eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi BirczaModernizacja drogi dojazdowej do gruntów rolnych w obrębie Borownica, dz. o nr ewid. 88 oraz w obrębie Huta Brzuska, dz. o nr ewid. 392, 386



Ogłoszenie z dnia 2021-09-21


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Modernizacja drogi dojazdowej do gruntów rolnych w obrębie Borownica, dz. o nr ewid. 88 oraz w obrębie Huta Brzuska, dz. o nr ewid. 392, 386

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Bircza

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 650900476

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Ojca Św. Jana Pawła II 2

1.5.2.) Miejscowość: Bircza

1.5.3.) Kod pocztowy: 37-740

1.5.4.) Województwo: podkarpackie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL822 - Przemyski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@bircza.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.bircza.pl/asp/start,0

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Modernizacja drogi dojazdowej do gruntów rolnych w obrębie Borownica, dz. o nr ewid. 88 oraz w obrębie Huta Brzuska, dz. o nr ewid. 392, 386

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-05f02681-1ab5-11ec-b885-f28f91688073

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00187495

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-09-21

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00016737/07/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.9 „Modernizacja drogi dojazdowej do gruntów rolnych w obrębie Borownica, dz. o nr ewid. 88 oraz w obrębie Huta Brzuska, dz. o nr ewid. 392, 386".

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://platformazakupowa.pl/pn/bircza

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/bircza

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między zamawiającym
a wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w ustawie Pzp., odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem Platformy dostępnej na stronie profilu nabywcy https://platformazakupowa.pl/pn/bircza Przez środki komunikacji elektronicznej rozumie się środki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia
18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344).
a) w zakresie pytań technicznych związanych z działaniem systemu prosi się o kontakt z Centrum Wsparcia Klienta platformazakupowa.pl pod numer (22)1010202, cwk@platformazakupowa.pl,
20.2.Zamawiający będzie przekazywał wykonawcom informacje za pośrednictwem https://platformazakupowa.pl/pn/bircza . Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany SWZ, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał na platformie w sekcji “Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny wykonawca, będzie przekazywana za pośrednictwem https://platformazakupowa.pl/pn/bircza do konkretnego wykonawcy.
20.3. Wykonawca jako podmiot profesjonalny ma obowiązek sprawdzania komunikatów
i wiadomości bezpośrednio na https://platformazakupowa.pl/pn/bircza przesłanych przez zamawiającego, gdyż system powiadomień może ulec awarii lub powiadomienie może trafić do folderu SPAM.
20.4. Zawiadomienia, oświadczenia, wnioski lub informacje składane są przez Wykonawcę za pośrednictwem Formularza do komunikacji jako załączniki poprzez Platformę, dostępną pod adresem https://platformazakupowa.pl/pn/bircza .
20.5. Za datę przekazania oświadczeń, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich doręczenia za pośrednictwem formularza zamieszczonego na stronie https://platformazakupowa.pl/pn/bircza, w zakładce dedykowanej postępowaniu.
20.6. Zamawiający informuje, że posiadanie konta na Platformie jest dobrowolne, a złożenie oferty w przetargu jest możliwe bez posiadania konta.
20.7. Na stronie Platformy znajduje się Instrukcja dla Wykonawców zawierająca: informacje ogólne, informacje dot. sposobu i formy złożenia oferty oraz sposobu komunikowania się Zamawiającego z Wykonawcami (nie dotyczy składania ofert),
20.7.1. Zamawiający informuje, że instrukcje korzystania z platformazakupowa.pl dotyczące w szczególności logowania, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu platformazakupowa.pl znajdują się w zakładce „Instrukcje dla Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje.\
20.8. Zgodnie ze SWZ
20.9. Zgodnie ze SWZ
20.10. Zgodnie ze SWZ
20.11. Zgodnie ze SWZ
20.12. Zgodnie ze SWZ
20.13. Zgodnie ze SWZ
20.14. Zgodnie ze SWZ
20.15. Zgodnie ze SWZ
20.16. Zgodnie ze SWZ

3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://platformazakupowa.pl/pn/bircza

