Ogłoszenie z dnia 2025-04-08
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00072706/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-01-29
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Świadczenie usług asystenckich dla osób z niepełnosprawnościami na terenie m. Szklarska Poręba dla 25 Osób Wymagających Wsparcia – uczestników projektu pn. „Przepis na Opiekę – usługi społeczne
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 003274287
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Jedności Narodowej 11
1.5.2.) Miejscowość: Szklarska Poręba
1.5.3.) Kod pocztowy: 58-580
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL515 - Jeleniogórski
1.5.7.) Numer telefonu: 757172146
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: dyrektor.mops@szklarskaporeba.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mopsszklarskaporeba.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/szklarskaporeba1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług asystenckich dla osób z niepełnosprawnościami na terenie m. Szklarska Poręba dla 25 Osób Wymagających Wsparcia – uczestników projektu pn. „Przepis na Opiekę – usługi społeczne2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-57b9cc80-edfd-4e98-903e-4bcc03437d76
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00181035
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-08
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00013864/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Świadczenie usług asystenckich dla osób z niepełnosprawnościami na terenie m. Szklarska Poręba dla 25 Osób Wymagających Wsparcia - uczestników projektu "Przepis na Opiekę"
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
„Przepis na Opiekę – usługi społeczne dla osób wymagających wsparcia z m. Szklarska Poręba” w ramach Priorytetu nr 7 Fundusze Europejskie na rzecz rynku pracy i włączenia społecznego na Dolnym Śląsku, Działania nr 7.7 Rozwój usług społecznych i zdrowotnych, dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Fundusze Europejskiego dla Dolnego śląska 2021-20272.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00072706
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: DO.6130.8.2025.UE
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 717600,00 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług asystenckich dla osób z niepełnosprawnościami z terenu m. Szklarska Poręba.
2. Przez usługi asystenckie należy rozumieć usługi dostosowane do szczególnych potrzeb osób z niepełnosprawnościami poprzez zapewnienie w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym.
3. Miejscem wykonywania usług jest miejsce zamieszkania podopiecznego.
4. Zamawiający szacuje, że objętych usługami asystenckimi zostanie 25 osób w okresie od podpisania umowy do 31 grudnia 2026 roku, z zastrzeżeniem, że wykonywanie usług asystenckich rozpocznie się po zakończeniu kursu i uzyskaniu certyfikatu w przypadku gdy usługi będą świadczyć osoby, o których mowa w ust. 11 lit. b).
5. Maksymalna liczba godzin usług wyniesie łącznie 14 950 h zegarowych – średnio 26h/uczestnika/m-c.
6. Ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany ilości osób korzystających z usług asystenckich i/lub liczby godzin realizowanych usług asystenckich w okresie obowiązywania umowy.
7. Liczba godzin może ulec zmianie w zależności od kształtowania się liczby świadczeniobiorców lub rzeczywistych potrzeb, a także w sytuacjach wynikających z przyczyn nie leżących po stronie Zamawiającego, których nie jest w stanie przewidzieć. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany świadczeniobiorców na inne osoby, które zostaną objęte usługami asystenckimi.
8. Usługa asystencka obejmuje wspieranie osób z niepełnosprawnościami w wykonywaniu podstawowych czynności dnia codziennego, niezbędnych do aktywnego funkcjonowania społecznego, zawodowego, edukacyjnego. W zależności od potrzeb osoby z niepełnosprawnością, usługa asystencka może obejmować również opiekę higieniczną oraz pomoc w czynnościach fizjologicznych.
9. Organizacja świadczenia usług asystenckich uwzględnia podmiotowość odbiorców usług, w tym respektowanie prawa do poszanowania i ochrony godności, intymności, w szczególności w przypadku czynności o charakterze opieki higienicznej i pielęgnacji oraz poczucia bezpieczeństwa i ochrony dóbr osobistych.
10. Podmiot realizujący usługi asystenckie zobowiązany jest do zapewnienia dostępności do nieprzerwanego i właściwego pod względem jakości procesu świadczenia usług przez 7 dni w tygodniu, poprzez właściwe ustalenie z osobami świadczącymi usługi asystenckie godzin oraz zleconego wymiaru i zakresu usług.
11. Usługa asystencka będzie świadczona przez osobę, która posiada następujące kwalifikacje:
a) asystenta osoby niepełnosprawnej – warunkiem zatrudnienia asystenta osoby niepełnosprawnej jest ukończone kształcenie w zawodzie asystenta osoby niepełnosprawnej zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie podstawy programowej kształcenia w zawodach (Dz. U. poz. 184, z późn. zm.);
lub
b) asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej – minimalnym warunkiem zatrudnienia kandydata jako asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej jest uzyskanie pozytywnej opinii psychologa na podstawie weryfikacji predyspozycji osobowościowych oraz kompetencji społecznych. Po uzyskaniu pozytywnej opinii psychologa, asystentem osobistym osoby niepełnosprawnej mogą zostać kandydaci:
- posiadający doświadczenie w realizacji usług asystenckich, w tym zawodowe, wolontariackie lub osobiste, wynikające z pełnienia roli opiekuna faktycznego, lub
- bez adekwatnego doświadczenia, którzy odbyli minimum 60-godzinne szkolenie asystenckie. Szkolenie składa się z minimum 20 godzin części teoretycznej z zakresu wiedzy ogólnej dotyczącej niepełnosprawności, udzielania pierwszej pomocy, pielęgnacji i obsługi sprzętu pomocniczego oraz z minimum 40 godzin części praktycznej w formie przyuczenia do pracy np. praktyki, wolontariat.
