eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ¯o³ynia"Modernizacja sieci wodno-kanalizacyjnej w Gminie ¯o³ynia"



Og³oszenie z dnia 2023-04-25


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Modernizacja sieci wodno-kanalizacyjnej w Gminie ¯o³ynia”

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina ¯o³ynia

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 690581844

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: Rynek 22

1.5.2.) Miejscowo¶æ: ¯o³ynia

1.5.3.) Kod pocztowy: 37-110

1.5.4.) Województwo: podkarpackie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL823 - Rzeszowski

1.5.7.) Numer telefonu: 17 224 30 18

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: kswis@zolynia.pl, mrejman@zolynia.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: http://www.zolynia.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Modernizacja sieci wodno-kanalizacyjnej w Gminie ¯o³ynia”

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-fc996846-e359-11ed-9355-06954b8c6cb9

2.5.) Numer og³oszenia: 2023/BZP 00191722

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2023-04-25

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2023/BZP 00082423/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.1.1 Modernizacja sieci wodno-kanalizacyjnej w Gminie ¯o³ynia

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-fc996846-e359-11ed-9355-06954b8c6cb9

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: 1) W postêpowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami odbywa siê wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej, za po¶rednictwem Platformy e-Zamówienia, która dostêpna jest pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl, oraz poczty elektronicznej: kswis@zolynia.pl, mrejman@zolynia.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1) Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadaæ konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegó³owe informacje na temat zak³adania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia okre¶la Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostêpny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zak³adce „Centrum Pomocy”. 2) Wymagania techniczne i organizacyjne korzystania z Platformy e-Zamówienia okre¶la jej Regulamin dostêpny pod adresem https://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin/#regulamin-serwisu 3) Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezp³atne. 4) Sposób sporz±dzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych
bêd±cych kopi± elektroniczn± tre¶ci zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi byæ zgodny z wymaganiami okre¶lonymi w rozporz±dzeniu Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagañ dla dokumentów elektronicznych. 5) Dokumenty elektroniczne1, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporz±dzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagañ dla dokumentów elektronicznych, sporz±dza siê w postaci elektronicznej, w formatach danych okre¶lonych w przepisach rozporz±dzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci, z uwzglêdnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje siê jako za³±czniki. W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy Pzp, ww. regulacje nie bêd± mia³y bezpo¶redniego zastosowania. 6) Informacje, o¶wiadczenia lub dokumenty, inne ni¿ wymienione w § 2 ust. 1 rozporz±dzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagañ dla dokumentów elektronicznych, przekazywane w postêpowaniu sporz±dza siê w postaci elektronicznej: a. w formatach danych okre¶lonych w przepisach rozporz±dzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci (i przekazuje siê jako za³±cznik), lub b. jako tekst wpisany bezpo¶rednio do wiadomo¶ci przekazywanej przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej (np. w tre¶ci wiadomo¶ci e-mail lub w tre¶ci „Formularza do komunikacji”). 7) Je¿eli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej, zawieraj± informacje stanowi±ce tajemnicê przedsiêbiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2020 r. poz. 1913 oraz z 2021 r. poz. 1655) wykonawca, w celu utrzymania w poufno¶ci tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku „Dokument stanowi±cy tajemnicê przedsiêbiorstwa”. 8) Wszystkie wys³ane i odebrane w postêpowaniu przez wykonawcê wiadomo¶ci widoczne s± po zalogowaniu w podgl±dzie postêpowania w zak³adce „Komunikacja”. 9) Maksymalny rozmiar plików przesy³anych za po¶rednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielko¶æ ta dotyczy plików przesy³anych jako za³±czniki do jednego formularza). 10) Minimalne wymagania techniczne dotycz±ce sprzêtu u¿ywanego w celu korzystania z us³ug Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotycz±ce specyfikacji po³±czenia okre¶la Regulamin Platformy e-Zamówienia. 11) Ofertê sk³ada siê, pod rygorem niewa¿no¶ci, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, w formatach danych okre¶lonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji dzia³alno¶ci podmiotów realizuj±cych zadania publiczne (Dz. U. z 2020 r. poz. 346, 568, 695, 1517 i 2320). W szczególno¶ci w formacie danych .doc, .docx, .xls, .xlsx, .pdf. 12) Szczegó³owe informacje o wymaganiach technicznych i organizacyjnych sporz±dzania, wysy³ania i odbierania korespondencji elektronicznej opisane zosta³y w rozdz. XIII i XVII SWZ.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zamawiaj±cy realizuje obowi±zek informacyjny w dokumentach zamówienia (SWZ).

