Ogłoszenie z dnia 2025-04-11
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00152123/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-03-18
- 2025/BZP 00162319/01 - Modyfikacja z dnia 2025-03-25
- 2025/BZP 00164406/01 - Modyfikacja z dnia 2025-03-26
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Świadczenie opieki serwisowej i sukcesywne przeglądy aparatury medycznej
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Szpital Neuropsychiatryczny im. Prof. Mieczysława Kaczyńskiego SPZOZ w Lublinie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 431019046
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Abramowicka 2
1.5.2.) Miejscowość: Lublin
1.5.3.) Kod pocztowy: 20-442
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL814 - Lubelski
1.5.7.) Numer telefonu: 817286439
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: apiotrowska@snzoz.lublin.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.snzoz.lublin.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://snzozlublin.ezamawiajacy.pl/pn/snzozlublin/demand/199333/notice/public/details1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie opieki serwisowej i sukcesywne przeglądy aparatury medycznej2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0bc7bd49-416c-4c0e-9ba6-961721e2a16f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00188467
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-11
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00152123
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: SzNSPZOZ.A-ZP-3721-10/25/AP
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 1 Świadczenie kompleksowej obsługi serwisowej urządzeń: Tomograf Komputerowy Somatom Perspective (DE) nr seryjny 77933; Rezonans Magnetyczny Magnetom Essenza nr seryjny 49239; MR Workplace nr seryjny 1044; Serwer sygno.via nr seryjny 1306984.5.3.) Główny kod CPV: 50421000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
50421000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego
4.5.5.) Wartość części: 489600 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 2 Świadczenie kompleksowej obsługi serwisowej urządzeń: RTG DR 100e Agfa; RTG Axiom Iconos MD; RTG DR 100e Agfa; RTG MUX-100H4.5.3.) Główny kod CPV: 50421000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
50421000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego
4.5.5.) Wartość części: 39600 PLN
Część 3
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 3 Defibrylatory4.5.3.) Główny kod CPV: 50421000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
50421000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego
4.5.5.) Wartość części: 5540 PLN
Część 4
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 4 Kardiomonitory4.5.3.) Główny kod CPV: 50421000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
50421000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego
4.5.5.) Wartość części: 7140 PLN
Część 5
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 5 Respiratory4.5.3.) Główny kod CPV: 50421000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
50421000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego
4.5.5.) Wartość części: 18260 PLN
Część 6
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 6 Rejestratory ciśnienia4.5.3.) Główny kod CPV: 50421000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
50421000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego
4.5.5.) Wartość części: 5240 PLN
Część 7
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 7 Aparat EEG4.5.3.) Główny kod CPV: 50421000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
50421000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego
4.5.5.) Wartość części: 1600 PLN
Część 8
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 8 Ultrasonografy4.5.3.) Główny kod CPV: 50421000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
50421000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego
4.5.5.) Wartość części: 4680 PLN
Część 9
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 9 Unit stomatologiczny4.5.3.) Główny kod CPV: 50421000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
50421000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego
4.5.5.) Wartość części: 1400 PLN
Część 10
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 10 Sprzęt laboratoryjny4.5.3.) Główny kod CPV: 50421000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
50421000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego
4.5.5.) Wartość części: 6540 PLN
Część 11
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 11 Alkotesty4.5.3.) Główny kod CPV: 50421000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
50421000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego
4.5.5.) Wartość części: 4200 PLN
Część 12
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 12 Skaner CR4.5.3.) Główny kod CPV: 50421000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
50421000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego
4.5.5.) Wartość części: 4000 PLN
Część 13
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 13 Sterylizatory4.5.3.) Główny kod CPV: 50421000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
50421000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego
4.5.5.) Wartość części: 112500 PLN
Część 14
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 14 Wstrzykiwacz kontrastu ACCUTRON CT-D4.5.3.) Główny kod CPV: 50421000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
50421000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego
4.5.5.) Wartość części: 3000 PLN
Część 15
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 15 Wstrzykiwacz kontrastu Optistar Elite4.5.3.) Główny kod CPV: 50421000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
50421000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego
4.5.5.) Wartość części: 3000 PLN
Część 16
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 16 Kriokomora4.5.3.) Główny kod CPV: 50421000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
50421000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego
4.5.5.) Wartość części: 10000 PLN
Część 17
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 17 Laser, Diatermia4.5.3.) Główny kod CPV: 50421000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
50421000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego
4.5.5.) Wartość części: 1400 PLN
Część 18
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 18 Komora laminarna4.5.3.) Główny kod CPV: 50421000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
50421000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego
4.5.5.) Wartość części: 2200 PLN
Część 19
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 19 Urządzenie do dekontaminacji Glosair 4004.5.3.) Główny kod CPV: 50421000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
50421000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego
4.5.5.) Wartość części: 3000 PLN
Część 20
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 20 Urządzenie do dekontaminacji Twin Cruiser4.5.3.) Główny kod CPV: 50421000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
50421000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego
4.5.5.) Wartość części: 12000 PLN
Część 21
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 21 Wagi lekarskie4.5.3.) Główny kod CPV: 50421000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
50421000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego
4.5.5.) Wartość części: 11400 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie faktyczne: Zamawiający wyznaczył termin składania ofert w ww. postępowaniu na dzień 31.03.2025 godz. 7:00, w dniu 2025.03.31 o godzinie 06:57:22 otrzymał za pośrednictwem platformy eZamawiajacy informację od Wykonawcy MEDIRES Konrad Solak, o następującej treści:
„Dzień dobry, Nie możemy załączyć plików w systemie aby złożyć ofertę. Stale jest błąd systemu podczas załączania plików. W związku z tym nie możemy złożyć oferty.”
Zamawiający w celu wyjaśnienia powyższej kwestii skontaktowała się z Zespołem wsparcia eZamawiajacy i otrzymał informację, że:
„Uprzejmie informujemy, że od dnia 30.03.2025 od godziny 0:00 do dnia 31.03.2025 do godziny 7:39 występował problem z dodawaniem plików do platformy.
Dodatkowo pragniemy poinformować, że w okresie od 28.03.2025 od godziny 20:00 do 30.03.2025 do godziny 22:00 logowanie Wykonawców do platformy było niemożliwe w związku z zaplanowaną przerwą techniczną wynikającą z aktualizacji systemu OnePlace, o której zarówno Państwo jak i Wykonawcy byli wcześniej poinformowani.
W dniu 31.03 nie stwierdziliśmy awarii platformy. Użytkownicy mieli możliwość korzystania z platformy, problem dotyczył jedynie dodawania plików.”
Jednocześnie Zamawiający przeanalizował „Raport aktywności”, z którego wynika, że od dnia 30.03.2025 od godz.00:00 do dnia 31.03.2025 do godziny 7:00 (termin na składanie ofert) było 30 czynności „Podgląd formularza oferty”, przez 4 różnych Wykonawców.
W niniejszym postępowaniu doszło do naruszenia przez Zamawiającego przepisów regulujących jego prowadzenie (wada postępowania) - w ustalonym stanie rzeczy doszło do naruszenia art. 64 w zw. z art. 16 ustawy.
Zamawiający jest odpowiedzialny za narzędzia informatyczne z których korzysta, a więc awaria platformy eZamawiajacy lub też jedynie brak możliwości załączania plików na platformie, które w konsekwencji prowadzi do braku możliwości złożenia oferty, jest okolicznością obciążającą zamawiającego. Przy czym, jak trafnie podnosi się w orzecznictwie, uniemożliwienie wykonawcy złożenia oferty nie musi być okolicznością zależną od zamawiającego albo działaniem celowym, może wynikać właśnie z powodów technicznych, w tym również z awarii platformy, błędów oprogramowania, zbyt dużej liczby uczestników korzystających z platformy elektronicznej, istotny jest tu efekt w postaci braku możliwości złożenia oferty (tak w wyroku z dnia 2 sierpnia 2019 r., KIO 268/19). To zamawiającym, a nie operator platformy, odpowiada za prawidłowy przebieg postępowania o udzielenie zamówienia. Jeżeli w wyniku przeprowadzonych czynności wyjaśniających okaże się, że brak możliwości złożenia oferty spowodowany był problemami technicznymi w infrastrukturze informatycznej zamawiającego, zamawiający obowiązany jest do rozważenia unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp. Ponadto w wyniku uniemożliwienia wykonawcy złożenia oferty wskutek awarii platformy zostaje naruszona zasada równego traktowania i zachowania uczciwej konkurencji.
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie faktyczne: Zamawiający wyznaczył termin składania ofert w ww. postępowaniu na dzień 31.03.2025 godz. 7:00, w dniu 2025.03.31 o godzinie 06:57:22 otrzymał za pośrednictwem platformy eZamawiajacy informację od Wykonawcy MEDIRES Konrad Solak, o następującej treści:
„Dzień dobry, Nie możemy załączyć plików w systemie aby złożyć ofertę. Stale jest błąd systemu podczas załączania plików. W związku z tym nie możemy złożyć oferty.”
Zamawiający w celu wyjaśnienia powyższej kwestii skontaktowała się z Zespołem wsparcia eZamawiajacy i otrzymał informację, że:
„Uprzejmie informujemy, że od dnia 30.03.2025 od godziny 0:00 do dnia 31.03.2025 do godziny 7:39 występował problem z dodawaniem plików do platformy.
Dodatkowo pragniemy poinformować, że w okresie od 28.03.2025 od godziny 20:00 do 30.03.2025 do godziny 22:00 logowanie Wykonawców do platformy było niemożliwe w związku z zaplanowaną przerwą techniczną wynikającą z aktualizacji systemu OnePlace, o której zarówno Państwo jak i Wykonawcy byli wcześniej poinformowani.