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych
30.1 Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:
1/ administratorem danych osobowych przekazywanych przez Wykonawcę lub inne podmioty w ramach niniejszego postępowania jest Wójt Gminy Bircza, 37-740 Bircza, ul. Ojca Św. Jana Pawła II 2,
2/ inspektorem ochrony danych osobowych w Urzędzie Gminy Bircza jest Adam Ziemiński, email adam.zieminski@cbi24.pl
3/ dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego „Modernizacja drogi dojazdowej do gruntów rolnych w obrębie Borownica, dz. o nr ewid. 88 oraz w obrębie Huta Brzuska, dz. o nr ewid. 392, 386” prowadzonym w trybie podstawowym,
4/ odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania,
5/ dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z ustawą Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy,
6/ obowiązek podania danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego
7/ konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp,
8/ w odniesieniu do danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO,
9/ podmioty, których dane osobowe zostaną przekazane Zamawiającemu w ramach niniejszego postępowania posiadają:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do ich danych osobowych,
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych ich dotyczących, z tym, ze skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku niniejszego postępowania, ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą oraz nie może naruszać integralności protokołu z postępowania oraz jego załączników,
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO,
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy którykolwiek z podmiotów uznać, że przetwarzanie danych osobowych ich dotyczących narusza przepisy RODO,
10/ podmiotom, których dane osobowe zostaną przekazane Zamawiającemu w toku niniejszego postępowania nie przysługuje:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych,
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO,
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
* Wyjaśnienie: informacja w tym zakresie jest wymagana, jeżeli w odniesieniu do danego administratora lub podmiotu przetwarzającego istnieje obowiązek wyznaczenia inspektora ochrony danych osobowych.
** Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.
*** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.11.2021

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak

4.1.9.) Liczba części: 2

4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części

4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

Część 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część: 1

„Modernizacja drogi dojazdowej do gruntów rolnych w obrębie Borownica, dz. o nr ewid. 88”.

Zakres robót od km 0+400 do km 0+713 tj.: 313,00 m

1. Zakres i cel robót
Niniejszy projekt ma charakter dokumentacji w celu uzyskania skutecznego zgłoszenia robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę, której celem jest określenie szczegółowego sposobu i zakresu wykonania modernizacji - przebudowy drogi gminnej
w miejscowości Borownica na odcinku od km 0+400 do km 0+713. Droga objęta opracowaniem zlokalizowana jest na działce ewidencyjnej nr 88, obręb 0003 Borownica i stanowi połączenie komunikacyjne do przyległych gruntów rolnych i nieruchomości zabudowanych od drogi powiatowej, usytuowanej na działce nr 105.
Zakres opracowania obejmuje: odcinkową korektę przebiegu jezdni drogi poprzez wykonanie koryta i podbudowy, wykonanie nawierzchni z kruszywa łamanego – tłucznia kamiennego, wykonanie poboczy ziemnych i uporządkowanie spływu wód opadowych poprzez wykonanie robót ziemnych związanych z odtworzeniem i oczyszczeniem rowów odwadniających oraz wymianę przepustów.
Zgodnie z art. 29 obowiązującej ustawy Prawo budowlane, zgłoszenie w/w robót nie wymaga opracowania Projektu budowlanego, jak również uzyskania pozwolenia na budowę.
W związku z powyższym opracowano skrócony materiał - projekt techniczno - wykonawczy, w formie materiałów do zgłoszenia robót budowlanych.
Celem opracowania jest poprawa komunikacji do przyległych gruntów rolnych, zwiększenie nośności jezdni i poprawę bezpieczeństwa użytkowników drogi oraz zabezpieczenie jezdni i korpusu drogi przed zniszczeniem, na skutek możliwości wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych.

