Ogłoszenie z dnia 2025-04-08
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Przeprowadzenie kursu nauki pływania dla dzieci/młodzieży z pieczy zastępczej w ramach Budżetu Obywatelskiego
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: CENTRUM ADMINISTRACYJNE PIECZY ZASTĘPCZEJ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 387588281
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Stanisława Małachowskiego 74
1.5.2.) Miejscowość: Łódź
1.5.3.) Kod pocztowy: 90-159
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL711 - Miasto Łódź
1.5.7.) Numer telefonu: 422088831
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@capz.lodz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.uml.lodz.pl/urzad-miasta/przetargi/zamowienia-publiczne-powyzej-30000-euro-zamowienia-o-wartosci-przekraczajacej-kwote-130-000-zl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przeprowadzenie kursu nauki pływania dla dzieci/młodzieży z pieczy zastępczej w ramach Budżetu Obywatelskiego
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-24bc2d75-d6e1-4afd-98cc-d51e98f136c7
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00180955
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-08
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00042907/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Nauka pływania dla dzieci/młodzieży
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-24bc2d75-d6e1-4afd-98cc-d51e98f136c73.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a
Wykonawcami, w szczególności składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń, odbywa się
przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl.
2. Postępowanie można wyszukać również ze strony głównej Platformy e-Zamówienia (przycisk „Przeglądaj postępowania/konkursy”).
3. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert/wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, odbywa się drogą elektroniczną
za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” .
4. Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”)
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wykonawca zamierzający wziąć
udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz
informacje za-mieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”
2. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do
komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”).
3. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
4. Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
5.Ofertę należy złożyć w języku polskim, sporządzoną pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej (opatrzoną kwalifikowanym
podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Treść oferty musi
być zgodna z wymaganiami zamawiającego określonymi w dokumentach zamówienia.
6.Oferta musi być sporządzona w języku polskim, w postaci elektronicznej w formacie danych: .pdf, .doc, .docx, .rtf lub .xps i opatrzona kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
7. Wykonawca w celu poprawnego zaszyfrowania oferty powinien mieć zainstalowany na komputerze .NET Framework. Aplikacja
działa na platformie Windows (Vista SP2, 7, 8, 10). Aplikacja nie jest dostępna dla systemu Linux i MAC OS.
8.Do przygotowania oferty konieczne jest posiadanie przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy kwalifikowanego
podpisu elektronicznego, podpisu osobistego lub podpisu zaufanego.
9.Jeżeli na ofertę składa się kilka dokumentów, Wykonawca powinien stworzyć folder, do którego przeniesie wszystkie dokumenty oferty, podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Następnie taki folder powinien zostać skompresowany do formatu .zip (bez nadawania mu haseł i bez szyfrowania). W kolejnym kroku za pośrednictwem Aplikacji do szyfrowania Wykonawca zaszyfruje folder zawierający dokumenty składające się na ofertę.
10.Oferta musi być podpisana kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy.
11.Oferta, oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, muszą być złożone w
oryginale tj. w formie elektronicznej lub postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
12.Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.
13.Dokumenty dotyczące treści oferty są składane w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę
na zasadach określonych w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U. 2020 poz. 2452).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna wynikająca z art. 13 Rozporządzenia RODO Zgodnie z rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UEL 119z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:
1. Administratorem danych osobowych jest CAPZ w Łodzi, ul. Małachowskiego 74 reprezentowane przez Dyrektora.
2. Z Centrum można się skontaktować w następujący sposób:
- listownie: Łódź, 90-159 ul. Małachowskiego 74 ,
- email:sekretariat@capz.lodz.pl,
- telefonicznie: 42 208 88 31.
3. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z który można się kontaktować poprzez e-mailem na adres: iod@capz.lodz.pl
4. Przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu prowadzenia przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz jego rozstrzygnięcia, jak również zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz jej realizacji, a także udokumentowania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego i jego archiwizacji; ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych i ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny, w celu związanym
z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, którego wartość szacunkowa nie przekracza 130 000 złotych netto;
5. Odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o
ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Odbiorcami do których mogą być przekazane dane osobowe będą strony i uczestnicy postępowań lub organy właściwe do załatwienia sprawy na mocy przepisów prawa. Centrum Administracyjne Pieczy Zastępczej udostępni dane złożone w ofercie poprzez publikację na stronie lub na wniosek osób zainteresowanych oraz podmiotom, którym administrator danych powierzył
przetwarzanie danych osobowych na postawie zawartych umów. Dane zostaną udostępnione również w skutek podejmowanych
czynności prowadzonego postępowania.
6. Centrum Administracyjne Pieczy Zastępczej może przekazać dane osobowe upoważnionym podmiotom na podstawie i w granicach prawa.
7. Dane osobowe będą przetwarzane w Centrum Administracyjne Pieczy Zastępczej do czasu niezbędnego do realizacji zadań związanych z umową., następnie – w przypadkach, w których wymagają tego przepisy ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym
i archiwach (Dz.U. z 2018 r. poz. 217 ze zm.) – przez czas określony w tych przepisach.
8. Dane osobowe nie podlegają automatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
9. Nie przysługuje:
− prawo do usunięcia danych osobowych w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych na podstawie art. 21 RODO, gdyż przesłanką przetwarzania danych
osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
10. Dane teleadresowe zostały pozyskane od Wykonawców, źródeł ogólnodostępnych np. zamieszczonych w internecie.
Szczegółowe zapisy w SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 5/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem umowy jest świadczenie usługi polegającej na przeprowadzeniu kursu nauki pływania dla dzieci/młodzieży z pieczy zastępczej, w tym z niepełnosprawnością ze środków Budżetu Obywatelskiego.
2. Wykonawca zobowiązuje się do zrealizowania łącznie 480 godzin dydaktycznych (grupowych zajęć) w okresie maj 2025 r. do październik 2025 r. dla 12 grup. Na jedną grupę 40 godzin dydaktycznych, średni około 7 godzin w miesiącu (średnio 2 lekcje dydaktyczne w tygodniu)
x 6 m-cy , w tym:
a) dla 30 dzieci/młodzieży z niepełnosprawnością – 6 grup x 5 osób x 40 godzin/grupę = 240 godzin zajęć grupowych;
b) dla pozostałych 48 dzieci/młodzieży – 6 grup x 8 osób x 40 godzin/grupę = 240 godzin zajęć grupowych.
3. Zajęcia nauki pływania prowadzone będą w grupach liczących maksymalnie 8 osób oraz maksymalnie 5 osób w przypadku uczestników z niepełnosprawnością.
4. Zajęcia w miesiącach szkolnych będą odbywać się w godzinach popołudniowych (16:00-20:00 poniedziałek-piątek) lub w weekendy (10:00-18:00) w przypadku przerwy wakacyjnej (lipiec-sierpień) zajęcia będą odbywać się w godzinach (10:00-20:00 poniedziałek-piątek) lub w weekendy (10:00-18:00).
5. Jeden instruktor może prowadzić grupowe zajęcia nauki pływania jednorazowo tylko z jedną grupą w czasie jednych zajęć.
6. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia na potrzeby realizacji umowy wykfalifikowanej kadry instruktorów nauki pływania posiadających uprawnienia, o których mowa w § 4 ust. 1. oraz nie figurujących w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym oraz nie skazanych za przestępstwa określone w art. 21 ustawy o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 1304 ze zm.).
7. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia sprzętu sportowego potrzebnego do przeprowadzenia zajęć nauki pływania (deski, makarony itp.) oraz do wydania go przed zajęciami i odbioru po zajęciach o ile występuje taka konieczność.