W dniu 31.03 nie stwierdziliśmy awarii platformy. Użytkownicy mieli możliwość korzystania z platformy, problem dotyczył jedynie dodawania plików.”
Jednocześnie Zamawiający przeanalizował „Raport aktywności”, z którego wynika, że od dnia 30.03.2025 od godz.00:00 do dnia 31.03.2025 do godziny 7:00 (termin na składanie ofert) było 30 czynności „Podgląd formularza oferty”, przez 4 różnych Wykonawców.
W niniejszym postępowaniu doszło do naruszenia przez Zamawiającego przepisów regulujących jego prowadzenie (wada postępowania) - w ustalonym stanie rzeczy doszło do naruszenia art. 64 w zw. z art. 16 ustawy.
Zamawiający jest odpowiedzialny za narzędzia informatyczne z których korzysta, a więc awaria platformy eZamawiajacy lub też jedynie brak możliwości załączania plików na platformie, które w konsekwencji prowadzi do braku możliwości złożenia oferty, jest okolicznością obciążającą zamawiającego. Przy czym, jak trafnie podnosi się w orzecznictwie, uniemożliwienie wykonawcy złożenia oferty nie musi być okolicznością zależną od zamawiającego albo działaniem celowym, może wynikać właśnie z powodów technicznych, w tym również z awarii platformy, błędów oprogramowania, zbyt dużej liczby uczestników korzystających z platformy elektronicznej, istotny jest tu efekt w postaci braku możliwości złożenia oferty (tak w wyroku z dnia 2 sierpnia 2019 r., KIO 268/19). To zamawiającym, a nie operator platformy, odpowiada za prawidłowy przebieg postępowania o udzielenie zamówienia. Jeżeli w wyniku przeprowadzonych czynności wyjaśniających okaże się, że brak możliwości złożenia oferty spowodowany był problemami technicznymi w infrastrukturze informatycznej zamawiającego, zamawiający obowiązany jest do rozważenia unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp. Ponadto w wyniku uniemożliwienia wykonawcy złożenia oferty wskutek awarii platformy zostaje naruszona zasada równego traktowania i zachowania uczciwej konkurencji.
Część 3
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie faktyczne: Zamawiający wyznaczył termin składania ofert w ww. postępowaniu na dzień 31.03.2025 godz. 7:00, w dniu 2025.03.31 o godzinie 06:57:22 otrzymał za pośrednictwem platformy eZamawiajacy informację od Wykonawcy MEDIRES Konrad Solak, o następującej treści:
„Dzień dobry, Nie możemy załączyć plików w systemie aby złożyć ofertę. Stale jest błąd systemu podczas załączania plików. W związku z tym nie możemy złożyć oferty.”
Zamawiający w celu wyjaśnienia powyższej kwestii skontaktowała się z Zespołem wsparcia eZamawiajacy i otrzymał informację, że:
„Uprzejmie informujemy, że od dnia 30.03.2025 od godziny 0:00 do dnia 31.03.2025 do godziny 7:39 występował problem z dodawaniem plików do platformy.
Dodatkowo pragniemy poinformować, że w okresie od 28.03.2025 od godziny 20:00 do 30.03.2025 do godziny 22:00 logowanie Wykonawców do platformy było niemożliwe w związku z zaplanowaną przerwą techniczną wynikającą z aktualizacji systemu OnePlace, o której zarówno Państwo jak i Wykonawcy byli wcześniej poinformowani.
W dniu 31.03 nie stwierdziliśmy awarii platformy. Użytkownicy mieli możliwość korzystania z platformy, problem dotyczył jedynie dodawania plików.”
Jednocześnie Zamawiający przeanalizował „Raport aktywności”, z którego wynika, że od dnia 30.03.2025 od godz.00:00 do dnia 31.03.2025 do godziny 7:00 (termin na składanie ofert) było 30 czynności „Podgląd formularza oferty”, przez 4 różnych Wykonawców.
W niniejszym postępowaniu doszło do naruszenia przez Zamawiającego przepisów regulujących jego prowadzenie (wada postępowania) - w ustalonym stanie rzeczy doszło do naruszenia art. 64 w zw. z art. 16 ustawy.
Zamawiający jest odpowiedzialny za narzędzia informatyczne z których korzysta, a więc awaria platformy eZamawiajacy lub też jedynie brak możliwości załączania plików na platformie, które w konsekwencji prowadzi do braku możliwości złożenia oferty, jest okolicznością obciążającą zamawiającego. Przy czym, jak trafnie podnosi się w orzecznictwie, uniemożliwienie wykonawcy złożenia oferty nie musi być okolicznością zależną od zamawiającego albo działaniem celowym, może wynikać właśnie z powodów technicznych, w tym również z awarii platformy, błędów oprogramowania, zbyt dużej liczby uczestników korzystających z platformy elektronicznej, istotny jest tu efekt w postaci braku możliwości złożenia oferty (tak w wyroku z dnia 2 sierpnia 2019 r., KIO 268/19). To zamawiającym, a nie operator platformy, odpowiada za prawidłowy przebieg postępowania o udzielenie zamówienia. Jeżeli w wyniku przeprowadzonych czynności wyjaśniających okaże się, że brak możliwości złożenia oferty spowodowany był problemami technicznymi w infrastrukturze informatycznej zamawiającego, zamawiający obowiązany jest do rozważenia unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp. Ponadto w wyniku uniemożliwienia wykonawcy złożenia oferty wskutek awarii platformy zostaje naruszona zasada równego traktowania i zachowania uczciwej konkurencji.
Część 4
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 4)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie faktyczne: Zamawiający wyznaczył termin składania ofert w ww. postępowaniu na dzień 31.03.2025 godz. 7:00, w dniu 2025.03.31 o godzinie 06:57:22 otrzymał za pośrednictwem platformy eZamawiajacy informację od Wykonawcy MEDIRES Konrad Solak, o następującej treści:
„Dzień dobry, Nie możemy załączyć plików w systemie aby złożyć ofertę. Stale jest błąd systemu podczas załączania plików. W związku z tym nie możemy złożyć oferty.”
Zamawiający w celu wyjaśnienia powyższej kwestii skontaktowała się z Zespołem wsparcia eZamawiajacy i otrzymał informację, że:
„Uprzejmie informujemy, że od dnia 30.03.2025 od godziny 0:00 do dnia 31.03.2025 do godziny 7:39 występował problem z dodawaniem plików do platformy.
Dodatkowo pragniemy poinformować, że w okresie od 28.03.2025 od godziny 20:00 do 30.03.2025 do godziny 22:00 logowanie Wykonawców do platformy było niemożliwe w związku z zaplanowaną przerwą techniczną wynikającą z aktualizacji systemu OnePlace, o której zarówno Państwo jak i Wykonawcy byli wcześniej poinformowani.
W dniu 31.03 nie stwierdziliśmy awarii platformy. Użytkownicy mieli możliwość korzystania z platformy, problem dotyczył jedynie dodawania plików.”
Jednocześnie Zamawiający przeanalizował „Raport aktywności”, z którego wynika, że od dnia 30.03.2025 od godz.00:00 do dnia 31.03.2025 do godziny 7:00 (termin na składanie ofert) było 30 czynności „Podgląd formularza oferty”, przez 4 różnych Wykonawców.
W niniejszym postępowaniu doszło do naruszenia przez Zamawiającego przepisów regulujących jego prowadzenie (wada postępowania) - w ustalonym stanie rzeczy doszło do naruszenia art. 64 w zw. z art. 16 ustawy.
Zamawiający jest odpowiedzialny za narzędzia informatyczne z których korzysta, a więc awaria platformy eZamawiajacy lub też jedynie brak możliwości załączania plików na platformie, które w konsekwencji prowadzi do braku możliwości złożenia oferty, jest okolicznością obciążającą zamawiającego. Przy czym, jak trafnie podnosi się w orzecznictwie, uniemożliwienie wykonawcy złożenia oferty nie musi być okolicznością zależną od zamawiającego albo działaniem celowym, może wynikać właśnie z powodów technicznych, w tym również z awarii platformy, błędów oprogramowania, zbyt dużej liczby uczestników korzystających z platformy elektronicznej, istotny jest tu efekt w postaci braku możliwości złożenia oferty (tak w wyroku z dnia 2 sierpnia 2019 r., KIO 268/19). To zamawiającym, a nie operator platformy, odpowiada za prawidłowy przebieg postępowania o udzielenie zamówienia. Jeżeli w wyniku przeprowadzonych czynności wyjaśniających okaże się, że brak możliwości złożenia oferty spowodowany był problemami technicznymi w infrastrukturze informatycznej zamawiającego, zamawiający obowiązany jest do rozważenia unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp. Ponadto w wyniku uniemożliwienia wykonawcy złożenia oferty wskutek awarii platformy zostaje naruszona zasada równego traktowania i zachowania uczciwej konkurencji.
Część 5
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 5)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie faktyczne: Zamawiający wyznaczył termin składania ofert w ww. postępowaniu na dzień 31.03.2025 godz. 7:00, w dniu 2025.03.31 o godzinie 06:57:22 otrzymał za pośrednictwem platformy eZamawiajacy informację od Wykonawcy MEDIRES Konrad Solak, o następującej treści:
„Dzień dobry, Nie możemy załączyć plików w systemie aby złożyć ofertę. Stale jest błąd systemu podczas załączania plików. W związku z tym nie możemy złożyć oferty.”
Zamawiający w celu wyjaśnienia powyższej kwestii skontaktowała się z Zespołem wsparcia eZamawiajacy i otrzymał informację, że:
„Uprzejmie informujemy, że od dnia 30.03.2025 od godziny 0:00 do dnia 31.03.2025 do godziny 7:39 występował problem z dodawaniem plików do platformy.
