eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Tomaszów MazowieckiBudowa tężni solankowej wraz z infrastrukturą techniczną i zagospodarowaniem terenu przy ul. Granicznej w Tomaszowie Mazowieckim.



Ogłoszenie z dnia 2023-04-27


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Budowa tężni solankowej wraz z infrastrukturą techniczną i zagospodarowaniem terenu przy ul. Granicznej w Tomaszowie Mazowieckim.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA MIASTO TOMASZÓW MAZOWIECKI

1.3.) Oddział zamawiającego: URZĄD MIASTA TOMASZÓW MAZOWIECKI

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 590648310

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: POW 10/16

1.5.2.) Miejscowość: Tomaszów Mazowiecki

1.5.3.) Kod pocztowy: 97-200

1.5.4.) Województwo: łódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski

1.5.7.) Numer telefonu: 447242311

1.5.8.) Numer faksu: 447242311

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zam.pub@tomaszow-maz.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.tomaszow.miasta.pl/public/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-b6e61392-d2ad-11ed-9355-06954b8c6cb9

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Budowa tężni solankowej wraz z infrastrukturą techniczną i zagospodarowaniem terenu przy ul. Granicznej w Tomaszowie Mazowieckim.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b6e61392-d2ad-11ed-9355-06954b8c6cb9

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00194570

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-04-27

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00039220/05/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.19 Budowa tężni solankowej wraz z infrastrukturą techniczną i zagospodarowaniem terenu przy ul. Granicznej w Tomaszowie Mazowieckim

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00163069

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: WRIK.271.1.8.2022.ZP - II postępowanie

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 1024601,33 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiot zamówienia obejmuje budowę tężni solankowej wraz z infrastrukturą techniczną i zagospodarowaniem terenu
przy ul. Granicznej w Tomaszowie Mazowieckim.
2. Wyszczególnienie robót:
1) obsługa geodezyjna,
2) wykonanie robót rozbiórkowych, demontażowych, likwidacja instalacji oświetleniowej wraz ze słupami oświetleniowymi,
3) wykonanie robót ziemnych,
4) wykonanie drobnych przesadzeń drzewostanu o średnicy pnia do 20 cm,
5) budowa tężni solankowej wraz z pergolą o powierzchni 120,62 m2 i wysokości 3,63 m,
6) budowa wewnętrznej technologii tężni wraz ze zbiornikami podziemnymi
i wyposażeniem technicznym,
7) wykonanie nawierzchni utwardzonych z kostki brukowej nieregularnej w kolorze szarym i czerwonym gr. 8 cm,
8) wykonanie nawierzchni utwardzonej z płyt granitowych o wymiarach 30x60cm gr. 8 cm oraz z otoczaków w kolorze
białym i szarym o frakcji 10/20 mm,
9) budowa oświetlenia parkowego typu LED - 9 szt. oraz budowa oświetlenia punktowego z modulatorem do sterowaniabarwami (do 16 kolorów),
10) montaż szaf sterowania oświetleniem i tężni, montaż automatyki instalacji tężni,
11) budowa przyłącza elektrycznego,
12) budowa przyłącza wodociągowego,
13) budowa instalacji wodociągowej do podlewania,
14) zagospodarowanie terenu o montaż koszy na śmieci oraz ławek betonowych z elementami z litego drewna,
15) uporządkowanie terenu, pielęgnacja krzewów, wykonanie trawnika siewem,
16) budowa instalacji kanalizacji w obiegu zamkniętym,
17) zakup solanki do tężni, wykonanie rozruchu instalacji
