Og³oszenie z dnia 2022-05-24
Powi±zane og³oszenia:
- 2022/BZP 00175240/01 - Modyfikacja z dnia 2022-05-25
- 2022/BZP 00234965/01 - Wynik z dnia 2022-07-01
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa drogi gminnej wewnêtrznej dojazdowej do gruntów rolnych we wsi Jab³onowo
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina P³o¶nica
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 130378350
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: Dworcowa 52
1.5.2.) Miejscowo¶æ: P³o¶nica
1.5.3.) Kod pocztowy: 13-206
1.5.4.) Województwo: warmiñsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL621 - Elbl±ski
1.5.7.) Numer telefonu: 236981755
1.5.8.) Numer faksu: 236981760
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@plosnica.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: bip.plosnica.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa drogi gminnej wewnêtrznej dojazdowej do gruntów rolnych we wsi Jab³onowo
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-970fc562-db5c-11ec-9a86-f6f4c648a056
2.5.) Numer og³oszenia: 2022/BZP 00174852
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2022-05-24
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2022/BZP 00034072/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.2 Przebudowa drogi gminnej wewnêtrznej dojazdowej do gruntów rolnych we wsi Jab³onowo
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://miniportal.uzp.gov.pl3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja w postêpowaniu o udzielenie zamówienia, w tym sk³adanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub o¶wiadczeñ miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawc±, z uwzglêdnieniem wyj±tków okre¶lonych w ustawie PZP, odbywa siê przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej. Przez ¶rodki komunikacji elektronicznej rozumie siê ¶rodki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o ¶wiadczeniu us³ug drog± elektroniczn± (t. j. Dz. U. z 2020 r. poz. 344).
2. Ofertê, o¶wiadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 PZP, podmiotowe ¶rodki dowodowe, pe³nomocnictwa, zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby sporz±dza siê w postaci elektronicznej, w ogólnie dostêpnych formatach danych, w szczególno¶ci w formatach .txt,.rtf, .pdf, .doc, .docx, .odt. Ofertê, a tak¿e o¶wiadczenie o jakim mowa w SWZ sk³ada siê, pod rygorem niewa¿no¶ci, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
3. Zamawiaj±cy wyznacza nastêpuj±ce osoby do kontaktu z Wykonawcami: Zbigniew Czajkowski – Inspektor ds. pozyskiwania ¶rodków unijnych i udzielania zamówieñ publicznych, tel. (23) 698 17 61, z.czajkowski@plosnica.pl.
4. Ofertê, o¶wiadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy pzp, podmiotowe ¶rodki dowodowe, przedmiotowe ¶rodki dowodowe, pe³nomocnictwa, zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby sk³ada siê poprzez miniPortal za pomoc± skrzynki ePUAP. Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadaæ konto na ePUAP. Wykonawca posiadaj±cy konto na ePUAP ma dostêp do nastêpuj±cych formularzy: „Formularz do z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty” oraz do „Formularza do komunikacji”.
5. Wymagania techniczne i organizacyjne wysy³ania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i o¶wiadczeñ oraz informacji przekazywanych przy ich u¿yciu opisane zosta³y w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania
z elektronicznej platformy us³ug administracji publicznej (ePUAP).
6. Maksymalny rozmiar plików przesy³anych za po¶rednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB.
7. Za datê przekazania oferty, zawiadomieñ, dokumentów elektronicznych, o¶wiadczeñ lub elektronicznych kopii dokumentów lub o¶wiadczeñ oraz innych informacji przyjmuje siê datê ich przekazania na ePUAP.
8. W postêpowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami w szczególno¶ci sk³adanie zawiadomieñ oraz przekazywanie informacji odbywa siê elektronicznie za po¶rednictwem dedykowanego formularza: „Formularz do komunikacji” udostêpnionego przez miniPortal. We wszelkiej korespondencji zwi±zanej z niniejszym postêpowaniem Zamawiaj±cy i Wykonawcy pos³uguj± siê numerem postêpowania.
