eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi LublinŚwiadczenie opieki serwisowej i sukcesywne przeglądy aparatury medycznej



Ogłoszenie z dnia 2025-04-11


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Świadczenie opieki serwisowej i sukcesywne przeglądy aparatury medycznej

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Szpital Neuropsychiatryczny im. Prof. Mieczysława Kaczyńskiego SPZOZ w Lublinie

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 431019046

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Abramowicka 2

1.5.2.) Miejscowość: Lublin

1.5.3.) Kod pocztowy: 20-442

1.5.4.) Województwo: lubelskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL814 - Lubelski

1.5.7.) Numer telefonu: 817286439

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: apiotrowska@snzoz.lublin.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.snzoz.lublin.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://snzozlublin.ezamawiajacy.pl/pn/snzozlublin/demand/199333/notice/public/details

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Świadczenie opieki serwisowej i sukcesywne przeglądy aparatury medycznej

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0bc7bd49-416c-4c0e-9ba6-961721e2a16f

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00188467

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-11

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00152123

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: SzNSPZOZ.A-ZP-3721-10/25/AP

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 1 Świadczenie kompleksowej obsługi serwisowej urządzeń: Tomograf Komputerowy Somatom Perspective (DE) nr seryjny 77933; Rezonans Magnetyczny Magnetom Essenza nr seryjny 49239; MR Workplace nr seryjny 1044; Serwer sygno.via nr seryjny 130698

4.5.3.) Główny kod CPV: 50421000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

50421000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego

4.5.5.) Wartość części: 489600 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 2 Świadczenie kompleksowej obsługi serwisowej urządzeń: RTG DR 100e Agfa; RTG Axiom Iconos MD; RTG DR 100e Agfa; RTG MUX-100H

4.5.3.) Główny kod CPV: 50421000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

50421000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego

4.5.5.) Wartość części: 39600 PLN

Część 3

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 3 Defibrylatory

4.5.3.) Główny kod CPV: 50421000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

50421000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego

4.5.5.) Wartość części: 5540 PLN

Część 4

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 4 Kardiomonitory

4.5.3.) Główny kod CPV: 50421000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

50421000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego

4.5.5.) Wartość części: 7140 PLN

Część 5

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 5 Respiratory

4.5.3.) Główny kod CPV: 50421000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

50421000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego

4.5.5.) Wartość części: 18260 PLN

Część 6

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 6 Rejestratory ciśnienia

4.5.3.) Główny kod CPV: 50421000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

50421000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego

4.5.5.) Wartość części: 5240 PLN

Część 7

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 7 Aparat EEG

4.5.3.) Główny kod CPV: 50421000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

50421000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego

4.5.5.) Wartość części: 1600 PLN

Część 8

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 8 Ultrasonografy

4.5.3.) Główny kod CPV: 50421000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

50421000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego

4.5.5.) Wartość części: 4680 PLN

Część 9

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 9 Unit stomatologiczny

4.5.3.) Główny kod CPV: 50421000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

50421000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego

4.5.5.) Wartość części: 1400 PLN

Część 10

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 10 Sprzęt laboratoryjny

4.5.3.) Główny kod CPV: 50421000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

50421000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego

4.5.5.) Wartość części: 6540 PLN

Część 11

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 11 Alkotesty

4.5.3.) Główny kod CPV: 50421000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

50421000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego

4.5.5.) Wartość części: 4200 PLN

Część 12

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 12 Skaner CR

4.5.3.) Główny kod CPV: 50421000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

50421000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego

4.5.5.) Wartość części: 4000 PLN

Część 13

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 13 Sterylizatory

4.5.3.) Główny kod CPV: 50421000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

50421000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego

4.5.5.) Wartość części: 112500 PLN

Część 14

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 14 Wstrzykiwacz kontrastu ACCUTRON CT-D

4.5.3.) Główny kod CPV: 50421000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

50421000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego

4.5.5.) Wartość części: 3000 PLN

Część 15

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 15 Wstrzykiwacz kontrastu Optistar Elite

4.5.3.) Główny kod CPV: 50421000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

50421000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego

4.5.5.) Wartość części: 3000 PLN

Część 16

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 16 Kriokomora

4.5.3.) Główny kod CPV: 50421000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

50421000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego

4.5.5.) Wartość części: 10000 PLN

Część 17

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 17 Laser, Diatermia

4.5.3.) Główny kod CPV: 50421000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

50421000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego

4.5.5.) Wartość części: 1400 PLN

Część 18

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 18 Komora laminarna

4.5.3.) Główny kod CPV: 50421000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

50421000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego

4.5.5.) Wartość części: 2200 PLN

Część 19

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 19 Urządzenie do dekontaminacji Glosair 400

4.5.3.) Główny kod CPV: 50421000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

50421000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego

4.5.5.) Wartość części: 3000 PLN

Część 20

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 20 Urządzenie do dekontaminacji Twin Cruiser

4.5.3.) Główny kod CPV: 50421000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

50421000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego

4.5.5.) Wartość części: 12000 PLN

Część 21

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 21 Wagi lekarskie

4.5.3.) Główny kod CPV: 50421000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

50421000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego

4.5.5.) Wartość części: 11400 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie faktyczne: Zamawiający wyznaczył termin składania ofert w ww. postępowaniu na dzień 31.03.2025 godz. 7:00, w dniu 2025.03.31 o godzinie 06:57:22 otrzymał za pośrednictwem platformy eZamawiajacy informację od Wykonawcy MEDIRES Konrad Solak, o następującej treści:
„Dzień dobry, Nie możemy załączyć plików w systemie aby złożyć ofertę. Stale jest błąd systemu podczas załączania plików. W związku z tym nie możemy złożyć oferty.”

Zamawiający w celu wyjaśnienia powyższej kwestii skontaktowała się z Zespołem wsparcia eZamawiajacy i otrzymał informację, że:

„Uprzejmie informujemy, że od dnia 30.03.2025 od godziny 0:00 do dnia 31.03.2025 do godziny 7:39 występował problem z dodawaniem plików do platformy.

Dodatkowo pragniemy poinformować, że w okresie od 28.03.2025 od godziny 20:00 do 30.03.2025 do godziny 22:00 logowanie Wykonawców do platformy było niemożliwe w związku z zaplanowaną przerwą techniczną wynikającą z aktualizacji systemu OnePlace, o której zarówno Państwo jak i Wykonawcy byli wcześniej poinformowani.

W dniu 31.03 nie stwierdziliśmy awarii platformy. Użytkownicy mieli możliwość korzystania z platformy, problem dotyczył jedynie dodawania plików.”

Jednocześnie Zamawiający przeanalizował „Raport aktywności”, z którego wynika, że od dnia 30.03.2025 od godz.00:00 do dnia 31.03.2025 do godziny 7:00 (termin na składanie ofert) było 30 czynności „Podgląd formularza oferty”, przez 4 różnych Wykonawców.

W niniejszym postępowaniu doszło do naruszenia przez Zamawiającego przepisów regulujących jego prowadzenie (wada postępowania) - w ustalonym stanie rzeczy doszło do naruszenia art. 64 w zw. z art. 16 ustawy.
Zamawiający jest odpowiedzialny za narzędzia informatyczne z których korzysta, a więc awaria platformy eZamawiajacy lub też jedynie brak możliwości załączania plików na platformie, które w konsekwencji prowadzi do braku możliwości złożenia oferty, jest okolicznością obciążającą zamawiającego. Przy czym, jak trafnie podnosi się w orzecznictwie, uniemożliwienie wykonawcy złożenia oferty nie musi być okolicznością zależną od zamawiającego albo działaniem celowym, może wynikać właśnie z powodów technicznych, w tym również z awarii platformy, błędów oprogramowania, zbyt dużej liczby uczestników korzystających z platformy elektronicznej, istotny jest tu efekt w postaci braku możliwości złożenia oferty (tak w wyroku z dnia 2 sierpnia 2019 r., KIO 268/19). To zamawiającym, a nie operator platformy, odpowiada za prawidłowy przebieg postępowania o udzielenie zamówienia. Jeżeli w wyniku przeprowadzonych czynności wyjaśniających okaże się, że brak możliwości złożenia oferty spowodowany był problemami technicznymi w infrastrukturze informatycznej zamawiającego, zamawiający obowiązany jest do rozważenia unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp. Ponadto w wyniku uniemożliwienia wykonawcy złożenia oferty wskutek awarii platformy zostaje naruszona zasada równego traktowania i zachowania uczciwej konkurencji.

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie faktyczne: Zamawiający wyznaczył termin składania ofert w ww. postępowaniu na dzień 31.03.2025 godz. 7:00, w dniu 2025.03.31 o godzinie 06:57:22 otrzymał za pośrednictwem platformy eZamawiajacy informację od Wykonawcy MEDIRES Konrad Solak, o następującej treści:
„Dzień dobry, Nie możemy załączyć plików w systemie aby złożyć ofertę. Stale jest błąd systemu podczas załączania plików. W związku z tym nie możemy złożyć oferty.”

Zamawiający w celu wyjaśnienia powyższej kwestii skontaktowała się z Zespołem wsparcia eZamawiajacy i otrzymał informację, że:

„Uprzejmie informujemy, że od dnia 30.03.2025 od godziny 0:00 do dnia 31.03.2025 do godziny 7:39 występował problem z dodawaniem plików do platformy.

