Og³oszenie z dnia 2023-04-07
Powi±zane og³oszenia:
- 2023/BZP 00186740/01 - Modyfikacja z dnia 2023-04-21
- 2023/BZP 00193666/01 - Modyfikacja z dnia 2023-04-26
- 2023/BZP 00240788/01 - Wynik z dnia 2023-05-31
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Wykonanie instalacji oddymiania klatek schodowych w budynku Szko³y Podstawowej nr 82 przy ul. Górczewskiej 201
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: MIASTO STO£ECZNE WARSZAWA Dzielnica Bemowo
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 015259640
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: Powstañców ¦l±skich 70
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 01-381
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: bemowo.wzp@um.warszawa.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: bemowo.um.warszawa.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonanie instalacji oddymiania klatek schodowych w budynku Szko³y Podstawowej nr 82 przy ul. Górczewskiej 201
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-742d28d6-d37e-11ed-9355-06954b8c6cb9
2.5.) Numer og³oszenia: 2023/BZP 00168859
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2023-04-07
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2023/BZP 00022030/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.8 Instalacja oddymiania klatek schodowych w budynku Szko³y Podstawowej nr 82 przy ul. Górczewskiej 201 w Warszawie
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://zamowienia.um.warszawa.pl3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://zamowienia.um.warszawa.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Sta³y dostêp do sieci Internet o
gwarantowanej przepustowo¶ci nie mniejszej ni¿ 512 kb/s na komputer;
• komputer PC/MAC z aktualnym systemem operacyjnym wspieranym przez producenta;
• Zainstalowana przegl±darka wspierana przez producenta: MS Internet Explorer, Firefox, Google Chrome lub MS Edge;
• Zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obs³uguj±cy pliki w formacie .pdf;
• Wielko¶æ pojedynczego pliku zamieszczanego w systemie nieprzekraczaj±ca 100 MB;
• Dopuszczalne formaty plików: txt, rtf, pdf ,xps, odt, ods, odp, doc, xls, ppt, docx, xlsx, pptx, csv, jpg, jpeg, tif, tiff, geotiff, png, svg,
wav, mp3, avi, mpg, mpeg, mp4, m4a, mpeg4, ogg, ogv, zip, tar, gz, gzip, 7z, html, xhtml, css, xml, xsd, gml, rng, xsl, xslt, TSL,
XMLsig, XAdES, CAdES, ASIC, XMLenc
• Plik za³±czony i zapisany przez Wykonawcê, widoczny jest w Systemie, jako zaszyfrowany – format kodowania UTF8. Mo¿liwo¶æ
otworzenia pliku dostêpna jest dopiero po odszyfrowaniu przez Zamawiaj±cego po up³ywie terminu sk³adania ofert;
• Oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformê stanowi datê oraz dok³adny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego
serwera synchronizowanego odpowiednim ¼ród³em czasu - zegarem G³ównego Urzêdu Miar
1. W przypadku sk³adania wniosku lub oferty w formie elektronicznej (podpisywania dokumentów kwalifikowanym podpisem
elektronicznym), Wykonawca musi posiadaæ:
• Kwalifikowany podpis elektroniczny osoby sk³adaj±cej wniosek lub ofertê w Systemie;
• W³±czona w przegl±darce obs³uga JavaScript;
• Zainstalowane na komputerze ¶rodowisko uruchomieniowe ORACLE JAVA (dla systemu Windows - w wersji 32 oraz 64 bitowej –
do pobrania ze strony producenta w sekcji Java SE Runtime Environment 8u202 - Windows x86 Offline oraz Windowsx64, dla
systemu Mac - do pobrania ze strony producenta w sekcji Java SE Development Kit 8u202 - Mac OS X x64; alternatywnie do
oprogramowania ORACLE - JAVA w wersji OpenJDK)
• Zainstalowana aplikacja Szafir Host
• Pod³±czony lub wbudowany w komputer czytnik kart podpisu elektronicznego.
