eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi LublinRewitalizacja zabytkowej rezydencji dworkowej Harasiewiczówki z początku XIX wieku w Muzeum Wsi Lubelskiej w Lublinie



Ogłoszenie z dnia 2025-04-16


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Rewitalizacja zabytkowej rezydencji dworkowej Harasiewiczówki z początku XIX wieku w Muzeum Wsi Lubelskiej w Lublinie

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Muzeum Wsi Lubelskiej w Lublinie

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000277173

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Al. Warszawska 96

1.5.2.) Miejscowość: Lublin

1.5.3.) Kod pocztowy: 20-824

1.5.4.) Województwo: lubelskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL814 - Lubelski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: skansen@skansen.lublin.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.skansen.lublin.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Rewitalizacja zabytkowej rezydencji dworkowej Harasiewiczówki z początku XIX wieku w Muzeum Wsi Lubelskiej w Lublinie

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-230c6de3-73f5-462f-a960-bb47ad2d6733

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00194370

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-16

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00117110/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.1 Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych pn.: „Rewitalizacja zabytkowej rezydencji dworkowej Harasiewiczówki z początku XIX wieku w Muzeum Wsi Lubelskiej w Lublinie

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://skansen-lublin.ezamawiajacy.pl/pn/skansen-lublin/demand/205187/notice/public/details

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w szczególności składanie ofert oraz wszelkich oświadczeń, może się odbywać wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2020 r. poz. 344), tj. przy użyciu Platformy elektronicznej (Platforma zakupowa on-line Marketplanet), dostępna pod adresem https://skansen-lublin.ezamawiajacy.pl - dalej zwana „Platformą”. W przypadku trudności technicznych związanych z korzystaniem z Platformy, Zamawiający dopuszcza możliwość przekazywania
informacji drogą elektroniczną: administracja@skansen.lublin.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1) Zgłoszenie do postępowania wymaga zalogowania Wykonawcy do Systemu na subdomenie https://skansen-lublin.ezamawiajacy.pl lub https://oneplace.marketplanet.pl
2) Po założeniu konta Wykonawca ma możliwość złożenia Oferty w postępowaniu. Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w szczególności zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy.
3) W przypadku przekazywania w postępowaniu dokumentu elektronicznego w formacie poddającym dane kompresji, opatrzenie pliku zawierającego skompresowane dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, jest równoznaczne z opatrzeniem wszystkich dokumentów zawartych w tym pliku odpowiednio kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
4) Zamawiający informuje, iż w przypadku przesłania przez Wykonawcę dokumentów elektronicznych skompresowanych (w tym oferta przetargowa), dopuszczone są jedynie formaty danych wskazanych w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej ora minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247). Powyższe oznacza,
iż Zamawiający nie dopuszcza przesyłania dokumentów elektronicznych (w tym oferty) skompresowanych np. formatem .rar.
5) Oferta powinna być sporządzona/sporządzony w języku polskim, z zachowaniem postaci elektronicznej (przykładowe formaty danych dla sporządzenia oferty: .doc, .docx, .rtf, .xps, .odt.. Przy czym zaleca się sporządzenie oferty w formacie danych: .pdf) i opatrzona kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym (Wśród formatów powszechnych, a NIE występujących w rozporządzeniu występują: .rar .gif .bmp .numbers .pages. Dokumenty złożone w takich plikach zostaną uznane za złożone nieskutecznie).

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: DA.232-2/25

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak

4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:

Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy

Zamawiający określił wymagania dotyczące wydajności lub funkcjonalności, zgodnie z art. 101 ust. 1 ustawy

