Ogłoszenie z dnia 2025-04-16
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00162881/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-03-26
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa stanowiska do badania pompy odśrodkowej oraz turbin wodnych w ZS nr 2 im.Iwaszkiewicza – CKZiU w Katowicach w ramach projektu pn.: „Z nami zostaniesz zawodowcem"
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzi podmiot, któremu powierzono przeprowadzenie postępowania1.2.) Nazwa zamawiającego: ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 2 IM.JAROSŁAWA IWASZKIEWICZA-CKZiU W KATOWICACH
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 525981980
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: GOETLA2
1.5.2.) Miejscowość: Katowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 40-749
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zsz2murcki@poczta.onet.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: zs2.katowice.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/cuw_katowice1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa stanowiska do badania pompy odśrodkowej oraz turbin wodnych w ZS nr 2 im.Iwaszkiewicza – CKZiU w Katowicach w ramach projektu pn.: „Z nami zostaniesz zawodowcem"2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-dfaa9515-0ce3-4d27-8625-30150efadae9
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00193032
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-16
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00075621/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.3 Dostawa stanowiska do badania pompy odśrodkowej oraz turbin wodnych
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
Zadanie realizowane w ramach projektu: „Z nami zostaniesz zawodowcem"2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00162881
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP/73/2025
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest dostawa zestawu laboratoryjnego do badania turbin wodnych. Zadanie obejmuje dostawę stanowiska do badania pompy odśrodkowej oraz turbin wodnych (modeli turbin) oraz niezbędnego sprzętu koniecznego do uruchomienia stanowiska oraz procesu badawczego. Stanowisko ma zawierać min.: pompę odśrodkową, turbiny - Peltona/ Francisa/ Kaplana, przepływomierz Venturiego, zawory, zbiornik wody i oprzyrządowanie, stroboskop oraz system gromadzenia danych kompatybilny ze stanowiskiem pozwalający na wyświetlenie w czasie rzeczywistym dokonywanych pomiarów, przeprowadzanie kalkulacji, wyrysowanie wykresów oraz zapisywanie danych na dysku komputera.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Załącznik nr 5 do SWZ – będący równocześnie opisem oferowanego sprzętu.
Informacje dodatkowe:
-Opis oferowanego sprzętu należy złożyć przy ofercie, zgodnie ze wzorem, stanowiącym Załącznik nr 5 do SWZ (czyli w dacie składania ofert), gdyż skonkretyzowanie w nim świadczenia, które zostanie spełnione w razie wyboru oferty jako najkorzystniejszej, składa się na treść oferty.
Przy czym na treść oferty składają się wyłącznie te pozycje w „Opisie Oferowanego Sprzętu”, w których Wykonawcy winni nie tylko potwierdzić zgodność parametrów oferowanego urządzenia z minimalnymi wymaganiami Zamawiającego - na zasadzie „spełnia/ nie spełnia”, lecz podać pełną nazwę producenta, typ i model oferowanego sprzętu w celu jego jednoznacznej identyfikacji i/lub skonkretyzować wielkości parametrów technicznych lub cechy oferowanych urządzeń. Sprecyzowanie tych informacji jest bowiem dla Zamawiającego niezbędne do przeprowadzenia postępowania i składa się na treść oferty.
Dlatego też, ewentualne niezłożenie „Opisu Oferowanego Sprzętu” w dacie składania ofert, albo niewypełnienie, lub nieprawidłowe wypełnienie „Opisu Oferowanego Sprzętu”, uniemożliwiające Zamawiającemu identyfikację oferowanego urządzenia, albo niemożność ustalenia: czy oferowane urządzenia spełniają minimalne wymagania techniczne o których mowa we wzorze stanowiącym Załącznik nr 5 do SWZ, spowoduje bezwzględne odrzucenie oferty, na podstawie przepisów art. 226 ust. 1 pkt 2 lit.c) i/lub art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.
-Natomiast te pozycje w Opisie Oferowanego Sprzętu, w których Wykonawcy winni potwierdzić jedynie zgodność parametrów oferowanego urządzenia z minimalnym wymaganiami Zamawiającego na zasadzie: „spełnia/ nie spełnia” (bez konieczności sprecyzowania informacji), nie mają charakteru treści oferty, lecz stanowią przedmiotowy środek dowodowy na potwierdzenie, że oferowane dostawy, spełniają określone przez Zamawiającego wymagania, cechy lub kryteria, o którym mowa w przepisie art. 106 ust. 1 ustawy Pzp.
