Ogłoszenie z dnia 2021-09-30
Powiązane ogłoszenia:
- 2021/BZP 00273943/01 - Modyfikacja z dnia 2021-11-18
- 2021/BZP 00258886/01 - Wynik z dnia 2021-11-05
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa dróg gminnych nr 107059L w miejscowości Zakącie oraz nr 107058L w miejscowości Białawoda
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Borzechów
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 431019879
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Borzechów 1
1.5.2.) Miejscowość: Borzechów
1.5.3.) Kod pocztowy: 24-224
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL814 - Lubelski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@borzechow.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.borzechow.eu
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa dróg gminnych nr 107059L w miejscowości Zakącie oraz nr 107058L w miejscowości Białawoda
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9916267d-21b7-11ec-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00197208
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-09-30
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00047943/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.3 Przebudowa dróg gminnych nr 107059L w miejscowości Zakącie oraz nr 107058L w miejscowości Białawoda
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/borzechow3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/borzechow; https://borzechow.e-biuletyn.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Ofertę,
a także oświadczenie o jakim mowa w SWZ składa się, pod rygorem nieważności, w formie
elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem
osobistym. 2. Rozszerzenia plików wykorzystywanych przez Wykonawców powinny być zgodne z
Załącznikiem nr 2 do “Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram
Interoperacyjności,minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci
elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych”, zwanego dalej
Rozporządzeniem KRI. 3.Ofertę, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 Pzp., podmiotowe
środki dowodowe,pełnomocnictwa, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby sporządza się w
postaci elektronicznej, w ogólnie dostępnych formatach danych, w szczególności w formatach pdf .doc
.docx.xls .xlsx .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na .pdf. 4. W celu ewentualnej kompresji
danych Zamawiający rekomenduje wykorzystanie jednego z rozszerzeń: a) .zip, b) .7Z 5. UWAGA !!!
Wśród rozszerzeń powszechnych a niewystępujących w Rozporządzeniu KRI występują: .rar .gif
.bmp.numbers .pages. Dokumenty złożone w takich plikach zostaną uznane za złożone nieskutecznie.
6.Zawiadomienia, oświadczenia, wnioski lub informacje Wykonawcy przekazują elektronicznie za
pomocą platforma zakupowa.pl (dalej jako „Platforma”), dostępną pod
adresem:https://platformazakupowa.pl/pn/borzechow i formularza „Wyślij wiadomość do
zamawiającego” dostępnego na stronie dotyczącej danego postępowania (nie dotyczy składania ofert).
7. Korzystanie z platformy zakupowej przez Wykonawcę jest bezpłatne. 8. Szczegółowe informacje
znajdują się w Specyfikacji Warunków Zamówienia do niniejszego postępowania. 7. Zamawiający,
zgodnie z § 3 ust. 1 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r.w sprawie
sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów
elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia
publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452) określa niezbędne wymagania sprzętowo -
aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl, tj.: 1) stały dostęp do sieci Internet o
gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s, 2) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja,
jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje, 3)
zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, nie rekomenduje się przeglądarki Internet Explorer;
4)włączona obsługa JavaScript, 5)zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący
format plików .pdf,6) Platformazakupowa.pl działa według standardu przyjętego w komunikacji
sieciowej - kodowanie UTF8,7) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi
datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z
zegarem Głównego Urzędu Miar
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w
związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz
uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z
04.05.2016, str. 1), dalej „RODO", informuję, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Borzechów 2. Inspektorem Ochrony
Danych osobowych w Urzędzie Gminy w Borzechowie jest Pani Joanna Rycaj/Pana dane osobowe
przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu
związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Termomodernizacja budynku
komunalnego w Borzechowie”
3. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie
dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 11 września 2019 r. -
Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2019), dalej „ustawa Pzp"; 4. Pani/Pana dane
osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4
lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy
przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy; 5. Obowiązek podania
przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem
ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o
udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy
Pzp; 6. W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób
zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; 7. Posiada Pani/Pan: na podstawie art. 15 RODO
prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących; na podstawie art. 16 RODO prawo do
sprostowania Pani/Pana danych osobowych; na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od
administratora ograniczenia przetwarzania danych
osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO; prawo do wniesienia
skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych
osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
8. Nie przysługuje Pani/Panu: w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia
danych osobowych; prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; na
podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą
prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: INFR.7234.67.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
Zamawiający określił wymagania dotyczące wydajności lub funkcjonalności, zgodnie z art. 101 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane w ramach zadania inwestycyjnego pn.: „Przebudowa dróg gminnych nr 107059L w miejscowości Zakącie oraz nr 107058L w miejscowości Białawoda”. Zamówienie inwestycyjne jest częściowo finansowane ze środków pochodzących z rezerwy celowej przeznaczonej na zadania związane z usuwaniem skutków klęsk żywiołowych.