2. Opis stanu istniejącego
Istniejąca droga gminna nie jest drogą publiczną ( klasa D ) o kategorii ruchu KR1. Droga na odcinku objętym opracowaniem posiada jezdnię utwardzoną o nawierzchni z kruszyw
o szerokości zmiennej 3,50 m – 3,00 m - 2,80 m. Stan techniczny nawierzchni jest odcinkowo zły, jezdnia posiada zniekształcenia w profilu podłużnym i poprzecznym, występują w niej ubytki, wyboje, lokalnie koleiny podłużne. Istniejące utwardzenie nawierzchni wskazuje na odcinkową słabą nośność konstrukcji. Pobocza drogi są zniszczone, rozmyte i wymagają odbudowy lub utwardzenia. Spływ wód opadowych odbywa się powierzchniowo zgodnie z istniejącym ukształtowaniem terenu, tj. rowami drogowymi i istniejącymi przepustami pod koroną drogi do istniejących jarów. Rowy drogowe są zamulone i wymagają oczyszczenia, odtworzenia i wykonania nowych odcinków. Istniejące przepusty pod koroną drogi są drożne, częściowo zamulone, nie wymagają przebudowy lecz oczyszczenia. Istniejący przepust pod koroną drogi w km 0+650 należy zlikwidować i wykonać go w nowej lokalizacji, z uwagi na wyprowadzanie wód opadowych na działkę prywatną. Stwierdzone zniszczenia nawierzchni mogą być spowodowane działaniem niekorzystnych warunków atmosferycznych oraz występującego ruchu. Stan techniczny drogi wymaga wykonania nowej nawierzchni z wykorzystaniem istniejącego utwardzenia jezdni, odbudowy poboczy oraz uporządkowania spływu wód opadowych.

3. Parametry techniczne i opis rozwiązań sytuacyjnych
Planowana inwestycja związana z remontem drogi będzie wykonana w śladzie istniejącym korpusu drogowego, z drobną przebiegu trasy i korektą łuków poziomych. Przystępując do opracowania dokumentacji przyjęto następujące parametry techniczne zgodnie z ustaleniami
z inwestorem:
● Klasa drogi D (dojazdowa),
● Prędkość projektowa: Vp=30 km/h,
● szerokość jezdni: zmienna, 3,00 m – 2,80 m,
● pobocza ziemne 0,75 m – 1,00 m,
● nawierzchnia z kruszywa łamanego,
● rowy drogowe istniejące

Zaprojektowano przebudowę drogi, polegającym na odcinkowym wykonaniu korekty trasy wraz z wykonaniem nowej podbudowy na tych powierzchniach, wykonaniu nowej nawierzchni z kruszywa łamanego, wykonaniu poboczy ziemnych oraz dla uporządkowania spływu wód opadowych wykonanie odcinkowe odtworzenie
i oczyszczenie rowów drogowych, wymianę i oczyszczenie istniejących przepustów pod koroną drogi, które nie wymagają przebudowy.

4. Przekrój normalny i konstrukcja nawierzchni
Konstrukcję jezdni i nawierzchni zaprojektowano w oparciu o przeprowadzoną wizję i pomiary
w terenie oraz w oparciu o ustalenia zawarte z Zamawiającym. Zaprojektowano nawierzchnię
z kruszywa łamanego – tłucznia kamiennego, o szerokości zmiennej 3,00 m – 2,80 m oraz obustronne pobocza ziemne o szerokości zmiennej 0,75 m - 1,00 m.
Zastosowanie materiałów do wykonania nawierzchni:
1) Tłuczeń kamienny – kruszywo łamane zwykłe o wielkości ziaren od 31,5 mm do 63 mm,
2) Kliniec kamienny – kruszywo łamane zwykłe o wielkości ziaren od 4 mm do 31,5 mm,
3) Miał – kruszywo łamane zwykłe o wielkości ziaren od 0 do 4 mm lub od 0,075 mm do 4 mm.

5. Przebieg niwelety w przekroju podłużnym i poprzecznym wraz
z odwodnieniem
Przebieg projektowanej niwelety jezdni został dostosowany do istniejącego stanu i przebiegu drogi, z uwzględnieniem spadków przyległego terenu. Projekt nie przewiduje zmiany istniejącego pochylenia niwelety jezdni. Niweleta jezdni na całym odcinku podnosi się średnio o 15 cm . Na odcinku objętym przebudową, założenia projektowe przewidują osiągnięcie poprzecznego profilu jezdni ze spadkiem daszkowym o wartości na prostej 3%, a na łukach poziomych ze spadkiem jednostronnym o wartości 4% oraz na poboczach drogi uzyskanie spadku o wartości 4%. System odwodnienia jezdni i korpusu drogi pozostaje bez zmian. Przy przebudowie drogi projektuje się odbudowę rowów, oczyszczenie i odmulenie istniejących rowów otwartych ziemnych, z zachowaniem spadków dna rowu w kierunku istniejących i wymienianych przepustów pod koroną drogi. Podział spływu wód opadowych reguluje istniejące ukształtowanie terenu, gdzie wody opadowe z jezdni i poboczy kierowane są do otwartych rowów ziemnych. Projekt nie wprowadza zmian kierunków i sposobu odprowadzania wód opadowych w stosunku do stanu istniejącego.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45233142-6 - Roboty w zakresie naprawy dróg

