Ogłoszenie z dnia 2025-04-04
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Szkolenia dla kadry akademickiej PW: Cz. 1 – Cyberbezpieczeństwo w uczelni, Cz. 2 – Tworzenie materiałów dydaktycznych z wykorzystaniem AI, Cz. 3 – AI jako asystent kadry akademickiej
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: POLITECHNIKA WARSZAWSKA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000001554
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: PLAC POLITECHNIKI 1
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 00-661
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: renata.debowska@pw.edu.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.pw.edu.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Szkolenia dla kadry akademickiej PW: Cz. 1 – Cyberbezpieczeństwo w uczelni, Cz. 2 – Tworzenie materiałów dydaktycznych z wykorzystaniem AI, Cz. 3 – AI jako asystent kadry akademickiej
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5409989a-1329-40d5-b5cd-f7437f4b30fa
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00177761
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-04
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00035324/15/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.49 Szkolenia komputerowe – specjalistyczne: Szkolenia cyfrowe z jednego z trzech obligatoryjnych obszarów w projekcie cz. 2
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Przedmiot zamówienia jest współfinansowany przez UE ze środków EFS Plus: - projekt pn. „OMNIS Otwartość. Modernizacja. Nowoczesność. Integracja. Społeczność” - projekt pn.: „OMNIS2 Otwartość. Modernizacja. Nowoczesność. Integracja. Społeczność.”. - opcjonalnie na podstawie dodatkowej umowy związanej z realizacją kolejnego projektu, która zostanie zawarta z Zamawiającym.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/pw_edu/proceedings3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Strona internetowa postępowania jest zamieszczona na internetowej Platformie Zakupowej dostępnej pod adresem https://platformazakupowa.pl/ prowadzonej przez Open Nexus sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu
(61-144), ul. Bolesława Krzywoustego 3, https://opennexus.pl/.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Niezbędne wymagania techniczne
umożliwiające korzystanie i komunikowanie się z Zamawiającym za pomocą strony internetowej postępowania:
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja,
jeden z systemów operacyjnych: MS Windows 7, Mac OS X 10.4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c) dowolna przeglądarka internetowa,
d) włączona obsługa JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Opisany w rozdziale XV SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Opisane w rozdziale XV SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: CPR-ZP03/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 3
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Szkolenia dla kadry akademickiej Politechniki Warszawskiej część 1 pn.: Cyberbezpieczeństwo w uczelni, zamówienie podstawowe obejmuje:
1) przygotowanie materiałów szkoleniowych, podręczników do wyboru;
2) przeprowadzanie maksymalnie 8 szkoleń;
3) w przypadku szkoleń stacjonarnych zapewnienie przez Wykonawcę uczestnikom szkolenia oraz dodatkowo dla trenera i dla obserwatora ze strony Zamawiającego, usługi całodziennego cateringu;
4) w przypadku szkoleń zdalnych zapewnienie technicznej realizacji szkolenia;
5) zapewnienie konsultacji po zakończeniu szkolenia;
6) udział w jednym szkoleniu nie mniej niż 6 osób i nie więcej niż 12 osób.
4.2.6.) Główny kod CPV: 80500000-9 - Usługi szkoleniowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający, działając zgodnie z art. 441 ust. 1 ustawy Pzp, zastrzega sobie prawo do skorzystania z możliwości:- przedłużenia terminu realizacji umowy, zwanej prawem opcji czasowej, na warunkach opisanych w pkt. 2 OPZ, która umożliwia przedłużenie terminu realizacji jednokrotnie lub kilkukrotnie o okres nie dłuższy niż 12 miesięcy.
- zastosowania prawa opcji ilościowej, które obejmuje możliwość zwiększenia przez Zamawiającego liczby szkoleń o odpowiednio od 1 do 2 dodatkowych szkoleń na warunkach opisanych w pkt. 3 OPZ.
