eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi SłupskRewaloryzacja zabytkowych budynków w zagrodzie nr 13 w Swołowie. Nowe funkcje kulturalno- społeczne w pomorskiej "Krainie w Kratę".



Ogłoszenie z dnia 2025-04-16

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Rewaloryzacja zabytkowych budynków w zagrodzie nr 13 w Swołowie.
Nowe funkcje kulturalno- społeczne w pomorskiej „Krainie w Kratę”.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Muzeum Pomorza Środkowego w Słupsku

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000277807

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Dominikańska, 5-9

1.5.2.) Miejscowość: Słupsk

1.5.3.) Kod pocztowy: 76-200

1.5.4.) Województwo: pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL636 - Słupski

1.5.7.) Numer telefonu: 59 842 40 81

1.5.8.) Numer faksu: 59 842 65 18

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@muzeum.slupsk.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://muzeum.slupsk.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Rewaloryzacja zabytkowych budynków w zagrodzie nr 13 w Swołowie.
Nowe funkcje kulturalno- społeczne w pomorskiej „Krainie w Kratę”.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-fae4fef4-83a8-4f8a-b735-1a2b53b59c4c

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00194272

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-16

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00092657/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.1 Rewaloryzacja zabytkowych budynków w zagrodzie nr 13 w Swołowie. Nowe funkcje kulturalno-społeczne w pomorskiej „Krainie w Kratę”

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.15.) Nazwa projektu lub programu

Inwestycja dofinansowana w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027, Priorytetu 6. Fundusze europejskie dla silnego społecznie Pomorza (EFRR), Działania 6.10. Infrastruktura kultury, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://platformazakupowa.pl/transakcja/1086245

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy zakupowej https://platformazakupowa.pl/transakcja/1086245
2. Komunikacja między zamawiającym a wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane winny być za pośrednictwem Platformy zakupowej za pomocą formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego”.
3. Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem Platformy zakupowej poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość do zamawiającego” po których pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do zamawiającego.
4. Zamawiający dopuszcza, awaryjnie, komunikację za pośrednictwem poczty elektronicznej. Adres poczty elektronicznej osoby uprawnionej do kontaktu z Wykonawcami: sekretariat@muzeum.slupsk.pl (nie dotyczy składania ofert).

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Zamawiający wskazuje niezbędne wymagania techniczne umożliwiające pracę na Platformie zakupowej, tj.:
1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 256 kb/s,
2) przeglądarka internetowa EDGE, Chrome lub FireFox w najnowszej dostępnej wersji, z włączoną obsługą języka Javascript, akceptująca pliki typu „cookies”.
2. Ponadto Zamawiający informuje, że występuje limit objętości plików lub spakowanych folderów w zakresie całej oferty lub wniosku do ilości 10 plików lub spakowanych folderów (pliki można spakować programem do archiwizacji np. 7-Zip) przy maksymalnej wielkości 150 MB.
3. Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
1) akceptuje warunki korzystania z Platformy zakupowej określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej Platformy pod linkiem w zakładce „Regulamin" oraz uznaje go za wiążący,
2) zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert/wniosków dostępnej pod adresem: Instrukcja składania ofert (https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje).

