eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WrocławKompleksowa dostawa oraz usługa przesyłowa gazu ziemnego.



Ogłoszenie z dnia 2025-04-15


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Kompleksowa dostawa oraz usługa przesyłowa gazu ziemnego.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Komenda Wojewódzka Policji we Wrocławiu

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 930156216

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Podwale 31-33

1.5.2.) Miejscowość: Wrocław

1.5.3.) Kod pocztowy: 50-040

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL514 - Miasto Wrocław

1.5.7.) Numer telefonu: 47 8714366

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: iwona.rogaczewska@wr.policja.gov.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.dolnoslaska.policja.gov.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Porządek i bezpieczeństwo publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Kompleksowa dostawa oraz usługa przesyłowa gazu ziemnego.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-20022dc5-fffb-4f4e-8ba3-8537914a16d8

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00191984

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-15

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00035995/15/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.3 Kompleksowa dostawa paliwa gazowego (gaz ziemny)

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://platformazakupowa.pl/pn/kwp_wroclaw

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Postępowanie prowadzone jest w języku polskim w za pośrednictwem
platformazakupowa.pl (dalej jako „Platforma”) pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/kwp_wroclaw
W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy:
platformazakupowa.pl oraz poczty elektronicznej: iwona.rogaczewska@wr.policja.gov.pl
Informacje o śr. komunikacji el. przy użyciu których Zamawiający będzie się komunikował z Wykonawcami , wymaganiach
technicznych i organizacyjnych sporzadzania, wysyłania i odbierania korespondencji el. , opis przygotowania oferty, forma
dokumentów - Rozdział VIII SWZ.