8. Z uwagi na fakt, że zamówienie dotyczy pracy z dziećmi i młodzieżą, zgodnie z ustawą z dnia 13 maja 2016r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (tj. Dz.U. z 2023r. poz. 1304 ze zm.), Zamawiający nie dopuszcza realizacji zamówienia przez osobę figurującą w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym lub skazanych za przestępstwa określone w art. 21 ww. ustawy. Osoby wykazane przez Wykonawcę do realizacji zamówienia zostaną zweryfikowane ww. Rejestrze
4.2.6.) Główny kod CPV: 92600000-7 - Usługi sportowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
92000000-1 - Usługi rekreacyjne, kulturalne i sportowe
80000000-4 - Usługi edukacyjne i szkoleniowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-10-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1) kryterium – Cena oferty ,,C” – waga 60% (60% = 60 pkt.)
2) kryterium - dysponowanie instruktorami pływania posiadającymi uprawnienia zgodne z ustawą o sporcie oraz z Rozporządzeniem Pracy i Polityki Społecznej w sprawie kwalifikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy „D”– waga 20% (20% = 20 pkt.)
3) kryterium - dysponowanie instruktorami pływania posiadającymi ukończony kurs instruktora sportu dla osób niepełnosprawnych lub inny dokument uprawniający do nauki pływania dla osób z niepełnosprawnością oraz posiadający uprawnienia instruktora nauki pływania zgodne z ustawą o sporcie oraz z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej w sprawie kwalifikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy „DN”– waga 20% (20% = 20 pkt.)
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: dysponowanie instruktorami pływania posiadającymi uprawnienia zgodne z ustawą o sporcie oraz z Rozporządzeniem Pracy i Polityki Społecznej w sprawie kwalifikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: dysponowanie instruktorami pływania posiadającymi ukończony kurs instruktora sportu dla osób niepełnosprawnych lub inny dokument uprawniający do nauki pływania dla osób z niepełnosprawnością oraz posiadający uprawnienia instruktora nauki pływania zgodne z ustawą o sporcie oraz z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej w sprawie kwalifikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Warunek zdolności technicznej lub zawodowej zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobami, które będą realizowały zamówienie tj.:a) co najmniej 2 osobami posiadającymi uprawnienia instruktora pływania zgodne z ustawą z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie oraz z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 7 sierpnia 2014 r. w sprawie klasyfikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy oraz zakresu jej stosowania lub odpowiadające im ważne uprawnienia wydane na podstawie innych przepisów prawa lub odpowiednich przepisów obowiązujących na terenie kraju, z którego pochodzi dana osoba.
b) co najmniej 1 osobą tj. instruktorem pływania posiadającym ukończony kurs instruktora sportu dla osób z niepełnosprawnością lub inny dokument uprawniający do nauki pływania dla osób z niepełnosprawnością oraz posiadającą uprawnienia, o których mowa w pkt a)
Spełnienie warunków udziału w postępowaniu będzie weryfikowane na podstawie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu oraz od Wykonawcy, który złoży najkorzystniejszą ofertę, Zamawiający od Wykonawcy, który złoży najkorzystniejszą ofertę będzie żądał Wykazu osób wskazanych do realizacji zamówienia – załącznik nr 5 do SWZ.
Każda z osób wskazana przez Wykonawcę w wykazie osób do realizacji zamówienia musi spełniać warunki udziału w postępowaniu.
Oceniając zdolność techniczną lub zawodową, Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
W przypadku wspólnego ubiegania się Wykonawców o udzielenie zamówienia lub polegania na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby w/w warunek oceniany będzie łącznie.
Uwaga:
Zamawiający do umowy będzie wymagał kopii uprawnień dla osób wykazanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia (instruktorów nauki pływania).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć:
a) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania – zgodnie z załącznikiem nr 4a do SWZ.
c) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania, składane na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego – załącznik nr 10 a do SWZ.
2. Podmiotowe środki dowodowe wymagane od Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona obejmuje oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego w art. 108 ust. 1 pkt 3, 108 ust. 1 pkt , 108 ust. 1 pkt 5, 108 ust. 1 pkt 6, oraz art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2023 r. poz. 129) – załącznik nr 9a do SWZ.
3. Podmiotowe środki dowodowe dla Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (spółki cywilne/konsorcja) do oferty, składa każdy z Wykonawców:
a) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postepowania – zgodnie z załącznikiem nr 4a do SWZ.
c) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania, składane na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego – załącznik nr 10 a do SWZ.