Dodatkowo pragniemy poinformować, że w okresie od 28.03.2025 od godziny 20:00 do 30.03.2025 do godziny 22:00 logowanie Wykonawców do platformy było niemożliwe w związku z zaplanowaną przerwą techniczną wynikającą z aktualizacji systemu OnePlace, o której zarówno Państwo jak i Wykonawcy byli wcześniej poinformowani.

W dniu 31.03 nie stwierdziliśmy awarii platformy. Użytkownicy mieli możliwość korzystania z platformy, problem dotyczył jedynie dodawania plików.”

Jednocześnie Zamawiający przeanalizował „Raport aktywności”, z którego wynika, że od dnia 30.03.2025 od godz.00:00 do dnia 31.03.2025 do godziny 7:00 (termin na składanie ofert) było 30 czynności „Podgląd formularza oferty”, przez 4 różnych Wykonawców.

W niniejszym postępowaniu doszło do naruszenia przez Zamawiającego przepisów regulujących jego prowadzenie (wada postępowania) - w ustalonym stanie rzeczy doszło do naruszenia art. 64 w zw. z art. 16 ustawy.
Zamawiający jest odpowiedzialny za narzędzia informatyczne z których korzysta, a więc awaria platformy eZamawiajacy lub też jedynie brak możliwości załączania plików na platformie, które w konsekwencji prowadzi do braku możliwości złożenia oferty, jest okolicznością obciążającą zamawiającego. Przy czym, jak trafnie podnosi się w orzecznictwie, uniemożliwienie wykonawcy złożenia oferty nie musi być okolicznością zależną od zamawiającego albo działaniem celowym, może wynikać właśnie z powodów technicznych, w tym również z awarii platformy, błędów oprogramowania, zbyt dużej liczby uczestników korzystających z platformy elektronicznej, istotny jest tu efekt w postaci braku możliwości złożenia oferty (tak w wyroku z dnia 2 sierpnia 2019 r., KIO 268/19). To zamawiającym, a nie operator platformy, odpowiada za prawidłowy przebieg postępowania o udzielenie zamówienia. Jeżeli w wyniku przeprowadzonych czynności wyjaśniających okaże się, że brak możliwości złożenia oferty spowodowany był problemami technicznymi w infrastrukturze informatycznej zamawiającego, zamawiający obowiązany jest do rozważenia unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp. Ponadto w wyniku uniemożliwienia wykonawcy złożenia oferty wskutek awarii platformy zostaje naruszona zasada równego traktowania i zachowania uczciwej konkurencji.

Część 3

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie faktyczne: Zamawiający wyznaczył termin składania ofert w ww. postępowaniu na dzień 31.03.2025 godz. 7:00, w dniu 2025.03.31 o godzinie 06:57:22 otrzymał za pośrednictwem platformy eZamawiajacy informację od Wykonawcy MEDIRES Konrad Solak, o następującej treści:
„Dzień dobry, Nie możemy załączyć plików w systemie aby złożyć ofertę. Stale jest błąd systemu podczas załączania plików. W związku z tym nie możemy złożyć oferty.”

Zamawiający w celu wyjaśnienia powyższej kwestii skontaktowała się z Zespołem wsparcia eZamawiajacy i otrzymał informację, że:

„Uprzejmie informujemy, że od dnia 30.03.2025 od godziny 0:00 do dnia 31.03.2025 do godziny 7:39 występował problem z dodawaniem plików do platformy.

Dodatkowo pragniemy poinformować, że w okresie od 28.03.2025 od godziny 20:00 do 30.03.2025 do godziny 22:00 logowanie Wykonawców do platformy było niemożliwe w związku z zaplanowaną przerwą techniczną wynikającą z aktualizacji systemu OnePlace, o której zarówno Państwo jak i Wykonawcy byli wcześniej poinformowani.

W dniu 31.03 nie stwierdziliśmy awarii platformy. Użytkownicy mieli możliwość korzystania z platformy, problem dotyczył jedynie dodawania plików.”

Jednocześnie Zamawiający przeanalizował „Raport aktywności”, z którego wynika, że od dnia 30.03.2025 od godz.00:00 do dnia 31.03.2025 do godziny 7:00 (termin na składanie ofert) było 30 czynności „Podgląd formularza oferty”, przez 4 różnych Wykonawców.

W niniejszym postępowaniu doszło do naruszenia przez Zamawiającego przepisów regulujących jego prowadzenie (wada postępowania) - w ustalonym stanie rzeczy doszło do naruszenia art. 64 w zw. z art. 16 ustawy.
Zamawiający jest odpowiedzialny za narzędzia informatyczne z których korzysta, a więc awaria platformy eZamawiajacy lub też jedynie brak możliwości załączania plików na platformie, które w konsekwencji prowadzi do braku możliwości złożenia oferty, jest okolicznością obciążającą zamawiającego. Przy czym, jak trafnie podnosi się w orzecznictwie, uniemożliwienie wykonawcy złożenia oferty nie musi być okolicznością zależną od zamawiającego albo działaniem celowym, może wynikać właśnie z powodów technicznych, w tym również z awarii platformy, błędów oprogramowania, zbyt dużej liczby uczestników korzystających z platformy elektronicznej, istotny jest tu efekt w postaci braku możliwości złożenia oferty (tak w wyroku z dnia 2 sierpnia 2019 r., KIO 268/19). To zamawiającym, a nie operator platformy, odpowiada za prawidłowy przebieg postępowania o udzielenie zamówienia. Jeżeli w wyniku przeprowadzonych czynności wyjaśniających okaże się, że brak możliwości złożenia oferty spowodowany był problemami technicznymi w infrastrukturze informatycznej zamawiającego, zamawiający obowiązany jest do rozważenia unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp. Ponadto w wyniku uniemożliwienia wykonawcy złożenia oferty wskutek awarii platformy zostaje naruszona zasada równego traktowania i zachowania uczciwej konkurencji.

Część 4

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 4)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie faktyczne: Zamawiający wyznaczył termin składania ofert w ww. postępowaniu na dzień 31.03.2025 godz. 7:00, w dniu 2025.03.31 o godzinie 06:57:22 otrzymał za pośrednictwem platformy eZamawiajacy informację od Wykonawcy MEDIRES Konrad Solak, o następującej treści:
„Dzień dobry, Nie możemy załączyć plików w systemie aby złożyć ofertę. Stale jest błąd systemu podczas załączania plików. W związku z tym nie możemy złożyć oferty.”

Zamawiający w celu wyjaśnienia powyższej kwestii skontaktowała się z Zespołem wsparcia eZamawiajacy i otrzymał informację, że:

„Uprzejmie informujemy, że od dnia 30.03.2025 od godziny 0:00 do dnia 31.03.2025 do godziny 7:39 występował problem z dodawaniem plików do platformy.

Dodatkowo pragniemy poinformować, że w okresie od 28.03.2025 od godziny 20:00 do 30.03.2025 do godziny 22:00 logowanie Wykonawców do platformy było niemożliwe w związku z zaplanowaną przerwą techniczną wynikającą z aktualizacji systemu OnePlace, o której zarówno Państwo jak i Wykonawcy byli wcześniej poinformowani.

W dniu 31.03 nie stwierdziliśmy awarii platformy. Użytkownicy mieli możliwość korzystania z platformy, problem dotyczył jedynie dodawania plików.”

Jednocześnie Zamawiający przeanalizował „Raport aktywności”, z którego wynika, że od dnia 30.03.2025 od godz.00:00 do dnia 31.03.2025 do godziny 7:00 (termin na składanie ofert) było 30 czynności „Podgląd formularza oferty”, przez 4 różnych Wykonawców.

W niniejszym postępowaniu doszło do naruszenia przez Zamawiającego przepisów regulujących jego prowadzenie (wada postępowania) - w ustalonym stanie rzeczy doszło do naruszenia art. 64 w zw. z art. 16 ustawy.
Zamawiający jest odpowiedzialny za narzędzia informatyczne z których korzysta, a więc awaria platformy eZamawiajacy lub też jedynie brak możliwości załączania plików na platformie, które w konsekwencji prowadzi do braku możliwości złożenia oferty, jest okolicznością obciążającą zamawiającego. Przy czym, jak trafnie podnosi się w orzecznictwie, uniemożliwienie wykonawcy złożenia oferty nie musi być okolicznością zależną od zamawiającego albo działaniem celowym, może wynikać właśnie z powodów technicznych, w tym również z awarii platformy, błędów oprogramowania, zbyt dużej liczby uczestników korzystających z platformy elektronicznej, istotny jest tu efekt w postaci braku możliwości złożenia oferty (tak w wyroku z dnia 2 sierpnia 2019 r., KIO 268/19). To zamawiającym, a nie operator platformy, odpowiada za prawidłowy przebieg postępowania o udzielenie zamówienia. Jeżeli w wyniku przeprowadzonych czynności wyjaśniających okaże się, że brak możliwości złożenia oferty spowodowany był problemami technicznymi w infrastrukturze informatycznej zamawiającego, zamawiający obowiązany jest do rozważenia unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp. Ponadto w wyniku uniemożliwienia wykonawcy złożenia oferty wskutek awarii platformy zostaje naruszona zasada równego traktowania i zachowania uczciwej konkurencji.

Część 5

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 5)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie faktyczne: Zamawiający wyznaczył termin składania ofert w ww. postępowaniu na dzień 31.03.2025 godz. 7:00, w dniu 2025.03.31 o godzinie 06:57:22 otrzymał za pośrednictwem platformy eZamawiajacy informację od Wykonawcy MEDIRES Konrad Solak, o następującej treści:
„Dzień dobry, Nie możemy załączyć plików w systemie aby złożyć ofertę. Stale jest błąd systemu podczas załączania plików. W związku z tym nie możemy złożyć oferty.”