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wymagania techniczne i
organizacyjne opisane zostały w Regulaminie platformazakupowa.pl (https://platformazakupowa.pl/strona/1-regulamin). Minimalne
wymagania techniczne umożliwiające korzystanie ze Strony platformazakupowa.pl to przeglądarka internetowa EDGE, Chrome lub
FireFox w najnowszej dostępnej wersji, z włączoną obsługą języka Javascript, akceptująca pliki typu „cookies” oraz łącze
internetowe. W celu założenia Konta Użytkownika na platformazakupowa.pl, konieczne jest posiadanie przez Użytkownika
aktywnego konta poczty elektronicznej (e-mail) o przepustowości co najmniej 256 kbit/s. platformazakupowa.pl jest zoptymalizowana
dla minimalnej rozdzielczości ekranu 1024x768 pikseli.
2. Niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl, tj.:
a. stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b. komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja,
jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c. zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, Uwaga: od dnia 17 sierpnia 2021 r. ze względu na zakończenie wspierania
przeglądarki Internet Explorer prze firmę Microsoft, stosowanie przeglądarki Internet Explorer nie jest dopuszczalne.
d. włączona obsługa JavaScript,
e. zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
f. szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3.
g. oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg czasu
lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
3. Oferta oraz przedmiotowe środki dowodowe (jeżeli były wymagane) składane elektronicznie muszą zostać podpisane
elektronicznym kwalifikowanym podpisem lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W procesie składania oferty, w tym
przedmiotowych środków dowodowych na platformie, kwalifikowany podpis el. lub podpis zaufany lub podpis osobisty
wykonawca składa bezp. na dokumencie, który następnie przesyła do systemu (opcja rekomendowana przez
platformazakupowa.pl).
4. Oferta powinna być:
a. sporządzona na podstawie załączników niniejszej SWZ w języku polskim,
b. złożona przy użyciu środków komunikacji elektronicznej tzn. za pośrednictwem platformazakupowa.pl,
c. podpisana kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osobę/osoby
upoważnioną/upoważnione.
5. Każdorazowo jeśli w niniejszej SWZ jest mowa o opatrzeniu/podpisaniu dokumentu/oświadczenia kwalifikowanym podpisem
elektronicznym, Zam. wymaga, aby kwalifikowany podpis elektroniczny wystawiony był przez dostawcę kwalifikowanej usługi
zaufania, będącego podmiotem świadczącym usługi certyfikacyjne – podpis elektroniczny – spełniające wymogi bezpieczeństwa
określone w ustawie z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania i identyfikacji elektronicznej (Dz.U. z 2020 r. poz. 1173 oraz
2320).
6. W przypadku wykorzystania formatu podpisu XAdES zewnętrzny. Zamawiający wymaga dołączenia odpowiedniej ilości plików tj.
podpisywanych plików z danymi oraz plików podpisu w formacie XAdES.
7. Każdy z wykonawców może złożyć tylko jedną ofertę. Złożenie większej liczby ofert lub oferty zawierającej propozycje wariantowe
spowoduje podlegać będzie odrzuceniu.
8. Maks. rozmiar jednego pliku przesyłanego za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia, zmiany, wycofania
oferty wynosi 150 MB natomiast przy komunikacji wielkość pliku to maksymalnie 500 MB w formatach: .pdf, .xls, .xlsx, .doc, .docx,
.txt, .rtf, .xps, .odt, .ods, .odp, .ppt, .pptx, .csv, .jpg, .jpeg, .tif, .tiff, .geotiff. .png, .svg, .wav, .mp3, .avi, .mpg, .mpeg, .mp4, .m4a,
.mpeg4, .ogg, .ogv, .zip, .tar, .gz, .gzip, .7z, .html, .xhtml, .css, .xml, .xsd, .gml, ,rng, .xsl, .xslt.
Opis sposobu przyg. ofert oraz dok. wymaganych przez Zam. - SWZ Rozdział VIII pkt II SWZ.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 oraz 14 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia 4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej „RODO”) informujemy, że:
a. administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Komendant Wojewódzki Policji we Wrocławiu, ul. Podwale 31-33, 50-040 Wrocław,
b. administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych, z którym można się kontaktować pod adresem e-mail: iod.kwp@wr.policja.gov.pl, tel. 47 8713598,
c. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji art. 275 ust. 1 Pzp,
d. odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz 74 ustawy Pzp,
e. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 i 4 Pzp przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy, a następnie w celu archiwalnym przez okres zgodny z instrukcją kancelaryjną i Jednolitym Rzeczowym Wykazem Akt ;
W przypadku zamówień współfinansowanych ze środków UE przez okres określony przepisami o przechowywaniu i archiwizacji dokumentów dotyczących projektów współfinansowanych z UE od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia,
f. obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp i będą skutkować brakiem możliwości udzielenia Pani/Panu zamówienia (brakiem możliwości zawarcia umowy),
g. w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.
Posiada Pani/Pan:
a. na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmiernie dużego wysiłku może zostać Pani/Pan zobowiązana do wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia),
b. prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
Nie przysługuje Pani/Panu:
a. w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych,
b. prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO,
c. na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Jednocześnie Zamawiający przypomina o ciążącym na Pani/Panu obowiązku informacyjnym wynikającym z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazane zostaną Zamawiającemu w związku z prowadzonym postępowaniem i które Zamawiający pośrednio pozyska od Wykonawcy biorącego udział w postępowaniu, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z wyłączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Informacja o ograniczeniach stosowania przepisów rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych):
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników),
- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem okresu trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, z tym, że zgodnie z art. 19 ust. 3 ustawy Pzp, zgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych nie ogranicza przetwarzania tych danych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego).

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: PU-2380-039-003-037/2025/IR