4. Podmiotowe środki dowodowe wymagane od Wykonawców wspólnie ubiegających się
o zamówienie, których oferta została najwyżej oceniona obejmują:
a) oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego w art. 108 ust. 1 pkt 3, 108 ust. 1 pkt , 108 ust. 1 pkt 5, 108 ust. 1 pkt 6, oraz art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2023 r. poz. 129) – załącznik nr 9a do SWZ.
5. Podmiotowe środki dowodowe dla Wykonawcy polegającego na zasobach innych podmiotów:
a) Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby załącza do oferty:
- oświadczenie podmiotu na zasoby, którego się powołuje Wykonawca o braku podstaw do wykluczenia – załącznik nr 4b do SWZ;
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania, składane na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego – załącznik nr 10 b do SWZ
b) W przypadku gdy Wykonawca powołuje się na zasoby innych podmiotów Zamawiający będzie żądał od Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona oświadczenia – załącznik nr 9b potwierdzającego aktualność informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Do oferty na potwierdzenie spełnienia warunków udziału Wykonawca zobowiązany jest dołączyć oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu – zgodnie z załącznikiem nr 3a do SWZ;
2. Podmiotowe środki dowodowe wymagane od Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona obejmują: Wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - Załącznik nr 5 do SWZ;
3. Podmiotowe środki dowodowe dla Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (spółki cywilne/konsorcja) do oferty, składa każdy z Wykonawców:
a) oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu – zgodnie z załącznikiem nr 3a do SWZ;
b) oświadczenie, z którego wynika, że usługi wykonują poszczególni Wykonawcy (zgodnie z załącznikiem 8 do SWZ – art. 117 ustawy Pzp).
4. Podmiotowe środki dowodowe wymagane od Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, których oferta została najwyżej oceniona obejmuje: Wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - Załącznik nr 5 do SWZ;
5. Podmiotowe środki dowodowe dla Wykonawcy polegającego na zasobach innych podmiotów:
a) Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby załącza do oferty:
- oświadczenie podmiotu na zasoby, którego się powołuje Wykonawca dotyczące spełnienia warunków udziału w postępowaniu – załącznik nr 3b do SWZ;
- Zobowiązanie do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – załącznik nr 7 do SWZ;
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
nie dotyczy5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
a) Formularzu ofertowym – zgodnie z załącznikiem 1 do SWZ;b) Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu składane przez Wykonawcę – zał. Nr 3a do SWZ
c) Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu składane przez podmiot na zasoby, którego powołuje się Wykonawca – zał. Nr 3b do SWZ – jeżeli dotyczy;
d) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania składane przez Wykonawcę – zał. Nr 4a do SWZ;
e) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania składane przez składane przez podmiot na zasoby, którego powołuje się Wykonawca – zał. Nr 4b do SWZ – jeżeli dotyczy;
f) Zobowiązanie podmiotu trzeciego do oddania swego zasobu na potrzeby Wykonawcy składającego ofertę – zał. Nr 7 do SWZ - jeżeli dotyczy;
g) Oświadczenie o podziale obowiązków w trakcie realizacji zamówienia, w przypadku podmiotów wspólnie ubiegających się o zamówienia publiczne – zał. Nr do SWZ - jeżeli dotyczy;
h) Oświadczenie Wykonawcy składane na podstawie art. 7 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służące ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2024 r. poz. 507) – zał. nr 10a do SWZ;
i) Oświadczenie podmiotu na zasoby, którego powołuje się Wykonawca składane na podstawie art. 7 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służące ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2024 r. poz. 507) – zał. nr 10a do SWZ – jeżeli dotyczy;
1. Stosownie do treści art. 95 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących czynności instruktora nauki pływania, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku kodeks pracy. Obowiązek ten nie dotyczy czynności, które są wykonywane przez Wykonawcę prowadzącego jednoosobową działalność gospodarczą. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić wskazane powyżej zatrudnienie przez cały okres wykonania umowy.