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45233141-9 - Roboty w zakresie konserwacji dróg

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 30 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy, polegać one będą na wykonaniu remontów cząstkowych nawierzchni utwardzonych/ulepszonych dróg gminnych na terenie gminy Bircza w zakresie do 40 % ilości podanej w zamówieniu podstawowym. Wartość tych robót została uwzględniona przy obliczeniu całkowitej wartości zamówienia. Ewentualne zamówienia udzielone zostaną na podobnych warunkach umownych jak zamówienie podstawowe. Cena negocjowana będzie w oparciu o aktualny poziom cen rynkowych. Możliwość udzielenia zamówienia w trybie art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy jest jedynie uprawnieniem Zamawiającego i nie stanowi żadnego wiążącego zobowiązania. Roboty podobne dla robót drogowych będących przedmiotem postępowania przetargowego polegać będą na wykonaniu prac drogowych dotyczących m.in.
- korytowanie, wykonanie podbudowy z kruszywa naturalnego, wykonanie nawierzchni tłucznia kamiennego i nawierzchni z ażurowych płyt drogowych, wykonanie utwardzenia poboczy kruszywem łamanym i poboczy. Dla uporządkowania spływu wód opadowych konieczne może być odcinkowe odtworzenie i oczyszczenie rowów drogowych, a także oczyszczenia i/lub przebudowy przepustów pod zjazdami.

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Punktowo

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rękojmi

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część: 2
„Modernizacja drogi dojazdowej do gruntów rolnych w obrębie Huta Brzuska, dz. o nr ewid. 392, 386”.

Zakres robót od km 0+250 do km 0+400 tj.: 150,00 m

1. Zakres i cel robót
Niniejszy projekt ma charakter dokumentacji w celu uzyskania skutecznego zgłoszenia robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę, której celem jest określenie szczegółowego sposobu i zakresu wykonania modernizacji (przebudowy) drogi dojazdowej do gruntów rolnych, położonej na działkach ewidencyjnych nr 392 i nr 386 w obrębie ewidencyjnym nr 0007 Huta Brzuska. Istniejąca droga gminna stanowi dojazd do przyległych nieruchomości gruntowych i zabudowanych zgodnie z istniejącym układem komunikacyjnym.
Zakres przebudowy w ciągu istniejącej drogi obejmuje wykonanie robót ziemnych – korytowanie, wykonanie podbudowy z kruszywa naturalnego, wykonanie nawierzchni tłucznia kamiennego i nawierzchni z ażurowych płyt drogowych, wykonanie utwardzenia poboczy kruszywem łamanym i poboczy ziemnych oraz uporządkowanie spływu wód opadowych.
Zgodnie z art. 29 obowiązującej ustawy Prawo budowlane, zgłoszenie w/w robót nie wymaga opracowania Projektu budowlanego, jak również nie wymaga uzyskania pozwolenia na budowę.
W związku z powyższym opracowano skrócony materiał, jako projekt techniczno - wykonawczy, w formie materiałów do zgłoszenia robót budowlanych.
Celem opracowania jest poprawa dojazdu do istniejących nieruchomości gruntowych i istniejącej zabudowy, zwiększenie nośności jezdni i poprawy bezpieczeństwa użytkowników drogi oraz zabezpieczenie jezdni i korpusu drogi przed zniszczeniem, na skutek występowania niekorzystnych warunków atmosferycznych