2. Wykonawca jest zobowiązany do wykonania Geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej oraz przekazania Zamawiającemu 1 egzemplarza Inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej włączonej do Państwowego Zasobu Geodezyjnego i Kartograficznego w PODGiK wraz ze stosownymi oświadczeniami geodety, w dwóch egzemplarzach.
3. Zakres zamówienia dotyczy: „Przebudowa dróg gminnych nr 107059L w miejscowości Zakącie oraz nr 107058L w miejscowości Białawoda”, która swoim zakresem obejmuje następujące elementy robót do wykonania:
1) Element I: Przebudowa drogi gminnej nr 107059L od km 0+000 do km 0+300 w miejscowości Zakącie, uszkodzonej w wyniku gwałtownego spływu wód opadowych w 2021 r.
2) Element II: Przebudowa drogi gminnej nr 107058L od km 0+000 do km 0+700 w miejscowości Białawoda, uszkodzonej w wyniku gwałtownego spływu wód opadowych w 2021 r.
3) Element III: Przebudowa drogi gminnej nr 107058L od km 0+700 do km 0+714,40 w miejscowości Białawoda.
4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załącznikach do SWZ, składają się na nie następujące dokumenty:
1) dokumentacja projektowa w tym projekt wykonawczy branży drogowej,
2) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB),
3) Przedmiar robót,
4) Wzór umowy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45111100-9 - Roboty w zakresie burzenia
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45112000-5 - Roboty w zakresie usuwania gleby
45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 1 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny ofert, które nie zostały odrzucone, na
podstawie następujących kryteriów oceny ofert: cena (60%) oraz długość okresu gwarancji na
wykonane roboty budowlane (40%).
Zamawiający dokona oceny ofert przyznając punkty w ramach poszczególnych kryteriów oceny ofert,
przyjmując zasadę, że 1% = 1 punk
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Długość okresu gwarancji na wykonane roboty budowlane
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: 1)Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający nie stawia warunku w
powyższym zakresie. 2) Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub
zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów. Zamawiający nie stawia warunku w
powyższym zakresie. 3) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiający nie stawia warunku
w powyższym zakresie. 4) Zdolności technicznej lub zawodowej. Opis sposobu dokonywania
oceny spełniania tego warunku: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca
wykaże, że: a) wykonał w sposób należyty zgodnie z przepisami prawa budowlanego w okresie
ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności
jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jedną robotę budowlaną odpowiadającą swoim
rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia tj. polegającą na wykonaniu
budowy lub przebudowy dróg o nawierzchni bitumicznej o wartości nie mniejszej niż 300 000,00
zł brutto, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz
których roboty zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów czy zostały należycie wykonane;
Zgodnie art. 3 pkt 6 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2020 r. poz.
1333 ze zm.), przez budowę rozumie się wykonywanie obiektu budowlanego w określonym miejscu, a także odbudowę, rozbudowę, nadbudowę obiektu budowlanego. Zgodnie z art. 3 pkt
7a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, przez przebudowę rozumie się wykonywanie
robót budowlanych, w wyniku których następuje zmiana parametrów użytkowych lub
technicznych istniejącego obiektu budowlanego, b) dysponuje lub będzie dysponować w okresie
wykonywania zamówienia i skieruje do realizacji co najmniej jedną osobą na stanowisku
kierownika robót – która musi posiadać uprawnienia budowlane do kierowania robotami
budowlanymi bez ograniczeń w specjalności inżynieryjnej drogowej lub odpowiadające im
równoważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących
przepisów i należeć do właściwej izby samorządu zawodowego, a w przypadku Wykonawców
zagranicznych – uprawnienia budowlane do kierowania robotami równoważne do wyżej
wskazanych. Uwaga: Wykonawca powinien w wykazie robót wyraźnie określić zakres robót, aby
można było ustalić, czy spełnia warunek udziału w postępowaniu. W przypadku Wykonawców
wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub korzystania z zasobów podmiotów
trzecich na podstawie art. 118 ust. 1 ustawy Pzp minimum jeden Wykonawca lub jeden podmiot
udostępniający zasoby musi posiadać pełne doświadczenie wskazane w ww. warunku udziału w
postępowaniu określone powyżej w SWZ. Przez posiadanie uprawnień budowlanych
wymaganych prawem dla osób uczestniczących w realizacji zamówienia, rozumie się
uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w rozumieniu art. 15a
ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. 2020 r, poz. 1333 z późn. zm.) oraz
przepisów wcześniejszych. Samodzielne funkcje techniczne w budownictwie (nazwy
specjalności i ich zakresy) będą rozpatrywane zgodnie z przepisami regulującymi nadawanie
uprawnień budowlanych w dacie ich nadania. Wykonawca w celu wykazania spełniania
warunków dot. osób - może wskazać osobę będącą obywatelem państwa członkowskiego UE,
która nabyła kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie,
równoznaczne wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej – zgodnie z właściwymi przepisami, w szczególności z ustawą z dnia
22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach
członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 220) oraz ustawą z dnia 15 grudnia
2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz. U. z 2019 r.