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Muzeum Pomorza Środkowego w Słupsku, ul. Dominikańska 5-9, 76-200 Słupsk.
2. W sprawach związanych z Pani/Pana danymi osobowymi proszę kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych (IOD) pod adresem e-mai: iod@muzeum.slupsk.pl.
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu przeprowadzenia postępowania i udzieleniu zamówienia, prowadzenia dokumentacji księgowo-podatkowej, archiwizacji danych, dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami.
4. Podstawą przetwarzania danych osobowych jest:
1) ustawa z 11.9.2019 r. – Prawo zamówień publicznych;
2) ustawa z 27.8.2009 r. o finansach publicznych;
3) ustawa z 14.7.1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach;
4) art. 6 pkt.1 lit. c RODO – przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze.
5. Odbiorca lub kategorie odbiorców: podmioty upoważnione na podstawie zawartych umów powierzenia oraz uprawnione na mocy obowiązujących przepisów prawa, w szczególności osoby lub podmioty, którym zostanie udostępniona dokumentacja postępowania na podstawie art. 18 oraz art. 74–76 ustawy Pzp. Zasada jawności ma zastosowanie do wszystkich danych osobowych, z wyjątkiem danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO (szczególna kategoria danych).
6. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu przetwarzania oraz przez okres wynikający z przepisów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych, w szczególności zgodnie z art. 78 ust. 1 i 4 ustawy Pzp przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres obowiązywania umowy w sprawie zamówienia publicznego przekracza 4 lata – przez cały okres obowiązywania umowy.
7. Posiada Pani/Pan prawo:
1) żądania dostępu do danych; w przypadku gdy wykonanie tego obowiązku, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, zamawiający może, zgodnie z art. 75 ustawy Pzp, żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia;
2) żądania sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych; zgodnie z art. 76 ustawy Pzp wykonanie tego obowiązku nie może naruszać integralności protokołu postępowania oraz jego załączników;
3) usunięcia danych w przypadku, gdy dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane, lub w inny sposób przetwarzane;
4) żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych; zgodnie z art. 74 ust. 3 PZP wykonanie tego obowiązku nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenie postępowania o udzielenie zamówienia.
8. Przysługuje Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Warszawie.
9. Pani/Pana dane osobowe nie będą poddawane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym również profilowaniu.
10. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich.
11. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach PZP, związanych z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp.
12. Jednocześnie Zamawiający przypomina o ciążącym na Pani/Panu obowiązku informacyjnym wynikającym z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazane zostaną Zamawiającemu w związku z prowadzonym postępowaniem i które Zamawiający pośrednio pozyska od Wykonawcy biorącego udział w postępowaniu, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z wyłączeń, o których mowa w art. 14 ust.5 RODO.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: MPŚ-III.261.3.2025

