eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi TarnowiecDostawa używanego autobusu podmiejskiego w ramach leasingu operacyjnego



Ogłoszenie z dnia 2025-03-28


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Dostawa używanego autobusu podmiejskiego w ramach
leasingu operacyjnego

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Nazwa zamawiającego: GMINNE PRZEDSIĘBIORSTWO GOSPODARKI KOMUNALNEJ W TARNOWCU SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

1.2.) Oddział zamawiającego: GPGK w Tarnowcu Sp. z o. o.

1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 180924552

1.4.) Adres zamawiającego:

1.4.1.) Ulica: 143

1.4.2.) Miejscowość: Tarnowiec

1.4.3.) Kod pocztowy: 38-204

1.4.4.) Województwo: podkarpackie

1.4.5.) Kraj: Polska

1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL821 - Krośnieński

1.4.7.) Numer telefonu: 134255503

1.4.8.) Numer faksu: 134255503

1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: aurelia.podolak@ugtarnowiec.pl

1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.tarnowiec.eu/index.php/strona-glowna-gpgk

1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający


Gminne Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej w Tarnowcu Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością,

1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Porządek i bezpieczeństwo publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00167905

2.2.) Data ogłoszenia: 2025-03-28

SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA

3.1.) Nazwa zmienianego ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu

3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00164490

3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przed zmianą:
1.1. Przedmiotem zamówienia jest: Dostawa używanego autobusu podmiejskiego w ramach
leasingu operacyjnego.

1.2. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności:
1) Dostawę używanego autobusu podmiejskiego, spełniającego wymagania określone w SWZ. Odbiór pojazdu nastąpi w miejscu wskazanym przez
Wykonawcę.
2) Dostarczenie opisu technicznego autobusu (w języku polskim),
3) Dostarczenie instrukcji obsługi pojazdu w języku polskim,
4) Dostarczenie dokumentów potwierdzających historię serwisową pojazdu,
5) Dostarczenie wszystkich dokumentów wymaganych przepisami powszechnie obowiązującymi do dopuszczenia pojazdu do użytkowania zgodnie z jego
przeznaczeniem i do ruchu po drogach publicznych, w tym niezbędnych do
rejestracji pojazdu, a także potwierdzających posiadanie aktualnego badania technicznego, wykonanego nie wcześniej niż 30 dni przed datą odbioru.
6) Przeszkolenie w zakresie budowy, eksploatacji i obsługi autobusu wskazanych pracowników Zamawiającego (szkolenie nastąpi wraz z przekazaniem pojazdu).