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zamawiaj±cy realizuje obowi±zek informacyjny w dokumentach zamówienia (SWZ).

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: RG.271.2.2023

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest Modernizacja sieci wodno-kanalizacyjnej w Gminie ¯o³ynia – zamówienie dofinansowane jest z Programu Rz±dowy Fundusz Polski £ad: Program Inwestycji Strategicznych.

2. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie:

1) Rozbudowê sieci wodoci±gowej i kanalizacji sanitarnej w Smolarzynach, która obejmuje w szczególno¶ci:
- wykonanie sieci wodoci±gowej o d³ugo¶ci ok. 1092 m, z hydrantami p.po¿.
- wykonanie sieci kanalizacji sanitarnej – kanalizacja grawitacyjna o d³ugo¶ci ok. 961 m,
kanalizacja t³oczna o d³ugo¶ci ok. 620 m
- wykonanie przepompowni ¶cieków o ¶rednicy 1500 mm – 1 szt.
2) Modernizacjê sieci wodno-kanalizacyjnej polegaj±c± na wymianie w istniej±cych przepompowniach ¶cieków pomp oraz szaf sterowniczych,
3) Modernizacjê sieci wodno-kanalizacyjnej polegaj±c± na wymianie pomp w istniej±cych studniach g³êbinowych – 4 szt.
4) Remont budynku hydroforni wraz z wymian± urz±dzeñ technologicznych i przebudow± instalacji elektrycznych w Smolarzynach,
5) Remont budynku pompowni wody P-2 w ¯o³yni 2 wraz z wymian± urz±dzeñ technologicznych i przebudow± instalacji elektrycznych.

Opisany zakres robót nie wprowadza ¿adnych barier dostêpno¶ci dla osób niepe³nosprawnych oraz jest zaprojektowany z przeznaczeniem dla wszystkich u¿ytkowników.

3. Zakres zamówienia obejmuje równie¿:
1) roboty przygotowawcze, pomiarowe, dokumentacjê z przeprowadzonych badañ, opracowanie i wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej,

2) wykonanie wszelkich badañ i sprawdzeñ niezbêdnych do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami i niezbêdnych do wyst±pienia do w³a¶ciwych organów o pozwolenie na u¿ytkowanie oraz przekazania do u¿ytkowania,

3) Wykonawca bêdzie zobowi±zany na wniosek Zamawiaj±cego do uwzglêdniania zmian zakwalifikowanych przez Projektanta jako nieistotne (w rozumieniu ustawy Prawo budowlane) w dokumentacji projektowej w trakcie realizacji zadania.

4. Szczegó³owy zakres robót okre¶la:
1) Dokumentacja projektowa,
2) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót,
3) Przedmiary robót.

6. Rozwi±zania równowa¿ne:
W ka¿dym przypadku u¿ycia w opisie przedmiotu zamówienia lub za³±cznikach norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt. 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp, Zamawiaj±cy dopuszcza rozwi±zania równowa¿ne opisywanym. Wykonawca analizuj±c dokumentacjê projektow± powinien za³o¿yæ, ¿e ka¿demu odniesieniu, o którym mowa w art. 101 ust. 1 pkt. 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp u¿ytemu w dokumentacji projektowej towarzyszy wyraz „lub równowa¿ne". Wszystkie kryteria i cechy opisane w normach, ocenach technicznych, specyfikacjach technicznych i systemach referencji technicznych wyznaczaj± minimalne standardy, które musi spe³niæ oferowany produkt lub us³uga.

Okre¶lone w dokumentacji projektowej, przedmiarach robót, ST typy materia³ów i urz±dzeñ podano dla wyznaczenia minimalnego standardu technicznego. Wykonawcy robót przys³uguje prawo ich zast±pienia przez materia³y i urz±dzenia o co najmniej równowa¿nych parametrach technicznych pod warunkiem osi±gniêcia za³o¿onych standardów technicznych. Wykonawca proponuj±cy materia³y i urz±dzenia równowa¿ne odpowiedzialny jest za sprawdzenie mo¿liwo¶ci ich zastosowania w realizacji przedmiotu zamówienia pod ka¿dym wzglêdem (w tym np: w³a¶ciwo¶ci, wymiarów, ciê¿aru, sposobu transportu i monta¿u).

