Ogłoszenie z dnia 2025-04-08
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00123204/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-02-27
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Świadczenie usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania na terenie m. Szklarska Poręba dla 10 Osób Wymagających Wsparcia – uczestników projektu pn. „Przepis na Opiekę – usługi społeczne
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 003274287
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Jedności Narodowej 11
1.5.2.) Miejscowość: Szklarska Poręba
1.5.3.) Kod pocztowy: 58-580
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL515 - Jeleniogórski
1.5.7.) Numer telefonu: 757172146
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: dyrektor.mops@szklarskaporeba.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mopsszklarskaporeba.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/szklarskaporeba1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania na terenie m. Szklarska Poręba dla 10 Osób Wymagających Wsparcia – uczestników projektu pn. „Przepis na Opiekę – usługi społeczne2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7fbca5d1-84dc-4d0b-91c4-51712d72ceba
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00181084
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-08
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00013864/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Świadczenie usług opiekuńczych w miescu zamieszkania na terenie m. Szklarska Poręba dla 10 Osób Wymagających Wsparcia - uczestników projektu Przepis na Opiekę
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
„Przepis na Opiekę – usługi społeczne dla osób wymagających wsparcia z m. Szklarska Poręba” w ramach Priorytetu nr 7 Fundusze Europejskie na rzecz rynku pracy i włączenia społecznego na Dolnym Śląsku, Działania nr 7.7 Rozwój usług społecznych i zdrowotnych, dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Fundusze Europejskiego dla Dolnego śląska 2021-20272.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00123204
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: DO.6130.9.2025.UE
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 287040,00 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług opiekuńczych na rzecz osób wymagających wsparcia z terenu m. Szklarska Poręba.
2. Przez usługi opiekuńcze należy rozumieć usługi dostosowane do szczególnych potrzeb osób, które z powodu wieku, choroby lub innych przyczyn wymagają pomocy w formie usług opiekuńczych świadczone przez osoby z wykształceniem przynajmniej podstawowym, przeszkolone z zakresu podstawowych działań pielęgnacyjnych, pierwszej pomocy, pomocy przedmedycznej.
3. Miejscem wykonywania usług jest miejsce zamieszkania podopiecznego.
4. Zamawiający szacuje, że objętych usługami opiekuńczymi zostanie 10 osób w okresie od podpisania umowy do 31 grudnia 2026 roku, z zastrzeżeniem, że wykonywanie usług opiekuńczych rozpocznie się po zakończeniu kursu i uzyskaniu certyfikatu w przypadku gdy usługi będą świadczyć osoby, o których mowa w ust. 11 lit. b).
5. Maksymalna liczba godzin usług wyniesie łącznie 5980 h zegarowych – średnio 26h/uczestnika/m-c
6. Ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany ilości osób korzystających z usług opiekuńczych w okresie obowiązywania umowy.
7. Liczba godzin może ulec zmianie w zależności od kształtowania się liczby świadczeniobiorców lub rzeczywistych potrzeb, a także w sytuacjach wynikających z przyczyn nie leżących po stronie Zamawiającego, których nie jest w stanie przewidzieć. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany świadczeniobiorców na inne osoby, które zostaną objęte usługami opiekuńczymi.
8. Zakres usług opiekuńczych świadczonych w miejscu zamieszkania obejmuje w szczególności:
a) pomoc w zaspokajaniu codziennych potrzeb życiowych;
b) opiekę higieniczną;
c) pielęgnację zaleconą przez lekarza, która obejmuje czynności pielęgnacyjne wynikające z przedłożonego zaświadczenia lekarskiego lub dokumentacji medycznej, uzupełniające w stosunku do pielęgniarskiej opieki środowiskowej;
d) zapewnienie kontaktów z otoczeniem.
e) inne czynności wynikające z indywidualnych potrzeb osoby korzystającej z usług opiekuńczych.
9. Organizacja świadczenia usług opiekuńczych uwzględnia podmiotowość odbiorców usług, w tym respektowanie prawa do poszanowania i ochrony godności, intymności, w szczególności w przypadku czynności o charakterze opieki higienicznej i pielęgnacji oraz poczucia bezpieczeństwa i ochrony dóbr osobistych.
10. Podmiot realizujący usługi opiekuńcze zobowiązany jest do zapewnienia dostępności do nieprzerwanego i właściwego pod względem jakości procesu świadczenia usług przez 7 dni w tygodniu, poprzez właściwe ustalenie z osobami świadczącymi usługi opiekuńcze godzin oraz zleconego wymiaru i zakresu usług.
