Og³oszenie z dnia 2023-04-27
Powi±zane og³oszenia:
- 2023/BZP 00221900/01 - Modyfikacja z dnia 2023-05-18
- 2023/BZP 00260330/01 - Modyfikacja z dnia 2023-06-15
- 2023/BZP 00361388/01 - Wynik z dnia 2023-08-22
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa dróg gminnych w Siemys³owie
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina Domaszowice
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 531413136
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: G³ówna
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Domaszowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 46-146
1.5.4.) Województwo: opolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL523 - Nyski
1.5.7.) Numer telefonu: 77 410 82 50, 77 410 82 85
1.5.8.) Numer faksu: 77 410 82 00 wew. 120
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@domaszowice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.bip.domaszowice.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa dróg gminnych w Siemys³owie
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-943665d7-e4c0-11ed-b70f-ae2d9e28ec7b
2.5.) Numer og³oszenia: 2023/BZP 00195648
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2023-04-27
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2023/BZP 00036041/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.3 Budowa dróg gminnych w Siemys³owie
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-943665d7-e4c0-11ed-b70f-ae2d9e28ec7b3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: 8.1 W niniejszym postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami odbywa siê w jêzyku polskim, przy u¿yciu Platformy e-Zamówienia (https://ezamowienia.gov.pl) oraz poczty elektronicznej Zamawiaj±cego zamowienia@domaszowice.pl.
8.4 Komunikacja w postêpowaniu, z wy³±czeniem sk³adania ofert/wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, odbywa siê drog± elektroniczn± za po¶rednictwem formularzy do komunikacji dostêpnych w zak³adce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za po¶rednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa siê w szczególno¶ci przekazywanie wezwañ i zawiadomieñ, zadawanie pytañ i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umo¿liwiaj± równie¿ do³±czenie za³±cznika do przesy³anej
wiadomo¶ci (przycisk „dodaj za³±cznik”).
8.11 Komunikacja pomiêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami mo¿e odbywaæ siê równie¿ za po¶rednictwem poczty elektronicznej: zamowienia@domaszowice.pl (nie dotyczy ofert).
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 8.2 Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezp³atne.
8.3 Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadaæ konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegó³owe informacje na temat zak³adania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia okre¶la Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostêpny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zak³adce „Centrum Pomocy”.
8.5 Mo¿liwo¶æ korzystania w postêpowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pe³nym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania siê na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” s³u¿±cych do zadawania pytañ dotycz±cych tre¶ci dokumentów zamówienia wystarczaj±ce jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
8.6 Maksymalny rozmiar plików przesy³anych za po¶rednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielko¶æ ta dotyczy plików przesy³anych jako za³±czniki do jednego formularza). Minimalne wymagania techniczne dotycz±ce sprzêtu u¿ywanego w celu korzystania z us³ug Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotycz±ce specyfikacji po³±czenia okre¶la Regulamin Platformy e-Zamówienia.
8.7 Wszystkie wysy³ane i odebrane w postêpowaniu przez Wykonawcê wiadomo¶ci widoczne s± po zalogowaniu w podgl±dzie postêpowania w zak³adce „Komunikacja”
8.8 W przypadku problemów technicznych i awarii zwi±zanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia u¿ytkownicy mog± skorzystaæ ze wsparcia technicznego dostêpnego pod numerem telefonu (32) 77 88 999 lub drog± elektroniczn± poprzez formularz udostêpniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zak³adce „Zg³o¶ problem”.
8.9 Dokumenty elektroniczne, o¶wiadczenia lub elektroniczne kopie dokumentów lub o¶wiadczeñ sk³adane s± przez Wykonawcê za po¶rednictwem Formularza do komunikacji jako za³±czniki. Zamawiaj±cy dopuszcza równie¿ mo¿liwo¶æ sk³adania dokumentów elektronicznych, o¶wiadczeñ lub elektronicznych kopii dokumentów lub o¶wiadczeñ za pomoc± poczty elektronicznej, na adres e-mail: zamowienia@domaszowice.pl. Sposób sporz±dzenia dokumentów elektronicznych, o¶wiadczeñ lub elektronicznych kopii dokumentów lub o¶wiadczeñ musi byæ zgody z wymaganiami okre¶lonymi w rozporz±dzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie.
8.10 Zamawiaj±cy nie przewiduje sposobu komunikowania siê z Wykonawcami w inny sposób ni¿ przy u¿yciu ¶rodków komunikacji
elektronicznej, wskazanych w SWZ.
