Og³oszenie z dnia 2025-04-02
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Remont budynku zabytkowego przy ul. Sienkiewicza 22 w Bia³ymstoku.
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Zarz±d Mienia Komunalnego w Bia³ymstoku
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 200241074
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: ul. gen. Józefa Bema 89/1
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Bia³ystok
1.5.3.) Kod pocztowy: 15-370
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL841 - Bia³ostocki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@zmk.bialystok.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.zmk.bialystok.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka bud¿etowa
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Remont budynku zabytkowego przy ul. Sienkiewicza 22 w Bia³ymstoku.
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-50cad3a7-b17d-498a-b1ff-fe829e927f91
2.5.) Numer og³oszenia: 2025/BZP 00173086
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2025-04-02
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2025/BZP 00037137/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.21 Remont budynku ul. Sienkiewicza 22.
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://zmk-bialystok.ezamawiajacy.pl3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://zmk-bialystok.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne:
1) Sta³y dostêp do sieci Internet o
gwarantowanej przepustowo¶ci nie mniejszej ni¿ 512 kb/s;
2) Komputer klasy PC lub MAC spe³niaj±cy wymagania zainstalowanego systemu operacyjnego oraz wymagania u¿ywanej
przegl±darki internetowej;
3) Zainstalowana dowolna przegl±darka internetowa w wersji wspieranej przez producenta obs³uguj±ca TLS 1.2;
4) Zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obs³uguj±cy pliki w formacie .pdf.
Wymagania organizacyjne:
W postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja miêdzy zamawiaj±cym a wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu Platformy zakupowej, która jest dostêpna pod adresem https://zmkbialystok.ezamawiajacy.pl.
Komunikacja w postêpowaniu o udzielenie zamówienia, w tym:
- sk³adanie ofert,
- wymiana informacji,
- przekazywanie dokumentów lub o¶wiadczeñ miêdzy zamawiaj±cym a wykonawc±, odbywa siê przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej. Przez ¶rodki komunikacji elektronicznej rozumie siê ¶rodki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o ¶wiadczeniu us³ug drog± elektroniczn± (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1513 ze zm.).
Zamawiaj±cy nie przewiduje sposobu komunikowania siê z wykonawcami w inny sposób ni¿ przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej, wskazanych w SWZ.
W postêpowaniu o udzielenie zamówienia korespondencja elektroniczna (inna ni¿ oferta wykonawcy i za³±czniki do oferty) odbywa
siê elektronicznie za po¶rednictwem Platformy Zakupowej „Modu³ korespondencji”. Korespondencja przes³ana za pomoc± tego
formularza nie mo¿e byæ szyfrowana. W korespondencji kierowanej do zamawiaj±cego wykonawcy powinni pos³ugiwaæ siê numerem
przedmiotowego postêpowania.
Zamawiaj±cy wymaga, aby wykonawca poda³ w Formularzu ofertowym lub innych dokumentach lub o¶wiadczeniach adres emailowy do korespondencji ten sam, który jest adresem do kontaktów wpisanym w Platformie.
Zamawiaj±cy mo¿e równie¿ komunikowaæ siê z wykonawcami za pomoc± poczty elektronicznej, e-mail: zp@zmk.bialystok.pl.
- zg³oszenie do postêpowania wymaga zalogowania wykonawcy do Systemu na subdomenie ZMK Bia³ystok https://zmkbialystok.ezamawiajacy.pl lub https://oneplace.marketplanet.pl,
- wykonawca po wybraniu opcji „przyst±p do postêpowania” zostanie przekierowany do strony https://oneplace.marketplanet.pl,
gdzie zostanie powiadomiony o mo¿liwo¶ci zalogowania lub do za³o¿enia bezp³atnego konta. Wykonawca zak³ada konto wykonuj±c kroki procesu rejestracyjnego, podaje adres e-mail, ustanawia has³o, nastêpnie powtarza has³o, wpisuje kod z obrazka, akceptuje regulamin, klika polecenie „zarejestruj siê”,
- po potwierdzeniu adresu e-mail nale¿y siê zalogowaæ za pomoc± przycisku „Zaloguj” w celu ukoñczenia procesu rejestracji,
- po wpisaniu loginu i has³a nale¿y u¿yæ przycisku „Zaloguj siê”, a po zalogowaniu siê nale¿y wybraæ zak³adkê „Rejestracja”,
- po wype³nieniu formularza rejestracyjnego podzielonego na cztery etapy nale¿y wys³aæ wniosek rejestracyjny do weryfikacji za pomoc± przycisku „Wy¶lij wniosek”. Kod pocztowy w formularzu powinien byæ wpisany w formacie XX-XXX natomiast numer
NIP/PESEL oraz numery telefonów jako ci±g cyfr (bez my¶lnika lub spacji miêdzy cyframi),
- wiadomo¶æ potwierdzaj±ca aktywacjê konta zostanie przes³ana na adres e- mail u¿yty podczas rejestracji w ci±gu 6 godzin roboczych od przes³ania wniosku do akceptacji. Je¿eli niezbêdna jest szybsza weryfikacja wniosku, istnieje mo¿liwo¶æ kontaktu z infolini± wsparcia (22 257 22 23) z pro¶b± o przyspieszenie weryfikacji wniosku rejestracyjnego. Infolinia jest czynna w dni robocze od godziny 9:00 do 17:00,
- po za³o¿eniu konta wykonawca ma mo¿liwo¶æ z³o¿enia oferty w postêpowaniu.
