eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi TrzcianneDostawa żwiru na drogi w Gminie Trzcianne



Ogłoszenie z dnia 2025-04-03


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa żwiru na drogi w Gminie Trzcianne

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Trzcianne

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 450669795

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Wojska Polskiego 10

1.5.2.) Miejscowość: Trzcianne

1.5.3.) Kod pocztowy: 19-104

1.5.4.) Województwo: podlaskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL843 - Suwalski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: k.sulima@trzcianne.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.trzcianne.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-b910da00-95bf-473b-8073-43c46f892414

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dostawa żwiru na drogi w Gminie Trzcianne

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b910da00-95bf-473b-8073-43c46f892414

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00175939

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-03

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00009065/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.2 Zakup żwiru drogowego do naprawy dróg

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00147136

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: GKOŚ.271.1.2025

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa żwiru na drogi zlokalizowane na terenie Gminy Trzcianne. Dostarczony żwir musi spełniać wymagania materiału do podbudowy dróg. Dostarczane kruszywo powinno spełniać niżej wymienione wymagania i ilości:
- pospółka 0 - 31,5 mm - 3400 Mg.
2. Zamawiający zastrzega możliwość zmniejszenia lub zwiększenia szacunkowej ilości dostarczanych materiałów do 30 %.
Wykonawca zobowiązany będzie do dostawy żwiru na drogi wskazane przez Zamawiającego oraz we wskazanym terminie przez Zamawiającego.
Nie dokonano podziału zamówienia na części z powodu:
Mając na uwadze wartość zamówienia oraz stopień skomplikowania dostawy, należy stwierdzić, że niniejsze zamówienie jest zamówieniem dostępnym dla firm z sektora MŚP.

4.5.3.) Główny kod CPV: 14210000-6 - Żwir, piasek, kamień kruszony i kruszywa

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie prawne:
Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, ponieważ postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp.
Uzasadnienie faktyczne:
Zamawiający w opublikowanym postępowaniu o udzielenie zamówienia na dostawę żwiru na drogi w Gminie Trzcianne w ogłoszeniu o zamówieniu oraz dokumentach postępowania zawarł możliwość skorzystania z prawa opcji.
Na podstawie art. 441 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający korzystając z prawa opcji zobowiązany jest do określenia w dokumentach postępowania zrozumiałych, precyzyjnych i jednoznacznych postanowień umownych, które łącznie spełniają następujące warunki:
1) określają rodzaj i maksymalną wartość opcji;
2) określają okoliczności skorzystania z opcji;
3) nie modyfikują ogólnego charakteru umowy.
Okoliczności skorzystania z opcji muszą być na tyle precyzyjnie opisane, aby było jasne, w jaki sposób i na jakich warunkach opcja zostanie uruchomiona, min.: określenie okoliczności, zdarzeń które będą miały wpływ na skorzystanie z prawa opcji, termin skorzystania z prawa opcji, sposób formalnego przekazania informacji o skorzystaniu z tej możliwości (pisemność zlecenia), cena przedmiotu zamówienia, kary umowne, warunki zapłaty wynagrodzenia.
Zamawiający nie dopełnił ww. obowiązku ustawowego dotyczącego wskazania
w dokumentach zamówienia, możliwości skorzystania z prawa opcji.
W związku z faktem, iż wada postępowania została stwierdzona przez Zamawiającego po terminie składania i otwarcia ofert, ma ona charakter nieusuwalny.
Jest to uchybienie proceduralne, którego nie ma możliwości skorygowania przez zamawiającego w toku postępowania po otwarciu ofert. Usunięcie wady postępowania jest możliwe wyłącznie poprzez unieważnienie postępowania.
Zamawiający zobowiązany jest do zawarcia umowy zgodnie z postanowieniami
art. 17 ust. 2 ustawy Pzp, który mówi, że zamówienia udziela się wyłącznie wykonawcy wybranemu zgodnie z przepisami ustawy.
Mając na względzie postanowienia art. 441 ust. 2 ustawy Pzp, czynności dokonane na podstawie postanowień umownych przewidujących opcje z naruszeniem ww. okoliczności podlegają unieważnieniu.
W związku z powyższym Zamawiający działając na podstawie art. 255 pkt 6,
w związku z art. 441 ust. 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Pzp unieważnia przedmiotowe postępowanie, ponieważ jest ono obarczone niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.