eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Jelenia GóraZimowe utrzymanie dróg powiatowych na terenie powiatu karkonoskiego w sezonie: 2021-2022



Ogłoszenie z dnia 2021-09-21


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Zimowe utrzymanie dróg powiatowych na terenie powiatu karkonoskiego w sezonie: 2021-2022

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Nazwa zamawiającego: Powiat Karkonoski - Starostwo Powiatowe w Jeleniej Górze

1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 230821492

1.4.) Adres zamawiającego:

1.4.1.) Ulica: Kochanowskiego 10

1.4.2.) Miejscowość: Jelenia Góra

1.4.3.) Kod pocztowy: 58-500

1.4.4.) Województwo: dolnośląskie

1.4.5.) Kraj: Polska

1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL515 - Jeleniogórski

1.4.7.) Numer telefonu: 75 6473102, 75 6473103, 75 6473119

1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: bzp@powiatkarkonoski.eu

1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.powiatkarkonoski.eu/5918

1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00187675

2.2.) Data ogłoszenia: 2021-09-21

SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA

3.1.) Nazwa zmienianego ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu,

3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2021/BZP 00181762/01

3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia (Część zamówienia nr 1)

Przed zmianą:
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług związanych z kompleksowym zimowym utrzymaniem dróg powiatowych na terenie gminy Podgórzyn w sezonie zimowym 2021/2022.
2. Wymagany termin realizacji zamówienia – od dnia 15 listopada 2021 r. do dnia 15 maja 2022 r., w tym:
1) zakres prac, wskazany w ust. 3 pkt 1-2, będzie realizowany w terminie od dnia 15.11.2021 r. do dnia 30.04.2022 r.,
2) zakres prac, wskazany w ust. 3 pkt 3, będzie realizowany w terminie od dnia
01.05.2022 r. do dnia 15.05.2022 r.
3. Kompleksowe zimowe utrzymanie dróg powiatowych w szczególności polega na:
1) oczyszczaniu ze śniegu oraz błota pośniegowego nawierzchni wyznaczonych dróg powiatowych (jezdnia, chodniki, pobocza utwardzone z kostki brukowej betonowej lub kamiennej, zatoki autobusowe, mijanki) położonych w granicach administracyjnych gminy Podgórzyn;
2) zwalczaniu śliskości drogi do stanu umożliwiającego bezpieczną przejezdność wyznaczonych odcinków dróg powiatowych w granicach administracyjnych gminy Podgórzyn przy pomocy materiałów uszorstniających i środków chemicznych;
3) sprzątaniu zanieczyszczeń pozimowych z jezdni, chodników i poboczy oraz studzienek deszczowych, ściekowych po zakończeniu sezonu zimowego 2021/2022.
4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz wytyczne dotyczące sposobu realizacji usługi, a także wykaz odcinków dróg powiatowych podlegających zimowemu utrzymaniu, zostały określone w Opisie przedmiotu zamówienia, stanowiącym Załącznik Nr 5 do Specyfikacji Warunków Zamówienia.
5. Wykonawca odpowiada za teren, na którym wykonywana będzie usługa, a także bezpieczeństwo podczas realizacji zamówienia w okresie, o którym mowa w ust. 2.
6. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność w stosunku do Zamawiającego oraz osób trzecich za szkody, wypadki i kolizje drogowe, a także inne zdarzenia spowodowane zaniechaniem wykonywanych prac lub na skutek niedostatecznego lub niezgodnego z umową i obowiązującymi przepisami wykonywania prac przy realizacji przedmiotu zamówienia. Za bezpieczeństwo ruchu w obrębie odcinków dróg, na których będzie prowadzone zimowe utrzymanie, od chwili ich rozpoczęcia aż do ostatecznego zakończenia sezonu zimowego, odpowiada Wykonawca.
7. Wybrany Wykonawca – w okresie trwania umowy, tj. od dnia 15.11.2021 r. do dnia 15.05.2022 r. – zobowiązany jest do posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, w szczególności obejmującej zimowe utrzymanie dróg, na sumę gwarancyjną w wysokości co najmniej 100 000,00 zł;
8. Wykonawca zobowiązany jest – najpóźniej do dnia 15.11.2021 r. – przedłożyć Zamawiającemu poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię dokumentu potwierdzającego posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w okresie od dnia 15.11.2021 r. do dnia 15.05.2022 r., na sumę gwarancyjną w wysokości określonej w ust. 7. W przypadku przedłożenia dokumentu, z którego wynikać będzie, że okres ważności ubezpieczenia OC wygaśnie przed dniem 15.05.2022 r., Wykonawca będzie zobowiązany do przedłużenia ważności tego ubezpieczenia lub zawarcia kolejnej umowy ubezpieczeniowej, i przedłożenia Zamawiającemu najpóźniej w dniu, w którym upływa ważność pierwotnego ubezpieczenia, poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii dokumentu potwierdzającego ciągłość ubezpieczenia OC – z zachowaniem opisanych powyżej wymagań Zamawiającego.
9. Wykonawca zobowiązany jest realizować przedmiot zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami i warunkami technicznymi, w szczególności zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 27 października 2005 r. w sprawie rodzajów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach (Dz. U. z 2005 r. Nr 230, poz. 1960).
10. W okresie wskazanym w ust. 2 pkt 1, Wykonawca winien dysponować placem do składowania materiałów uszorstniających i chemicznych, stosowanych do posypywania dróg, usytuowanym w odległości nie większej niż 20 km od granic administracyjnych gminy Podgórzyn, aby zapewnić terminową realizację usługi, bez opóźnień wynikających z konieczności dojazdu w wymaganym czasie do miejsca świadczenia usługi.
11. Wykonawca zobowiązany jest do podjęcia działań natychmiast po wystąpieniu opadów śniegu lub marznącego deszczu, lub stwierdzeniu wystąpienia śliskości zimowej na drogach powiatowych, nie później jednak niż w terminie do 90 minut (przy czym Wykonawca może zaoferować skrócenie tego czasu) od stwierdzenia wystąpienia zjawiska atmosferycznego (opadów lub śliskości). Jednocześnie Wykonawca zobowiązany jest realizować usługę zimowego utrzymania dróg powiatowych w w/w terminie również po otrzymaniu od Zamawiającego informacji o konieczności podjęcia działania na danej drodze lub drogach, lub na określonych odcinkach drogi/dróg. Informację o konieczności podjęcia działania Zamawiający przekazuje Wykonawcy telefonicznie (w tym połączenia głosowe i wiadomości tekstowe sms), mailowo lub pisemnie.
12. Czas przystąpienia przez Wykonawcę do realizacji usługi od momentu otrzymania od Zamawiającego informacji o konieczności podjęcia działania wynosi maksymalnie do 90 minut (przy czym Wykonawca może zaoferować skrócenie tego czasu).
13. Wykonawca – w wyniku otrzymania od Zamawiającego informacji o konieczności podjęcia działania – zobowiązany jest przystąpić do realizacji usługi w czasie określonym w ust. 12 oraz powiadomić Zamawiającego telefonicznie (w tym połączenia głosowe i wiadomości tekstowe sms) o rozpoczęciu działania – w celu zweryfikowania przez Zamawiającego ustalonego czasu przystąpienia do realizacji usługi.
14. O wykonaniu usługi Wykonawca informuje Zamawiającego telefonicznie lub mailowo w dniu wykonania usługi, a najpóźniej w dniu następnym – określając zakres wykonanych prac oraz użyte środki.