Zamawiający w celu wyjaśnienia powyższej kwestii skontaktowała się z Zespołem wsparcia eZamawiajacy i otrzymał informację, że:

„Uprzejmie informujemy, że od dnia 30.03.2025 od godziny 0:00 do dnia 31.03.2025 do godziny 7:39 występował problem z dodawaniem plików do platformy.

Dodatkowo pragniemy poinformować, że w okresie od 28.03.2025 od godziny 20:00 do 30.03.2025 do godziny 22:00 logowanie Wykonawców do platformy było niemożliwe w związku z zaplanowaną przerwą techniczną wynikającą z aktualizacji systemu OnePlace, o której zarówno Państwo jak i Wykonawcy byli wcześniej poinformowani.

W dniu 31.03 nie stwierdziliśmy awarii platformy. Użytkownicy mieli możliwość korzystania z platformy, problem dotyczył jedynie dodawania plików.”

Jednocześnie Zamawiający przeanalizował „Raport aktywności”, z którego wynika, że od dnia 30.03.2025 od godz.00:00 do dnia 31.03.2025 do godziny 7:00 (termin na składanie ofert) było 30 czynności „Podgląd formularza oferty”, przez 4 różnych Wykonawców.

W niniejszym postępowaniu doszło do naruszenia przez Zamawiającego przepisów regulujących jego prowadzenie (wada postępowania) - w ustalonym stanie rzeczy doszło do naruszenia art. 64 w zw. z art. 16 ustawy.
Zamawiający jest odpowiedzialny za narzędzia informatyczne z których korzysta, a więc awaria platformy eZamawiajacy lub też jedynie brak możliwości załączania plików na platformie, które w konsekwencji prowadzi do braku możliwości złożenia oferty, jest okolicznością obciążającą zamawiającego. Przy czym, jak trafnie podnosi się w orzecznictwie, uniemożliwienie wykonawcy złożenia oferty nie musi być okolicznością zależną od zamawiającego albo działaniem celowym, może wynikać właśnie z powodów technicznych, w tym również z awarii platformy, błędów oprogramowania, zbyt dużej liczby uczestników korzystających z platformy elektronicznej, istotny jest tu efekt w postaci braku możliwości złożenia oferty (tak w wyroku z dnia 2 sierpnia 2019 r., KIO 268/19). To zamawiającym, a nie operator platformy, odpowiada za prawidłowy przebieg postępowania o udzielenie zamówienia. Jeżeli w wyniku przeprowadzonych czynności wyjaśniających okaże się, że brak możliwości złożenia oferty spowodowany był problemami technicznymi w infrastrukturze informatycznej zamawiającego, zamawiający obowiązany jest do rozważenia unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp. Ponadto w wyniku uniemożliwienia wykonawcy złożenia oferty wskutek awarii platformy zostaje naruszona zasada równego traktowania i zachowania uczciwej konkurencji.

Część 6

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 6)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie faktyczne: Zamawiający wyznaczył termin składania ofert w ww. postępowaniu na dzień 31.03.2025 godz. 7:00, w dniu 2025.03.31 o godzinie 06:57:22 otrzymał za pośrednictwem platformy eZamawiajacy informację od Wykonawcy MEDIRES Konrad Solak, o następującej treści:
„Dzień dobry, Nie możemy załączyć plików w systemie aby złożyć ofertę. Stale jest błąd systemu podczas załączania plików. W związku z tym nie możemy złożyć oferty.”

Zamawiający w celu wyjaśnienia powyższej kwestii skontaktowała się z Zespołem wsparcia eZamawiajacy i otrzymał informację, że:

„Uprzejmie informujemy, że od dnia 30.03.2025 od godziny 0:00 do dnia 31.03.2025 do godziny 7:39 występował problem z dodawaniem plików do platformy.

Dodatkowo pragniemy poinformować, że w okresie od 28.03.2025 od godziny 20:00 do 30.03.2025 do godziny 22:00 logowanie Wykonawców do platformy było niemożliwe w związku z zaplanowaną przerwą techniczną wynikającą z aktualizacji systemu OnePlace, o której zarówno Państwo jak i Wykonawcy byli wcześniej poinformowani.

W dniu 31.03 nie stwierdziliśmy awarii platformy. Użytkownicy mieli możliwość korzystania z platformy, problem dotyczył jedynie dodawania plików.”

Jednocześnie Zamawiający przeanalizował „Raport aktywności”, z którego wynika, że od dnia 30.03.2025 od godz.00:00 do dnia 31.03.2025 do godziny 7:00 (termin na składanie ofert) było 30 czynności „Podgląd formularza oferty”, przez 4 różnych Wykonawców.

W niniejszym postępowaniu doszło do naruszenia przez Zamawiającego przepisów regulujących jego prowadzenie (wada postępowania) - w ustalonym stanie rzeczy doszło do naruszenia art. 64 w zw. z art. 16 ustawy.
Zamawiający jest odpowiedzialny za narzędzia informatyczne z których korzysta, a więc awaria platformy eZamawiajacy lub też jedynie brak możliwości załączania plików na platformie, które w konsekwencji prowadzi do braku możliwości złożenia oferty, jest okolicznością obciążającą zamawiającego. Przy czym, jak trafnie podnosi się w orzecznictwie, uniemożliwienie wykonawcy złożenia oferty nie musi być okolicznością zależną od zamawiającego albo działaniem celowym, może wynikać właśnie z powodów technicznych, w tym również z awarii platformy, błędów oprogramowania, zbyt dużej liczby uczestników korzystających z platformy elektronicznej, istotny jest tu efekt w postaci braku możliwości złożenia oferty (tak w wyroku z dnia 2 sierpnia 2019 r., KIO 268/19). To zamawiającym, a nie operator platformy, odpowiada za prawidłowy przebieg postępowania o udzielenie zamówienia. Jeżeli w wyniku przeprowadzonych czynności wyjaśniających okaże się, że brak możliwości złożenia oferty spowodowany był problemami technicznymi w infrastrukturze informatycznej zamawiającego, zamawiający obowiązany jest do rozważenia unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp. Ponadto w wyniku uniemożliwienia wykonawcy złożenia oferty wskutek awarii platformy zostaje naruszona zasada równego traktowania i zachowania uczciwej konkurencji.

Część 7

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 7)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie faktyczne: Zamawiający wyznaczył termin składania ofert w ww. postępowaniu na dzień 31.03.2025 godz. 7:00, w dniu 2025.03.31 o godzinie 06:57:22 otrzymał za pośrednictwem platformy eZamawiajacy informację od Wykonawcy MEDIRES Konrad Solak, o następującej treści:
„Dzień dobry, Nie możemy załączyć plików w systemie aby złożyć ofertę. Stale jest błąd systemu podczas załączania plików. W związku z tym nie możemy złożyć oferty.”

Zamawiający w celu wyjaśnienia powyższej kwestii skontaktowała się z Zespołem wsparcia eZamawiajacy i otrzymał informację, że:

„Uprzejmie informujemy, że od dnia 30.03.2025 od godziny 0:00 do dnia 31.03.2025 do godziny 7:39 występował problem z dodawaniem plików do platformy.

Dodatkowo pragniemy poinformować, że w okresie od 28.03.2025 od godziny 20:00 do 30.03.2025 do godziny 22:00 logowanie Wykonawców do platformy było niemożliwe w związku z zaplanowaną przerwą techniczną wynikającą z aktualizacji systemu OnePlace, o której zarówno Państwo jak i Wykonawcy byli wcześniej poinformowani.

W dniu 31.03 nie stwierdziliśmy awarii platformy. Użytkownicy mieli możliwość korzystania z platformy, problem dotyczył jedynie dodawania plików.”

Jednocześnie Zamawiający przeanalizował „Raport aktywności”, z którego wynika, że od dnia 30.03.2025 od godz.00:00 do dnia 31.03.2025 do godziny 7:00 (termin na składanie ofert) było 30 czynności „Podgląd formularza oferty”, przez 4 różnych Wykonawców.

W niniejszym postępowaniu doszło do naruszenia przez Zamawiającego przepisów regulujących jego prowadzenie (wada postępowania) - w ustalonym stanie rzeczy doszło do naruszenia art. 64 w zw. z art. 16 ustawy.
Zamawiający jest odpowiedzialny za narzędzia informatyczne z których korzysta, a więc awaria platformy eZamawiajacy lub też jedynie brak możliwości załączania plików na platformie, które w konsekwencji prowadzi do braku możliwości złożenia oferty, jest okolicznością obciążającą zamawiającego. Przy czym, jak trafnie podnosi się w orzecznictwie, uniemożliwienie wykonawcy złożenia oferty nie musi być okolicznością zależną od zamawiającego albo działaniem celowym, może wynikać właśnie z powodów technicznych, w tym również z awarii platformy, błędów oprogramowania, zbyt dużej liczby uczestników korzystających z platformy elektronicznej, istotny jest tu efekt w postaci braku możliwości złożenia oferty (tak w wyroku z dnia 2 sierpnia 2019 r., KIO 268/19). To zamawiającym, a nie operator platformy, odpowiada za prawidłowy przebieg postępowania o udzielenie zamówienia. Jeżeli w wyniku przeprowadzonych czynności wyjaśniających okaże się, że brak możliwości złożenia oferty spowodowany był problemami technicznymi w infrastrukturze informatycznej zamawiającego, zamawiający obowiązany jest do rozważenia unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp. Ponadto w wyniku uniemożliwienia wykonawcy złożenia oferty wskutek awarii platformy zostaje naruszona zasada równego traktowania i zachowania uczciwej konkurencji.