2. Opis stanu istniejącego
Istniejąca droga gminna nie jest drogą publiczną. Na odcinku objętym przebudową droga posiada jezdnię o nawierzchni utwardzonej, żwirowo tłuczniowej o szerokości zmiennej 3,00 m – 2,80 m. Na początkowym odcinku przebiega w niewielkim spadku podłużnym. Po stronie lewej od skarpy, droga posiada rów jednostronny, który jest zarośnięty samosiewami i częściowo zamulony. Po stronie prawej znajduje się skarpa o pochyleniu w kierunku istniejącego potoku. Teren pasa drogowego jest wąski, jezdnia drogi jest odcinkowo położona nie w pasie drogowym i wymaga korekty jej przebiegu. Taki stan wymaga wykonania robót ziemnych – korytowania i wykonania podbudowy w celu przesunięcia przebiegu trasy. Spływ wód opadowych odbywa się powierzchniowo zgodnie z istniejącym ukształtowaniem terenu w kierunku pasa drogowego do istniejącego rowu, dalej wody opadowe kierowane są istniejącym w km 0+075 przepustem pod koroną drogi, do istniejącego potoku. Istniejąca utwardzona nawierzchnia kruszywem, posiada znaczne zniekształcenia w profilu podłużnym i poprzecznym, co w sposób znaczny powoduje utrudnienia w ruchu pojazdów mechanicznych i wymaga wyprofilowania i dogęszczenia. Na dalszym odcinku droga położona jest na dużym spadku podłużnym, utrudniającym ruch pojazdów mechanicznych. Droga nie posiada utwardzenia i wymaga wykonania nowej konstrukcji jezdni, tj. podbudowy i nawierzchni.

3. Parametry techniczne i opis rozwiązań sytuacyjnych

Planowana inwestycja związana z modernizacją drogi dojazdowej do gruntów rolnych, będzie wykonana w istniejącym śladzie z drobną korektą przebiegu trasy z dostosowaniem lokalizacji do terenu działek inwestora . Jezdnia i pobocza, usytuowane będą w istniejącym pasie drogowym.
Przystępując do opracowania dokumentacji przyjęto następujące parametry techniczne zgodnie z ustaleniami z inwestorem:
● Klasa drogi D (dojazdowa),
● Prędkość projektowa: Vp = 30 km/h,
● szerokość jezdni: 2,80 m,
● pobocza odcinkowo utwardzone 0,30 m,
● pobocza ziemne 0,75 m,
● nawierzchnia – odcinkowo: z tłucznia kamiennego oraz z ażurowych płyt betonowych.
Zaprojektowano remont drogi w śladzie istniejącym. Na odcinku 0+250 do 0+400 zaprojektowano nawierzchnię z ażurowych płyt betonowych typu JOMB. Na odcinku i powierzchni wymagającej korekty przebiegu trasy, zaprojektowano wykonanie nowej podbudowy z kruszywa naturalnego (pospółki) i nawierzchnię z tłucznia kamiennego. Na odcinku o nawierzchni z ażurowych płyt betonowych, zaprojektowano ułożenie płyt na podsypce cementowo-piaskowej i podbudowie z tłucznia kamiennego oraz pobocza na tym odcinku utwardzone kruszywem łamanym. Dodatkowo projektuje się wykonanie robót wykończeniowych, tj. plantowanie skarp wykopów i nasypów oraz uporządkowaniu spływu wód opadowych.

4. Przekrój normalny i konstrukcja nawierzchni
Konstrukcję nawierzchni jezdni przyjęto w oparciu o Rozporządzenie Ministra Transportu
i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, Załącznik nr 5, "Projektowanie konstrukcji nawierzchni dróg" - pkt. 5.6.1. Drogi o ruchu kategorii KR1, z zastosowaniem nawierzchni z ażurowych płyt betonowych oraz w oparciu o ustalenia zawarte
z Zamawiającym. Przyjęto następujące konstrukcje:

Konstrukcja jezdni na odcinku od km 0+250 do km 0+400
● 12,5 cm nawierzchnia z betonowych płyt ażurowych JOMB 100x75x12,5 cm, zbrojonych dwuwarstwowo,
● 5 cm podsypka cementowo-piaskowa 1:4,
● 15 cm podbudowa z tłucznia kamiennego 31,5 / 63 mm, stabilizowana mechanicznie,
● istniejące podłoże gruntowe – zagęszczone do wskaźnika Is=1,00 normalnej próby Proctora.

