Og³oszenie z dnia 2023-04-27
Powi±zane og³oszenia:
- 2023/BZP 00285819/01 - Wynik z dnia 2023-07-03
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Termomodernizacja i remont budynku gminnego w Ratoszynie Drugim
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina Chodel
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 431019856
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: ul. Partyzantów 24
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Chodel
1.5.3.) Kod pocztowy: 24-350
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL815 - Pu³awski
1.5.7.) Numer telefonu: 81)8277310
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.chodel@eurzad.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.chodel.gmina.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Termomodernizacja i remont budynku gminnego w Ratoszynie Drugim
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-04b72c53-e416-11ed-b70f-ae2d9e28ec7b
2.5.) Numer og³oszenia: 2023/BZP 00196516
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2023-04-27
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2023/BZP 00025353/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.2 Termomodernizacja budynku gminnego w Ratoszynie Drugim
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-04b72c53-e416-11ed-b70f-ae2d9e28ec7b3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym, a Wykonawc± odbywa siê przy u¿yciu Platformy e-Zamówienia oraz poczty elektronicznej (e-mail: zamowienia.chodel@eurzad.eu), z zastrze¿eniem, ¿e z³o¿enie oferty nastêpuje wy³±cznie przy u¿yciu Platformy e-Zamówienia.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadaæ konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegó³owe informacje na temat zak³adania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia okre¶la Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostêpny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zak³adce „Centrum Pomocy”.
2. Rejestracja i korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezp³atne. Szczegó³owe minimalne wymagania techniczne dotycz±ce sprzêtu u¿ywanego w celu korzystania z Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotycz±ce specyfikacji po³±czenia okre¶la Regulamin Platformy e-Zamówienia.
3. Komunikacja w postêpowaniu, z wy³±czeniem sk³adania ofert, odbywa siê drog± elektroniczn± za po¶rednictwem formularzy do komunikacji dostêpnych w zak³adce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za po¶rednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa siê w szczególno¶ci przekazywanie wezwañ i zawiadomieñ, zadawanie pytañ i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umo¿liwiaj± równie¿ do³±czenie za³±cznika do przesy³anej wiadomo¶ci (przycisk „dodaj za³±cznik”).
4. Mo¿liwo¶æ korzystania w postêpowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pe³nym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” oraz zalogowania siê na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” s³u¿±cych do zadawania pytañ dotycz±cych tre¶ci dokumentów zamówienia wystarczaj±ce jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e Zamówienia.
Wszystkie wys³ane i odebrane w postêpowaniu przez Wykonawcê wiadomo¶ci widoczne s± po zalogowaniu w podgl±dzie postêpowania w zak³adce „Komunikacja”.
5. Maksymalny rozmiar plików przesy³anych za po¶rednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielko¶æ ta dotyczy plików przesy³anych jako za³±czniki do jednego formularza).
6. Zamawiaj±cy nie pos³uguje siê interaktywnym formularzem oferty przewidzianym przez Platformê e-Zamówienia. Wykonawca sk³ada ofertê zgodnie z formularzem oferty za³±czonym do SWZ.
7. W przypadku problemów technicznych i awarii zwi±zanych z funkcjonowaniem Platformy e Zamówienia u¿ytkownicy mog± skorzystaæ ze wsparcia technicznego dostêpnego pod numerem telefonu (22) 458 77 99 lub drog± elektroniczn± poprzez formularz udostêpniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zak³adce „Zg³o¶ problem”.
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony oso fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str 1), dalej „RODO”, informujê, ¿e:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Chodel, ul. Partyzantów 24, 24-350 Chodel.
2. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych – iod@rodokontakt.pl
3 Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z niniejszym postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego.
4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp.
5. Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane na czas przewidziany przepisami prawa.
6. Obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z Pzp.
7. W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO.
8. Posiada Pani/Pan:
8.1. na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych;
8.2. na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
8.3. na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
8.4. prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO.
