwestycji na podstawie faktury koñcowej wystawionej przez Wykonawcê, na podstawie protoko³u odbioru koñcowego, podpisanego przez upowa¿nianych przedstawicieli Zamawiaj±cego i Wykonawcy w terminie 30 dni od daty otrzymania faktury. Dat± zap³aty jest dzieñ obci±¿enia rachunku Zamawiaj±cego. P³atno¶æ w 2024 r.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45233123-7 - Roboty budowlane w zakresie dróg podrzêdnych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45233140-2 - Roboty drogowe
45000000-7 - Roboty budowlane
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowê
45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 10 miesi±ce
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiaj±cy stosowaæ bêdzie nastêpuj±ce kryteria oceny ofert, przypisuj±c im odpowiednio wagi procentowe:
– cena ofertowa (C) – 60 % (max 60 pkt)
– okres gwarancji i rêkojmi za wady (G) – 40 % (max 40 pkt)
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium kosztu oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Koszt
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rêkojmi
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
1. Zgodnie z art. 57 ustawy PZP o udzielenie niniejszego zamówienia mog± ubiegaæ siê wykonawcy którzy:1) nie podlegaj± wykluczeniu,
2) spe³niaj± warunki udzia³u w postêpowaniu, okre¶lone w og³oszeniu o zamówieniu oraz niniejszej specyfikacji warunków zamówienia.
2. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki dotycz±ce:
1) zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym
Zamawiaj±cy nie stawia warunków w tym zakresie.
2) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów:
Zamawiaj±cy nie stawia warunków w tym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Warunek zostanie spe³niony przez wykonawcê, je¿eli wyka¿e, ¿e posiadanie op³aconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci na kwotê minimum
2 000 000,00 z³ (s³ownie: dwa miliony z³otych 00/100).
Ocena spe³nienia warunku dokonana zostanie zgodnie z formu³± spe³nia - nie spe³nia, w oparciu o informacje zawarte w z³o¿onych dokumentach.
4) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki dotycz±ce zdolno¶ci technicznej lub zawodowej. Ww. warunek zostanie spe³niony je¿eli wykonawca wyka¿e, ¿e:
1. Posiadaj± minimalne poziomy zdolno¶ci w zakresie do¶wiadczenia, tj. Wykonawcy, którzy wykonali w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, odpowiadaj±ce swoim rodzajem robotom budowlanym stanowi±cym przedmiot zamówienia, tj.: co najmniej jedna robota budowlana o warto¶ci nie mniejszej ni¿ 2 000 000,00 z³ brutto (s³ownie: dwa miliony z³otych 00/100 brutto) polegaj±ca na budowie, rozbudowie lub przebudowie dróg o nawierzchni bitumicznej (asfaltowej).
Uwaga: Na potwierdzenie wykonania robót nale¿y do wykazu robót (za³±cznik nr 6 do SWZ) za³±czyæ dokumenty potwierdzaj±ce prawid³owe ich wykonanie
W przypadku, gdy warto¶æ robót budowlanych wykazanych przez wykonawcê wyra¿ona bêdzie w walucie obcej, zamawiaj±cy przeliczy warto¶æ na walutê polsk± w oparciu o ¶redni kurs walut NBP z daty wszczêcia postêpowania. Je¿eli w tym dniu nie bêdzie opublikowany ¶redni kurs NBP, zamawiaj±cy przyjmie kurs ¶redni z ostatniej tabeli przed dat± wszczêcia postêpowania.
W przypadku sk³adania oferty wspólnej ww. warunek musi spe³niaæ co najmniej jeden z wykonawców w ca³o¶ci. W przypadku polegania przez wykonawcê na zasobach udostêpniaj±cych je podmiotów ww. warunek musi spe³niaæ co najmniej jeden z tych podmiotów w ca³o¶ci.
2. Dysponuje lub bêdzie dysponowa³ minimum jedn± osob±, która bêdzie pe³ni³a funkcjê kierownika budowy, posiadaj±c± uprawnienia do pe³nienia samodzielnej funkcji technicznej do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci drogowej uzyskane zgodnie z ustaw± z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane ( t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 2351 ze zm.) lub odpowiadaj±ce im równowa¿ne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów.