Cechy techniczne płyty JOMB:
• Kształt: prostopadłościan
• Wymiary: 100x75x12,5cm,
• Spełnia wymagania normy: PN-EN 1339
• Zbrojenie: podwójne - siatka z prętów grubości 6 mm,
• Klasa betonu użytego do produkcji płyty jumbo: C25/30
• Powierzchnia jednej płyty jumbo brutto: 0,75 m2
• Powierzchnia czynna biologicznie w jednej płycie jumbo:
• Powierzchnia otworów: 11,6% (0,0874 m2)
• Powierzchni betonu: 88,4% (0,6626 m2)
• Waga - płyta typu JOMB o wymiarach 100x75x12,5cm waży około 165kg

Zastosowane płyty winny być wytwarzane i produkowane w oparciu o kompleksową dokumentację techniczną i winny posiadać stosowne dokumenty stanowiące podstawę do ich wbudowania.

Konstrukcja poboczy:
Pobocza utwardzone na odcinku od km 0+250 do km 0+400 o szerokości 0,30 m:
● 17 cm utwardzenie poboczy z mieszanki niezwiązanej (kruszywo łamane) 0/63 mm
stabilizowana mechanicznie.
● podłoże gruntowe – zagęszczone do wskaźnika Is=1,00.
Na pozostałych odcinkach zaprojektowano pobocza ziemne o szerokościach 0,75 m.
Szczegóły rozwiązań konstrukcyjnych zawarto w załączniku graficznym na rysunku nr 3 "Przekroje normalne / konstrukcyjne".
Zestawienie powierzchni projektowanych elementów drogi:
● nawierzchnia jezdni drogi z płyt betonowych ażurowych JOMB - 420,00 m2

5. Przebieg niwelety w przekroju podłużnym i poprzecznym wraz
z odwodnieniem
Przebieg projektowanej niwelety jezdni został dostosowany do istniejącego stanu i przebiegu drogi, z uwzględnieniem spadków przyległego terenu. Projekt nie przewiduje zmiany istniejącego pochylenia niwelety jezdni. Niweleta jezdni na odcinku o nawierzchni tłuczniowej podnosi się średnio o 15 cm, na odcinku o nawierzchni z płyt drogowych podnosi się średnio o 32 cm.
Na modernizowanym (przebudowa) odcinku drogi założenia projektowe przewidują osiągnięcie poprzecznego profilu jezdni ze spadkiem dwustronnym o wartości na prostej i na łukach poziomych 3% oraz uzyskanie spadku 5% na poboczach drogi.
System odwodnienia drogi pozostanie bez zmian jako powierzchniowy z odprowadzeniem wód w kierunku istniejącego potoku. Przy przebudowie drogi należy odcinkowo wykonać oczyszczenie otwartych rowów ziemnych, z zachowaniem istniejących spadków. Projekt nie wprowadza zmian kierunków i sposobu odprowadzania wód opadowych w stosunku do stanu istniejącego.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45233142-6 - Roboty w zakresie naprawy dróg

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45233141-9 - Roboty w zakresie konserwacji dróg

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 30 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy, polegać one będą na wykonaniu remontów cząstkowych nawierzchni utwardzonych/ulepszonych dróg gminnych na terenie gminy Bircza w zakresie do 40 % ilości podanej w zamówieniu podstawowym. Wartość tych robót została uwzględniona przy obliczeniu całkowitej wartości zamówienia. Ewentualne zamówienia udzielone zostaną na podobnych warunkach umownych jak zamówienie podstawowe. Cena negocjowana będzie w oparciu o aktualny poziom cen rynkowych. Możliwość udzielenia zamówienia w trybie art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy jest jedynie uprawnieniem Zamawiającego i nie stanowi żadnego wiążącego zobowiązania. Roboty podobne dla robót drogowych będących przedmiotem postępowania przetargowego polegać będą na wykonaniu prac drogowych dotyczących m.in.
- korytowanie, wykonanie podbudowy z kruszywa naturalnego, wykonanie nawierzchni tłucznia kamiennego i nawierzchni z ażurowych płyt drogowych, wykonanie utwardzenia poboczy kruszywem łamanym i poboczy. Dla uporządkowania spływu wód opadowych konieczne może być odcinkowe odtworzenie i oczyszczenie rowów drogowych, a także oczyszczenia i/lub przebudowy przepustów pod zjazdami.