Prawid³owo¶æ zainstalowania w/w komponentów mo¿na zweryfikowaæ po zalogowaniu do OnePlace, po klikniêciu przycisku
„SPRAWD¬ PODPIS”
2. W przypadku sk³adania wniosku lub oferty w postaci elektronicznej (podpisywania dokumentów podpisem osobistym),
Wykonawca musi posiadaæ (dotyczy postêpowañ o warto¶ci mniejszej ni¿ progi unijne):
• E-dowód osobisty osoby sk³adaj±cej wniosek lub ofertê w Systemie;
• W³±czona w przegl±darce opcja obs³ugi JavaScript;
• Zainstalowane na komputerze ¶rodowisko uruchomieniowe ORACLE JAVA (dla systemu Windows - w wersji 32 oraz 64 bitowej –
do pobrania ze strony producenta w sekcji Java SE Runtime Environment 8u202 - Windows x86 Offline oraz Windowsx64, dla
systemu Mac - do pobrania ze strony producenta w sekcji Java SE Development Kit 8u202 - Mac OS X x64; alternatywnie do
oprogramowania ORACLE - JAVA w wersji OpenJDK)
• Zainstalowana aplikacja Szafir Host;
• Zainstalowane oprogramowanie do obs³ugi e-dowodu E-dowód menad¿er dostêpne na stronie https://www.gov.pl/web/e-dowod;
• Pod³±czony lub wbudowany w komputer czytnik karty e-dowód.
Prawid³owo¶æ zainstalowania w/w komponentów mo¿na zweryfikowaæ po zalogowaniu do OnePlace, po klikniêciu przycisku
„SPRAWD¬ PODPIS”.
3. W przypadku sk³adania wniosku lub oferty w postaci elektronicznej (podpisywania dokumentów profilem zaufanym), Wykonawca
musi posiadaæ (dotyczy postêpowañ o warto¶ci mniejszej ni¿ progi unijne):
• Profil zaufany osoby sk³adaj±cej wniosek lub ofertê w Systemie.
Pozosta³e wymagania zawarte s± w Rozdziale IX ust. 3 pkt 2 SWZ.
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Bêdziemy przetwarzaæ Pani/Pana dane osobowe, by mog³a/móg³ Pani/Pan za³atwiæ
sprawê w Urzêdzie m.st. Warszawy. Mog± byæ przetwarzane w sposób zautomatyzowany, ale nie bêd± profilowane.
Kto administruje moimi danymi?
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w Urzêdzie m.st. Warszawy jest Prezydent m.st. Warszawy, z
siedzib± w Warszawie (00-950), Pl. Bankowy 3/5.Inspektor Ochrony Danych w Urzêdzie m.st. Warszawy. Proszê je wys³aæ na adres: iod@um.warszawa.pl
Dlaczego moje dane s± przetwarzane?
• Wynika to bezpo¶rednio z konkretnego przepisu prawa, tj. ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. Prawo zamówieñ publicznych oraz
aktów wykonawczych do niej wydanych; ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych, Rozporz±dzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/678 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem
danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu tych danych, ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych,
ustawy z dnia 6 wrze¶nia 2001 r. o dostêpie do informacji publicznej, ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie
archiwalnym i archiwach lub jest niezbêdne do wykonania zadania w interesie publicznym albo w ramach sprawowania w³adzy
publicznej.
• Pani/Pana dane osobowe przetwarzane s± w celu/celach: ubiegania siê o udzielenie zamówienia publicznego.
• Podanie przez Pani±/Pana danych osobowych jest obowi±zkowe. Je¶li Pani/Pan tego nie zrobi, nie bêdziemy mogli zrealizowaæ
Pana/Pani sprawy .
Jak d³ugo bêd± przechowywane moje dane?
1. Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane przez czas wymagany przepisami prawa, tj. przez okres wynikaj±cy z przepisów
ustawy Prawo zamówieñ publicznych, tj. okres niezbêdny do realizacji celu/celów okre¶lonych powy¿ej, a po tym czasie przez okres
oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowi±zuj±cego prawa. Potem, zgodnie z przepisami, dokumenty trafi±
do archiwum zak³adowego.
Kto mo¿e mieæ dostêp do moich danych?
Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mog± byæ:
a) podmioty, którym Administrator powierzy przetwarzanie danych osobowych w szczególno¶ci:
• podmioty ¶wiadcz±ce na rzecz Urzêdu m.st. Warszawy us³ugi informatyczne, pocztowe;
• ka¿dy zainteresowany odbiorca - informacje o Wykonawcach, którzy uczestniczyli w postêpowaniu o udzielenie zamówienia
publicznego s± jawne na podstawie ustawy oraz ustawy o dostêpie do informacji publicznej.
• podmioty upowa¿nione na podstawie przepisów prawa;
b) organy publiczne i inne podmioty, którym Administrator udostêpni dane osobowe na podstawie przepisów prawa;
Jakie mam prawa w zwi±zku z przetwarzaniem moich danych?
