eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Zławieś WielkaRozbudowa i przebudowa budynku przedszkola w Złejwsi Małej na potrzeby utworzenia żłobka.



Ogłoszenie z dnia 2025-04-14


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Rozbudowa i przebudowa budynku przedszkola w Złejwsi Małej na potrzeby utworzenia żłobka.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Zławieś Wielka

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 871118767

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Handlowa 7

1.5.2.) Miejscowość: Zławieś Wielka

1.5.3.) Kod pocztowy: 87-134

1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL613 - Bydgosko-toruński

1.5.7.) Numer telefonu: 56 674 13 11

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@zlawies.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.zlawies.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Rozbudowa i przebudowa budynku przedszkola w Złejwsi Małej na potrzeby utworzenia żłobka.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8b414cdc-ed7a-4dbb-97f4-ff919655896a

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00190359

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-14

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00101108/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.1 Rozbudowa i przebudowa budynku przedszkola w Złejwsi Małej na potrzeby utworzenie żłobka

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.15.) Nazwa projektu lub programu

Zadanie dofinansowane z Programu rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 "Maluch+ 2022-2029" pn. „Budowa żłobka gminnego w Złejwsi Małej”

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://zlawies.ezamawiajacy.pl/pn/zlawies/demand/206186/notice/public/details

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://zlawies.ezamawiajacy.pl/pn/zlawies/demand/206186/notice/public/details

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 4.1. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim.
4.2. Udział Wykonawcy w postępowaniu, w tym złożenie oferty, wymaga posiadania przez Wykonawcę:
 Kwalifikowanego podpisu elektronicznego, wystawionego przez dostawcę kwalifikowanej usługi zaufania, o którym mowa w ustawie z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz.U. z 2024 r. poz.422) lub;
 Podpisu (profilu) zaufanego, o którym mowa w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r.
o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. z 2024 r. poz. 1557) lub;
 podpisu osobistego (e-dowodu), o którym mowa w ustawie z dnia 6 sierpnia 2010 r.
o dowodach osobistych (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 671).
4.3. Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a Wykonawcą, odbywa się przy użyciu środków Platformy Marketplanet za pomocą modułu korespondencji.
4.4. Korzystanie z platformy Marketplanet jest bezpłatne.
Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto Wykonawcy na Platformie Marketplanet. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy określa Instrukcja dla wykonawcy dostępna pod adresem: file:///E:/2.%20URZ%C4%84D365/Z%C5%82awie%C5%9B%20Wielka/Udzielenie%20kredytu/Pomocnicze/20241023_Instrukcja%20dla%20wykonawcy%20-%20nowa%20wersja%20systemu.pdf
4.5. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie Marketplanet ani logowania.
4.6. Sposób sporządzania dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określnymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów
z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub w konkursie (Dz.U.
z 2020 r. poz. 2452).
4.7. Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2024 r. poz. 773),
z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje się jako załączniki.
4.8. Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż wymienione w §2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, przekazywane w postępowaniu sporządza się w postaci elektronicznej:
 w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów
w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności (i przekazuje jako załącznik), lub
 jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (np. w treści wiadomości e-mail lub w treści „Formularza do komunikacji”).
Dalszą część opisano w pkt 4 SWZ.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP34.271.25.2025

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Rozbudowa i przebudowa budynku przedszkola w Złejwsi Małej na potrzeby utworzenia żłobka.
2.1. Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa i przebudowa budynku przedszkola w Złejwsi Małej na potrzeby utworzenia żłobka.
2.2. Projektowana inwestycja w swoim zakresie obejmuje rozbudowę i przebudowę budynku przedszkola celem utworzenia żłobka. Projektuje się rozbudowę o powierzchnie w rzucie poziomym 22,12x21,84 m przy powierzchni rozbudowy wynoszącej 482,15m2. W budynku znajduje się przedszkole, w części rozbudowanej zostanie utworzony żłobek. W ramach rozbudowy planuje się powstanie trzech sal zajęć. Dwie sale z trzech powstałych
w rozbudowywanej części stanowić będą sale żłobkowe przystosowane dla potrzeb do 25 dzieci każda. Trzecia sala (pom. P.10) będzie odtworzeniem Sali przedszkolnej przeznaczonej
w wyniku rozbudowy na komunikacje i stołówkę, sala ta będzie przystosowana do potrzeb 25 dzieci. Rozbudowę projektuje się jako 1 kondygnacyjną o konstrukcji tradycyjnej. Posadowienie budynku będzie bezpośrednio na żelbetowych ławach i stopach fundamentowych, ściany fundamentowe murowane z bloczków betonowych, ściany murowane z bloczków silikatowych. Stropodach z płyt kanałowych, sprężonych, kryty papą termozgrzewalną. Projektowana rozbudowa stanowić będzie odrębna strefę pożarową, oddzieloną od istniejącego budynku przedszkola ścianą oddzielenia pożarowego. W ramach zamierzenia projektuje się drogę wewnętrzną, będącą również drogą pożarową, dodatkowe tereny utwardzone oraz utwardzone miejsca postojowe. Przedmiotem zamówienia są również roboty teletechniczne wynikające z warunków technicznych nr TTISILU/JM.215-32199//21 zawartych w treści pisma Orange Polska S.A. z dnia 28.01.2021 r. w zakresie przełożenia/ zabezpieczenia istniejących urządzeń telekomunikacyjnych wchodzących w kolizję
z planowaną inwestycją.
2.3. Zamawiający zwraca uwagę, iż prace budowlane będą prowadzone na czynnym obiekcie. Prace winny być prowadzone w sposób nieutrudniający funkcjonowania jednostki.
2.4. Zamawiający zastrzega, iż materiał pochodzący z rozbiórki nawierzchni asfaltowych zostanie przekazany Zamawiającemu wraz z zapewnieniem transportu na wskazany adres, w odległości do 5 km.
2.5. Wykonawca zobowiązany jest przywrócić tereny zielone do stanu pierwotnego. Tereny zagospodarowania przestrzennego powinny zostać rozplantowane ziemią przeznaczona do obsiewu trawy, którą Wykonawca winien zapewnić po zakończonych robotach budowlanych wokół terenu budynku, ciągów pieszych i pieszojezdnych.
2.6. Zobowiązuje się Wykonawcę do przestrzegania postanowień wynikających z art. 100 ustawy
z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2023 r. poz. 1605 ze zm.) oraz ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2020 r. poz. 1062 ze zm.). Zamawiający wymaga, wykonanie robót budowlanych uwzględniało zasady dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami,
w szczególności osób z niepełnosprawnościami. W związku z powyższym Wykonawca zobowiązany jest w szczególności do uwzględnienia zapisów dokumentacji projektowej
w zakresie dostępności oraz zastosowania racjonalnych usprawnień, umożliwiających dostęp do obiektu osobom z różnymi rodzajami niepełnosprawności.
2.7. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi dokumentacja projektowa – zał. nr 6 do SWZ.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane

45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej

45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków

45223000-6 - Roboty budowlane w zakresie konstrukcji

45214100-1 - Roboty budowlane w zakresie budowy przedszkolnych obiektów budowlanych

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-05-15

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji i rękojmi

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

16.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
16.1.1. Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym- Zamawiający nie określa warunków w ww. zakresie;
16.1.2. Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów- Zamawiający nie określa warunków w ww. zakresie;
16.1.3. Sytuacji ekonomicznej lub finansowej- Zamawiający nie określa warunków w ww. zakresie
16.1.4. Zdolności technicznej lub zawodowej- warunek ten zostanie spełniony, jeżeli wykonawca wykaże:
16.1.4.1. Wykonanie w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert,
a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie minimum dwóch robót polegających na budowie/ modernizacji/ przebudowie/ remoncie/ obiektu użyteczności publicznej zgodnie z § 3 pkt 6 Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz.U. 2019 poz. 1065,
z późn. zm.), z zastrzeżeniem że będą to budynki przeznaczone na potrzeby oświaty
o wartości min. 1.500.000,00 zł brutto;
16.1.4.2. dysponuje osobami, tj.:
a. osobą, która będzie pełniła funkcję kierownika budowy, posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 ze zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r., w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz U
z 2019 r. poz. 831);
b. osobą, która będzie pełniła funkcję kierownika budowy, posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektoenergetycznych bez ograniczeń, w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 ze zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r.,
w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz U z 2019 r. poz. 831);
c. osobą, która będzie pełniła funkcję kierownika budowy, posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń sanitarnych bez ograniczeń, w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 ze zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r.,
w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz U z 2019 r. poz. 831);
Uprawnienia, o których mowa powyżej, powinny być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2021 r., poz. 2351 ze zm.) lub ważne odpowiadające im kwalifikacje, nadane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, upoważniające do kierowania robotami budowlanymi w zakresie objętym niniejszym zamówieniem.
W przypadku osób będących obywatelami państw członkowskich UE, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich (EFTA) - stron umowy
o Europejskim Obszarze Gospodarczym - prawo do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium RP winno być potwierdzone odpowiednią decyzją o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub prawa do świadczenia usług transgranicznych.
Dopuszcza się uprawnienia równoważne (w zakresie koniecznym do wykonania przedmiotu zamówienia) - dla osób, które posiadają uprawnienia uzyskane przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie i zachowały uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