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem niniejszego postępowania jest wykonanie prac budowlanych i remontowych budynków zabytkowych oraz adaptacja całego kompleksu zagrody nr 13 w Swołowie w celu poprawy stanu zachowania obiektów zabytkowych oraz nadanie im nowych funkcji służącym celom społecznym, kulturalnym, turystycznym i gospodarczym.
2. W skład zabytkowej substancji kompleksu zagrody nr 13 w Swołowie wchodzą:
1) Dom mieszkalny (chałupa);
2) Budynek bramny;
3) Stodoła;
4) Budynek dla robotników(dom chlebowy);
5) Budynek gospodarczy (inwentarski);
6) Wiaty/garaż.
3. Substancja zabytkowa Zagrody nr 13 wpisana jest do rejestru zabytków nieruchomych Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, decyzją PWKZ z dnia 9.11. 2022 r. pod numerem rejestru A- 2001. Budynki te są w konstrukcji szachulcowej oraz murowanej z cegły. Kwatery konstrukcji szachulcowej wypełnione są gliną, otynkowane i pomalowane od zewnątrz na biało, dach pokryty jest dachówką cementową. Zagroda nr 13 jest jedną z najokazalszych czworobocznych zagród w Swołowie. Do dziś zachowały się w niej wszystkie budynki, prezentujące typową wiejską architekturę regionu Pomorza Środkowego. Zagrody czworoboczne, wyznaczały trzon zabudowy wsi i należały do najzamożniejszych mieszkańców Swołowa przed 1945 r.
Dom mieszkalny to najbardziej okazały budynek w zagrodzie, równocześnie też najbardziej zniszczony. Dom posadowiony jest na fundamencie murowanym z cegły. Konstrukcja ścian słupowo-ryglowa, wypełnienie kwater - strychulcowe lub ceglane. Budynek bramny jest dwukondygnacyjny, niepodpiwniczony, z bramą przejazdową, dwojakiej konstrukcji. Część piętra wykonana w konstrukcji szachulcowej z wypełnieniem kwater gliną. Część przyziemia, jest murowana z cegły licówki na fundamentach kamiennych, stropy ceramiczne typu Kleina.
Budynek inwentarski znajduje się pomiędzy budynkiem bramnym a stodołą. Część parteru murowana z cegły, posadzka ceglana. Strop ceramiczny typu Kleina. Piętro budynku wykonane w konstrukcji szachulcowej. Dach kryty dachówką cementową.
Stodoła to duży przestronny budynek, niepodpiwniczony, o zróżnicowanej konstrukcji. Część główna jest nie symetryczna o konstrukcji drewnianej, ściany są szachulcowe z wypełnieniem kwater gliną, na fundamentach kamiennych, dach jest dwuspadowy niesymetryczny. Część dobudowana w późniejszym okresie jest drewniana, ściany szachulcowe z wypełnieniem kwater cegłą i gliną, na fundamentach kamiennych. Budynek gospodarczy (dom chlebowy) znajduje się za budynkiem mieszkalnym w głębi podwórza, wśród starych drzew owocowych. Jest wymurowany z cegły, w części budynku znajdują się piece chlebowe.
Wiata i garaże widoczne liczne przemurowania wykonane na zaprawie cementowej po 1945 r. Obiekt przeznaczony do rozbiórki i odtworzenia wg. koncepcji architektonicznej.
W ramach wykonywania przedmiotu zamówienia przewidziano przeprowadzenie niezbędnych prac budowlanych poszczególnych obiektów Zagrody:
1) Budynek bramny - Przewidziano przywrócenie pierwotnego wyglądu i charakteru budynku poprzez między innymi:
 Wykonanie nowej więźby dachowej,
 Naprawę i renowację zniszczonych elementów konstrukcji ścian szachulcowych,