9. Zamawiaj±cy mo¿e równie¿ komunikowaæ siê z Wykonawcami za pomoc± poczty elektronicznej, e-mail: z.czajkowski@plosnica.pl lub urzad@plosnica.pl
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zapisy dotycz±ce ochrony danych osobowych zawarto w pkt
XXV SWZ oraz w Formularzu ofertowym - pkt 21.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zapisy dotycz±ce ochrony danych osobowych zawarto w pkt
XXV SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: FZiZP.271.8.2022.ZC
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi gminnej wewnêtrznej dojazdowej do gruntów rolnych we wsi Jab³onowo. Zakres rzeczowy ww. zadania obejmuje przebudowê drogi na d³ugo¶ci 475 mb oznaczonej kolorem ¿ó³tym w za³±czniku nr 12 - Plan sytuacyjny - obrêb 4 Jab³onowo,
w gminie P³o¶nica.
Projektowane parametry techniczne:
Odcinek A-B o d³ugo¶ci 475 mb. Po wykonaniu koryta o ¶redniej g³êboko¶ci 40 cm o szeroko¶ci 4,50 m nale¿y u³o¿yæ warstwê ods±czaj±co – odcinaj±c± z piasku o grubo¶ci 10 cm po zgêszczeniu, szeroko¶ci 4,50 m. Nastêpnie nale¿y u³o¿yæ podbudowê z kruszywa ³amanego o uziarnieniu 0-63 mm w warstwie grubo¶ci 30 cm po zagêszczeniu i szeroko¶ci 3,50 m. Wykonaæ nale¿y ³awy pod krawê¿nik betonowy oraz u³o¿yæ kostkê betonow± grubo¶ci 8 cm na podsypce cementowo – piaskowej z wype³nieniem spoin piaskiem. Na koniec zostanie wykonane oznakowanie znakami pionowymi zgodnie z ¿yczeniem inwestora. Przy pracach ziemnych nale¿y zachowaæ szczególn± uwagê by nie uszkodziæ istniej±cych urz±dzeñ podziemnych infrastruktury technicznej.
Przedmiot zamówienia szczegó³owo okre¶laj± za³±czniki do SWZ: Za³±cznik
nr 10 – Opis przedmiotu zamówienia, Za³±cznik nr 11 - Opis techniczny, Za³±cznik nr 12 – Plan sytuacyjny, Za³±cznik nr 13 - Kosztorys ofertowy.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45233140-2 - Roboty drogowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowê i roboty ziemne
45111100-9 - Roboty w zakresie burzenia
45233320-8 - Fundamentowanie dróg
45232453-2 - Roboty budowlane w zakresie upustów
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 4 miesi±ce
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach oceny ofert bêdzie liczona z dok³adno¶ci± do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki.
2. Zamawiaj±cy udzieli zamówienia temu wykonawcy, którego oferta uzyska najwiêksz± ilo¶æ punktów.
3. W toku badania i oceny ofert Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od Wykonawcy wyja¶nieñ dotycz±cych tre¶ci z³o¿onej oferty, w tym zaoferowanej ceny.
4. Zamawiaj±cy dokona oceny ofert. Za najkorzystniejsz± i wybran± do realizacji zamówienia zostanie uznana oferta, która otrzyma najwiêksz± ilo¶æ punktów po zsumowaniu punktów uzyskanych przez
ofertê za poszczególne kryteria. Pozosta³e oferty zostan± sklasyfikowane zgodnie z ilo¶ci± uzyskanych punktów.
5. Je¶li nie bêdzie mo¿na wybraæ najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, ¿e dwie lub wiêcej ofert przedstawiaæ bêdzie taki sam bilans ceny i pozosta³ych kryteriów oceny ofert, Zamawiaj±cy spo¶ród tych ofert wybierze ofertê, która otrzyma najwy¿sz± ocenê w kryterium o najwy¿szej wadze (tj. cena oferty). Je¿eli oferty otrzymaj± tak± sam± ocenê za kryterium „cena oferty”, Zamawiaj±cy wezwie Wykonawców, którzy z³o¿yli te oferty, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie ofert dodatkowych zawieraj±cych now± cenê. Wykonawcy, sk³adaj±c oferty dodatkowe, nie mog± oferowaæ cen wy¿szych ni¿ zaoferowane w uprzednio z³o¿onych ofertach.