Po zmianie:
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług związanych z kompleksowym zimowym utrzymaniem dróg powiatowych na terenie gminy Podgórzyn w sezonie zimowym 2021/2022.
2. Wymagany termin realizacji zamówienia – od dnia 15 listopada 2021 r. do dnia 15 maja 2022 r., w tym:
1) zakres prac, wskazany w ust. 3 pkt 1-2, będzie realizowany w terminie od dnia 15.11.2021 r. do dnia 30.04.2022 r.,
2) zakres prac, wskazany w ust. 3 pkt 3, będzie realizowany w terminie od dnia
01.05.2022 r. do dnia 15.05.2022 r.
3. Kompleksowe zimowe utrzymanie dróg powiatowych w szczególności polega na:
1) oczyszczaniu ze śniegu oraz błota pośniegowego nawierzchni wyznaczonych dróg powiatowych (jezdnia, chodniki, pobocza utwardzone z kostki brukowej betonowej lub kamiennej, zatoki autobusowe, mijanki) położonych w granicach administracyjnych gminy Podgórzyn;
2) zwalczaniu śliskości drogi do stanu umożliwiającego bezpieczną przejezdność wyznaczonych odcinków dróg powiatowych w granicach administracyjnych gminy Podgórzyn przy pomocy materiałów uszorstniających i środków chemicznych;
3) sprzątaniu zanieczyszczeń pozimowych z jezdni, chodników i poboczy oraz studzienek deszczowych, ściekowych po zakończeniu sezonu zimowego 2021/2022.
4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz wytyczne dotyczące sposobu realizacji usługi, a także wykaz odcinków dróg powiatowych podlegających zimowemu utrzymaniu, zostały określone w Opisie przedmiotu zamówienia, stanowiącym Załącznik Nr 5 do Specyfikacji Warunków Zamówienia.
5. Wykonawca odpowiada za teren, na którym wykonywana będzie usługa, a także bezpieczeństwo podczas realizacji zamówienia w okresie, o którym mowa w ust. 2.
6. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność w stosunku do Zamawiającego oraz osób trzecich za szkody, wypadki i kolizje drogowe, a także inne zdarzenia spowodowane zaniechaniem wykonywanych prac lub na skutek niedostatecznego lub niezgodnego z umową i obowiązującymi przepisami wykonywania prac przy realizacji przedmiotu zamówienia. Za bezpieczeństwo ruchu w obrębie odcinków dróg, na których będzie prowadzone zimowe utrzymanie, od chwili ich rozpoczęcia aż do ostatecznego zakończenia sezonu zimowego, odpowiada Wykonawca.
7. Wybrany Wykonawca – w okresie trwania umowy, tj. od dnia 15.11.2021 r. do dnia 15.05.2022 r. – zobowiązany jest do posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, w szczególności obejmującej zimowe utrzymanie dróg, na sumę gwarancyjną w wysokości co najmniej 100 000,00 zł;
8. Wykonawca zobowiązany jest – najpóźniej do dnia 15.11.2021 r. – przedłożyć Zamawiającemu poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię dokumentu potwierdzającego posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w okresie od dnia 15.11.2021 r. do dnia 15.05.2022 r., na sumę gwarancyjną w wysokości określonej w ust. 7. W przypadku przedłożenia dokumentu, z którego wynikać będzie, że okres ważności ubezpieczenia OC wygaśnie przed dniem 15.05.2022 r., Wykonawca będzie zobowiązany do przedłużenia ważności tego ubezpieczenia lub zawarcia kolejnej umowy ubezpieczeniowej, i przedłożenia Zamawiającemu najpóźniej w dniu, w którym upływa ważność pierwotnego ubezpieczenia, poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii dokumentu potwierdzającego ciągłość ubezpieczenia OC – z zachowaniem opisanych powyżej wymagań Zamawiającego.
9. Wykonawca zobowiązany jest realizować przedmiot zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami i warunkami technicznymi, w szczególności zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 27 października 2005 r. w sprawie rodzajów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach (Dz. U. z 2005 r. Nr 230, poz. 1960).
10. W okresie wskazanym w ust. 2 pkt 1, Wykonawca winien dysponować placem do składowania materiałów uszorstniających i chemicznych, stosowanych do posypywania dróg, usytuowanym w odległości nie większej niż 20 km od granic administracyjnych gminy Podgórzyn, aby zapewnić terminową realizację usługi, bez opóźnień wynikających z konieczności dojazdu w wymaganym czasie do miejsca świadczenia usługi.
11. Wykonawca zobowiązany jest do podjęcia działań natychmiast po wystąpieniu opadów śniegu lub marznącego deszczu, lub stwierdzeniu wystąpienia śliskości zimowej na drogach powiatowych, nie później jednak niż w terminie do 90 minut (przy czym Wykonawca może zaoferować skrócenie tego czasu) od stwierdzenia wystąpienia zjawiska atmosferycznego (opadów lub śliskości). Jednocześnie Wykonawca zobowiązany jest realizować usługę zimowego utrzymania dróg powiatowych w w/w terminie również po otrzymaniu od Zamawiającego informacji o konieczności podjęcia działania na danej drodze lub drogach, lub na określonych odcinkach drogi/dróg. Informację o konieczności podjęcia działania Zamawiający przekazuje Wykonawcy telefonicznie (w tym połączenia głosowe i wiadomości tekstowe sms), mailowo lub pisemnie.
12. Czas przystąpienia przez Wykonawcę do realizacji usługi od momentu otrzymania od Zamawiającego informacji o konieczności podjęcia działania wynosi maksymalnie do 90 minut (przy czym Wykonawca może zaoferować skrócenie tego czasu).
13. Wykonawca – w wyniku otrzymania od Zamawiającego informacji o konieczności podjęcia działania – zobowiązany jest przystąpić do realizacji usługi w czasie określonym w ust. 12 oraz powiadomić Zamawiającego telefonicznie (w tym połączenia głosowe i wiadomości tekstowe sms) o rozpoczęciu działania – w celu zweryfikowania przez Zamawiającego ustalonego czasu przystąpienia do realizacji usługi.
14. O wykonaniu usługi Wykonawca informuje Zamawiającego telefonicznie lub mailowo w dniu wykonania usługi, a najpóźniej w dniu następnym – określając zakres wykonanych prac oraz użyte środki.
15. Jeśli wystąpią opady ciągłe i długotrwałe, czas reakcji, o którym mowa w ust. 11, na dane zjawisko atmosferyczne, liczony jest od momentu stwierdzenia wystąpienia tego zjawiska. Rozpoczęcie działań nie oznacza wykonania jednokrotnych czynności w zakresie zimowego utrzymania dróg. Jeśli zjawisko jest długotrwałe i ciągłe, Wykonawca w pełnym okresie jego trwania zapewnia utrzymanie powierzonych odcinków dróg powiatowych. Oznacza to, że w przypadku gdy ilość opadów śniegu lub marznącego deszczu uniemożliwiać będzie poruszanie się po drodze lub będzie stwarzać niebezpieczeństwo wypadku na drodze, Wykonawca zmuszony będzie wyjeżdżać kilkukrotnie na daną drogę/drogi w ciągu jednego dnia/nocy. Droga podczas intensywnych i długotrwałych opadów musi być utrzymana w sposób gwarantujący jej przejezdność i bezpieczne poruszanie się po niej.