 Wykonanie nowego pokrycia dachu wraz z wykonaniem rynien, rur spustowych i obróbek blacharskich,
 Uzupełnienie i wzmocnienie wypełnienia glinianego kwater ścian szachulcowych,
 Wzmocnienie miejscowe ścian fundamentowych i przyziemia, (w części drewnianej budynku),
 Wzmocnienie istniejącego stropu na belkach stalowych,
 Wykonanie nowych schodów na poddasze wraz z balustradą stalową,
 Wykonanie nowych posadzek,
 Remont istniejącej stolarki okiennej i drzwiowej,
2) Budynek gospodarczy (inwentarski) - przewidziano przywrócenie pierwotnego wyglądu i charakteru budynku poprzez między innymi:
 Demontaż istniejącej dachówki ceramicznej, w miejsce której założono montaż nowych dachówek, wzorowanych na historycznych,
 Demontaż drewnianych łat dachowych i wymianie na nowe
 Konserwację i impregnację istniejącej więźby dachowej oraz konstrukcji szkieletowej piętra budynku,
 Wykonanie docieplenia dachu budynku od strony wnętrza płytami izolacyjnymi z włókien drzewnych, przykrytych deskowaniem,
 Montaż nowego orynnowania,
 Renowację stalowej konstrukcji stropu wraz ze słupami,
 Oczyszczenie i impregnację ceramicznego stropu budynku,
 Wykonanie posadzki na gruncie oraz na poddaszu umożliwiającej wykonanie instalacji ogrzewania podłogowego,
 W części parterowej wykonane zostanie przeszklenie oddzielające część ekspozycyjną od przestrzeni pracy rzemieślnika,
 Wykonanie zaplecza sanitarnego dla rzemieślnika,
 Wykonanie przejścia (drzwi) do budynku bramnego.
3) Stodoła - przewidziano przywrócenie pierwotnego wyglądu i charakteru budynku poprzez między innymi:
 Naprawę i renowację zniszczonych elementów konstrukcji ścian i więźby dachowej,
 Wykonanie nowego pokrycia dachu z dachówki betonowej, zakładkowej wraz z wykonaniem rynien, rur spustowych i obróbek blacharskich,
 Rozbiórkę kwater wszystkich ścian, wyrównanie i wypionowaniem odkształconej konstrukcji budynku i ponowne wypełnienie gliną kwater ścian szachulcowych,
 Wzmocnienie miejscowe ścian fundamentowych i przyziemia poprzez uzupełnienie ubytków w ścianach kamiennych,
 Wykonanie nowej ściany murowanej z czerwonej cegły rozbiórkowej, na nowej ławie fundamentowej, w miejscu spękanej ściany z cegły wapiennej,
 Odbudowa stropu ceramicznego na belkach stalowych, wraz z nadlewką betonową gr. 6,0cm.
 Rozbiórka starych posadzek kamiennych, glinianych i betonowych i wykonanie nowych posadzek betonowych, na podbudowie z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie i podłożu rodzimym zagęszczonym do Is=0.98
 Remont istniejącej stolarki okiennej i drzwiowej, a w części murowanej wykonanie od wewnątrz dodatkowych, rozwieranych okien drewnianych, z szybą potrójną,
4) Murowany szczyt stodoły - przewidziano przywrócenie pierwotnego wyglądu i charakteru części budynku poprzez między innymi:
 Przełożenie i uzupełnienie istniejącej dachówki ceramicznej karpiówki oraz gąsiorów na kalenicy. Ocieplenie dachu płytą izolacyjną z włókien drzewnych, z położeniem folii paroprzepuszczalnej i obiciem deskami,
 Montaż dwóch okien dachowych stylizowanych na okna stosowane dawniej w budynkach mieszkalnych na Pomorzu,
 Konstrukcja dachu zostanie zaimpregnowana i zabezpieczona wraz z wymianą zniszczonych elementów krokwi i łat,