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: D³ugo¶æ okresu gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki udzia³u w postêpowaniu, dotycz±ce zdolno¶ci technicznej lub zawodowej. Wykonawca spe³ni warunek dotycz±cy zdolno¶ci technicznej lub zawodowej, je¿eli wyka¿e:a) wykonanie w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy w tym okresie, w sposób nale¿yty co najmniej dwóch zadañ polegaj±cych na:
- budowie, przebudowie dróg, z których ka¿da by³a o warto¶ci co najmniej 150.000,00 z³ netto,
W przypadku gdy Wykonawca realizowa³ zamówienie jako jeden z grupy Wykonawców (konsorcjum) mo¿e powo³ywaæ siê tylko na do¶wiadczenie w realizacji robót budowlanych, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpo¶rednio uczestniczy³.
b) dysponowanie nastêpuj±cymi osobami skierowanymi przez Wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnymi za kierowanie robotami budowlanymi:
- Kierownik budowy posiadaj±cy uprawnienia budowlane do kierowania robotami w bran¿y drogowej bez ograniczeñ – 1 osoba.
Kierownik budowy powinien posiadaæ uprawnienia budowlane zgodnie z ustaw± z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz rozporz±dzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów.
Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, okre¶lone w art. 12 ust. 1 ustawy mog± równie¿ wykonywaæ osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zosta³y uznane na zasadach okre¶lonych w przepisach odrêbnych. Regulacjê odrêbn± stanowi± przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (t. j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1646).
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiaj±cy wezwie Wykonawcê, którego oferta zostanie najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzieñ z³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia:
a) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy PZP, sporz±dzona nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji,
b) o¶wiadczenie Wykonawcy o aktualno¶ci informacji zawartych w o¶wiadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy PZP, w zakresie podstaw wykluczenia z postêpowania wskazanych przez Zamawiaj±cego, o których mowa w art. 108 ust. 1 ustawy PZP – wzór o¶wiadczenia stanowi za³±cznik nr 9 do SWZ.
Je¿eli Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa
w lit. a), sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e nie otwarto jego likwidacji, nie og³oszono upad³o¶ci, jego aktywami nie zarz±dza likwidator lub s±d, nie zawar³ uk³adu z wierzycielami, jego dzia³alno¶æ gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje siê on w innej tego rodzaju sytuacji wynikaj±cej z podobnej procedury przewidzianej
w przepisach miejsca wszczêcia tej procedury – dokumenty powinny byæ wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed ich z³o¿eniem.
Je¿eli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa powy¿ej, zastêpuje siê je dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do reprezentacji, lub o¶wiadczenie osoby, której dokument mia³ dotyczyæ, z³o¿one pod przysiêg±, lub, je¿eli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o o¶wiadczeniu pod przysiêg±, z³o¿one przed organem s±dowym albo administracyjnym, notariuszem, organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego, w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania Wykonawcy. Zapisy dotycz±ce terminu wystawienia tych dokumentów stosuje siê odpowiednio.
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: Zamawiaj±cy wezwie Wykonawcê, którego oferta zostanie najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzieñ z³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych w celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postepowaniu:
a) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty, miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane – wzór wykazu stanowi za³±cznik nr 4 do SWZ, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli Wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
UWAGA: Je¿eli Wykonawca powo³uje siê na do¶wiadczenie w realizacji robót budowlanych, wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami wykaz powinien dotyczyæ robót budowlanych, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpo¶rednio uczestniczy³,
b) wykaz osób skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania przedmiotu zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami – wzór wykazu stanowi za³±cznik nr 5 do SWZ.
