eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bielsko-Biała" Obsługa ratownicza Pływalni "Start" przy ul. Startowej 36 w Bielsku-Białej"



Ogłoszenie z dnia 2022-05-24


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
" Obsługa ratownicza Pływalni "Start" przy ul. Startowej 36 w Bielsku-Białej"

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: BIELSKO-BIALSKI OŚRODEK SPORTU I REKREACJI

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 002402151

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Marii Konopnickiej 5

1.5.2.) Miejscowość: Bielsko-Biała

1.5.3.) Kod pocztowy: 43-300

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL225 - Bielski

1.5.7.) Numer telefonu: 33 822 18 75

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@bbosir.bielsko.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: bbosir.bielsko.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://miniportal.uzp.gov.pl/Postepowania/21e55375-325b-48e4-aae0-13dd659a1ef8

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

" Obsługa ratownicza Pływalni "Start" przy ul. Startowej 36 w Bielsku-Białej"

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1cf5cd33-b637-11ec-9f44-6e63702cb2f7

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00173613

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-05-24

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00003338/03/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.2 „Obsługa ratownicza Pływalni „Start” przy ul. Startowej 36 w Bielsku-Białej”.

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00117911/02

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP 340 - 5/2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 198482,24 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie na rzecz Zamawiającego usługi w zakresie obsługi ratowniczej na Pływalni „Start” przy ul. Startowej 36 w Bielsku-Białej.
2. Usługi w zakresie ratownictwa wodnego muszą być świadczone zgodnie z obowiązującymi przepisami w zakresach określonych:
a) ustawą z dnia 18 sierpnia 2011r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych (tekst jednolity: Dz.U. z 2022 r., poz. 147),
b) Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 23 stycznia 2012r. w sprawie minimalnych wymagań dotyczących liczby ratowników wodnych zapewniających stałą kontrolę wyznaczonego obszaru wodnego (Dz.U. z 2012 r., poz. 108 i Dz.U. z 2018 r., poz. 118),
c) Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 27 lutego 2012r.
w sprawie wymagań dotyczących wyposażenia obszarów wodnych w sprzęt ratunkowy
i pomocniczy, urządzenia sygnalizacyjne i ostrzegawcze oraz sprzęt medyczny, leki
i artykuły sanitarne, (Dz.U. z 2012 r., poz. 261 i Dz.U. z 2018 r., poz. 189)