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia (Część zamówienia nr 2)

Przed zmianą:
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług związanych z kompleksowym zimowym utrzymaniem dróg powiatowych na terenie gminy Janowice Wielkie w sezonie zimowym 2021/2022.
2. Wymagany termin realizacji zamówienia – od dnia 15 listopada 2021 r. do dnia 15 maja 2022 r., w tym:
1) zakres prac, wskazany w ust. 3 pkt 1-2, będzie realizowany w terminie od dnia 15.11.2021 r. do dnia 30.04.2022 r.,
2) zakres prac, wskazany w ust. 3 pkt 3, będzie realizowany w terminie od dnia
01.05.2022 r. do dnia 15.05.2022 r.
3. Kompleksowe zimowe utrzymanie dróg powiatowych w szczególności polega na:
1) oczyszczaniu ze śniegu oraz błota pośniegowego nawierzchni wyznaczonych dróg powiatowych (jezdnia, chodniki, pobocza utwardzone z kostki brukowej betonowej lub kamiennej, zatoki autobusowe, mijanki) położonych w granicach administracyjnych gminy Janowice Wielkie;
2) zwalczaniu śliskości drogi do stanu umożliwiającego bezpieczną przejezdność wyznaczonych odcinków dróg powiatowych w granicach administracyjnych gminy Janowice Wielkie przy pomocy materiałów uszorstniających i środków chemicznych;
3) sprzątaniu zanieczyszczeń pozimowych z jezdni, chodników i poboczy oraz studzienek deszczowych, ściekowych po zakończeniu sezonu zimowego 2021/2022.
4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz wytyczne dotyczące sposobu realizacji usługi, a także wykaz odcinków dróg powiatowych podlegających zimowemu utrzymaniu, zostały określone w Opisie przedmiotu zamówienia, stanowiącym Załącznik Nr 5 do Specyfikacji Warunków Zamówienia.
5. Wykonawca odpowiada za teren, na którym wykonywana będzie usługa, a także bezpieczeństwo podczas realizacji zamówienia w okresie, o którym mowa w ust. 2.
6. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność w stosunku do Zamawiającego oraz osób trzecich za szkody, wypadki i kolizje drogowe, a także inne zdarzenia spowodowane zaniechaniem wykonywanych prac lub na skutek niedostatecznego lub niezgodnego z umową i obowiązującymi przepisami wykonywania prac przy realizacji przedmiotu zamówienia. Za bezpieczeństwo ruchu w obrębie odcinków dróg, na których będzie prowadzone zimowe utrzymanie, od chwili ich rozpoczęcia aż do ostatecznego zakończenia sezonu zimowego, odpowiada Wykonawca.
7. Wybrany Wykonawca – w okresie trwania umowy, tj. od dnia 15.11.2021 r. do dnia 15.05.2022 r. – zobowiązany jest do posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, w szczególności obejmującej zimowe utrzymanie dróg, na sumę gwarancyjną w wysokości co najmniej 100 000,00 zł;
8. Wykonawca zobowiązany jest – najpóźniej do dnia 15.11.2021 r. – przedłożyć Zamawiającemu poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię dokumentu potwierdzającego posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w okresie od dnia 15.11.2021 r. do dnia 15.05.2022 r., na sumę gwarancyjną w wysokości określonej w ust. 7. W przypadku przedłożenia dokumentu, z którego wynikać będzie, że okres ważności ubezpieczenia OC wygaśnie przed dniem 15.05.2022 r., Wykonawca będzie zobowiązany do przedłużenia ważności tego ubezpieczenia lub zawarcia kolejnej umowy ubezpieczeniowej, i przedłożenia Zamawiającemu najpóźniej w dniu, w którym upływa ważność pierwotnego ubezpieczenia, poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii dokumentu potwierdzającego ciągłość ubezpieczenia OC – z zachowaniem opisanych powyżej wymagań Zamawiającego.
9. Wykonawca zobowiązany jest realizować przedmiot zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami i warunkami technicznymi, w szczególności zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 27 października 2005 r. w sprawie rodzajów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach (Dz. U. z 2005 r. Nr 230, poz. 1960).
10. W okresie wskazanym w ust. 2 pkt 1, Wykonawca winien dysponować placem do składowania materiałów uszorstniających i chemicznych, stosowanych do posypywania dróg, usytuowanym w odległości nie większej niż 20 km od granic administracyjnych gminy Janowice Wielkie, aby zapewnić terminową realizację usługi, bez opóźnień wynikających z konieczności dojazdu w wymaganym czasie do miejsca świadczenia usługi.
11. Wykonawca zobowiązany jest do podjęcia działań natychmiast po wystąpieniu opadów śniegu lub marznącego deszczu, lub stwierdzeniu wystąpienia śliskości zimowej na drogach powiatowych, nie później jednak niż w terminie do 90 minut (przy czym Wykonawca może zaoferować skrócenie tego czasu) od stwierdzenia wystąpienia zjawiska atmosferycznego (opadów lub śliskości). Jednocześnie Wykonawca zobowiązany jest realizować usługę zimowego utrzymania dróg powiatowych w w/w terminie również po otrzymaniu od Zamawiającego informacji o konieczności podjęcia działania na danej drodze lub drogach, lub na określonych odcinkach drogi/dróg. Informację o konieczności podjęcia działania Zamawiający przekazuje Wykonawcy telefonicznie (w tym połączenia głosowe i wiadomości tekstowe sms), mailowo lub pisemnie.
12. Czas przystąpienia przez Wykonawcę do realizacji usługi od momentu otrzymania od Zamawiającego informacji o konieczności podjęcia działania wynosi maksymalnie do 90 minut (przy czym Wykonawca może zaoferować skrócenie tego czasu).
13. Wykonawca – w wyniku otrzymania od Zamawiającego informacji o konieczności podjęcia działania – zobowiązany jest przystąpić do realizacji usługi w czasie określonym w ust. 12 oraz powiadomić Zamawiającego telefonicznie (w tym połączenia głosowe i wiadomości tekstowe sms) o rozpoczęciu działania – w celu zweryfikowania przez Zamawiającego ustalonego czasu przystąpienia do realizacji usługi.
14. O wykonaniu usługi Wykonawca informuje Zamawiającego telefonicznie lub mailowo w dniu wykonania usługi, a najpóźniej w dniu następnym – określając zakres wykonanych prac oraz użyte środki.