Część 8

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 8)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie faktyczne: Zamawiający wyznaczył termin składania ofert w ww. postępowaniu na dzień 31.03.2025 godz. 7:00, w dniu 2025.03.31 o godzinie 06:57:22 otrzymał za pośrednictwem platformy eZamawiajacy informację od Wykonawcy MEDIRES Konrad Solak, o następującej treści:
„Dzień dobry, Nie możemy załączyć plików w systemie aby złożyć ofertę. Stale jest błąd systemu podczas załączania plików. W związku z tym nie możemy złożyć oferty.”

Zamawiający w celu wyjaśnienia powyższej kwestii skontaktowała się z Zespołem wsparcia eZamawiajacy i otrzymał informację, że:

„Uprzejmie informujemy, że od dnia 30.03.2025 od godziny 0:00 do dnia 31.03.2025 do godziny 7:39 występował problem z dodawaniem plików do platformy.

Dodatkowo pragniemy poinformować, że w okresie od 28.03.2025 od godziny 20:00 do 30.03.2025 do godziny 22:00 logowanie Wykonawców do platformy było niemożliwe w związku z zaplanowaną przerwą techniczną wynikającą z aktualizacji systemu OnePlace, o której zarówno Państwo jak i Wykonawcy byli wcześniej poinformowani.

W dniu 31.03 nie stwierdziliśmy awarii platformy. Użytkownicy mieli możliwość korzystania z platformy, problem dotyczył jedynie dodawania plików.”

Jednocześnie Zamawiający przeanalizował „Raport aktywności”, z którego wynika, że od dnia 30.03.2025 od godz.00:00 do dnia 31.03.2025 do godziny 7:00 (termin na składanie ofert) było 30 czynności „Podgląd formularza oferty”, przez 4 różnych Wykonawców.

W niniejszym postępowaniu doszło do naruszenia przez Zamawiającego przepisów regulujących jego prowadzenie (wada postępowania) - w ustalonym stanie rzeczy doszło do naruszenia art. 64 w zw. z art. 16 ustawy.
Zamawiający jest odpowiedzialny za narzędzia informatyczne z których korzysta, a więc awaria platformy eZamawiajacy lub też jedynie brak możliwości załączania plików na platformie, które w konsekwencji prowadzi do braku możliwości złożenia oferty, jest okolicznością obciążającą zamawiającego. Przy czym, jak trafnie podnosi się w orzecznictwie, uniemożliwienie wykonawcy złożenia oferty nie musi być okolicznością zależną od zamawiającego albo działaniem celowym, może wynikać właśnie z powodów technicznych, w tym również z awarii platformy, błędów oprogramowania, zbyt dużej liczby uczestników korzystających z platformy elektronicznej, istotny jest tu efekt w postaci braku możliwości złożenia oferty (tak w wyroku z dnia 2 sierpnia 2019 r., KIO 268/19). To zamawiającym, a nie operator platformy, odpowiada za prawidłowy przebieg postępowania o udzielenie zamówienia. Jeżeli w wyniku przeprowadzonych czynności wyjaśniających okaże się, że brak możliwości złożenia oferty spowodowany był problemami technicznymi w infrastrukturze informatycznej zamawiającego, zamawiający obowiązany jest do rozważenia unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp. Ponadto w wyniku uniemożliwienia wykonawcy złożenia oferty wskutek awarii platformy zostaje naruszona zasada równego traktowania i zachowania uczciwej konkurencji.

Część 9

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 9)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie faktyczne: Zamawiający wyznaczył termin składania ofert w ww. postępowaniu na dzień 31.03.2025 godz. 7:00, w dniu 2025.03.31 o godzinie 06:57:22 otrzymał za pośrednictwem platformy eZamawiajacy informację od Wykonawcy MEDIRES Konrad Solak, o następującej treści:
„Dzień dobry, Nie możemy załączyć plików w systemie aby złożyć ofertę. Stale jest błąd systemu podczas załączania plików. W związku z tym nie możemy złożyć oferty.”

Zamawiający w celu wyjaśnienia powyższej kwestii skontaktowała się z Zespołem wsparcia eZamawiajacy i otrzymał informację, że:

„Uprzejmie informujemy, że od dnia 30.03.2025 od godziny 0:00 do dnia 31.03.2025 do godziny 7:39 występował problem z dodawaniem plików do platformy.

Dodatkowo pragniemy poinformować, że w okresie od 28.03.2025 od godziny 20:00 do 30.03.2025 do godziny 22:00 logowanie Wykonawców do platformy było niemożliwe w związku z zaplanowaną przerwą techniczną wynikającą z aktualizacji systemu OnePlace, o której zarówno Państwo jak i Wykonawcy byli wcześniej poinformowani.

W dniu 31.03 nie stwierdziliśmy awarii platformy. Użytkownicy mieli możliwość korzystania z platformy, problem dotyczył jedynie dodawania plików.”

Jednocześnie Zamawiający przeanalizował „Raport aktywności”, z którego wynika, że od dnia 30.03.2025 od godz.00:00 do dnia 31.03.2025 do godziny 7:00 (termin na składanie ofert) było 30 czynności „Podgląd formularza oferty”, przez 4 różnych Wykonawców.

W niniejszym postępowaniu doszło do naruszenia przez Zamawiającego przepisów regulujących jego prowadzenie (wada postępowania) - w ustalonym stanie rzeczy doszło do naruszenia art. 64 w zw. z art. 16 ustawy.
Zamawiający jest odpowiedzialny za narzędzia informatyczne z których korzysta, a więc awaria platformy eZamawiajacy lub też jedynie brak możliwości załączania plików na platformie, które w konsekwencji prowadzi do braku możliwości złożenia oferty, jest okolicznością obciążającą zamawiającego. Przy czym, jak trafnie podnosi się w orzecznictwie, uniemożliwienie wykonawcy złożenia oferty nie musi być okolicznością zależną od zamawiającego albo działaniem celowym, może wynikać właśnie z powodów technicznych, w tym również z awarii platformy, błędów oprogramowania, zbyt dużej liczby uczestników korzystających z platformy elektronicznej, istotny jest tu efekt w postaci braku możliwości złożenia oferty (tak w wyroku z dnia 2 sierpnia 2019 r., KIO 268/19). To zamawiającym, a nie operator platformy, odpowiada za prawidłowy przebieg postępowania o udzielenie zamówienia. Jeżeli w wyniku przeprowadzonych czynności wyjaśniających okaże się, że brak możliwości złożenia oferty spowodowany był problemami technicznymi w infrastrukturze informatycznej zamawiającego, zamawiający obowiązany jest do rozważenia unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp. Ponadto w wyniku uniemożliwienia wykonawcy złożenia oferty wskutek awarii platformy zostaje naruszona zasada równego traktowania i zachowania uczciwej konkurencji.

Część 10

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 10)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie faktyczne: Zamawiający wyznaczył termin składania ofert w ww. postępowaniu na dzień 31.03.2025 godz. 7:00, w dniu 2025.03.31 o godzinie 06:57:22 otrzymał za pośrednictwem platformy eZamawiajacy informację od Wykonawcy MEDIRES Konrad Solak, o następującej treści:
„Dzień dobry, Nie możemy załączyć plików w systemie aby złożyć ofertę. Stale jest błąd systemu podczas załączania plików. W związku z tym nie możemy złożyć oferty.”

Zamawiający w celu wyjaśnienia powyższej kwestii skontaktowała się z Zespołem wsparcia eZamawiajacy i otrzymał informację, że:

„Uprzejmie informujemy, że od dnia 30.03.2025 od godziny 0:00 do dnia 31.03.2025 do godziny 7:39 występował problem z dodawaniem plików do platformy.

Dodatkowo pragniemy poinformować, że w okresie od 28.03.2025 od godziny 20:00 do 30.03.2025 do godziny 22:00 logowanie Wykonawców do platformy było niemożliwe w związku z zaplanowaną przerwą techniczną wynikającą z aktualizacji systemu OnePlace, o której zarówno Państwo jak i Wykonawcy byli wcześniej poinformowani.

W dniu 31.03 nie stwierdziliśmy awarii platformy. Użytkownicy mieli możliwość korzystania z platformy, problem dotyczył jedynie dodawania plików.”

Jednocześnie Zamawiający przeanalizował „Raport aktywności”, z którego wynika, że od dnia 30.03.2025 od godz.00:00 do dnia 31.03.2025 do godziny 7:00 (termin na składanie ofert) było 30 czynności „Podgląd formularza oferty”, przez 4 różnych Wykonawców.