Wykonawca, który powo³uje siê na rozwi±zania równowa¿ne jest obowi±zany wykazaæ, ¿e oferowane przez niego rozwi±zania spe³niaj± wymagania okre¶lone przez Zamawiaj±cego. W takim przypadku, wykonawca za³±cza do oferty wykaz rozwi±zañ równowa¿nych wraz z jego opisem lub normami.

7. Materia³y budowlane stosowane do wykonywania przedmiotu zamówienia musz± spe³niaæ wymogi art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane.
8. Wykonawca bêdzie zobowi±zany do przywrócenia terenu (dzia³ki, drogi) do stanu pierwotnego w ci±gu 30 dni od wej¶cia na ten teren.
Przed rozpoczêciem robót na danej dzia³ce zaleca siê opracowywanie dokumentacji fotograficznej celem udokumentowania stanu pierwotnego.
9. Wykonawca zobowi±zany jest do uwzglêdnienia w cenie oferty kosztów pompowania wody z wykopów za pomoc± ig³ofiltrów (w przypadku konieczno¶ci zastosowania).
10. Dok³adny zakres zadania oraz inne informacje niezbêdne do wyceny robót przedstawia dokumentacja projektowa, przedmiary robót, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót.
Przedmiary robót stanowi± wy³±cznie materia³ pomocniczy – informacyjny i nie s³u¿± do ustalenia wysoko¶ci wynagrodzenia z uwagi na rycza³tow± formê wynagrodzenia.

11. Wykonawca przeka¿e Zamawiaj±cemu komplet dokumentów do zg³oszenia zakoñczenia robót (protoko³y, inwentaryzacjê powykonawcz±, obmiar robót, dziennik budowy, certyfikaty i deklaracje zgodno¶ci na wbudowane materia³y, kartê przekazania odpadów).
12. Wykonawca zobowi±zany jest do przekazania odpadów powsta³ych w trakcie realizacji przedmiotu umowy podmiotowi uprawnionemu do unieszkodliwiania odpadów oraz o dostarczenie Zamawiaj±cemu dokumentu potwierdzaj±cego tê czynno¶æ (Karta przekazania odpadów).
13. W przypadku lokalizacji kanalizacji sanitarnej w drogach nale¿y przewidzieæ ich odtworzenie t³uczniem. W zwi±zku z tym Wykonawca zobowi±zany jest do uwzglêdnienia w cenie oferty kosztów odtworzenia.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45232410-9 - Roboty w zakresie kanalizacji ¶ciekowej

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodoci±gów i ruroci±gów do odprowadzania ¶cieków

45232423-3 - Roboty budowlane w zakresie przepompowni ¶cieków

45317100-3 - Instalowanie elektrycznych urz±dzeñ pompowych

45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 11 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiaj±cy stosowaæ bêdzie nastêpuj±ce kryteria:
1) cena (waga 60%)
Kryterium – „cena” – poszczególnym ofertom zostan± przyznane punkty za cenê w skali 1-60
2) okres gwarancji (waga 40%) – nie mo¿e byæ on krótszy ni¿ 36 miesiêcy i nie d³u¿szy ni¿ 60 miesiêcy od dnia odbioru koñcowego
Kryterium – „Okres gwarancji” – poszczególnym ofertom zostan± przyznane punkty za okres gwarancji w skali do 40
Wymagany minimalny okres gwarancji to 36 miesiêcy.
W przypadku niepodania przez Wykonawcê okresu gwarancji, Zamawiaj±cy przyjmie minimalny okres gwarancji jako¶ci, tj. 36 miesiêcy od daty odbioru koñcowego przedmiotu umowy. Je¿eli Wykonawca zaproponuje okres gwarancji d³u¿szy ni¿ 60 miesiêcy, do obliczenia punktów za to kryterium zostanie przyjêty 60-miesiêczny okres gwarancji, jako maksymalny odpowiadaj±cy wymaganiom Zamawiaj±cego. Oferowany okres gwarancji nale¿y podaæ w pe³nych miesi±cach.
Zamawiaj±cy do oceny kryterium „okres gwarancji” pobierze dane z oferty Wykonawcy.
3) £±czna ocena oferty:
P = Pc + Pg
P – sumaryczna ilo¶æ punktów
Pc – ilo¶æ punktów przyznanych Wykonawcy dla kryterium „Cena”
Pg – ilo¶æ punktów przyznanych Wykonawcy dla kryterium „Okres gwarancji”
Suma punktów uzyskanych za wszystkie kryteria oceny stanowiæ bêdzie koñcow± ocenê danej oferty.
Zamawiaj±cy zastosuje zaokr±glenie ka¿dego wyniku do dwóch miejsc po przecinku.
2. Zamawiaj±cy udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie oceniona jako najkorzystniejsza na dan± czê¶æ tzn. uzyska najwy¿sz± liczbê punktów w ³±cznej ocenie ofert. Oferta w ³±cznej ocenie oferty mo¿e uzyskaæ maksymalnie 100 pkt.
3. Szczegó³owy sposób oceny ofert okre¶lony zosta³ w Rozdziale XX SWZ.