Zamawiający zastrzega sobie możliwość przeprowadzenia tylko czterech szkoleń.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Wybór najkorzystniejszej oferty w ramach części 1 zamówienia zostanie dokonany na podstawie następujących kryteriów oceny ofert:
1) „Cena 1 szkolenia stacjonarnego” – waga: 20%;
2) „Liczba zrealizowanych szkoleń” – waga: 30%;
3) „Liczba zrealizowanych szkoleń dla uczelni” – waga: 50%.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Liczba zrealizowanych szkoleń
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Liczba zrealizowanych szkoleń dla uczelni
4.3.6.) Waga: 50
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Szkolenia dla kadry akademickiej Politechniki Warszawskiej część 2 pn.: Tworzenie materiałów dydaktycznych z wykorzystaniem AI, zamówienie podstawowe obejmuje:
1) przygotowanie materiałów szkoleniowych, podręczników do wyboru;
2) przeprowadzanie maksymalnie 8 szkoleń;
3) w przypadku szkoleń stacjonarnych zapewnienie przez Wykonawcę uczestnikom szkolenia oraz dodatkowo dla trenera i dla obserwatora ze strony Zamawiającego, usługi całodziennego cateringu;
4) w przypadku szkoleń zdalnych zapewnienie technicznej realizacji szkolenia;
5) zapewnienie konsultacji po zakończeniu szkolenia;
6) udział w jednym szkoleniu nie mniej niż 6 osób i nie więcej niż 12 osób.
4.2.6.) Główny kod CPV: 80500000-9 - Usługi szkoleniowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający, działając zgodnie z art. 441 ust. 1 ustawy Pzp, zastrzega sobie prawo do skorzystania z możliwości:- przedłużenia terminu realizacji umowy, zwanej prawem opcji czasowej, na warunkach opisanych w pkt. 2 OPZ, która umożliwia przedłużenie terminu realizacji jednokrotnie lub kilkukrotnie o okres nie dłuższy niż 12 miesięcy.
- zastosowania prawa opcji ilościowej, które obejmuje możliwość zwiększenia przez Zamawiającego liczby szkoleń o odpowiednio od 1 do 2 dodatkowych szkoleń na warunkach opisanych w pkt. 3 OPZ.
Zamawiający zastrzega sobie możliwość przeprowadzenia tylko czterech szkoleń.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Wybór najkorzystniejszej oferty w ramach części 2 zamówienia zostanie dokonany na podstawie następujących kryteriów oceny ofert:
1) „Cena 1 szkolenia stacjonarnego” – waga: 20%;
2) „Liczba zrealizowanych szkoleń” – waga: 20%;
3) „Udział w konferencjach naukowych i biznesowych” – waga: 30%.
4) „Liczba zrealizowanych szkoleń dla uczelni” – waga: 30%.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Liczba zrealizowanych szkoleń
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Udział w konferencjach naukowych i biznesowych
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Liczba zrealizowanych szkoleń dla uczelni
4.3.6.) Waga: 30
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Szkolenia dla kadry akademickiej Politechniki Warszawskiej część 3 pn.: AI jako asystent kadry akademickiej, zamówienie podstawowe obejmuje:
1) przygotowanie materiałów szkoleniowych, podręczników do wyboru;
2) przeprowadzanie maksymalnie 8 szkoleń;
3) w przypadku szkoleń stacjonarnych zapewnienie przez Wykonawcę uczestnikom szkolenia oraz dodatkowo dla trenera i dla obserwatora ze strony Zamawiającego, usługi całodziennego cateringu;
4) w przypadku szkoleń zdalnych zapewnienie technicznej realizacji szkolenia;
5) zapewnienie konsultacji po zakończeniu szkolenia;
6) udział w jednym szkoleniu nie mniej niż 6 osób i nie więcej niż 12 osób.
4.2.6.) Główny kod CPV: 80500000-9 - Usługi szkoleniowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający, działając zgodnie z art. 441 ust. 1 ustawy Pzp, zastrzega sobie prawo do skorzystania z możliwości:- przedłużenia terminu realizacji umowy, zwanej prawem opcji czasowej, na warunkach opisanych w pkt. 2 OPZ, która umożliwia przedłużenie terminu realizacji jednokrotnie lub kilkukrotnie o okres nie dłuższy niż 12 miesięcy.