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa dostawa paliwa gazowego- gazu ziemnego wysokometanowego grupy E (zwanego dalej paliwem gazowym) obejmująca sprzedaż i dystrybucję do jednostek Policji garnizonu dolnośląskiego w szacunkowej ilości 475 600 kWh, wg wykazu punktów poboru.
Wykonawca zobowiązany jest dostarczać paliwa gazowe o cieple spalania oraz parametrach jakościowych określonych w Taryfie oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami. Usługę dystrybucji paliwa gazowego do instalacji znajdujących się w punktach odbioru, szczegółowo opisanych w Załączniku nr 1 do Projektowanych Postanowień Umowy (PPU), będzie wykonywał Operator Systemu Dystrybucyjnego. Wszystkie techniczne warunki dostarczania paliwa gazowego dla danego punktu zdawczo-odbiorczego są zgodne z postanowieniami IRiESP i/lub IRiESD odpowiedniego Operatora i przez niego określone. Dostawy gazu odbywać się będą za pośrednictwem sieci dystrybucyjnej należącej do Operatora Systemu Dystrybucji (OSD). Ewentualna zmiana prognozowanego zużycia nie będzie skutkowała dodatkowymi kosztami dla Zamawiającego (Odbiorcy) poza rozliczeniem za faktycznie zużyte paliwo gazowe wg cen określonych w umowie oraz rozliczeniem za usługi dystrybucji pobranego paliwa gazowego, wg obowiązującej w danym okresie Taryfy Operatora do sieci którego Zamawiający (Odbiorca) jest przyłączony. Wstrzymanie lub ograniczenie dostaw paliwa gazowego do Odbiorcy, w sytuacji gdy niezwłoczne wstrzymanie lub ograniczenie dostarczenia tego paliwa mogłoby powodować zagrożenie bezpieczeństwa, życia, zdrowia lub środowiska bądź uszkodzenie lub zniszczenie obiektów technologicznych Odbiorcy będzie możliwe w ciągu najpóźniej 7 dni od podjęcia uprawnionych działań.

2.Zamawiajacy nie podzielił przedmiotu zamówienia na części i nie dopuszcza składania ofert częściowych. Złożona oferta musi obejmować wszystkie siedem zadań:
Punkty poboru:
a) zadanie 1 kompleksowa dostawa i dystrybucja gazu ziemnego wysokometanowego grupy E do punktu poboru - 51-609 Wrocław, ul. Szymanowskiego 11, taryfa BW-5, nr punktu poboru 8018590365500019305009, prognozowane zużycie na 12 miesięcy 130 000 kWh,
b) zadanie 2 kompleksowa dostawa i dystrybucja gazu ziemnego wysokometanowego grupy E do punktu poboru - 55-095 Długołęka, ul. Wrocławska 24, taryfa BW-3, nr punktu poboru 8018590365500038885179, prognozowane zużycie na 12 miesięcy 85 000 kWh,
c) zadanie 3 kompleksowa dostawa i dystrybucja gazu ziemnego wysokometanowego grupy E do punktu poboru - 58-250 Pieszyce, ul. Kościuszki 18, grupa taryfowa BW-3, nr punktu poboru 8018590365500035130821, prognozowane zużycie na 12 miesięcy 35 000 kWh,
d) zadanie 4 kompleksowa dostawa i dystrybucja gazu ziemnego wysokometanowego grupy E do punktu poboru - 55-040 Kobierzyce, ul. Witosa 11, taryfa BW-3, nr punktu poboru 8018590365500035143517, prognozowane zużycie na 12 miesięcy 55 000 kWh,
e) zadanie 5 kompleksowa dostawa i dystrybucja gazu ziemnego wysokometanowego grupy E do punktu poboru - 56-500 Syców, ul. Ogrodowa 34, taryfa BW-4, nr punktu poboru 8018590365500029970594, prognozowane zużycie na okres 12 miesięcy 95 000 kWh
f) zadanie 6 kompleksowa dostawa i dystrybucja gazu ziemnego wysokometanowego grupy E do punktu poboru - 50-521 Wrocław ul. Łódzka 34/7, taryfa BW-1.1, nr punktu poboru 8018590365500033504556, prognozowane zużycie na okres 12 miesięcy 600 kWh
g) zadanie 7 kompleksowa dostawa i dystrybucja gazu ziemnego wysokometanowego grupy E do punktu poboru - 59-630 Mirsk ul. Władysława Sikorskiego 5, taryfa BW-3, nr punktu poboru 8018590365500039203415, prognozowane zużycie na okres 12 miesięcy 75 000 kWh

Uzasadnienie braku podziału na części:
Niedokonanie podziału spowoduje mniejsze koszty administracyjne i organizacyjne związane z realizacją zamówienia. Scalenie ma na celu dostawę gazu przez Wykonawców, dla których ze względów ekonomicznych, będzie to opłacalne (małe grupy taryfowe).

