Ogłoszenie z dnia 2025-04-15
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00213973/01 - Modyfikacja z dnia 2025-04-30
- 2025/BZP 00223422/01 - Modyfikacja z dnia 2025-05-09
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Termomodernizacja i przebudowa budynku po byłej szkole w m. Kołaczkowice wraz ze zmianą sposobu użytkowania na potrzeby klubu dziecięcego wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną i drogową
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miedźno
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 151398327
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Ułańska 25
1.5.2.) Miejscowość: Miedźno
1.5.3.) Kod pocztowy: 42-120
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL224 - Częstochowski
1.5.7.) Numer telefonu: 34 317-80-10
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@miedzno.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.bip.miedzno.akcessnet.net
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Termomodernizacja i przebudowa budynku po byłej szkole w m. Kołaczkowice wraz ze zmianą sposobu użytkowania na potrzeby klubu dziecięcego wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną i drogową
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f9804634-b6c3-428c-b300-67935a19b61c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00192610
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00047601/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Przebudowa budynku po byłej szkole w m. Kołaczkowice wraz ze zmianą sposobu użytkowania
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Program rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wiekudolat3AktywnyMaluch2022-2029gminy/tworzenie miejsc opieki–rewizjaKPOorazEFS Plus w ramach priorytetu3FunduszeEuropejskie dla Rozwoju Społecznego2021-2027(FERS),pozytywna ocena wniosku o środkizFEdla Śląskiego2021-2027(Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego)Działanie:FESL.02.02-Efektywność energetyczna budynków użyteczności publicznejZIT
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-f9804634-b6c3-428c-b300-67935a19b61c3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1.W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między
Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu
Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl
2. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
3. Adres strony internetowej prowadzonego postępowania (link prowadzący bezpośrednio do widoku postępowania na Platformie e-
Zamówienia):w pkt 3.1 Ogłoszenia o zamówieniu
5. Wykonawca składa ofertę przy użyciu Platformy e-Zamówienia
6.Maksymalny łączny rozmiar plików stanowiących ofertę lub składanych wraz z ofertą to 250 MB
7.W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem
Platformy e-Zamówienia Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres email:
ug@miedzno.pl (maksymalny rozmiar przesyłanych plików 15 MB),z wyłączeniem składania ofert.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1.)Wykonawca zamierzający wziąć
udział
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia.
Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa
Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w
zakładce „Centrum Pomocy”. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a
wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl
2) Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
3) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania - link prowadzący bezpośrednio do widoku postępowania na Platformie e-
Zamówienia: podany w pkt 3.1 Ogłoszenia o zamówieniu.Możliwość
korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na
Platformie e-Zamówienia pod adresem https://ezamowienia.gov.pl oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania
z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia czyli wniosków o
wyjaśnienie treści Specyfikacji Warunków Zamówienia (zgodnie z rozdziałem 15 SWZ) wystarczające jest posiadanie tzw. konta
uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z
usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia -
https://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin/#regulamin-serwisu. Szczegółowe informacje w SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacje dotycząca RODO - szczegółowo określono w Rozdziale 24 SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Informacje dotycząca RODO - szczegółowo określono w Rozdziale 24 SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RR.271.2.1.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 4208219,97 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania pn. „Termomodernizacja i przebudowa budynku po byłej szkole w m. Kołaczkowice wraz ze zmianą sposobu użytkowania na potrzeby klubu dziecięcego wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną i drogową”.
2. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie robót budowlanych obejmujących termomodernizację i przebudowę budynku po byłej szkole w m. Kołaczkowice wraz ze zmianą sposobu użytkowania na potrzeby klubu dziecięcego wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną i drogową zapewniającego 30 miejsc opieki nad dziećmi do lat 3 w Gminnym Klubie Dziecięcym wraz z zapleczem administracyjnym, socjalnym i gastronomicznym, zagospodarowanie terenu oraz dostawę i montaż wyposażenia.
3. Przedmiot zamówienia należy wykonać z należytą starannością, zgodnie z umową, obowiązującymi przepisami, dokumentacją projektową, specyfikacjami technicznymi wykonania odbioru robót, zestawieniem i opisem wyposażenia oraz zasadami współczesnej wiedzy technicznej, obowiązującymi przepisami prawa, pozwoleniem na budowę.