Wymagania techniczne i organizacyjne wysy³ania i odbierania korespondencji elektronicznej przekazywanej przy ich u¿yciu, s±
zamieszczone na stronie https://zmk-bialystok.ezamawiajacy.pl w zak³adce „Baza wiedzy” i w za³±czniku nr 5 do SWZ.
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Rozdzia³ III. Ochrona danych osobowych.
1. Realizuj±c przepisy Rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie
o ochronie danych), zwanego dalej „RODO” oraz uwzglêdniaj±c wymagania okre¶lone w art. 19 ust. 1 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. Prawo zamówieñ publicznych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1320), zwanej dalej tak¿e „ustaw±”, zamawiaj±cy informuje o zasadach przetwarzania danych wykonawcy lub osób po stronie wykonawcy oraz o przys³uguj±cych prawach z tym zwi±zanych:
1) administratorem Pañstwa danych osobowych jest:
Zarz±d Mienia Komunalnego w Bia³ymstoku z siedzib± przy ul. gen. J. Bema 89/1, 15-370 Bia³ystok, tel. 85.74-79-430, kontakt z inspektorem ochrony danych w Zarz±dzie Mienia Komunalnego
w Bia³ymstoku, mo¿liwy jest pod nr tel. + 48 85.74-79-433 lub adresem e-mail: lukasz.zak@zmk.bialystok.pl; oraz spó³ka Otwarty Rynek Elektroniczny S.A. siedzib± w Warszawie
(02-672) przy ul. Domaniewskiej 49, wpisan± do Rejestru Przedsiêbiorców Krajowego Rejestru S±dowego, prowadzonego przez S±d Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie XIII Wydzia³ Gospodarczy Krajowego Rejestru S±dowego pod numerem KRS: 0000041441, REGON: 017282436, NIP: 526-25-35-153, jako w³a¶ciciel Platformy Zakupowej, na której Zarz±d Mienia Komunalnego
w Bia³ymstoku prowadzi postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego, dzia³aj±c± pod adresem: https://zmk-bialystok.ezamawiajacy.pl,
2) administrator wyznaczy³ Inspektora Danych Osobowych, adres e-mail: lukasz.zak@zmk.bialystok.pl,
Szczegó³owe informacje dotycz±ce Inspektora Ochrony Danych znajduj± siê na stronie internetowej https://www.zmk.bialystok.pl/index.php?go=rodo oraz w miejscu publicznie dostêpnym w siedzibie zamawiaj±cego,
3) Pañstwa dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym
z niniejszym postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego,
4) odbiorcami Pañstwa danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 74 ustawy Pzp,
5) Pañstwa dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza
4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy (art. 78 ust. 4 ustawy Pzp),
6) obowi±zek podania przez Pañstwa danych osobowych bezpo¶rednio dotycz±cych Pañstwa jest wymogiem okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w niniejszym postêpowaniu,
7) w odniesieniu do Pañstwa danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do postanowieñ art. 22 RODO,
8) posiadaj± Pañstwo:
a) zgodnie z art. 15 RODO - prawo dostêpu do danych osobowych Pañstwa dotycz±cych
(z zastrze¿eniem, ¿e w sytuacji, gdy skorzystanie z tego prawa wymaga³oby po stronie administratora niewspó³miernie du¿ego wysi³ku, mog± Pañstwo zostaæ zobowi±zani do wskazania dodatkowych informacji maj±cych na celu sprecyzowanie ¿±dania, w szczególno¶ci podania nazwy lub daty postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego albo sprecyzowania nazwy lub daty zakoñczonego postêpowania o udzielenie zamówienia),
b) zgodnie z art. 16 RODO - prawo do sprostowania Pañstwa danych osobowych (z tym, ¿e skorzystanie z prawa do sprostowania nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania
o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym
z ustaw± Pzp oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u z postêpowania oraz za³±czników do niego). ...