W niniejszym postępowaniu doszło do naruszenia przez Zamawiającego przepisów regulujących jego prowadzenie (wada postępowania) - w ustalonym stanie rzeczy doszło do naruszenia art. 64 w zw. z art. 16 ustawy.
Zamawiający jest odpowiedzialny za narzędzia informatyczne z których korzysta, a więc awaria platformy eZamawiajacy lub też jedynie brak możliwości załączania plików na platformie, które w konsekwencji prowadzi do braku możliwości złożenia oferty, jest okolicznością obciążającą zamawiającego. Przy czym, jak trafnie podnosi się w orzecznictwie, uniemożliwienie wykonawcy złożenia oferty nie musi być okolicznością zależną od zamawiającego albo działaniem celowym, może wynikać właśnie z powodów technicznych, w tym również z awarii platformy, błędów oprogramowania, zbyt dużej liczby uczestników korzystających z platformy elektronicznej, istotny jest tu efekt w postaci braku możliwości złożenia oferty (tak w wyroku z dnia 2 sierpnia 2019 r., KIO 268/19). To zamawiającym, a nie operator platformy, odpowiada za prawidłowy przebieg postępowania o udzielenie zamówienia. Jeżeli w wyniku przeprowadzonych czynności wyjaśniających okaże się, że brak możliwości złożenia oferty spowodowany był problemami technicznymi w infrastrukturze informatycznej zamawiającego, zamawiający obowiązany jest do rozważenia unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp. Ponadto w wyniku uniemożliwienia wykonawcy złożenia oferty wskutek awarii platformy zostaje naruszona zasada równego traktowania i zachowania uczciwej konkurencji.

Część 11

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 11)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie faktyczne: Zamawiający wyznaczył termin składania ofert w ww. postępowaniu na dzień 31.03.2025 godz. 7:00, w dniu 2025.03.31 o godzinie 06:57:22 otrzymał za pośrednictwem platformy eZamawiajacy informację od Wykonawcy MEDIRES Konrad Solak, o następującej treści:
„Dzień dobry, Nie możemy załączyć plików w systemie aby złożyć ofertę. Stale jest błąd systemu podczas załączania plików. W związku z tym nie możemy złożyć oferty.”

Zamawiający w celu wyjaśnienia powyższej kwestii skontaktowała się z Zespołem wsparcia eZamawiajacy i otrzymał informację, że:

„Uprzejmie informujemy, że od dnia 30.03.2025 od godziny 0:00 do dnia 31.03.2025 do godziny 7:39 występował problem z dodawaniem plików do platformy.

Dodatkowo pragniemy poinformować, że w okresie od 28.03.2025 od godziny 20:00 do 30.03.2025 do godziny 22:00 logowanie Wykonawców do platformy było niemożliwe w związku z zaplanowaną przerwą techniczną wynikającą z aktualizacji systemu OnePlace, o której zarówno Państwo jak i Wykonawcy byli wcześniej poinformowani.

W dniu 31.03 nie stwierdziliśmy awarii platformy. Użytkownicy mieli możliwość korzystania z platformy, problem dotyczył jedynie dodawania plików.”

Jednocześnie Zamawiający przeanalizował „Raport aktywności”, z którego wynika, że od dnia 30.03.2025 od godz.00:00 do dnia 31.03.2025 do godziny 7:00 (termin na składanie ofert) było 30 czynności „Podgląd formularza oferty”, przez 4 różnych Wykonawców.

W niniejszym postępowaniu doszło do naruszenia przez Zamawiającego przepisów regulujących jego prowadzenie (wada postępowania) - w ustalonym stanie rzeczy doszło do naruszenia art. 64 w zw. z art. 16 ustawy.
Zamawiający jest odpowiedzialny za narzędzia informatyczne z których korzysta, a więc awaria platformy eZamawiajacy lub też jedynie brak możliwości załączania plików na platformie, które w konsekwencji prowadzi do braku możliwości złożenia oferty, jest okolicznością obciążającą zamawiającego. Przy czym, jak trafnie podnosi się w orzecznictwie, uniemożliwienie wykonawcy złożenia oferty nie musi być okolicznością zależną od zamawiającego albo działaniem celowym, może wynikać właśnie z powodów technicznych, w tym również z awarii platformy, błędów oprogramowania, zbyt dużej liczby uczestników korzystających z platformy elektronicznej, istotny jest tu efekt w postaci braku możliwości złożenia oferty (tak w wyroku z dnia 2 sierpnia 2019 r., KIO 268/19). To zamawiającym, a nie operator platformy, odpowiada za prawidłowy przebieg postępowania o udzielenie zamówienia. Jeżeli w wyniku przeprowadzonych czynności wyjaśniających okaże się, że brak możliwości złożenia oferty spowodowany był problemami technicznymi w infrastrukturze informatycznej zamawiającego, zamawiający obowiązany jest do rozważenia unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp. Ponadto w wyniku uniemożliwienia wykonawcy złożenia oferty wskutek awarii platformy zostaje naruszona zasada równego traktowania i zachowania uczciwej konkurencji.

Część 12

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 12)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie faktyczne: Zamawiający wyznaczył termin składania ofert w ww. postępowaniu na dzień 31.03.2025 godz. 7:00, w dniu 2025.03.31 o godzinie 06:57:22 otrzymał za pośrednictwem platformy eZamawiajacy informację od Wykonawcy MEDIRES Konrad Solak, o następującej treści:
„Dzień dobry, Nie możemy załączyć plików w systemie aby złożyć ofertę. Stale jest błąd systemu podczas załączania plików. W związku z tym nie możemy złożyć oferty.”

Zamawiający w celu wyjaśnienia powyższej kwestii skontaktowała się z Zespołem wsparcia eZamawiajacy i otrzymał informację, że:

„Uprzejmie informujemy, że od dnia 30.03.2025 od godziny 0:00 do dnia 31.03.2025 do godziny 7:39 występował problem z dodawaniem plików do platformy.

Dodatkowo pragniemy poinformować, że w okresie od 28.03.2025 od godziny 20:00 do 30.03.2025 do godziny 22:00 logowanie Wykonawców do platformy było niemożliwe w związku z zaplanowaną przerwą techniczną wynikającą z aktualizacji systemu OnePlace, o której zarówno Państwo jak i Wykonawcy byli wcześniej poinformowani.

W dniu 31.03 nie stwierdziliśmy awarii platformy. Użytkownicy mieli możliwość korzystania z platformy, problem dotyczył jedynie dodawania plików.”

Jednocześnie Zamawiający przeanalizował „Raport aktywności”, z którego wynika, że od dnia 30.03.2025 od godz.00:00 do dnia 31.03.2025 do godziny 7:00 (termin na składanie ofert) było 30 czynności „Podgląd formularza oferty”, przez 4 różnych Wykonawców.

W niniejszym postępowaniu doszło do naruszenia przez Zamawiającego przepisów regulujących jego prowadzenie (wada postępowania) - w ustalonym stanie rzeczy doszło do naruszenia art. 64 w zw. z art. 16 ustawy.
Zamawiający jest odpowiedzialny za narzędzia informatyczne z których korzysta, a więc awaria platformy eZamawiajacy lub też jedynie brak możliwości załączania plików na platformie, które w konsekwencji prowadzi do braku możliwości złożenia oferty, jest okolicznością obciążającą zamawiającego. Przy czym, jak trafnie podnosi się w orzecznictwie, uniemożliwienie wykonawcy złożenia oferty nie musi być okolicznością zależną od zamawiającego albo działaniem celowym, może wynikać właśnie z powodów technicznych, w tym również z awarii platformy, błędów oprogramowania, zbyt dużej liczby uczestników korzystających z platformy elektronicznej, istotny jest tu efekt w postaci braku możliwości złożenia oferty (tak w wyroku z dnia 2 sierpnia 2019 r., KIO 268/19). To zamawiającym, a nie operator platformy, odpowiada za prawidłowy przebieg postępowania o udzielenie zamówienia. Jeżeli w wyniku przeprowadzonych czynności wyjaśniających okaże się, że brak możliwości złożenia oferty spowodowany był problemami technicznymi w infrastrukturze informatycznej zamawiającego, zamawiający obowiązany jest do rozważenia unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp. Ponadto w wyniku uniemożliwienia wykonawcy złożenia oferty wskutek awarii platformy zostaje naruszona zasada równego traktowania i zachowania uczciwej konkurencji.

Część 13

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 13)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie faktyczne: Zamawiający wyznaczył termin składania ofert w ww. postępowaniu na dzień 31.03.2025 godz. 7:00, w dniu 2025.03.31 o godzinie 06:57:22 otrzymał za pośrednictwem platformy eZamawiajacy informację od Wykonawcy MEDIRES Konrad Solak, o następującej treści:
„Dzień dobry, Nie możemy załączyć plików w systemie aby złożyć ofertę. Stale jest błąd systemu podczas załączania plików. W związku z tym nie możemy złożyć oferty.”

Zamawiający w celu wyjaśnienia powyższej kwestii skontaktowała się z Zespołem wsparcia eZamawiajacy i otrzymał informację, że:

„Uprzejmie informujemy, że od dnia 30.03.2025 od godziny 0:00 do dnia 31.03.2025 do godziny 7:39 występował problem z dodawaniem plików do platformy.

Dodatkowo pragniemy poinformować, że w okresie od 28.03.2025 od godziny 20:00 do 30.03.2025 do godziny 22:00 logowanie Wykonawców do platformy było niemożliwe w związku z zaplanowaną przerwą techniczną wynikającą z aktualizacji systemu OnePlace, o której zarówno Państwo jak i Wykonawcy byli wcześniej poinformowani.

W dniu 31.03 nie stwierdziliśmy awarii platformy. Użytkownicy mieli możliwość korzystania z platformy, problem dotyczył jedynie dodawania plików.”

Jednocześnie Zamawiający przeanalizował „Raport aktywności”, z którego wynika, że od dnia 30.03.2025 od godz.00:00 do dnia 31.03.2025 do godziny 7:00 (termin na składanie ofert) było 30 czynności „Podgląd formularza oferty”, przez 4 różnych Wykonawców.