Dodatkowo pragniemy poinformować, że w okresie od 28.03.2025 od godziny 20:00 do 30.03.2025 do godziny 22:00 logowanie Wykonawców do platformy było niemożliwe w związku z zaplanowaną przerwą techniczną wynikającą z aktualizacji systemu OnePlace, o której zarówno Państwo jak i Wykonawcy byli wcześniej poinformowani.
W dniu 31.03 nie stwierdziliśmy awarii platformy. Użytkownicy mieli możliwość korzystania z platformy, problem dotyczył jedynie dodawania plików.”
Jednocześnie Zamawiający przeanalizował „Raport aktywności”, z którego wynika, że od dnia 30.03.2025 od godz.00:00 do dnia 31.03.2025 do godziny 7:00 (termin na składanie ofert) było 30 czynności „Podgląd formularza oferty”, przez 4 różnych Wykonawców.
W niniejszym postępowaniu doszło do naruszenia przez Zamawiającego przepisów regulujących jego prowadzenie (wada postępowania) - w ustalonym stanie rzeczy doszło do naruszenia art. 64 w zw. z art. 16 ustawy.
Zamawiający jest odpowiedzialny za narzędzia informatyczne z których korzysta, a więc awaria platformy eZamawiajacy lub też jedynie brak możliwości załączania plików na platformie, które w konsekwencji prowadzi do braku możliwości złożenia oferty, jest okolicznością obciążającą zamawiającego. Przy czym, jak trafnie podnosi się w orzecznictwie, uniemożliwienie wykonawcy złożenia oferty nie musi być okolicznością zależną od zamawiającego albo działaniem celowym, może wynikać właśnie z powodów technicznych, w tym również z awarii platformy, błędów oprogramowania, zbyt dużej liczby uczestników korzystających z platformy elektronicznej, istotny jest tu efekt w postaci braku możliwości złożenia oferty (tak w wyroku z dnia 2 sierpnia 2019 r., KIO 268/19). To zamawiającym, a nie operator platformy, odpowiada za prawidłowy przebieg postępowania o udzielenie zamówienia. Jeżeli w wyniku przeprowadzonych czynności wyjaśniających okaże się, że brak możliwości złożenia oferty spowodowany był problemami technicznymi w infrastrukturze informatycznej zamawiającego, zamawiający obowiązany jest do rozważenia unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp. Ponadto w wyniku uniemożliwienia wykonawcy złożenia oferty wskutek awarii platformy zostaje naruszona zasada równego traktowania i zachowania uczciwej konkurencji.
Część 6
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 6)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie faktyczne: Zamawiający wyznaczył termin składania ofert w ww. postępowaniu na dzień 31.03.2025 godz. 7:00, w dniu 2025.03.31 o godzinie 06:57:22 otrzymał za pośrednictwem platformy eZamawiajacy informację od Wykonawcy MEDIRES Konrad Solak, o następującej treści:
„Dzień dobry, Nie możemy załączyć plików w systemie aby złożyć ofertę. Stale jest błąd systemu podczas załączania plików. W związku z tym nie możemy złożyć oferty.”
Zamawiający w celu wyjaśnienia powyższej kwestii skontaktowała się z Zespołem wsparcia eZamawiajacy i otrzymał informację, że:
„Uprzejmie informujemy, że od dnia 30.03.2025 od godziny 0:00 do dnia 31.03.2025 do godziny 7:39 występował problem z dodawaniem plików do platformy.
Dodatkowo pragniemy poinformować, że w okresie od 28.03.2025 od godziny 20:00 do 30.03.2025 do godziny 22:00 logowanie Wykonawców do platformy było niemożliwe w związku z zaplanowaną przerwą techniczną wynikającą z aktualizacji systemu OnePlace, o której zarówno Państwo jak i Wykonawcy byli wcześniej poinformowani.
W dniu 31.03 nie stwierdziliśmy awarii platformy. Użytkownicy mieli możliwość korzystania z platformy, problem dotyczył jedynie dodawania plików.”
Jednocześnie Zamawiający przeanalizował „Raport aktywności”, z którego wynika, że od dnia 30.03.2025 od godz.00:00 do dnia 31.03.2025 do godziny 7:00 (termin na składanie ofert) było 30 czynności „Podgląd formularza oferty”, przez 4 różnych Wykonawców.
W niniejszym postępowaniu doszło do naruszenia przez Zamawiającego przepisów regulujących jego prowadzenie (wada postępowania) - w ustalonym stanie rzeczy doszło do naruszenia art. 64 w zw. z art. 16 ustawy.
Zamawiający jest odpowiedzialny za narzędzia informatyczne z których korzysta, a więc awaria platformy eZamawiajacy lub też jedynie brak możliwości załączania plików na platformie, które w konsekwencji prowadzi do braku możliwości złożenia oferty, jest okolicznością obciążającą zamawiającego. Przy czym, jak trafnie podnosi się w orzecznictwie, uniemożliwienie wykonawcy złożenia oferty nie musi być okolicznością zależną od zamawiającego albo działaniem celowym, może wynikać właśnie z powodów technicznych, w tym również z awarii platformy, błędów oprogramowania, zbyt dużej liczby uczestników korzystających z platformy elektronicznej, istotny jest tu efekt w postaci braku możliwości złożenia oferty (tak w wyroku z dnia 2 sierpnia 2019 r., KIO 268/19). To zamawiającym, a nie operator platformy, odpowiada za prawidłowy przebieg postępowania o udzielenie zamówienia. Jeżeli w wyniku przeprowadzonych czynności wyjaśniających okaże się, że brak możliwości złożenia oferty spowodowany był problemami technicznymi w infrastrukturze informatycznej zamawiającego, zamawiający obowiązany jest do rozważenia unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp. Ponadto w wyniku uniemożliwienia wykonawcy złożenia oferty wskutek awarii platformy zostaje naruszona zasada równego traktowania i zachowania uczciwej konkurencji.
Część 7
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 7)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie faktyczne: Zamawiający wyznaczył termin składania ofert w ww. postępowaniu na dzień 31.03.2025 godz. 7:00, w dniu 2025.03.31 o godzinie 06:57:22 otrzymał za pośrednictwem platformy eZamawiajacy informację od Wykonawcy MEDIRES Konrad Solak, o następującej treści:
„Dzień dobry, Nie możemy załączyć plików w systemie aby złożyć ofertę. Stale jest błąd systemu podczas załączania plików. W związku z tym nie możemy złożyć oferty.”
Zamawiający w celu wyjaśnienia powyższej kwestii skontaktowała się z Zespołem wsparcia eZamawiajacy i otrzymał informację, że:
„Uprzejmie informujemy, że od dnia 30.03.2025 od godziny 0:00 do dnia 31.03.2025 do godziny 7:39 występował problem z dodawaniem plików do platformy.
Dodatkowo pragniemy poinformować, że w okresie od 28.03.2025 od godziny 20:00 do 30.03.2025 do godziny 22:00 logowanie Wykonawców do platformy było niemożliwe w związku z zaplanowaną przerwą techniczną wynikającą z aktualizacji systemu OnePlace, o której zarówno Państwo jak i Wykonawcy byli wcześniej poinformowani.
W dniu 31.03 nie stwierdziliśmy awarii platformy. Użytkownicy mieli możliwość korzystania z platformy, problem dotyczył jedynie dodawania plików.”
Jednocześnie Zamawiający przeanalizował „Raport aktywności”, z którego wynika, że od dnia 30.03.2025 od godz.00:00 do dnia 31.03.2025 do godziny 7:00 (termin na składanie ofert) było 30 czynności „Podgląd formularza oferty”, przez 4 różnych Wykonawców.
W niniejszym postępowaniu doszło do naruszenia przez Zamawiającego przepisów regulujących jego prowadzenie (wada postępowania) - w ustalonym stanie rzeczy doszło do naruszenia art. 64 w zw. z art. 16 ustawy.
Zamawiający jest odpowiedzialny za narzędzia informatyczne z których korzysta, a więc awaria platformy eZamawiajacy lub też jedynie brak możliwości załączania plików na platformie, które w konsekwencji prowadzi do braku możliwości złożenia oferty, jest okolicznością obciążającą zamawiającego. Przy czym, jak trafnie podnosi się w orzecznictwie, uniemożliwienie wykonawcy złożenia oferty nie musi być okolicznością zależną od zamawiającego albo działaniem celowym, może wynikać właśnie z powodów technicznych, w tym również z awarii platformy, błędów oprogramowania, zbyt dużej liczby uczestników korzystających z platformy elektronicznej, istotny jest tu efekt w postaci braku możliwości złożenia oferty (tak w wyroku z dnia 2 sierpnia 2019 r., KIO 268/19). To zamawiającym, a nie operator platformy, odpowiada za prawidłowy przebieg postępowania o udzielenie zamówienia. Jeżeli w wyniku przeprowadzonych czynności wyjaśniających okaże się, że brak możliwości złożenia oferty spowodowany był problemami technicznymi w infrastrukturze informatycznej zamawiającego, zamawiający obowiązany jest do rozważenia unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp. Ponadto w wyniku uniemożliwienia wykonawcy złożenia oferty wskutek awarii platformy zostaje naruszona zasada równego traktowania i zachowania uczciwej konkurencji.
Część 8
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 8)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie faktyczne: Zamawiający wyznaczył termin składania ofert w ww. postępowaniu na dzień 31.03.2025 godz. 7:00, w dniu 2025.03.31 o godzinie 06:57:22 otrzymał za pośrednictwem platformy eZamawiajacy informację od Wykonawcy MEDIRES Konrad Solak, o następującej treści:
„Dzień dobry, Nie możemy załączyć plików w systemie aby złożyć ofertę. Stale jest błąd systemu podczas załączania plików. W związku z tym nie możemy złożyć oferty.”
