eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Ziębice"ŚWIADCZENIE USŁUG ZWIĄZANYCH Z ODBIOREM I ZAGOSPODAROWANIEM ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI NIEZAMIESZKAŁYCH, NA KTÓRYCH POWSTAJĄ ODPADY KOMUNALNE Z TERENU GMINY ZIĘBICE.".



Ogłoszenie z dnia 2023-04-28

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
„ŚWIADCZENIE USŁUG ZWIĄZANYCH Z ODBIOREM I ZAGOSPODAROWANIEM ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI NIEZAMIESZKAŁYCH, NA KTÓRYCH POWSTAJĄ ODPADY KOMUNALNE Z TERENU GMINY ZIĘBICE.”.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Ziębice

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 890718478

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Przemysłowa 10

1.5.2.) Miejscowość: Ziębice

1.5.3.) Kod pocztowy: 57-220

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wałbrzyski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@ziebice.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ziebice.biuletyn.net

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-e24076cb-de87-11ed-9355-06954b8c6cb9

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„ŚWIADCZENIE USŁUG ZWIĄZANYCH Z ODBIOREM I ZAGOSPODAROWANIEM ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI NIEZAMIESZKAŁYCH, NA KTÓRYCH POWSTAJĄ ODPADY KOMUNALNE Z TERENU GMINY ZIĘBICE.”.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e24076cb-de87-11ed-9355-06954b8c6cb9

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00197161

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-04-28

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00029642/06/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.6 ŚWIADCZENIE USŁUG ZWIĄZANYCH Z ODBIOREM I ZAGOSPODAROWANIEM ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI NIEZAMIESZKAŁYCH, NA KTÓRYCH POWSTAJĄ ODPADY KOMUNALNE Z TERENU GMINY ZIĘBICE

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00183601

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy

3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:

Zamawiający udziela zamówienia na podstawie art 305 pkt 1 w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp.
Uzasadnienie faktyczne zawarto w informacjach dodatkowych.
Zamawiający udostępnia szczegółowe uzasadnienie prawne i faktyczne w szczegółach postępowania:
Identyfikator postępowania:
ocds-148610-e24076cb-de87-11ed-9355-06954b8c6cb9
w zakładce "Informacje podstawowe".

3.1.2.) Identyfikator wcześniejszego postępowania: zamówienie podstawowe: ogłoszeniu o zamówieniu nr 2020/S 197-476664