9. Nie przys³uguje Pani/Panu:
9.1. w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
9.2. prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
9.3. na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IBD.271.8.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Okre¶lenie aspektów spo³ecznych, ¶rodowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiaj±cy uwzglêdni³ wymagania w zakresie dostêpno¶ci dla osób niepe³nosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich u¿ytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
4.2. Przedmiot umowy obejmuje zrealizowanie robót w oparciu o dokumentacjê techniczn± oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych, pod nadzorem osoby posiadaj±cej stosowne uprawnienia budowlane, w szczególno¶ci:
4.2.1. Wykonanie ocieplenia ¶cian zewnêtrznych,
4.2.2. Wykonanie ocieplenia ¶cian fundamentowych i ¶cian piwnic wraz z wykonanie izolacji wilgotno¶ciowej,
4.2.3. Rozebranie i wykonanie na nowo nawierzchni/opaski wokó³ budynku,
4.2.4. Wykonanie ocieplenia stropu na poddaszu/ocieplenie dachu,
4.2.5. Wymianê stolarki okiennej i stolarki drzwiowej,
4.2.6. Remont oraz uszczelnienie po³aci dachowej oraz wymianê/naprawê orynnowania,
4.2.7. Remont oraz izolacja termiczna kominów,
4.2.8. Udro¿nienie przewodów wentylacyjnych,
4.2.9. Remont balkonów, tarasów i schodów zewnêtrznych wraz z wymian± balustrad,
4.2.10. Naprawa i remont ¿elbetowych elementów konstrukcyjnych (podci±gi, s³upy, belki),
4.2.11. Wewnêtrzne roboty malarskie,
4.2.12. Wymiana/modernizacja instalacji wodno-kanalizacyjnej,
4.2.13. Wymiana/modernizacja instalacji elektrycznej wraz z monta¿em instalacji fotowoltaicznej o mocy min. 3 kW
Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia okre¶la dokumentacja techniczna oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych (za³. nr 1 do SWZ) oraz za³±cznik nr 6 – wzór umowy.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45220000-5 - Roboty in¿ynieryjne i budowlane
45223000-6 - Roboty budowlane w zakresie konstrukcji
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowê
45321000-3 - Izolacja cieplna
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego
09331200-0 - S³oneczne modu³y fotoelektryczne
45332200-5 - Roboty instalacyjne hydrauliczne
45332000-3 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne
45420000-7 - Roboty w zakresie zak³adania stolarki budowlanej oraz roboty ciesielskie
45260000-7 - Roboty w zakresie wykonywania pokryæ i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze
45421132-8 - Instalowanie okien
45324000-4 - Roboty w zakresie ok³adziny tynkowej
45443000-4 - Roboty elewacyjne
45400000-1 - Roboty wykoñczeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45442100-8 - Roboty malarskie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesi±ce
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 14.1. Zamawiaj±cy dokona oceny ofert przyznaj±c punkty w ramach poszczególnych kryteriów oceny ofert. Wykonawca mo¿e otrzymaæ max 100 pkt.
14.2. Kryteriami oceny ofert s±:
14.2.1. Oferowana cena (C) – waga kryterium = 60 pkt
14.2.2. Okres gwarancji na roboty budowlane (Gw)– waga kryterium = 40 pkt
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji na roboty budowlane
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
7.2. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki dotycz±ce:7.2.1. zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym - Zamawiaj±cy nie okre¶la warunku w powy¿szym zakresie - Zamawiaj±cy nie okre¶la warunku w powy¿szym zakresie.
7.2.2. uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej o ile wynika to z odrêbnych przepisów – Zamawiaj±cy nie okre¶la warunku w powy¿szym zakresie.
7.2.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej - Zamawiaj±cy nie okre¶la warunku w powy¿szym zakresie.