3. Wymiary niecek basenowych na pływalni:
 Pływalnia „Start” dysponuje dwoma nieckami: jedna niecka 50x20 m, druga niecka 59x33m oraz brodzikiem dla dzieci.
4. Świadczenie usług ratownictwa wodnego będzie się odbywać z uwzględnieniem podanych niżej warunków:
1) Wykonawca starający się o realizację zamówienia na obsługę ratowniczą Pływalni „Start” ul. Startowa 36 Bielsku-Białej musi spełniać w szczególności następujące wymagania:
a) Dysponować odpowiednim potencjałem technicznym i osobowym tj. odpowiednią ilością osób, posiadających aktualne kwalifikacje ratownicze oraz wiedzę i doświadczenie umożliwiające wykonanie zamówienia. Osoby wykonujące usługi z ramienia Wykonawcy muszą posiadać aktualne uprawnienia do pracy w charakterze ratownika wodnego, aktualne badania lekarskie potwierdzające zdolność do wykonywania pracy na stanowisku ratownika wodnego oraz będą przeszkolone w zakresie przepisów BHP i p.poż.
b) Wziąć pełną odpowiedzialność za zatrudnienie odpowiedniej ilości ratowników wodnych w czasie godzin otwarcia pływalni oraz posiadania przez nich niezbędnych kwalifikacji do pracy, a także za zabezpieczenie pływalni w sytuacji absencji zatrudnianych ratowników bez względu na przyczynę ich absencji.
c) Ponosić pełną odpowiedzialność za bezpieczeństwo osób przebywających na terenie pływalni ze szczególnym uwzględnieniem strefy mokrej w czasie pełnienia obowiązków ratowniczych, organizując we właściwy sposób pracę załogi ratowniczej. W przypadku zgłoszenia jakichkolwiek roszczeń przez osoby trzecie, tytułem nieprawidłowej realizacji umowy przez ratowników, którym Wykonawca powierzył wykonanie usługi, Wykonawca zobowiązuje się we własnym zakresie do pokrycia wynikających roszczeń.
d) Ponosić pełną odpowiedzialność za pracę ratowników, którym powierzy wykonanie usługi.
e) Odpowiadać za całość zagadnień organizacyjnych, finansowo-księgowych oraz kadrowych związanych z zatrudnieniem ratowników.
f) Odpowiadać za planowanie pracy przez zatrudnionych przez siebie ratowników poprzez przygotowanie grafików zmian.
g) Zamawiający wymaga aby na obiekcie wyznaczony był Kierownik zespołu ratowników.
h) Zamawiający wymaga aby na każdej zmianie ratowników wyznaczony był Kierownik zmiany do kontaktu z Zamawiającym, nadzorujący wypełnienie przepisów obowiązujących służby ratownicze na pływalni, a fakt wyznaczenia Kierownika zmiany został odnotowany w dzienniku pracy ratowników.
i) Nadzorować przez wytypowanych imiennie w dzienniku pracy kierowników zmiany, właściwą realizację przepisów obowiązujących służby ratownicze na pływalni w zakresach określonych odpowiednimi przepisami prawa.
j) Ratownicy wykonujący niniejsze zamówienie nie będą podejmować żadnej działalności gospodarczej w miejscu i czasie świadczenia usług na rzecz Bielsko-Bialskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji.
k) Przebywanie na terenie pływalni poza godzinami pracy (dyżuru) jest możliwe tylko
w uzasadnionych przypadkach po uzyskaniu zgody Dyrektora BBOSiR lub kierownika obiektu. Z pomieszczeń przekazanych na potrzeby wykonywania umowy mogą korzystać tylko te osoby, które będą na aktualnym grafiku zmian.
2) Do zakresu obowiązków ratowników zatrudnionych przez Wykonawcę w szczególności należeć będzie :
a) Zapobieganie wszelkim szkodom materialnym wyrządzonym w obrębie niecek basenowych przez użytkowników odkrytej pływalni. W sytuacji zaistnienia takich szkód, fakt ten musi być natychmiast zgłoszony do Zamawiającego i kierownika obiektu.
b) Samodzielne prowadzenie stosownej dokumentacji tj. dziennika pracy ratowników z wpisami dotyczącymi przebiegu pracy na każdej zmianie.
c) Obsługa, monitowanie i codzienne sprawdzenie przed otwarciem pływalni stanu technicznego urządzeń (masaże, gejzery, armatki wodne, sztuczna rzeka itp.), zjeżdżalni
i sprzętu ratowniczego będącego na wyposażeniu obiektu, a w przypadku zauważonych nieprawidłowości lub uszkodzeń, zgłoszenie powyższego faktu kierownikowi /gospodarzowi obiektu lub pełniącemu zmianę konserwatorowi z wpisem do dziennika pracy ratowników.
d) Stałe usuwanie zanieczyszczeń (liście, śmieci, szkło itp.) z lustra wody oraz
z urządzeń rekreacyjnych znajdujących się w nieckach basenowych każdego dnia przed otwarciem pływalni oraz w ciągu dnia w trakcie wykonywania obsługi ratowniczej.
e) Pełnienie dyżuru na wyznaczonych stanowiskach ratowniczych.
f) Bezwzględne nie pozostawianie niecki basenowej bez dozoru.
g) Zapewnienie stałej obserwacji strefy mokrej oraz lustra wody na pływalni, stałego dozoru bezpiecznego korzystania ze zjeżdżalni i innych atrakcji oraz niezwłoczne reagowanie na każdy sygnał wzywania pomocy oraz podejmowanie akcji ratowniczej.