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 7 - SOPZ

1.3. Warunki leasingu
1) Leasing operacyjny:
- przedmiot leasingu, jest przez cały okres leasingu własnością wykonawcy, a po zakończeniu leasingu i zapłacie wszystkich rat leasingowych i kosztów wykupu, przedmiot leasingi przechodzi na własność Zamawiającego;
- odpisów amortyzacyjnych w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym przez okres trwania umowy leasingu dokonuje wykonawca;
2) Zamawiający pokryje koszt rejestracji pojazdu oraz koszt podatku od środków transportu (o ile pojazd objęty jest takim podatkiem).
2) Okres leasingu: nie dłuższy niż 35 miesięcy.
3) Raty leasingowe:
- 35 równych rat leasingowych, płatnych raz w miesiącu, na rachunek bankowy Wykonawcy wskazany w umowie leasingu, na podstawie harmonogramu spłat dołączonego w dacie odbioru sprzętu. Harmonogram opłat leasingowych zawierać będzie wyszczególnienie wysokości każdej raty wraz z rozbiciem jej na część kapitałową i odsetkową oraz szczegółowe terminy i zasady płatności.
- Część odsetkowa raty leasingowej oparta na zmiennym oprocentowaniu – wskaźniku WIBOR1M (średni z miesiąca poprzedzającego wystawienie faktury).
- Oprocentowanie może się zmieniać tylko w związku ze zmianą stopy procentowej WIBOR 1M.
- Raty leasingowe uiszczane są w terminach comiesięcznych od miesiąca następującego po odbiorze sprzętu. Leasingobiorca zobowiązany jest do uiszczania rat leasingowych na podstawie harmonogramu finansowego będącego integralną częścią umowy leasingowej, przekazanego w dacie odbioru przedmiotu leasingu. Daty w nim podane są datami ostatecznymi wpływu środków na rachunek leasingodawcy. Wystawiona faktura musi zawierać informację o wysokości raty leasingowej w podziale na część kapitałową i odsetkową.
- Ostatnia rata będzie ratą wyrównującą, powiększoną lub pomniejszoną o różnice wynikające z zaokrągleń wszystkich pozostałych rat.
- Wysokość raty wyrażona w PLN.
4) wpłata wstępna: 45% wartości przedmiotu zamówienia netto, płatna jednorazowo odpowiednio w terminie 14 dni od daty zawarcia umowy leasingu. Podstawę do uiszczenia opłaty wstępnej stanowi faktura Wykonawcy.
5) Opłata za wykup przedmiotu leasingu (opłata końcowa) wynosi 1% wartości netto przedmiotu leasingu będącej podstawą do naliczania rat leasingowych. Opłata za wykup zostanie uiszczona po zapłacie ostatniej raty leasingowej na podstawie otrzymanej faktury VAT, pod warunkiem spłacenia przez Zamawiającego wszelkich należności wynikających z umowy leasingu. Zamawiający będzie miał prawo wykupu przedmiotu leasingu na własność po upływie okresu obowiązywania umowy. Powyższe oświadczenie może być złożone w terminie do ostatniego dnia obowiązywania umowy leasingu.
Z chwilą zapłaty opłaty za wykup przedmiotu leasingu na Zamawiającego przechodzi własność przedmiotu leasingu.
6) Koszty ubezpieczenia ponosi Zamawiający i nie stanowią przedmiotu leasingu. Zamawiający pokryje koszty administrowania polisami ubezpieczeniowymi. Koszt ten będzie niezmienny przez cały okres obowiązywania umowy.
7) Zamawiający pokryje koszt zryczałtowanej opłaty w całym okresie obowiązywania umowy leasingu. Koszt ten będzie niezmienny przez cały okres obowiązywania umowy.
8) Istotne postanowienia umowy leasingu określa Rozdział Istotne Postanowienia Umowy.
1.4. Odbiór przedmiotu umowy
1) Potwierdzeniem realizacji dostawy pojazdu będzie protokół odbioru techniczno-jakościowego podpisany przez przedstawicieli Zamawiającego i Wykonawcy,
2) W przypadku, gdy przy odbiorze techniczno-jakościowym zostanie stwierdzona wada dostarczonego pojazdu albo jego niezgodność z umową w szczególności z wymaganiami zawartymi w opisie przedmiotu zamówienia:
1) jeżeli wady/niezgodności są nieistotne (tj. nie powodują niezgodności z wymogami technicznymi zawartymi w opisie przedmiotu zamówienia i nie uniemożliwiają korzystania z przedmiotu zamówienia zgodnie z jego przeznaczeniem) - Zamawiający podpisze protokół z zastrzeżeniami wskazującymi i szczegółowo uzasadniającymi owe niezgodności, co będzie skutkować obowiązkiem niezwłocznego (nie później niż w terminie 14 dni) usunięcia przez Wykonawcę tych niezgodności;
2) jeżeli wady/niezgodności te są istotne tj. powodują niezgodność z wymogami technicznymi zawartymi w opisie przedmiotu zamówienia lub uniemożliwiają korzystanie z przedmiotu zamówienia zgodnie z jego przeznaczeniem - Zamawiający odmówi podpisania protokołu, zgłaszając Wykonawcy zastrzeżenia, co będzie skutkować obowiązkiem niezwłocznego usunięcia przez Wykonawcę tych niezgodności i dostawy przedmiotu zamówienia lub jego części zgodnie z Umowa i złożoną ofertą.


4.6. Nazwa/y i kod/y Wspólnego Słownika Zamówień: (CPV):
34121100-2– Autobusy transportu publicznego
66114000-2 – Usługi leasingu finansowego

Jeżeli opis przedmiotu zamówienia wskazywałby w odniesieniu do niektórych materiałów i urządzeń znaki towarowe, patenty lub pochodzenie Zamawiający, zgodnie z art. 99 ust. 5 ustawy, dopuszcza składanie produktów równoważnych. Wszelkie produkty pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Poprzez zapis dot. minimalnych wymagań parametrów jakościowych, Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta, ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Tak więc posługiwanie się nazwami producentów / produktów / ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, przy opisie przedmiotu zamówienia, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych, co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów(wraz z ofertą), uwiarygodniających te materiały lub urządzenia. Będą one podlegały ocenie przez Zamawiającego, która będzie podstawą do podjęcia przez Zamawiającego decyzji o akceptacji „równoważników”. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wystąpienia do autora dokumentacji projektowej o opinię na temat oferowanych materiałów lub urządzeń. W przypadku, gdy Wykonawca nie złoży dokumentów o zastosowaniu innych materiałów i urządzeń, to rozumie się przez to, że do kalkulacji ceny oferty ujęto materiały i urządzenia zaproponowane w opisie przedmiotu zamówienia.