18) serwis tężni w okresie gwarancji,
19) wykonanie inwentaryzacji powykonawczej – 2 egz. w wersji papierowej,
20) przygotowanie wniosku do PINB oraz uzyskanie w imieniu Inwestora decyzji pozwolenia na użytkowanie (kategoria
obiektu VIII).4. Zakres zamówienia obejmuje również inne prace oraz koszty niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia m. in.:
1) wykonanie badań i sprawdzeń instalacji elektrycznej oraz wodno- kanalizacyjnej,
2) wygrodzenie terenu robót na czas budowy,
3) uzyskanie wszystkich niezbędnych dokumentów potwierdzających prawidłowość wykonanych robót/ instalacji;
4) utrzymanie w należytym porządku dróg dojazdowych na teren budowy, ze szczególnym uwzględnieniem utrzymania
czystości na odcinkach związanych z transportem budowy (m.in. nie dopuszczanie do wynoszenia błota na kołach
samochodów wyjeżdżających z budowy);
5) utrzymanie terenu budowy w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych oraz usuwanie na bieżąco zbędnych
materiałów, odpadów i śmieci;
6) naprawy uszkodzonych na skutek prowadzonych robót urządzeń podziemnych oraz dróg i ulic dojazdowych;
7) zapewnienie dozoru w osobach na stanowisku kierownika budowy i kierowników robót a także zapewnienia właściwych
warunków bezpieczeństwa i higieny pracy;
8) geodezyjne wytyczenie obiektów budowlanych zgodnie z projektem architektoniczno- budowlanym;
9) opracowanie operatu kolaudacyjnego w 2 egzemplarzach zawierającego m.in.: sprawozdanie techniczne, instrukcje,
wyniki badań kontrolnych oraz badań i oznaczeń laboratoryjnych, atesty jakościowe i aprobaty techniczne, oświadczenia,
certyfikaty instalacji, gwarancje pisemne, książki serwisowe i inne dokumenty wynikające z art. 57 ustawy z dnia 7 lipca
1994 r. Prawo budowlane;
10) w trakcie realizacji budowy wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzania bieżących badań i sprawdzeń
wybudowanej instalacji przy udziale osób mających uprawnienia budowlane, techniczne;
11) wykonawca przeprowadzi szkolenie z użytkownikiem wskazanym przez Zamawiającego w zakresie właściwej obsługi,
eksploatacji i konserwacji przedmiotu zamówienia;
12) serwisowanie instalacji tężni w okresie gwarancji w zakresie :
a) sporządzenie harmonogram prac serwisowych,
b) założenie książki serwisowej,
c) monitorowanie stężenia solanki,
d) uzupełnienie solanki w miarę potrzeb (min. 2 razy w roku) oraz wywóz nieczystości - po stronie zamawiającego,
e) wyłączenie instalacji na okres zimowy,
f) wiosenny rozruch,
g) przeglądy, konserwacje dostarczonych urządzeń wraz z wymianą elementów eksploatacyjnych przez cały okres
gwarancji,
13) sporządzenie kosztorysu ofertowego na podstawie przedmiarów robót udostępnionych przez zamawiającego,
14) przygotowanie w porozumieniu z zamawiającym harmonogramu rzeczowo - finansowego zgodnie ze wzorem i kwotami
zawartymi w kosztorysie ofertowym nie przekraczając procentowego udziału w danym etapie jak poniżej:
a) I etap – do 40% wartości kwoty umownej,
b) I etap – do 60% wartości kwoty umownej.
5. Przedmiot umowy będzie realizowany zgodnie z:
− decyzją pozwolenia na budowę nr 402/2020 znak: WAB.6740.380.2020 z dnia 23.056.2020 r.,
− zaświadczeniem nr WAB.6743.546.2020 z dnia 18.06.2020 r.,
− dokumentacją techniczną (projekt wielobranżowy budowlany, projekt wykonawczy, przedmiar robót oraz specyfikacja
techniczna wykonania i odbioru robót) oraz wytycznymi zamawiającego.
6. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określają: projekty, przedmiary robót, specyfikacja techniczne wykonania i
odbioru robót oraz SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45212140-9 - Obiekty rekreacyjne