3. Ma Pani/Pan prawo do:
1. dostêpu do danych osobowych, w tym uzyskania kopii tych danych;
2. ¿±dania sprostowania (poprawienia) danych osobowych;
3. ¿±dania usuniêcia danych osobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym), w przypadku gdy:
• dane nie s± ju¿ niezbêdne do celów, dla których by³y zebrane lub w inny sposób przetwarzane;
• nie ma podstawy prawnej do przetwarzania Pani/Pana danych osobowych;
• wnios³a Pani/Pan sprzeciw wobec przetwarzania i nie wystêpuj± nadrzêdne prawnie uzasadnione podstawy przetwarzania;
• Pani/Pana dane przetwarzane s± niezgodnie z prawem;
• Pani/Pana dane musz± byæ usuniête, by wywi±zaæ siê z obowi±zku wynikaj±cego z przepisów prawa.
4. ¿±dania ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
Ci±g dalszy klauzuli informacyjnej o przetwarzaniu danych osobowych zawarty jest w Rozdziale XXIII SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: UD-I-WZP.271.19.2023.APO
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Tak
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie instalacji oddymiania klatek schodowych w budynku Szko³y Podstawowej nr 82 przy ul. Górczewskiej 201.
Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia znajduje siê w za³±czniku nr 1 do SWZ – Opisie przedmiotu zamówienia, za³±czniku nr 5 do SWZ – Projektowane postanowienia umowy oraz w dokumentacji projektowej, dostêpnej pod linkiem: https://pliki.um.warszawa.pl/index.php/s/G4BStBK88Q3DSck
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45312100-8 - Instalowanie przeciwpo¿arowych systemów alarmowych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
45223210-1 - Roboty konstrukcyjne z wykorzystaniem stali
45262500-6 - Roboty murarskie i murowe
45410000-4 - Tynkowanie
45400000-1 - Roboty wykoñczeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45442100-8 - Roboty malarskie
45421100-5 - Instalowanie drzwi i okien, i podobnych elementów
45331200-8 - Instalowanie urz±dzeñ wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 77 dni
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiaj±cy bêdzie ocenia³ oferty niepodlegaj±ce odrzuceniu na podstawie poni¿szych kryteriów, przypisuj±c im wagê procentow±
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji na roboty budowlane
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy nie podlegaj± wykluczeniu na zasadach okre¶lonych w SWZ, oraz spe³niaj± okre¶lone przez Zamawiaj±cego warunki udzia³u w postêpowaniu.2. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki dotycz±ce:
1) zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie.
2) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej:
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie.
4) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
Warunek udzia³u w postêpowaniu zostanie uznany za spe³niony, je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e:
a) wykona³ w sposób nale¿yty w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie wykona³ co najmniej jedn± robotê budowlan± obejmuj±c± swoim zakresem remont/modernizacjê/przebudowê/rozbudowê instalacji oddymiania w budynku u¿yteczno¶ci publicznej o warto¶ci minimum 1 100 000,00 z³ brutto (w ramach jednej umowy).
Je¿eli zakres robót przedstawionych w dokumencie z³o¿onym na potwierdzenie, ¿e roboty budowlane zosta³y wykonane w sposób nale¿yty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawid³owo ukoñczone jest szerszy od powy¿ej okre¶lonego przez Zamawiaj±cego, nale¿y w wykazie robót budowlanych podaæ warto¶æ robót odpowiadaj±cych zakresowi warunku.
b) dysponuje osob±/osobami przeznaczon±/-ymi do realizacji przedmiotu zamówienia posiadaj±c±/posiadaj±cymi uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w co najmniej ograniczonym zakresie (zgodnie z ustaw± z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane), w zakresie:
• konstrukcyjno- budowlanym,
• instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych, elektroenergetycznych, do kierowania robotami budowlanymi. W przypadku posiadania przez osobê skierowan± do realizacji zamówienia uprawnieñ wydanych na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów dotycz±cych samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, Zamawiaj±cy uzna, ¿e osoba ta spe³nia powy¿szy wymóg je¿eli posiada uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w zakresie instalacji elektrycznych.
Osoba ta winna posiadaæ uprawnienia budowlane (Rozporz±dzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie) do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci (dopuszcza siê uprawnienia w ograniczonym zakresie): konstrukcyjno-budowlanej .