Po zmianie:
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług związanych z kompleksowym zimowym utrzymaniem dróg powiatowych na terenie gminy Janowice Wielkie w sezonie zimowym 2021/2022.
2. Wymagany termin realizacji zamówienia – od dnia 15 listopada 2021 r. do dnia 15 maja 2022 r., w tym:
1) zakres prac, wskazany w ust. 3 pkt 1-2, będzie realizowany w terminie od dnia 15.11.2021 r. do dnia 30.04.2022 r.,
2) zakres prac, wskazany w ust. 3 pkt 3, będzie realizowany w terminie od dnia
01.05.2022 r. do dnia 15.05.2022 r.
3. Kompleksowe zimowe utrzymanie dróg powiatowych w szczególności polega na:
1) oczyszczaniu ze śniegu oraz błota pośniegowego nawierzchni wyznaczonych dróg powiatowych (jezdnia, chodniki, pobocza utwardzone z kostki brukowej betonowej lub kamiennej, zatoki autobusowe, mijanki) położonych w granicach administracyjnych gminy Janowice Wielkie;
2) zwalczaniu śliskości drogi do stanu umożliwiającego bezpieczną przejezdność wyznaczonych odcinków dróg powiatowych w granicach administracyjnych gminy Janowice Wielkie przy pomocy materiałów uszorstniających i środków chemicznych;
3) sprzątaniu zanieczyszczeń pozimowych z jezdni, chodników i poboczy oraz studzienek deszczowych, ściekowych po zakończeniu sezonu zimowego 2021/2022.
4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz wytyczne dotyczące sposobu realizacji usługi, a także wykaz odcinków dróg powiatowych podlegających zimowemu utrzymaniu, zostały określone w Opisie przedmiotu zamówienia, stanowiącym Załącznik Nr 5 do Specyfikacji Warunków Zamówienia.
5. Wykonawca odpowiada za teren, na którym wykonywana będzie usługa, a także bezpieczeństwo podczas realizacji zamówienia w okresie, o którym mowa w ust. 2.
6. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność w stosunku do Zamawiającego oraz osób trzecich za szkody, wypadki i kolizje drogowe, a także inne zdarzenia spowodowane zaniechaniem wykonywanych prac lub na skutek niedostatecznego lub niezgodnego z umową i obowiązującymi przepisami wykonywania prac przy realizacji przedmiotu zamówienia. Za bezpieczeństwo ruchu w obrębie odcinków dróg, na których będzie prowadzone zimowe utrzymanie, od chwili ich rozpoczęcia aż do ostatecznego zakończenia sezonu zimowego, odpowiada Wykonawca.
7. Wybrany Wykonawca – w okresie trwania umowy, tj. od dnia 15.11.2021 r. do dnia 15.05.2022 r. – zobowiązany jest do posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, w szczególności obejmującej zimowe utrzymanie dróg, na sumę gwarancyjną w wysokości co najmniej 100 000,00 zł;
8. Wykonawca zobowiązany jest – najpóźniej do dnia 15.11.2021 r. – przedłożyć Zamawiającemu poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię dokumentu potwierdzającego posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w okresie od dnia 15.11.2021 r. do dnia 15.05.2022 r., na sumę gwarancyjną w wysokości określonej w ust. 7. W przypadku przedłożenia dokumentu, z którego wynikać będzie, że okres ważności ubezpieczenia OC wygaśnie przed dniem 15.05.2022 r., Wykonawca będzie zobowiązany do przedłużenia ważności tego ubezpieczenia lub zawarcia kolejnej umowy ubezpieczeniowej, i przedłożenia Zamawiającemu najpóźniej w dniu, w którym upływa ważność pierwotnego ubezpieczenia, poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii dokumentu potwierdzającego ciągłość ubezpieczenia OC – z zachowaniem opisanych powyżej wymagań Zamawiającego.
9. Wykonawca zobowiązany jest realizować przedmiot zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami i warunkami technicznymi, w szczególności zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 27 października 2005 r. w sprawie rodzajów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach (Dz. U. z 2005 r. Nr 230, poz. 1960).
10. W okresie wskazanym w ust. 2 pkt 1, Wykonawca winien dysponować placem do składowania materiałów uszorstniających i chemicznych, stosowanych do posypywania dróg, usytuowanym w odległości nie większej niż 20 km od granic administracyjnych gminy Janowice Wielkie, aby zapewnić terminową realizację usługi, bez opóźnień wynikających z konieczności dojazdu w wymaganym czasie do miejsca świadczenia usługi.
11. Wykonawca zobowiązany jest do podjęcia działań natychmiast po wystąpieniu opadów śniegu lub marznącego deszczu, lub stwierdzeniu wystąpienia śliskości zimowej na drogach powiatowych, nie później jednak niż w terminie do 90 minut (przy czym Wykonawca może zaoferować skrócenie tego czasu) od stwierdzenia wystąpienia zjawiska atmosferycznego (opadów lub śliskości). Jednocześnie Wykonawca zobowiązany jest realizować usługę zimowego utrzymania dróg powiatowych w w/w terminie również po otrzymaniu od Zamawiającego informacji o konieczności podjęcia działania na danej drodze lub drogach, lub na określonych odcinkach drogi/dróg. Informację o konieczności podjęcia działania Zamawiający przekazuje Wykonawcy telefonicznie (w tym połączenia głosowe i wiadomości tekstowe sms), mailowo lub pisemnie.
12. Czas przystąpienia przez Wykonawcę do realizacji usługi od momentu otrzymania od Zamawiającego informacji o konieczności podjęcia działania wynosi maksymalnie do 90 minut (przy czym Wykonawca może zaoferować skrócenie tego czasu).
13. Wykonawca – w wyniku otrzymania od Zamawiającego informacji o konieczności podjęcia działania – zobowiązany jest przystąpić do realizacji usługi w czasie określonym w ust. 12 oraz powiadomić Zamawiającego telefonicznie (w tym połączenia głosowe i wiadomości tekstowe sms) o rozpoczęciu działania – w celu zweryfikowania przez Zamawiającego ustalonego czasu przystąpienia do realizacji usługi.
14. O wykonaniu usługi Wykonawca informuje Zamawiającego telefonicznie lub mailowo w dniu wykonania usługi, a najpóźniej w dniu następnym – określając zakres wykonanych prac oraz użyte środki.
15. Jeśli wystąpią opady ciągłe i długotrwałe, czas reakcji, o którym mowa w ust. 11, na dane zjawisko atmosferyczne, liczony jest od momentu stwierdzenia wystąpienia tego zjawiska. Rozpoczęcie działań nie oznacza wykonania jednokrotnych czynności w zakresie zimowego utrzymania dróg. Jeśli zjawisko jest długotrwałe i ciągłe, Wykonawca w pełnym okresie jego trwania zapewnia utrzymanie powierzonych odcinków dróg powiatowych. Oznacza to, że w przypadku gdy ilość opadów śniegu lub marznącego deszczu uniemożliwiać będzie poruszanie się po drodze lub będzie stwarzać niebezpieczeństwo wypadku na drodze, Wykonawca zmuszony będzie wyjeżdżać kilkukrotnie na daną drogę/drogi w ciągu jednego dnia/nocy. Droga podczas intensywnych i długotrwałych opadów musi być utrzymana w sposób gwarantujący jej przejezdność i bezpieczne poruszanie się po niej.