4. Przedmiot zamówienia należy wykonać z uwzględnieniem:
Zadanie jest dofinansowane z Programu rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 Aktywny Maluch 2022-2029 i Wykonawca zobowiązany jest do uwzględnienia zapisów zawartych w tym programie: (https://www.gov.pl/web/rodzina/maluch-2022-2029) w tym zakresie spełnienia horyzontalnych zasad i kryteriów KPO (Krajowego Planu Odbudowy) oraz stosowania standardu architektonicznego stanowiącego część załącznika nr 2 do Wytycznych dotyczących realizacji zasad równościowych w ramach funduszy unijnych na lata 2021-2027.
Przedsięwzięcie realizowane w ramach inwestycji A4.2.1. Wsparcie programów dofinansowania miejsc opieki nad dziećmi 0-3 lat (żłobki, kluby dziecięce) w ramach Aktywny MALUCH 2022-2029 będą zgodne z zasadą horyzontalną KPO dot. niewyrządzania znaczącej szkody środowisku (DNSH – do no significant harm). Przedsięwzięcia wpisują się również w zasadę długotrwałego wpływu przedsięwzięcia na wydajność i odporność gospodarki polskiej oraz – w zakresie KPO – są realizowane zgodnie z rozporządzeniem RRF (Recovery and Resilience Facility, tj. Instrument na rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności).
5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają:
1) wzór/projekt umowy - stanowiący dodatek nr 9 do SWZ,
2) Projekt architektoniczno-budowlany - stanowiący dodatek nr 10 do SWZ,
3) Projekt architektoniczno-budowlany – Projekt techniczny branża architektura stanowiący dodatek nr 11a do SWZ,
4) Projekt architektoniczno-budowlany – Projekt techniczny branża konstrukcja stanowiący dodatek nr 11b do SWZ,
5) Projekt architektoniczno-budowlany – Projekt techniczny branża sanitarna stanowiący dodatek nr 11c do SWZ,
6) Projekt architektoniczno-budowlany – Projekt techniczny branża przyłącza stanowiący dodatek nr 11d do SWZ,
7) Projekt architektoniczno-budowlany – Projekt techniczny branża elektryczna stanowiący dodatek nr 11e do SWZ,
8) Projekt architektoniczno-budowlany – Projekt techniczny branża drogowa stanowiący dodatek nr 11f do SWZ,
9) Projekt architektoniczno-budowlany – Projekt zagospodarowania terenu stanowiący dodatek nr 12 do SWZ,
10) Projekt wykonawczy branża architektura stanowiący dodatek nr 13a do SWZ,
11) Projekt wykonawczy branża konstrukcja stanowiący dodatek nr 13b do SWZ,
12) Projekt wykonawczy branża sanitarna stanowiący dodatek nr 13c do SWZ,
13) Projekt wykonawczy branża elektryczna stanowiący dodatek nr 13d do SWZ,
14) Projekt wykonawczy branża zagospodarowanie terenu stanowiący dodatek nr 13e do SWZ,
15) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót branża architektura stanowiące dodatek nr 14a do SWZ,
16) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót branża konstrukcja stanowiące dodatek nr 14b do SWZ,
17) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót branża sanitarna stanowiące dodatek nr 14c do SWZ,
18) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót branża elektryczna stanowiące dodatek nr 14d do SWZ,
19) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót branża drogowa stanowiące dodatek nr 14e do SWZ,
20) Projekt techniczny termomodernizacji budynku branża architektura - stanowiący dodatek nr 16a do SWZ,
21) Projekt techniczny termomodernizacji budynku branża sanitarna - stanowiący dodatek nr 16b do SWZ,
22) Projekt techniczny termomodernizacji budynku branża elektryczna - stanowiący dodatek nr 16c do SWZ,
23) audyt energetyczny budynku - stanowiący dodatek nr 17 do SWZ,
24) świadectwo charakterystyki energetycznej budynku - stanowiący dodatek nr 18 do SWZ,
25) ekspertyza ornitologiczna - stanowiąca dodatek nr 19 do SWZ,
26) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót termomodernizacja- stanowiąca dodatek nr 21 do SWZ,
27) Opinia geotechniczna - stanowiąca dodatek nr 22 do SWZ,
28) Wykaz wyposażenia klubu - stanowiąca dodatek nr 23a do SWZ,
29) Wykaz wyposażenia kuchni - stanowiąca dodatek nr 23b do SWZ.