Zamawiający w celu wyjaśnienia powyższej kwestii skontaktowała się z Zespołem wsparcia eZamawiajacy i otrzymał informację, że:
„Uprzejmie informujemy, że od dnia 30.03.2025 od godziny 0:00 do dnia 31.03.2025 do godziny 7:39 występował problem z dodawaniem plików do platformy.
Dodatkowo pragniemy poinformować, że w okresie od 28.03.2025 od godziny 20:00 do 30.03.2025 do godziny 22:00 logowanie Wykonawców do platformy było niemożliwe w związku z zaplanowaną przerwą techniczną wynikającą z aktualizacji systemu OnePlace, o której zarówno Państwo jak i Wykonawcy byli wcześniej poinformowani.
W dniu 31.03 nie stwierdziliśmy awarii platformy. Użytkownicy mieli możliwość korzystania z platformy, problem dotyczył jedynie dodawania plików.”
Jednocześnie Zamawiający przeanalizował „Raport aktywności”, z którego wynika, że od dnia 30.03.2025 od godz.00:00 do dnia 31.03.2025 do godziny 7:00 (termin na składanie ofert) było 30 czynności „Podgląd formularza oferty”, przez 4 różnych Wykonawców.
W niniejszym postępowaniu doszło do naruszenia przez Zamawiającego przepisów regulujących jego prowadzenie (wada postępowania) - w ustalonym stanie rzeczy doszło do naruszenia art. 64 w zw. z art. 16 ustawy.
Zamawiający jest odpowiedzialny za narzędzia informatyczne z których korzysta, a więc awaria platformy eZamawiajacy lub też jedynie brak możliwości załączania plików na platformie, które w konsekwencji prowadzi do braku możliwości złożenia oferty, jest okolicznością obciążającą zamawiającego. Przy czym, jak trafnie podnosi się w orzecznictwie, uniemożliwienie wykonawcy złożenia oferty nie musi być okolicznością zależną od zamawiającego albo działaniem celowym, może wynikać właśnie z powodów technicznych, w tym również z awarii platformy, błędów oprogramowania, zbyt dużej liczby uczestników korzystających z platformy elektronicznej, istotny jest tu efekt w postaci braku możliwości złożenia oferty (tak w wyroku z dnia 2 sierpnia 2019 r., KIO 268/19). To zamawiającym, a nie operator platformy, odpowiada za prawidłowy przebieg postępowania o udzielenie zamówienia. Jeżeli w wyniku przeprowadzonych czynności wyjaśniających okaże się, że brak możliwości złożenia oferty spowodowany był problemami technicznymi w infrastrukturze informatycznej zamawiającego, zamawiający obowiązany jest do rozważenia unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp. Ponadto w wyniku uniemożliwienia wykonawcy złożenia oferty wskutek awarii platformy zostaje naruszona zasada równego traktowania i zachowania uczciwej konkurencji.
Część 9
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 9)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie faktyczne: Zamawiający wyznaczył termin składania ofert w ww. postępowaniu na dzień 31.03.2025 godz. 7:00, w dniu 2025.03.31 o godzinie 06:57:22 otrzymał za pośrednictwem platformy eZamawiajacy informację od Wykonawcy MEDIRES Konrad Solak, o następującej treści:
„Dzień dobry, Nie możemy załączyć plików w systemie aby złożyć ofertę. Stale jest błąd systemu podczas załączania plików. W związku z tym nie możemy złożyć oferty.”
Zamawiający w celu wyjaśnienia powyższej kwestii skontaktowała się z Zespołem wsparcia eZamawiajacy i otrzymał informację, że:
„Uprzejmie informujemy, że od dnia 30.03.2025 od godziny 0:00 do dnia 31.03.2025 do godziny 7:39 występował problem z dodawaniem plików do platformy.
Dodatkowo pragniemy poinformować, że w okresie od 28.03.2025 od godziny 20:00 do 30.03.2025 do godziny 22:00 logowanie Wykonawców do platformy było niemożliwe w związku z zaplanowaną przerwą techniczną wynikającą z aktualizacji systemu OnePlace, o której zarówno Państwo jak i Wykonawcy byli wcześniej poinformowani.
W dniu 31.03 nie stwierdziliśmy awarii platformy. Użytkownicy mieli możliwość korzystania z platformy, problem dotyczył jedynie dodawania plików.”
Jednocześnie Zamawiający przeanalizował „Raport aktywności”, z którego wynika, że od dnia 30.03.2025 od godz.00:00 do dnia 31.03.2025 do godziny 7:00 (termin na składanie ofert) było 30 czynności „Podgląd formularza oferty”, przez 4 różnych Wykonawców.
W niniejszym postępowaniu doszło do naruszenia przez Zamawiającego przepisów regulujących jego prowadzenie (wada postępowania) - w ustalonym stanie rzeczy doszło do naruszenia art. 64 w zw. z art. 16 ustawy.
Zamawiający jest odpowiedzialny za narzędzia informatyczne z których korzysta, a więc awaria platformy eZamawiajacy lub też jedynie brak możliwości załączania plików na platformie, które w konsekwencji prowadzi do braku możliwości złożenia oferty, jest okolicznością obciążającą zamawiającego. Przy czym, jak trafnie podnosi się w orzecznictwie, uniemożliwienie wykonawcy złożenia oferty nie musi być okolicznością zależną od zamawiającego albo działaniem celowym, może wynikać właśnie z powodów technicznych, w tym również z awarii platformy, błędów oprogramowania, zbyt dużej liczby uczestników korzystających z platformy elektronicznej, istotny jest tu efekt w postaci braku możliwości złożenia oferty (tak w wyroku z dnia 2 sierpnia 2019 r., KIO 268/19). To zamawiającym, a nie operator platformy, odpowiada za prawidłowy przebieg postępowania o udzielenie zamówienia. Jeżeli w wyniku przeprowadzonych czynności wyjaśniających okaże się, że brak możliwości złożenia oferty spowodowany był problemami technicznymi w infrastrukturze informatycznej zamawiającego, zamawiający obowiązany jest do rozważenia unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp. Ponadto w wyniku uniemożliwienia wykonawcy złożenia oferty wskutek awarii platformy zostaje naruszona zasada równego traktowania i zachowania uczciwej konkurencji.
Część 10
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 10)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie faktyczne: Zamawiający wyznaczył termin składania ofert w ww. postępowaniu na dzień 31.03.2025 godz. 7:00, w dniu 2025.03.31 o godzinie 06:57:22 otrzymał za pośrednictwem platformy eZamawiajacy informację od Wykonawcy MEDIRES Konrad Solak, o następującej treści:
„Dzień dobry, Nie możemy załączyć plików w systemie aby złożyć ofertę. Stale jest błąd systemu podczas załączania plików. W związku z tym nie możemy złożyć oferty.”
Zamawiający w celu wyjaśnienia powyższej kwestii skontaktowała się z Zespołem wsparcia eZamawiajacy i otrzymał informację, że:
„Uprzejmie informujemy, że od dnia 30.03.2025 od godziny 0:00 do dnia 31.03.2025 do godziny 7:39 występował problem z dodawaniem plików do platformy.
Dodatkowo pragniemy poinformować, że w okresie od 28.03.2025 od godziny 20:00 do 30.03.2025 do godziny 22:00 logowanie Wykonawców do platformy było niemożliwe w związku z zaplanowaną przerwą techniczną wynikającą z aktualizacji systemu OnePlace, o której zarówno Państwo jak i Wykonawcy byli wcześniej poinformowani.
W dniu 31.03 nie stwierdziliśmy awarii platformy. Użytkownicy mieli możliwość korzystania z platformy, problem dotyczył jedynie dodawania plików.”
Jednocześnie Zamawiający przeanalizował „Raport aktywności”, z którego wynika, że od dnia 30.03.2025 od godz.00:00 do dnia 31.03.2025 do godziny 7:00 (termin na składanie ofert) było 30 czynności „Podgląd formularza oferty”, przez 4 różnych Wykonawców.
W niniejszym postępowaniu doszło do naruszenia przez Zamawiającego przepisów regulujących jego prowadzenie (wada postępowania) - w ustalonym stanie rzeczy doszło do naruszenia art. 64 w zw. z art. 16 ustawy.
Zamawiający jest odpowiedzialny za narzędzia informatyczne z których korzysta, a więc awaria platformy eZamawiajacy lub też jedynie brak możliwości załączania plików na platformie, które w konsekwencji prowadzi do braku możliwości złożenia oferty, jest okolicznością obciążającą zamawiającego. Przy czym, jak trafnie podnosi się w orzecznictwie, uniemożliwienie wykonawcy złożenia oferty nie musi być okolicznością zależną od zamawiającego albo działaniem celowym, może wynikać właśnie z powodów technicznych, w tym również z awarii platformy, błędów oprogramowania, zbyt dużej liczby uczestników korzystających z platformy elektronicznej, istotny jest tu efekt w postaci braku możliwości złożenia oferty (tak w wyroku z dnia 2 sierpnia 2019 r., KIO 268/19). To zamawiającym, a nie operator platformy, odpowiada za prawidłowy przebieg postępowania o udzielenie zamówienia. Jeżeli w wyniku przeprowadzonych czynności wyjaśniających okaże się, że brak możliwości złożenia oferty spowodowany był problemami technicznymi w infrastrukturze informatycznej zamawiającego, zamawiający obowiązany jest do rozważenia unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp. Ponadto w wyniku uniemożliwienia wykonawcy złożenia oferty wskutek awarii platformy zostaje naruszona zasada równego traktowania i zachowania uczciwej konkurencji.