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia (Część zamówienia nr 3)

Przed zmianą:
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług związanych z kompleksowym zimowym utrzymaniem dróg powiatowych na terenie gminy Jeżow Sudecki w sezonie zimowym 2021/2022.
2. Wymagany termin realizacji zamówienia – od dnia 15 listopada 2021 r. do dnia 15 maja 2022 r., w tym:
1) zakres prac, wskazany w ust. 3 pkt 1-2, będzie realizowany w terminie od dnia 15.11.2021 r. do dnia 30.04.2022 r.,
2) zakres prac, wskazany w ust. 3 pkt 3, będzie realizowany w terminie od dnia
01.05.2022 r. do dnia 15.05.2022 r.
3. Kompleksowe zimowe utrzymanie dróg powiatowych w szczególności polega na:
1) oczyszczaniu ze śniegu oraz błota pośniegowego nawierzchni wyznaczonych dróg powiatowych (jezdnia, chodniki, pobocza utwardzone z kostki brukowej betonowej lub kamiennej, zatoki autobusowe, mijanki) położonych w granicach administracyjnych gminy Jeżow Sudecki;
2) zwalczaniu śliskości drogi do stanu umożliwiającego bezpieczną przejezdność wyznaczonych odcinków dróg powiatowych w granicach administracyjnych gminy Jeżow Sudecki przy pomocy materiałów uszorstniających i środków chemicznych;
3) sprzątaniu zanieczyszczeń pozimowych z jezdni, chodników i poboczy oraz studzienek deszczowych, ściekowych po zakończeniu sezonu zimowego 2021/2022.
4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz wytyczne dotyczące sposobu realizacji usługi, a także wykaz odcinków dróg powiatowych podlegających zimowemu utrzymaniu, zostały określone w Opisie przedmiotu zamówienia, stanowiącym Załącznik Nr 5 do Specyfikacji Warunków Zamówienia.
5. Wykonawca odpowiada za teren, na którym wykonywana będzie usługa, a także bezpieczeństwo podczas realizacji zamówienia w okresie, o którym mowa w ust. 2.
6. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność w stosunku do Zamawiającego oraz osób trzecich za szkody, wypadki i kolizje drogowe, a także inne zdarzenia spowodowane zaniechaniem wykonywanych prac lub na skutek niedostatecznego lub niezgodnego z umową i obowiązującymi przepisami wykonywania prac przy realizacji przedmiotu zamówienia. Za bezpieczeństwo ruchu w obrębie odcinków dróg, na których będzie prowadzone zimowe utrzymanie, od chwili ich rozpoczęcia aż do ostatecznego zakończenia sezonu zimowego, odpowiada Wykonawca.
7. Wybrany Wykonawca – w okresie trwania umowy, tj. od dnia 15.11.2021 r. do dnia 15.05.2022 r. – zobowiązany jest do posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, w szczególności obejmującej zimowe utrzymanie dróg, na sumę gwarancyjną w wysokości co najmniej 100 000,00 zł;
8. Wykonawca zobowiązany jest – najpóźniej do dnia 15.11.2021 r. – przedłożyć Zamawiającemu poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię dokumentu potwierdzającego posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w okresie od dnia 15.11.2021 r. do dnia 15.05.2022 r., na sumę gwarancyjną w wysokości określonej w ust. 7. W przypadku przedłożenia dokumentu, z którego wynikać będzie, że okres ważności ubezpieczenia OC wygaśnie przed dniem 15.05.2022 r., Wykonawca będzie zobowiązany do przedłużenia ważności tego ubezpieczenia lub zawarcia kolejnej umowy ubezpieczeniowej, i przedłożenia Zamawiającemu najpóźniej w dniu, w którym upływa ważność pierwotnego ubezpieczenia, poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii dokumentu potwierdzającego ciągłość ubezpieczenia OC – z zachowaniem opisanych powyżej wymagań Zamawiającego.
9. Wykonawca zobowiązany jest realizować przedmiot zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami i warunkami technicznymi, w szczególności zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 27 października 2005 r. w sprawie rodzajów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach (Dz. U. z 2005 r. Nr 230, poz. 1960).
10. W okresie wskazanym w ust. 2 pkt 1, Wykonawca winien dysponować placem do składowania materiałów uszorstniających i chemicznych, stosowanych do posypywania dróg, usytuowanym w odległości nie większej niż 20 km od granic administracyjnych gminy Jeżow Sudecki, aby zapewnić terminową realizację usługi, bez opóźnień wynikających z konieczności dojazdu w wymaganym czasie do miejsca świadczenia usługi.
11. Wykonawca zobowiązany jest do podjęcia działań natychmiast po wystąpieniu opadów śniegu lub marznącego deszczu, lub stwierdzeniu wystąpienia śliskości zimowej na drogach powiatowych, nie później jednak niż w terminie do 90 minut (przy czym Wykonawca może zaoferować skrócenie tego czasu) od stwierdzenia wystąpienia zjawiska atmosferycznego (opadów lub śliskości). Jednocześnie Wykonawca zobowiązany jest realizować usługę zimowego utrzymania dróg powiatowych w w/w terminie również po otrzymaniu od Zamawiającego informacji o konieczności podjęcia działania na danej drodze lub drogach, lub na określonych odcinkach drogi/dróg. Informację o konieczności podjęcia działania Zamawiający przekazuje Wykonawcy telefonicznie (w tym połączenia głosowe i wiadomości tekstowe sms), mailowo lub pisemnie.
12. Czas przystąpienia przez Wykonawcę do realizacji usługi od momentu otrzymania od Zamawiającego informacji o konieczności podjęcia działania wynosi maksymalnie do 90 minut (przy czym Wykonawca może zaoferować skrócenie tego czasu).
13. Wykonawca – w wyniku otrzymania od Zamawiającego informacji o konieczności podjęcia działania – zobowiązany jest przystąpić do realizacji usługi w czasie określonym w ust. 12 oraz powiadomić Zamawiającego telefonicznie (w tym połączenia głosowe i wiadomości tekstowe sms) o rozpoczęciu działania – w celu zweryfikowania przez Zamawiającego ustalonego czasu przystąpienia do realizacji usługi.
14. O wykonaniu usługi Wykonawca informuje Zamawiającego telefonicznie lub mailowo w dniu wykonania usługi, a najpóźniej w dniu następnym – określając zakres wykonanych prac oraz użyte środki.