8.12 W przypadku zmian w Regulaminie Platformy e-Zamówienia Wykonawca musi uwzglêdniæ te zmiany
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych Dz. Urz. UE EL 119 z 04.05.2016 str. 1), dalej RODO, informuje, ¿e:
a) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Domaszowice z siedzib± przy ul. G³ównej 26, 46-146 Domaszowice, ug@domaszowice.pl, tel.77 410 82 50;
b) kontakt z inspektorem ochrony danych osobowych w Urzêdzie Gminy Domaszowice jest mo¿liwy za pomoc± e-mail: iod@domaszowice.pl, tel. 887-818-800;
c) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego /dane identyfikuj±ce postêpowanie: „Budowa dróg gminnych w Siemys³owie” prowadzonym w trybie podstawowym bez przeprowadzenia negocjacji na podstawie art. 275 pkt 1 ustawy Pzp,
d) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o ustawê z dnia 11 wrze¶nia 2019 roku – Prawo zamówieñ publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1710 z pó¼. zm.);
e) Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia,a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy; Pani/Pana dane osobowe bêd± przetwarzane na podstawie przepisów prawa, przez okres niezbêdny do realizacji celów przetwarzania, lecz nie krócej ni¿ okres wskazany w przepisach o archiwizacji;
f) obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp;
g) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO;
h) posiada Pani/Pan:
na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pan dotycz±cych;
na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników);
na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego);
prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO;
i) nie przys³uguje Pani/Panu:
w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
prawo do przenoszenia danych osobowych, o których mowa w art. 20 RODO;
na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): j) Informacja o ograniczeniach danych osobowych:
w przypadku, gdy wykonanie obowi±zków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 rozporz±dzenia 2016/679, wymaga³oby niewspó³miernie du¿ego wysi³ku, Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od osoby, której dane dotycz±, wskazania dodatkowych informacji maj±cych na celu sprecyzowanie ¿±dania, w szczególno¶ci podania nazwy lub daty postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu,
wyst±pienie z ¿±daniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporz±dzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu,
w przypadku, gdy wykonanie obowi±zków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 rozporz±dzenia 2016/679, wymaga³oby niewspó³miernie du¿ego wysi³ku, Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od osoby, której dane dotycz±, wskazania dodatkowych informacji maj±cych w szczególno¶ci na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakoñczonego postêpowania o udzielenie zamówienia (dotyczy przechowania protoko³u wraz z za³±cznikami).
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RI.271.5.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Okre¶lenie aspektów spo³ecznych, ¶rodowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiaj±cy uwzglêdni³ wymagania w zakresie dostêpno¶ci dla osób niepe³nosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich u¿ytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest budowa dróg gminnych w Siemys³owie, tj. przy ¶wietlicy wiejskiej oraz na Wygodê.
Postêpowanie realizowane jest w ramach operacji dofinansowanej z Rz±dowego Funduszu Polski £ad: Program Inwestycji Strategicznych.
Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia stanowi za³±cznik nr 3 do SWZ
2. Kody i nazwy wed³ug Wspólnego S³ownika Zamówieñ (CPV):
G³ówny kod CPV:
45000000-7 Roboty budowlane
Dodatkowe kody CPV:
45111000-8 Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45112000-5 Roboty w zakresie usuwania gleby
45233000-9 Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
3. Wykonawca zobowi±zany jest zrealizowaæ zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w SWZ wraz z za³±cznikami i ofercie.
4. Zamawiaj±cy nie dokonuje podzia³u zamówienia na czê¶ci.
Warto¶æ zamówienia jest ni¿sza od tzw. progów unijnych które zobowi±zuj± do implementacji dyrektyw UE. Dyrektywa 2014/24/UE w tre¶ci motywu 78 wskazuje, ¿e aby zwiêkszyæ konkurencjê, instytucje zamawiaj±ce nale¿y w szczególno¶ci zachêcaæ do dzielenia du¿ych zamówieñ na czê¶ci.
Przedmiotowe zamówienie nie jest du¿ym zamówieniem w rozumieniu motywu 78 powo³anej dyrektywy UE (dyrektywy stosuje siê od tzw. progów UE, a dyrektywa pos³uguje siê pojêciem du¿ego zamówienia na gruncie zamówieñ podlegaj±cych dyrektywie, a wiêc zamówienia o warto¶ci znacznie przewy¿szaj±cej tzw. progi UE).