Część 11
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 11)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie faktyczne: Zamawiający wyznaczył termin składania ofert w ww. postępowaniu na dzień 31.03.2025 godz. 7:00, w dniu 2025.03.31 o godzinie 06:57:22 otrzymał za pośrednictwem platformy eZamawiajacy informację od Wykonawcy MEDIRES Konrad Solak, o następującej treści:
„Dzień dobry, Nie możemy załączyć plików w systemie aby złożyć ofertę. Stale jest błąd systemu podczas załączania plików. W związku z tym nie możemy złożyć oferty.”
Zamawiający w celu wyjaśnienia powyższej kwestii skontaktowała się z Zespołem wsparcia eZamawiajacy i otrzymał informację, że:
„Uprzejmie informujemy, że od dnia 30.03.2025 od godziny 0:00 do dnia 31.03.2025 do godziny 7:39 występował problem z dodawaniem plików do platformy.
Dodatkowo pragniemy poinformować, że w okresie od 28.03.2025 od godziny 20:00 do 30.03.2025 do godziny 22:00 logowanie Wykonawców do platformy było niemożliwe w związku z zaplanowaną przerwą techniczną wynikającą z aktualizacji systemu OnePlace, o której zarówno Państwo jak i Wykonawcy byli wcześniej poinformowani.
W dniu 31.03 nie stwierdziliśmy awarii platformy. Użytkownicy mieli możliwość korzystania z platformy, problem dotyczył jedynie dodawania plików.”
Jednocześnie Zamawiający przeanalizował „Raport aktywności”, z którego wynika, że od dnia 30.03.2025 od godz.00:00 do dnia 31.03.2025 do godziny 7:00 (termin na składanie ofert) było 30 czynności „Podgląd formularza oferty”, przez 4 różnych Wykonawców.
W niniejszym postępowaniu doszło do naruszenia przez Zamawiającego przepisów regulujących jego prowadzenie (wada postępowania) - w ustalonym stanie rzeczy doszło do naruszenia art. 64 w zw. z art. 16 ustawy.
Zamawiający jest odpowiedzialny za narzędzia informatyczne z których korzysta, a więc awaria platformy eZamawiajacy lub też jedynie brak możliwości załączania plików na platformie, które w konsekwencji prowadzi do braku możliwości złożenia oferty, jest okolicznością obciążającą zamawiającego. Przy czym, jak trafnie podnosi się w orzecznictwie, uniemożliwienie wykonawcy złożenia oferty nie musi być okolicznością zależną od zamawiającego albo działaniem celowym, może wynikać właśnie z powodów technicznych, w tym również z awarii platformy, błędów oprogramowania, zbyt dużej liczby uczestników korzystających z platformy elektronicznej, istotny jest tu efekt w postaci braku możliwości złożenia oferty (tak w wyroku z dnia 2 sierpnia 2019 r., KIO 268/19). To zamawiającym, a nie operator platformy, odpowiada za prawidłowy przebieg postępowania o udzielenie zamówienia. Jeżeli w wyniku przeprowadzonych czynności wyjaśniających okaże się, że brak możliwości złożenia oferty spowodowany był problemami technicznymi w infrastrukturze informatycznej zamawiającego, zamawiający obowiązany jest do rozważenia unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp. Ponadto w wyniku uniemożliwienia wykonawcy złożenia oferty wskutek awarii platformy zostaje naruszona zasada równego traktowania i zachowania uczciwej konkurencji.
Część 12
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 12)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie faktyczne: Zamawiający wyznaczył termin składania ofert w ww. postępowaniu na dzień 31.03.2025 godz. 7:00, w dniu 2025.03.31 o godzinie 06:57:22 otrzymał za pośrednictwem platformy eZamawiajacy informację od Wykonawcy MEDIRES Konrad Solak, o następującej treści:
„Dzień dobry, Nie możemy załączyć plików w systemie aby złożyć ofertę. Stale jest błąd systemu podczas załączania plików. W związku z tym nie możemy złożyć oferty.”
Zamawiający w celu wyjaśnienia powyższej kwestii skontaktowała się z Zespołem wsparcia eZamawiajacy i otrzymał informację, że:
„Uprzejmie informujemy, że od dnia 30.03.2025 od godziny 0:00 do dnia 31.03.2025 do godziny 7:39 występował problem z dodawaniem plików do platformy.
Dodatkowo pragniemy poinformować, że w okresie od 28.03.2025 od godziny 20:00 do 30.03.2025 do godziny 22:00 logowanie Wykonawców do platformy było niemożliwe w związku z zaplanowaną przerwą techniczną wynikającą z aktualizacji systemu OnePlace, o której zarówno Państwo jak i Wykonawcy byli wcześniej poinformowani.
W dniu 31.03 nie stwierdziliśmy awarii platformy. Użytkownicy mieli możliwość korzystania z platformy, problem dotyczył jedynie dodawania plików.”
Jednocześnie Zamawiający przeanalizował „Raport aktywności”, z którego wynika, że od dnia 30.03.2025 od godz.00:00 do dnia 31.03.2025 do godziny 7:00 (termin na składanie ofert) było 30 czynności „Podgląd formularza oferty”, przez 4 różnych Wykonawców.
W niniejszym postępowaniu doszło do naruszenia przez Zamawiającego przepisów regulujących jego prowadzenie (wada postępowania) - w ustalonym stanie rzeczy doszło do naruszenia art. 64 w zw. z art. 16 ustawy.
Zamawiający jest odpowiedzialny za narzędzia informatyczne z których korzysta, a więc awaria platformy eZamawiajacy lub też jedynie brak możliwości załączania plików na platformie, które w konsekwencji prowadzi do braku możliwości złożenia oferty, jest okolicznością obciążającą zamawiającego. Przy czym, jak trafnie podnosi się w orzecznictwie, uniemożliwienie wykonawcy złożenia oferty nie musi być okolicznością zależną od zamawiającego albo działaniem celowym, może wynikać właśnie z powodów technicznych, w tym również z awarii platformy, błędów oprogramowania, zbyt dużej liczby uczestników korzystających z platformy elektronicznej, istotny jest tu efekt w postaci braku możliwości złożenia oferty (tak w wyroku z dnia 2 sierpnia 2019 r., KIO 268/19). To zamawiającym, a nie operator platformy, odpowiada za prawidłowy przebieg postępowania o udzielenie zamówienia. Jeżeli w wyniku przeprowadzonych czynności wyjaśniających okaże się, że brak możliwości złożenia oferty spowodowany był problemami technicznymi w infrastrukturze informatycznej zamawiającego, zamawiający obowiązany jest do rozważenia unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp. Ponadto w wyniku uniemożliwienia wykonawcy złożenia oferty wskutek awarii platformy zostaje naruszona zasada równego traktowania i zachowania uczciwej konkurencji.
Część 13
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 13)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie faktyczne: Zamawiający wyznaczył termin składania ofert w ww. postępowaniu na dzień 31.03.2025 godz. 7:00, w dniu 2025.03.31 o godzinie 06:57:22 otrzymał za pośrednictwem platformy eZamawiajacy informację od Wykonawcy MEDIRES Konrad Solak, o następującej treści:
„Dzień dobry, Nie możemy załączyć plików w systemie aby złożyć ofertę. Stale jest błąd systemu podczas załączania plików. W związku z tym nie możemy złożyć oferty.”
Zamawiający w celu wyjaśnienia powyższej kwestii skontaktowała się z Zespołem wsparcia eZamawiajacy i otrzymał informację, że:
„Uprzejmie informujemy, że od dnia 30.03.2025 od godziny 0:00 do dnia 31.03.2025 do godziny 7:39 występował problem z dodawaniem plików do platformy.
Dodatkowo pragniemy poinformować, że w okresie od 28.03.2025 od godziny 20:00 do 30.03.2025 do godziny 22:00 logowanie Wykonawców do platformy było niemożliwe w związku z zaplanowaną przerwą techniczną wynikającą z aktualizacji systemu OnePlace, o której zarówno Państwo jak i Wykonawcy byli wcześniej poinformowani.
W dniu 31.03 nie stwierdziliśmy awarii platformy. Użytkownicy mieli możliwość korzystania z platformy, problem dotyczył jedynie dodawania plików.”
Jednocześnie Zamawiający przeanalizował „Raport aktywności”, z którego wynika, że od dnia 30.03.2025 od godz.00:00 do dnia 31.03.2025 do godziny 7:00 (termin na składanie ofert) było 30 czynności „Podgląd formularza oferty”, przez 4 różnych Wykonawców.
W niniejszym postępowaniu doszło do naruszenia przez Zamawiającego przepisów regulujących jego prowadzenie (wada postępowania) - w ustalonym stanie rzeczy doszło do naruszenia art. 64 w zw. z art. 16 ustawy.
Zamawiający jest odpowiedzialny za narzędzia informatyczne z których korzysta, a więc awaria platformy eZamawiajacy lub też jedynie brak możliwości załączania plików na platformie, które w konsekwencji prowadzi do braku możliwości złożenia oferty, jest okolicznością obciążającą zamawiającego. Przy czym, jak trafnie podnosi się w orzecznictwie, uniemożliwienie wykonawcy złożenia oferty nie musi być okolicznością zależną od zamawiającego albo działaniem celowym, może wynikać właśnie z powodów technicznych, w tym również z awarii platformy, błędów oprogramowania, zbyt dużej liczby uczestników korzystających z platformy elektronicznej, istotny jest tu efekt w postaci braku możliwości złożenia oferty (tak w wyroku z dnia 2 sierpnia 2019 r., KIO 268/19). To zamawiającym, a nie operator platformy, odpowiada za prawidłowy przebieg postępowania o udzielenie zamówienia. Jeżeli w wyniku przeprowadzonych czynności wyjaśniających okaże się, że brak możliwości złożenia oferty spowodowany był problemami technicznymi w infrastrukturze informatycznej zamawiającego, zamawiający obowiązany jest do rozważenia unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp. Ponadto w wyniku uniemożliwienia wykonawcy złożenia oferty wskutek awarii platformy zostaje naruszona zasada równego traktowania i zachowania uczciwej konkurencji.