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.1.9.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi obejmującej odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne z terenu gminy Ziębice, w tym w szczególności:
1) Odbiór od właścicieli nieruchomości niezamieszkałych, z terenu gminy Ziębice - zgodnie z obowiązującym w czasie trwania umowy Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Ziębice, dalej Regulamin oraz Uchwałą w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów na terenie Gminy Ziębice, dalej Uchwała – następujących rodzajów odpadów komunalnych:
a) 20 03 01 - niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne;
b) 20 02 01 - odpady ulegające biodegradacji;
c) 15 01 07 - opakowania ze szkła;
d) 15 01 06 - zmieszane odpady opakowaniowe;
e) 15 01 01 - opakowania z papieru i tektury;
2) Odbieranie poszczególnych rodzajów odpadów komunalnych z pojemników i/ lub z worków a także z częstotliwością przyjętą zgodnie z obowiązującymi w czasie trwania umowy Regulaminem i Uchwałą, z zastrzeżeniem Załącznika nr 1 do umowy;
3) Przekazanie do zagospodarowania odebranych od właścicieli nieruchomości:
a) niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych o kodzie 20 03 01 do instalacji komunalnych określonych na liście, o której mowa w art. 38 b ust. 1 pkt 1 ustawy o odpadach, spełniających wymagania najlepszej dostępnej techniki, o której mowa w art. 207 ustawy Prawo ochrony środowiska, lub technologii, o której mowa w art. 143 tej ustawy, zapewniających:
- mechaniczno-biologiczne przetwarzanie niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych i wydzielanie z niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych frakcji nadających się w całości lub w części do odzysku, lub
- składowanie odpadów powstających w procesie mechaniczno-biologicznego przetwarzania niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych;
b) pozostałych odpadów komunalnych o kodach odpadów innych niż kod wskazany w lit. a niniejszego ppkt, do instalacji lub podmiotów zbierających posiadających wszelkie wymagane przepisami prawa decyzje, wpisy
i zezwolenia;
c) odpadów komunalnych objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym w szczególności, zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości oraz hierarchią sposobów postępowania z odpadami i zasadą bliskości, o których mowa w art. 17 i art. 20 ustawy o odpadach.
4) Wykonawca zobowiązany jest do wskazania instalacji komunalnych, instalacji lub podmiotów zbierających, do których będzie przekazywał odebrane od właścicieli nieruchomości niezamieszkałych odpady komunalne wraz z określeniem rodzaju podmiotu;
5) Postanowienia umowne stanowiące załącznik nr 8 do Zaproszenia określają szczegółowo w szczególności:
a) wymogi dotyczące przekazywania odebranych niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych do instalacji komunalnych;
b) rodzaje odpadów komunalnych odbieranych selektywnie od właścicieli nieruchomości;
c) standard sanitarny wykonywanych usług oraz ochrony środowiska;
d) obowiązek prowadzenia dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem;
e) szczegółowy sposób postępowania Wykonawcy w przypadku stwierdzenia nieselektywnego zbierania odpadów;
f) szczegółowe wymagania stawiane Wykonawcy odbierającemu odpady komunalne;
g) obowiązek zagospodarowania odpadów komunalnych zgodnie z hierarchią sposobów postępowania z odpadami;
6) Wykonawca zobowiązany jest do wskazania podczas negocjacji instalacji komunalnych, instalacji lub podmiotów zbierających, do których będzie przekazywał odebrane od właścicieli nieruchomości niezamieszkałych odpady komunalne.
7) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa załącznik nr 9 do Zaproszenia w tym:
a) Opis przedmiotu zamówienia;
b) Uchwała nr 227/VIII/2020 Rady Miejskiej w Ziębicach z dnia 29 października 2020 roku w sprawie wprowadzenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Ziębice;
c) Uchwała nr 228/VIII/2020 Rady Miejskiej w Ziębicach z dnia 29 października 2020 roku w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów na terenie Gminy Ziębice;
d) Dane istotne z punktu widzenia zamówienia;
e) Wykaz nieruchomości niezamieszkałych;
f) Obowiązujący w roku 2023 harmonogram odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych.
2. Wymagania w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy,
w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy Pzp.:
1) rodzaj czynności związanych z realizacją zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie stosunku pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia:
a) Zamawiający zgodnie z art. 95 ust. 1 ustawy Pzp. wskazuje, że dla czynności, polegających na:
- odbieraniu, uprzątnięciu i transporcie odpadów komunalnych
(np. kierowcy, pomocnicy, ładowacze),
- zagospodarowaniu odpadów komunalnych tj. kierowania do instalacji, w tym instalacji komunalnych bądź przekazania do podmiotów zbierających,
- sprawdzaniu pojemników, worków na odpady komunalne,
- prowadzeniu dokumentacji związanej z wykonaniem usługi np.: prowadzenie ewidencji, sprawozdawczości,
- nadzorowaniu realizacji zadań określonych – myślnik od 1 do 4;
określa wymóg zatrudnienia osób wykonujących te czynności na umowę o pracę zgodnie z art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku – Kodeks pracy.
Szczegółowe wymagania w tym zakresie określono w Zaproszeniu.

4.5.3.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

90511000-2 - Usługi wywozu odpadów

90512000-9 - Usługi transportu odpadów

90533000-2 - Usługi gospodarki odpadami

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Zakład Usług Komunalnych w Ziębicach Sp. z o.o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 8871806271

7.3.3) Ulica: Stawowa 2a

7.3.4) Miejscowość: Ziębice

7.3.5) Kod pocztowy: 57-220

7.3.6.) Województwo: dolnośląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-04-27

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 182262,96 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2023-05-02 do 2023-07-31

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

Zgodnie z art. 305 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019 roku Prawo zamówień publicznych (Dz.U. 2022 r., poz. 1710 z późn. zm.), zwaną dalej ustawą Pzp., Zamawiający może udzielić zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi jedna z okoliczności, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 1-5 i 7-14;
Mając zatem na uwadze powyższe przepis upoważnia do zastosowania art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp.
Zgodnie z art. 213 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 roku Prawo zamówień publicznych (Dz.U. 2022 r., poz. 1710 z późn. zm.), zwaną dalej ustawą Pzp., zamówienie z wolnej ręki to tryb udzielania zamówienia publicznego, w którym zamawiający udziela zamówienia po negocjacjach tylko z jednym wykonawcą. Z tego powodu jest to tryb, którego stosowanie ustawodawca dopuszcza tylko w szczególnych, wymienionych w ustawie przypadkach, których enumeratywne wyliczenie zawiera art. 214 ust. 1 ustawy Pzp. Przepis art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp. pozwala na udzielenie zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki dotychczasowemu wykonawcy usług, jeżeli łącznie spełnione są następujące przesłanki: 1) zamówienie udzielane jest w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego; 2) zamówienie polega na powtórzeniu podobnych usług; 3) zamówienie było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego; 4) zamówienie jest zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego i jest zgodne z jego przedmiotem; 5) całkowita wartość tego zamówienia została uwzględniona przy obliczaniu wartości zamówienia podstawowego.
Zamawiający spełnia przesłanki wymienione powyżej.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.