5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
Oferta musi zawieraæ nastêpuj±ce o¶wiadczenia i dokumenty:1) Formularz ofertowy – do wykorzystania wzór (druk), stanowi±cy Za³±cznik nr 1 do SWZ (przy czym Wykonawca mo¿e sporz±dziæ ofertê wg innego wzorca, powinna ona wówczas obejmowaæ dane wymagane dla oferty w SWZ i za³±cznikach); do Formularza ofertowego nale¿y za³±czyæ Kosztorys ofertowy dla oferowanego przedmiotu zamówienia (wg Za³±cznika nr 13);
2) O¶wiadczenia, o których mowa w pkt IX ppkt 1 SWZ – wg Za³±cznika nr 2 i 3 do SWZ);
3) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, o¶wiadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy PZP – wg Za³±cznika nr 7 (je¿eli dotyczy);
4) Zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – wg Za³±cznika nr 8 lub inne dokumenty, o których mowa w pkt VII ppkt 4 SWZ (je¿eli dotyczy);
5) Potwierdzenie umocowania do dzia³ania w imieniu wykonawcy lub podmiotu udostêpniaj±cego zasoby:
a) wykonawca lub podmiot udostêpniaj±cy zasoby w celu potwierdzenia, ¿e osoba dzia³aj±ca w imieniu wykonawcy lub podmiotu udostêpniaj±cego zasoby jest umocowana do jego reprezentowania, mo¿e z³o¿yæ wraz z ofert± odpis lub informacjê z Krajowego Rejestru S±dowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej lub innego w³a¶ciwego rejestru;
b) wykonawca lub podmiot udostêpniaj±cy zasoby nie jest zobowi±zany do z³o¿enia dokumentów, o których mowa w lit. a), je¿eli zamawiaj±cy mo¿e je uzyskaæ za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych, o ile wykonawca wskaza³ dane umo¿liwiaj±ce dostêp do tych dokumentów;
c) je¿eli w imieniu wykonawcy lub podmiotu udostêpniaj±cego zasoby dzia³a osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w lit. a), zamawiaj±cy ¿±da od wykonawcy lub podmiotu udostêpniaj±cego zasoby z³o¿enia wraz z ofert± pe³nomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzaj±cego umocowanie
do reprezentowania wykonawcy;
6) Pe³nomocnictwo do reprezentowania wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania ich w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (je¿eli dotyczy).
Pe³nomocnictwo, o którym mowa w pkt XIII ppkt 12.5) lit c) i ppkt 12.6) SWZ sk³ada siê, pod rygorem niewa¿no¶ci w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym lub w formie elektronicznej kopii po¶wiadczonej za zgodno¶æ notarialnie - w formatach danych okre¶lonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji dzia³alno¶ci podmiotów realizuj±cych zadania publiczne (t. j. Dz. U. z 2021 r., poz. 2070), z zastrze¿eniem formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy PZP, z uwzglêdnieniem rodzaju przekazywanych danych.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:
1. Warunkiem uczestnictwa w postêpowaniu jest wniesienie wadium w wysoko¶ci 3.900,00 z³ (s³ownie z³otych: trzy tysi±ce dziewiêæset 00/100 ---)2. Wadium mo¿e byæ wnoszone w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach zgodnie z art. 97 ust. 7 ustawy Prawo zamówieñ publicznych:
a) pieni±dzu;
b) gwarancjach bankowych;
c) gwarancjach ubezpieczeniowych;
d) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (t. j. Dz. U. z 2020 r. poz. 299).
3. Wadium wnoszone w formie pieniê¿nej nale¿y wp³aciæ przelewem na rachunek bankowy Gminy P³o¶nica w Banku Spó³dzielczym w Dzia³dowie z siedzib± w Lidzbarku nr 67 8215 1029 2002 0021 4609 0004 z dopiskiem „Przebudowa drogi gminnej wewnêtrznej dojazdowej do gruntów rolnych we wsi Jab³onowo”.
4. Za skuteczne wniesienie wadium w pieni±dzu, Zamawiaj±cy uzna wadium, które zostanie zaksiêgowane na rachunku bankowym Zamawiaj±cego przed up³ywem terminu sk³adania ofert.