Po zmianie:
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług związanych z kompleksowym zimowym utrzymaniem dróg powiatowych na terenie gminy Jeżow Sudecki w sezonie zimowym 2021/2022.
2. Wymagany termin realizacji zamówienia – od dnia 15 listopada 2021 r. do dnia 15 maja 2022 r., w tym:
1) zakres prac, wskazany w ust. 3 pkt 1-2, będzie realizowany w terminie od dnia 15.11.2021 r. do dnia 30.04.2022 r.,
2) zakres prac, wskazany w ust. 3 pkt 3, będzie realizowany w terminie od dnia
01.05.2022 r. do dnia 15.05.2022 r.
3. Kompleksowe zimowe utrzymanie dróg powiatowych w szczególności polega na:
1) oczyszczaniu ze śniegu oraz błota pośniegowego nawierzchni wyznaczonych dróg powiatowych (jezdnia, chodniki, pobocza utwardzone z kostki brukowej betonowej lub kamiennej, zatoki autobusowe, mijanki) położonych w granicach administracyjnych gminy Jeżow Sudecki;
2) zwalczaniu śliskości drogi do stanu umożliwiającego bezpieczną przejezdność wyznaczonych odcinków dróg powiatowych w granicach administracyjnych gminy Jeżow Sudecki przy pomocy materiałów uszorstniających i środków chemicznych;
3) sprzątaniu zanieczyszczeń pozimowych z jezdni, chodników i poboczy oraz studzienek deszczowych, ściekowych po zakończeniu sezonu zimowego 2021/2022.
4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz wytyczne dotyczące sposobu realizacji usługi, a także wykaz odcinków dróg powiatowych podlegających zimowemu utrzymaniu, zostały określone w Opisie przedmiotu zamówienia, stanowiącym Załącznik Nr 5 do Specyfikacji Warunków Zamówienia.
5. Wykonawca odpowiada za teren, na którym wykonywana będzie usługa, a także bezpieczeństwo podczas realizacji zamówienia w okresie, o którym mowa w ust. 2.
6. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność w stosunku do Zamawiającego oraz osób trzecich za szkody, wypadki i kolizje drogowe, a także inne zdarzenia spowodowane zaniechaniem wykonywanych prac lub na skutek niedostatecznego lub niezgodnego z umową i obowiązującymi przepisami wykonywania prac przy realizacji przedmiotu zamówienia. Za bezpieczeństwo ruchu w obrębie odcinków dróg, na których będzie prowadzone zimowe utrzymanie, od chwili ich rozpoczęcia aż do ostatecznego zakończenia sezonu zimowego, odpowiada Wykonawca.
7. Wybrany Wykonawca – w okresie trwania umowy, tj. od dnia 15.11.2021 r. do dnia 15.05.2022 r. – zobowiązany jest do posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, w szczególności obejmującej zimowe utrzymanie dróg, na sumę gwarancyjną w wysokości co najmniej 100 000,00 zł;
8. Wykonawca zobowiązany jest – najpóźniej do dnia 15.11.2021 r. – przedłożyć Zamawiającemu poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię dokumentu potwierdzającego posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w okresie od dnia 15.11.2021 r. do dnia 15.05.2022 r., na sumę gwarancyjną w wysokości określonej w ust. 7. W przypadku przedłożenia dokumentu, z którego wynikać będzie, że okres ważności ubezpieczenia OC wygaśnie przed dniem 15.05.2022 r., Wykonawca będzie zobowiązany do przedłużenia ważności tego ubezpieczenia lub zawarcia kolejnej umowy ubezpieczeniowej, i przedłożenia Zamawiającemu najpóźniej w dniu, w którym upływa ważność pierwotnego ubezpieczenia, poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii dokumentu potwierdzającego ciągłość ubezpieczenia OC – z zachowaniem opisanych powyżej wymagań Zamawiającego.
9. Wykonawca zobowiązany jest realizować przedmiot zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami i warunkami technicznymi, w szczególności zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 27 października 2005 r. w sprawie rodzajów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach (Dz. U. z 2005 r. Nr 230, poz. 1960).
10. W okresie wskazanym w ust. 2 pkt 1, Wykonawca winien dysponować placem do składowania materiałów uszorstniających i chemicznych, stosowanych do posypywania dróg, usytuowanym w odległości nie większej niż 20 km od granic administracyjnych gminy Jeżow Sudecki, aby zapewnić terminową realizację usługi, bez opóźnień wynikających z konieczności dojazdu w wymaganym czasie do miejsca świadczenia usługi.
11. Wykonawca zobowiązany jest do podjęcia działań natychmiast po wystąpieniu opadów śniegu lub marznącego deszczu, lub stwierdzeniu wystąpienia śliskości zimowej na drogach powiatowych, nie później jednak niż w terminie do 90 minut (przy czym Wykonawca może zaoferować skrócenie tego czasu) od stwierdzenia wystąpienia zjawiska atmosferycznego (opadów lub śliskości). Jednocześnie Wykonawca zobowiązany jest realizować usługę zimowego utrzymania dróg powiatowych w w/w terminie również po otrzymaniu od Zamawiającego informacji o konieczności podjęcia działania na danej drodze lub drogach, lub na określonych odcinkach drogi/dróg. Informację o konieczności podjęcia działania Zamawiający przekazuje Wykonawcy telefonicznie (w tym połączenia głosowe i wiadomości tekstowe sms), mailowo lub pisemnie.
12. Czas przystąpienia przez Wykonawcę do realizacji usługi od momentu otrzymania od Zamawiającego informacji o konieczności podjęcia działania wynosi maksymalnie do 90 minut (przy czym Wykonawca może zaoferować skrócenie tego czasu).
13. Wykonawca – w wyniku otrzymania od Zamawiającego informacji o konieczności podjęcia działania – zobowiązany jest przystąpić do realizacji usługi w czasie określonym w ust. 12 oraz powiadomić Zamawiającego telefonicznie (w tym połączenia głosowe i wiadomości tekstowe sms) o rozpoczęciu działania – w celu zweryfikowania przez Zamawiającego ustalonego czasu przystąpienia do realizacji usługi.
14. O wykonaniu usługi Wykonawca informuje Zamawiającego telefonicznie lub mailowo w dniu wykonania usługi, a najpóźniej w dniu następnym – określając zakres wykonanych prac oraz użyte środki.
15. Jeśli wystąpią opady ciągłe i długotrwałe, czas reakcji, o którym mowa w ust. 11, na dane zjawisko atmosferyczne, liczony jest od momentu stwierdzenia wystąpienia tego zjawiska. Rozpoczęcie działań nie oznacza wykonania jednokrotnych czynności w zakresie zimowego utrzymania dróg. Jeśli zjawisko jest długotrwałe i ciągłe, Wykonawca w pełnym okresie jego trwania zapewnia utrzymanie powierzonych odcinków dróg powiatowych. Oznacza to, że w przypadku gdy ilość opadów śniegu lub marznącego deszczu uniemożliwiać będzie poruszanie się po drodze lub będzie stwarzać niebezpieczeństwo wypadku na drodze, Wykonawca zmuszony będzie wyjeżdżać kilkukrotnie na daną drogę/drogi w ciągu jednego dnia/nocy. Droga podczas intensywnych i długotrwałych opadów musi być utrzymana w sposób gwarantujący jej przejezdność i bezpieczne poruszanie się po niej.