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Punktowo

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rękojmi

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli:
a) Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował co najmniej 1 osobą pełniącą funkcję kierownika budowy która:
posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa
- która uczestniczyła przy realizacji co najmniej jednej zakończonej roboty w zakresie przedmiotu zamówienia przez cały okres jej trwania (tj. od momentu przekazania placu budowy do momentu dokonania odbioru końcowego robót),

Zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (tekst jednolity: Dz.U.
z 2020 r. poz. 1333 z późn. zm.) za uprawnienia budowlane odpowiadające wyżej wymienionym uznane zostaną uprawnienia, które wydane zostały na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu – EFTA z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2020 r. poz. 220 t.j.).

Wszystkie w/w osoby kadry technicznej muszą posługiwać się językiem polskim lub w przypadku braku znajomości języka polskiego przez w/w osoby, Wykonawca zobowiązany jest na własny koszt do zapewnienia tłumacza języka polskiego w celu stałego bieżącego i symultanicznego tłumaczenia w kontaktach pomiędzy Zamawiającym a personelem Wykonawcy.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: a) wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (wzór wykazu stanowi załącznik nr 4 do SWZ),

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Nie dotyczy

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Nie dotyczy

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

19.5.1. Formularz ofertowy – wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SWZ,
19.5.2. Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnieniu warunków w postępowaniu w zakresie wskazanym w pkt 19.2 SWZ – wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SWZ,
19.5.3. OŚWIADZCENIE podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału
w postępowaniu – wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SWZ (jeżeli dotyczy)
19.5.4. OŚWIADCZENIE wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia z którego wynika, które roboty budowlane lub dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy; wg wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SWZ (jeżeli dotyczy)
19.5.5. ZOBOWIĄZANIE podmiotu udostępniającego zasoby wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SWZ (jeżeli dotyczy)
19.5.6. Pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania wykonawcy - jeżeli w imieniu wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w ppkt 19.7.2 Warunek ten dotyczy również odpowiednio osoby działającej w imieniu wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego oraz podwykonawców. Pełnomocnictwo to musi w swej treści jednoznacznie wskazywać uprawnienie do podpisania oferty.
19.5.7. Zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa; (jeżeli dotyczy).
19.5.8. WYKAZ ROZWIĄZAŃ RÓWNOWAŻNYCH wykonawca załącza do oferty wykaz rozwiązań równoważnych z jego opisem lub normami; (jeżeli dotyczy)