Ponadto kierownik musi posiadaæ aktualne za¶wiadczenie o cz³onkostwie w Izbie In¿ynierów Budownictwa.
W przypadku sk³adania oferty wspólnej ww. warunek musi spe³niaæ co najmniej jeden z wykonawców w ca³o¶ci. W przypadku polegania przez wykonawcê na zasobach udostêpniaj±cych je podmiotów ww. warunek musi spe³niaæ co najmniej jeden z tych podmiotów w ca³o¶ci.
UWAGA:
Na podstawie art. 104 ustawy Prawo budowlane osoby, które, przed dniem wej¶cia w ¿ycie ustawy, uzyska³y uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pe³nienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zachowuj± uprawnienia do pe³nienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie. Zakres uprawnieñ budowlanych nale¿y odczytywaæ zgodnie z tre¶ci± decyzji o ich nadaniu i w oparciu o przepisy bêd±ce podstaw± ich nadania. Ponadto, zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, okre¶lone w art. 12 ust. 1 ustawy Prawo budowlane, mog± równie¿ wykonywaæ osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zosta³y uznane na zasadach okre¶lonych w przepisach odrêbnych. W zwi±zku z powy¿szym zamawiaj±cy zaakceptuje uprawnienia budowlane odpowiadaj±ce uprawnieniom wymaganym przez zamawiaj±cego, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów, które nie zawieraj± ograniczeñ okre¶lonych w art. 15a ust. 5 ustawy Prawo budowlane, zagraniczne uprawnienia uznane w zakresie i na zasadach opisanych
w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz.U. 2021 poz. 1646), umo¿liwiaj±ce pe³nienie ww. samodzielnej funkcji technicznej do kierowania robotami budowalnymi.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. W celu potwierdzenia spe³niania przez wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu oraz wykazania braku podstaw do wykluczenia okre¶lonych w dziale V. i VI. niniejszej SWZ, zamawiaj±cy ¿±da nastêpuj±cych dokumentów:
W celu wstêpnego potwierdzenia, ¿e Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu do formularza oferty za³±cza:
1) Podpisane o¶wiadczenie, o braku podstaw do wykluczenia – wed³ug za³±czonego wzoru nr 3 do SWZ.
2) Podpisane o¶wiadczenie dotycz±ce spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu –wed³ug za³±czonego wzoru nr 2 do SWZ.
Informacje zawarte w o¶wiadczeniach, o których mowa w ust. 1, pkt 1) i 2) stanowi± wstêpne potwierdzenie, ¿e wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu.
2. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, przedstawia, wraz z o¶wiadczeniem, o którym mowa w ust. 1 i 2, sk³ada tak¿e o¶wiadczenie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, potwierdzaj±ce brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powo³uje siê na jego zasoby - wed³ug za³±czonego wzoru 2a i 3a.
3. Zamawiaj±cy wezwie wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzieñ z³o¿enia nastêpuj±cych podmiotowych ¶rodków dowodowych, je¿eli wymaga³ ich z³o¿enia w og³oszeniu o zamówieniu lub dokumentach zamówienia, aktualnych na dzieñ z³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych:
3.1. O¶wiadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, ofertê czê¶ciow± lub wniosek o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu albo o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty niezale¿nie od innego wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej, zgodnie ze wzorem stanowi±cym za³±cznik nr 5 do SWZ;
3.2. O¶wiadczenia wykonawcy lub podmiotu udostêpniaj±cego zasoby (je¿eli dotyczy) o aktualno¶ci informacji zawartych w o¶wiadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp w odpowiednim zakresie art. 108 ust. 1 Pzp i art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego – zgodnego z za³±cznikiem nr 10 do SWZ. Powy¿sze o¶wiadczenie sk³ada na wezwanie ka¿dy z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia;
3.3. Odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporz±dzonych nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji – wykonawca nie jest jednak zobowi±zany do z³o¿enia tych dokumentów, je¿eli Zamawiaj±cy mo¿e je uzyskaæ za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych, o ile wykonawca wskaza³ dane;
3.4. Zamawiaj±cy nie wzywa do z³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych, je¿eli mo¿e je uzyskaæ za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych, w szczególno¶ci rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji dzia³alno¶ci podmiotów realizuj±cych zadania publiczne, o ile wykonawca wskaza³ w o¶wiadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1, dane umo¿liwiaj±ce dostêp do tych ¶rodków.