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± okre¶lone przez Zamawiaj±cego warunki udzia³u w postêpowaniu, dotycz±ce:
1) zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym;
Zamawiaj±cy nie okre¶la.
2) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów;
Zamawiaj±cy nie okre¶la.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej;
Zamawiaj±cy nie okre¶la.
4) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej;
Zamawiaj±cy okre¶la wymagania, opis poni¿ej:

W celu potwierdzenia spe³nienia tego warunku Wykonawca wyka¿e, ¿e dysponuje lub bêdzie dysponowa³ osob± przewidzian± na stanowisko kierownika budowy, posiadaj±c± uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych bez ograniczeñ zgodnie z ustaw± z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1333 z pó¼n. zm.) lub uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów, które s± wystarczaj±ce do pe³nienia tej funkcji w czasie realizacji przedmiotu zamówienia (wg za³±cznika nr 4 do swz);


W przypadku Wykonawców zagranicznych dopuszcza siê kwalifikacje równowa¿ne do przedstawionych powy¿ej, zdobyte w innych pañstwach na zasadach okre¶lonych w art. 12a ustawy Prawo budowlane (t.j. Dz.U. 2020 poz. 1333 z pó¼n. zm.) w zwi±zku z przepisami ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz.U. 2020 r. poz. 220) lub art. 20a ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorz±dach zawodowych architektów, in¿ynierów budownictwa oraz urbanistów (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1117).


INFORMACJA DLA WYKONAWCÓW POLEGAJ¡CYCH NA ZASOBACH INNYCH PODMIOTÓW, NA ZASADACH OKRE¦LONYCH W ART. 118-123
UPZP
1) Wykonawca mo¿e w celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego czê¶ci, polegaæ na zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cych go z nimi stosunków prawnych (na zasadach okre¶lonych w art. 118 - 123 uPzp).
2) Wykonawca, w przypadku polegania na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, przedstawia, wraz z o¶wiadczeniem, o którym mowa w rozdz. X pkt 1 ppkt 1 swz, tak¿e o¶wiadczenie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, potwierdzaj±ce brak podstaw wykluczenia tego podmiotu (art. 108 ust. 1 uPzp oraz art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego) oraz odpowiednio spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powo³uje siê na jego zasoby, stanowi±cym za³±cznik nr 6 do swz.
3) Wykonawca, który polega na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, sk³ada, wraz z ofert±, zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy ¶rodek dowodowy potwierdzaj±cy, ¿e wykonawca realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów.
4) Zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, o którym mowa powy¿ej, potwierdza, ¿e stosunek ³±cz±cy wykonawcê z podmiotami udostêpniaj±cymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostêp do tych zasobów oraz okre¶la w szczególno¶ci:
1) zakres dostêpnych wykonawcy zasobów podmiotu udostêpniaj±cego zasoby;
2) sposób i okres udostêpnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostêpniaj±cego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
3) czy i w jakim zakresie podmiot udostêpniaj±cy zasoby, na zdolno¶ciach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub us³ugi, których wskazane zdolno¶ci dotycz±.
5) W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia, Wykonawcy mog± polegaæ na zdolno¶ciach podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, je¶li podmioty te wykonaj± roboty budowlane lub us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiaj±cy nie bêdzie wzywa³ wykonawcy, którego oferta zostanie najwy¿ej oceniona do z³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych potwierdzaj±cych brak podstaw wykluczenia z postêpowania.