7.2.4. zdolno¶ci technicznej lub zawodowej – W celu potwierdzenia spe³niania przez Wykonawcê warunku udzia³u w postêpowaniu Zamawiaj±cy wymaga:
7.2.4.1. Wykonania (zakoñczenia) nie wcze¶niej ni¿ 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, co najmniej jednej roboty budowlanej (zrealizowanej w ramach jednego zamówienia, jednej umowy) o warto¶ci nie mniejszej ni¿ 500 000,00 z³ brutto, w zakresie budowy (w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane) budynku (jednego budynku).
Je¿eli Wykonawca powo³uje siê na do¶wiadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz robót budowlanych (wg za³. nr 5) dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu wykonawca bezpo¶rednio uczestniczy³.
Warto¶ci podane w dokumentach potwierdzaj±cych spe³nianie warunku w walucie innej ni¿ PLN, Wykonawca powinien przeliczyæ na PLN wg ¶redniego kursu walut NBP z dnia publikacji og³oszenia o niniejszym zamówieniu. W przypadku braku przeliczenia przez Wykonawcê Zamawiaj±cy dokona przeliczenia na PLN wg ¶redniego kursu walut NBP na dzieñ, w którym opublikowano og³oszenie o niniejszym zamówieniu.
7.2.4.2. Dysponowania osobami, które bêd± skierowane przez Wykonawcê do realizacji zamówienia, umo¿liwiaj±cymi realizacjê zamówienia na odpowiednim poziomie jako¶ci, posiadaj±cymi wymagane uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci:
7.2.4.2.1. co najmniej 1 osob± zdoln± do pe³nienia funkcji Kierownika budowy, posiadaj±c± wymagane uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi (bez ograniczeñ) w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej. W/w osoba musi wykazaæ siê co najmniej 3-letnim do¶wiadczeniem zawodowym w pe³nieniu funkcji Kierownika budowy. Ponadto powinna posiadaæ do¶wiadczenie w pe³nieniu funkcji Kierownika budowy na minimum 1 inwestycji polegaj±cej na budowie lub/i przebudowie lub/i remoncie w szczególno¶ci ocieplenie ¶cian, (w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane) budynku o warto¶ci nie mniejszej ni¿ 700 000,00 z³ brutto, przy czym inwestycja ta powinna byæ wykonana zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawid³owo ukoñczona oraz odebrana przez Inwestora.
7.2.4.2.2. co najmniej 1 osob± zdoln± do pe³nienia funkcji Kierownika robót bran¿y elektrycznej posiadaj±c± wymagane uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeñ w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych. W/w osoba musi wykazaæ siê co najmniej 3 letnim do¶wiadczeniem zawodowym w kierowaniu robotami budowlanymi w specjalno¶ci elektrycznej.
7.2.4.2.3. co najmniej 1 osob± zdoln± do pe³nienia funkcji Kierownika robót bran¿y sanitarnej posiadaj±c± wymagane uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeñ w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, gazowych, wentylacyjnych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych. W/w osoba musi wykazaæ siê co najmniej 3 letnim do¶wiadczeniem zawodowym w kierowaniu robotami budowlanymi w specjalno¶ci sanitarnej.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 9.2. W celu potwierdzenia, ¿e wykonawca spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu, na wezwanie zamawiaj±cego wykonawca winien z³o¿yæ nastêpuj±ce podmiotowe ¶rodki dowodowe:
9.2.1. Wykaz robót budowlanych (zgodnie z za³. nr 5) wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty.
9.2.2. Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego (zgodnie z za³. nr 5), w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami.