45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni

45112710-5 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych

45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków

31527200-8 - Oświetlenie zewnętrzne

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Po sesji otwarcia ofert, zamawiający powziął wiedzę, że w niniejszym postępowaniu najtańsza oferta jest o ponad trzysta tysięcy złotych wyższa niż kwota jaką zamawiający zamierzał przeznaczyć na realizację zadania i na dzień niniejszej informacji nie ma możliwości zwiększenia tej kwoty.
Zamawiający zawiadamia o dokonaniu czynności unieważnienia postępowania, jeszcze przed przyznaniem punktacji, stosownie do art. 255 pkt 3 pzp, który stanowi, że: „zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty”. Celem takiego uregulowania jest ochrona zamawiającego przed roszczeniem o zawarcie umowy w przypadku braku środków finansowych.
Zgodnie z art. 222 ust. 4 pzp zamawiający, najpóźniej przed otwarciem ofert, udostępnia na stronie internetowej prowadzonego postępowania informację o kwocie, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Zgodnie z przytoczonym przepisem przez złożenie oświadczenia w sprawie deklarowanej kwoty zamawiający zobowiązuje się przyjąć ofertę najkorzystniejszą, jeśli zaoferowana cena lub koszt nie przekroczy tej kwoty.
Ustawodawca jednakże dopuścił możliwość zwiększenia budżetu przeznaczonego na realizację zamówienia. Należy jednak zwrócić uwagę, że co do zasady jest to suwerenna decyzja zamawiającego i wyłącznie od niego zależy, czy dokona zwiększenia środków finansowych na dany cel. Istotnie bowiem w art. 255 pkt 3 pzp jest mowa jest, iż zamawiający "może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty", co należy interpretować jako uprawnienie zamawiającego. Zgodnie z ugruntowanym już poglądem doktryny zamawiający nie ma obowiązku poszukiwania dodatkowych środków finansowych na sfinansowanie zamówienia ponad kwotę, którą zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Tak też orzekła Krajowa Izba Odwoławcza w wyroku z 2.06.2021 r., (sygn. akt KIO 1250/21): "(…) decyzja zamawiającego o zwiększeniu kwoty środków przeznaczonych uprzednio na realizację zamówienia i ogłoszonej przed otwarciem ofert jest jego decyzją suwerenną i ewentualne zmiany, co do możliwości zwiększenia kwot przeznaczonych na sfinansowanie zamówienia są uprawnieniem Zamawiającego (nie jego obowiązkiem) i w zależności od statusu prawnego jednostki zamawiającej podlegają decyzji własnej Zamawiającego lub są uzależnione od innych podmiotów, w szczególności od dysponentów budżetowych określonego stopnia. Zatem zamawiający nie ma obowiązku poszukiwania dodatkowych środków finansowych na sfinansowanie zamówienia ponad kwotę, którą zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.".
W tym miejscu zamawiający zaznacza, że zamawiający nie jest także obowiązany do dokonywania przesunięć środków finansowych w budżecie wyłącznie w celu doprowadzenia do wyboru najkorzystniejszej oferty. Zgodnie z wyrokiem KIO (sygn. akt KIO 728/13): "Nawet gdyby zamawiający mógł przeznaczyć dodatkowe środki na sfinansowanie zamówienia, to decyzja o zwiększeniu kwoty przeznaczonej na sfinansowanie zamówienia jest suwerenną decyzją zamawiającego i brak jest podstaw do nakazania zamawiającemu podjęcia takiej decyzji. Brak jest także podstaw do zobowiązania zamawiającego, aby w celu zwiększenia środków przeznaczonych na sfinansowanie zamówienia dokonał przesunięć z innych pozycji swojego budżetu.".
Zamawiający zaznacza, że przesłanka unieważnienia postępowania, określona w art. 255 pkt 3 może stwarzać wątpliwości związane z badaniem i oceną ofert oraz weryfikacją wykonawcy pod kątem braku podstaw do wykluczenia i spełniania warunków udziału w postępowaniu. Ciąg dalszy uzasadnienia z uwagi na ograniczoną liczbę znaków w tej sekcji w Informacjach dodatkowych.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1473540,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1795000,00 PLN

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

W omawianych okolicznościach pojawia się bowiem często pytanie, czy zamawiający powinien w ogóle badać i oceniać ofertę, oraz czy powinien wzywać wykonawcę do złożenia/uzupełnienia podmiotowych środków dowodowych, gdyż omawiany przepis dotyczy sytuacji umożliwiającej unieważnienie postępowania w przypadku, gdy cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
W niniejszym stanie faktycznym, gdy złożono trzy oferty, których cena przekracza możliwości finansowe zamawiającego i zamawiający już wie, że nie będzie mógł zwiększyć środków na dane zamówienie, to zamawiający nie powinien badać i oceniać oferty, ani też wzywać wykonawcy do przedłożenia bądź uzupełnienia przedmiotowych środków dowodowych, gdyż działanie takie jest niecelowe. Wskazać również trzeba, że przepis art. 128 ust. 1 pzp dotyczący uzupełnienia m. in. niezłożonych, niekompletnych oświadczeń lub dokumentów wskazuje wprost, że przedmiotowego wezwania nie stosuje się gdy zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania.
Również Urząd Zamówień Publicznych w opublikowanym komentarzu do art. 255 pkt 3 pzp "Prawo zamówień publicznych. Komentarz", H. Nowak, M. Winiarz (red.), Warszawa 2021, str. 765, www uzp.gov.pl, wskazał, że "Postępowanie unieważnia się, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. W tym wypadku czynność unieważnienia następuje dopiero po dokonaniu wyboru najkorzystniejszej oferty. W takim wypadku musi najpierw dojść do wyboru najkorzystniejszej oferty. Natomiast w przypadku gdy oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, postępowanie unieważnia się bez przeprowadzania wyboru najkorzystniejszej oferty. W takiej sytuacji ceny lub koszty określone we wszystkich złożonych ofertach nie mieszczą się w limicie ustalonym przez zamawiającego. Hołdując racjonalności, przesłanka ta zakłada unieważnienie postępowania bez konieczności badania i oceny ofert w celu wyboru oferty najkorzystniejszej, w sytuacji gdy od początku wiadomo, że cena żadnej oferty nie zmieści się w ustalonym limicie, a zamawiający tego limitu nie zmieni. Sformułowanie przepisu ("zamawiający unieważnia") prowadzi do wniosku, że ustawowy przymus unieważnienia postępowania zachodzi od razu, gdy tylko okaże się, że zachodzi jedna z dwóch alternatywnych przesłanek, a zamawiający nie może lub nie chce zwiększyć kwoty pokrycia finansowego.".

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.