Ogłoszenie z dnia 2023-04-24
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00171513/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-04-11
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Przebudowa drogi gminnej na działce nr 146 w miejscowości Smołdziński Las wraz z infrastrukturą
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Smołdzino
1.3.) Oddział zamawiającego: Gmina Smołdzino
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000551763
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Tadeusza Kościuszki 3
1.5.2.) Miejscowość: Smołdzino
1.5.3.) Kod pocztowy: 76-214
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL636 - Słupski
1.5.7.) Numer telefonu: +48 59 811 72 15
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@smoldzino.com.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.smoldzino.com.pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-a477ab57-d851-11ed-b70f-ae2d9e28ec7b1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa drogi gminnej na działce nr 146 w miejscowości Smołdziński Las wraz z infrastrukturą2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a477ab57-d851-11ed-b70f-ae2d9e28ec7b
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00189131
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-04-24
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00000802/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.10 Przebudowa drogi gminnej nr 146 w miejscowości Smołdziński Las wraz z infrastrukturą
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00171513
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP1.271.7.2023
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na przebudowie drogi gminnej na działce nr 146 w miejscowości Smołdziński Las wraz z infrastrukturą.
2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności:
1) roboty przygotowawcze,
2) wykonanie nawierzchni drogi z kostki brukowej betonowej,
3) wykonanie mijanki z kostki brukowej betonowej,
4) wykonanie zjazdów z kostki brukowej betonowej,
5) wykonanie poboczy,
6) montaż oznakowania drogowego,
7) montaż lamp solarnych parkowo – drogowych,
8) wycinkę drzew,
9) wykonanie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej,
10) wykonanie wszelkich innych robót towarzyszących niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia w szczególności określonych w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz w przedmiarze robót.
3. Zgodnie z dyspozycją zawartą w § 4 ust. 3 rozporządzenia Ministra Rozwoju i Technologii w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego, jeśli w zamówieniu na roboty budowlane przyjęto zasadę wynagrodzenia ryczałtowego, dokumentacja projektowa może nie obejmować przedmiaru robót. W niniejszym przetargu przewidziano rozliczenie ryczałtowe, stąd załączony do SWZ przedmiar robót pełni rolę informacyjną i nie stanowi zestawienia planowanych prac i przewidywanych wszystkich kosztów związanych z wykonaniem przedmiotu zamówienia. Roboty nie ujęte w przedmiarze robót, a występujące w opisie przedmiotu zamówienia lub z nich wynikające nie są robotami dodatkowymi. Wykonawca nie może żądać zapłaty dodatkowego wynagrodzenia, jeżeli na etapie realizacji inwestycji okaże się, iż przy wycenie oferty nie uwzględnił on wszystkich prac wynikających z opisu przedmiotu zamówienia.
4. Przedmiot Umowy został szczegółowo opisany zgodnie z art. 103 Ustawy za pomocą dokumentacji projektowej, STWiORB, które stanowią załączniki do SWZ. Zgodnie z art. 101 ust. 4 Ustawy Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne z opisanymi w dokumentacji projektowej za pomocą norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 Ustawy.
5. Zamawiający wymaga od Wykonawcy udzielenia gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia na okres nie krótszy niż 36 miesięcy, licząc od dnia odbioru końcowego robót. Okres gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia stanowi jedno z kryterium oceny ofert i będzie oceniany zgodnie z zasadami wskazanymi w SWZ.
6. Zamawiający wymaga od Wykonawcy udzielenia rękojmi na wykonany przedmiot niniejszego zamówienia na okres 60 miesięcy, licząc od dnia odbioru końcowego robót.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 256 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zamawiający może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert, jeżeli wystąpiły okoliczności powodujące, że dalsze prowadzenie postępowania jest nieuzasadnione.Ogłoszeniem z dnia 11.04.2023 r. Zamawiający wszczął postępowanie prowadzone w trybie podstawowym (art. 275 pkt 2 ustawy Pzp) dla zadania pn. „Przebudowa drogi gminnej na działce nr 146 w miejscowości Smołdziński Las wraz z infrastrukturą”. Ogłoszenie o prowadzonym postępowaniu wraz ze Specyfikacją Warunków Zamówienia i załącznikami zostało zamieszczone w dniu 11.04.2023 r. na stronie internetowej Zamawiającego i na platformie e-Zamówienia. Termin do składnia ofert wyznaczony został na dzień 26 kwietnia 2023 r godzina 9:00.
Po wszczęciu postępowania pojawiły się nowe okoliczności dotyczące finansowania niniejszego zadania, tj. Zamawiający powziął informację o braku przedłużenia ważności wstępnej Promesy Dofinansowania Inwestycji z Rządowego Funduszu Polski Ład na realizację przedsięwzięcia. Brak możliwości sfinansowania zamówienia wyłącznie z budżetu Zamawiającego uniemożliwia zawarcie umowy.
Zamawiający kierując się podstawowymi zasadami wydatkowania środków publicznych w sposób oszczędny, celowy i racjonalny przy zachowaniu najlepszych efektów podjął decyzję o unieważnieniu przedmiotowego postępowania.
Podjęta decyzja przed upływem terminu składania ofert ma również na celu ochronę interesów potencjalnych wykonawców, aby nie ponosili realnych kosztów związanych z przygotowaniem ofert i uczestnictwem w postępowaniu.
Biorąc pod uwagę przedstawione wyżej okoliczności prawne i faktyczne podjęto decyzję o unieważnieniu postępowania.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Zagospodarowanie poscaleniowe w zakresie dróg, renowacji rowów melioracyjnych, rekultywacji gruntów dla operacji pn. Scalenia gruntów wsi Piechoty, gm. Padew Narodowa o powierzchni łącznej 310,1773 ha
- Budowa i modernizacja infrastruktury wodociągowej na terenie Miasta i Gminy Dubiecko
- WYKONANIE NOWYCH PROGÓW ZWALNIAJĄCYCH Z KOSTKI BETONOWEJ
- "Budowa ujęcia wody wraz z budową sieci wodociągowej w miejscowości Markocin, gmina Cedynia "
- Przebudowa drogi gruntowej Piechowice-Szablewo w Gminie Dziemiany
- Wykonanie w formule zaprojektuj i wybuduj zadania inwestycyjnego pn.: "Budowa drogi łączącej ul. Towarową w Komornikach z ul. Szkolną w Plewiskach (...)"
więcej: Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.