2. W terminie 14 dni roboczych od podpisania umowy Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia oświadczenia o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osoby/osób wykonujących czynności, o których mowa w ust. 1. Oświadczenie to powinno zawierać
w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę
i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
3) Wykonawcy ubiegający się wspólnie o zamówienie (spółki cywilne, konsorcja).a) W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum), Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy (lider konsorcjum).
b) Pełnomocnikiem konsorcjum jest Wykonawca, który zaloguje się na swoim profilu Wykonawcy i składając ofertę w zakładce „Wykonawca” doda pozostałych Wykonawców wpisując ich dane. Pełnomocnik konsorcjum pozostaje w kontakcie z Zamawiającym w toku postępowania i do niego Zamawiający kieruje informacje, korespondencję itp. Wszelkie oświadczenia pełnomocnika Zamawiający uzna za wiążące dla wszystkich Wykonawców składających ofertę wspólną.
c) Wspólnicy spółki cywilnej są traktowani jak Wykonawcy składający ofertę wspólną.
d) Pełnomocnictwo powinno być załączone do oferty.
e) Pełnomocnictwo powinno zostać złożone w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym, lub podpisem osobistym.
f) Dopuszcza się również przedłożenie elektronicznej kopii dokumentu poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza, tj. podpisanej kwalifikowanym podpisem elektronicznym osoby posiadającej uprawnienia notariusza.
g) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy Pzp oraz art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1479), natomiast spełnienie warunków udziału w postępowaniu Wykonawcy wskazują w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wskazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu.
h) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, oświadczenie o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp – załącznik 3a i 4a do SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia z postępowania oraz spełnienia warunków udziału w postępowaniu, w zakresie jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
i) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, że usługi wykonują poszczególni Wykonawcy (zgodnie z załącznikiem 8 do SWZ).
j) Wykonawcy składają oświadczenie (załącznik nr 8 do SWZ) w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym, lub podpisem osobistym osoby upoważnionej do reprezentowania wykonawców zgodnie z formą reprezentacji określoną w dokumencie rejestrowym właściwym dla formy organizacyjnej lub innym dokumencie.
k) Wszelka korespondencja będzie prowadzona przez Zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem.
l) Zamawiający nie wymaga od Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienia posiadania określonej formy prawnej w celu złożenia oferty.
n) W przypadku zawarcia umowy z Wykonawcom wspólnie ubiegającym się o zamówienie Zamawiający żąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
ł) Zamawiający w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie w odniesieniu do warunków dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej – dopuszcza łączne spełnienie warunków przez Wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zmiana umowy w stosunku do treści oferty złożonej przez Wykonawcę w trakcie postępowaniao udzielenie zamówienia publicznego obejmującego przedmiot umowy dopuszczalna jest jedynie w zakresie:
2) zgodnie z zapisami art. 455 ust. 1 pkt 3);
3) zgodnie z zapisami art. 455 ust. 2.
2. Zmiany umowy nie stanowią:
1) zmiana wskazanych w umowie osób nadzorujących realizację przedmiotu umowy,
2) zmiana danych teleadresowych stron,
3) zmiana danych rejestrowych stron.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-04-17 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl poprzez formularz do komuniakcji
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-04-17 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-05-16
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
8.7) Kryteria oceny ofert, które zamawiający zamierza stosować w celu ograniczenia liczby wykonawców:
Zamawiający nie przewiduje możliwości ograniczenia liczby Wykonawców, których zaprosi do negocjacji.SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia zamiast odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp sporządzonego nie wcześniej niż 3 miesiące przedjego złożeniem (jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji), składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.
2. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. g) zastępuje się je w całości lub części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby lub osób uprawnionych do jego reprezentacji, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym
administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy.
3. Z uwagi na fakt, że zamówienie dotyczy pracy z dziećmi i młodzieżą, zgodnie z ustawą z dnia 13 maja 2016r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (tj. Dz.U. z 2023r. poz. 1304 ze zm.), Zamawiający nie dopuszcza realizacji zamówienia przez osobę figurującą w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle
Seksualnym lub skazanych za przestępstwa określone w art. 21 ww. ustawy. Osoby wykazane przez Wykonawcę do realizacji zamówienia zostaną zweryfikowane ww. rejestrze.