11. Usługa opiekuńcza będzie świadczona przez osobę, która posiada:
a) kwalifikacje do wykonywania jednego z zawodów: opiekun środowiskowy, asystent osoby niepełnosprawnej, pielęgniarz, opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, opiekun kwalifikowany w domu pomocy społecznej
lub
b) doświadczenie w realizacji usług opiekuńczych, w tym zawodowe, wolontariackie lub osobiste wynikające z pełnienia roli opiekuna faktycznego i odbyła minimum 80-godzinne szkolenie z zakresu realizowanej usługi, w tym udzielania pierwszej pomocy lub pomocy przedmedycznej.
12. Zasady realizacji usług opiekuńczych:
a) usługi opiekuńcze świadczone będą przez Wykonawcę w stosunku do osób zgłaszanych na podstawie rekrutacji przeprowadzonej przez Zamawiającego, wraz ze wskazaniem terminu wykonywania oraz zakresu opieki;
b) Wykonawca organizuje usługi u wskazanej osoby w terminie określonym w zgłoszeniu, w sytuacjach wyjątkowych wymagających natychmiastowego objęcia usługami, Wykonawca organizuje ich realizację natychmiastowo od momentu otrzymania zgłoszenia;
c) Wykonawca jest zobowiązany świadczyć usługi obsługi opiekuńcze przy pomocy
5 (pięciu) zatrudnionych opiekunów, Zamawiający dopuszcza możliwość zatrudnienia w formie umowy cywilno-prawnej. Wykonawca jest zobowiązany do utrzymania liczby zatrudnionych opiekunów (tj. 5 opiekunów) przez cały okres obowiązywania umowy;
d) wymiar czasu opieki nad osobą objętą wsparciem wynosi 26 godzin miesięcznie,
e) każdy z opiekunów może świadczyć maksymalnie 52 godziny opieki w miesiącu, w domyśle nad dwoma osobami objętymi wsparciem.
13. Wykonawca będzie zobowiązany przedstawić Zamawiającemu w terminie 3 dni od dnia podpisania umowy listę zatrudnionych osób, które będą świadczyć opiekę.
14. Zamawiający skieruje osoby zatrudnione przez Wykonawcę, o których mowa w ust. 11 lit. b) (nie więcej niż 5 osób) na kurs z zakresu podstawowych działań pielęgnacyjnych, pierwszej pomocy, pomocy przedmedycznej w wymiarze min. 80h zakończony zdobyciem kwalifikacji, zapewniając opiekunom, którzy nie posiadają kwalifikacji opiekuńczych potwierdzonych certyfikatem, kurs w wymiarze min. 80 godzin pozwalający na uzyskanie kwalifikacji i certyfikatu. Osoby te będą mogły przystąpić do realizacji świadczenia usług opiekuńczych dopiero po zakończeniu kursu i uzyskaniu certyfikatu. Kurs zorganizuje Zamawiający i odbędzie się ono na koszt Zamawiającego niezwłocznie po zawarciu umowy. Odpowiedzialność za ukończenie kursu przez wskazane osoby ponosi Wykonawca. W przypadku zmiany osoby świadczącej usługi opiekuńcze w trakcie trwania umowy, Wykonawca ma obowiązek zapewnić dla nowych osób kurs w wymiarze min. 80 godzin pozwalający na uzyskanie kwalifikacji i certyfikatu na własny koszt.
15. Ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany ilości osób korzystających z usług opiekuńczych w okresie obowiązywania umowy.
16. Rozliczenie między stronami będzie prowadzone w trybie miesięcznym po zrealizowaniu usług na podstawie przedstawionej przez Wykonawcę faktury oraz załączonej wypełnionej karty wizyt opiekuna.
4.5.3.) Główny kod CPV: 85312100-0 - Usługi opieki dziennej
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 274482,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 274482,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 274482,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Centrum Inwestycji Społecznych Przedsiębiorstwo Społeczne Sp. z o. o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 8631702767
7.3.3) Ulica: siedziba: ul. Brzozowa 23, oddział ul. Siennieńska 91,
7.3.4) Miejscowość: siedziba: Tarłów, oddział: Ostrowiec Św.
7.3.5) Kod pocztowy: 27-515
7.3.6.) Województwo: świętokrzyskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
jakie przetargi wygrała firma
CENTRUM INWESTYCJI SPOŁECZNYCH - PRZEDSIĘBIORSTWO SPOŁECZNE SP. Z O.O.
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-03-17
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 274482,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2026-12-31INNE PRZETARGI SZKLARSKA PORĘBA
więcej: przetargi SZKLARSKA PORĘBA »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- ŚWIADCZENIE USŁUG OPIEKUŃCZYCH / SUO DLA 31 OSÓB STARSZYCH, POTRZEBUJĄCYCH WSPARCIA W CODZIENNYM FUNKCJONOWANIU Z TERENU GMINY ADAMÓWKA W OKRESIE OD 01.06.2025 R. DO 30.09.2027 R.
- Asystent seniora - część VII
- Asystent seniora - część VI
- Asystent seniora - część V
- Asystent seniora - część IV
- Asystent seniora - część III
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.