3. Łączny prognozowany wolumen:
W okresie 12miesięcy: 475 600 kWh- dla 7 punktów odbioru
4.W celu ustalenia prognozowanego zużycia gazu w kWh przyjęto współczynnik konwersji (11,1), dla szacowanej ilości 150 189 m3
5.Prognozowane zużycie paliwa gazowego ma charakter jedynie orientacyjny- zostało sporządzone na podstawie danych historycznych z poprzednich lat. Prognoza służy do porównania złożonych ofert i w żadnym wypadku nie stanowi ze strony Zamawiającego zobowiązania do zakupu w podanej ilości. Rzeczywista ilość dostarczonego paliwa gazowego wynikać będzie z bieżących wskazań układów pomiarowych, każdego punktu poboru i może ulec zmniejszeniu jak i zwiększeniu w związku z rzeczywistym zużyciem. Wykonawcy nie będzie przysługiwało jakiekolwiek roszczenie w stosunku do Zamawiającego z tytułu nie pobrania przewidywanej ilości paliwa gazowego. Zamawiający dokona zapłaty za faktycznie pobrane ilości.
6.Parametry jakościowe paliw gazowych regulują przepisy ustawy Prawo energetyczne, akty wykonawcze (w szczególności Rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 2 lipca 2010 r. w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu gazowego (t.j.: Dz .U. z 2018 r. poz. 1158) oraz Polskie Normy.
7.Cel wykorzystania paliwa gazowego: paliwo gazowe przeznaczone jest na cele opałowe
i podlega zwolnieniu z podatku akcyzowego na podstawie art. 31b ust. 2 pkt. 6 ustawy z dnia 6.12.2008 r. o podatku akcyzowym (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 126, 222, 340.)
8. Rozliczenie zużycia gazu będzie dokonywane w okresie miesięcznym, na podstawie odczytów układu pomiarowego.
9.Paliwo gazowe będzie dostarczane do punktów odbioru w ramach każdego zadania.
10.Do każdego zadania wymagane jest zapewnienie przez Wykonawcę indywidualnego opiekuna klienta.

11. Okresy rozliczeniowe wynikają z Taryfy na świadczenie usług dystrybucji. Zamawiający nie wyraża zgody na otrzymywanie faktur wstępnych na podstawie prognozowanego zużycia paliwa gazowego.

Szczegółowe warunki realizacji przedmiotu zamówienia, w szczególności terminy, warunki gwarancji, terminy i sposób płatności, kary umowne, itp. określono w Projektowanych Postanowieniach Umowy (PPU) i załącznikach, stanowiących załącznik nr 4 do SWZ.

12.Wymagania w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy (art. 95 ustawy PZP). Czynności związanych z realizacją zamówienia nie polegają na wykonywaniu pacy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku – Kodeks pracy (t.j. Dz. U. 2025 poz. 277).

13. Wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych. Brak jest specyficznych wymagań w zakresie dostępności opisanego przedmiotu zamówienia dla osób niepełnosprawnych.
14. Dopuszczalność udziału podwykonawców:
14.1. Wykonawca może powierzyć wykonanie zamówienia podwykonawcom. W przypadku realizacji przedmiotu zamówienia z wykorzystaniem podwykonawców, Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę tych części zamówienia, których wykonanie powierzy podwykonawcom oraz podania nazw podwykonawców (poprzez wypełnienie pkt III formularza ofertowego), o ile są znane. W przypadku braku takiej informacji w ofercie, Zamawiający przyjmie, że Wykonawca zamierza wykonać zamówienie bez udziału podwykonawców.
14.2. Zamawiający nie będzie badał czy nie zachodzą wobec podwykonawcy niebędącego podmiotem udostępniającym zasoby podstawy wykluczenia z postępowania.
14.3. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się na zasadach określonych w art. 118 ust. 1 ustawy Pzp, w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby powoływał się w trakcie postępowania o udzielnie zamówienia.
15. Oferty równoważne. Ilekroć w niniejszej Specyfikacji Warunków Zamówienia i załącznikach, przedmiot zamówienia lub jego część został określony poprzez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, ocen technicznych o których mowa w art. 101 ust. 4 ustawy Pzp, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, jeśli mogłoby to prowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów, intencją Zamawiającego było przedstawienie „typu” materiału bądź technologii, źródła lub szczególnego procesu. W takim przypadku Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych jednocześnie wskazując w opisie przedmiotu zamówienia wyrażenie „lub równoważne” oraz kryteria stosowane w celu oceny równoważności. W przypadku opisu przedmiotu zamówienia za pomocą norm, aprobat, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemu odniesienia należy przyjąć, że określono wymagania minimalne (wzorzec techniczny, jakościowy lub funkcjonalny nie gorsze niż) i jednocześnie dopuszczono przyjęcie przez Wykonawcę rozwiązań równoważnych opisywanym.