Zamówienie nie zosta³o podzielone na czê¶ci z nastêpuj±cych wzglêdów:
Zamawiaj±cy maj±c na wzglêdzie bezpieczeñstwo finansowe Gminy, aby zapobiec potencjalnym trudno¶ciom, które mog± siê pojawiæ w przypadku podzia³u zamówienia na czê¶ci powoduj±c ostatecznie brak mo¿liwo¶ci skorzystania z dofinansowania promesy, postanowi³ nie dokonywaæ podzia³u zamówienia na czê¶ci.
Wykonawcy powielaliby koszty po¶rednie prac, co wp³ywa³oby na koszty inwestycji. W ka¿dej z ofert czê¶ciowych wykonawca musia³by za³o¿yæ odrêbn± wycenê u¿ycia tego samego rodzaju sprzêtu w sytuacji, w której sk³adaj±c jedn± ofertê, u¿ycie sprzêtu wyceni³by jednokrotnie. W dokumentacji wskazane s± rozwi±zania wymagaj±ce u¿ycia wielorodzajowego sprzêtu budowlanego.
Ka¿dy z Wykonawców w cenê wliczy³by odrêbne koszty polisy OC, co zwiêkszy³oby poziom wydatków Zamawiaj±cego.
W przypadku podzia³u na czê¶ci Wykonawcy powielaliby koszty m.in. dostawy materia³ów niezbêdnych do realizacji inwestycji, koszty kadry zarz±dzaj±cej procesem budowlanym, koszty przygotowania dokumentacji czy obs³ugi geodezyjnej, co wp³ywa³oby niekorzystnie dla Zamawiaj±cego na koszty inwestycji. W ka¿dej z ofert czê¶ciowych Wykonawca musia³by za³o¿yæ odrêbn± wycenê u¿ycia dostawy tego samego rodzaju materia³u, w sytuacji, w której, sk³adaj±c jedn± ofertê, dostawê materia³u wyceni³by jednokrotnie. Wy¿sze ceny ofert dla drobnych elementów i wy¿sza cena za materia³y jak równie¿ wy¿szy koszt przewozu materia³ów i sprzêtu.
Podzia³ zamówienia powodowa³by ryzyko, w którym uniewa¿nienie jednej czê¶ci postêpowania zagrozi³oby realizacji ca³ego zamówienia, nawet w zakresie zawartych ju¿ umów, których ¼ród³em finansowania jest promesa.
W zwi±zku z finansowaniem przedmiotowego zamówienia ze ¶rodków pochodz±cych z Rz±dowego Funduszu Polski £ad: Program Inwestycji Strategicznych, Zamawiaj±cy jest zobligowany do sfinalizowania wszystkich zadañ objêtych promes± dofinansowania w ci±gu 9 miesiêcy od dnia jej uzyskania. Podzia³ zamówienia na czê¶ci, przy za³o¿eniu uniewa¿nienia choæby jednej z nich i konieczno¶ci wszczêcia na ni± kolejnego postêpowania, które z tych przyczyn, (np. zdarzenia losowe, odwo³anie do KIO, itp.) uniemo¿liwi³oby zawarcie umowy z Wykonawc± przed up³ywem wymaganego okresu 9 miesiêcy, oznacza³oby utratê dofinansowania dla ca³ego projektu. Ponadto wyst±pi³aby konieczno¶æ realizacji umów ju¿ zawartych w ramach wcze¶niejszych czê¶ci pomimo braku ¶rodków oraz braku mo¿liwo¶ci zrealizowania czê¶ci, dla której nie uda³o siê podpisaæ umowy w wyznaczonym terminie.
Zamawiaj±cy wychodz±c naprzeciw ma³ym i ¶rednim przedsiêbiorstwom postawi³ minimalne warunki udzia³u w postêpowaniu.