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: Zamawiaj±cy wezwie wykonawcê, którego oferta zostanie najwy¿ej oceniona do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania nastêpuj±cych podmiotowych ¶rodków dowodowych potwierdzaj±cych spe³nienie warunków udzia³u w postêpowaniu:

a) Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami; (zgodnie z warunkiem okre¶lonym w Rozdziale IX – pkt 1 ppkt 4 swz) (wg za³±cznika nr 4 do swz).

Informacja:
• Je¿eli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie mo¿e z³o¿yæ podmiotowych ¶rodków dowodowych, o których mowa powy¿ej Wykonawca sk³ada inne podmiotowe ¶rodki dowodowe, które w wystarczaj±cy sposób potwierdzaj± spe³nianie opisanego przez Zamawiaj±cego warunku udzia³u w postêpowaniu dotycz±cego zdolno¶ci technicznej lub zawodowej.

5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:

Zamawiaj±cy nie wymaga z³o¿enia przedmiotowych ¶rodków dowodowych.

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

1) Formularz ofertowy, wg za³±cznika nr 1 do swz.
2) Kosztorys ofertowy uproszczony – na ca³o¶æ zamówienia, który dla Zamawiaj±cego bêdzie mia³ charakter wy³±cznie pomocniczy z uwagi na wynagrodzenie rycza³towe.
3) O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu (art. 108 ust. 1 uPzp oraz art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego) oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu (art. 112 ust. 2 pkt 4 uPzp) - (wg za³±cznika nr 2 do swz), stanowi±ce dowód potwierdzaj±cy brak podstaw wykluczenia, spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, odpowiednio na dzieñ sk³adania ofert, tymczasowo zastêpuj±cy wymagane przez Zamawiaj±cego podmiotowe ¶rodki dowodowe.
W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez wykonawców (dotyczy równie¿ wspólników spó³ki cywilnej), o¶wiadczenie sk³ada ka¿dy z wykonawców.
4) Zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbêdnych zasobów na
potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy ¶rodek dowodowy potwierdzaj±cy, ¿e Wykonawca realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów (wg za³±cznika nr 5 do swz), (je¶li dotyczy tj. w przypadku polegania przez Wykonawcê na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby).
5) O¶wiadczenie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, potwierdzaj±ce brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu, w zakresie, w jakim Wykonawca powo³uje siê na jego zasoby - (wg za³±cznika nr 6 do swz), (je¶li dotyczy tj. w przypadku polegania przez Wykonawcê na zdolno¶ciach lub sytuacji
podmiotów udostêpniaj±cych zasoby)
6) O¶wiadczenie wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, o którym mowa w art. 117 ust. 4 uPzp - o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonaj± poszczególni wykonawcy (wg za³±cznika nr 3 do swz), (je¶li dotyczy tj. wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia).
7) Dokumenty potwierdzaj±ce umocowanie do reprezentowania Wykonawcy w celu potwierdzenia, ¿e osoba dzia³aj±ca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania: a) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru S±dowego lub
z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej lub innego w³a¶ciwego rejestru.
Wykonawca nie jest zobowi±zany do z³o¿enia ww. dokumentów, je¿eli Zamawiaj±cy mo¿e je uzyskaæ za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych, o ile Wykonawca wskaza³ dane umo¿liwiaj±ce dostêp do tych dokumentów (w formularzu oferty) oraz z zastrze¿eniem ppkt b)
b) je¿eli w imieniu wykonawcy dzia³a osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w ppkt a), Zamawiaj±cy ¿±da od Wykonawcy pe³nomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzaj±cego umocowanie do reprezentowania wykonawcy.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia nale¿y do oferty za³±czyæ pe³nomocnictwo lub inny dokument ustanawiaj±cy pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu lub do reprezentowania ich w postêpowaniu i zawarcia umowy.
8) Zastrze¿enie tajemnicy przedsiêbiorstwa – (je¶li dotyczy tj. w sytuacji, gdy oferta lub inne dokumenty sk³adane w toku postêpowania bêd± zawiera³y tajemnicê przedsiêbiorstwa, wykonawca, wraz z przekazaniem takich informacji, zastrzega, ¿e nie mog± byæ one udostêpniane, oraz wykazuje, ¿e zastrze¿one informacje stanowi± tajemnicê przedsiêbiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji).
9) Wykonawca, który zamierza powierzyæ wykonanie czê¶ci zamówienia podwykonawcom, na etapie postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego jest zobowi±zany wskazaæ w ofercie czê¶ci zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyæ podwykonawcom oraz je¿eli s± ju¿ znani, podaæ nazwy ewentualnych podwykonawców.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

1) Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia.
2) Przepisy dotycz±ce wykonawcy stosuje siê odpowiednio do wykonawców, o których mowa w pkt 1.
3) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, o¶wiadczenie, o których mowa w rozdz. X pkt 1 ppkt 1 swz sk³ada ka¿dy z wykonawców. O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w jakim ka¿dy z wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu.
4) W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z wykonawców, którzy wykonaj± roboty budowlane lub us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.
W przypadku, o którym mowa powy¿ej, wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± odpowiednio do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonaj± poszczególni wykonawcy.
5) Wykonawcy sk³adaj±cy ofertê wspóln± ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu lub do reprezentowania ich w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia. Pe³nomocnictwo lub inny dokument ustanawiaj±cy pe³nomocnika winno byæ za³±czone do oferty.
Pe³nomocnictwo winno:
1. okre¶laæ do jakiego postêpowania ma zastosowanie,
2. wskazywaæ pe³nomocnika oraz zakres jego umocowania,
3. zawieraæ nazwê z okre¶leniem adresu i siedziby wszystkich Wykonawców ubiegaj±cych siê wspólnie o udzielenie niniejszego zamówienia.
6) Zaleca siê, aby Pe³nomocnikiem by³ jeden z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.
7) Dokument pe³nomocnictwa musi byæ podpisany przez wszystkich Wykonawców ubiegaj±cych siê wspólnie o udzielenie zamówienia. Podpisy musz± byæ z³o¿one przez osoby uprawnione do sk³adania o¶wiadczeñ woli wymienione we w³a¶ciwym rejestrze.
8) Pe³nomocnik pozostaje w kontakcie z Zamawiaj±cym, w toku postêpowania zwraca siê do Zamawiaj±cego z wszelkimi sprawami i do niego Zamawiaj±cy kieruje informacje, korespondencjê itp.
9) Wspólnicy spó³ki cywilnej/uczestnicy konsorcjum s± traktowani jak Wykonawcy sk³adaj±cy ofertê wspóln±.
10) Przed podpisaniem umowy (w przypadku wyboru oferty wspólnej jako najkorzystniejszej) Wykonawcy sk³adaj±cy ofertê wspóln± maj± obowi±zek przedstawiæ Zamawiaj±cemu umowê konsorcjum/umowê spó³ki cywilnej.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Tak

7.2.) Informacje na temat zaliczek:

1. Wykonawca po zawarciu umowy jest uprawniony do uzyskania zaliczki na poczet wykonania przedmiotu umowy w kwocie ………………, stanowi±cej 5% warto¶ci wynagrodzenia brutto, o którym mowa w § 7 ust. 1 umowy.
2. Zaliczka zostanie wyp³acona na podstawie faktury proforma. Wykonawca zobowi±zuje siê do dostarczenia Zamawiaj±cemu faktury w terminie do 7 dni od daty zawarcia niniejszej umowy.
3. Zap³ata zaliczki przez Zamawiaj±cego nast±pi w terminie do 7 dni od otrzymania prawid³owo wystawionej faktury proforma. Wykonawca zobowi±zuje siê do dostarczenia Zamawiaj±cemu faktury zaliczkowej w terminie do 7 dni od daty otrzymania zaliczki.
4. Rozliczenie zaliczki nast±pi w fakturze koñcowej i stanowiæ bêdzie ostateczne rozliczenie za w³a¶ciwie wykonany i odebrany przedmiot umowy.