16. Informacje dotyczące postępowania:
a. Zamawiający nie przewiduje prawa opcji.
b. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych oraz w postaci katalogów elektronicznych.
c. Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 i 8 ustawy Pzp.
d. Zamawiający nie przewiduje, iż wybór najkorzystniejszej oferty zostanie poprzedzony aukcją elektroniczną (art. 308 ust. 1 ustawy Pzp).
e. Postępowanie nie jest prowadzone w celu zawarcia umowy ramowej.
f. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
g. Zamawiający nie zastrzega możliwości ubiegania się o udzielenie zamówienia wyłącznie przez Wykonawców, o których mowa w art. 94 ustawy Pzp.

4.2.6.) Główny kod CPV: 09123000-7 - Gaz ziemny

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

65210000-8 - Przesył gazu

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy ocenie ofert zostanie uwzględnione kryterium najniżej ceny. Zamawiający dokona oceny ofert, które nie będą podlegały odrzuceniu. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta z najniższą ceną.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Wg kolejności

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.7.) Kolejność kryterium: 1

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

I. O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się Wykonawcy (Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie), którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej :
1.1. Wykonawca spełni warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, jeżeli wykaże że:
- posiada aktualną koncesję na wykonywanie działalności gospodarczej lub zawodowej w zakresie obrotu paliwami gazowymi, wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, zgodnie z art. 32 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne (tekst jednolity: Dz. U. z 2024 r. poz. 266, 834, 859, 1847, 1881),
- posiada aktualną koncesję na wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie dystrybucji paliw gazowych, wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, zgodnie z art. 32 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne (tekst jednolity: Dz. U. z 2024 r. poz. 266, 834, 859, 1847, 1881),

- posiada – jeśli Wykonawca nie jest właścicielem sieci na obszarze, na którym znajduje się miejsce odbioru gazu – aktualną umowę z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego na świadczenie usług dystrybucji paliwa gazowego na obszarze, na którym znajduje się miejsce odbioru gazu ziemnego lub złoży oświadczenie Wykonawcy (załącznik nr 6 do SWZ) potwierdzające posiadanie takiej umowy z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego na świadczenie usług dystrybucji paliwa gazowego na obszarze, na którym znajduje się miejsce odbioru gazu ziemnego.

1.2. Zamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu o których mowa w art. 112 ust. 2 pkt. 1, 3 i 4.
II. Informacja dla Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia zgodne z wzorami stanowiącymi Załącznik nr 2 i 3 do SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o którym mowa w pkt 1.1. powyżej, zostanie spełniony, jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje dostawy do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
4. W przypadku, o którym mowa wyżej, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które zadania wykonają poszczególni Wykonawcy (oświadczenie o podziale obowiązków – Załącznik nr 5 do SWZ)

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy Pzp, z zastrzeżeniem art. 110 ust. 2 ustawy Pzp oraz na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2024 r. poz. 507, z 2025 r. poz. 172).