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest: Rewitalizacja zabytkowej rezydencji dworkowej Harasiewiczówki z początku XIX wieku w Muzeum Wsi Lubelskiej w Lublinie – w formule „zaprojektuj i wybuduj”.
2. Obiekt objęty przedmiotem zamówienia znajduje się na terenie Muzeum Wsi Lubelskiej w Lublinie, al. Warszawska 96, położonego poza sektorami Muzeum, wzdłuż ul. Wodnej w Lublinie.
3. Muzeum jest wpisane do rejestru zabytków nieruchomych Województwa Lubelskiego pod nr A/813 jako „obszar zespołu krajobrazowo-architektonicznego skansenu Muzeum Wsi Lubelskiej przy Alei Warszawskiej w Lublinie" na podstawie decyzji KL.IV.5349/1/81 z dnia 31 marca 1981 r. wydanej przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Lublinie.
4. Harasiewiczówka wpisana jest do Księgi Wpływów Muzealiów pod nr MWL/8437 - wpis z 1981 r.
5. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje, w szczególności:
5.1. Opracowanie Dokumentacji Technicznej (w tym uzyskanie pozwolenia na prowadzenie robót budowlanych), składającej się w szczególności z:
a) projekt budowlany (w tym: projekt zagospodarowania terenu, projekt architektoniczno – budowlany, projekt techniczny),
b) projekty wykonawcze,
c) przedmiary robót,
d) specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych,
e) kosztorys inwestorski,
f) inne opracowania i dokumenty niezbędne do należytego wykonania przedmiotowego zamówienia.
5.2. Wykonanie robót budowanych. Opis inwestycji: Dwór wpisany do rejestru inwentarza MWL pod nr 8437, o konstrukcji sumikowo-łątkowej, szerokofrontowy, symetryczny, dwutraktowy z sienią w osi budynku trafił do Muzeum w 1980 r. z ul. Narutowicza 33 w Lublinie. Ulegał stopniowej degradacji do chwili, gdy przed pandemią rozpoczęto prace zabezpieczające poprzez położenie nowego dachu. Okazałej rezydencji nie zmieszczono w programie budowy ekspozycji, posadowiona więc została od strony ul. Wodnej. Bezwzględnie wymaga podjęcia kolejnych pilnych działań, które ten jeden z najciekawszych tego typu obiektów, posiadający rozwiązania konstrukcyjne o cechach reliktu, nie tylko go zabezpieczą, ale pozwolą nadać mu ważne funkcje w Muzeum. Kontynuowanie prac w celu zahamowania procesu degradacji obiektu nie było możliwe ze względu na trudną sytuację finansową w Muzeum związaną z COVID-19. W ramach niezbędnych prac konieczne jest: usunięcie zniszczonych elementów budynku na zewnątrz i wewnątrz oraz zastąpienie ich nowymi – w tym ganku i schodów zewnętrznych, utwardzenie i odwodnienie, zagospodarowanie terenu wokół obiektu i ogrodzenie terenu od strony południowej na długości 140 mb, ocieplenie ścian i stropów, wykonanie tynków wewnętrznych i zewnętrznych, podłóg, instalacji grzewczej, sanitarnej, przeciwpożarowej, antywłamaniowej, systemu monitorowania, instalacji elektrycznej, dostosowanie przestrzeni wewnątrz i na zewnątrz na potrzeby osób z niepełnosprawnościami, adaptacja pomieszczeń na parterze na cele edukacyjne i wystawiennicze, wyposażenie w specjalistyczny sprzęt ekspozycyjny i wystawowy zapewniający bezpieczeństwo zbiorów, sanitariaty, zagospodarowanie poddasza wraz z budową schodów, wykonanie podziałów wewnętrznych na pomieszczenia studyjne, wyposażenie w urządzenia do konserwacji i dezynsekcji zbiorów oraz niezbędne zaplecze techniczne. Wyremontowany dwór mieszczący w sobie funkcję nowoczesnego magazynu studyjnego na unikalne obiekty i atrakcyjne nowoczesne zaplecze edukacyjne wspierać będzie nauczycieli w prowadzeniu „żywej edukacji”, pozwoli na prowadzenie prac konserwatorskich z wykorzystaniem specjalistycznych urządzeń spełniających współczesne standardy, zabezpieczających dobra kultury materialnej znajdujące się w zbiorach MWL. Zrewitalizowany zostanie obiekt o kubaturze 1180 m3, powierzchni zabudowy 245 m2 i powierzchni użytkowej 302 m2 oraz teren na powierzchni 990 m2 wraz z drogą łączącą z obecnym zapleczem konserwatorskim i magazynowym, oddzielając tym samym rewitalizowany obiekt od strony południowej od działki „Dworu Krychowskich”. Remont budynku znajdującego się przy nowo powstałym magazynie zbiorów muzealnych dokończy etap zagospodarowania przestrzeni należącej do MWL od strony ul. Wodnej.
6. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi Program Funkcjonalno-Użytkowy (dalej „PFU”),
7. Niniejsza inwestycja jest dofinansowana ze środków Rządowego Programu Odbudowy Zabytków: Nr Edycja2RPOZ/2023/7169/PolskiLad.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania

71420000-8 - Architektoniczne usługi zagospodarowania terenu

45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu

45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 16 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1) W zakresie doświadczenia - Wykonawca winien wykazać, że wykonał należycie nie wcześniej niż w okresie ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej, łącznie:
a) jedną robotę budowlaną, polegającą na budowie, przebudowie lub remoncie budynku drewnianego - zabytku nieruchomego, objętego ochroną konserwatorską zabytków wpisanych do rejestru zabytków lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury bądź znajdującego się na terenie objętym ochroną konserwatorską takim muzeum, o wartości nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł brutto, z zastrzeżeniem:
i. użyte powyżej określenia „budowa, przebudowa, remont”, należy interpretować w rozumieniu nadanym ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. 2024 poz. 725 ze zm.),
ii. użyte powyżej określenie „zabytek nieruchomy” - należy interpretować zgodnie z definicją zawartą w art. 3 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz.U. 2024 poz. 1292 ze zm.),
iii. w przypadku, gdy Wykonawca wykonywał w ramach jednej umowy większy zakres prac, dla potrzeb niniejszego zamówienia powinien on wyodrębnić i podać wartość robót budowlanych polegających tylko na budowie, przebudowie lub remoncie budynków, o których mowa w ppkt 1a),
iv. wartości podane w ofercie (oraz załącznikach do oferty) w walutach innych niż PLN będą przeliczane wg średniego kursu NBP na dzień podpisania protokołu odbioru robót budowlanych bądź innego równoważnego dokumentu,
v. Wykonawca zobowiązany jest wykazać 1 robotę budowlaną realizowaną w ramach jednej odrębnej umowy; Zamawiający nie dopuszcza łączenia kilku robót budowlanych i sumowania ich wartości w celu wykazania spełniania przedmiotowego warunku udziału w postępowaniu,
vi. Wykonawca musi przedstawić dowody czy roboty zostały wykonane w sposób należyty, oraz
b) jedną dokumentację projektową, polegającą na budowie, przebudowie lub remoncie budynku drewnianego - zabytku nieruchomego, objętego ochroną konserwatorską zabytków wpisanych do rejestru zabytków lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury bądź znajdującego się na terenie objętym ochroną konserwatorską takim muzeum, o wartości nie mniejszej niż 100 000,00 zł brutto, z zastrzeżeniem odpowiednio do usługi wymagań jak dla roboty budowalnej określonej w ppkt 1a) w tiret od i. do vi. SWZ oraz:
i. Zamawiający dopuszcza spełnianie ww. warunku, tj. wykonanie roboty budowlanej i dokumentacji projektowej, w ramach jednej umowy (np. zamówienie realizowane w trybie „zaprojektuj i wybuduj”), przy zachowaniu minimalnych wartości umowy dla każdego z rodzaju zamówień, o których mowa powyżej,
ii. użyte powyżej określenie „dokumentacja projektowa” – należy przez to rozumieć opracowanie, składające się co najmniej z projektu budowlanego, tj. dokumentów i projektów, podlegających prawnemu zatwierdzeniu, przedstawiające plany inwestycji budowlanej, w formie i zakresie określonym przepisami prawa, stanowiące część dokumentacji budowy, którego zawartość określa rozporządzenie Ministra Rozwoju z dnia 11 września 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz.U. 2022 poz. 1679 ze zm.);
2) W zakresie kadry - o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy dysponują lub będą dysponować w okresie wykonywania zamówienia i skierują do jego realizacji zamówienia:
a) co najmniej jedną osobę (która będzie pełnić funkcję Kierownika prac konserwatorskich) posiadającą uprawnienia konserwatorskie w zakresie konserwacji zabytków, zgodnie z art. 37a ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz.U. 2022 poz. 840 ze zm.),
b) co najmniej jedną osobę (która będzie pełnić funkcję Głównego Projektanta) posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności architektonicznej,
c) co najmniej jedną osobę (która będzie pełnić funkcję Kierownika Budowy) posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, oraz kwalifikacje do kierowania pracami przy zabytkach nieruchomych, zgodnie z art. 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz.U. 2022 poz. 840 ze zm.),
d) co najmniej jedną osobę posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej,
e) co najmniej po jednej osobie posiadających odpowiednio uprawnienia budowlane do projektowania i kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych,
f) co najmniej po jednej osobie posiadających odpowiednio uprawnienia budowlane do projektowania i kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 10 lat przed terminem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane (sporządzonego zgodnie z Załącznikiem Nr 7 do SWZ), oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest wstanie uzyskać tych dokumentów –inne odpowiednie dokumenty – w odniesieniu do warunku określonego w pkt. 6.1.4. ppkt. 1) SWZ,