Szczegó³owe informacje znajduj± siê w SWZ Rozdzia³ III. Ochrona danych osobowych.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DZ.IP.26.3.29.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Tak
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest: Remont budynku zabytkowego przy ul. Sienkiewicza 22 w Bia³ymstoku.
Czê¶æ I – Remont balkonów:
Zakres robót do wykonania.
Roboty przygotowawcze:
- przygotowanie projektu organizacji ruchu, uzyskanie stosownych pozwoleñ zwi±zanych z zajêciem pasa
drogowego (chodnika), ustawienia znaków i tablic ostrzegawczych,
- zabezpieczenie terenu budowy poprzez wykonanie daszków, barierek ochronnych, zabezpieczenie terenu
budowy ta¶m± ostrzegawcz±,
- monta¿ i demonta¿ rusztowañ zewnêtrznych z ich osiatkowaniem,
- zabezpieczenie foli± stolarki okiennej, drzwiowej i innych elementów,.
Elewacja od strony ul. Sienkiewicza 22:
- balkon I piêtra,
- balkon II piêtra,
- balkon III pietra.
Czê¶æ II – Remont klatki schodowej:
Zakres robót do wykonania:
- zabezpieczenie pod³óg foli±,
- zabezpieczenie okien foli±,
- przygotowanie pod³o¿a,
- gruntowanie,
- malowanie powierzchni ¶cian i sufitów farb± na kolor bia³y,
- lakierowanie bezbarwnym lakierem ¶cian do wysoko¶ci 180 cm od posadzki,
- malowanie farb± olejn± szafek,
- regulacja, oczyszczenie i pomalowanie drzwi wewnêtrznych,
- czyszczenie osprzêtu instalacji elektrycznej w³±czników, opraw,
- mycie grzejników,
- mycie pod³óg, okien po zrealizowaniu robót.
Szczegó³owe okre¶lenie przedmiotu zamówienia zawiera za³±cznik nr 3 do SWZ, tj.:
1) opis przedmiotu zamówienia,
2) przedmiary,
3) oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45400000-1 - Roboty wykoñczeniowe w zakresie obiektów budowlanych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 90 dni
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za ofertê najkorzystniejsz± uznana zostanie oferta, która w sumie uzyska najwy¿sz± liczbê punktów w okre¶lonych przez zamawiaj±cego kryteriach.
P£ = C + G
gdzie:
P£ - ³±czna liczba punktów.
C - liczba punktów przyznanych ocenianej ofercie w kryterium: Cena.
G - liczba punktów przyznanych ocenianej ofercie w kryterium: Okres udzielonej gwarancji rêkojmi na wykonane roboty wraz z materia³ami.
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres udzielonej gwarancji i rêkojmi na wykonane roboty wraz z materia³ami.
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Nie
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia z postêpowania wykonawcy, zamawiaj±cy ¿±da od wykonawcy:
1) o¶wiadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 594), z innym wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, ofertê czê¶ciow± lub wniosek o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, albo o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty, oferty czê¶ciowej lub wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu niezale¿nie od innego wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej (dokument sk³adany na wezwanie zamawiaj±cego - brak wzoru do SWZ),
2) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru S±dowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w zakresie okre¶lonym w art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp oraz w celu potwierdzenia, ¿e osoba
dzia³aj±ca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania, sporz±dzone nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji. Wykonawca nie jest zobowi±zany do z³o¿enia tych dokumentów, je¿eli zamawiaj±cy mo¿e je uzyskaæ za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych, o ile wykonawca wska¿e dane umo¿liwiaj±ce dostêp do tych dokumentów
5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
Wykonawca zobowi±zany jest, sk³adaj±c ofertê, za³±czyæ do niej na Platformie zakupowej nastêpuj±ce o¶wiadczenia idokumenty, tj.:
1) FORMULARZ OFERTOWY (za³±cznik nr 1 do SWZ),
2) o¶wiadczenie, o niepodleganiu wykluczeniu:
a) zgodnie z art. 125 ust. 1 ustawy Pzp do oferty wykonawca do³±cza o¶wiadczenie
o niepodleganiu wykluczeniu, w zakresie wskazanym przez zamawiaj±cego. Zgodnie z art. 125 ust. 3 ustawy Pzp, o¶wiadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, stanowi dowód potwierdzaj±cy brak podstaw wykluczenia, na dzieñ sk³adania ofert, tymczasowo zastêpuj±cy wymagane przez zamawiaj±cego podmiotowe ¶rodki dowodowe,
b) zgodnie z art. 125 ust. 4 ustawy Pzp, w przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez wykonawców, o¶wiadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, sk³ada ka¿dy z wykonawców. O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia.