Uwaga: Biuro projektowe w związku z planowanym otrzymaniem dofinansowań ze środków zewnętrznych zobowiązane było opracować dokumentację w dwóch etapach, jednak zakres prac dot. przebudowy pokrywa się w elementach dot. termomodernizacji z uwagi na to, iż dokumentacja do pozwolenia na budowę, obejmująca przebudowę budynku zgodnie z warunkami technicznymi musi spełniać także wymogi odpowiednich współczynników przenikania ciepła przegród, energii pierwotnej EP itd.
Biuro projektowe przy sporządzaniu dokumentacji korzystało z opinii geotechnicznej opracowanej wcześniej na zlecenie Gminy przy okazji opracowania projektu OREW (załączono do dokumentacji).
6. Ze względu na charakter wynagrodzenia (ryczałt) przedmiary robót załączono jedynie informacyjnie – nie są wiążące dla Wykonawcy, dlatego Wykonawca zobowiązany jest przy wycenie oferty uwzględnić wszelkie różnice w ilościach, czy brak pozycji, jeżeli konieczność wykonania prac wynika z Dokumentacji projektowej, Specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót, warunków technicznych, decyzji, z przepisów prawnych, zasad wiedzy technicznej, obowiązków wskazanych we wzorze/projekcie umowy, w tym rękojmi, gwarancji):
a) Przedmiar robót Przebudowa budynku branża architektura - stanowiący dodatek nr 15a do SWZ,
b) Przedmiar robót Przebudowa budynku branża konstrukcja - stanowiący dodatek nr 15b do SWZ,
c) Przedmiar robót Przebudowa budynku branża sanitarna - stanowiący dodatek nr 15c do SWZ,
d) Przedmiar robót Przebudowa budynku branża elektryczna - stanowiący dodatek nr 15d do SWZ,
e) Przedmiar robót Przebudowa budynku branża drogowa - stanowiący dodatek nr 15e do SWZ,
f) Przedmiar robót Termomodernizacja branża architektura - stanowiący dodatek nr 20a do SWZ,
g) Przedmiar robót Termomodernizacja branża elektryczna - stanowiący dodatek nr 20b do SWZ,
h) Przedmiar robót Termomodernizacja branża sanitarna- stanowiący dodatek nr 20c do SWZ.
7. Zamawiający w opisie przedmiotu zamówienia zawartym w SWZ określił wymagania jakościowe odnoszące się do co najmniej głównych elementów składających się na przedmiot zamówienia, w tym w umowie, dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót.
8. Zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy w sytuacji, gdyby w Dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót, opisie wyposażenia, a więc w dokumentach opisującym przedmiot zamówienia, zawarto odniesienie do norm, ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy, a takim odniesieniom nie towarzyszyło wyrażenie „lub równoważne”, to Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w każdej takiej normie, ocenie technicznej, aprobacie, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych. W związku z powyższym należy przyjąć, że każdej: normie, ocenie technicznej, aprobacie, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych występujących w opisie przedmiotu zamówienia towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. Jeżeli w Dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót, opisie wyposażenia, użyto nazwy materiału(ów) lub urządzenia(ń), parametry identyfikujące producenta, pochodzenie, służą one jedynie do ustalenia charakterystyki, jakości tych materiałów lub urządzeń. Wykonawca ma obowiązek wbudować materiały lub urządzenia posiadające nie gorsze właściwości zapewniające zgodne z Dokumentacją projektową, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, opisem wyposażenia, funkcjonowanie elementów, części lub całego obiektu budowlanego. Tym samym dopuszcza się do stosowania przy realizacji zamówienia materiały lub urządzenia (ogólnie produkty) równoważne innych producentów. Jeżeli użyto w Dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót, opisie wyposażenia, SWZ lub dodatkach wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że Zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Jeżeli wymagana jest określona etykieta, zamawiający akceptuje wszystkie etykiety potwierdzające, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania określonej przez zamawiającego etykiety.