5. W ofercie nale¿y z³o¿yæ dokument potwierdzaj±cy wniesienie wadium.
6. W przypadku wniesienia wadium w jednej z form wymienionych w pkt XII ppkt 2 lit. b)-d) Beneficjenta porêczenia/gwarancji nale¿y okre¶liæ nastêpuj±co: Gmina P³o¶nica, ul. Dworcowa 52, 13-206 P³o¶nica.
7. Wadium wnoszone w innej formie ni¿ pieniê¿nej winno byæ wniesione do Zamawiaj±cego w oryginale, w postaci elektronicznej poprzez Platformê.
8. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, lub porêczenia, gwarancja lub porêczenie musi byæ nieodwo³alne, bezwarunkowe i p³atne na pierwsze pisemne ¿±danie Zamawiaj±cego, sporz±dzone zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami.
9. Wadium wnosi siê przed up³ywem terminu sk³adania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia up³ywu terminu zwi±zania ofert±, z wyj±tkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy PZP.
10. Zasady dokonywania zatrzymania i zwrotu wadium okre¶lono w przepisach art. 98 ustawy PZP.
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Korespondencja zwi±zana z postêpowaniem bêdzie kierowana do ustanowionego pe³nomocnika.2. Je¿eli oferta z³o¿ona przez Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, Zamawiaj±cy za¿±da przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy reguluj±cej wspó³pracê tych Wykonawców.
3. W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z Wykonawców, którzy wykonaj± roboty budowlane, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane. W takim przypadku Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê
o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonaj± poszczególni Wykonawcy (wg wzoru nr 7 do SWZ).
4. O¶wiadczenie wstêpne, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy PZP sk³ada ka¿dy z Wykonawców.
5. Ka¿dy z Wykonawców sk³adaj±cych ofertê wspóln±, sk³ada dokumenty potwierdzaj±ce brak podstaw wykluczenia oraz dokumenty potwierdzaj±ce spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w którym ka¿dy z Wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ dokonywania zmian postanowieñ zawartej umowy w nastêpuj±cym zakresie:1) Zmiana terminu przewidzianego na zakoñczenie robót mo¿e nast±piæ w przypadku:
a) wstrzymania realizacji robót spowodowanej z przyczyn le¿±cych po stronie Zamawiaj±cego,
b) dzia³ania si³y wy¿szej (np. klêski ¿ywio³owe, epidemie, strajki generalne lub lokalne) maj±cej bezpo¶redni wp³yw na terminowo¶æ wykonania robót lub inne okoliczno¶ci niezale¿ne od Wykonawcy, lub których Wykonawca przy zachowaniu nale¿ytej staranno¶ci nie by³ w stanie unikn±æ lub przewidzieæ, jak równie¿ inne przeszkody lub utrudnienia w wykonywaniu przedmiotu umowy spowodowane przez osoby trzecie lub organy w³adzy publicznej,
c) wyst±pienia niekorzystnych warunków atmosferycznych uniemo¿liwiaj±cych prawid³owe wykonanie robót, w tym prowadzenie robót z zachowaniem wymogów technologicznych (np. zgodnie z wymaganiami producentów materia³ów, technologii wykonania) lub przepisami BHP,
d) napotkanie na etapie budowy niewybuchów, zabytków itp.,
e) konieczno¶ci wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej, konieczno¶ci wykonania dodatkowych badañ i ekspertyz,
f) wykopalisk uniemo¿liwiaj±cych wykonanie robót w ustalonym terminie,
g) konieczno¶ci zlecenia wykonania dodatkowych robót budowlanych, których wykonanie ma wp³yw na termin realizacji robót objêtych zamówieniem podstawowym,
h) konieczno¶ci usuniêcia kolizji z urz±dzeniem obcym, które nie zosta³o uwzglêdnione w opracowanej dokumentacji projektowej, a której usuniêcie jest konieczne w celu realizacji inwestycji,
i) zawieszenia realizacji zadania inwestycyjnego przez organy nadzoru budowlanego z przyczyn niezale¿nych od Wykonawcy zadania,
j) je¿eli powstan± okoliczno¶ci bêd±ce nastêpstwem dzia³ania organów administracji publicznej, w szczególno¶ci przekroczenie zakre¶lonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji publicznej decyzji, zezwoleñ, warunków technicznych i uzgodnieñ.