Część 14
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 14)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie faktyczne: Zamawiający wyznaczył termin składania ofert w ww. postępowaniu na dzień 31.03.2025 godz. 7:00, w dniu 2025.03.31 o godzinie 06:57:22 otrzymał za pośrednictwem platformy eZamawiajacy informację od Wykonawcy MEDIRES Konrad Solak, o następującej treści:
„Dzień dobry, Nie możemy załączyć plików w systemie aby złożyć ofertę. Stale jest błąd systemu podczas załączania plików. W związku z tym nie możemy złożyć oferty.”
Zamawiający w celu wyjaśnienia powyższej kwestii skontaktowała się z Zespołem wsparcia eZamawiajacy i otrzymał informację, że:
„Uprzejmie informujemy, że od dnia 30.03.2025 od godziny 0:00 do dnia 31.03.2025 do godziny 7:39 występował problem z dodawaniem plików do platformy.
Dodatkowo pragniemy poinformować, że w okresie od 28.03.2025 od godziny 20:00 do 30.03.2025 do godziny 22:00 logowanie Wykonawców do platformy było niemożliwe w związku z zaplanowaną przerwą techniczną wynikającą z aktualizacji systemu OnePlace, o której zarówno Państwo jak i Wykonawcy byli wcześniej poinformowani.
W dniu 31.03 nie stwierdziliśmy awarii platformy. Użytkownicy mieli możliwość korzystania z platformy, problem dotyczył jedynie dodawania plików.”
Jednocześnie Zamawiający przeanalizował „Raport aktywności”, z którego wynika, że od dnia 30.03.2025 od godz.00:00 do dnia 31.03.2025 do godziny 7:00 (termin na składanie ofert) było 30 czynności „Podgląd formularza oferty”, przez 4 różnych Wykonawców.
W niniejszym postępowaniu doszło do naruszenia przez Zamawiającego przepisów regulujących jego prowadzenie (wada postępowania) - w ustalonym stanie rzeczy doszło do naruszenia art. 64 w zw. z art. 16 ustawy.
Zamawiający jest odpowiedzialny za narzędzia informatyczne z których korzysta, a więc awaria platformy eZamawiajacy lub też jedynie brak możliwości załączania plików na platformie, które w konsekwencji prowadzi do braku możliwości złożenia oferty, jest okolicznością obciążającą zamawiającego. Przy czym, jak trafnie podnosi się w orzecznictwie, uniemożliwienie wykonawcy złożenia oferty nie musi być okolicznością zależną od zamawiającego albo działaniem celowym, może wynikać właśnie z powodów technicznych, w tym również z awarii platformy, błędów oprogramowania, zbyt dużej liczby uczestników korzystających z platformy elektronicznej, istotny jest tu efekt w postaci braku możliwości złożenia oferty (tak w wyroku z dnia 2 sierpnia 2019 r., KIO 268/19). To zamawiającym, a nie operator platformy, odpowiada za prawidłowy przebieg postępowania o udzielenie zamówienia. Jeżeli w wyniku przeprowadzonych czynności wyjaśniających okaże się, że brak możliwości złożenia oferty spowodowany był problemami technicznymi w infrastrukturze informatycznej zamawiającego, zamawiający obowiązany jest do rozważenia unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp. Ponadto w wyniku uniemożliwienia wykonawcy złożenia oferty wskutek awarii platformy zostaje naruszona zasada równego traktowania i zachowania uczciwej konkurencji.
Część 15
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 15)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie faktyczne: Zamawiający wyznaczył termin składania ofert w ww. postępowaniu na dzień 31.03.2025 godz. 7:00, w dniu 2025.03.31 o godzinie 06:57:22 otrzymał za pośrednictwem platformy eZamawiajacy informację od Wykonawcy MEDIRES Konrad Solak, o następującej treści:
„Dzień dobry, Nie możemy załączyć plików w systemie aby złożyć ofertę. Stale jest błąd systemu podczas załączania plików. W związku z tym nie możemy złożyć oferty.”
Zamawiający w celu wyjaśnienia powyższej kwestii skontaktowała się z Zespołem wsparcia eZamawiajacy i otrzymał informację, że:
„Uprzejmie informujemy, że od dnia 30.03.2025 od godziny 0:00 do dnia 31.03.2025 do godziny 7:39 występował problem z dodawaniem plików do platformy.
Dodatkowo pragniemy poinformować, że w okresie od 28.03.2025 od godziny 20:00 do 30.03.2025 do godziny 22:00 logowanie Wykonawców do platformy było niemożliwe w związku z zaplanowaną przerwą techniczną wynikającą z aktualizacji systemu OnePlace, o której zarówno Państwo jak i Wykonawcy byli wcześniej poinformowani.
W dniu 31.03 nie stwierdziliśmy awarii platformy. Użytkownicy mieli możliwość korzystania z platformy, problem dotyczył jedynie dodawania plików.”
Jednocześnie Zamawiający przeanalizował „Raport aktywności”, z którego wynika, że od dnia 30.03.2025 od godz.00:00 do dnia 31.03.2025 do godziny 7:00 (termin na składanie ofert) było 30 czynności „Podgląd formularza oferty”, przez 4 różnych Wykonawców.
W niniejszym postępowaniu doszło do naruszenia przez Zamawiającego przepisów regulujących jego prowadzenie (wada postępowania) - w ustalonym stanie rzeczy doszło do naruszenia art. 64 w zw. z art. 16 ustawy.
Zamawiający jest odpowiedzialny za narzędzia informatyczne z których korzysta, a więc awaria platformy eZamawiajacy lub też jedynie brak możliwości załączania plików na platformie, które w konsekwencji prowadzi do braku możliwości złożenia oferty, jest okolicznością obciążającą zamawiającego. Przy czym, jak trafnie podnosi się w orzecznictwie, uniemożliwienie wykonawcy złożenia oferty nie musi być okolicznością zależną od zamawiającego albo działaniem celowym, może wynikać właśnie z powodów technicznych, w tym również z awarii platformy, błędów oprogramowania, zbyt dużej liczby uczestników korzystających z platformy elektronicznej, istotny jest tu efekt w postaci braku możliwości złożenia oferty (tak w wyroku z dnia 2 sierpnia 2019 r., KIO 268/19). To zamawiającym, a nie operator platformy, odpowiada za prawidłowy przebieg postępowania o udzielenie zamówienia. Jeżeli w wyniku przeprowadzonych czynności wyjaśniających okaże się, że brak możliwości złożenia oferty spowodowany był problemami technicznymi w infrastrukturze informatycznej zamawiającego, zamawiający obowiązany jest do rozważenia unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp. Ponadto w wyniku uniemożliwienia wykonawcy złożenia oferty wskutek awarii platformy zostaje naruszona zasada równego traktowania i zachowania uczciwej konkurencji.
Część 16
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 16)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie faktyczne: Zamawiający wyznaczył termin składania ofert w ww. postępowaniu na dzień 31.03.2025 godz. 7:00, w dniu 2025.03.31 o godzinie 06:57:22 otrzymał za pośrednictwem platformy eZamawiajacy informację od Wykonawcy MEDIRES Konrad Solak, o następującej treści:
„Dzień dobry, Nie możemy załączyć plików w systemie aby złożyć ofertę. Stale jest błąd systemu podczas załączania plików. W związku z tym nie możemy złożyć oferty.”
Zamawiający w celu wyjaśnienia powyższej kwestii skontaktowała się z Zespołem wsparcia eZamawiajacy i otrzymał informację, że:
„Uprzejmie informujemy, że od dnia 30.03.2025 od godziny 0:00 do dnia 31.03.2025 do godziny 7:39 występował problem z dodawaniem plików do platformy.
Dodatkowo pragniemy poinformować, że w okresie od 28.03.2025 od godziny 20:00 do 30.03.2025 do godziny 22:00 logowanie Wykonawców do platformy było niemożliwe w związku z zaplanowaną przerwą techniczną wynikającą z aktualizacji systemu OnePlace, o której zarówno Państwo jak i Wykonawcy byli wcześniej poinformowani.
W dniu 31.03 nie stwierdziliśmy awarii platformy. Użytkownicy mieli możliwość korzystania z platformy, problem dotyczył jedynie dodawania plików.”
Jednocześnie Zamawiający przeanalizował „Raport aktywności”, z którego wynika, że od dnia 30.03.2025 od godz.00:00 do dnia 31.03.2025 do godziny 7:00 (termin na składanie ofert) było 30 czynności „Podgląd formularza oferty”, przez 4 różnych Wykonawców.
W niniejszym postępowaniu doszło do naruszenia przez Zamawiającego przepisów regulujących jego prowadzenie (wada postępowania) - w ustalonym stanie rzeczy doszło do naruszenia art. 64 w zw. z art. 16 ustawy.