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 1. W celu potwierdzenia spe³niania przez wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu, Zamawiaj±cy ¿±da nastêpuj±cych dokumentów:
1) Podpisane o¶wiadczenie dotycz±ce spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu –wed³ug za³±czonego wzoru nr 2 do SWZ.
2. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, przedstawia, wraz z o¶wiadczeniem, o którym mowa w ust. 1, sk³ada tak¿e o¶wiadczenie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, potwierdzaj±ce brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powo³uje siê na jego zasoby - wed³ug za³±czonego wzoru 2a i 3a.
3. W celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu Wykonawca sk³ada:
a) op³acon± polisê lub inny dokument potwierdzaj±cy, ¿e Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia (kwotê minimum 2 000 000,00 z³ (s³ownie: dwa miliony z³otych 00/100);
b) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, porównywalnych z robotami budowlanymi stanowi±cymi przedmiot zamówienia, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, w szczególno¶ci informacji o tym czy zosta³y wykonane zgodnie z przepisami, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane, a je¿eli z przyczyny o charakterze obiektywnym wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty – za³±cznik nr 6 do SWZ.
c) wykaz osób skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami - za³±cznik nr 7 do SWZ. W przypadku sk³adania oferty wspólnej wykonawcy sk³adaj± na wezwanie jeden wspólny ww. wykaz.
Minimum jedna osoba, która bêdzie pe³ni³a funkcjê kierownika budowy, posiadaj±c± uprawnienia do pe³nienia samodzielnej funkcji technicznej do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci drogowej uzyskane zgodnie z ustaw± z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane ( t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 2351 ze zm.) lub odpowiadaj±ce im równowa¿ne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów.
Ponadto kierownik musi posiadaæ aktualne za¶wiadczenie o cz³onkostwie w Izbie In¿ynierów Budownictwa.
d) o ile dotyczy, pisemne zobowi±zanie innego podmiotu/podmiotów do udostêpnienia zasobów, którymi Wykonawca bêdzie dysponowa³ lub inny dowód potwierdzaj±cy dysponowanie ww. osobami / zasobami.
5. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, przedstawia, wraz z o¶wiadczeniami, o którym mowa w rozdz. VII ust. 1 pkt 1 i 2, tak¿e o¶wiadczenie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, potwierdzaj±ce brak podstaw wykluczenia tego podmiotu (za³±cznik 3a) oraz odpowiednio spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu lub kryteriów selekcji, w zakresie, w jakim wykonawca powo³uje siê na jego zasoby (za³±cznik 2a).
5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:
Nie wymagane5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
1. Formularz ofertowy przygotowany wg wzoru – Za³±cznik nr 1 do SWZ ,2. O¶wiadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postêpowania oraz o¶wiadczenie o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu zgodnie z za³±cznikami nr 2 i 3 do SWZ.
3. Zobowi±zanie podmiotu udostepniaj±cego zasoby (je¶li dotyczy) zgodnie z z³±cznikiem nr 4 do SWZ oraz o¶wiadczenia podmiotu udostepniaj±cego zasoby (je¶li dotyczy) – za³±czniki 2a i 3a.
4. Pe³nomocnictwo/pe³nomocnictwa dla osoby/osób podpisuj±cych ofertê, je¿eli oferta jest podpisana przez pe³nomocnika – je¿eli dotyczy W przypadku sk³adania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia – pe³nomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowê o wspó³dzia³aniu, z której bêdzie wynikaæ przedmiotowe pe³nomocnictwo. Pe³nomocnik mo¿e byæ ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postêpowaniu albo reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy
Pe³nomocnictwo do z³o¿enia oferty musi byæ z³o¿one w takiej formie jak sk³adana oferta (w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowany podpisem lub postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub osobistym). Dopuszcza siê tak¿e elektronicznej kopii (skanu) pe³nomocnictwa sporz±dzonego uprzednio w formie pisemnej, w formie elektronicznego po¶wiadczenia sporz±dzonego stosownie do art. 97 par. 2 ustawy z dnia 4 lutego 1991r. prawo n notariacie, które to po¶wiadczenie notariusz opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, b±d¼ poprzez opatrzenie skanu pe³nomocnictwa sporz±dzonego uprzednio w formie pisemnej kwalifikowanym podpisem, podpisem zaufanym, podpisem osobistym mocodawcy. Elektroniczna kopia pe³nomocnictwa nie mo¿e byæ uwierzytelniana przez upe³nomocnionego.
5. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do oferty za³±czaj± o¶wiadczenie zgodnie z tre¶ci± art. 117 ust 4 ustawy Pzp – wzór stanowi za³±cznik nr 8 do SWZ.
6. Kosztorys ofertowy sporz±dzony w oparciu o przedmiar robót stanowi±cy za³±cznik do SWZ – brak kosztorysu skutkuje odrzuceniem oferty
7. Dokument z którego wynika umocowanie do podpisania oferty.
8. Dokument potwierdzaj±cy wniesienie wadium – brak dokumentu skutkuje odrzuceniem oferty.
9. O¶wiadczenia i/lub dokumenty na podstawie których, Zamawiaj±cy dokona oceny skuteczno¶ci zastrze¿enia informacji zawartych w ofercie, stanowi±cych tajemnicê przedsiêbiorstwa, w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (je¿eli Wykonawca zastrzega takie informacje).
10. Oferta powinna byæ podpisana przez osobê upowa¿nion± do reprezentowania Wykonawcy, zgodnie z form± reprezentacji Wykonawcy okre¶lon± w rejestrze lub innym dokumencie, w³a¶ciwym dla danej formy organizacyjnej Wykonawcy lub przez upe³nomocnionego przedstawiciela Wykonawcy.
11. Po¶wiadczenia za zgodno¶æ z orygina³em dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot na którego zdolno¶ciach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które ka¿dego z nich dotycz±. Przez orygina³ nale¿y rozumieæ dokument podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osobê upowa¿nion±.
12. Do przygotowania oferty konieczne jest posiadanie przez osobê upowa¿nion± do reprezentowania Wykonawcy kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisu zaufanego lub podpisu osobistego.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:
1. Wykonawca zobowi±zany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysoko¶ci:30 000,00 z³ (s³ownie: trzydzie¶ci tysiêcy z³otych 00/100 ).
2. Wadium wnosi siê przed up³ywem terminu sk³adania ofert.
3. Wadium mo¿e byæ wnoszone w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:
1) Pieni±dzu.
2) Gwarancjach bankowych.
3) Gwarancjach ubezpieczeniowych.
4) Porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci.
4. Wadium w formie pieni±dza nale¿y wnie¶æ przelewem na konto w Banku Spó³dzielczym w Pu³tusku, Punkt Obs³ugi w Obrytem, nr 33 8232 0005 5500 1834 2000 0010 z adnotacj± „Wadium – Przebudowa drogi gminnej nr 340217W Soko³owo Parcele-Ulaski-Obryte, na odcinku w miejscowo¶ci Obryte – Nr postêpowania: IZ.271.ZP.4.2023 ”.
UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniê¿nej zostanie przyjêty termin uznania rachunku Zamawiaj±cego. Dokument wniesienia wadium nale¿y do³±czyæ do oferty.
5. Wadium wnoszone w formie porêczeñ lub gwarancji musi byæ z³o¿one jako orygina³ gwarancji lub porêczenia w postaci elektronicznej i spe³niaæ co najmniej poni¿sze wymagania:
1) Musi obejmowaæ odpowiedzialno¶æ za wszystkie przypadki powoduj±ce utratê wadium przez Wykonawcê okre¶lone w ustawie PZP.
2) Z jej tre¶ci powinno jednoznacznej wynikaæ zobowi±zanie gwaranta do zap³aty ca³ej kwoty wadium.
3) Powinno byæ nieodwo³alne i bezwarunkowe oraz p³atne na pierwsze ¿±danie.
4) Termin obowi±zywania porêczenia lub gwarancji nie mo¿e byæ krótszy ni¿ termin zwi±zania ofert± (z zastrze¿eniem i¿ pierwszym dniem zwi±zania ofert± jest dzieñ sk³adania ofert).