 Naprawa i wymiana orynnowania budynku,
 Naprawa ścian elewacyjnych, spękań, ubytków cegieł, wtórnych uzupełnień ścian.
 Docieplenie ścian od wewnątrz płytami mineralnymi.
5) Budynek mieszkalny (chałupa) - przewidziano przywrócenie pierwotnego wyglądu i charakteru części budynku poprzez między innymi:
 Wymiana pokrycia dachowego,
 Demontaż drewnianych łat dachowych i wymiana na nowe,
 Wykonanie obróbki dekarskiej kominów, uzupełnienie ubytków spoin i cegieł,
 Montaż rynien i rur spustowych,
 Wykonanie prac drenarskich odprowadzających wody opadowe z dachu,
 Remont piwnicy pod częścią zachodnią domu,
 Uzupełnienia ceglanej rolki na fundamentach domu,
 Naprawy i impregnacja drewnianych elementów konstrukcyjnych budynku,
 Uzupełnienia glinianych wypełnień szachulców,
 Wymiana drewnianego szalunku budynku wraz z okapnikami,
 Renowacja istniejącej stolarki okiennej z przywróceniem oryginalnego koloru i zachowaniem oryginalnych okuć, zawiasów i mechanizmów zamykających, wraz ze wstawieniem brakujących okien na poziomie poddasza,
 Renowacja krat metalowych w oknach,
 Renowacja istniejącej stolarki drzwiowej zewnętrznej oraz wewnętrznej wraz z okuciami i mechanizmami zamykającymi, wymiana szyb na wzór pierwotnych wraz z uzupełnieniami i naprawą zniszczonych elementów drzwi i futryn,
 Renowacja zachowanych drewnianych podłóg we wnętrzu domu,
 Remont i ustabilizowanie drewnianych schodów prowadzących na piętro, na strych oraz do piwnicy,
 Renowacja istniejących pieców kaflowych,
 Renowacja zachowanych szaf wnękowych,
 Osuszanie ścian zewnętrznych budynku,
 Renowacja tynków wewnętrznych przez zbicie tynków pierwotnych oraz wtórnych i wykonanie nowych,
 Renowacja i przywrócenie pierwotnej funkcji wędzarni na piętrze domu,
 Renowacja ganku wraz ze stolarką drzwiową i wymianą pokrycia dachowego oraz rekonstrukcją ozdobnych detali architektonicznych.
6) Dom chlebowy (budynek gospodarczy dla pracowników sezonowych) - przewidziano przywrócenie pierwotnego wyglądu i charakteru części budynku poprzez między innymi:
 Przełożenie i uzupełnienie istniejącej dachówki ceramicznej karpiówki oraz gąsiorów na kalenicy,
 Remont konstrukcji dachu,
 Naprawa i wymiana rynien i rur spustowych,
 Renowacja, zabezpieczenie oraz uzupełnienie elewacji ceglanych,
 Renowacja schodów zewnętrznych przy części zachodniej i wschodniej, wykonanie nowego wykończenia z cegły ciętej,
 Renowacja stolarki okiennej i drzwiowej wraz z uwzględnieniem wstawienia nowych drzwi i okien zgodnie z opracowaną dokumentacją.
 W obrysie całego obiektu, wraz z wiatą, na parterze oraz na poddaszu nad częścią zachodnią, wykonane zostaną posadzki umożliwiające wykonanie instalacji ogrzewania podłogowego, które zasilane będzie pompą ciepła.
7) Garaże - budynek garażowy zostanie rozebrany. W jego miejscu powstanie dwuspadowy budynek w którym mieścić się będą pomieszczenia warsztatowe: kuźnia z młotem oraz ślusarnia, a także ekspozycja muzealna prezentująca zawód kowala, pomieszczenie ekspozycyjne prezentujące poplenerowe prace kowalskie. W pozostałej części budynku zlokalizowana zostanie pracownia digitalizacji zbiorów.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45443000-4 - Roboty elewacyjne