Cechy techniczne i jakościowe przedmiotu zamówienia winny odpowiadać Polskim Normom przenoszącym europejskie normy lub normy innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego.

Po zmianie:
1.1. Przedmiotem zamówienia jest: Dostawa używanego autobusu podmiejskiego w ramach
leasingu operacyjnego.

1.2. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności:
1) Dostawę używanego autobusu podmiejskiego, spełniającego wymagania określone w SWZ. Odbiór pojazdu nastąpi w miejscu wskazanym przez
Wykonawcę.

2) Dostarczenie wszystkich dokumentów wymaganych przepisami powszechnie obowiązującymi do dopuszczenia pojazdu do użytkowania zgodnie z jego
przeznaczeniem i do ruchu po drogach publicznych, w tym niezbędnych do
rejestracji pojazdu, a także potwierdzających posiadanie aktualnego badania technicznego, wykonanego nie wcześniej niż 30 dni przed datą odbioru.
3) Przeszkolenie w zakresie budowy, eksploatacji i obsługi autobusu wskazanych pracowników Zamawiającego (szkolenie nastąpi wraz z przekazaniem pojazdu).

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 7 - SOPZ

1.3. Warunki leasingu
1) Leasing operacyjny:
- przedmiot leasingu, jest przez cały okres leasingu własnością wykonawcy, a po zakończeniu leasingu i zapłacie wszystkich rat leasingowych i kosztów wykupu, przedmiot leasingi przechodzi na własność Zamawiającego;
- odpisów amortyzacyjnych w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym przez okres trwania umowy leasingu dokonuje wykonawca;
2) Zamawiający pokryje koszt rejestracji pojazdu oraz koszt podatku od środków transportu (o ile pojazd objęty jest takim podatkiem).
2) Okres leasingu: nie dłuższy niż 35 miesięcy.
3) Raty leasingowe:
- 35 równych rat leasingowych, płatnych raz w miesiącu, na rachunek bankowy Wykonawcy wskazany w umowie leasingu, na podstawie harmonogramu spłat dołączonego w dacie odbioru sprzętu. Harmonogram opłat leasingowych zawierać będzie wyszczególnienie wysokości każdej raty wraz z rozbiciem jej na część kapitałową i odsetkową oraz szczegółowe terminy i zasady płatności.
- Część odsetkowa raty leasingowej oparta na zmiennym oprocentowaniu – wskaźniku WIBOR1M (średni z miesiąca poprzedzającego wystawienie faktury).
- Oprocentowanie może się zmieniać tylko w związku ze zmianą stopy procentowej WIBOR 1M.
- Raty leasingowe uiszczane są w terminach comiesięcznych od miesiąca następującego po odbiorze sprzętu. Leasingobiorca zobowiązany jest do uiszczania rat leasingowych na podstawie harmonogramu finansowego będącego integralną częścią umowy leasingowej, przekazanego w dacie odbioru przedmiotu leasingu. Daty w nim podane są datami ostatecznymi wpływu środków na rachunek leasingodawcy. Wystawiona faktura musi zawierać informację o wysokości raty leasingowej w podziale na część kapitałową i odsetkową.
- Ostatnia rata będzie ratą wyrównującą, powiększoną lub pomniejszoną o różnice wynikające z zaokrągleń wszystkich pozostałych rat.
- Wysokość raty wyrażona w PLN.
4) wpłata wstępna: 45% wartości przedmiotu zamówienia netto, płatna jednorazowo odpowiednio w terminie 14 dni od daty zawarcia umowy leasingu. Podstawę do uiszczenia opłaty wstępnej stanowi faktura Wykonawcy.
5) Opłata za wykup przedmiotu leasingu (opłata końcowa) wynosi 1% wartości netto przedmiotu leasingu będącej podstawą do naliczania rat leasingowych. Opłata za wykup zostanie uiszczona po zapłacie ostatniej raty leasingowej na podstawie otrzymanej faktury VAT, pod warunkiem spłacenia przez Zamawiającego wszelkich należności wynikających z umowy leasingu. Zamawiający będzie miał prawo wykupu przedmiotu leasingu na własność po upływie okresu obowiązywania umowy. Powyższe oświadczenie może być złożone w terminie do ostatniego dnia obowiązywania umowy leasingu.