Reasumuj±c, Zamawiaj±cy nie dokona³ podzia³u zamówienia na czê¶ci ze wzglêdu na to, ¿e podzia³ taki zagrozi³by finansowaniu przedsiêwziêcia, oraz nadmiernymi kosztami wykonania zamówienia. Zamawiaj±cy nie okre¶li³ wygórowanych wymagañ progowych dotycz±cych do¶wiadczenia dla potencjalnych Wykonawców zainteresowanych zamówieniem. Warunki udzia³u w postêpowaniu zosta³y dostosowane w taki sposób, aby nawet mali i ¶redni Wykonawcy mogli z³o¿yæ oferty. Potencjalni zainteresowani Wykonawcy z sektora ma³ych i ¶rednich przedsiêbiorstw je¿eli nie s± zainteresowani realizacj± ca³o¶ci zamówienia mog± z³o¿yæ ofertê wspóln± tworz±c, np. konsorcja. W takiej sytuacji nale¿y z³o¿yæ o¶wiadczenie z art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, okre¶laj±c w nim jaki zakres ¶wiadczenia objêtego zamówieniem i wynikaj±cego z umowy ka¿dy z nich wykona.
Zgodnie z tre¶ci± motywu 78 dyrektywy, Instytucja Zamawiaj±ca powinna mieæ obowi±zek rozwa¿enia celowo¶ci podzia³u zamówieñ na czê¶ci, jednocze¶nie zachowuj±c swobodê autonomicznego podejmowania decyzji na ka¿dej podstawie, jak± uzna za stosown±, nie podlegaj±c nadzorowi administracyjnemu ani s±dowemu.
5. Wykonawca realizuj±c zamówienie zapewni zgodno¶æ z minimalnymi wymaganiami okre¶lonymi w ustawie z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostêpno¶ci osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2022 r., poz. 2240).
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45112000-5 - Roboty w zakresie usuwania gleby
45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 170 dni
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 17.1 Badanie i ocena ofert
17.1.1 Wszyscy wykonawcy maj± obowi±zek z³o¿enia wraz z ofertami dokumentów i o¶wiadczeñ, wymienionych w pkt 19 za³±cznika nr 1 do SWZ, które podlegaj± analizie i ocenie.
17.1.2 W pierwszej kolejno¶ci badane bêd± o¶wiadczenia wstêpne (o¶wiadczenia wykonawcy/wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia publicznego). Do o¶wiadczeñ wstêpnych wszystkich wykonawców ma zastosowanie art. 128 ustawy.
17.1.3 Zgodnie z art. 128 ust. 1 ustawy, je¿eli wykonawca nie z³o¿y o¶wiadczenia wstêpnego, jest ono niekompletne lub zawiera b³êdy, obowi±zkiem zamawiaj±cego bêdzie wezwanie wykonawcy do jego z³o¿enia, poprawienia lub uzupe³nienia w wyznaczonym terminie, chyba ¿e oferta wykonawcy podlega odrzuceniu bez wzglêdu na ich z³o¿enie, uzupe³nienie lub poprawienie lub zachodz± przes³anki uniewa¿nienia postêpowania. Zamawiaj±cy ma tak¿e prawo do ¿±dania wyja¶nieñ tre¶ci o¶wiadczeñ wstêpnych (art. 128 ust. 4 ustawy). Zamawiaj±cy zgodnie z art. 226 ust. 1 pkt 2) lit c) odrzuci ofertê wykonawcy, który nie z³o¿y o¶wiadczenia wstêpnego w przewidzianym terminie (wyznaczonym w trybie art. 128 ust. 1 ustawy).
17.1.4 W drugiej kolejno¶ci dokonywane bêdzie badane ra¿±co niskiej ceny oraz ocena ofert wszystkich Wykonawców.
17.1.5 W toku badania i oceny ofert Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od Wykonawców wyja¶nieñ dotycz±cych tre¶ci z³o¿onych ofert oraz podmiotowych ¶rodków dowodowych lub innych sk³adanych dokumentów lub o¶wiadczeñ. Niedopuszczalne jest prowadzenie miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawc± negocjacji dotycz±cych z³o¿onej oferty oraz, z uwzglêdnieniem art. 223 ust. 2 i art. 187 ustawy, dokonywanie jakiejkolwiek zmiany w jej tre¶ci.
17.1.6 Zamawiaj±cy poprawi w ofercie:
1) oczywiste omy³ki pisarskie,
2) oczywiste omy³ki rachunkowe, z uwzglêdnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek,
3) inne omy³ki polegaj±ce na niezgodno¶ci oferty z dokumentami zamówienia, niepowoduj±ce istotnych zmian w tre¶ci oferty
- niezw³ocznie zawiadamiaj±c o tym Wykonawcê, którego oferta zosta³a poprawiona.