4. Ponadto przed przystąpieniem do realizacji umowy, Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć informację w stosunku do XIX i XXV Kodeksu Karnego, art. 189 a, 207 Kodeksu Karnego oraz w ustawie z dnia 29.07.2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii (Dz. U z 2023 r. poz. 1393) lub za odpowiadające tym przestępstwom czyny zabronione określone w przepisach
prawa obcego. W stosunku do osób posiadających obywatelstwo innego państwa niż Rzeczypospolita Polska. Wykonawca przedkłada dokumenty, o których mowa w art. 21 ust. 4-8 ustawy z dnia 13 maja 2016 roku o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczości na tle seksualnym z osobami małoletnimi (Dz. U.2024, poz. 1802).
5. Zamawiający dokona sprawdzenia osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji umowy w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym zgodnie z ustawą z dnia 13 maja 2016 roku o przeciwdziałaniu zagrożeniom
przestępczością na tle seksualnym oraz sprawdzenie załączonych przez Wykonawcę przed rozpoczęciem realizacji umowy informacji z Krajowego Rejestru Karnego, w zakresie przestępstw określonych w rozdziale XIX i XXV Kodeksu Karnego, art. 189 a, 207 Kodeksu Karnego oraz w ustawie z dnia 29.07.2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii (Dz. U z 2023 r. poz. 1393) lub za odpowiadające tym przestępstwom czyny zabronione określone w przepisach prawa obcego. W stosunku do osób posiadających obywatelstwo innego państwa niż Rzeczypospolita Polska. Wykonawca przedkłada dokumenty, o których mowa w art. 21 ust. 4-8 ustawy z dnia 13 maja 2016 roku o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczości na tle seksualnym z osobami małoletnimi (Dz. U.2024, poz. 1802).
6. Wykonawca, który wykazał do realizacji niniejszej umowy osobę (kryterium oceny ofert), o której mowa w art. 96 ust. 2 pkt. e) tj. osobę niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych zobowiązany jest do zatrudnienia jednej osoby niepełnosprawnej na zasadach określonych w umowie przez cały okres realizacji projektu.
INNE PRZETARGI Z ŁODZI
- Modernizacja dróg wojewódzkich
- DZP.26.95.2025 zawarcie umowy ramowej na wykonanie robót zduńskich w lokalach wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Miasta Łodzi administrowanych przez Zarząd Lokali Miejskich
- Dostawa subskrypcji oprogramowania do analizy wyników NGS i raportowania danych jakościowych z sekwencjonowania
- Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych i wielkogabarytowych z Miejskiego Ogrodu Zoologicznego w Łodzi Sp. z o.o. wraz z dzierżawą kontenerów w latach 2025 - 2026
- Remont dachu przybudówki budynku Urzędu Statystycznego w Łodzi.
- Świadczenie usług sprzątania pomieszczeń w budynku Sali Koncertowej Zespołu Szkół Muzycznych im. S. Moniuszki w Łodzi
więcej: przetargi w Łodzi »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przygotowanie, organizacja i przeprowadzenie szkoleń dla pracowników administracji publicznej - edycja 2025
- Zatrudnienie kadry merytorycznej oraz organizacja warsztatów w ramach projektu pn. "Wspieramy rodziny zastępcze - bo warto"
- "Dzienne formy usług opiekuńczych dla uczestników projektu "Tworzenie Lokalnych Systemów Wsparcia dla Seniorów".
- Zorganizowanie wypoczynku letniego z programem profilaktyki zażywania substancji psychoaktywnych i przeciwdziałania przemocy.
- Organizacja 2 warsztatów serowarskich pn. ,,Przetwórstwo mleka w domu i zagrodzie" w ramach planu operacyjnego na rok 2025 w ramach Planu działania Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich KSOW+
- Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu zawodowego: Spawanie metodą TIG z egzaminem zewnętrznym dla uczniów/uczennic ZST w Mikołowie i ZSEiU w Łaziskach Górnych
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.