Ogłoszenie z dnia 2022-06-03
Powiązane ogłoszenia:
- 2022/BZP 00204365/01 - Modyfikacja z dnia 2022-06-10
- 2022/BZP 00311664/01 - Wynik z dnia 2022-08-19
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa opasek bezpieczeństwa w ramach programu „Korpus Wsparcia Seniorów”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA MĘCINKA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 390647400
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Męcinka 11
1.5.2.) Miejscowość: Męcinka
1.5.3.) Kod pocztowy: 59-424
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL515 - Jeleniogórski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@mecinka.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mecinka.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa opasek bezpieczeństwa w ramach programu „Korpus Wsparcia Seniorów”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1ea54d09-e2ff-11ec-9a86-f6f4c648a056
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00192254
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-06-03
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://miniportal.uzp.gov.pl.3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym,
a Wykonawcami odbywa się przy użyciu miniPortaluhttps://miniportal.uzp.gov.pl, ePUAPuhttps://epuap.gov.pl/wps/portal, oraz poczty elektronicznej: ug@mecinka.pl
2. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do formularzy: złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do formularza
do komunikacji.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 3. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal(https://miniportal.uzp.gov.pl/WarunkiUslugi) oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP (https://www.gov.pl/web/gov/warunki-korzystania). Zasady składania ofert oraz dokumentów składanych wraz z ofertą oraz wymagania techniczne i organizacyjne ich wysyłania opisane zostały w Instrukcji użytkownika.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest zakup opasek bezpieczeństwa wraz z obsługą systemu centrum obsługi użytkownika /teleopieka/.
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wskazał w ofercie producenta oraz model proponowanych opasek bezpieczeństwa.
W ramach realizacji przedmiotu zamówienia, Wykonawca dostarczy 300 +/-20 sztuk „opasek bezpieczeństwa” wyposażonych co najmniej w następujące funkcje:
1) Typ urządzenia:
- opaska na nadgarstek,
- każda opaska wyposażona w odpowiednią, aktywowaną kartę SIM dostosowana do zasięgu sieci danego operatora usług telekomunikacyjnych w miejscu zamieszczania danego użytkownika opaski, zakres działania obejmujący zarówno mieszkanie użytkownika, jak i najbliższe otoczenie poza domem,
- urządzenie musi być wyposażone w ładowarkę lub stację dokującą z funkcją sygnalizacji ładowania/ naładowania, z parametrami sieci energetycznej na terenie RP (napięcie, format wtyczki);
- instrukcję użytkowania, uruchomienia i eksploatacji uwzględniającą w swej treści ograniczenia wynikające z wieku i niepełnosprawności użytkowników,
- kartę gwarancyjną, która umożliwi złożenie reklamacji do 2 lat od daty dostarczenia urządzenia użytkownikowi. Karta gwarancyjna zostanie wypełniona przez Wykonawcę zamówienia i opatrzona datą wydania urządzenia. Kartę gwarancyjną Wykonawca przekaże Zmawiającemu niezwłocznie po przekazaniu zestawu użytkownikowi;
2) stan urządzenia:- urządzenie fabrycznie nowe, zapakowane w oryginalnym opakowaniu producenta, - urządzenia muszą posiadać certyfikat CE lub inny dokument dopuszczający ich obrót na terenie krajów Unii Europejskiej,-wodoodporne, - klasa szczelności min. IP65;
3) rodzaj zapięcia:- zapięcie proste w obsłudze, z możliwością samodzielnej regulacji długości paska;
4) funkcje urządzenia: - urządzenie musi posiadać możliwość prowadzenia komunikacji dwustronnej w celu prowadzenia rozmów z operatorem centrum lub zaprogramowanym numerem (bliską osobą), funkcja głośnomówiąca – wbudowany głośnik i mikrofon; - przycisk bezpieczeństwa – sygnał SOS,
- detektor upadku,- czujnik zdjęcia i założenia opaski,- lokalizator GPS,
- funkcje umożliwiające komunikowanie się z centrum obsługi i opiekunami,