Wzór o¶wiadczenia o braku podstaw wykluczenia stanowi Za³±cznik nr 2 do SWZ,
3) pe³nomocnictwo lub inny dokument okre¶laj±cy zakres umocowania do reprezentowania wykonawcy; tre¶æ pe³nomocnictwa musi jednoznacznie okre¶laæ czynno¶ci, co do wykonywania których pe³nomocnik jest upowa¿niony, o ile ofertê sk³ada pe³nomocnik lub przedstawiciel wykonawcy.
18. W zakresie nieuregulowanym ustaw± Pzp lub niniejsz± SWZ, do o¶wiadczeñ i dokumentów sk³adanych przez wykonawcê w postêpowaniu, zastosowanie maj± przepisy rozporz±dzeñ: Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych dokumentów lub o¶wiadczeñ, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy (Dz. U. z 2020 r. poz. 2415) oraz Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pe³nomocnictwo za³±czone do oferty sk³ada siê zgodnie z zapisami zawartymi w Rozdziale VII SWZ i powinno zawieraæ w szczególno¶ci wskazanie:1) postêpowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy,
2) wszystkich wykonawców ubiegaj±cych siê wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z podaniem adresu siedziby,
3) ustanowionego pe³nomocnika oraz zakresu jego umocowania.
2. W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez wykonawców, o¶wiadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, sk³ada ka¿dy z wykonawców. O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia w postêpowaniu lub kryteriów selekcji.
3. O¶wiadczenia i dokumenty potwierdzaj±ce brak podstaw do wykluczenia z postêpowania sk³ada ka¿dy z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
§ 11 ZMIANA UMOWY1. Niedopuszczalne s± istotne zmiany postanowieñ umowy, o których mowa w art. 454 ustawy Prawo zamówieñ publicznych.
2. Na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo zamówieñ publicznych Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ dokonywania zmian postanowieñ niniejszej umowy, w zakresie:
1) zmiany terminu realizacji zamówienia na skutek:
a) wyst±pienia dzia³ania si³y wy¿szej (np. powód¼, huragan, po¿ar niezawiniony przez Wykonawcê, wojna, zamieszki uliczne, stan zagro¿enia epidemicznego, trzêsienie ziemi, wy³adowania atmosferyczne); pod pojêciem „si³y wy¿szej” Zamawiaj±cy rozumieæ bêdzie zdarzenie zewnêtrzne o charakterze niezale¿nym od Stron, którego Strony nie mog³y przewidzieæ przed zawarciem umowy i którego nie mo¿na unikn±æ, ani któremu Strony nie mog³y zapobiec przy zachowaniu nale¿ytej staranno¶ci, wystêpuj±ce po zawarciu umowy i powoduj±ce niemo¿no¶æ wywi±zania siê z umowy w jej obecnym brzmieniu; w takim przypadku przesuniêcie terminu realizacji zamówienia wynie¶æ powinno minimum tyle dni ile trwa opó¼nienie spowodowane powy¿szymi okoliczno¶ciami,
b) wydania decyzji, postanowieñ lub innych aktów administracyjnych a tak¿e ich zmiany maj±cych wp³yw na wykonanie przedmiotu umowy; w takim przypadku przesuniêcie terminu realizacji zamówienia wynie¶æ powinno tyle dni ile trwa opó¼nienie spowodowane powy¿szymi okoliczno¶ciami,
c) wyst±pienia okoliczno¶ci powoduj±cych konieczno¶æ przeprowadzenia prac saperskich, archeologicznych lub innych przeszkód uniemo¿liwiaj±cych lub utrudniaj±cych prowadzenie robót, ujawnienie niezinwentaryzowanych lub b³êdnie zinwentaryzowanych instalacji; w takim przypadku przesuniêcie terminu realizacji zamówienia wynie¶æ powinno tyle dni ile trwa opó¼nienie spowodowane powy¿szymi okoliczno¶ciami,
d) przestojów lub opó¼nieñ spowodowanych przez Zamawiaj±cego; w takim przypadku przesuniêcie terminu realizacji zamówienia wynie¶æ powinno tyle dni ile trwa opó¼nienie spowodowane powy¿szymi okoliczno¶ciami,