Zamawiaj±cy dopuszcza posiadanie uprawnieñ w ró¿nych specjalno¶ciach przez tê sam± osobê. Osoba posiadaj±ca wskazane powy¿ej uprawnienia musi byæ wpisana na listê cz³onków w³a¶ciwej izby samorz±du zawodowego w rozumieniu ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorz±dach zawodowych architektów oraz in¿ynierów budownictwa.
Przez uprawnienia nale¿y rozumieæ: uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz.U. z 2020 poz. 1333 z pó¼n. zm.)
oraz w Rozporz±dzeniu Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r.
w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (tj. DZ.U. z 2019 r. poz.831 ze zm.) lub odpowiadaj±ce
im wa¿ne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowi±zuj±cych przepisów prawa, lub uznane przez w³a¶ciwy organ, zgodne z ustaw± z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (tj. Dz.U. z 2020 r. poz.220 ze zm) do pe³nienia samodzielnej funkcji w budownictwie.
3. Wstêpnym potwierdzeniem spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu oraz braku podstaw wykluczenia z postêpowania bêdzie z³o¿one wraz z ofert± O¶wiadczenie stanowi±ce za³±cznik nr 3 do SWZ.
4. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia warunek okre¶lony w ust. 2 pkt 4) lit a) dotycz±cy do¶wiadczenia musi zostaæ spe³niony przez jednego z Wykonawców, warunek okre¶lony w ust. 2 pkt 4) lit b) mo¿e zostaæ spe³niony ³±cznie lub przez jednego Wykonawcê.
5. Wykonawca, który polega na zdolno¶ciach podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, sk³ada, wraz z ofert±, zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy ¶rodek dowodowy potwierdzaj±cy, ¿e Wykonawca realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów.
6. W celu dokonania oceny, czy Wykonawca bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami w stopniu umo¿liwiaj±cym nale¿yte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek ³±cz±cy Wykonawcê z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostêp do ich zasobów, Zamawiaj±cy ¿±da dokumentów, z których wynikaæ bêdzie co najmniej:
1) zakres dostêpnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostêpniaj±cego zasoby;
2) sposób i okres udostêpnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostêpniaj±cego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
3) czy i w jakim zakresie podmiot udostêpniaj±cy zasoby, na zdolno¶ciach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolno¶ci dotycz±.
7. Zamawiaj±cy oceni, czy udostêpniane Wykonawcy przez podmioty udostêpniaj±ce zasoby zdolno¶ci techniczne lub zawodowe, pozwalaj± na wykazanie przez Wykonawcê spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu. Wzór zobowi±zania stanowi za³±cznik nr 4 do SWZ.
8. W przypadku, gdy Wykonawca polega na zdolno¶ciach zawodowych podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, Zamawiaj±cy zbada czy nie zachodz± wobec innych podmiotów podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 108 ust. 1 ustawy Pzp, oraz w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego.
9. Je¿eli zdolno¶ci techniczne lub zawodowe podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, nie potwierdzaj± spe³nienia przez Wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu lub zachodz± wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 108 ust. 1 ustawy Pzp oraz w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego , Zamawiaj±cy ¿±da, aby Wykonawca w terminie okre¶lonym przez Zamawiaj±cego:
1) zast±pi³ ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo
2) wykaza³, ¿e samodzielnie spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) O¶wiadczenie
Wykonawcy stanowi±ce potwierdzenie, ¿e Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postêpowania oraz spe³nia warunki udzia³u w
postêpowaniu - wg wzoru okre¶lonego w za³±czniku nr 3 do SWZ;
2) O¶wiadczenie Wykonawcy stanowi±ce potwierdzenie, ¿e Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postêpowania na podstawie art.
7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê
oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego, wg wzoru okre¶lonego w za³±czniku nr 6 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 1) W celu potwierdzenia spe³niania przez Wykonawcê warunku udzia³u w postêpowaniu dotycz±cego zdolno¶ci technicznej lub zawodowej, Zamawiaj±cy ¿±da nastêpuj±cych podmiotowych ¶rodków dowodowych:
a) Wykazu robót budowlanych, o których mowa w Rozdziale VII ust.2 pkt. 4 a) SWZ wykonanych w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty budowlane zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
b) Wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami, które potwierdz± spe³nienie warunku opisanego w Rozdziale VII ust. 2 pkt 4 b) SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:
1) Zamawiaj±cy wskazuje, ¿e obowi±zek zg³oszenia w ofercie rozwi±zañ równowa¿nych w stosunku do opisanych w Opisieprzedmiotu zamówienia i wykazania równowa¿no¶ci le¿y po stronie Wykonawcy.