5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:
4.19. Zgodnie z art. 99 ust. 5 Pzp Zamawiaj±cy w niniejszym postêpowaniu dopuszcza sk³adanie ofert równowa¿nych, a wszelkie towary (materia³y i urz±dzenia) okre¶lone w opisie przedmiotu zamówienia, pochodz±ce od konkretnych producentów s± okre¶lone minimalnymi parametrami technicznymi i u¿ytkowymi, jakim musz± odpowiadaæ towary, aby spe³niæ wymagania stawiane przez Zamawiaj±cego. Wykonawca mo¿e powo³aæ siê w ofercie na zastosowanie towarów (materia³ów i urz±dzeñ) równowa¿nych opisywanym w specyfikacji warunków zamówienia, sk³adaj±c okre¶lony Wykaz towarów (materia³ów i urz±dzeñ) równowa¿nych wraz z dowodami – dokumentami, o których mowa w pkt 12.5.8. W takim przypadku Wykonawca jest obowi±zany wykazaæ, ¿e oferowane przez niego towary (materia³y i urz±dzenia), spe³niaj± okre¶lone przez Zamawiaj±cego wymagania (kryteria równowa¿no¶ci).4.20. Wszêdzie tam gdzie w opisie przedmiotu zamówienia, Zamawiaj±cy opisuje przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, Zamawiaj±cy dopuszcza zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy Pzp, rozwi±zania równowa¿ne opisywanym w wy¿ej wymienionych normach, co oznacza ¿e odniesieniu takiemu ka¿dorazowo towarzysz± wyrazy „lub równowa¿ne”. W takim przypadku Wykonawca jest obowi±zany wykazaæ, ¿e oferowane przez niego rozwi±zania równowa¿ne spe³niaj± okre¶lone przez Zamawiaj±cego wymagania, sk³adaj±c Opis rozwi±zañ równowa¿nych, wraz z dokumentami – dowodami, o których mowa w pkt 12.5.9.
4.21. Ewentualne podane w opisach nazwy w³asne, znaki towarowe, patenty, pochodzenie, ¼ród³a lub szczególne procesy, które charakteryzuje produkt lub us³ugi dostarczone przez konkretnego wykonawcê, normy, itp. nie maja na celu naruszenia art. 16 ustawy Pzp oraz art. 99 ust. 4 ustawy Pzp ale w szczególno¶ci s³u¿± realizacji art. 17 ust. 1 pkt. 1 i 2 ustawy Pzp. Zawarte opisy w SWZ maj± za zadanie sprecyzowanie oczekiwañ jako¶ciowych, technologicznych, wydajno¶ciowych czy funkcjonalnych Zamawiaj±cego. Zgodnie w art. 99 ust. 5 i ust. 6 oraz art. 101 ust. 4 Zamawiaj±cy wskazuje, ¿e Wykonawca mo¿e zaoferowaæ przedmiot zamówienia okre¶lony opisem zawartym w SWZ „lub równowa¿nym”. Zamawiaj±cy dopuszcza rozwi±zania równowa¿ne pod warunkiem spe³nienia tego samego poziomu technologicznego, wydajno¶ciowego i funkcjonalnego za³o¿onego w SWZ. Wszystkie ewentualne nazwy w³asne i marki handlowe, normy, oceny techniczne systemów itp., zosta³y u¿yte w celu sprecyzowania oczekiwañ jako¶ciowych, technologicznych, wydajno¶ciowych czy funkcjonalnych Zamawiaj±cego. Wykonawca, który powo³uje siê na rozwi±zania równowa¿ne opisanym przez Zamawiaj±cego, jest zobowi±zany wykazaæ na etapie sk³adania ofert, ¿e oferowane przez niego dostawy, spe³niaj± wymagania okre¶lone przez Zamawiaj±cego.
5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe ¶rodki dowodowe podlegaj±ce uzupe³nieniu po z³o¿eniu oferty:
Wszystkie dokumenty, o których mowa w wykazie przedmiotowych ¶rodków dowodowych.SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienie albo do reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówieniapublicznego.
2. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia brak podstaw do wykluczenia z postêpowania o udzielenie zamówienia wykonawcy musi zostaæ wykazany przez ka¿dego z wykonawców.
3. Wykonawcy sk³adaj± o¶wiadczenia potwierdzaj±ce brak podstaw do wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w jakim ka¿dy z wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Tak
7.2.) Informacje na temat zaliczek:
Zgodnie z zapisami § 8 Wynagrodzenie umowy:5. Zamawiaj±cy wyp³aci wykonawcy zaliczkê w wysoko¶ci 5 % wynagrodzenia umownego wykonawcy brutto.