h) Zapewnienie warunków bezpieczeństwa osób kapiących się i korzystających
z atrakcji wodnych.
i) Sygnalizowanie za pomocą urządzeń alarmowych wszelkich naruszeń zasad korzystania z pływalni, oraz pomaganie w akcji ewakuacyjnej na obiekcie zgodnie z procedurą.
j) Reagowanie na przypadki naruszenia zasad korzystania z pływalni.
k) Organizowanie pomocy i ratowanie osób, które uległy wypadkowi lub są narażone
na niebezpieczeństwo utraty życia lub zdrowia.
l) Udzielanie kwalifikowanej pierwszej pomocy przedlekarskiej w każdym zgłoszonym wypadku z odnotowaniem w dzienniku pracy, a w razie konieczności wezwanie pogotowia ratunkowego i pomoc pracownikowi Zamawiającego w sporządzenie protokołu powypadkowego.
m) Zorganizowanie stałego punktu zdobywania kart pływackich.
n) Kontrola i uzupełnianie stanu apteczek w punktach pierwszej pomocy obsługiwanych przez ratowników na pływalni „Start”.
o) Pomoc w organizacji imprez sportowych, rekreacyjnych oraz zawodów.
p) Udzielanie klientom wyczerpujących informacji na temat regulaminu pływalni
i regulaminów korzystania ze zjeżdżalni oraz atrakcji wodnych.
q) Nadzór nad przestrzeganiem regulaminów pływalni, zaleceń oraz stosowanie odpowiednich procedur w przypadku ich łamania lub nieprzestrzegania.
r) Każde zdarzenie lub przypadek złamania regulaminu winno być odnotowane
w dzienniku pracy ratowników. Informacja powinna również zawierać opis podjętych przez ratownika czynności wobec zaistniałego zdarzenia lub osoby naruszającej regulamin.
s) Dopilnowanie opuszczenia niecek basenowych i innych urządzeń przez wszystkich kąpiących się po godzinach funkcjonowania (otwarcia) pływalni oraz sprawdzenie stanu
i kompletności sprzętu ratowniczego.
t) Ratownicy przed rozpoczęciem pracy na obiekcie mają obowiązek zapoznać się
z Regulaminem Pływalni, Regulaminami korzystania ze zjeżdżalni oraz z atrakcji wodnych, Instrukcją Bezpieczeństwa Pożarowego oraz Instrukcją Alarmową potwierdzając to własnoręcznym podpisem.
u) Dbanie o stanowisko ratownicze oraz powierzony sprzęt w szczególności przeciwdziałanie użyciu sprzętu ratowniczego niezgodnie z jego przeznaczeniem.
v) Współdziałanie z innymi pracownikami obiektu w zakresie jego bezpieczeństwa
i właściwego funkcjonowania i eksploatacji.
w) Dbanie o dobre imię Zamawiającego oraz Wykonawcy.
5. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany ilości dni i godzin obsługi ratowniczej oraz terminów rozpoczęcia i zakończenia świadczenia usług określonych w SWZ np. w przypadkach związanych ze zmianą w okresie funkcjonowania obiektu. Terminy otwarcia i zamknięcia obiektu w szczególności uzależnione są od panujących warunków atmosferycznych i mogą ulec przesunięciu np. w przypadku wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych wskazujących na brak frekwencji osób korzystających z pływalni. Wykonawcy z tego tytułu nie przysługują żadne roszczenia finansowe lub prawne.
6. Terminy (w tym dni i godziny) określone w rozdziale VII SWZ mogą także ulec przesunięciu / zmniejszeniu w przypadku wystąpienia:
a) przestojów i opóźnień zawinionych przez Zamawiającego,
b) działania siły wyższej, mającej bezpośredni wpływ na terminowość świadczenia usługi,
c) działania niekorzystnych warunków atmosferycznych mających wpływ na terminowość świadczenia usługi
d) wystąpienia okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności.
7. Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia (stanowiący załącznik nr 7 do SWZ) będzie stanowił integralną część umowy. Wykonawca zobowiązany jest realizować na rzecz Zamawiającego usługi ratownicze osobami przedstawionymi w wykazie osób stanowiącym załącznik nr 7 do SWZ. Zamawiający zastrzega sobie prawo do weryfikacji osób z wykazu z przedstawionym przez Wykonawcę grafikiem zmian.

4.5.3.) Główny kod CPV: 75250000-3 - Usługi straży pożarnej oraz ratownicze

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

71317200-5 - Usługi w zakresie ochrony zdrowia i bezpieczeństwa

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 208452,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 239360,40 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 208452,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Beskidzkie Wodne Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5471751814

7.3.3) Ulica: ul. 1 Maja 47

7.3.4) Miejscowość: Bielsko-Biała

7.3.5) Kod pocztowy: 43-300

7.3.6.) Województwo: śląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-05-16

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 208452,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2022-06-01 do 2022-09-11

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.