Wobec powyższego, jeżeli pierwotny Opis Oferowanego Sprzętu w pozycjach: „spełnia/ nie spełnia” okaże się niekompletny lub nieścisły, to Zamawiający wezwie Wykonawcę do złożenia lub uzupełnienia Opisu Oferowanego Sprzętu, ale w części obejmującej wyłącznie te pozycje: „spełnia/ nie spełnia”, które w dacie składania ofert zostały przez Wykonawcę wypełnione nieprawidłowe, lub w ogóle nie zostały wypełnione.
Niedopuszczalnym natomiast jest złożenie lub uzupełnienie po upływie terminu składania ofert, Opisu Oferowanego Sprzętu w części stanowiącej treść oferty, jeżeli miałoby to służyć uzupełnieniu informacji pierwotnie nie podanych, lub zmianie pierwotnie skonkretyzowanych wielkości parametrów technicznych, lub cech oferowanych urządzeń.
4.5.3.) Główny kod CPV: 42122400-4 - Pompy wirowe i podnośniki cieczy
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
38562000-2 - Stroboskopy
38970000-5 - Badawcze, testowe i naukowe symulatory techniczne
38420000-5 - Przyrządy do mierzenia przepływu, poziomu i ciśnienia cieczy i gazów
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie prawne:art. 255 ust. 3 ustawy Pzp: „Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty”.
Uzasadnienie faktyczne:
W przedmiotowym postępowaniu, w terminie wyznaczonym na składanie ofert, wpłynęły dwie oferty. Zamawiający przeznaczył na sfinansowanie zamówienia kwotę 109 562,00 zł brutto. Oferta najkorzystniejszego wykonawcy MGS Nauka Sp. z o.o. znacząco przewyższa kwotę, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Zamawiający nie ma możliwości zwiększenia kwoty na sfinansowanie zamówienia do ceny najkorzystniejszej oferty i w związku z tym unieważnia postępowanie.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
INNE PRZETARGI Z KATOWIC
- Umowa ramowa na przeprowadzenie usług szkoleniowych z zakresu pierwszej pomocy, kwalifikowanej pierwszej pomocy lub medycznych czynności ratunkowych
- "Integracja Załogi GPW"
- Dostawa stołów elektrotechnicznych, stanowisk badania silników wraz z wyposażeniem oraz transformatora 3 fazowego do nowych pracowni w ramach projektu ,,Specjaliści przyszłości to MY"
- "REMONT POMIESZCZEŃ RESTAURACJI, SANITARIATÓW ORAZ PRZYNALEŻNYCH LOKALI"
- "Malowanie wybranych pomieszczeń wraz z robotami towarzyszącymi na terenie Samodzielnego Publicznego Szpitala Klinicznego im. A.Mielęckiego Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach" - część 1
- Wybór Wykonawców do przeprowadzenia szkoleń z zakresu obsługi i wsparcia integracji cudzoziemców dla kadry jednostek samorządu terytorialnego w ramach projektu pn. Koordynacja działań (...)
więcej: przetargi w Katowicach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przebudowa stacji uzdatniania wody w Kukawce wraz z pompownią podnoszenia ciśnienia w Starym Majdanie, ujęcia wody w Wojsławicach-Kolonii wraz z pompownią podnoszenia ciśnienia w Majdanie Ostrowskim
- Przebudowa i remont SUW w Kukawce wraz z PPC w Starym Majdanie oraz UW w Wojsławicach-Kolonii wraz z PPC w Majdanie Ostrowskim w formule "zaprojektuj i wybuduj"
- "Dostawa podstawowego sprzętu laboratoryjnego na potrzeby wyposażenia Pracowni Kultur Tkankowych Ogrodu Botanicznego ".
- "Budowa sieci wodociągowo-kanalizacyjnej w miejscowości Jarocin"
- Dostawa wyposażenia stanowiska do pomiarów w warunkach laboratoryjnych z wykorzystaniem symulatorów dotyczących przyrządów do pomiaru prędkości pojazdów drogowych w LD L4 do ŚKL GUM w Kielcach.
więcej: Przyrządy do mierzenia przepływu, poziomu i ciśnienia cieczy i gazów »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.