W niniejszym postępowaniu doszło do naruszenia przez Zamawiającego przepisów regulujących jego prowadzenie (wada postępowania) - w ustalonym stanie rzeczy doszło do naruszenia art. 64 w zw. z art. 16 ustawy.
Zamawiający jest odpowiedzialny za narzędzia informatyczne z których korzysta, a więc awaria platformy eZamawiajacy lub też jedynie brak możliwości załączania plików na platformie, które w konsekwencji prowadzi do braku możliwości złożenia oferty, jest okolicznością obciążającą zamawiającego. Przy czym, jak trafnie podnosi się w orzecznictwie, uniemożliwienie wykonawcy złożenia oferty nie musi być okolicznością zależną od zamawiającego albo działaniem celowym, może wynikać właśnie z powodów technicznych, w tym również z awarii platformy, błędów oprogramowania, zbyt dużej liczby uczestników korzystających z platformy elektronicznej, istotny jest tu efekt w postaci braku możliwości złożenia oferty (tak w wyroku z dnia 2 sierpnia 2019 r., KIO 268/19). To zamawiającym, a nie operator platformy, odpowiada za prawidłowy przebieg postępowania o udzielenie zamówienia. Jeżeli w wyniku przeprowadzonych czynności wyjaśniających okaże się, że brak możliwości złożenia oferty spowodowany był problemami technicznymi w infrastrukturze informatycznej zamawiającego, zamawiający obowiązany jest do rozważenia unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp. Ponadto w wyniku uniemożliwienia wykonawcy złożenia oferty wskutek awarii platformy zostaje naruszona zasada równego traktowania i zachowania uczciwej konkurencji.

Część 14

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 14)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie faktyczne: Zamawiający wyznaczył termin składania ofert w ww. postępowaniu na dzień 31.03.2025 godz. 7:00, w dniu 2025.03.31 o godzinie 06:57:22 otrzymał za pośrednictwem platformy eZamawiajacy informację od Wykonawcy MEDIRES Konrad Solak, o następującej treści:
„Dzień dobry, Nie możemy załączyć plików w systemie aby złożyć ofertę. Stale jest błąd systemu podczas załączania plików. W związku z tym nie możemy złożyć oferty.”

Zamawiający w celu wyjaśnienia powyższej kwestii skontaktowała się z Zespołem wsparcia eZamawiajacy i otrzymał informację, że:

„Uprzejmie informujemy, że od dnia 30.03.2025 od godziny 0:00 do dnia 31.03.2025 do godziny 7:39 występował problem z dodawaniem plików do platformy.

Dodatkowo pragniemy poinformować, że w okresie od 28.03.2025 od godziny 20:00 do 30.03.2025 do godziny 22:00 logowanie Wykonawców do platformy było niemożliwe w związku z zaplanowaną przerwą techniczną wynikającą z aktualizacji systemu OnePlace, o której zarówno Państwo jak i Wykonawcy byli wcześniej poinformowani.

W dniu 31.03 nie stwierdziliśmy awarii platformy. Użytkownicy mieli możliwość korzystania z platformy, problem dotyczył jedynie dodawania plików.”

Jednocześnie Zamawiający przeanalizował „Raport aktywności”, z którego wynika, że od dnia 30.03.2025 od godz.00:00 do dnia 31.03.2025 do godziny 7:00 (termin na składanie ofert) było 30 czynności „Podgląd formularza oferty”, przez 4 różnych Wykonawców.

W niniejszym postępowaniu doszło do naruszenia przez Zamawiającego przepisów regulujących jego prowadzenie (wada postępowania) - w ustalonym stanie rzeczy doszło do naruszenia art. 64 w zw. z art. 16 ustawy.
Zamawiający jest odpowiedzialny za narzędzia informatyczne z których korzysta, a więc awaria platformy eZamawiajacy lub też jedynie brak możliwości załączania plików na platformie, które w konsekwencji prowadzi do braku możliwości złożenia oferty, jest okolicznością obciążającą zamawiającego. Przy czym, jak trafnie podnosi się w orzecznictwie, uniemożliwienie wykonawcy złożenia oferty nie musi być okolicznością zależną od zamawiającego albo działaniem celowym, może wynikać właśnie z powodów technicznych, w tym również z awarii platformy, błędów oprogramowania, zbyt dużej liczby uczestników korzystających z platformy elektronicznej, istotny jest tu efekt w postaci braku możliwości złożenia oferty (tak w wyroku z dnia 2 sierpnia 2019 r., KIO 268/19). To zamawiającym, a nie operator platformy, odpowiada za prawidłowy przebieg postępowania o udzielenie zamówienia. Jeżeli w wyniku przeprowadzonych czynności wyjaśniających okaże się, że brak możliwości złożenia oferty spowodowany był problemami technicznymi w infrastrukturze informatycznej zamawiającego, zamawiający obowiązany jest do rozważenia unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp. Ponadto w wyniku uniemożliwienia wykonawcy złożenia oferty wskutek awarii platformy zostaje naruszona zasada równego traktowania i zachowania uczciwej konkurencji.

Część 15

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 15)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie faktyczne: Zamawiający wyznaczył termin składania ofert w ww. postępowaniu na dzień 31.03.2025 godz. 7:00, w dniu 2025.03.31 o godzinie 06:57:22 otrzymał za pośrednictwem platformy eZamawiajacy informację od Wykonawcy MEDIRES Konrad Solak, o następującej treści:
„Dzień dobry, Nie możemy załączyć plików w systemie aby złożyć ofertę. Stale jest błąd systemu podczas załączania plików. W związku z tym nie możemy złożyć oferty.”

Zamawiający w celu wyjaśnienia powyższej kwestii skontaktowała się z Zespołem wsparcia eZamawiajacy i otrzymał informację, że:

„Uprzejmie informujemy, że od dnia 30.03.2025 od godziny 0:00 do dnia 31.03.2025 do godziny 7:39 występował problem z dodawaniem plików do platformy.

Dodatkowo pragniemy poinformować, że w okresie od 28.03.2025 od godziny 20:00 do 30.03.2025 do godziny 22:00 logowanie Wykonawców do platformy było niemożliwe w związku z zaplanowaną przerwą techniczną wynikającą z aktualizacji systemu OnePlace, o której zarówno Państwo jak i Wykonawcy byli wcześniej poinformowani.

W dniu 31.03 nie stwierdziliśmy awarii platformy. Użytkownicy mieli możliwość korzystania z platformy, problem dotyczył jedynie dodawania plików.”

Jednocześnie Zamawiający przeanalizował „Raport aktywności”, z którego wynika, że od dnia 30.03.2025 od godz.00:00 do dnia 31.03.2025 do godziny 7:00 (termin na składanie ofert) było 30 czynności „Podgląd formularza oferty”, przez 4 różnych Wykonawców.

W niniejszym postępowaniu doszło do naruszenia przez Zamawiającego przepisów regulujących jego prowadzenie (wada postępowania) - w ustalonym stanie rzeczy doszło do naruszenia art. 64 w zw. z art. 16 ustawy.
Zamawiający jest odpowiedzialny za narzędzia informatyczne z których korzysta, a więc awaria platformy eZamawiajacy lub też jedynie brak możliwości załączania plików na platformie, które w konsekwencji prowadzi do braku możliwości złożenia oferty, jest okolicznością obciążającą zamawiającego. Przy czym, jak trafnie podnosi się w orzecznictwie, uniemożliwienie wykonawcy złożenia oferty nie musi być okolicznością zależną od zamawiającego albo działaniem celowym, może wynikać właśnie z powodów technicznych, w tym również z awarii platformy, błędów oprogramowania, zbyt dużej liczby uczestników korzystających z platformy elektronicznej, istotny jest tu efekt w postaci braku możliwości złożenia oferty (tak w wyroku z dnia 2 sierpnia 2019 r., KIO 268/19). To zamawiającym, a nie operator platformy, odpowiada za prawidłowy przebieg postępowania o udzielenie zamówienia. Jeżeli w wyniku przeprowadzonych czynności wyjaśniających okaże się, że brak możliwości złożenia oferty spowodowany był problemami technicznymi w infrastrukturze informatycznej zamawiającego, zamawiający obowiązany jest do rozważenia unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp. Ponadto w wyniku uniemożliwienia wykonawcy złożenia oferty wskutek awarii platformy zostaje naruszona zasada równego traktowania i zachowania uczciwej konkurencji.

Część 16

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 16)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie faktyczne: Zamawiający wyznaczył termin składania ofert w ww. postępowaniu na dzień 31.03.2025 godz. 7:00, w dniu 2025.03.31 o godzinie 06:57:22 otrzymał za pośrednictwem platformy eZamawiajacy informację od Wykonawcy MEDIRES Konrad Solak, o następującej treści:
„Dzień dobry, Nie możemy załączyć plików w systemie aby złożyć ofertę. Stale jest błąd systemu podczas załączania plików. W związku z tym nie możemy złożyć oferty.”

Zamawiający w celu wyjaśnienia powyższej kwestii skontaktowała się z Zespołem wsparcia eZamawiajacy i otrzymał informację, że:

„Uprzejmie informujemy, że od dnia 30.03.2025 od godziny 0:00 do dnia 31.03.2025 do godziny 7:39 występował problem z dodawaniem plików do platformy.

Dodatkowo pragniemy poinformować, że w okresie od 28.03.2025 od godziny 20:00 do 30.03.2025 do godziny 22:00 logowanie Wykonawców do platformy było niemożliwe w związku z zaplanowaną przerwą techniczną wynikającą z aktualizacji systemu OnePlace, o której zarówno Państwo jak i Wykonawcy byli wcześniej poinformowani.