poz. 1117).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie Wykonawcę,
którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni
od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych:
7.1) W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) wykazu robót
budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed terminem składania ofert, a
jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy –w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju,
wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane
(sporządzonego zgodnie z Załącznikiem do SWZ), oraz załączeniem dowodów określających, czy te
roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje
bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały
wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest wstanie uzyskać tych
dokumentów –inne odpowiednie dokumenty – w odniesieniu do warunku określonego w pkt. VII.2.4.a)
SWZ, b) wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w
szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami
budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i
wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych
przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami sporządzonego
zgodnie z Załącznikiem do SWZ – w odniesieniu do warunku określonego w pkt. VII.2.4.b) SWZ
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Żądanie wadium, jego wysokość oraz formy wniesienia – art. 97, art. 281 ust. 4 ustawy Pzp:1. Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia wadium w wysokości 6 000,00 zł słownie: sześć
tysięcy złotych 00/100).
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1} pieniądzu;
2} gwarancjach bankowych;
3} gwarancjach ubezpieczeniowych;
4} poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z
dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
Wadium w formie pieniądza należy w nieść przelewem na konto Zamawiającego {Banku
Spółdzielczym w Niedrzwicy Dużej nr konta: 47 8687 0009 2002 2500 0127 0025 z dopiskiem:
„Wadium na postępowanie znak: INFR.7010.58.2021”. Za skuteczne wniesienie wadium w
pieniądzu, Zamawiający uzna wadium, które zostanie zaksięgowane na rachunku bankowym
Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.
4. Jeżeli wadium jest wnoszone w formach określonych w ppkt 2-4, Wykonawca przekazuje
Zmawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej, przed upływem
składania ofert.
5. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, lub
poręczenia gwarancja lub poręczenie musi być nieodwołalne, bezwarunkowe i płatne na
pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzone zgodnie z obowiązującymi przepisami i
powinna zawierać następujące elementy:
1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), nazwę beneficjenta gwarancji/poręczenia
(Zamawiającego), nazwę gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających
poręczenia lub gwarancji) lub poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib;
2) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez
Wykonawcę określone w ustawie PZP;
3) z jej treści powinno jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty
wadium;
4) bezwarunkowe i nieodwołalne zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia kwoty
gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, w terminie związania
ofertą, sporządzone zgodnie z obowiązującymi przepisami;
5) termin ważności gwarancji/poręczenia zgodny z terminem związania ofertą „od dnia .. – do
dnia ….”;
6) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 PZP),
Zamawiający wymaga, aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj.
zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę
Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum);
6. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub
nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o
zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 PZP zostanie odrzucona.
7. Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom, zgodnie z art. 98 ust. 1 - 4 ustawy Pzp.
8. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, na podstawie art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Oprócz przypadków, w art. 454 i 455 ustawy – Pzp, strony dopuszczają możliwośćwprowadzania zmiany umowy w stosunku do treści oferty, w przypadku wystąpienia
którejkolwiek z następujących okoliczności:
1) przedłużenie terminu realizacji zamów., o którym w § 4 ust. 1, może nastąpić w przypadku
wystąpienia okoliczności siły wyższej, przez którą należy rozumieć zdarzenia niezależne od
żadnej ze stron, zewn. niemożliwe do zapobieżenia, które nastąpiło po dniu wejścia w życie
umowy, w szczególności:wojny,akty terroryzmu,klęski żywio., strajki oraz akty władzy i adm.