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: II. Podmiotowe środki dowodowe (dokumenty składane na wezwanie Zamawiającego):
Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych:
1. Aktualnej koncesji Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki na wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie obrotu paliwami objętymi zamówieniem stosownie do art. 32 ust.1 pkt. 4 ustawy z 10 kwietnia 1997r - Prawo Energetyczne (tekst jednolity: Dz. U. z 2024 r. poz. 266, 834, 859, 1847, 1881),
2. Aktualnej koncesji Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki na wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie dystrybucji paliw objętych zamówieniem stosownie do art. 32 ust.1 pkt. 4 ustawy z 10 kwietnia 1997r - Prawo Energetyczne (tekst jednolity: Dz. U. z 2024 r. poz. 266, 834, 859, 1847, 1881),
3. Jeśli Wykonawca nie jest właścicielem sieci na obszarze, na którym znajduje się miejsce odbioru gazu:
- aktualnej umowy z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego na świadczenie usług dystrybucji paliwa gazowego na obszarze, na którym znajduje się miejsce odbioru gazu ziemnego, lub
- oświadczenia (załącznik nr 6 do SWZ) Wykonawcy potwierdzającego posiadanie takiej umowy z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego na świadczenie usług dystrybucji paliwa gazowego na obszarze, na którym znajduje się miejsce odbioru gazu ziemnego.
Forma dok. Rozdział XVI pkt III SWZ.
Uzupełnianie i wyjaśnianie oświadczeń i dokumentów Rozdział XVI pkt IV SWZ.

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

I. Dokumenty składane wraz z ofertą:
W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, określonych Rozdziale XV pkt I oraz wykazania braku podstaw do wykluczenia, wykonawcy muszą złożyć wraz z ofertą następujące oświadczenia i dokumenty:
1. aktualne na dzień składania ofert oświadczenia w zakresie wskazanym w Załącznikach nr 2 i 3 do SWZ. Informacje zawarte w oświadczeniach będą stanowić wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Oświadczenia Wykonawca składa zgodnie ze wzorami stanowiącymi Załącznik nr 2 i 3 do SWZ. Oświadczenia należy złożyć w postaci elektronicznej opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenia, o których mowa w ust. 1 składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia mają potwierdzać brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
DO OFERTY NALEŻY DOŁĄCZYĆ:
10.1. Formularz ofertowy – zgodnie z Załącznikiem nr 1 do SWZ (w postaci elektronicznej opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym).
10.2. aktualne na dzień składania ofert oświadczenia w zakresie wskazanym w Załącznikach nr 2 i 3 do SWZ (w postaci elektronicznej opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym).
10.3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie Wykonawcy przedstawiają:
- oświadczenia, o których mowa w pkt 10.2 składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie,
- oświadczenie o podziale obowiązków – zgodnie z Załącznikiem nr 5 do SWZ.
10.4. Pełnomocnictwo upoważniające do złożenia oferty - o ile ofertę składa pełnomocnik (podpisane zgodnie z informacją zawartą w pkt 5.2 powyżej).
10.5. Pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - dotyczy ofert składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (podpisane zgodnie z informacją zawartą w pkt 5.2.).
11. Ofertę, oświadczenia zaleca się sporządzić na drukach stanowiących załączniki do SWZ.
12. Oferta oraz oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu muszą być złożone w oryginale.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenia, o których mowa w ust. 1 Rozdział XVI pkt I SWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia mają potwierdzać brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia (np. spółki cywilne, konsorcja), zgodnie z art. 58 ust. 2 ustawy Pzp, zobowiązani są ustanowić pełnomocnika. Z treści pełnomocnictwa winno jednoznacznie wynikać prawo pełnomocnika do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego w imieniu Wykonawcy. Dokument ten winien być podpisany przez osobę/osoby uprawnioną(-e) do jego udzielenia tj. zgodnie z formą reprezentacji każdego z Wykonawców (podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym). W przypadku wspólników spółki cywilnej dopuszczalne jest przedłożenie umowy spółki cywilnej, z której wynika zakres i sposób reprezentacji, a w przypadku konsorcjum przedłożenie umowy konsorcjum.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiający przewiduje zmiany umowy, o których mowa w § 13 Projektowanych postanowień umowy:
1. Zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, z zastrzeżeniem zmian przewidzianych w niniejszym paragrafie oraz zmian określonych w art. 455 ust. 1 Pzp.
2. Zmiany treści umowy mogą dotyczyć:
1) Zmian cen uwzględnionych do rozliczenia realizacji umowy oraz maksymalnego łącznego wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku:
a) zmiany ceny netto paliwa gazowego, w związku ze zmianą kwalifikacji w zakresie podatku akcyzowego;
b) zmiany stawek i cen za usługi dystrybucji w przypadku zatwierdzenia przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki zmiany Taryfy na usługi przesyłu gazu OSD, które miałyby obowiązywać
w okresie obowiązywania Umowy;
c) zmiany obowiązujących przepisów w zakresie podatku akcyzowego,
d) zmiany stawek (wzrost lub spadek) za paliwo gazowe oraz opłat abonamentowych w przypadku zatwierdzenia nowej Taryfy Wykonawcy przez Prezesa URE,
e) Ewentualne odchylenie wolumenu względem zapotrzebowania podstawowego określa się na poziomie maksymalnie +/- 20%.
- o kwotę wynikającą ze zmiany tych stawek.
2) Zmiana ilości punktów odbioru wskazanych w załączniku nr 1 do Umowy, przy czym zmiana wynikać może np. z likwidacji punktu odbioru, zmiany stanu prawnego lub technicznego punktu odbioru, zmiany
w zakresie odbiorcy, zaistnienia przeszkód prawnych i formalnych uniemożliwiających przeprowadzenie procedury zmiany sprzedawcy, w tym w przypadku zaistnienia nieprzewidzianych przeszkód uniemożliwiających rozwiązanie dotychczas obowiązujących umów.
3) Zmiany mocy umownej w związku ze zmianą zapotrzebowania na paliwo gazowe, pod warunkiem wyrażenia zgody przez Operatora.
4) Zmiany terminu rozpoczęcia dostaw gazu ziemnego do poszczególnych punktów odbioru jeżeli zmiana
ta wynika z przedłużającej się procedury zmiany sprzedawcy lub procesu rozwiązania dotychczasowych umów kompleksowych lub z przyczyn niezależnych od Stron.
5) Zmiany obowiązujących przepisów, jeżeli zgodnie z nimi konieczne będzie dostosowanie treści Umowy do aktualnego stanu prawnego.
6) Zmiana ilości punktów poboru może być zmieniona w zakresie +/- 10 % wolumenu podstawowego określonego w SWZ.