6. ¬ród³em finansowym wyp³aty zaliczki s± ¶rodki z tzw. „wk³adu w³asnego” zamawiaj±cego na sfinansowanie inwestycji stanowi±cej przedmiot umowy.
7. Zaliczka zostanie wyp³acona wykonawcy na podstawie faktury zaliczkowej przekazanej zamawiaj±cemu przez Wykonawcê w terminie do 30 dni od dnia dorêczenia poprawnie wystawionej faktury zaliczkowej.
8. Pozosta³a do wyp³aty czê¶æ wynagrodzenia Wykonawcy pomniejszonego o zaliczkê, o której mowa w ust. 5 (tj. 95% wynagrodzenia) zostanie wyp³acona po zakoñczeniu i odbiorze ca³o¶ci robót budowlanych, na podstawie faktury koñcowej, z zastrze¿eniem wskazanym w ust. 10.
9. Czê¶æ wynagrodzenia, o której mowa w ust. 9 zostanie wyp³acona na podstawie jednej faktury koñcowej, która zostanie uregulowana w jednej racie po uzyskaniu przez Zamawiaj±cego wyp³aty dofinansowania, chyba, ¿e warto¶æ „wk³adu w³asnego” zamawiaj±cego o którym mowa w ust. 6 przekroczy 5% wynagrodzenia umownego przys³uguj±cego wykonawcy (co bêdzie ustalone dopiero na etapie przygotowania umowy) i nie zostanie wyp³acone jako zaliczka - wówczas p³atno¶æ koñcowa wynikaj±ca z faktury koñcowej zostanie wyp³acona w dwóch ratach: pierwszej odpowiadaj±cej pozosta³ej kwocie wk³adu w³asnego zamawiaj±cego (dot. czê¶ci wk³adu przekraczaj±cej wyp³acone w formie zaliczki 5% wynagrodzenia) oraz drugiej odpowiadaj±cej pozosta³ej czê¶ci wynagrodzenia koñcowego.
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z § 14 umowy:1. Nie dopuszcza siê istotnych zmian umowy, o których mowa w art. 454 ustawy Prawo zamówieñ publicznych. Wszelkie zmiany mog± byæ dokonywane wy³±cznie na zasadach okre¶lonych w art 455 ustawy Prawo zamówieñ publicznych, za zgod± obu stron wyra¿on± w formie pisemnego aneksu pod rygorem niewa¿no¶ci.
2. Strony przewiduj± mo¿liwo¶æ dokonania zmian postanowieñ umowy w stosunku do tre¶ci oferty w szczególno¶ci:
1) w zakresie wysoko¶ci wynagrodzenia nale¿nego Wykonawcy w przypadku zmiany:
a) ustawowej stawki podatku od towarów i us³ug lub/i podatku akcyzowego; w takim przypadku ulegnie zmianie wynagrodzenie rycza³towe w kwocie brutto, z uwzglêdnieniem obowi±zuj±cej stawki podatku VAT lub/i podatki akcyzowego;
b) wysoko¶ci minimalnego wynagrodzenia za pracê albo wysoko¶ci minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie ustawy z dnia 10 pa¼dziernika 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracê;
c) zasad podlegania ubezpieczeniom spo³ecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysoko¶ci stawki sk³adaki na ubezpieczenie spo³eczne lub zdrowotne;
d) zasad gromadzenia i wysoko¶ci op³at do pracowniczych planów kapita³owych, o których mowa w ustawie z dnia 4 pa¼dziernika 2018 r. o pracowniczych planach kapita³owych
- je¶li zmiany, o których mowa w lit a-d bêd± mia³y wp³yw na koszty wykonania przedmiotu umowy przez Wykonawcê.
2) W przypadku aktualizacji danych Wykonawcy i Zamawiaj±cego poprzez: zmianê nazwy firmy, zmianê adresu siedziby, zmianê formy prawnej itp.
