Ogłoszenie z dnia 2022-05-20
Powiązane ogłoszenia:
- 2022/BZP 00146569/01 - Ogłoszenie z dnia 2022-05-05
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Budowa kolektora ściekowego łączącego Gminę Psary z Gminą Wojkowice
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: ZAKŁAD GOSPODARKI KOMUNALNEJ W PSARACH
1.3.) Oddział zamawiającego: Dąbie, ul. Dolna 1, 42-504 Będzin
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276559220
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Dąbie, ul. Dolna 1
1.5.2.) Miejscowość: Będzin
1.5.3.) Kod pocztowy: 42-504
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22B - Sosnowiecki
1.5.7.) Numer telefonu: 32/4281580
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zgk@psary.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zgk.psary.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/zgk_psary1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający sektorowy - art. 5 ust. 1 pkt 1 - gospodarka wodna
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa kolektora ściekowego łączącego Gminę Psary z Gminą Wojkowice2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7eee11eb-cc64-11ec-b879-9a86e5ac3946
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00169988
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-05-20
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00146569/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZGK/181/2022
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
3.1 Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania inwestycyjnego tj. „Budowa kolektora kanalizacji sanitarnej, który ma za zadanie zapewnić ciągły odbiór ścieków bytowo – gospodarczych z Gminy Psary i odprowadzić je do korektora sanitarnego zlokalizowanego
w Gminie Wojkowice, a następnie docelowo do oczyszczalni ścieków. Rurociąg poprowadzony zostanie na terenie Gminy Psary, ul. Graniczna i Wojkowice, ul. Brzeziny.
Odcinek tłoczny PE100 RC SDR11 w zakresie średnicy dz160 (odcinek PS – SR)
– wykonanie przewiert sterowanym
dł. ok 358 m
Odcinek grawitacyjny PVC SN8 w zakresie średnicy dn 200 (odcinek SR – SA99)
- wykonanie wykopem otwartym
dł. ok 8,5 m
Studnia pomiarowa dn2000 z przepływomierzem
DN 2000 mm
Studnia rozprężna betonowa Ø1000
DN 1000 mm
Odtworzenie i renowacja nawierzchni istniejącej drogi, chodnika i terenów zielonych
w pasie planowanych robót budowlano-montażowych.
Pas montażowy przy budowie rurociągu wyniesie 2,0 m. Po wykonaniu robót budowlano – montażowych teren inwestycji zostanie przywrócony do stanu pierwotnego, a zagospodarowanie terenu nie ulegnie zmianie.
Zakres rzeczowy zadań będących przedmiotem przetargu opisany jest szczegółowo w dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót oraz pomocniczo w przedmiarze robót.
3.2 Przedmiot umowy obejmuje w szczególności:
1 przygotowanie terenu pod budowę
2 roboty pomiarowe
3 rozbiórka nawierzchni
4 wykopy kontrolne
5 roboty ziemne
6 roboty montażowe
7 naprawa nawierzchni
4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zamawiający na podstawie przepisu art. 255 pkt 6 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych ((dalej pzp) w zw. z art. 2 ust. 1 pkt 2 pzp w zw. z art. 457 ust. 1 pkt 1 pzp oraz na podstawie przepisu art. 256 pzp, informuje o unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pod nazwą Budowa kolektora ściekowego łączącego gminę Psary z gminą Wojkowice, numer postępowania ZGK/181/2022.Zamawiający jest zamawiającym sektorowym, zaś zamówienie na budowę kolektora ściekowego łączącego gminę Psary z gminą Wojkowice, numer postępowania ZGK/181/2022W, stanowi zamówienie sektorowe w rozumieniu przepisów pzp. W toku weryfikacji dokumentów postępowania Zamawiający ustalił, iż wartość szacunkowa zamówienia w niniejszym postępowaniu jest niższa niż progi unijne. Zgodnie z przepisem art. 2 ust. 1 pkt 2 pzp „Przepisy ustawy stosuje się do: […] zamówień sektorowych oraz organizowania konkursów, których wartość jest równa lub przekracza progi unijne, przez zamawiających sektorowych”. Tym samym zgodnie z cytowanym przepisem ustawa pzp nie znajduje zastosowania do udzielenia przedmiotowego zamówienia. W konsekwencji udzielenie zamówienia przy zastosowaniu przepisów ustawy pzp w sytuacji, gdy nie jest ono objęte zakresem jej zastosowania, będzie mieć miejsce z naruszeniem przepisów ustawy.