e) opó¼nienia w przekazaniu placu budowy z winy Zamawiaj±cego, je¿eli opó¼nienie to bêdzie mia³o wp³yw na termin zakoñczenia inwestycji; w takim przypadku przesuniêcie terminu realizacji zamówienia wynie¶æ powinno minimum tyle dni ile trwa³o opó¼nienie w przekazaniu placu budowy,
f) zawieszenia lub wstrzymania robót powsta³ego nie z winy Wykonawcy; w takim przypadku przesuniêcie terminu realizacji zamówienia wynie¶æ powinno tyle dni ile trwa opó¼nienie spowodowane powy¿szymi okoliczno¶ciami,
g) w razie potrzeby wykonania robót dodatkowych niezbêdnych do prawid³owego zakoñczenia przedmiotu umowy; w takim przypadku przesuniêcie terminu realizacji zamówienia wynie¶æ powinno minimum tyle dni ile trwa opó¼nienie spowodowane powy¿szymi okoliczno¶ciami,
h) zaistnienia przyczyn niezale¿nych od dzia³ania Stron, których przy zachowaniu wszelkich nale¿ytych ¶rodków nie mo¿na unikn±æ ani im zapobiec, w szczególno¶ci protesty mieszkañców lub innych osób prawnych i fizycznych; w takim przypadku przesuniêcie terminu realizacji zamówienia wynie¶æ powinno tyle dni ile trwa opó¼nienie spowodowane powy¿szymi okoliczno¶ciami,
2) zmiany wynagrodzenia:
a) w przypadku zmiany stawki VAT,
b) zmiany obowi±zuj±cych przepisów prawa,
d) w przypadku zmian technologicznych korzystnych dla Zamawiaj±cego,
e) w razie wyst±pienia przes³anki z art. 456 ustawy Prawo zamówieñ publicznych, tj. w razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczno¶ci powoduj±cej, ¿e wykonanie czê¶ci zamówienia nie le¿y w interesie publicznym, czego nie mo¿na by³o przewidzieæ w chwili zawarcia umowy, ...
Szczegó³owe informacje dotycz±ce zmian umowy zawiera § 11
"ZMIANA UMOWY " do Projektowanych postanowieñ umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostan± wprowadzone do tre¶ci umowy na roboty budowlane.
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2025-04-17 11:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Platforma Zakupowa https://zmk-bialystok.ezamawiajacy.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-04-17 11:30
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2025-05-16
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
Rozdzia³ XX. Pouczenie o ¶rodkach ochrony prawnej przys³uguj±cych Wykonawcy.1. Wykonawcy oraz innemu podmiotowi przys³uguj± ¶rodki ochrony prawnej opisane w Dziale IX ustawy, je¿eli ma lub mia³ interes w uzyskaniu zamówienia oraz poniós³ lub mo¿e ponie¶æ szkodê w wyniku naruszenia przez Zamawiaj±cego przepisów ustawy.
2. Odwo³anie przys³uguje na:
1) niezgodn± z przepisami ustawy czynno¶æ Zamawiaj±cego, podjêt± w postêpowaniu o udzielenie zamówienia, w tym na Projektowane Postanowienie Umowy;
2) zaniechanie czynno¶ci w postêpowaniu o udzielenie zamówienia, do której Zamawiaj±cy by³ obowi±zany na podstawie ustawy.
3. Odwo³anie wnosi siê do Prezesa Izby.
4. Termin na wniesienie odwo³ania, okre¶laj± przepisy ustawy w³a¶ciwe dla zamówieñ, których warto¶æ jest mniejsza ni¿ progi unijne.
5. Zgodnie z art. 579 ust. 1 ustawy na orzeczenie Izby oraz postanowienie Prezesa Izby, o którym mowa w art. 519 ust. 1, stronom oraz uczestnikom postêpowania odwo³awczego przys³uguje skarga do s±du.
6. W postêpowaniu tocz±cym siê wskutek wniesienia skargi stosuje siê odpowiednio przepisy ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. – Kodeks postêpowania cywilnego o apelacji, je¿eli przepisy Dzia³u IX ustawy nie stanowi± inaczej.