Zamawiający jest odpowiedzialny za narzędzia informatyczne z których korzysta, a więc awaria platformy eZamawiajacy lub też jedynie brak możliwości załączania plików na platformie, które w konsekwencji prowadzi do braku możliwości złożenia oferty, jest okolicznością obciążającą zamawiającego. Przy czym, jak trafnie podnosi się w orzecznictwie, uniemożliwienie wykonawcy złożenia oferty nie musi być okolicznością zależną od zamawiającego albo działaniem celowym, może wynikać właśnie z powodów technicznych, w tym również z awarii platformy, błędów oprogramowania, zbyt dużej liczby uczestników korzystających z platformy elektronicznej, istotny jest tu efekt w postaci braku możliwości złożenia oferty (tak w wyroku z dnia 2 sierpnia 2019 r., KIO 268/19). To zamawiającym, a nie operator platformy, odpowiada za prawidłowy przebieg postępowania o udzielenie zamówienia. Jeżeli w wyniku przeprowadzonych czynności wyjaśniających okaże się, że brak możliwości złożenia oferty spowodowany był problemami technicznymi w infrastrukturze informatycznej zamawiającego, zamawiający obowiązany jest do rozważenia unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp. Ponadto w wyniku uniemożliwienia wykonawcy złożenia oferty wskutek awarii platformy zostaje naruszona zasada równego traktowania i zachowania uczciwej konkurencji.
Część 17
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 17)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie faktyczne: Zamawiający wyznaczył termin składania ofert w ww. postępowaniu na dzień 31.03.2025 godz. 7:00, w dniu 2025.03.31 o godzinie 06:57:22 otrzymał za pośrednictwem platformy eZamawiajacy informację od Wykonawcy MEDIRES Konrad Solak, o następującej treści:
„Dzień dobry, Nie możemy załączyć plików w systemie aby złożyć ofertę. Stale jest błąd systemu podczas załączania plików. W związku z tym nie możemy złożyć oferty.”
Zamawiający w celu wyjaśnienia powyższej kwestii skontaktowała się z Zespołem wsparcia eZamawiajacy i otrzymał informację, że:
„Uprzejmie informujemy, że od dnia 30.03.2025 od godziny 0:00 do dnia 31.03.2025 do godziny 7:39 występował problem z dodawaniem plików do platformy.
Dodatkowo pragniemy poinformować, że w okresie od 28.03.2025 od godziny 20:00 do 30.03.2025 do godziny 22:00 logowanie Wykonawców do platformy było niemożliwe w związku z zaplanowaną przerwą techniczną wynikającą z aktualizacji systemu OnePlace, o której zarówno Państwo jak i Wykonawcy byli wcześniej poinformowani.
W dniu 31.03 nie stwierdziliśmy awarii platformy. Użytkownicy mieli możliwość korzystania z platformy, problem dotyczył jedynie dodawania plików.”
Jednocześnie Zamawiający przeanalizował „Raport aktywności”, z którego wynika, że od dnia 30.03.2025 od godz.00:00 do dnia 31.03.2025 do godziny 7:00 (termin na składanie ofert) było 30 czynności „Podgląd formularza oferty”, przez 4 różnych Wykonawców.
W niniejszym postępowaniu doszło do naruszenia przez Zamawiającego przepisów regulujących jego prowadzenie (wada postępowania) - w ustalonym stanie rzeczy doszło do naruszenia art. 64 w zw. z art. 16 ustawy.
Zamawiający jest odpowiedzialny za narzędzia informatyczne z których korzysta, a więc awaria platformy eZamawiajacy lub też jedynie brak możliwości załączania plików na platformie, które w konsekwencji prowadzi do braku możliwości złożenia oferty, jest okolicznością obciążającą zamawiającego. Przy czym, jak trafnie podnosi się w orzecznictwie, uniemożliwienie wykonawcy złożenia oferty nie musi być okolicznością zależną od zamawiającego albo działaniem celowym, może wynikać właśnie z powodów technicznych, w tym również z awarii platformy, błędów oprogramowania, zbyt dużej liczby uczestników korzystających z platformy elektronicznej, istotny jest tu efekt w postaci braku możliwości złożenia oferty (tak w wyroku z dnia 2 sierpnia 2019 r., KIO 268/19). To zamawiającym, a nie operator platformy, odpowiada za prawidłowy przebieg postępowania o udzielenie zamówienia. Jeżeli w wyniku przeprowadzonych czynności wyjaśniających okaże się, że brak możliwości złożenia oferty spowodowany był problemami technicznymi w infrastrukturze informatycznej zamawiającego, zamawiający obowiązany jest do rozważenia unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp. Ponadto w wyniku uniemożliwienia wykonawcy złożenia oferty wskutek awarii platformy zostaje naruszona zasada równego traktowania i zachowania uczciwej konkurencji.
Część 18
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 18)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie faktyczne: Zamawiający wyznaczył termin składania ofert w ww. postępowaniu na dzień 31.03.2025 godz. 7:00, w dniu 2025.03.31 o godzinie 06:57:22 otrzymał za pośrednictwem platformy eZamawiajacy informację od Wykonawcy MEDIRES Konrad Solak, o następującej treści:
„Dzień dobry, Nie możemy załączyć plików w systemie aby złożyć ofertę. Stale jest błąd systemu podczas załączania plików. W związku z tym nie możemy złożyć oferty.”
Zamawiający w celu wyjaśnienia powyższej kwestii skontaktowała się z Zespołem wsparcia eZamawiajacy i otrzymał informację, że:
„Uprzejmie informujemy, że od dnia 30.03.2025 od godziny 0:00 do dnia 31.03.2025 do godziny 7:39 występował problem z dodawaniem plików do platformy.
Dodatkowo pragniemy poinformować, że w okresie od 28.03.2025 od godziny 20:00 do 30.03.2025 do godziny 22:00 logowanie Wykonawców do platformy było niemożliwe w związku z zaplanowaną przerwą techniczną wynikającą z aktualizacji systemu OnePlace, o której zarówno Państwo jak i Wykonawcy byli wcześniej poinformowani.
W dniu 31.03 nie stwierdziliśmy awarii platformy. Użytkownicy mieli możliwość korzystania z platformy, problem dotyczył jedynie dodawania plików.”
Jednocześnie Zamawiający przeanalizował „Raport aktywności”, z którego wynika, że od dnia 30.03.2025 od godz.00:00 do dnia 31.03.2025 do godziny 7:00 (termin na składanie ofert) było 30 czynności „Podgląd formularza oferty”, przez 4 różnych Wykonawców.
W niniejszym postępowaniu doszło do naruszenia przez Zamawiającego przepisów regulujących jego prowadzenie (wada postępowania) - w ustalonym stanie rzeczy doszło do naruszenia art. 64 w zw. z art. 16 ustawy.
Zamawiający jest odpowiedzialny za narzędzia informatyczne z których korzysta, a więc awaria platformy eZamawiajacy lub też jedynie brak możliwości załączania plików na platformie, które w konsekwencji prowadzi do braku możliwości złożenia oferty, jest okolicznością obciążającą zamawiającego. Przy czym, jak trafnie podnosi się w orzecznictwie, uniemożliwienie wykonawcy złożenia oferty nie musi być okolicznością zależną od zamawiającego albo działaniem celowym, może wynikać właśnie z powodów technicznych, w tym również z awarii platformy, błędów oprogramowania, zbyt dużej liczby uczestników korzystających z platformy elektronicznej, istotny jest tu efekt w postaci braku możliwości złożenia oferty (tak w wyroku z dnia 2 sierpnia 2019 r., KIO 268/19). To zamawiającym, a nie operator platformy, odpowiada za prawidłowy przebieg postępowania o udzielenie zamówienia. Jeżeli w wyniku przeprowadzonych czynności wyjaśniających okaże się, że brak możliwości złożenia oferty spowodowany był problemami technicznymi w infrastrukturze informatycznej zamawiającego, zamawiający obowiązany jest do rozważenia unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp. Ponadto w wyniku uniemożliwienia wykonawcy złożenia oferty wskutek awarii platformy zostaje naruszona zasada równego traktowania i zachowania uczciwej konkurencji.
Część 19
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 19)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie faktyczne: Zamawiający wyznaczył termin składania ofert w ww. postępowaniu na dzień 31.03.2025 godz. 7:00, w dniu 2025.03.31 o godzinie 06:57:22 otrzymał za pośrednictwem platformy eZamawiajacy informację od Wykonawcy MEDIRES Konrad Solak, o następującej treści:
„Dzień dobry, Nie możemy załączyć plików w systemie aby złożyć ofertę. Stale jest błąd systemu podczas załączania plików. W związku z tym nie możemy złożyć oferty.”
Zamawiający w celu wyjaśnienia powyższej kwestii skontaktowała się z Zespołem wsparcia eZamawiajacy i otrzymał informację, że:
„Uprzejmie informujemy, że od dnia 30.03.2025 od godziny 0:00 do dnia 31.03.2025 do godziny 7:39 występował problem z dodawaniem plików do platformy.
Dodatkowo pragniemy poinformować, że w okresie od 28.03.2025 od godziny 20:00 do 30.03.2025 do godziny 22:00 logowanie Wykonawców do platformy było niemożliwe w związku z zaplanowaną przerwą techniczną wynikającą z aktualizacji systemu OnePlace, o której zarówno Państwo jak i Wykonawcy byli wcześniej poinformowani.
W dniu 31.03 nie stwierdziliśmy awarii platformy. Użytkownicy mieli możliwość korzystania z platformy, problem dotyczył jedynie dodawania plików.”
Jednocześnie Zamawiający przeanalizował „Raport aktywności”, z którego wynika, że od dnia 30.03.2025 od godz.00:00 do dnia 31.03.2025 do godziny 7:00 (termin na składanie ofert) było 30 czynności „Podgląd formularza oferty”, przez 4 różnych Wykonawców.
W niniejszym postępowaniu doszło do naruszenia przez Zamawiającego przepisów regulujących jego prowadzenie (wada postępowania) - w ustalonym stanie rzeczy doszło do naruszenia art. 64 w zw. z art. 16 ustawy.