17.1.7 Po dokonaniu ww. czynno¶ci Komisja dokona oceny ofert wed³ug kryteriów opisanych w niniejszej SWZ.
17.1.8 Za najwy¿ej ocenion± zostanie uznana oferta, która uzyska³a najwy¿sz± liczbê punktów - sumê punktów przyznanych na podstawie obliczeñ na podstawie kryteriów oceny ofert.
17.1.9 Je¿eli dwie lub wiêcej ofert uzyska taka sam± liczbê punktów, Zamawiaj±cy za najwy¿ej ocenion± uzna ofertê, która zawiera najni¿sz± cenê.
17.1.10 Zamawiaj±cy wezwie Wykonawców, którzy z³o¿yli oferty, je¿eli zawieraj± one takie same ceny, do z³o¿enia w okre¶lonym terminie ofert dodatkowych.
Pozosta³e informacje zawarte w pkt 17 SWZ.
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
20.2.1. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy:1) nie podlegaj± wykluczeniu, na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy Pzp i art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, z zachowaniem przepisów art. 109 ust. 3, art. 110 oraz art. 111 ustawy Pzp oraz na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (Dz.U. z 2023 r., poz. 129 ze zm.),
2) spe³niaj± warunki udzia³u w postêpowaniu dotycz±ce:
a) zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym: Nie dotyczy.
b) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów: Nie dotyczy.
c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Nie dotyczy.
d) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
Zamawiaj±cy uzna powy¿szy warunek za spe³niony, je¿eli Wykonawca
wyka¿e:
udokumentowane nale¿yte wykonanie w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, dwóch robót budowlanych polegaj±cych na budowie/przebudowie/rozbudowie/remoncie drogi/dróg o nawierzchni asfaltowej na kwotê co najmniej 700 000,00 z³ brutto ka¿da z tych robót
wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonywane, a je¿eli Wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty. Okres wyra¿ony w latach, liczy siê wstecz od dnia w którym up³ywa termin sk³adania ofert.
Do przeliczenia warto¶ci okre¶lonej w niniejszym punkcie, a wystêpuj±cej w innej walucie ni¿ z³oty (PLN), Zamawiaj±cy zastosuje ¶redni kurs Narodowego Banku Polskiego (NBP) z dnia opublikowania og³oszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówieñ Publicznych.
W przypadku wspólnego ubiegania siê Wykonawców o udzielenie niniejszego
zamówienia, Wykonawcy mog± wykazaæ, ¿e ³±cznie spe³niaj± powy¿szy.
Zamawiaj±cy uzna powy¿szy warunek za spe³niony, je¿eli Wykonawca wyka¿e:
¿e bêdzie dysponowa³ kierownikiem budowy posiadaj±cym uprawnienia budowlane, które upowa¿niaj± do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci in¿ynieryjnej drogowej bez ograniczeñ.
Wykonawca maj±cy siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej wyka¿e,
¿e bêdzie dysponowa³ kierownikiem budowy posiadaj±cym uprawnienia budowlane, które upowa¿niaj± do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci in¿ynieryjnej drogowej bez ograniczeñ
w kraju siedziby lub zamieszkania, je¶li takie obowi±zuj± w danym kraju.
W przypadku wspólnego ubiegania siê Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, Wykonawcy mog± wykazaæ, ¿e ³±cznie spe³niaj± powy¿szy warunek.
Przez uprawnienia budowlane Zamawiaj±cy rozumie uprawnienia wydane zgodnie z ustaw± z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (Dz. U. z 2023 r., poz. 682 ze zm.) lub odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów.
Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, okre¶lone w art. 12 ust. 1 ustawy mog± równie¿ wykonywaæ osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zosta³y uznane na zasadach okre¶lonych w przepisach odrêbnych. Regulacjê odrêbn± stanowi± przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2023 r., poz. 334).
Osoby wskazane jako osoby uczestnicz±ce w realizacji zamówienia musz± posiadaæ bieg³± znajomo¶æ jêzyka polskiego. W przypadku, gdy wskazane osoby nie posiadaj± bieg³ej znajomo¶ci jêzyka polskiego Wykonawca jest zobowi±zany zapewniæ t³umacza(y) jêzyka polskiego, zapewniaj±cego sta³e, bieg³e i fachowe t³umaczenie w kontaktach miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawc±, na okres i dla potrzeb realizacji umowy.
W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia, Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych Wykonawców, którzy wykonuj± roboty budowlane lub us³ugi do których te zdolno¶ci s± wymagane. W przypadku, o którym mowa powy¿ej Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub us³ugi wykonuj± poszczególni Wykonawcy.