Publ., przedłużenie terminu Real.zamów. nastąpi o liczbę dni, odpowiadającą okresowi
występow. okoliczności siły wyższej, 2) przedłużenie terminu realizacji zamów.,w § 4 ust. 1,
może nastąpić w przypadku skierowania przez Zamaw. do Wykonawcy pisemnego żądania
wstrzymania robót bud., stanowiących przedmiot zam. lub wydania zakazu prowadzenia robót
bud., stanowiących przedmiot zam. przez organ adm. publicznej lub eksploratorów
infrastruktury, o ile żądanie lub wydanie zakazu nie nastąpiło z przyczyn, za które Wykonawca
ponosi odpowiedzialność, przedłużenie terminu realizacji zamów. nastąpi o liczbę dni,
odpowiadającą okresowi na jaki Wykonawcy nakazano wstrzymanie robót lub zakazano
prowadzenie robót budo.3) przedłużenie terminu realizacji zamów., w § 4 ust. 1, może nastąpić
w przypadku wystąpienia kolizji z instalacjami wewn. nieujawnionymi w dokum. projektowej, lub
innymi robotami prowadzonymi przez innego wykonawcę, przy czym przedłużenie terminu
realizacji zamów. nastąpi o liczbę dni niezbędną Wykonawcy na usunięcie kolizji z instalacjami
wewn.nieujawnionymi w dokumentaji lub o liczbę dni niezbędnych do wykonania robót przez
innego wykonawcę – o ile usunięcie kolizji wymagać będzie przedłużenia terminu; 4)
przedłużenie terminu Real. zamów., o którym mowa w § 4 ust. 1, może nastąpić w przypadku
wystąp. konieczności wprowadzenia w dok. projekt.zmian, powodujących wstrzymanie lub
przerwanie robót ., stanowiących przedmiot zamów., przy czym przedłużenie terminu
realiz.zamówienia nastąpi o liczbę dni niezbędną do wprowadzenia zmian w dok. projektowej
oraz do przeprowadzenia uzgodnień z właściwymi organami, uzyskania opinii właściwych
organów oraz wydania decyzji przez właściwe organy, wprowadzenie w dokumentacji zmian nie
może skutkować zwiększeniem zakresu świadczenia Wykonawcy zawartego w ofercie,
stanowiącej zał. do umowy oraz zwiększeniem wynagrodzenia Wykonawcy, w § 5 ust. 1, 5)
przedłużenie terminu realizacji zamów., o którym mowa w § 4 ust. 1, może nastąpić w przypadku
wystąp. warunków geologicznych lub hydrologicznych odmiennych od założonych w dok.
projekt. i powodujących konieczność wstrzymania robót lub konieczność ich wykonania przy
wykorzystaniu odmiennych od zaprojektowanych rozwiązań techn., przy czym przedłużenie
terminu realiz. zamówienia nastąpi o liczbę dni niezbędną do wyeliminowania utrudnień
związanych z ich wystąpieniem
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-10-15 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Na stronie internetowej prowadzonego postępowania:https://platformazakupowa.pl/pn/borzechow
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-10-15 09:05
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Cd. z sekcji VII - Projektowane postanowienia umowy.6) przedłużenia terminu wykonania zamów.w zakresie niezbędnym do wykonania robót
zleconych na podst.art. 455 ust. 1 pkt 1, 3, 4 lub ust. 2 ust. Pzp, 7) zmiany powszechnie
obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na Real. przedmiotu zamów.lub
świadczenia stron umowy, 8) w przypadku zmiany albo rezygnacji z podwyk.,na którego zasoby
wykonawca powoływał się w celu wykazania spełniania warunków udziału w postęp.Wykonawca
jest obowiązany wykazać Zamaw., iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca
samodzielnie spełnia warunki udziału w postęp., w stopniu nie mniejszym niż wymagany w
trakcie postęp. o udzielenie zamówienia, poprzez przedstawienie w tym celu odpowiednich
dokumentów, potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, 9) zmiany
sposobu rozliczania Umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykon. wskutek zaistnienia
przyczyn organizacyjnych lub finansowych leżących po stronie Zamaw., w tym na skutek
zawartej przez Zamaw. umowy o dofinansowanie zadania.
10) wszelkie zmiany, które będą konieczne do zagwarantowania zgodności umowy z
wchodzącymi w życie po terminie składania ofert lub po zawarciu umowy przepisami prawa w
szczególności przepisami o podatku od towarów i usług w zakresie wynikającym z tych
przepisów.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa zadaszonej sceny przy budynku Wieży Ariańskiej w Wojciechowie
- Prace remontowe i adaptacyjne mieszkania wspomaganego w ramach projektu - Nie JESTEŚ sam!" - III
- Roboty budowlane w zakresie utworzenia i funkcjonowania placówki wsparcia dziennego w Rzeszowie przy ul. Kraszewskiego 1
- Termomodernizacja budynku Urzędu Miejskiego w Golczewie wraz z poprawą dostępności architektonicznej
- Przebudowa parkingu przy Spichlerzu
- Poprawa infrastruktury drogowej na terenie Gminy Jeżowe
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.