45000000-7 - Roboty budowlane

45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne

45422000-1 - Roboty ciesielskie

45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych

45440000-3 - Roboty malarskie i szklarskie

45262500-6 - Roboty murarskie i murowe

45410000-4 - Tynkowanie

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45312100-8 - Instalowanie przeciwpożarowych systemów alarmowych

45312200-9 - Instalowanie przeciwwłamaniowych systemów alarmowych

45260000-7 - Roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze

45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej

45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe

45262690-4 - Remont starych budynków

45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 18 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie zawodowe osób

4.3.6.) Waga: 30

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji jakości na wykonany przedmiot zamówienia

4.3.6.) Waga: 10

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. O udzielenie przedmiotowego zamówienia mogą się ubiegać wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu określone przez zamawiającego.
2. Zamawiający wymaga spełnienia warunku udziału w postępowaniu, w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej:
1) Wykonawcy:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada wiedzę i doświadczenie, co należycie udokumentuje tj. wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat licząc wstecz od dnia, w którym upływa (upłynął) termin składania ofert w niniejszym postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie oraz zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył co najmniej:
a) jedną robotę budowlaną przy obiekcie o konstrukcji szachulcowej, wpisanym do rejestru zabytków o kubaturze min. 1000 m3 o wartości nie mniejszej niż 500.000,00 zł, przy czym poprzez konstrukcję szachulcową należy rozumieć drewniane konstrukcje charakterystyczne m.in. dla terenów Pomorza składające się z podwaliny, słupów, rygli, mieczy, zastrzałów, oczepów łączonych ze sobą za pomocą tradycyjnych łączeń ciesielskich (bez użycia gwoździ) i wypełnieniem gliną osadzoną na drewnianych pionowych żerdkach. Zamawiający nie dopuszcza powoływania się na doświadczenie przy robotach budowlanych przy wykorzystaniu prefabrykowanych konstrukcji szkieletowych, składających się z gotowych elementów konstrukcyjnych montowanych na miejscu oraz
b) jedną robotę budowlaną przy obiekcie murowanym z cegły na zaprawie wapiennej, wpisanym do rejestru zabytków o kubaturze min. 500 m3 o wartości nie mniejszej niż 500.000,00 zł,
przy czym zamawiający dopuszcza powołanie się na jedną robotę budowlaną obejmująca oba rodzaje obiektów określonych w podpunktach a i b o łącznej wartości nie mniejszej niż 1.000.000,00 zł,
Ocena wykazania spełnienia warunku określonego powyżej w ust. 2 pkt 1) nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów, o których mowa w rozdz. X ust. 1 pkt 1 lit. a SWZ (wzór wykazu należycie wykonanych robót budowlanych stanowi załącznik nr 5 do SWZ).
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego, wyżej wymieniony warunek udziału w postępowaniu winien spełniać w całości co najmniej jeden z wykonawców.
Jeżeli Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych innego podmiotu, powyższy warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli spełnia go w całości ten podmiot.
UWAGA: W przypadku, gdy rozliczenie za zrealizowane (wykonane) przez Wykonawcę roboty budowlane nastąpiło w innej niż w PLN walucie, Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w niniejszym postępowaniu zobowiązany jest do przeliczenia wartości wykonanych robót budowlanych przyjmując średni kurs złotego w stosunku do walut obcych określony w tabeli kursów średnich walut obcych Narodowego Banku Polskiego opublikowanych na dzień zamieszczenia Ogłoszenia o zamówieniu oraz Specyfikacji Warunków Zamówienia na stronie internetowej prowadzonego postępowania.
2) Osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że skieruje do realizacji zamówienia, osoby posiadające odpowiednie doświadczenie oraz uprawnienia budowlane określone przepisami ustawy Prawo budowlane, niezbędnych do wykonania zamówienia tj. dysponuje lub będzie dysponował na etapie realizacji umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego następującymi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:
a) jedną osobą, która będzie pełniła funkcję kierownika budowy, posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej w rozumieniu ustawy Prawo budowlane oraz Rozporządzenie Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. 2019 poz. 831) – zwane dalej Rozporządzeniem, oraz posiadająca uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków - stosowanie do wymagań określonych w art. 37 c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (tj. Dz.U. z 2024 r. poz. 1292 z późn. zm.) jednocześnie legitymującą się minimum 3-letnim doświadczeniem zawodowym na stanowisku kierownika budowy przy robotach branży konstrukcyjno-budowlanej nabyte po uzyskaniu uprawnień budowlanych,
b) jedną osobą, która będzie pełniła funkcję kierownika robót, posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych w rozumieniu ustawy Prawo budowlane oraz Rozporządzenie Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. 2019 poz. 831) – zwane dalej Rozporządzeniem, jednocześnie legitymującą się minimum 2-letnim doświadczeniem zawodowym na stanowisku kierownika robót w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych nabyte po uzyskaniu uprawnień budowlanych,
c) jedną osobą, która będzie pełniła funkcję kierownika robót, posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych
w rozumieniu ustawy Prawo budowlane oraz Rozporządzenie Ministra Inwestycji
i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. 2019 poz. 831) – zwane dalej Rozporządzeniem, jednocześnie legitymującą się minimum
2-letnim doświadczeniem zawodowym na stanowisku kierownika budowy w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych nabyte po uzyskaniu uprawnień budowlanych,
d) co najmniej jedną osobą posiadającą co najmniej 2-letnie doświadczenie przy pracach ciesielskich polegających na flekowaniu drewnianych elementów konstrukcji, wymienianiu podwaliny bez konieczności rozbierania ścian oraz prostowaniu fragmentów ścian konstrukcji i więźby dachowej.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, którego wzór stanowi załącznik nr 3 do SWZ:
Wykonawca dołącza do oferty oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu w zakresie wskazanym w rozdziale VII ust. 2 SWZ oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie wskazanym w rozdziale VIII ust. 2 SWZ. Oświadczenie to stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący wymagane podmiotowe środki dowodowe, wskazane w rozdziale X SWZ.
Oświadczenie składają odrębnie:
a) każdy spośród Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
W takim przypadku oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia Wykonawcy oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy
z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu;
b) podmiot trzeci, na którego potencjał powołuje się Wykonawca celem potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu. W takim przypadku oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia podmiotu oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim podmiot udostępnia swoje zasoby wykonawcy.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, którego wzór stanowi załącznik nr 3 do SWZ.
Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych:
a) wykaz robót budowlanych (według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SWZ) - na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postępowaniu określonego w rozdz. VIII ust. 2 pkt 1) SWZ – wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są:
− referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane,
− a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty.
Wskazany 5-letni okres, o którym mowa powyżej należy liczyć wstecz od dnia, w którym upływa (upłynął) termin składania ofert w niniejszym postępowaniu.
UWAGA:
Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz o którym mowa w ust. 1 pkt 1 lit a), dotyczy tylko tych robót budowlanych, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
b) wykaz osób (według wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SWZ), skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postępowaniu określonego w rozdz. VIII ust. 2 pkt 2) SWZ).