Oceniaj±c zdolno¶æ techniczn± lub zawodow±, Zamawiaj±cy mo¿e, na ka¿dym etapie postêpowania, uznaæ, ¿e Wykonawca nie posiada wymaganych zdolno¶ci, je¿eli posiadanie przez Wykonawcê sprzecznych interesów, w szczególno¶ci zaanga¿owanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsiêwziêcia gospodarcze Wykonawcy mo¿e mieæ negatywny wp³yw na realizacjê zamówienia.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 2) w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z udzia³u w postêpowaniu:
a) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporz±dzonych nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji,
b) o¶wiadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 r. poz. 275), z innym Wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, ofertê czê¶ciow± lub wniosek o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, albo o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty, oferty czê¶ciowej lub wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu niezale¿nie od innego Wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej- za³±cznik nr 3 do formularza oferty.
c) o¶wiadczenie o aktualno¶ci informacji zawartych w o¶wiadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust.1 ustawy Pzp w zakresie podstaw wykluczenia z postêpowania wskazanych przez Zamawiaj±cego – za³±cznik nr 6 do formularza oferty.
20.3.6. Wykonawca nie jest zobowi±zany do z³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych, które Zamawiaj±cy posiada, je¿eli Wykonawca wska¿e te ¶rodki oraz potwierdzi ich prawid³owo¶æ i aktualno¶æ.
20.3.7. Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od Wykonawców wyja¶nieñ dotycz±cych tre¶ci o¶wiadczeñ, o których mowa w pkt 20.3.1 SWZ, lub z³o¿onych podmiotowych ¶rodków dowodowych lub innych dokumentów lub o¶wiadczeñ sk³adanych w postêpowaniu.
20.3.8. Je¿eli z³o¿one przez Wykonawcê o¶wiadczenia, o których mowa w pkt 20.3.1 SWZ, lub podmiotowe ¶rodki dowodowe budz± w±tpliwo¶ci Zamawiaj±cego, mo¿e on zwróciæ siê bezpo¶rednio do podmiotu, który jest w posiadaniu informacji lub dokumentów istotnych w tym zakresie dla oceny spe³niania przez Wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu, kryteriów selekcji lub braku podstaw wykluczenia, o przedstawienie takich informacji lub dokumentów.
20.3.9. Je¿eli Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu wymienionego w pkt 20.3.5.2a, sk³ada dokument lub dokument wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e: nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci, jego aktywami nie zarz±dza likwidator lub s±d, nie zawar³ uk³adu z wierzycielami, jego dzia³alno¶æ gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje siê on w innej tego rodzaju sytuacji wynikaj±cej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczêcia procedury (zamiast odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej).
20.3.10. Dokument wymieniony w pkt 20.3.9 powinien byæ wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed ich z³o¿eniem.
20.3.11. Je¿eli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa w pkt 20.3.9 SWZ, lub gdy dokumenty te nie odnosz± siê do wszystkich przypadków, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 4, art. 109 ust. 1 pkt 1, 2 lit. a i b oraz pkt 3 ustawy Pzp, zastêpuje siê je odpowiednio w ca³o¶ci lub w czê¶ci dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub o¶wiadczenie osoby, której dokument mia³ dotyczyæ, z³o¿one pod przysiêg±, lub, je¿eli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o o¶wiadczeniu pod przysiêg±, z³o¿one przed organem s±dowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego, w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania Wykonawcy. Przepis pkt. 20.3.10 SWZ stosuje siê.
Pozosta³e informacje zawarte s± w pkt 20.3.12-13 SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 1) w celu potwierdzenia spe³niania przez Wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu:
a) dotycz±cych zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym:
nie dotyczy.
b) dotycz±cych uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów:
nie dotyczy.
c) dotycz±cych sytuacji ekonomicznej lub finansowej: nie dotyczy.
d) dotycz±cych zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonywane, a je¿eli Wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty. Okres wyra¿ony w latach, liczy siê wstecz od dnia w którym up³ywa termin sk³adania ofert.
Wykaz osób skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacja o podstawie do dysponowania tymi osobami.
5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
1. Formularz oferty - do oferty Wykonawca do³±czy: o¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postêpowania oraz o¶wiadczenie o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu. (za³±cznik nr 1 do SWZ)2. Pe³nomocnictwo - w przypadku, gdy Wykonawcê reprezentuje pe³nomocnik, posiadaj±ce zakres i podpisane przez osoby reprezentuj±ce Wykonawcê.