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia (Część zamówienia nr 4)

Przed zmianą:
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług związanych z kompleksowym zimowym utrzymaniem dróg powiatowych na terenie miasta Kowary w sezonie zimowym 2021/2022.
2. Wymagany termin realizacji zamówienia – od dnia 15 listopada 2021 r. do dnia 15 maja 2022 r., w tym:
1) zakres prac, wskazany w ust. 3 pkt 1-2, będzie realizowany w terminie od dnia 15.11.2021 r. do dnia 30.04.2022 r.,
2) zakres prac, wskazany w ust. 3 pkt 3, będzie realizowany w terminie od dnia
01.05.2022 r. do dnia 15.05.2022 r.
3. Kompleksowe zimowe utrzymanie dróg powiatowych w szczególności polega na:
1) oczyszczaniu ze śniegu oraz błota pośniegowego nawierzchni wyznaczonych dróg powiatowych (jezdnia, chodniki, pobocza utwardzone z kostki brukowej betonowej lub kamiennej, zatoki autobusowe, mijanki) położonych w granicach administracyjnych miasta Kowary;
2) zwalczaniu śliskości drogi do stanu umożliwiającego bezpieczną przejezdność wyznaczonych odcinków dróg powiatowych w granicach administracyjnych miasta Kowary przy pomocy materiałów uszorstniających i środków chemicznych;
3) sprzątaniu zanieczyszczeń pozimowych z jezdni, chodników i poboczy oraz studzienek deszczowych, ściekowych po zakończeniu sezonu zimowego 2021/2022.
4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz wytyczne dotyczące sposobu realizacji usługi, a także wykaz odcinków dróg powiatowych podlegających zimowemu utrzymaniu, zostały określone w Opisie przedmiotu zamówienia, stanowiącym Załącznik Nr 5 do Specyfikacji Warunków Zamówienia.
5. Wykonawca odpowiada za teren, na którym wykonywana będzie usługa, a także bezpieczeństwo podczas realizacji zamówienia w okresie, o którym mowa w ust. 2.
6. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność w stosunku do Zamawiającego oraz osób trzecich za szkody, wypadki i kolizje drogowe, a także inne zdarzenia spowodowane zaniechaniem wykonywanych prac lub na skutek niedostatecznego lub niezgodnego z umową i obowiązującymi przepisami wykonywania prac przy realizacji przedmiotu zamówienia. Za bezpieczeństwo ruchu w obrębie odcinków dróg, na których będzie prowadzone zimowe utrzymanie, od chwili ich rozpoczęcia aż do ostatecznego zakończenia sezonu zimowego, odpowiada Wykonawca.
7. Wybrany Wykonawca – w okresie trwania umowy, tj. od dnia 15.11.2021 r. do dnia 15.05.2022 r. – zobowiązany jest do posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, w szczególności obejmującej zimowe utrzymanie dróg, na sumę gwarancyjną w wysokości co najmniej 50 000,00 zł;
8. Wykonawca zobowiązany jest – najpóźniej do dnia 15.11.2021 r. – przedłożyć Zamawiającemu poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię dokumentu potwierdzającego posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w okresie od dnia 15.11.2021 r. do dnia 15.05.2022 r., na sumę gwarancyjną w wysokości określonej w ust. 7. W przypadku przedłożenia dokumentu, z którego wynikać będzie, że okres ważności ubezpieczenia OC wygaśnie przed dniem 15.05.2022 r., Wykonawca będzie zobowiązany do przedłużenia ważności tego ubezpieczenia lub zawarcia kolejnej umowy ubezpieczeniowej, i przedłożenia Zamawiającemu najpóźniej w dniu, w którym upływa ważność pierwotnego ubezpieczenia, poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii dokumentu potwierdzającego ciągłość ubezpieczenia OC – z zachowaniem opisanych powyżej wymagań Zamawiającego.
9. Wykonawca zobowiązany jest realizować przedmiot zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami i warunkami technicznymi, w szczególności zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 27 października 2005 r. w sprawie rodzajów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach (Dz. U. z 2005 r. Nr 230, poz. 1960).
10. W okresie wskazanym w ust. 2 pkt 1, Wykonawca winien dysponować placem do składowania materiałów uszorstniających i chemicznych, stosowanych do posypywania dróg, usytuowanym w odległości nie większej niż 20 km od granic administracyjnych miasta Kowary, aby zapewnić terminową realizację usługi, bez opóźnień wynikających z konieczności dojazdu w wymaganym czasie do miejsca świadczenia usługi.
11. Wykonawca zobowiązany jest do podjęcia działań natychmiast po wystąpieniu opadów śniegu lub marznącego deszczu, lub stwierdzeniu wystąpienia śliskości zimowej na drogach powiatowych, nie później jednak niż w terminie do 90 minut (przy czym Wykonawca może zaoferować skrócenie tego czasu) od stwierdzenia wystąpienia zjawiska atmosferycznego (opadów lub śliskości). Jednocześnie Wykonawca zobowiązany jest realizować usługę zimowego utrzymania dróg powiatowych w w/w terminie również po otrzymaniu od Zamawiającego informacji o konieczności podjęcia działania na danej drodze lub drogach, lub na określonych odcinkach drogi/dróg. Informację o konieczności podjęcia działania Zamawiający przekazuje Wykonawcy telefonicznie (w tym połączenia głosowe i wiadomości tekstowe sms), mailowo lub pisemnie.
12. Czas przystąpienia przez Wykonawcę do realizacji usługi od momentu otrzymania od Zamawiającego informacji o konieczności podjęcia działania wynosi maksymalnie do 90 minut (przy czym Wykonawca może zaoferować skrócenie tego czasu).
13. Wykonawca – w wyniku otrzymania od Zamawiającego informacji o konieczności podjęcia działania – zobowiązany jest przystąpić do realizacji usługi w czasie określonym w ust. 12 oraz powiadomić Zamawiającego telefonicznie (w tym połączenia głosowe i wiadomości tekstowe sms) o rozpoczęciu działania – w celu zweryfikowania przez Zamawiającego ustalonego czasu przystąpienia do realizacji usługi.
14. O wykonaniu usługi Wykonawca informuje Zamawiającego telefonicznie lub mailowo w dniu wykonania usługi, a najpóźniej w dniu następnym – określając zakres wykonanych prac oraz użyte środki.