3) w zakresie wysoko¶ci wynagrodzenia nale¿nego Wykonawcy na zasadach opisanych w § 15 umowy;
4) w zakresie zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy z przyczyn nie wynikaj±cych ze zw³oki Wykonawcy, w przypadku:
a) czas dzia³ania si³y wy¿szej oraz czas potrzebny do usuniêcia skutków tego dzia³ania. Pod pojêciem si³y wy¿szej, Strony rozumiej± zdarzenia zewnêtrzne w stosunku do powo³uj±cego siê na ni± podmiotu, a zarazem nadzwyczajne i w konsekwencji nieuchronne oraz w danym uk³adzie stosunków niemo¿liwe do przewidzenia, czyli o „przemo¿nej” mocy oddzia³ywania, przed którego skutkami nie by³o ¿adnej obrony, a zw³aszcza zdarzenie o charakterze katastrofalnych w skutkach dzia³añ przyrody (m.in.: powodzie, po¿ary, wy³adowania elektryczne w czasie burzy powoduj±ce uszkodzenia wa¿nych urz±dzeñ itp.), zdarzenia nadzwyczajne w postaci zaburzeñ ¿ycia zbiorowego (m.in. dzia³ania wojenne, zamieszki krajowe, rewolty, epidemie, zarazy, stany nadzwyczajne, itp.), akty w³adzy ustawodawczej i wykonawczej (np. wyw³aszczenie, embargo informacyjne lub towarowe itp.), które utrudniaj± lub uniemo¿liwiaj± terminowe wykonanie przedmiotu Umowy. Wykonawca, powo³uj±c siê na wyst±pienie po jego stronie si³y wy¿szej, ka¿dorazowo zobowi±zany jest uprawdopodobniæ tê okoliczno¶æ wraz ze szczegó³owym wskazaniem ilo¶ci i rodzaju trudno¶ci / ograniczeñ w odniesieniu do konkretnych elementów / bran¿ / etapów robót oraz przedstawiæ informacje dotycz±ce okresu w jakim w/w prace nie mog³y byæ prowadzone ze wzglêdu na bezpo¶redni zwi±zek z wyst±pieniem si³y wy¿szej. Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo do wniesienia uwag do danych przedstawionych w tym zakresie przez Wykonawcê i wezwania Wykonawcy do przedstawienia dodatkowych o¶wiadczeñ lub dokumentów potwierdzaj±cych wp³yw okoliczno¶ci zwi±zanych z wyst±pieniem si³y wy¿szej na terminowe wykonanie umowy. Wykonawca jest zobowi±zany do powiadomieniu Zamawiaj±cego o zaistnieniu okoliczno¶ci, o której mowa powy¿ej, niezw³ocznie, nie pó¼niej ni¿ w terminie trzech dni roboczych od dnia jej zaistnienia, a je¶li nie bêdzie to mo¿liwe w tym terminie – niezw³ocznie, nie pó¼niej ni¿ na drugi dzieñ, po ustaniu przeszkody.
b) realizacji w drodze odrêbnej umowy prac powi±zanych z przedmiotem niniejszej umowy, wymuszaj±cej konieczno¶æ skoordynowania .........
(...)
Szczegó³owy rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia zosta³ zawarty we wzorze umowy stanowi±cym za³±cznik do SWZ zamieszczonej na stronie internetowej Zamawiaj±cego.
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2023-05-12 10:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Platforma eZamówienia
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-05-12 10:30
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
1. Zadanie pn. „Termomodernizacja i remont budynku gminnego w Ratoszynie Drugim”-inwestycja jest przewidziana do dofinansowania z Programu Rz±dowy Fundusz Polski £ad: Program Inwestycji Strategicznych, zwanego dalej „Programem” zgodnie ze wstêpn± promes± NR Edycja3PGR/2021/3230/PolskiLad.2. Wykonawcy zobowi±zani s± z³o¿yæ nastêpuj±ce dokumenty oraz o¶wiadczenia:
1) Wype³niony i podpisany Formularz oferty (wg za³. nr 4 do SWZ) - w przypadku sk³adania oferty przez podmioty wystêpuj±ce wspólnie nale¿y podaæ nazwy (firmy) oraz dok³adne adresy wszystkich wykonawców sk³adaj±cych ofertê wspóln± oraz informacjê o czê¶ci zamówienia, której wykonanie, wykonawca zamierza powierzyæ podwykonawcom – w przypadku powierzenia przez wykonawcê czê¶ci zamówienia podwykonawcom. Uwaga! W informacji nale¿y podaæ równie¿ nazwy (firmy) podwykonawców, którym zostan± powierzone do wykonania czê¶ci zamówienia (o ile s± ju¿ znani na etapie sk³adania ofert).