Z chwilą zapłaty opłaty za wykup przedmiotu leasingu na Zamawiającego przechodzi własność przedmiotu leasingu.
6) Koszty ubezpieczenia ponosi Zamawiający i nie stanowią przedmiotu leasingu. Zamawiający pokryje koszty administrowania polisami ubezpieczeniowymi. Koszt ten będzie niezmienny przez cały okres obowiązywania umowy.
7) Zamawiający pokryje koszt zryczałtowanej opłaty w całym okresie obowiązywania umowy leasingu. Koszt ten będzie niezmienny przez cały okres obowiązywania umowy.
8) Istotne postanowienia umowy leasingu określa Rozdział Istotne Postanowienia Umowy.
1.4. Odbiór przedmiotu umowy
1) Potwierdzeniem realizacji dostawy pojazdu będzie protokół odbioru techniczno-jakościowego podpisany przez przedstawicieli Zamawiającego i Wykonawcy,
2) W przypadku, gdy przy odbiorze techniczno-jakościowym zostanie stwierdzona wada dostarczonego pojazdu albo jego niezgodność z umową w szczególności z wymaganiami zawartymi w opisie przedmiotu zamówienia:
1) jeżeli wady/niezgodności są nieistotne (tj. nie powodują niezgodności z wymogami technicznymi zawartymi w opisie przedmiotu zamówienia i nie uniemożliwiają korzystania z przedmiotu zamówienia zgodnie z jego przeznaczeniem) - Zamawiający podpisze protokół z zastrzeżeniami wskazującymi i szczegółowo uzasadniającymi owe niezgodności, co będzie skutkować obowiązkiem niezwłocznego (nie później niż w terminie 14 dni) usunięcia przez Wykonawcę tych niezgodności;
2) jeżeli wady/niezgodności te są istotne tj. powodują niezgodność z wymogami technicznymi zawartymi w opisie przedmiotu zamówienia lub uniemożliwiają korzystanie z przedmiotu zamówienia zgodnie z jego przeznaczeniem - Zamawiający odmówi podpisania protokołu, zgłaszając Wykonawcy zastrzeżenia, co będzie skutkować obowiązkiem niezwłocznego usunięcia przez Wykonawcę tych niezgodności i dostawy przedmiotu zamówienia lub jego części zgodnie z Umowa i złożoną ofertą.


4.6. Nazwa/y i kod/y Wspólnego Słownika Zamówień: (CPV):
34121100-2– Autobusy transportu publicznego
66114000-2 – Usługi leasingu finansowego

Jeżeli opis przedmiotu zamówienia wskazywałby w odniesieniu do niektórych materiałów i urządzeń znaki towarowe, patenty lub pochodzenie Zamawiający, zgodnie z art. 99 ust. 5 ustawy, dopuszcza składanie produktów równoważnych. Wszelkie produkty pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Poprzez zapis dot. minimalnych wymagań parametrów jakościowych, Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta, ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Tak więc posługiwanie się nazwami producentów / produktów / ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, przy opisie przedmiotu zamówienia, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych, co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów(wraz z ofertą), uwiarygodniających te materiały lub urządzenia. Będą one podlegały ocenie przez Zamawiającego, która będzie podstawą do podjęcia przez Zamawiającego decyzji o akceptacji „równoważników”. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wystąpienia do autora dokumentacji projektowej o opinię na temat oferowanych materiałów lub urządzeń. W przypadku, gdy Wykonawca nie złoży dokumentów o zastosowaniu innych materiałów i urządzeń, to rozumie się przez to, że do kalkulacji ceny oferty ujęto materiały i urządzenia zaproponowane w opisie przedmiotu zamówienia.



Cechy techniczne i jakościowe przedmiotu zamówienia winny odpowiadać Polskim Normom przenoszącym europejskie normy lub normy innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.