3. Przez zmianę wynagrodzenia rozumie się zarówno jego podwyższenie, jak i obniżenie, w zależności od
wzrostu lub obniżenia kosztu, o których mowa w ust. 2 pkt 1, względem ceny przyjętej w celu ustalenia
wynagrodzenia Wykonawcy zawartego w formularzu ofertowym.
4. Wykonawca, którego wynagrodzenie zostało zmienione, zobowiązany jest do zmiany wynagrodzenia
przysługującego podwykonawcy, z którym zawarł umowę, w zakresie odpowiadającym zmianom cen
materiałów lub kosztów dotyczących zobowiązania podwykonawcy.
5. Zamawiający określa maksymalną, dopuszczalną wartość zmiany maksymalnego łącznego wynagrodzenia należnego Wykonawcy w całym okresie realizacji zamówienia, w wyniku zastosowania postanowień, o których mowa w niniejszym paragrafie, na poziomie 20 %.
6. Stosownie do treści art. 436 pkt. 4 lit. b Pzp Zamawiający przewiduje możliwość zmiany wysokości wynagrodzenia, określonego w § 7 ust. 1 umowy, w następujących przypadkach:
a) w przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług lub podatku akcyzowego,
b) w przypadku zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
c) w przypadku zmian zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub zmiany wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne,
d) w przypadku zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych,
o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych,
C. d. w Rozdziale XXII SWZ.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2025-04-24 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/kwp_wroclaw

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-04-24 09:15

8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-05-23

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

1. Termin wykonania umowy wynosi 12 miesięcy licząc od dnia rozpoczęcia realizacji. Dniem rozpoczęcia realizacji będzie dzień 01.06.2025 r.
2. Dostawy paliwa gazowego będą trwać przez cały okres trwania umowy.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.