W dniu 31.03 nie stwierdziliśmy awarii platformy. Użytkownicy mieli możliwość korzystania z platformy, problem dotyczył jedynie dodawania plików.”

Jednocześnie Zamawiający przeanalizował „Raport aktywności”, z którego wynika, że od dnia 30.03.2025 od godz.00:00 do dnia 31.03.2025 do godziny 7:00 (termin na składanie ofert) było 30 czynności „Podgląd formularza oferty”, przez 4 różnych Wykonawców.

W niniejszym postępowaniu doszło do naruszenia przez Zamawiającego przepisów regulujących jego prowadzenie (wada postępowania) - w ustalonym stanie rzeczy doszło do naruszenia art. 64 w zw. z art. 16 ustawy.
Zamawiający jest odpowiedzialny za narzędzia informatyczne z których korzysta, a więc awaria platformy eZamawiajacy lub też jedynie brak możliwości załączania plików na platformie, które w konsekwencji prowadzi do braku możliwości złożenia oferty, jest okolicznością obciążającą zamawiającego. Przy czym, jak trafnie podnosi się w orzecznictwie, uniemożliwienie wykonawcy złożenia oferty nie musi być okolicznością zależną od zamawiającego albo działaniem celowym, może wynikać właśnie z powodów technicznych, w tym również z awarii platformy, błędów oprogramowania, zbyt dużej liczby uczestników korzystających z platformy elektronicznej, istotny jest tu efekt w postaci braku możliwości złożenia oferty (tak w wyroku z dnia 2 sierpnia 2019 r., KIO 268/19). To zamawiającym, a nie operator platformy, odpowiada za prawidłowy przebieg postępowania o udzielenie zamówienia. Jeżeli w wyniku przeprowadzonych czynności wyjaśniających okaże się, że brak możliwości złożenia oferty spowodowany był problemami technicznymi w infrastrukturze informatycznej zamawiającego, zamawiający obowiązany jest do rozważenia unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp. Ponadto w wyniku uniemożliwienia wykonawcy złożenia oferty wskutek awarii platformy zostaje naruszona zasada równego traktowania i zachowania uczciwej konkurencji.

Część 17

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 17)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie faktyczne: Zamawiający wyznaczył termin składania ofert w ww. postępowaniu na dzień 31.03.2025 godz. 7:00, w dniu 2025.03.31 o godzinie 06:57:22 otrzymał za pośrednictwem platformy eZamawiajacy informację od Wykonawcy MEDIRES Konrad Solak, o następującej treści:
„Dzień dobry, Nie możemy załączyć plików w systemie aby złożyć ofertę. Stale jest błąd systemu podczas załączania plików. W związku z tym nie możemy złożyć oferty.”

Zamawiający w celu wyjaśnienia powyższej kwestii skontaktowała się z Zespołem wsparcia eZamawiajacy i otrzymał informację, że:

„Uprzejmie informujemy, że od dnia 30.03.2025 od godziny 0:00 do dnia 31.03.2025 do godziny 7:39 występował problem z dodawaniem plików do platformy.

Dodatkowo pragniemy poinformować, że w okresie od 28.03.2025 od godziny 20:00 do 30.03.2025 do godziny 22:00 logowanie Wykonawców do platformy było niemożliwe w związku z zaplanowaną przerwą techniczną wynikającą z aktualizacji systemu OnePlace, o której zarówno Państwo jak i Wykonawcy byli wcześniej poinformowani.

W dniu 31.03 nie stwierdziliśmy awarii platformy. Użytkownicy mieli możliwość korzystania z platformy, problem dotyczył jedynie dodawania plików.”

Jednocześnie Zamawiający przeanalizował „Raport aktywności”, z którego wynika, że od dnia 30.03.2025 od godz.00:00 do dnia 31.03.2025 do godziny 7:00 (termin na składanie ofert) było 30 czynności „Podgląd formularza oferty”, przez 4 różnych Wykonawców.

W niniejszym postępowaniu doszło do naruszenia przez Zamawiającego przepisów regulujących jego prowadzenie (wada postępowania) - w ustalonym stanie rzeczy doszło do naruszenia art. 64 w zw. z art. 16 ustawy.
Zamawiający jest odpowiedzialny za narzędzia informatyczne z których korzysta, a więc awaria platformy eZamawiajacy lub też jedynie brak możliwości załączania plików na platformie, które w konsekwencji prowadzi do braku możliwości złożenia oferty, jest okolicznością obciążającą zamawiającego. Przy czym, jak trafnie podnosi się w orzecznictwie, uniemożliwienie wykonawcy złożenia oferty nie musi być okolicznością zależną od zamawiającego albo działaniem celowym, może wynikać właśnie z powodów technicznych, w tym również z awarii platformy, błędów oprogramowania, zbyt dużej liczby uczestników korzystających z platformy elektronicznej, istotny jest tu efekt w postaci braku możliwości złożenia oferty (tak w wyroku z dnia 2 sierpnia 2019 r., KIO 268/19). To zamawiającym, a nie operator platformy, odpowiada za prawidłowy przebieg postępowania o udzielenie zamówienia. Jeżeli w wyniku przeprowadzonych czynności wyjaśniających okaże się, że brak możliwości złożenia oferty spowodowany był problemami technicznymi w infrastrukturze informatycznej zamawiającego, zamawiający obowiązany jest do rozważenia unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp. Ponadto w wyniku uniemożliwienia wykonawcy złożenia oferty wskutek awarii platformy zostaje naruszona zasada równego traktowania i zachowania uczciwej konkurencji.

Część 18

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 18)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie faktyczne: Zamawiający wyznaczył termin składania ofert w ww. postępowaniu na dzień 31.03.2025 godz. 7:00, w dniu 2025.03.31 o godzinie 06:57:22 otrzymał za pośrednictwem platformy eZamawiajacy informację od Wykonawcy MEDIRES Konrad Solak, o następującej treści:
„Dzień dobry, Nie możemy załączyć plików w systemie aby złożyć ofertę. Stale jest błąd systemu podczas załączania plików. W związku z tym nie możemy złożyć oferty.”

Zamawiający w celu wyjaśnienia powyższej kwestii skontaktowała się z Zespołem wsparcia eZamawiajacy i otrzymał informację, że:

„Uprzejmie informujemy, że od dnia 30.03.2025 od godziny 0:00 do dnia 31.03.2025 do godziny 7:39 występował problem z dodawaniem plików do platformy.

Dodatkowo pragniemy poinformować, że w okresie od 28.03.2025 od godziny 20:00 do 30.03.2025 do godziny 22:00 logowanie Wykonawców do platformy było niemożliwe w związku z zaplanowaną przerwą techniczną wynikającą z aktualizacji systemu OnePlace, o której zarówno Państwo jak i Wykonawcy byli wcześniej poinformowani.

W dniu 31.03 nie stwierdziliśmy awarii platformy. Użytkownicy mieli możliwość korzystania z platformy, problem dotyczył jedynie dodawania plików.”

Jednocześnie Zamawiający przeanalizował „Raport aktywności”, z którego wynika, że od dnia 30.03.2025 od godz.00:00 do dnia 31.03.2025 do godziny 7:00 (termin na składanie ofert) było 30 czynności „Podgląd formularza oferty”, przez 4 różnych Wykonawców.

W niniejszym postępowaniu doszło do naruszenia przez Zamawiającego przepisów regulujących jego prowadzenie (wada postępowania) - w ustalonym stanie rzeczy doszło do naruszenia art. 64 w zw. z art. 16 ustawy.
Zamawiający jest odpowiedzialny za narzędzia informatyczne z których korzysta, a więc awaria platformy eZamawiajacy lub też jedynie brak możliwości załączania plików na platformie, które w konsekwencji prowadzi do braku możliwości złożenia oferty, jest okolicznością obciążającą zamawiającego. Przy czym, jak trafnie podnosi się w orzecznictwie, uniemożliwienie wykonawcy złożenia oferty nie musi być okolicznością zależną od zamawiającego albo działaniem celowym, może wynikać właśnie z powodów technicznych, w tym również z awarii platformy, błędów oprogramowania, zbyt dużej liczby uczestników korzystających z platformy elektronicznej, istotny jest tu efekt w postaci braku możliwości złożenia oferty (tak w wyroku z dnia 2 sierpnia 2019 r., KIO 268/19). To zamawiającym, a nie operator platformy, odpowiada za prawidłowy przebieg postępowania o udzielenie zamówienia. Jeżeli w wyniku przeprowadzonych czynności wyjaśniających okaże się, że brak możliwości złożenia oferty spowodowany był problemami technicznymi w infrastrukturze informatycznej zamawiającego, zamawiający obowiązany jest do rozważenia unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp. Ponadto w wyniku uniemożliwienia wykonawcy złożenia oferty wskutek awarii platformy zostaje naruszona zasada równego traktowania i zachowania uczciwej konkurencji.

Część 19

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 19)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie faktyczne: Zamawiający wyznaczył termin składania ofert w ww. postępowaniu na dzień 31.03.2025 godz. 7:00, w dniu 2025.03.31 o godzinie 06:57:22 otrzymał za pośrednictwem platformy eZamawiajacy informację od Wykonawcy MEDIRES Konrad Solak, o następującej treści:
„Dzień dobry, Nie możemy załączyć plików w systemie aby złożyć ofertę. Stale jest błąd systemu podczas załączania plików. W związku z tym nie możemy złożyć oferty.”