9. Określenie wymagań dotyczących zatrudniania przez wykonawcę lub podwykonawcę osób na podstawie stosunku pracy - szczegóły w SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45342000-6 - Wznoszenie ogrodzeń
45223000-6 - Roboty budowlane w zakresie konstrukcji
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane
45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej
45443000-4 - Roboty elewacyjne
45261210-9 - Wykonywanie pokryć dachowych
45261215-4 - Pokrywanie dachów panelami ogniw słonecznych
45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu
39150000-8 - Różne meble i wyposażenie
39141000-2 - Meble i wyposażenie kuchni
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 10 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Dla porównania ofert Zamawiający przyjmie:
a) cenę ryczałtową brutto obejmującą podatek od towarów i usług (z VAT) za wykonanie całości przedmiotu zamówienia – wg przypisanej wagi kryterium Ceny (C) tj. 80%
i
b) zadeklarowany okres gwarancji Wykonawcy na wykonany przedmiot zamówienia w tym na wykonane roboty oraz zastosowane materiały oraz urządzenia z wyłączeniem zieleni, obiektów małej architektury (tj. ławki, kosze), kompletnej instalacji wentylacji mechanicznej wraz z centralami, pompy ciepła wraz z pozostałym osprzętem instalacji, instalacji fotowoltaicznej, inwerterów, wyposażenia kuchni (wskazanego w dodatku nr 23b do SWZ), wyposażenia pomieszczeń (wskazanego w dodatku nr 23a do SWZ), licząc od podpisania protokołu odbioru końcowego przedmiotu zamówienia- wg przypisanej wagi kryterium Okres gwarancji Wykonawcy (G) 20 %.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 80,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji Wykonawcy (G)
4.3.6.) Waga: 20,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który spełnia następujące warunki udziału w postępowaniu, dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań.
4) zdolności technicznej lub zawodowej Określenie warunków:
4.1) wymagane jest posiadanie wiedzy i doświadczenia, tj. warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej dwie roboty budowlane (zamówienia – umowy) o łącznej wartości nie mniejszej niż 2 000 000,00 zł netto (bez podatku VAT), polegające na budowie lub nadbudowie lub rozbudowie lub przebudowie lub remoncie budynku/-ów o kubaturze co najmniej 1 000 m3 każdy budynek, obejmujące co najmniej roboty w branżach budowlanej i sanitarnej i elektrycznej, w tym co najmniej jednej roboty polegającej na budowie lub nadbudowie lub rozbudowie lub przebudowie lub remoncie budynku o kubaturze co najmniej 1 000 m3, obejmującej co najmniej roboty w branżach budowlanej i sanitarnej i elektrycznej, o wartości co najmniej 1 000 000,00 zł netto, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty,
4.2) dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj. co najmniej:
a) osobą, która pełnić będzie funkcję Kierownika budowy posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń,
b) osobą, która pełnić będzie funkcję Kierownika robót posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń,
c) osobą, która pełnić będzie funkcję Kierownika robót posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń,
d) osobą, która pełnić będzie funkcję Kierownika robót posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej co najmniej w ograniczonym zakresie,
określone przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 725 z zm.) i rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r. poz. 831 ) lub odpowiadające im uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów upoważniające do kierowania robotami budowlanymi w zakresie wymaganym do realizacji niniejszego zamówienia lub ustawy z dnia 15 grudnia 2000r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 551 ze zm.) oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 334 ze zm).
UWAGA:
Dopuszcza się możliwość, aby jedna osoba pełniła jednocześnie więcej niż jedną funkcję w przypadku osób posiadających uprawnienia w budowlane w kilku zakresach.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Na wezwanie Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest złożyć następujące oświadczenia lub dokumenty, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu:
1) oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie
podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego – z wykorzystaniem wzoru stanowiącego dodatek nr 5a do SWZ.
W/w oświadczenie w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców (dotyczy również wspólników spółki cywilnej) - składa każdy z Wykonawców osobno.
2) W przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118
ustawy, Wykonawca zobowiązany jest złożyć oświadczenie wymienione w w pkt 10.3.1. ppkt 1 SWZ podmiotu udostępniającego te zasoby - z wykorzystaniem wzoru stanowiącego dodatek nr 5b do SWZ .