- komunikaty urządzenia muszą być w języku polski,- funkcje monitorujące podstawowe czynności życiowe (puls i saturacja),- urządzenie misi posiadać pomiar poziomu naładowania baterii,- urządzenie musi posiadać możliwość zmiany numeru przypisanego do przycisku w trakcie użytkowania opaski przez użytkownika;
5) identyfikacja urządzenia: - urządzenie musi posiadać indywidualny i niepowtarzalny numer seryjny lub nr IMEI
6) wymagania dotyczące baterii:- czas działania opaski w stanie czuwania, bez żadnych działań ze strony użytkownika (jak np. wykonywanie połączeń) – minimum 48 godzin,- żywotność baterii na oferowanym poziomie co najmniej 2 lata; jeżeli żywotność baterii jest krótsza, Wykonawca powinien przewidzieć ich wymianę w ramach zamówienia bez dodatkowej opłaty;
7) warunki gwarancji:- gwarancja 24 miesiące,- serwis urządzenia musi być realizowany przez dostawcę urządzeń;
8) warunki wymiany urządzeń:
- Wykonawca zobowiązuje się do wymiany uszkodzonej karty SIM i instalacji na nową w urządzeniu w ciągu 48 godzin od zarejestrowania usterki (zgłoszenia przez użytkownika, Zamawiającego lub stwierdzenia faktu przez operatora),- w przypadku spadku pojemności baterii poniżej zadeklarowanego czasu, Wykonawca wymienia opaskę bez udziału Zamawiającego, zachowując ciągłość monitorowania pacjenta (czas działania opaski w stanie czuwania nie może być krótszy niż 48 godzin od pełnego naładowania),- Wykonawca zapewnia bezpłatną wymianę urządzeń w ciągu 48 godzin od momentu zgłoszenia usterki (koszty związane ze zwrotem wadliwych lub uszkodzonych opasek ponosi Wykonawca),- nowo wydana opaska powinna być poprawnie skonfigurowana dla użytkownika w czasie maksymalnie 2 godzin od powiadomienia centrum teleopieki;
9) ubezpieczenie:- Wykonawca powinny być ubezpieczony od wszystkich ryzyk na cały czas realizacji przedmiotu umowy,- opaski muszą być wolne od zabezpieczeń uniemożliwiających ich późniejsze wykorzystanie przez innego operatora świadczącego usługi teleopieki.
10) Wykonawca zobowiązuje się zastosować środki technicznie i organizacyjne określone w art. 32 RODO dostosowując je dla wybranej świadczonej Usługi.
Organizacja i obsługa centrum teleopieki:
1) Czas monitoringu – 24h/ doba, 7 dni w tygodniu;
2) Dla zachowania pełnej kompatybilności i bezpieczeństwa danych, system do obsługi i zarządzania centrum telemonitoringu oraz opaski bezpieczeństwa zaleca się aby pochodziły z jednolitej oferty jednego producenta;
3) Zadania pracowników centrum teleopieki:- odbieranie alarmów z opaski;
- skuteczne nawiązywanie kontaktu z użytkownikiem po odebraniu alarmu, w przypadku braku kontaktu z użytkownikiem, nawiązanie kontaktu ze wskazaną osoba trzecią – do 2 minut od wystąpienia alarmu;
- natychmiastowe wezwanie pomocy w momencie stwierdzenia zagrożenia zdrowia i życia,- utrzymanie kontaktu z użytkownikiem do momentu przybycia pomocy,- stałe monitorowanie stanu technicznego opasek;- jednoczesna obsługa wielu połączeń przychodzących (minimum 3);
4) kompatybilność i integralność danych - system musi odbierać, rejestrować i przechowywać: - datę i godzinę użycia przycisku SOS,- lokalizację GPS w przypadku wystąpienia alarmu,- datę i godzinę uruchomienia czujnika upadku, - moment wystąpienia alarmu, zapisy rozmów operatora z użytkownikiem oraz rejestr czynności, jakie wykonał operator włącznie z czasem, w jakim zostały przeprowadzone,- dane dotyczące ewentualnych napraw gwarancyjnych, wad technicznych i innych występujących problemów z urządzeniem takich jak: wymiana opaski z powodu ukrytej wady, pozostałych problemów technicznych, np. z baterią, problemów z łącznością.
5) system musi umożliwiać: - prowadzenie rozmowy z użytkownikami opaski,
- zdalną aktualizację danych użytkownika,- dopuszcza się przechowywanie innych danych przez operatora, takich jak: dokumentacja medyczna, informacje medyczne o użytkownikach,- rejestracja czynności operatora – system musi rejestrować czynności operatorów dotyczących użytkowników, w szczególności datę, czas i treść wprowadzanych lub modyfikowanych zapisów, takich jak:- zmiana danych pacjenta,- działania prowadzone po uruchomieniu alarmu, wcześniej uzgodnione z Zamawiającym,
- czas przechowywania danych – wszystkie dane użytkowników muszą być przechowywane przez cały okres uczestnictwa w projekcie oraz powinny zostać niezwłocznie usunięte po zakończeniu trwania umowy.