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

1. W przypadku stosowania przez Wykonawcę materiałów równoważnych, Wykonawca zobowiązanych jest do dołączenia wykazu materiałów równoważnych określającego ich nazwy (symbole, typy) oraz zawierający porównanie pomiędzy parametrami technicznymi i użytkowymi, jakościowymi i funkcjonalnymi materiałów opisanych w dokumentach określonych w rozdziale IV ust. 4 SWZ oraz materiałów oferowanych przez wykonawcę. Do wykazu wykonawca zobowiązany jest dołączyć dokumenty – dowody potwierdzające, że oferowane materiały spełniają warunki równoważności, zgodnie z załącznikiem nr 9 do SWZ (np. opisy, katalogi, specyfikacje techniczne z danymi).
2. Zamawiający akceptuje równoważne przedmiotowe środki dowodowe do wskazanych w pkt ust. 1 niniejszego rozdziału SWZ, jeśli potwierdzają, że oferowane dostawy spełniają określone przez Zamawiającego wymagania, cechy lub kryteria.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak

5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:

1. Jeżeli Wykonawca nie złoży przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe będą niekompletne, Zamawiający wezwie do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie.
2. Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści przedmiotowych środków dowodowych.

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Oświadczenie dotyczące przeciwdziałania agresji zgodnie z załącznikiem nr 8 do SWZ.
Oświadczenie zgodne z załącznikiem nr 4 w przypadku podmiotów wspólnie ubiegających się o udzielnie zamówienia.
Oświadczenie zgodne z załącznikiem nr 7 w przypadku korzystania z zasobów innych podmiotów.
Oświadczenie zgodne z załącznikiem nr 9 w przypadku oferowania produktów równoważnych.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie: 50.000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100).
2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
a. pieniądzu;
b. gwarancjach bankowych;
c. gwarancjach ubezpieczeniowych;
d. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
3. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego- Muzeum Pomorza Środkowego w Słupsku w banku: Bank Spółdzielczy
w Ustce numer rachunku 15 9315 0004 0050 2445 2000 0010 z adnotacją „Wadium – Rewaloryzacja zabytkowych budynków w zagrodzie nr 13 w Swołowie. Nowe funkcje kulturalno- społeczne w pomorskiej „Krainie w Kratę”.
4. Do oferty zaleca się dołączyć dokument potwierdzający dokonanie przelewu.
5. Wadium wnoszone w formie: gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, należy złożyć w formie oryginału w postaci elektronicznej. W przypadku wniesienia przez Wykonawcę wadium w innej formie niż pieniądz beneficjentem gwarancji/poręczenia jest Muzeum Pomorza Środkowego w Słupsku.
6. Polisa, poręczenie lub gwarancja stanowiąca formę wadium winna zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty wadium zgodnie z warunkami Specyfikacji Warunków Zamówienia, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń ze strony gwaranta/poręczyciela.
7. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wadium wniesione w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, którego wzór stanowi załącznik nr 4 do SWZ:
a) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, spośród których tylko jeden spełnia warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, są zobowiązani dołączyć do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
b) odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takiej sytuacji wykonawcy są zobowiązani dołączyć do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
Wymagana forma:
Wykonawcy składają oświadczenia w formie elektronicznej podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym, lub podpisem osobistym osoby upoważnionej do reprezentowania wykonawców zgodnie z formą reprezentacji określoną w dokumencie rejestrowym właściwym dla formy organizacyjnej lub innym dokumencie. W przypadku gdy oświadczenie zostało sporządzone jako dokument w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej, dokonuje odpowiednio wykonawca lub wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia lub notariusz.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zmiany do umowy zawarto w paragrafie 12 wzoru do umowy- załącznik 1.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2025-05-14 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Oferty należy składać poprzez platformę zakupową adres https://platformazakupowa.pl/transakcja/1086245

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-05-14 09:15

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Zamawiający przewiduje również możliwość złożenia oferty po odbyciu przez Wykonawców wizji lokalnej, która przeprowadzona zostanie w:
Oddział – Muzeum Kultury Ludowej Pomorza w Swołowie, Swołowo 8, 76-206 Słupsk
w dniu 28 kwietnia 2025 r., o godzinie 09:00,
osoba do kontaktu w sprawie wizji: Dawid Gonciarz, tel. 691453943
e-mail: dawid.gonciarz@muzeum.slupsk.pl.
Udział Wykonawców w wizji lokalnej nie jest obowiązkowy. Zamawiające zaleca wcześniejsze potwierdzenie udziału w wizji wraz z przekazaniem danych do kontaktu.
Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawców, o których mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 507).

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.