21.1. Wykonawcy zobowiązani są do wniesienia wadium w wysokości: 20.000,00 PLN.
21.2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.
21.3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
21.3.1. Pieniądzu;
21.3.2. gwarancjach bankowych;
21.3.3. gwarancjach ubezpieczeniowych;
21.3.4. poręczeniach udzielanych przez podmioty o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2025 r. poz. 98 ze zm.).
21.4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy przelać na rachunek bankowy Urzędu Gminy Zławieś Wielka – 56 9511 0000 0025 0320 2000 0380. W tytule należy napisać: „Wadium – ZP34.271.25.2025”.
21.5. Za skuteczne wniesione wadium w pieniądzu uznaje się takie wadium, które zostanie zaksięgowane na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.
21.6. Jeżeli wadium jest składane w formie gwarancji lub poręczenia Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej- przed upływem terminu składania ofert. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, lub poręczenia gwarancja lub poręczenie musi być nieodwołalne, bezwarunkowe i płatne na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzone zgodnie
z obowiązującymi przepisami i powinno zawierać następujące elementy:
21.6.1. Nazwy: dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/ poręczenia (Zamawiającego), gwaranta lub poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib;
21.6.2. kwotę wadium;
21.6.3. termin ważności gwarancji/ poręczenia w formule: "od dnia ............. - do dnia ...................";
21.6.4. zobowiązanie gwaranta/ poręczyciela do zapłaty kwoty wskazanej w gwarancji/ poręczeniu na pierwsze żądanie Zamawiającego w sytuacjach zatrzymania wadium określonych w przepisach ustawy.
21.7. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania z ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa
w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust 2 ustawy Pzp.
21.8. Zasady dokonywania, zatrzymania i zwrotu wadium określono w przepisach art. 98 Ustawy Pzp.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Oprócz przypadków, o których mowa w art. 454 i 455 ustawy – Prawo zamówień publicznych, strony
dopuszczają możliwość wprowadzania zmiany umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie
której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia którejkolwiek z następujących
okoliczności:
1) przedłużenie terminu realizacji zamówienia, o którym mowa w § 3 ust. 1, może nastąpić
w przypadku wystąpienia okoliczności siły wyższej, przez którą należy rozumieć zdarzenia
niezależne od żadnej ze stron, zewnętrzne, niemożliwe do przewidzenia i do zapobieżenia, które
nastąpiło po dniu wejścia w życie umowy, w szczególności: wojny, akty terroryzmu, klęski
żywiołowe, epidemie, strajki oraz akty władzy i administracji publicznej, przy czym przedłużenie
terminu realizacji zamówienia nastąpi o liczbę dni, odpowiadającą okresowi występowania
okoliczności siły wyższej,
2) przedłużenie terminu realizacji zamówienia, o którym mowa w § 3 ust. 1, może nastąpić
w przypadku skierowania przez Zamawiającego do Wykonawcy pisemnego żądania wstrzymania
robót budowlanych, stanowiących przedmiot zamówienia lub wydania zakazu prowadzenia robót
budowlanych, stanowiących przedmiot zamówienia przez organ administracji publicznej, o ile
żądanie lub wydanie zakazu nie nastąpiło z przyczyn, za które Wykonawca ponosi
odpowiedzialność, przy czym przedłużenie terminu realizacji zamówienia nastąpi o liczbę dni,
odpowiadającą okresowi na jaki Wykonawcy nakazano wstrzymanie robót budowlanych lub
zakazano prowadzenie robót budowlanych
3) przedłużenie terminu realizacji zamówienia, o którym mowa w § 3 ust. 1, może nastąpić
w przypadku wystąpienia kolizji z instalacjami wewnętrznymi nieujawnionymi w dokumentacji
projektowej, lub innymi robotami prowadzonymi przez innego wykonawcę, przy czym
przedłużenie terminu realizacji zamówienia nastąpi o liczbę dni niezbędną Wykonawcy na
usunięcie
kolizji
z instalacjami wewnętrznymi nieujawnionymi w dokumentacji projektowej lub o liczbę dni
niezbędnych do wykonania robót przez innego wykonawcę – o ile usunięcie kolizji wymagać
będzie przedłużenia terminu realizacji zamówienia;
4) przedłużenie terminu realizacji zamówienia, o którym mowa w § 3 ust. 1, może nastąpić
w przypadku wystąpienia konieczności wprowadzenia w dokumentacji projektowej zmian,
Strona 15 z 20
powodujących wstrzymanie lub przerwanie robót budowlanych, stanowiących przedmiot
zamówienia, przy czym przedłużenie terminu realizacji zamówienia nastąpi o liczbę dni niezbędną
do wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej oraz do przeprowadzenia uzgodnień
(ustaleń) z właściwymi organami, uzyskania opinii właściwych organów oraz wydania decyzji przez
właściwe organy, przy czym wprowadzenie w dokumentacji projektowej zmian nie może
skutkować zwiększeniem (zmianą) zakresu świadczenia Wykonawcy zawartego w ofercie,
stanowiącej załącznik nr 1 do SWZ Wykonawcy oraz zwiększeniem wynagrodzenia Wykonawcy, o
którym mowa w § 4 ust. 1,
5) przedłużenie terminu realizacji zamówienia, o którym mowa w § 3 ust. 1 Umowy, może nastąpić
w przypadku wystąpienia warunków geologicznych lub hydrologicznych odmiennych od
założonych w dokumentacji projektowej i powodujących konieczność wstrzymania robót lub
konieczność ich wykonania przy wykorzystaniu odmiennych od zaprojektowanych rozwiązań
technicznych, przy czym przedłużenie terminu realizacji zamówienia nastąpi o liczbę dni
niezbędną do wyeliminowania utrudnień związanych z ich wystąpieniem,

Pełne zapisy dot. zmiany umowy zawarto w par. 17 wzoru umowy stanowiącej zał. nr 7 do SWZ

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2025-04-29 15:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://zlawies.ezamawiajacy.pl

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-04-29 15:15

8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-05-28

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.