b) UWAGA! Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia jakichkolwiek podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postępowania dotyczącego Kadry/personelu. Wybrany do realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie dostarczyć wykaz kluczowego personelu, o którym mowa w Rozdziale 6, pkt 6.1.4 ppkt 2) oraz dokumenty potwierdzające uprawnienia i kwalifikacje personelu Wykonawcy (dyplomy/uprawnienia budowlane wraz z aktualnym zaświadczeniem o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego), po wyborze najkorzystniejszej oferty - najpóźniej w dniu podpisania Umowy. Zamawiający na etapie prowadzanego postępowania nie będzie badał żadnych dokumentów w tym zakresie.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1. Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany, przed upływem terminu składania ofert, wnieść wadium w kwocie: 20 000,00 zł.
2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach wskazanych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp.
3. Wadium musi obejmować pełen okres związania ofertą.
4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego nr: PEKAO S.A. O. Lublin 02 1240 5497 1111 0000 5006 4023 z dopiskiem: „Wadium dot. postępowania znak: „DA.232-2/25”.
5. Wadium musi wpłynąć na wskazany rachunek bankowy Zamawiającego najpóźniej przed upływem terminu składania ofert (decyduje data wpływu na rachunek bankowy Zamawiającego).
6. Wadium wnoszone w poręczeniach lub gwarancjach należy załączyć do oferty w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę dokumentu i powinno zawierać następujące elementy:
a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego),
b) gwaranta/poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib,
c) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem,
d) kwotę gwarancji/poręczenia,
e) termin ważności gwarancji/poręczenia,
f) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia bezwarunkowo, na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, w sytuacjach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
7. W przypadku, gdy Wykonawca nie wniósł wadium lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium, w przypadku o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, Zamawiający odrzuci ofertę na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.
8. Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1–5 ustawy Pzp.
9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami na podstawie art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
a) oświadczenia o których mowa w pkt. 8.1 SWZ składa z ofertą każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia Jeżeli została wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców,
b) w przypadku, o którym mowa w Rozdziale 10.1 SWZ Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. Oświadczenie należy złożyć wg wymogów Załącznika nr 6 do SWZ.
c) zobowiązani są oni na wezwanie Zamawiającego, złożyć podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w pkt. 8.3 SWZ, przy czym podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w pkt. 8.4.1 SWZ składa odpowiednio Wykonawca/Wykonawcy, który/którzy wykazuje/-ą spełnienie warunku.
3. Wykonawca nie może polegać na doświadczeniu grupy wykonawców, której był członkiem (np. konsorcjum) przy innym zamówieniu publicznym, jeżeli faktycznie i konkretnie nie uczestniczył w jego realizacji. W sytuacji, w której Wykonawca ten działał w grupie podmiotów i to inny podmiot takie doświadczenie zdobył, realizując daną część zamówienia, Wykonawca powołując się na to doświadczenie winien wykazać je jako potencjał podmiotu trzeciego/innego podmiotu a nie jako swoje doświadczenie.
4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
5. Jeżeli została wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Strony zgodnie ustalają, że zakazuje się zmian istotnych postanowień zawartej umowy oraz wprowadzania do Umowy nowych postanowień, jeżeli przy ich uwzględnieniu należałoby zmienić treść oferty, z zastrzeżeniem postanowień niniejszego paragrafu.
2. Zamawiający dopuszcza zmiany umowy w zakresie ceny / wynagrodzenia Wykonawcy w przypadkach opisanych w § 3(1) ust. 1 - 3 (roboty zamienne/wyroby zastępcze/roboty zaniechane) oraz w § 51 (m.in. zmiana VAT i minimalnego wynagrodzenia - art. 436 pkt 4 b ustawy PZP) i § 5(2) (waloryzacja - art. 439 ustawy PZP) Umowy;
3. Zamawiający dopuszcza zmiany umowy w zakresie terminu realizacji zamówienia na zasadach określonych w § 4 ust. 7 Umowy.
4. Zamawiający dopuszcza zmiany umowy w zakresie przedmiotu umowy w przypadku wystąpienia robót zaniechanych, o których mowa w § 3(1) ust. 3 Umowy, z zastrzeżeniem gwarantowanego wolumenu zamówienia na poziomie co najmniej 70 % całkowitej wartości wynagrodzenia umownego brutto, o którym mowa w § 5 ust. 1 Umowy.
5. Jeżeli w trakcie realizacji umowy Zamawiający lub Wykonawca dojdzie do wniosku, że w celu właściwej realizacji zamówienia istnieje potrzeba dokonania przewidzianej przez Zamawiającego w SWZ zmiany postanowień zawartej umowy, to każda ze Stron może się zwrócić do drugiej na piśmie z wnioskiem o dokonanie takiej zmiany.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2025-05-08 11:00

8.2.) Miejsce składania ofert: 14.1. Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem Platformy przetargowej dostępnej pod adresem: https://skansen-lublin.ezamawiajacy.pl

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-05-08 11:15

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.