3. O¶wiadczenie Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, je¿eli dotyczy. (za³±cznik nr 4 do formularza oferty)
4. O¶wiadczenie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby je¿eli dotyczy (za³±cznik nr 5 do formularza oferty)
5. O¶wiadczenie o aktualno¶ci informacji zawartych w o¶wiadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp. (za³±cznik nr 6 do formularza oferty)
6. Dokumenty zawieraj±ce informacjê stanowi±ce tajemnicê przedsiêbiorstwa (je¿eli dotyczy).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
20.2.3. Informacja dla Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (spó³ki cywilne/konsorcja).20.2.3.1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
20.2.3.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, ¿aden z nich nie mo¿e podlegaæ wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy Pzp i art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, z zachowaniem przepisów art. 109 ust. 3, art. 110 oraz art. 111 ustawy Pzp, a tak¿e nie mo¿e podlegaæ wykluczeniu na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (Dz.U. 2023 r., poz. 129 ze zm.), natomiast spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu Wykonawcy wykazuj± zgodnie z pkt 20.2.1.2 SWZ.
20.2.3.3. W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez Wykonawców, o¶wiadczenia, o których mowa w pkt 20.3.1 SWZ sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie. O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu lub kryteriów selekcji, w zakresie, w jakim ka¿dy z Wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu lub kryteriów selekcji.
20.2.3.4. W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez Wykonawców s± oni zobowi±zani na wezwanie Zamawiaj±cego z³o¿yæ dokumenty i o¶wiadczenia, o których mowa w pkt 20.3.5 SWZ, przy czym:
1) dokumenty i o¶wiadczenia, o których mowa w pkt 20.3.5.1 SWZ sk³ada odpowiednio Wykonawca, który wykazuje spe³nianie warunku, w zakresie i na zasadach opisanych w pkt 20.2.1.2 SWZ.
2) dokumenty i o¶wiadczenia, o których mowa w pkt 20.3.5.2 SWZ sk³ada ka¿dy z nich.
20.2.3.5. W przypadku, gdy Wykonawcy wspólnie ubiegaj± siê o udzielenie zamówienia, sk³adaj± o¶wiadczenie, z którego wynika, które us³ugi-czynno¶ci bêd± wykonywaæ poszczególni Wykonawcy – za³±cznik nr 4 do formularza oferty.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Tak
7.2.) Informacje na temat zaliczek:
Zamawiaj±cy udzieli Wykonawcy zaliczki w wysoko¶ci 2 % ceny wskazanej w ofercie, przy czym zaliczka, bêdzie dokonana przelewem na rachunek Wykonawcy nie pó¼niej ni¿ w terminie 14 dni od dnia dorêczenia faktury zaliczkowej.7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Projekt umowy przedstawiono w za³±czniku nr 2 do niniejszej SWZ.Zamawiaj±cy udzieli zaliczki Wykonawcy zgodnie z §9 ust. 1 za³±czniku nr 2 do niniejszej SWZ.
Zmiana postanowieñ niniejszej umowy mo¿e nast±piæ za zgod± obu Stron, wyra¿on± na pi¶mie w drodze aneksu do niniejszej umowy, nie naruszaj±c ustawy. Niedopuszczalna jest jednak pod rygorem niewa¿no¶ci zmiana istotnych postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba ¿e Zamawiaj±cy przewidzia³ mo¿liwo¶æ dokonania takiej zmiany w og³oszeniu o zamówieniu lub specyfikacji warunków zamówienia oraz okre¶li³ warunki takiej zmiany.
Czy przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: TAK
I. Dopuszczalne zmiany postanowieñ umowy oraz okre¶lenie warunków zmian:
1. Zmiana terminu realizacji umowy:
1) je¿eli zmiana jest konieczna z powodu przed³u¿aj±cej siê procedury wyboru najkorzystniejszej oferty,
2) je¿eli zmiana jest konieczna z powodu z³o¿enia odwo³ania,
3) je¿eli zmiana jest konieczna z przyczyn losowych uniemo¿liwiaj±cych realizacjê zamówienia w zak³adanym terminie,
4) je¿eli zmiana (przed³u¿enie terminu wykonania zamówienia) jest konieczna z powodu niekorzystnych warunków atmosferycznych dla robót zwi±zanych z przedmiotem zamówienia, a tak¿e z wykonywaniem robót ziemnych.