2)O¶wiadczenia wymagane w pkt. 8.1. SWZ
3) W przypadku wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o realizacjê zamówienia – o¶wiadczenie wykonawców, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub us³ugi wykonaj± poszczególni wykonawcy (wg za³. Nr 3 do SWZ).
4) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru S±dowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej lub innego w³a¶ciwego rejestru, w celu potwierdzenia, ¿e osoba dzia³aj±ca w imieniu odpowiednio Wykonawcy oraz podmiotu udostêpniaj±cego zasoby wska¿e dane umo¿liwiaj±ce dostêp do tych dokumentów samodzielnie przez Zamawiaj±cego (poprzez np. podanie nr KRS, NIP, REGON).
5) Informacja dot. powstania u Zamawiaj±cego obowi±zku podatkowego zgodnie z ustaw± z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i us³ug w trybie art. 225 ust. 1 ustawy Pzp.
6) W przypadku sk³adania oferty wspólnej (wspólnego ubiegania siê o zamówienie publiczne) do oferty nale¿y do³±czyæ (dotyczy tak¿e wspólników spó³ki cywilnej - pe³nomocnictwo, o którym mowa w pkt 11.5.6.1 i 11.5.6.2).
7) W przypadku polegania na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby – dokumenty wymagane w Rozdziale 7 SWZ.
8) Dokumenty potwierdzaj±ce, ¿e osoba dzia³aj±ca w imieniu Wykonawcy/Podmiotu udostêpniaj±cego zasoby jest umocowana do jego reprezentacji:
8.1) Pe³nomocnictwo lub inny dokument potwierdzaj±cy umocowanie do reprezentowania wykonawcy oraz podmiotu udostêpniaj±cego zasoby – je¿eli w imieniu odpowiednio Wykonawcy lub podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, dzia³a osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w pkt 4). Postanowienia dotycz±ce pe³nomocnictwa okre¶lone w przepisach Kodeksu Cywilnego stosuje siê odpowiednio.
8.2) Pe³nomocnictwo lub inny dokument potwierdzaj±cy umocowanie do reprezentowania w postêpowaniu albo do reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy, w przypadku wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 58 Pzp (dotyczy równie¿ wspólników spó³ki cywilnej), je¿eli w ich imieniu dzia³a osoba, której umocowanie do reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w pkt 4). Postanowienie dotycz±ce pe³nomocnictwa okre¶lone w przepisach Kodeksu Cywilnego stosuje siê odpowiednio.
9) Przedmiotowe ¶rodki dowodowe.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Modernizacja kompleksu sportowego "Moje Boisko - Orlik 2012" przy Szkole Podstawowej w Siemy¶lu
- Remont ¶wietlicy wiejskiej w miejscowo¶ci Regów Stary
- Modernizacja pokrycia dachowego budynku Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego w Rzeszowie ul. Wyzwolenia 4
- Przebudowa zew. pochylni, monta¿ platform schodowych dla os. niepe³nosprawnych, oznaczenie schodów FON, remont i malowanie pomieszczeñ i klatki schodowej w szkole podst. im. Boh. Bukowskich w Buku.
- Budowa placu zabaw na terenie Zespo³u Szkolno-Przedszkolnego nr 21 we Wroc³awiu, w formule zaprojektuj i wybuduj.
- Przebudowa drogi dojazdowej do gruntów rolnych dz. 136, obrêb Ska³a
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.