- zbieranie, przetwarzanie i przechowywanie danych osobowych, w tym danych wrażliwych musi odbywać się zgodnie z przepisami prawa powszechnie obowiązującego;
6) świadczenia usługi pełnego monitoringu dla każdego użytkownika opaski bezpieczeństwa Wykonawca rozpocznie w terminie nie dłuższym niż 5 dni od dnia przekazania opasek użytkownikom.
Opaska może posiadać więcej funkcji, co znacznie poprawi jej użytkowość.
Opaska bezpieczeństwa będzie połączona z usługą operatora pomocy – w przypadku trudnej sytuacji lub nagłego zagrożenia wciśnięcie guzika alarmowego, znajdującego się na opasce, umożliwia połączenie się ze stale gotową do interwencji centralą.
Opaska pod względem funkcjonalności oraz dopasowania dla osób w wieku 65 lat i więcej powinna być jak najprostsza w obsłudze, np. posiadać maksymalnie jeden przycisk.
Po odebraniu zgłoszenia dyspozytor (ratownik medyczny, opiekun medyczny, pielęgniarka) podejmuje decyzję o sposobie udzielenia pomocy seniorowi. W zależności od sytuacji może on zapewnić wsparcie emocjonalne przez telefon, poprosić o interwencję kogoś z jego najbliższego otoczenia (rodzinę, sąsiadów, opiekunów), poprosić o interwencję pracownika ośrodka pomocy społecznej/ centrum usług społecznych (np. pracownika socjalnego czy opiekunkę środowiskową) lub wezwać służby ratunkowe.
W zakres przedmiotu zamówienia wchodzi w szczególności:
- dostawa urządzeń do świadczenia usługi „opieki na odległość” przy użyciu tzw. „opasek bezpieczeństwa”;
- usługa obsługi systemu polegającej na sprawowaniu całodobowej opieki na odległość nad seniorami przez centrum monitoringu do dnia 31.12.2022 r.;
- szkolenie z zakresu obsługi urządzenia i zasad świadczenia usługi użytkowników „opasek bezpieczeństwa” oraz pracowników wskazanych przez Zamawiającego – po 1 spotkaniu (min 60 minut) dla każdej z 5 grup w miejscu wskazanym przez Zamawiającego na terenie Gminy Męcinka – w terminie do 10 dni od dnia dostarczenia opasek przez Zamawiającego;
- przedstawianie Zamawiającemu comiesięcznych raportów oraz raportu końcowego z wykonania usługi obejmujących w szczególności informacje o ilości i rodzaju podjętych działań, w tym ilości wywołanych sygnałów za pomocą przycisku alarmowego i rodzaju podjętej interwencji w przypadku wywołania alarmu i jej wyniku oraz na żądanie Zamawiającego w całym okresie obowiązywania umowy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 33196100-1 - Sprzęt dla osób starszych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
33195000-3 - System monitorowania pacjentów
64200000-8 - Usługi telekomunikacyjne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym.
Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.
Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.
3) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.
4) Zdolności technicznej lub zawodowej.
Doświadczenie : Wykonawca spełni warunek, jeśli wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej cztery (4) dostawy polegające na dostawie opasek bezpieczeństwa wraz z obsługą teleopieki, każda dostawa po minimum 70 opasek wraz z obsługą teleopieki.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
określono we wzorze umowy7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-06-13 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://miniportal.uzp.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-06-13 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1)Przedmiot zamówienia świadczony będzie w ramach programu „Korpus Wsparcia Seniorów” finansowany ze środków z Funduszu Przeciwdziałania COVID-19 i będzie obejmować swoim zakresem wsparcie społeczne, wsparcie psychologiczne, ułatwienie dostępności do podstawowej oraz specjalistycznej opieki zdrowotnej oraz wsparcie w czynnościach dnia codziennego.2)dostawa opasek do 30 dni od dnia podpisania umowy; obsługa telecentrum do 31.12 2022r
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie usług telefonii stacjonarnej oraz usługi dostępu do Internetu na okres 24 miesięcy dla obiektów administrowanych przez Lubelski Urząd Wojewódzki w Lublinie
- Dostawa sprzętu i wyposażenia w projekcie pn.: "CENTRUM USŁUG SPOŁECZNYCH W ŁAGOWIE"
więcej: System monitorowania pacjentów »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.