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 1 uPzp Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ zmiany umowy bez przeprowadzenia nowego postêpowania o udzielenie zamówienia w zakresie i na warunkach wskazanych poni¿ej:
1) w zakresie zmiany terminu wykonania zamówienia w przypadku wyst±pienia okoliczno¶ci le¿±cych po stronie Zamawiaj±cego, w szczególno¶ci: wstrzymania robót przez Zamawiaj±cego;
2) w zakresie zmiany terminu wykonania zamówienia w przypadku konieczno¶ci usuniêcia b³êdów w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, skutkuj±cych niemo¿liwo¶ci± zrealizowania przedmiotu umowy w przewidzianym umow± terminie,
3) w zakresie zmiany zakresu/sposobu realizacji zamówienia w przypadku konieczno¶ci usuniêcia b³êdów w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, skutkuj±cych niemo¿liwo¶ci± zrealizowania przedmiotu umowy w przewidzianym umow± zakresie, z zastrze¿eniem, i¿ przedmiotowa zmiana zakresu/sposobu realizacji zamówienia bêdzie wi±za³a siê jedynie z usuniêcia ww. b³êdów,
4) w zakresie zmiany terminu wykonania zamówienia w przypadku konieczno¶ci wprowadzenia istotnych zmian w dokumentacji projektowej w rozumieniu art. 36a ustawy Prawo budowlane,
5) w zakresie zmiany terminu wykonania zamówienia w przypadku wyst±pienia konieczno¶ci wykonania robót dodatkowych, wstrzymuj±cych lub opó¼niaj±cych realizacjê robót, jak równie¿ wykonania koniecznych rozwi±zañ zamiennych w stosunku do projektowanych, je¿eli bêdzie potrzebny dodatkowy czas na ich wykonanie,
6) w zakresie zmiany zakresu/sposobu realizacji zamówienia w przypadku wyst±pienia konieczno¶ci wykonania robót dodatkowych, jak równie¿ wykonania koniecznych rozwi±zañ zamiennych w stosunku do projektowanych, których niewykonanie bêdzie skutkowa³o niemo¿liwo¶ci± zrealizowania przedmiotu umowy w przewidzianym umow± zakresie z zastrze¿eniem, i¿ przedmiotowa zmiana zakresu/sposobu realizacji zamówienia bêdzie wi±za³a siê jedynie z wykonaniem ww. robót,
7) w zakresie zmiany technologii wykonania w przypadku stwierdzenia braku mo¿liwo¶ci wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z przedmiarem ze wzglêdu na istniej±ce zagospodarowanie terenu oraz konieczno¶æ wprowadzenia niezbêdnych zmian technologicznych,
8) w zakresie zmiany terminu wykonania lub zmiany zakresu/sposobu realizacji zamówienia w przypadku zmian powszechnie obowi±zuj±cych przepisów prawa zwi±zanych z przedmiotem zamówienia, skutkuj±cych niemo¿liwo¶ci± zrealizowania przedmiotu umowy w przewidzianym umow± zakresie lub terminie, z zastrze¿eniem, i¿ przedmiotowa zmiana bêdzie ogranicza³a siê jedynie do zmiany niezbêdnej dla dostosowania siê do zmiany przepisów prawnych,
9) w zakresie zmiany terminu wykonania lub zmiany zakresu/sposobu realizacji zamówienia w przypadku wyst±pienia si³y wy¿szej, uniemo¿liwiaj±cej wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SWZ, przez któr± na potrzeby niniejszej umowy rozumie siê zdarzenie zewnêtrzne o charakterze niezale¿nym od stron, którego strony nie mog³y przewidzieæ przed zawarciem niniejszej umowy, oraz którego strony nie mog³y unikn±æ ani któremu nie mog³y zapobiec przy zachowaniu najwy¿szej nale¿ytej staranno¶ci, w szczególno¶ci: powód¼, po¿ar i inne klêski ¿ywio³owe, nag³e przerwy w dostawie energii elektrycznej, promieniowanie lub ska¿enia, wyj±tkowo niesprzyjaj±ce warunki atmosferyczne, zamieszki, strajki lub inne formy protestu, akty niepos³uszeñstwa obywatelskiego, demonstracje i rozruchy spo³eczne, ataki terrorystyczne, stan wojenny, stan wyj±tkowy, dzia³ania wojenne, stan zagro¿enia epidemicznego, stan epidemii, akty w³adz pañstwowych utrudniaj±ce lub uniemo¿liwiaj±ce wykonanie zobowi±zañ umownych, ekonomiczne nastêpstwa globalnego kryzysu finansowego;

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2023-05-15 09:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Wykonawca sk³ada ofertê za po¶rednictwem zak³adki „Oferty/wnioski”, widocznej w podgl±dzie postêpowania po zalogowaniu siê na konto Wykonawcy na Platformie e-Zamówienia.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-05-15 11:00