Zamawiający jest odpowiedzialny za narzędzia informatyczne z których korzysta, a więc awaria platformy eZamawiajacy lub też jedynie brak możliwości załączania plików na platformie, które w konsekwencji prowadzi do braku możliwości złożenia oferty, jest okolicznością obciążającą zamawiającego. Przy czym, jak trafnie podnosi się w orzecznictwie, uniemożliwienie wykonawcy złożenia oferty nie musi być okolicznością zależną od zamawiającego albo działaniem celowym, może wynikać właśnie z powodów technicznych, w tym również z awarii platformy, błędów oprogramowania, zbyt dużej liczby uczestników korzystających z platformy elektronicznej, istotny jest tu efekt w postaci braku możliwości złożenia oferty (tak w wyroku z dnia 2 sierpnia 2019 r., KIO 268/19). To zamawiającym, a nie operator platformy, odpowiada za prawidłowy przebieg postępowania o udzielenie zamówienia. Jeżeli w wyniku przeprowadzonych czynności wyjaśniających okaże się, że brak możliwości złożenia oferty spowodowany był problemami technicznymi w infrastrukturze informatycznej zamawiającego, zamawiający obowiązany jest do rozważenia unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp. Ponadto w wyniku uniemożliwienia wykonawcy złożenia oferty wskutek awarii platformy zostaje naruszona zasada równego traktowania i zachowania uczciwej konkurencji.
Część 20
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 20)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie faktyczne: Zamawiający wyznaczył termin składania ofert w ww. postępowaniu na dzień 31.03.2025 godz. 7:00, w dniu 2025.03.31 o godzinie 06:57:22 otrzymał za pośrednictwem platformy eZamawiajacy informację od Wykonawcy MEDIRES Konrad Solak, o następującej treści:
„Dzień dobry, Nie możemy załączyć plików w systemie aby złożyć ofertę. Stale jest błąd systemu podczas załączania plików. W związku z tym nie możemy złożyć oferty.”
Zamawiający w celu wyjaśnienia powyższej kwestii skontaktowała się z Zespołem wsparcia eZamawiajacy i otrzymał informację, że:
„Uprzejmie informujemy, że od dnia 30.03.2025 od godziny 0:00 do dnia 31.03.2025 do godziny 7:39 występował problem z dodawaniem plików do platformy.
Dodatkowo pragniemy poinformować, że w okresie od 28.03.2025 od godziny 20:00 do 30.03.2025 do godziny 22:00 logowanie Wykonawców do platformy było niemożliwe w związku z zaplanowaną przerwą techniczną wynikającą z aktualizacji systemu OnePlace, o której zarówno Państwo jak i Wykonawcy byli wcześniej poinformowani.
W dniu 31.03 nie stwierdziliśmy awarii platformy. Użytkownicy mieli możliwość korzystania z platformy, problem dotyczył jedynie dodawania plików.”
Jednocześnie Zamawiający przeanalizował „Raport aktywności”, z którego wynika, że od dnia 30.03.2025 od godz.00:00 do dnia 31.03.2025 do godziny 7:00 (termin na składanie ofert) było 30 czynności „Podgląd formularza oferty”, przez 4 różnych Wykonawców.
W niniejszym postępowaniu doszło do naruszenia przez Zamawiającego przepisów regulujących jego prowadzenie (wada postępowania) - w ustalonym stanie rzeczy doszło do naruszenia art. 64 w zw. z art. 16 ustawy.
Zamawiający jest odpowiedzialny za narzędzia informatyczne z których korzysta, a więc awaria platformy eZamawiajacy lub też jedynie brak możliwości załączania plików na platformie, które w konsekwencji prowadzi do braku możliwości złożenia oferty, jest okolicznością obciążającą zamawiającego. Przy czym, jak trafnie podnosi się w orzecznictwie, uniemożliwienie wykonawcy złożenia oferty nie musi być okolicznością zależną od zamawiającego albo działaniem celowym, może wynikać właśnie z powodów technicznych, w tym również z awarii platformy, błędów oprogramowania, zbyt dużej liczby uczestników korzystających z platformy elektronicznej, istotny jest tu efekt w postaci braku możliwości złożenia oferty (tak w wyroku z dnia 2 sierpnia 2019 r., KIO 268/19). To zamawiającym, a nie operator platformy, odpowiada za prawidłowy przebieg postępowania o udzielenie zamówienia. Jeżeli w wyniku przeprowadzonych czynności wyjaśniających okaże się, że brak możliwości złożenia oferty spowodowany był problemami technicznymi w infrastrukturze informatycznej zamawiającego, zamawiający obowiązany jest do rozważenia unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp. Ponadto w wyniku uniemożliwienia wykonawcy złożenia oferty wskutek awarii platformy zostaje naruszona zasada równego traktowania i zachowania uczciwej konkurencji.
Część 21
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 21)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie faktyczne: Zamawiający wyznaczył termin składania ofert w ww. postępowaniu na dzień 31.03.2025 godz. 7:00, w dniu 2025.03.31 o godzinie 06:57:22 otrzymał za pośrednictwem platformy eZamawiajacy informację od Wykonawcy MEDIRES Konrad Solak, o następującej treści:
„Dzień dobry, Nie możemy załączyć plików w systemie aby złożyć ofertę. Stale jest błąd systemu podczas załączania plików. W związku z tym nie możemy złożyć oferty.”
Zamawiający w celu wyjaśnienia powyższej kwestii skontaktowała się z Zespołem wsparcia eZamawiajacy i otrzymał informację, że:
„Uprzejmie informujemy, że od dnia 30.03.2025 od godziny 0:00 do dnia 31.03.2025 do godziny 7:39 występował problem z dodawaniem plików do platformy.
Dodatkowo pragniemy poinformować, że w okresie od 28.03.2025 od godziny 20:00 do 30.03.2025 do godziny 22:00 logowanie Wykonawców do platformy było niemożliwe w związku z zaplanowaną przerwą techniczną wynikającą z aktualizacji systemu OnePlace, o której zarówno Państwo jak i Wykonawcy byli wcześniej poinformowani.
W dniu 31.03 nie stwierdziliśmy awarii platformy. Użytkownicy mieli możliwość korzystania z platformy, problem dotyczył jedynie dodawania plików.”
Jednocześnie Zamawiający przeanalizował „Raport aktywności”, z którego wynika, że od dnia 30.03.2025 od godz.00:00 do dnia 31.03.2025 do godziny 7:00 (termin na składanie ofert) było 30 czynności „Podgląd formularza oferty”, przez 4 różnych Wykonawców.
W niniejszym postępowaniu doszło do naruszenia przez Zamawiającego przepisów regulujących jego prowadzenie (wada postępowania) - w ustalonym stanie rzeczy doszło do naruszenia art. 64 w zw. z art. 16 ustawy.
Zamawiający jest odpowiedzialny za narzędzia informatyczne z których korzysta, a więc awaria platformy eZamawiajacy lub też jedynie brak możliwości załączania plików na platformie, które w konsekwencji prowadzi do braku możliwości złożenia oferty, jest okolicznością obciążającą zamawiającego. Przy czym, jak trafnie podnosi się w orzecznictwie, uniemożliwienie wykonawcy złożenia oferty nie musi być okolicznością zależną od zamawiającego albo działaniem celowym, może wynikać właśnie z powodów technicznych, w tym również z awarii platformy, błędów oprogramowania, zbyt dużej liczby uczestników korzystających z platformy elektronicznej, istotny jest tu efekt w postaci braku możliwości złożenia oferty (tak w wyroku z dnia 2 sierpnia 2019 r., KIO 268/19). To zamawiającym, a nie operator platformy, odpowiada za prawidłowy przebieg postępowania o udzielenie zamówienia. Jeżeli w wyniku przeprowadzonych czynności wyjaśniających okaże się, że brak możliwości złożenia oferty spowodowany był problemami technicznymi w infrastrukturze informatycznej zamawiającego, zamawiający obowiązany jest do rozważenia unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp. Ponadto w wyniku uniemożliwienia wykonawcy złożenia oferty wskutek awarii platformy zostaje naruszona zasada równego traktowania i zachowania uczciwej konkurencji.
INNE PRZETARGI Z LUBLINA
- Modernizacja systemów zabezpieczeń w obiektach podległych KWP w Lublinie
- Usługa gospodarowania odpadami komunalnymi segregowanymi i niesegregowanymi (zmieszanymi) z obiektów niemieszkalnych Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II na terenie Lublina
- Wykonanie dokumentacji projektowo - kosztorysowej dla remontu budynku Sądu Okręgowego w Lublinie przy ul. Krakowskie Przedmieście 47
- Dostawa sprzętu komputerowego, multimedialnego, drukarek i oprogramowania na potrzeby wyposażenia Branżowego Centrum Umiejętności w dziedzinie robotyka w Zespole Szkół Transportowo-Komunikacyjnych(..)
- Kompleksowa organizacja jednodniowej Konferencji "Forum Opiekunów Kół Naukowych - Współpraca, rozwój, inspiracja" realizowanej przez Politechnikę Lubelską.
- Dostawa oprogramowania do analiz statystycznych dla Instytutu Agrofizyki im. B. Dobrzańskiego Polskiej Akademii Nauk w Lublinie
więcej: przetargi w Lublinie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Obsługa serwisowa aparatury ultrasonograficznej.
- Świadczenie kompleksowej usługi serwisowej urządzeń w Centralnej Sterylizatorni
- Wykonanie usługi przeglądów, konserwacji oraz napraw sprzętu medycznego dla SPZOZ w Choszcznie
- Przeglądy techniczne i serwisowanie Tomografu komputerowego Revolution Maxima o nr seryjnym CBDMG2200145HM i AW Serwer o nr seryjnym CZ223307VQ
- Serwis aparatury medycznej
- Świadczenie usług przeglądów aparatury i sprzętu medycznego dla SPZZOZ Szpital w Iłży
więcej: Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.