2) W przypadku gdy wymagania w Opisie przedmiotu zamówienia odnosz± siê do znaku towarowego, patentu lub
pochodzenia, ¼ród³a lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub us³ugi dostarczane przez konkretnego
Wykonawcê Zamawiaj±cy wymaga, aby Wykonawca w przypadku zaoferowania rozwi±zañ równowa¿nych, przedstawi³ w
ofercie dowód równowa¿no¶ci potwierdzaj±cy spe³nienie kryteriów okre¶lonych w opisie przedmiotu zamówienia, które
Zamawiaj±cy stosuje w celu oceny równowa¿no¶ci (Wyrok TSUE C-14/17 z dnia 2018-07-12) np. karty katalogowe
produktów lub inne.
3) Dokumenty przedmiotowe nale¿y traktowaæ jako formê potwierdzenia zgodno¶ci oferowanego ¶wiadczenia z wymaganym
przez Zamawiaj±cego, co oznacza, ¿e zadeklarowana przez Wykonawcê tre¶æ oferty musi znale¼æ potwierdzenie w
dokumentach przedmiotowych.
4) Je¿eli Wykonawca nie z³o¿y³ przedmiotowych ¶rodków dowodowych lub z³o¿one przedmiotowe ¶rodki dowodowe s±
niekompletne, Zamawiaj±cy wzywa do ich uzupe³nienia w wyznaczonym terminie. Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od
Wykonawców wyja¶nieñ dotycz±cych tre¶ci przedmiotowych ¶rodków dowodowych.
5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe ¶rodki dowodowe podlegaj±ce uzupe³nieniu po z³o¿eniu oferty:
W przypadku gdy wymagania w Opisie przedmiotu zamówienia odnosz± siê do znaku towarowego, patentu lubpochodzenia, ¼ród³a lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub us³ugi dostarczane przez konkretnego
Wykonawcê Zamawiaj±cy wymaga, aby Wykonawca w przypadku zaoferowania rozwi±zañ równowa¿nych, przedstawi³ w
ofercie dowód równowa¿no¶ci potwierdzaj±cy spe³nienie kryteriów okre¶lonych w opisie przedmiotu zamówienia, które
Zamawiaj±cy stosuje w celu oceny równowa¿no¶ci (Wyrok TSUE C-14/17 z dnia 2018-07-12) np. karty katalogowe
produktów lub inne.
5.11.) Wykaz innych wymaganych
5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
1) w przypadku, gdy Wykonawca polega na zdolno¶ciach lub sytuacji innych Podmiotów, za³±czenie do Oferty w systemie:O¶wiadczenia, o którym mowa w Rozdziale VIII pkt. 2 pkt 2) i 3) SWZ dotycz±ce ka¿dego Podmiotu;
2) Zobowi±zanie Podmiotu udostêpniaj±cego zasoby potwierdzaj±ce, ¿e stosunek ³±cz±cy Wykonawcê z Podmiotami
udostêpniaj±cymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostêp do tych zasobów - wg wzoru okre¶lonego w za³±czniku nr 4 do
SWZ.
3) dokument wniesienia wadium, (w przypadku, gdy by³o wymagane),
4) ewentualnie pe³nomocnictwo(-a) – w postaci pliku,
5) w przypadku, gdy Oferta zawiera informacje stanowi±ce tajemnicê przedsiêbiorstwa, Wykonawca musi za³±czyæ dowody,
o których mowa w Rozdziale XIII ust. 4 SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:
1) Oferta musi byæ zabezpieczona wadium w wysoko¶ci 27 000,00 PLN (dwadzie¶cia siedem tysiêcy z³otych i 00/100).2) Wadium nale¿y wnie¶æ przed up³ywem terminu sk³adania ofert (data i godzina), okre¶lonym w Rozdziale XIV ust. 4.
3) Za wadium wniesione w terminie uwa¿a siê:
1) dla wadium wnoszonego w pieni±dzu - uznanie rachunku bankowego przez bank Zamawiaj±cego przed up³ywem terminu sk³adania ofert (data i godzina);
2) dla wadium wnoszonego w formie innej ni¿ pieniê¿na - z³o¿enie razem z ofert± na platformie zakupowej Zamawiaj±cego (data i godzina).