Zgodnie z przepisem art. 457 ust. 1 pkt 1 pzp „Umowa podlega unieważnieniu, jeżeli zamawiający: 1) z naruszeniem ustawy udzielił zamówienia, zawarł umowę ramową lub ustanowił dynamiczny system zakupów bez uprzedniego zamieszczenia w Biuletynie Zamówień Publicznych albo przekazania Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej ogłoszenia wszczynającego postępowanie lub bez wymaganego ogłoszenia zmieniającego ogłoszenie wszczynające postępowanie, jeżeli zmiany miały znaczenie dla sporządzenia wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo ofert”. Mając na uwadze fakt, iż ustawa pzp nie znajduje zastosowania do przedmiotowego zamówienia, a zatem zostałoby ono udzielone z naruszeniem ustawy, umowa zawarta w wyniku przeprowadzenia takiego postępowania podlegałaby unieważnieniu na podstawie przepis art. 457 ust. 1 pkt 1 pzp.
Wobec powyższego w celu wyeliminowania opisanych powyżej nieprawidłowości Zamawiający podjął decyzję o unieważnieniu przedmiotowego postępowania.
Ponadto zgodnie z przepisem art. 256 pzp „Zamawiający może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert, jeżeli wystąpiły okoliczności powodujące, że dalsze prowadzenie postępowania jest nieuzasadnione.” Prowadzenie niniejszego postępowania na podstawie przepisów ustawy pzp, w sytuacji gdy z uwagi na szacunkową wartość zamówienia ustawa ta nie znajduje zastosowania jest nieuzasadnione, albowiem naraża na ryzyko unieważnienia umowy zarówno Zamawiającego jak i poszczególnych wykonawców biorących udział w postępowaniu. Zatem również z tej przyczyny Zamawiający uznał za zasadne podjęcie decyzji o unieważnieniu postępowania.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 0
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 0 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 0 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 0 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
INNE PRZETARGI Z BĘDZINA
- Ochrona Targowiska Miejskiego w Będzinie przy ul. Gzichowskiej.
- MODERNIZACJA WEWNĘTRZNEJ INSTALACJI ELEKTRYCZNEJ NA KORYTARZACH WRAZ Z WYMIANĄ OŚWIETLENIA W II LO IM. ST. WYSPIAŃSKIEGO W BĘDZINIE
więcej: przetargi w Będzinie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego wraz z miejscami postojowymi, ciągiem pieszo - jezdnym, oświetleniem oraz niezbędną infrastrukturą techniczną w m. Zielone Kamedulskie gm. Suwałki
- Wymiana podłoża i urządzeń terenowych stanowiących wyposażenie Placu Zabaw zlokalizowanego na terenie zewnętrznym Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej w Gdańsku przy ul. Gnilnej 3
- "Wykonanie robót ogólnobudowlanych dla budynków będących w zarządzie Nadleśnictwa Skwierzyna"
- Utwardzenie kostką betonową alejki na cmentarzu komunalnym nr 3 przy ul. Wileńskiej w Oleśnicy
- Modernizacja systemu wodociągowego w Gminie Tymbark
- Budowa gospodarczego obiektu budowlanego przeznaczonego na cele gospodarki leśnej - wieża dla nietoperzy na dz. ew. nr 4200/11 obręb Jasionka
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.