7. Skargê wnosi siê do S±du Okrêgowego w Warszawie – s±du zamówieñ publicznych, zwanego dalej „s±dem zamówieñ publicznych”.
8. Skargê wnosi siê za po¶rednictwem Prezesa Izby, w terminie 14 dni od dnia dorêczenia orzeczenia Izby lub postanowienia prezesa Izby, o którym mowa w art. 519 ust. 1 ustawy.
O udzielenie zamówienia mog± siê ubiegaæ Wykonawcy, którzy nie podlegaj± wykluczeniu z postêpowania na podstawie:
art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 507).
Samooczyszczenie Wykonawcy - w okoliczno¶ciach okre¶lonych w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 5 oraz art. 109 ust. 1 pkt 4 i 5 ustawy Pzp, wykonawca nie podlega wykluczeniu je¿eli udowodni zamawiaj±cemu, ¿e spe³ni ³±cznie nastêpuj±ce przes³anki:
1) naprawi³ lub zobowi±za³ siê do naprawienia szkody wyrz±dzonej przestêpstwem, wykroczeniem lub swoim nieprawid³owym postêpowaniem, w tym poprzez zado¶æuczynienie pieniê¿ne,
2) wyczerpuj±co wyja¶ni³ fakt i okoliczno¶ci zwi±zane z przestêpstwem, wykroczeniem lub swoim nieprawid³owym postêpowaniem oraz spowodowanymi przez nie szkodami, aktywnie wspó³pracuj±c odpowiednio z w³a¶ciwymi organami, w tym organami ¶cigania lub zamawiaj±cym,
3) podj±³ konkretne ¶rodki techniczne, organizacyjne i kadrowe, odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestêpstwem,
wykroczeniem lub nieprawid³owemu postêpowaniu, w szczególno¶ci:
a) zerwa³ wszelkie powi±zania z osobami lub podmiotami odpowiedzialnymi za nieprawid³owe postêpowanie wykonawcy,
b) zreorganizowa³ personel,
c) wdro¿y³ system sprawozdawczo¶ci i kontroli,
d) utworzy³ struktury audytu wewnêtrznego do monitorowania, przestrzegania przepisów, wewnêtrznych regulacji lub standardów,
e) wprowadzi³ wewnêtrzne regulacje dotycz±ce odpowiedzialno¶ci i odszkodowañ za nieprzestrzeganie przepisów, wewnêtrznych regulacji lub standardów.
INNE PRZETARGI Z BIA£EGOSTOKU
- Odnowa i wykonanie nowego oznakowania poziomego w roku 2025 na sieci dróg wojewódzkich zarz±dzanych przez PZDW w Bia³ymstoku z podzia³em na zadania.
- Dostawa licencji obejmuj±cych ca³o¶ciowy pakiet 3500 szt. na potrzeby jednostek organizacyjnych UMB wraz z kontynuacj± wsparcia oprogramowania antywirusowego ESET Protect Advanced on-prem
- Dostawa dwóch samochodów osobowych na potrzeby Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Bia³ymstoku
- US£UGA POLIGRAFII 2 NA POTRZEBY OIFP-ECS W BIA£YMSTOKU 2025/2026r.
- Wymiana pionów instalacji wodnych w bud. B Oddzia³u ZUS w Bia³ymstoku
- Dostawa czê¶ci eksploatacyjnych do maszyn przemys³owych wykorzystywanych w procesie przetwarzania odpadów w ZUOK w Hryniewiczach
wiêcej: przetargi w Bia³ymstoku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Remont dachu, kominów oraz termomodernizacja budynku mieszkalnego wielorodzinnego po³o¿onego w Trzebiatowie przy ul. Kiliñskiego 91, wraz z robotami towarzysz±cymi.
- Termomodernizacja czterech osad s³u¿bowych na terenie Parku Narodowego "Bory Tucholskie"
- Budowa budynku na potrzeby przedszkola i ¿³obka na terenie gminy Oroñsko
- Modernizacja i budowa budynków u¿yteczno¶ci publicznej na terenie gminy M³ynarze wraz z zagospodarowaniem terenu
- ZP-9/2025 - Remont pomieszczeñ zmywalni Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Warszawie przy ul. ¯elaznej 79
- "Adaptacja pomieszczeñ z przeznaczeniem na O¶rodek Pomocy Spo³ecznej(ul. G³ówna 19)"
wiêcej: Roboty wykoñczeniowe w zakresie obiektów budowlanych »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.