W przypadku, gdy Wykonawca powołuje się na zasoby innych podmiotów, w/w oświadczenie, składa każdy z tych podmiotów.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest
krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały
wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty - z wykorzystaniem wzoru określonego w dodatku nr 6 do SWZ,
Uwaga : Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych, dostaw lub usług, wykonywanych
wspólnie z innymi wykonawcami, w/w wykaz, powinien dotyczyć robót budowlanych, w których wykonaniu wykonawca ten
bezpośrednio uczestniczył.
Okresy wyrażone w latach, o których mowa w pkt 10.3.2 ppkt 1 lit. a SWZ liczy się wstecz od dnia w którym upływa termin składania
ofert.
2) oświadczenie na temat wykształcenia i kwalifikacji zawodowych wykonawcy lub kadry kierowniczej wykonawcy - z
wykorzystaniem wzoru określonego w dodatku nr 7 do SWZ.
3) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby
realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów - w przypadku polegania przez Wykonawcę na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby - Wykonawca składa wraz z ofertą ten dokument – z możliwością wykorzystania wzoru
stanowiącego dodatek nr 8 do SWZ.
4) oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, usługi wykonają poszczególni wykonawcy – zgodnie z pkt 8.2 ppkt 6
SWZ - dołączyć do oferty w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - z wykorzystaniem wzoru stanowiącego dodatek nr 4 do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga złożenia5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Wykonawca zobowiązany jest złożyć:1) wypełniony formularz ofertowy o treści zgodnej z określoną we wzorze stanowiącym dodatek nr 1 do SWZ ,
2) pełnomocnictwo/-a - do reprezentowania odpowiednio wykonawcy, wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia publicznego, podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy, określające jego
zakres i podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy lub tego podmiotu – Wykonawca składa wraz z
ofertą ,
3) oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz
spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby - w przypadku
polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby Wykonawca składa niniejsze oświadczenia
wraz z oświadczeniami, o którym mowa w pkt 10.1 ppkt 2 i 3 SWZ - z wykorzystaniem wzorów stanowiących dodatki nr 2b i
3b do SWZ.
W przypadku, gdy Wykonawca powołuje się na zasoby innych podmiotów, w/w oświadczenia, składa każdy z tych
podmiotów.
Zamawiający w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania
poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, wymaga złożenia oświadczeń, o których mowa w pkt 10.1 oraz 10.3.1 SWZ.
Uwaga do SEKCJI V-KWALIFIKACJA WYKONAWCY- wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 108 ust. 1, art. 109 ust. 1
pkt 4 ustawy Pzp i zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie
przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego ( t.j.DZ. U. z 2024 r.
poz. 507 ze zm)-szczegóły w SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 15 000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych 00/100).2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert wskazanym w pkt 16.2 SWZ.
3. Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w Banku Spółdzielczym w Kłobucku Filia w Miedźnie
nr rachunku 73 8259 1014 2001 0000 0550 0006 z dopiskiem: Wadium – Termomodernizacja i przebudowa budynku po byłej szkole w m. Kołaczkowice wraz ze zmianą sposobu użytkowania na potrzeby klubu dziecięcego wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną i drogową
Uwaga:
Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania na rachunku Zamawiającego.
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o
utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
4. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy.
5. Jeżeli wadium zostanie wniesione w formie, o której mowa w pkt 12.3 ppkt 2-4 wówczas Wykonawca przekazuje
Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej wystawionego na rzecz Zamawiającego (przed
upływem terminu określonego w pkt 16.2 SWZ).
Dokument ten musi zachować ważność przez okres związania ofertą.
W/w dokument musi zawierać w swojej treści oświadczenie poręczyciela lub gwaranta, że zobowiązuje się on do
nieodwołalnej i bezwarunkowej wypłaty wadium na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty.
Tym samym, wadium musi zabezpieczać ofertę w sposób dający Zamawiającemu pewność pełnego zaspokojenia jego
roszczeń zarówno co do ich maksymalnego zakresu, jak również bezwarunkowej i nieodwołalnej ich realizacji na pierwsze
pisemne żądanie wzywające do zapłaty, w przypadku wystąpienia okoliczności ustawowych uprawniających do zatrzymania
wadium.
6. Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu - przelewem, na poleceniu przelewu należy wpisać: „Wadium – Termomodernizacja i przebudowa budynku po byłej szkole w m. Kołaczkowice wraz ze zmianą sposobu użytkowania na potrzeby klubu dziecięcego wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną i drogową”
7. Zamawiający będzie dokonywał zwrotu lub zatrzymania wadium zgodnie z art. 98 ustawy.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (w ramach oferty wspólnej).Wszelka korespondencjaprowadzona będzie przez Zamawiającego wyłącznie z Pełnomocnikiem, przy użyciu Platformy e-Zamówienia,
2.Oferta Wykonawców, o których mowa w pkt 8.1 SWZ powinna spełniać następujące wymagania:
1) Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia Pełnomocnika do reprezentowania ich w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia
publicznego;
2) pełnomocnictwo powinno być załączone do oferty i zawierać w szczególności wskazanie:
a) postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy;
b) wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z określeniem
adresu siedziby;
c) ustanowionego Pełnomocnika oraz zakres jego umocowania;
3)W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenia, o których mowa w pkt 10.1 ppkt4
(art. 125 ust. 1) SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz
spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków
udziału w postępowaniu
4)W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie
ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty
budowlane lub usługi , do realizacji których te zdolności są wymagane.
5) Wykonawcy wspólnie składający ofertę, dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane,
usługi wykonają poszczególni wykonawcy. Wzór przedmiotowego oświadczenia stanowi dodatek nr 4 do SWZ.
6) oświadczenia, o których mowa w pkt 10.3.1 ppkt 1 SWZ składa każdy z Wykonawców osobno;
7) w odniesieniu do warunków określonych w pkt 5.2 SWZ wymagania te muszą być spełnione wspólnie przez wykonawców
składających ofertę wspólną (nie musi ich spełniać każdy z wykonawców składających ofertę wspólną osobno), z tym
zastrzeżeniem, że warunek udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt 5.2 ppkt 4.1 SWZ – wiedza i doświadczenie –
winien spełnić samodzielnie przynajmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, tzn.
dotyczy to konieczności wykazania doświadczenia wynikającego z powtarzalności wykonanych robót budowlanych tj.
wykonania minimum 2 robót budowlanych (zamówień-umów) przez jeden podmiot,
3.Szczegółowe informacje w SWZ.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy. Postanowienia dotyczące dopuszczalnych zmian umowy, zostałyokreślone we wzorze/projekcie umowy stanowiącym dodatek nr 9 do niniejszej SWZ oraz w art. 455 ust. 1 pkt 2,3,4 ustawy
oraz art. 455 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-05-06 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę przy użyciu Platformy e-Zamówienia, za pośrednictwem zakładki „Oferty/wnioski”,widocznej w podglądzie postępowania po zalogowaniu się na konto Wykonawcy. Link prowadzący bezpośrednio do widoku postępowania na Platformie: podany w pkt 3.1 Ogłoszenia o zamówieniu.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-05-06 09:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-06-04
INNE PRZETARGI MIEDŹNO
więcej: przetargi MIEDŹNO »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wykonanie robót budowlanych w budynku Powiatowego Centrum P.P.P. i D.E. polegających na: Część I - Przebudowie ściany frontowej, Część II - Przebudowie klatki schodowej i korytarza
- Przebudowa budynku inwentarskiego - owczarni w Złotnikach - Rolnicze Gospodarstwo Doświadczalne Swadzim
- Modernizacja skweru na Os. Kazimierza Wielkiego w Gnieźnie
- Roboty budowlane i nasadzenia zieleni wraz z pielęgnacją w 2026r., związanych z realizacją zadania pn.: "Plac Sikorskiego - zielone podwórko w sercu Krakowa!", w ramach BO dzielnic edycja X
- Rozbudowa i przebudowa Zespołu Edukacyjnego o salę gimnastyczną w miejscowości Żdżary w Gminie Nowe Miasto nad Pilicą
- Prace remontowe w żłobku Michałki- placówce Poznańskiego Zespołu Żłobków
więcej: Meble i wyposażenie kuchni »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.