5) W tre¶ci porêczenia lub gwarancji powinna znale¼æ siê nazwa oraz numer przedmiotowego postêpowania,
6) Beneficjentem porêczenia lub gwarancji jest: Gmina Obryte, Obryte 185, 07-215 Obryte.
7) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (art. 58 ustawy PZP), Zamawiaj±cy wymaga aby porêczenie lub gwarancja obejmowa³a sw± tre¶ci± (tj. zobowi±zanych z tytu³u porêczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia lub aby z jej tre¶ci wynika³o, ¿e zabezpiecza ofertê Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (konsorcjum).
6. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawid³owy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do up³ywu terminu zwi±zania ofert± lub z³o¿y wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy PZP zostanie odrzucona.
7. Zasady zwrotu oraz okoliczno¶ci zatrzymania wadium okre¶la art. 98 ustawy PZP.
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia.2. W formularzu oferty nale¿y wskazaæ firmy (nazwy) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.
3. Oferta musi byæ podpisana w taki sposób, by wi±za³a prawnie wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia. Osoba podpisuj±ca ofertê musi posiadaæ umocowanie prawne do reprezentacji. Umocowanie musi wynikaæ z tre¶ci pe³nomocnictwa za³±czonego do oferty – tre¶æ pe³nomocnictwa powinna dok³adnie okre¶laæ zakres umocowania.
4. W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z wykonawców, którzy wykonaj± roboty budowlane lub us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.
5. Dokumenty potwierdzaj±ce brak podstaw wykluczenia oraz o¶wiadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp obowi±zany bêdzie z³o¿yæ ka¿dy z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.
6. Wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia bêd± ponosiæ odpowiedzialno¶æ solidarn± za wykonanie umowy;
7. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia wyznacz± spo¶ród siebie Wykonawcê kieruj±cego (lidera), upowa¿nionego do zaci±gania zobowi±zañ, otrzymywania poleceñ oraz instrukcji dla i w imieniu ka¿dego, jak te¿ dla wszystkich partnerów;
8. Zamawiaj±cy mo¿e w ramach odpowiedzialno¶ci solidarnej ¿±daæ wykonania umowy w ca³o¶ci przez lidera lub od wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia ³±cznie lub ka¿dego z osobna.
9. W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z wykonawców, którzy wykonaj± roboty budowlane, dostawy lub us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.
10. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do oferty za³±czaj± o¶wiadczenie zgodnie z tre¶ci± art. 117 ust 4 ustawy Pzp – wzór stanowi za³±cznik nr 8 do SWZ.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmian postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wyst±pienia co najmniej jednej z okoliczno¶ci w niej wymienionych z uwzglêdnieniem podanych we wzorze umowy warunków ich wprowadzenia.Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostan± wprowadzone do tre¶ci tej umowy, okre¶lone zosta³y w za³±czniku nr 9 do SWZ.
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2023-04-21 11:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Platforma zakupowa: obryte.ezamawiajacy.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-04-21 11:15
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2023-05-20
INNE PRZETARGI OBRYTE
wiêcej: przetargi OBRYTE »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Rozbudowa drogi gminnej Nr 108182B tj. ul. Witosa w Brañsku
- Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego wraz z miejscami postojowymi, ci±giem pieszo - jezdnym, o¶wietleniem oraz niezbêdn± infrastruktur± techniczn± w m. Zielone Kamedulskie gm. Suwa³ki
- Wymiana pod³o¿a i urz±dzeñ terenowych stanowi±cych wyposa¿enie Placu Zabaw zlokalizowanego na terenie zewnêtrznym Ogólnokszta³c±cej Szko³y Muzycznej w Gdañsku przy ul. Gnilnej 3
- "Wykonanie robót ogólnobudowlanych dla budynków bêd±cych w zarz±dzie Nadle¶nictwa Skwierzyna"
- Utwardzenie kostk± betonow± alejki na cmentarzu komunalnym nr 3 przy ul. Wileñskiej w Ole¶nicy
- Modernizacja systemu wodoci±gowego w Gminie Tymbark
wiêcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.