12. Zasady realizacji usług asystenckich:
a) usługi asystenckie świadczone będą przez Wykonawcę w stosunku do osób zgłaszanych na podstawie rekrutacji przeprowadzonej przez Zamawiającego, wraz ze wskazaniem terminu wykonywania oraz zakresu opieki;
b) Wykonawca organizuje usługi u wskazanej osoby w terminie określonym w zgłoszeniu, w sytuacjach wyjątkowych wymagających natychmiastowego objęcia usługami, Wykonawca organizuje ich realizację natychmiastowo od momentu otrzymania zgłoszenia;
c) Wykonawca jest zobowiązany świadczyć usługi asystenckie przy pomocy
13 (trzynastu) zatrudnionych asystentów, Zamawiający dopuszcza możliwość zatrudnienia w formie umowy cywilno-prawnej. Wykonawca jest zobowiązany do utrzymania liczby zatrudnionych asystentów (tj. 13 asystentów) przez cały okres obowiązywania umowy;
d) wymiar czasu opieki nad osobą objętą wsparciem wynosi 26 godzin miesięcznie,
e) każdy z asystentów może świadczyć maksymalnie 52 godziny opieki w miesiącu, w domyśle nad dwoma osobami objętymi wsparciem.
13. Wykonawca będzie zobowiązany przedstawić Zamawiającemu w terminie 3 dni od dnia podpisania umowy listę zatrudnionych osób, które będą świadczyć opiekę.
14. Zamawiający skieruje osoby zatrudnione przez Wykonawcę, o których mowa w ust. 11 lit. b) tiret 2 (nie więcej niż 13 osób) na kurs z zakresu wiedzy ogólnej dotyczącej niepełnosprawności, udzielania pierwszej pomocy, pielęgnacji i obsługi sprzętu pomocniczego w wymiarze 20 godzin oraz minimum 40 godzin części praktycznej w formie przyuczenia do pracy, zapewniając asystentom, którzy nie posiadają doświadczenia w realizacji usług asystenckich kurs w wymiarze min. 60 godzin pozwalający na uzyskanie kwalifikacji i certyfikatu. Osoby te będą mogły przystąpić do realizacji świadczenia usług asystenckich dopiero po zakończeniu kursu i uzyskaniu certyfikatu. Kurs zorganizuje Zamawiający i odbędzie się ono na koszt Zamawiającego niezwłocznie po zawarciu umowy. Odpowiedzialność za ukończenie kursu przez wskazane osoby ponosi Wykonawca. W przypadku zmiany osoby świadczącej usługi asystenckie w trakcie trwania umowy, Wykonawca ma obowiązek zapewnić dla nowych osób kurs w wymiarze min. 60 godzin pozwalający na uzyskanie kwalifikacji i certyfikatu na własny koszt.
15. Ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany ilości osób korzystających z usług asystenckich w okresie obowiązywania umowy.
16. Rozliczenie między stronami będzie prowadzone w trybie miesięcznym po zrealizowaniu usług na podstawie przedstawionej przez Wykonawcę faktury oraz załączonej wypełnionej karty wizyt asystenta.
4.5.3.) Główny kod CPV: 85311200-4 - Usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 641355,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 746005,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 641355,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Centrum Inwestycji Społecznych Przedsiębiorstwo Społeczne Sp. z o. o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 8631702767
7.3.3) Ulica: siedziba: ul. Brzozowa 23, oddział ul. Siennieńska 91,
7.3.4) Miejscowość: siedziba: Tarłów, oddział: Ostrowiec Św.
7.3.5) Kod pocztowy: 27-515
7.3.6.) Województwo: świętokrzyskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
jakie przetargi wygrała firma
CENTRUM INWESTYCJI SPOŁECZNYCH - PRZEDSIĘBIORSTWO SPOŁECZNE SP. Z O.O.
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-03-17
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 641355,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2026-12-31INNE PRZETARGI SZKLARSKA PORĘBA
więcej: przetargi SZKLARSKA PORĘBA »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Asystent seniora II
- Asystent seniora - część I
- Asystentura i pomoc sąsiedzka w Gminie Węgierska Górka
- "Prowadzenie Rodzinnych Domów Pomocy w Wińsku"
- Świadczenie usług opiekuńczych w ramach projektu pn.: "Program teleopieki domowej - program wsparcia polityki senioralnej oraz osób z niepełnosprawnościami".
- Świadczenie usług opiekuńczych dla osób zamieszkałych na terenie Gminy Szprotawa w ramach projektu pn. "Nowe horyzonty usług społecznych w Szprotawie"
więcej: Usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.