- zastosowania prawa opcji ilościowej, które obejmuje możliwość zwiększenia przez Zamawiającego liczby szkoleń o odpowiednio od 1 do 2 dodatkowych szkoleń na warunkach opisanych w pkt. 3 OPZ.
Zamawiający zastrzega sobie możliwość przeprowadzenia tylko czterech szkoleń.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Wybór najkorzystniejszej oferty w ramach części 3 zamówienia zostanie dokonany na podstawie następujących kryteriów oceny ofert:
1) „Cena 1 szkolenia stacjonarnego” – waga: 20%;
2) „Liczba zrealizowanych szkoleń” – waga: 20%;
3) „Udział w konferencjach naukowych i biznesowych” – waga: 30%.
4) „Liczba zrealizowanych szkoleń dla uczelni” – waga: 30%.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Liczba zrealizowanych szkoleń
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Udział w konferencjach naukowych i biznesowych
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Liczba zrealizowanych szkoleń dla uczelni
4.3.6.) Waga: 30
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Warunki udziału określa rozdział V SWZ.5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zawiera rozdział VII SWZ
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zawiera rozdział VII SWZ.
Zamawiający na podstawie art. 274 ust. 2 ustawy, wzywa do złożenia wraz z ofertą Wykazu osobowego, potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz kryteriów oceny ofert, o których mowa w rozdziale VI. SWZ (Liczba zrealizowanych szkoleń /dla uczelni/). Złożenie powyżej wskazanych dokumentów jest niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania, z uwagi na zastosowane przez Zamawiającego kryteria oceny ofert, których weryfikacja wymaga oceny części II i kolejnych Wykazu osobowego jednocześnie.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
„Wykaz osobowy” zawierający dane i informacje o osobie, która zostanie skierowana do realizacji zamówienia, a także zrealizowanych przez te osobę szkoleniach – na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 3 do SWZ.5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Zawiera rozdział VII SWZ.SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Zostały opisane w SWZ.6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zostały opisane w Załączniku nr 2 do SWZ – projektowanych postanowieniach umowy.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-04-15 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Platforma Zakupowa https://platformazakupowa.pl/pn/pw_edu/proceedings
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-04-15 12:05
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Sukcesywne dostawy odzieży roboczej i obuwia ochronnego dla Politechniki Warszawskiej Filii w Płocku
- Obsługa techniczna urządzeń i instalacji elektrycznych w budynku Sądu Okręgowego w Warszawie przy ul. Czerniakowskiej 100 w Warszawie.
- Sukcesywna dostawa materiałów biurowych i papieru kserograficznego dla Politechniki Warszawskiej Filii w Płocku
- Usługa polegająca na mechanicznym sprzątaniu gruntu oraz utylizacji urobku na działce nr 89 z obrębu 1-08-24 położonej w Warszawie przy zbiegu ulic Poleczki, Tango, Wodzirejów i Poloneza
- Przebudowa ulicy Gibalskiego w ramach zadania "Modernizacja ulic na terenie Dzielnicy Wola - numer postępowania 33/ZP/25
- Zwiększenie zdolności retencyjnej zlewni rzeki Kanał Mordy poprzez remont zastawki w km 1+874 wraz z zabudową wyrw oraz naprawą ubezpieczenia skarp rzeki
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Usługa przeprowadzenia szkoleń - w podziale na części
- "Przeprowadzenie doskonalenia zawodowego w formie seminarium i szkolenia"
- Zaplanowanie, przygotowanie i przeprowadzenie ogólnopolskiej akcji informacyjno - edukacyjnej skierowanej do osób powyżej 60 roku życia w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego Bezpieczni 60+
- Usługa szkoleniowa dotycząca przeprowadzenia superwizji dla przedstawicieli samorządów lokalnych oraz kadry i pracowników regionalnego systemu polityki społecznej z terenu województwa wielkopolskiego
- U/12/2025 Organizacja i przeprowadzenie szkoleń wyjazdowych dla Wydziału Chemii i Farmacji
- Szkolenia specjalistyczne w zakresie dostępności, komunikacji interpersonalnej z użyciem języka prostego i ewakuacji osób ze szczególnymi potrzebami. Znak sprawy: DZPZ.283.42.2025.EO
więcej: Usługi szkoleniowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.