Zamawiający w celu wyjaśnienia powyższej kwestii skontaktowała się z Zespołem wsparcia eZamawiajacy i otrzymał informację, że:

„Uprzejmie informujemy, że od dnia 30.03.2025 od godziny 0:00 do dnia 31.03.2025 do godziny 7:39 występował problem z dodawaniem plików do platformy.

Dodatkowo pragniemy poinformować, że w okresie od 28.03.2025 od godziny 20:00 do 30.03.2025 do godziny 22:00 logowanie Wykonawców do platformy było niemożliwe w związku z zaplanowaną przerwą techniczną wynikającą z aktualizacji systemu OnePlace, o której zarówno Państwo jak i Wykonawcy byli wcześniej poinformowani.

W dniu 31.03 nie stwierdziliśmy awarii platformy. Użytkownicy mieli możliwość korzystania z platformy, problem dotyczył jedynie dodawania plików.”

Jednocześnie Zamawiający przeanalizował „Raport aktywności”, z którego wynika, że od dnia 30.03.2025 od godz.00:00 do dnia 31.03.2025 do godziny 7:00 (termin na składanie ofert) było 30 czynności „Podgląd formularza oferty”, przez 4 różnych Wykonawców.

W niniejszym postępowaniu doszło do naruszenia przez Zamawiającego przepisów regulujących jego prowadzenie (wada postępowania) - w ustalonym stanie rzeczy doszło do naruszenia art. 64 w zw. z art. 16 ustawy.
Zamawiający jest odpowiedzialny za narzędzia informatyczne z których korzysta, a więc awaria platformy eZamawiajacy lub też jedynie brak możliwości załączania plików na platformie, które w konsekwencji prowadzi do braku możliwości złożenia oferty, jest okolicznością obciążającą zamawiającego. Przy czym, jak trafnie podnosi się w orzecznictwie, uniemożliwienie wykonawcy złożenia oferty nie musi być okolicznością zależną od zamawiającego albo działaniem celowym, może wynikać właśnie z powodów technicznych, w tym również z awarii platformy, błędów oprogramowania, zbyt dużej liczby uczestników korzystających z platformy elektronicznej, istotny jest tu efekt w postaci braku możliwości złożenia oferty (tak w wyroku z dnia 2 sierpnia 2019 r., KIO 268/19). To zamawiającym, a nie operator platformy, odpowiada za prawidłowy przebieg postępowania o udzielenie zamówienia. Jeżeli w wyniku przeprowadzonych czynności wyjaśniających okaże się, że brak możliwości złożenia oferty spowodowany był problemami technicznymi w infrastrukturze informatycznej zamawiającego, zamawiający obowiązany jest do rozważenia unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp. Ponadto w wyniku uniemożliwienia wykonawcy złożenia oferty wskutek awarii platformy zostaje naruszona zasada równego traktowania i zachowania uczciwej konkurencji.

Część 20

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 20)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie faktyczne: Zamawiający wyznaczył termin składania ofert w ww. postępowaniu na dzień 31.03.2025 godz. 7:00, w dniu 2025.03.31 o godzinie 06:57:22 otrzymał za pośrednictwem platformy eZamawiajacy informację od Wykonawcy MEDIRES Konrad Solak, o następującej treści:
„Dzień dobry, Nie możemy załączyć plików w systemie aby złożyć ofertę. Stale jest błąd systemu podczas załączania plików. W związku z tym nie możemy złożyć oferty.”

Zamawiający w celu wyjaśnienia powyższej kwestii skontaktowała się z Zespołem wsparcia eZamawiajacy i otrzymał informację, że:

„Uprzejmie informujemy, że od dnia 30.03.2025 od godziny 0:00 do dnia 31.03.2025 do godziny 7:39 występował problem z dodawaniem plików do platformy.

Dodatkowo pragniemy poinformować, że w okresie od 28.03.2025 od godziny 20:00 do 30.03.2025 do godziny 22:00 logowanie Wykonawców do platformy było niemożliwe w związku z zaplanowaną przerwą techniczną wynikającą z aktualizacji systemu OnePlace, o której zarówno Państwo jak i Wykonawcy byli wcześniej poinformowani.

W dniu 31.03 nie stwierdziliśmy awarii platformy. Użytkownicy mieli możliwość korzystania z platformy, problem dotyczył jedynie dodawania plików.”

Jednocześnie Zamawiający przeanalizował „Raport aktywności”, z którego wynika, że od dnia 30.03.2025 od godz.00:00 do dnia 31.03.2025 do godziny 7:00 (termin na składanie ofert) było 30 czynności „Podgląd formularza oferty”, przez 4 różnych Wykonawców.

W niniejszym postępowaniu doszło do naruszenia przez Zamawiającego przepisów regulujących jego prowadzenie (wada postępowania) - w ustalonym stanie rzeczy doszło do naruszenia art. 64 w zw. z art. 16 ustawy.
Zamawiający jest odpowiedzialny za narzędzia informatyczne z których korzysta, a więc awaria platformy eZamawiajacy lub też jedynie brak możliwości załączania plików na platformie, które w konsekwencji prowadzi do braku możliwości złożenia oferty, jest okolicznością obciążającą zamawiającego. Przy czym, jak trafnie podnosi się w orzecznictwie, uniemożliwienie wykonawcy złożenia oferty nie musi być okolicznością zależną od zamawiającego albo działaniem celowym, może wynikać właśnie z powodów technicznych, w tym również z awarii platformy, błędów oprogramowania, zbyt dużej liczby uczestników korzystających z platformy elektronicznej, istotny jest tu efekt w postaci braku możliwości złożenia oferty (tak w wyroku z dnia 2 sierpnia 2019 r., KIO 268/19). To zamawiającym, a nie operator platformy, odpowiada za prawidłowy przebieg postępowania o udzielenie zamówienia. Jeżeli w wyniku przeprowadzonych czynności wyjaśniających okaże się, że brak możliwości złożenia oferty spowodowany był problemami technicznymi w infrastrukturze informatycznej zamawiającego, zamawiający obowiązany jest do rozważenia unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp. Ponadto w wyniku uniemożliwienia wykonawcy złożenia oferty wskutek awarii platformy zostaje naruszona zasada równego traktowania i zachowania uczciwej konkurencji.

Część 21

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 21)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie faktyczne: Zamawiający wyznaczył termin składania ofert w ww. postępowaniu na dzień 31.03.2025 godz. 7:00, w dniu 2025.03.31 o godzinie 06:57:22 otrzymał za pośrednictwem platformy eZamawiajacy informację od Wykonawcy MEDIRES Konrad Solak, o następującej treści:
„Dzień dobry, Nie możemy załączyć plików w systemie aby złożyć ofertę. Stale jest błąd systemu podczas załączania plików. W związku z tym nie możemy złożyć oferty.”

Zamawiający w celu wyjaśnienia powyższej kwestii skontaktowała się z Zespołem wsparcia eZamawiajacy i otrzymał informację, że:

„Uprzejmie informujemy, że od dnia 30.03.2025 od godziny 0:00 do dnia 31.03.2025 do godziny 7:39 występował problem z dodawaniem plików do platformy.

Dodatkowo pragniemy poinformować, że w okresie od 28.03.2025 od godziny 20:00 do 30.03.2025 do godziny 22:00 logowanie Wykonawców do platformy było niemożliwe w związku z zaplanowaną przerwą techniczną wynikającą z aktualizacji systemu OnePlace, o której zarówno Państwo jak i Wykonawcy byli wcześniej poinformowani.

W dniu 31.03 nie stwierdziliśmy awarii platformy. Użytkownicy mieli możliwość korzystania z platformy, problem dotyczył jedynie dodawania plików.”

Jednocześnie Zamawiający przeanalizował „Raport aktywności”, z którego wynika, że od dnia 30.03.2025 od godz.00:00 do dnia 31.03.2025 do godziny 7:00 (termin na składanie ofert) było 30 czynności „Podgląd formularza oferty”, przez 4 różnych Wykonawców.

W niniejszym postępowaniu doszło do naruszenia przez Zamawiającego przepisów regulujących jego prowadzenie (wada postępowania) - w ustalonym stanie rzeczy doszło do naruszenia art. 64 w zw. z art. 16 ustawy.
Zamawiający jest odpowiedzialny za narzędzia informatyczne z których korzysta, a więc awaria platformy eZamawiajacy lub też jedynie brak możliwości załączania plików na platformie, które w konsekwencji prowadzi do braku możliwości złożenia oferty, jest okolicznością obciążającą zamawiającego. Przy czym, jak trafnie podnosi się w orzecznictwie, uniemożliwienie wykonawcy złożenia oferty nie musi być okolicznością zależną od zamawiającego albo działaniem celowym, może wynikać właśnie z powodów technicznych, w tym również z awarii platformy, błędów oprogramowania, zbyt dużej liczby uczestników korzystających z platformy elektronicznej, istotny jest tu efekt w postaci braku możliwości złożenia oferty (tak w wyroku z dnia 2 sierpnia 2019 r., KIO 268/19). To zamawiającym, a nie operator platformy, odpowiada za prawidłowy przebieg postępowania o udzielenie zamówienia. Jeżeli w wyniku przeprowadzonych czynności wyjaśniających okaże się, że brak możliwości złożenia oferty spowodowany był problemami technicznymi w infrastrukturze informatycznej zamawiającego, zamawiający obowiązany jest do rozważenia unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp. Ponadto w wyniku uniemożliwienia wykonawcy złożenia oferty wskutek awarii platformy zostaje naruszona zasada równego traktowania i zachowania uczciwej konkurencji.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.