Po zmianie:
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług związanych z kompleksowym zimowym utrzymaniem dróg powiatowych na terenie miasta Kowary w sezonie zimowym 2021/2022.
2. Wymagany termin realizacji zamówienia – od dnia 15 listopada 2021 r. do dnia 15 maja 2022 r., w tym:
1) zakres prac, wskazany w ust. 3 pkt 1-2, będzie realizowany w terminie od dnia 15.11.2021 r. do dnia 30.04.2022 r.,
2) zakres prac, wskazany w ust. 3 pkt 3, będzie realizowany w terminie od dnia
01.05.2022 r. do dnia 15.05.2022 r.
3. Kompleksowe zimowe utrzymanie dróg powiatowych w szczególności polega na:
1) oczyszczaniu ze śniegu oraz błota pośniegowego nawierzchni wyznaczonych dróg powiatowych (jezdnia, chodniki, pobocza utwardzone z kostki brukowej betonowej lub kamiennej, zatoki autobusowe, mijanki) położonych w granicach administracyjnych miasta Kowary;
2) zwalczaniu śliskości drogi do stanu umożliwiającego bezpieczną przejezdność wyznaczonych odcinków dróg powiatowych w granicach administracyjnych miasta Kowary przy pomocy materiałów uszorstniających i środków chemicznych;
3) sprzątaniu zanieczyszczeń pozimowych z jezdni, chodników i poboczy oraz studzienek deszczowych, ściekowych po zakończeniu sezonu zimowego 2021/2022.
4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz wytyczne dotyczące sposobu realizacji usługi, a także wykaz odcinków dróg powiatowych podlegających zimowemu utrzymaniu, zostały określone w Opisie przedmiotu zamówienia, stanowiącym Załącznik Nr 5 do Specyfikacji Warunków Zamówienia.
5. Wykonawca odpowiada za teren, na którym wykonywana będzie usługa, a także bezpieczeństwo podczas realizacji zamówienia w okresie, o którym mowa w ust. 2.
6. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność w stosunku do Zamawiającego oraz osób trzecich za szkody, wypadki i kolizje drogowe, a także inne zdarzenia spowodowane zaniechaniem wykonywanych prac lub na skutek niedostatecznego lub niezgodnego z umową i obowiązującymi przepisami wykonywania prac przy realizacji przedmiotu zamówienia. Za bezpieczeństwo ruchu w obrębie odcinków dróg, na których będzie prowadzone zimowe utrzymanie, od chwili ich rozpoczęcia aż do ostatecznego zakończenia sezonu zimowego, odpowiada Wykonawca.
7. Wybrany Wykonawca – w okresie trwania umowy, tj. od dnia 15.11.2021 r. do dnia 15.05.2022 r. – zobowiązany jest do posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, w szczególności obejmującej zimowe utrzymanie dróg, na sumę gwarancyjną w wysokości co najmniej 50 000,00 zł;
8. Wykonawca zobowiązany jest – najpóźniej do dnia 15.11.2021 r. – przedłożyć Zamawiającemu poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię dokumentu potwierdzającego posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w okresie od dnia 15.11.2021 r. do dnia 15.05.2022 r., na sumę gwarancyjną w wysokości określonej w ust. 7. W przypadku przedłożenia dokumentu, z którego wynikać będzie, że okres ważności ubezpieczenia OC wygaśnie przed dniem 15.05.2022 r., Wykonawca będzie zobowiązany do przedłużenia ważności tego ubezpieczenia lub zawarcia kolejnej umowy ubezpieczeniowej, i przedłożenia Zamawiającemu najpóźniej w dniu, w którym upływa ważność pierwotnego ubezpieczenia, poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii dokumentu potwierdzającego ciągłość ubezpieczenia OC – z zachowaniem opisanych powyżej wymagań Zamawiającego.
9. Wykonawca zobowiązany jest realizować przedmiot zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami i warunkami technicznymi, w szczególności zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 27 października 2005 r. w sprawie rodzajów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach (Dz. U. z 2005 r. Nr 230, poz. 1960).
10. W okresie wskazanym w ust. 2 pkt 1, Wykonawca winien dysponować placem do składowania materiałów uszorstniających i chemicznych, stosowanych do posypywania dróg, usytuowanym w odległości nie większej niż 20 km od granic administracyjnych miasta Kowary, aby zapewnić terminową realizację usługi, bez opóźnień wynikających z konieczności dojazdu w wymaganym czasie do miejsca świadczenia usługi.
11. Wykonawca zobowiązany jest do podjęcia działań natychmiast po wystąpieniu opadów śniegu lub marznącego deszczu, lub stwierdzeniu wystąpienia śliskości zimowej na drogach powiatowych, nie później jednak niż w terminie do 90 minut (przy czym Wykonawca może zaoferować skrócenie tego czasu) od stwierdzenia wystąpienia zjawiska atmosferycznego (opadów lub śliskości). Jednocześnie Wykonawca zobowiązany jest realizować usługę zimowego utrzymania dróg powiatowych w w/w terminie również po otrzymaniu od Zamawiającego informacji o konieczności podjęcia działania na danej drodze lub drogach, lub na określonych odcinkach drogi/dróg. Informację o konieczności podjęcia działania Zamawiający przekazuje Wykonawcy telefonicznie (w tym połączenia głosowe i wiadomości tekstowe sms), mailowo lub pisemnie.
12. Czas przystąpienia przez Wykonawcę do realizacji usługi od momentu otrzymania od Zamawiającego informacji o konieczności podjęcia działania wynosi maksymalnie do 90 minut (przy czym Wykonawca może zaoferować skrócenie tego czasu).
13. Wykonawca – w wyniku otrzymania od Zamawiającego informacji o konieczności podjęcia działania – zobowiązany jest przystąpić do realizacji usługi w czasie określonym w ust. 12 oraz powiadomić Zamawiającego telefonicznie (w tym połączenia głosowe i wiadomości tekstowe sms) o rozpoczęciu działania – w celu zweryfikowania przez Zamawiającego ustalonego czasu przystąpienia do realizacji usługi.
14. O wykonaniu usługi Wykonawca informuje Zamawiającego telefonicznie lub mailowo w dniu wykonania usługi, a najpóźniej w dniu następnym – określając zakres wykonanych prac oraz użyte środki.
15. Jeśli wystąpią opady ciągłe i długotrwałe, czas reakcji, o którym mowa w ust. 11, na dane zjawisko atmosferyczne, liczony jest od momentu stwierdzenia wystąpienia tego zjawiska. Rozpoczęcie działań nie oznacza wykonania jednokrotnych czynności w zakresie zimowego utrzymania dróg. Jeśli zjawisko jest długotrwałe i ciągłe, Wykonawca w pełnym okresie jego trwania zapewnia utrzymanie powierzonych odcinków dróg powiatowych. Oznacza to, że w przypadku gdy ilość opadów śniegu lub marznącego deszczu uniemożliwiać będzie poruszanie się po drodze lub będzie stwarzać niebezpieczeństwo wypadku na drodze, Wykonawca zmuszony będzie wyjeżdżać kilkukrotnie na daną drogę/drogi w ciągu jednego dnia/nocy. Droga podczas intensywnych i długotrwałych opadów musi być utrzymana w sposób gwarantujący jej przejezdność i bezpieczne poruszanie się po niej.

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA VIII - PROCEDURA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.1. Termin składania ofert

Przed zmianą:
2021-09-24 10:00

Po zmianie:
2021-09-28 10:00

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.3. Termin otwarcia ofert

Przed zmianą:
2021-09-24 12:00

Po zmianie:
2021-09-28 12:00

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.4. Termin związania ofertą

Przed zmianą:
2021-10-23

Po zmianie:
2021-10-27

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.