5) je¿eli zmiana jest konieczna z powodu na³o¿enia na Wykonawcê przez organy pañstwa obowi±zku realizacji ¶wiadczeñ,
6) je¿eli zmiana jest konieczna z powodu zmian lub wprowadzenia przepisów prawa, wydania przez w³adze zarz±dzeñ, decyzji lub innych aktów skutkuj±cych obowi±zkiem wstrzymania, zaniechania lub ograniczenia prowadzenia dzia³alno¶ci gospodarczej w ca³o¶ci lub w czê¶ci na czas okre¶lony lub nieokre¶lony jak równie¿ wprowadzenia zakazu lub ograniczeñ w korzystaniu z lokali nale¿±cych do Wykonawcy,
7) je¿eli zmiana jest konieczna z powodu dzia³ania si³y wy¿szej. Pod pojêciem si³y wy¿szej Strony rozumiej± nadzwyczajne niezale¿ne od woli Stron zdarzenia, których wyst±pieniu nie mo¿na by³o zapobiec, w szczególno¶ci wojna, powód¼, po¿ar, huragan, trzêsienie ziemi, epidemie, decyzje i zarz±dzenia w³adz wprowadzaj±ce ograniczenia lub restrykcje, w tym stany epidemii, kwarantanny, stany klêski ¿ywio³owej, stany wyj±tkowe, zamieszki, niezwyk³e i nieprzewidziane okoliczno¶ci niezale¿ne od strony, która siê na nie powo³uje i których konsekwencji mimo zachowania nale¿ytej staranno¶ci nie mo¿na by³o unikn±æ w szczególno¶ci niesprzyjaj±cych warunków atmosferycznych, klêsk ¿ywio³owych, katastrofy budowlanej, stany epidemii i kwarantanny uniemo¿liwiaj±cych terminowe wykonanie przedmiotu umowy,
8) je¿eli wyst±pi± znacz±co odmienne od przyjêtych w dokumentacji prowadzonego postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego warunki geologiczne (kategoria gruntu, kurzawka itp.) uniemo¿liwiaj±ce terminowe wykonanie przedmiotu umowy,
9) je¿eli wyst±pi± znacz±co odmienne od przyjêtych w dokumentacji prowadzonego postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego warunki terenowe w szczególno¶ci podziemne sieci, instalacje, urz±dzenia lub niezinwentaryzowane obiekty budowlane itp. uniemo¿liwiaj±ce terminowe wykonanie przedmiotu umowy,
10) je¿eli wyst±pi konieczno¶æ wstrzymania robót przez uprawnione organy, z przyczyn nie wynikaj±cych z winy Wykonawcy,
11) je¿eli zmiany bêd± nastêpstwem okoliczno¶ci le¿±cych po stronie Zamawiaj±cego, w szczególno¶ci: konieczno¶æ usuniêcia b³êdów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji prowadzonego postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub technicznej, opó¼nienie w udostêpnieniu obiektu, konstrukcji lub innego elementu udostêpnianego przez Zamawiaj±cego
Pozosta³e informacje zawarto w pkt 7 SWZ.
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2023-05-26 10:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Wykonawca sk³ada ofertê za po¶rednictwem Platformy e-Zamówienia dostêpnej pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-05-26 11:00
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2023-06-24
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
Postêpowanie realizowane jest w ramach operacji dofinansowanej z Rz±dowego Funduszu Polski £ad: Program Inwestycji Strategicznych.PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa zadaszenia na dworcu autobusowym w Lesku - etap III - modernizacja nawierzchni peronów oraz terenów zielonych.
- Opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych w technologii modu³owej dla budowy Centrum Aktywno¶ci na os. Jagielloñskim w Krakowie
- Odbudowa ziemnego stawu o powierzchni 2880 m2 w miejscowo¶ci Szczytniki Czerniejewskie, gm. Czerniejewo
- Odbudowa ziemnego stawu o powierzchni 1510 m2 w miejscowo¶ci Czerniejewo, gm. Czerniejewo
- Odbudowa ziemnego stawu o powierzchni 1443 m2 w miejscowo¶ci ¯ydowo, gm. Czerniejewo
- Budowa zbiorników wodnych ma³ej retencji w Gminie Ciechanowiec
wiêcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.