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2023-06-13

SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE

- Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia - ci±g dalszy:
4. Zmiany tre¶ci umowy wymagaj± zgody obydwu stron i formy pisemnej w postaci aneksu pod rygorem niewa¿no¶ci.
5. Warunkiem wprowadzenia zmian opisanych w ust. 1 jest pisemny wniosek o zmianê umowy (zawarcie aneksu) z³o¿ony przez Wykonawcê.
6. Wykonawca zobowi±zany jest wykazaæ zaistnienie okoliczno¶ci wymienionych w ust. 1 pkt 2-9 poprzez przed³o¿enie stosownych dokumentów, ekspertyz, opinii, itp., z których wynikaæ bêdzie konieczno¶æ zmiany umowy.
7. Podpisanie aneksu wprowadzaj±cego zmiany umowy powinno byæ poprzedzone, pod rygorem niewa¿no¶ci, sporz±dzeniem protoko³u konieczno¶ci zawieraj±cego uzasadnienie.
9. Zamawiaj±cy dopuszcza zmiany w zakresie przedmiotu zamówienia umowy w przypadku zastosowania innych rozwi±zañ technicznych, technologicznych, innych materia³ów i urz±dzeñ ni¿ przewidziane w dokumentacji projektowej, je¿eli spe³niony zostanie którykolwiek z poni¿szych warunków:
1) zmiany s± korzystne dla Zamawiaj±cego;
2) zamienne materia³y i urz±dzenia bêd± mia³y nie gorsze parametry techniczne, a ich zastosowanie nie spowoduje pogorszenia warunków eksploatacyjnych;
3) zmiany te spowoduj± obni¿enie kosztów na eksploatacjê i konserwacjê wykonanego przedmiotu umowy bez pogorszenia parametrów technicznych materia³ów i urz±dzeñ.
10. Wprowadzenie zmian, o których mowa w ust. 9 nastêpuje na wniosek Wykonawcy i wymaga pisemnej zgody inspektora nadzoru oraz akceptacji Zamawiaj±cego.
11. W przypadku wyst±pienia okoliczno¶ci zwi±zanych z wyst±pieniem COVID-19 i maj±cych wp³yw na realizacjê postanowieñ niniejszej umowy zastosowanie bêdzie mia³ art. 15r ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwi±zaniach zwi±zanych z zapobieganiem, przeciwdzia³aniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zaka¼nych oraz wywo³anych nimi sytuacji kryzysowych (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1842 z pó¼n. zm.).
1. Zmiana wysoko¶ci wynagrodzenia nale¿nego Wyko¬nawcy mo¿e nast±piæ w przypadku zmiany:
1) stawki podatku od towarów i us³ug,
2) wysoko¶ci minimalnego wynagrodzenia za pracê albo wysoko¶ci minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 pa¼dziernika 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracê,
3) zasad podlegania ubezpieczeniom spo³ecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu
lub wysoko¶ci stawki sk³adki na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne,
4) zasad gromadzenia i wysoko¶ci wp³at do pracowniczych planów kapita³owych,
o których mowa w ustawie z dnia 4 pa¼dziernika 2018 r. o pracowniczych planach kapita³owych,
- je¿eli zmiany te bêd± mia³y wp³yw na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcê.

2. Obowi±zek wykazania wp³ywu zmian, o których mowa w ust. 1 pkt 1) - 4) na koszty wykonania zamówienia nale¿y do Wykonawcy pod rygorem odmowy dokonania zmiany umowy przez Zamawiaj±cego, na zasadach wskazanych poni¿ej. Zmiana wysoko¶ci wynagrodzenia obowi±zywaæ bêdzie od dnia z³o¿enia wniosku.
1. Wynagrodzenie Wykonawcy, na zasadach okre¶lonych w niniejszej umowie oraz w tre¶ci art. 439 uPzp, mo¿e podlegaæ waloryzacji prowadz±cej do dokonania zmiany wysoko¶ci wynagrodzenia nale¿nego Wykonawcy, w przypadku zmiany ceny daj±cych siê wyodrêbniæ i ustaliæ materia³ów lub kosztów zwi±zanych z realizacj± zamówienia. Waloryzacja ta mo¿e byæ dokonana po 6 miesi±cach trwania umowy z zachowaniem zasad i w sposób okre¶lony w § 16 wzoru umowy.
Szczegó³owe informacje dotycz±ce przes³anek zmiany umowy zosta³y okre¶lone w § 14, §15 i §16 wzoru umowy.

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.