19.6. Podmiotowe środki dowodowe, w tym oświadczenie, o którym mowa w niniejszym pkt 19.5.4 oraz zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, oraz pełnomocnictwo przekazuje się w postaci elektronicznej opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (spółki cywilne/ konsorcja)
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego oferta przedstawiona przez dwóch lub więcej Wykonawców (współpartnerów) wchodzących w skład konsorcjum lub spółki cywilnej musi być przedstawiona, jako jedna oferta, od jednego podmiotu i spełniać następujące wymagania:
1) Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika (lidera)
do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu
i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego. Umocowanie należy przedłożyć wraz z ofertą – treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania
2) Wszelka korespondencja będzie prowadzona przez zamawiającego wyłącznie
z pełnomocnikiem (liderem)
3) Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego, zostanie wybrana, zamawiający zastrzega możliwość żądania przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, przedłożenia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
4) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia
z postępowania oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy
z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu składa każdy
z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
5) wypełniając formularz oferty, jak również inne dokumenty powołujące się na „Wykonawcę” należy wpisać dane dotyczące wszystkich współpartnerów, a nie ich pełnomocnika – lidera lub jednego ze współpartnerów.
6) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane lub dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zmiany postanowień umowy można dokonać również w przypadku:
a) zmniejszenia zakresu przedmiotu umowy z przyczyn o obiektywnym charakterze, istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie części zakresu realizacji umowy nie leży
w interesie publicznym; w takim przypadku sporządzony przez strony zostanie protokół określający wartość zmniejszenia zakresu przedmiotu umowy na podstawie kosztorysu ofertowego wykonawcy stanowiącego załącznik do niniejszej umowy;
b) nastąpi konieczność skrócenia terminu realizacji umowy ze względu na zmniejszenie zakresów rzeczowych zamówienia na roboty budowlane zaakceptowanych przez Zamawiającego;
c) zmian teleadresowych Stron umowy określonych w umowie;
d) w przypadku wystąpienia obiektywnych zmian ocenianych jako korzystne dla Zamawiającego;
e) wystąpienia robót dodatkowych (o których mowa w art. 455 ust. 1 pkt 3 lub/i art. 455 ust. 2 ustawy Pzp), lub innych zamówień powiązanych, niezbędnych do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego, których wykonanie stało się konieczne lub celowe i które mają wpływ na realizację niniejszego zamówienia.
W przypadku konieczności zrealizowania robót dodatkowych (o których mowa w art. 455 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp), sporządzony przez strony zostanie protokół konieczności określający wartość zwiększenia zakresu przedmiotu umowy a rozliczenie tych robót, nastąpi w oparciu
o ceny jednostkowe robót zawarte w kosztorysie ofertowym wykonawcy stanowiącego załącznik do niniejszej umowy lub w przypadku braku takiej ceny na podstawie kosztorysu opracowanego na bazie nośników cen na podstawie których sporządzono kosztorys: 1) stawka roboczogodziny: …zł/r-g, 2) koszty ogólne (pośrednie): … (od R+S), 3) koszty zakupu materiałów: … (do M), 4) zysk: … (do R+S+KOR+KOS),5) podatek VAT: … %,
oraz udokumentowanych cen materiałów nie wyższych niż średnie ceny materiałów
dla województwa podkarpackiego opublikowane w Wydawnictwie Sekocenbud, Orgbud, Wacetob dla kwartału, w którym wykonywane były roboty.W przypadku braku powyższych danych ceny uzgodnione zostaną przez strony umowy. W przypadku konieczności zrealizowania robót dodatkowych (o których mowa w art. 455 ust. 1 pkt 3 lub/i art. 455 ust. 2 ustawy Pzp) sporządzony przez strony zostanie protokół określający wartość zwiększenia zakresu przedmiotu umowy na podstawie kosztorysu ofertowego wykonawcy stanowiącego załącznik do niniejszej umowy;
f) wystąpienia konieczności wykonania robót zamiennych w stosunku do przewidzianych dokumentacją przetargową w sytuacji, gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne
do prawidłowego, tj.: zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami wykonania przedmiotu umowy określonego w § 1 ust. 1 niniejszej umowy. W przypadku konieczności zrealizowania robót zamiennych sporządzony przez strony zostanie na podstawie kosztorysu ofertowego wykonawcy protokół różnicowy stanowiącego załącznik do niniejszej umowy.
11. Zmiany do umowy może inicjować Zamawiający lub Wykonawca składając pisemny wniosek do drugiej strony.
12. Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności, przy czym do zmiany, o której mowa w ust. 8 wystarczające jest jednostronne, pisemne oświadczenie Zamawiającego.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2021-10-06 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/bircza

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-10-06 10:15

8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-11-04

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Protokół, oferty oraz wszelkie oświadczenia i zaświadczenia składane w postępowaniu o zamówienie publiczne są jawne. Jeśli oferta zawiera informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2020 r. poz. 1913), Wykonawca powinien nie później niż w terminie składania ofert, zastrzec, że nie mogą one być udostępnione oraz wykazać, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, powinien przekazać je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku. Zamawiający udostępni na wniosek zainteresowanego jawną część dokumentacji.
19.13.1 Zastrzeżenie informacji, które nie stanowią tajemnicy przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji będzie traktowane, jako bezskuteczne i skutkować będzie ich odtajnieniem.
19.14 Wycofanie złożonej oferty
Przed upływem terminu składania ofert, Wykonawca może wycofać ofertę. W tym celu należy postępować zgodnie z Instrukcją dla Wykonawcy dostępnej na Platformie. Wykonawca po upływie składania ofert nie może skutecznie dokonać zmiany ani wycofania ofert.
19.14.1 Wszystkie koszty związane z uczestnictwem w postępowaniu, w szczególności z przygotowaniem i złożeniem oferty ponosi Wykonawca składający ofertę. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.