4) Wykonawca zobowi±zany jest wnie¶æ wadium na ca³y okres zwi±zania ofert±.
5) Wadium mo¿na wnie¶æ w jednej lub kilku ni¿ej wymienionych formach (w zale¿no¶ci od wyboru Wykonawcy):
1) pieni±dzu wp³aconym przelewem na rachunek bankowy Zamawiaj±cego:
Dzielnica Bemowo m.st. Warszawy, nr 03 1030 1508 0000 0005 5000 2043
2) gwarancjach bankowych
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 09.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz. U. z 2019 poz. 319,836 i 1572), zwanej dalej PARP.
6) W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub porêczenia, koniecznym jest, aby gwarancja lub porêczenie:
1) obejmowa³y odpowiedzialno¶æ za wszystkie przypadki powoduj±ce utratê wadium przez Wykonawcê okre¶lone w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp;
2) nie zawiera³y postanowieñ uzale¿niaj±cych jego dalsze obowi±zywanie od zwrotu orygina³u dokumentu gwarancyjnego do Gwaranta/Porêczyciela;
3) jednoznacznie wskazywa³y podmiot, który z³o¿y³ ofertê.
Nieuwzglêdnienie powy¿szego w tre¶ci gwarancji/porêczenia spowoduje odrzucenie oferty na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.
7) Wadium w formie gwarancji lub porêczenia powinno byæ wniesione w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez Gwaranta/Porêczyciela.
8) Wadium wnoszone w porêczeniach bankowych, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych i porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy o utworzeniu PARP musi zawieraæ stwierdzenie, ¿e gwarant zobowi±zuje siê nieodwo³alnie i bezwarunkowo pokryæ wszelkie zobowi±zania Wykonawcy wobec Zamawiaj±cego wynikaj±ce z zapisów SWZ dotycz±cych wadium, do wysoko¶ci gwarantowanej kwoty, na pierwsze ¿±danie Zamawiaj±cego przedstawione gwarantowi w formie pisemnej w okresie obowi±zywania porêczenia (gwarancji).
9) Ww. gwarancje i porêczenia nie mog± wprowadzaæ ¿adnych dodatkowych warunków merytorycznych.
10) Przed³u¿enia wa¿no¶ci wadiów w formie innej ni¿ pieni±dz, w sytuacjach okre¶lonych w ustawie oraz z zachowaniem postanowieñ ust. 6-9 niniejszego Rozdzia³u, nale¿y wnosiæ za po¶rednictwem platformy https://zamowienia.um.warszawa.pl/servlet/HomeServlet.
11) Zwrot wadium nast±pi na zasadach okre¶lonych w ustawie Prawo zamówieñ publicznych.
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez Wykonawców, za³±czenie do Oferty w systemie o¶wiadczeñdotycz±cych ka¿dego z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie:
1) O¶wiadczenie Wykonawcy stanowi±ce potwierdzenie, ¿e Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postêpowania oraz
spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu- wg wzoru okre¶lonego w za³±czniku nr 3 do SWZ;
2) O¶wiadczenie Wykonawcy stanowi±ce potwierdzenie, ¿e Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postêpowania na
podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania
wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego, wg wzoru okre¶lonego w za³±czniku nr
6 do SWZ;
3) O¶wiadczenia z którego wynika, które roboty budowlane wykonaj± poszczególni Wykonawcy (sporz±dzonego wg wzoru
okre¶lonego w Za³±czniku nr 7 do SWZ),
UWAGA:
Oferta sk³adana przez spó³ki cywilne (ustawowo zdefiniowane w Tytule XXXI Ksiêgi Trzeciej kodeksu cywilnego (Dz. U.
1964 r. Nr 16 poz. 934 ze zm.) oraz zgodnie z art. 4 ust. 2 ustawy Prawo przedsiêbiorców (j.t. Dz. U. z 2018 r. poz. 646 ze
zm.) jest traktowana, jako oferta Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia publicznego (art. 58
ustawy Pzp) i solidarnie za nie odpowiadaj±cych.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zmiana Umowy.1. Zmiany Umowy wymagaj± formy pisemnej pod rygorem niewa¿no¶ci.
2. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ dokonania zmian postanowieñ Umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy:
1) co do zmiany zakresu robót oraz wynagrodzenia umownego o warto¶æ robót zaniechanych, na zasadach okre¶lonych w § 10 ust. 2 Umowy;
2) przed³u¿enia terminu wykonania Przedmiotu umowy z przyczyn nie wynikaj±cych z winy Wykonawcy:
a) w razie zaistnienia zdarzeñ o charakterze dzia³ania si³y wy¿szej, przez któr± strony rozumiej± klêski ¿ywio³owe, stan wyj±tkowy, dzia³ania terrorystyczne, strajk powszechny, nowe akty prawne lub decyzje w³a¶ciwych w³adz, a tak¿e dzia³ania lub zaniechania dzia³ania organów pañstwowych, samorz±dowych lub osób trzecich uniemo¿liwiaj±cych terminow± realizacjê zamówienia, o okres nie przekraczaj±cy czasu trwania przeszkody w wykonaniu Przedmiotu umowy,
b) w przypadku okre¶lonym w § 10 ust. 1 Umowy, o okres wykonania robót zamiennych.
c) wstrzymania wykonywania robót na ¿±danie Zamawiaj±cego lub na podstawie poleceñ lub decyzji uprawnionych osób albo organów administracji pañstwowej, samorz±dowej.
3) w przypadku potrzeby dokonania zmiany umowy na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 2 lit. b i c, 3, 4 oraz ust. 2 ustawy Prawo zamówieñ publicznych.
3. Formy aneksu nie wymagaj±:
a) zmiany danych adresowych Wykonawcy;
b) zmiana osób wskazanych w § 12.
Zmiany te nast±pi± na podstawie jednostronnego pisemnego powiadomienia.
4. W przypadku nie powiadomienia przez Wykonawcê Zamawiaj±cego o zmianie danych adresowych zawartych w umowie, wszelk± korespondencjê wysy³an± przez Zamawiaj±cego na adres wynikaj±cy
z niniejszej umowy, uznaje siê za dorêczon±.
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2023-04-24 10:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://zamowienia.um.warszawa.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-04-24 10:30
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2023-05-23
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
Termin realizacji przedmiotu zamówienia: 11 tygodni tj. od 05.06.2023 do 21.08.2023 r.INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- "Us³ugi bie¿±cej konserwacji i napraw samochodów eksploatowanych w MzOR ARiMR w 2025 r."
- Wykonanie robót w ramach realizacji zadania pn. Modernizacja pomieszczenia pod utworzenie informatycznego ¶rodowiska zapasowego COAR [lokalizacja Warszawa, ul. Powsiñska]
- Dostawa artyku³ów spo¿ywczych, nabia³u i przetworów mlecznych oraz warzyw i owoców do jednostek obs³ugiwanych przez Zespó³ do obs³ugi Placówek Opiekuñczo-Wychowawczych Nr 3 w Warszawie na rok 2025.
- Roboty remontowo-budowlane, konserwacyjne w obiektach ZDM
- 964/2024 ¦wiadczenie us³ug w zakresie opró¿niania wskazanych koszy ulicznych i usuwania padliny z ulic i poboczy na terenie dzielnicy Wawer m.st. Warszawy.
- Wsparcie techniczne dla oprogramowania IBM SPSS - PS IMAGO PRO
wiêcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa zespo³u budynków mieszkalnych wielorodzinnych wraz z infrastruktur± zewnêtrzn± i zagospodarowaniem terenu przy ul. Adama Asnyka w Strzelcach Krajeñskich
- Wykonanie remontu w 4 lokalach gminnych administrowanych przez ZGM w Pabianicach
- Wymiana czê¶ci stolarki okiennej w budynku nr 8 - I piêtro (Centrum Zdrowia Psychicznego)
- Adaptacja II piêtra budynku NU-MED na potrzeby Oddzia³u Onkologii Klinicznej funkcjonuj±cego obecnie w Samodzielnym Publicznym Szpitalu Wojewódzkim im. Papie¿a Jana Paw³a II w Zamo¶ciu.
- Modernizacja boiska na terenie Szko³y Podstawowej nr 10 im. Jana Kasprowicza przy ul. Przybyszewskiego 119 w Inowroc³awiu
- TR.262.10.2024. Wykonanie robót budowanych w ramach zadania pn.: "Przebudowa pomieszczeñ Klinicznego Oddzia³u Chorób P³uc (...) w Szpitalu Uniwersyteckim w Zielonej Górze sp. z o.o."
wiêcej: Roboty rozbiórkowe »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.