Fakty, o których mowa w pkt 1) lit. b-j) musz± byæ stwierdzone przez Inspektora nadzoru, Kierownika budowy i zatwierdzone przez Zamawiaj±cego w sporz±dzonym na tê okoliczno¶æ protokole. Strony ustal± nowy termin zakoñczenia robót z uwzglêdnieniem przerwy w realizacji robót.
2) Zamawiaj±cy dopuszcza w razie konieczno¶ci wykonanie ¶wiadczenia zamiennego (roboty zamienne), którego wykonanie nie bêdzie wykracza³o poza zakres okre¶lony w ofercie i nie zmieni wynagrodzenia Wykonawcy.
3) Mo¿liwo¶æ zmiany osoby, która bêdzie pe³niæ funkcjê Kierownika budowy. W takim przypadku Wykonawca jest zobowi±zany wykazaæ Zamawiaj±cemu, i¿ proponowana osoba spe³nia wymagania w stopniu nie mniejszym, ni¿ wymagania stawiane odpowiednio Kierownikowi budowy, w trakcie postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego, w wyniku którego zosta³a zawarta umowa.
4) Zmiany dotycz±ce podwykonawstwa w zakresie:
a) zmiany lub rezygnacji z Podwykonawcy,
b) zmiany lub wprowadzenia nowego zakresu robót budowlanych, które Wykonawca bêdzie wykonywa³ przy pomocy Podwykonawców.
5) Zmiany powszechnie obowi±zuj±cych przepisów prawnych maj±cych wp³yw na termin lub zakres zamówienia.
6) Zajdzie potrzeba wprowadzenia zmian redakcyjnych do umowy, b±d¼ wprowadzenia zmian bêd±cych nastêpstwem zmian danych dotycz±cych Zamawiaj±cego b±d¼ Wykonawcy, a wynikaj±cych z danych rejestrowych ujawnionych w rejestrach publicznych.
2. Zmiana umowy mo¿e nast±piæ tak¿e w przypadkach, o których mowa w art. 455 ustawy Pzp oraz w razie zaistnienia okoliczno¶ci/przes³anek, o których mowa w art. 15r ustawy z dnia 2 marca 2020r. o szczególnych rozwi±zaniach zwi±zanych z zapobieganiem, przeciwdzia³aniem i zwalczaniem
COVID -19, innych chorób zaka¼nych oraz wywo³anych nimi sytuacji kryzysowych.
Szczegó³owe wytyczne dotycz±ce zmiany umowy zawarte zosta³y w projekcie umowy.
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2022-06-08 10:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Wykonawca sk³ada ofertê za po¶rednictwem platformy miniPortal dostêpnej pod adresem:https://miniportal.uzp.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-06-08 11:30
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2022-07-07
INNE PRZETARGI P£O¦NICA
wiêcej: przetargi P£O¦NICA »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Utrzymanie i konserwacja nawierzchni drogi le¶nej w le¶nictwach: Podlesie nr 1001 i 1002, Panewnik nr 1130, Ochojec nr 601, 0621, 0638/2,0638/3, 0154 Giszowiec nr 0201/2
- Utwardzenie kostk± betonow± alejki na cmentarzu komunalnym nr 3 przy ul. Wileñskiej w Ole¶nicy
- Budowa wybiegu dla psów oraz placu zabaw u zbiegu ul. Zemborzyckiej i ul. S³owackiego w Lublinie
- Modernizacja systemu wodoci±gowego w Gminie Tymbark
- Remont drogi wojewódzkiej nr 561 na odcinku od km 20+351 (20+375) do km 21+009 (21+035) - nr postêpowania 260/24
- Nowe, wspania³e miejsce spotkañ, zabawy i sportu dla Brze¼na - zagospodarowanie terenu przy ul. Zelwerowicza - zadanie realizowane w formule "zaprojektuj i wybuduj" w ramach zadañ z BO 2024
wiêcej: Roboty w zakresie burzenia »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.