Og³oszenie z dnia 2021-09-30
Powi±zane og³oszenia:
- 2021/BZP 00249204/01 - Wynik z dnia 2021-10-28
Og³oszenie o zamówieniu
Dostawy
Budowa instalacji fotowoltaicznej na budynku Urzêdu Gminy w Komornikach
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina Komorniki
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 631258709
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: Stawna 1
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Komorniki
1.5.3.) Kod pocztowy: 62-052
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL418 - Poznañski
1.5.7.) Numer telefonu: +48618107751
1.5.8.) Numer faksu: +48618107985
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@komorniki.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: bip.komorniki.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa instalacji fotowoltaicznej na budynku Urzêdu Gminy w Komornikach
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-7970893c-21dd-11ec-b885-f28f91688073
2.5.) Numer og³oszenia: 2021/BZP 00198129
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2021-09-30
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2021/BZP 00000419/11/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.2.4 Budowa instalacji fotowoltanicznej na budynku urzêdu
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://platformazakupowa.pl/komorniki3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/komorniki
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Niezbêdne wymagania sprzêtowo - aplikacyjne umo¿liwiaj±ce pracê na platformazakupowa.pl.: sta³y dostêp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowo¶ci nie mniejszej ni¿ 512 kb/s, a) komputer klasy PC lub MAC o nastêpuj±cej konfiguracji: pamiêæ min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje, b) zainstalowana dowolna przegl±darka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0., c) w³±czona obs³uga JavaScript, d) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obs³uguj±cy format plików .pdf, e) Platformazakupowa.pl dzia³a wed³ug standardu przyjêtego w komunikacji sieciowej - kodowanie UTF8, f) oznaczenie czasu odbioru danych przez platformê zakupow± stanowi datê oraz dok³adny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem G³ównego Urzêdu Miar. Wystêpuje limit objêto¶ci plików lub spakowanych folderów w zakresie ca³ej oferty do ilo¶ci 10 plików lub spakowanych folderów przy maksymalnej wielko¶ci 150 MB. Zamawiaj±cy rekomenduje wykorzystanie formatów: .pdf .doc .xls .jpg
(.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na .pdf. W celu ewentualnej kompresji danych Zamawiaj±cy rekomenduje wykorzystanie jednego z formatów: .zip lub .7Z. Zamawiaj±cy rekomenduje, by niestosowaæ powszechnych formatów: .rar .gif .bmp .numbers .pages, gdy¿ nie s± one dopuszczone w Rozporz±dzeniu Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci, minimalnych wymagañ dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagañ dla systemów teleinformatycznych. Zamawiaj±cy zwraca uwagê na ograniczenia wielko¶ci plików podpisywanych profilem zaufanym, który wynosi max 10 MB, oraz na ograniczenie wielko¶ci plików podpisywanych w aplikacji eDoApp s³u¿±cej do sk³adania podpisu osobistego, który wynosi max 5 MB. Ze wzglêdu na niskie ryzyko naruszenia integralno¶ci pliku oraz ³atwiejsz± weryfikacjê podpisu Zamawiaj±cy zaleca, w miarê mo¿liwo¶ci, przekonwertowanie plików sk³adaj±cych siê na ofertê na format .pdf i opatrzenie ich podpisem Kwalifikowanym PAdES. Pliki w innych formatach ni¿ PDF zaleca siê opatrzyæ zewnêtrznym podpisem XAdES. Wykonawca powinien pamiêtaæ, aby plik z podpisem przekazywaæ ³±cznie z dokumentem podpisywanym. Zamawiaj±cy zaleca, aby w przypadku podpisywania pliku przez kilka osób, stosowaæ podpisy tego samego rodzaju. Podczas podpisywania plików zaleca siê stosowanie algorytmu skrótu SHA2 zamiast SHA1. Je¶li Wykonawca pakuje dokumenty np. w plik ZIP zaleca siê wcze¶niejsze podpisanie ka¿dego ze skompresowanych plików. Wymagania techniczne i organizacyjne sporz±dzania, wysy³ania i odbierania korespondencji elektronicznej zosta³y opisane w Regulaminie Internetowej Platformy zakupowej platformazakupowa.pl Open Nexus Sp. z o.o. Szczegó³owa instrukcja dla Wykonawców dotycz±ca m.in. z³o¿enia i wycofania oferty znajduje siê bezpo¶rednio na platformie. Oferta wraz z za³±cznikami musi zostaæ w ogólnie przyjêtych formatach danych i z³o¿ona w formie elektronicznej
opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem osobistym albo podpisem zaufanym pod rygorem niewa¿no¶ci. Sposób sporz±dzenia dokumentów elektronicznych, o¶wiadczeñ lub elektronicznych kopii musi byæ zgodny z wymogami okre¶lonymi w Rozp. Prezesa Rady Ministrów z 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie oraz rozporz±dzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych dokumentów lub o¶wiadczeñ, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy.
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w
zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informujê, ¿e: - administratorem Pani/Pana danych osobowych jest
Urz±d Gminy Komorniki, ul. Stawna 1, 62-052 Komorniki;- w sprawach zwi±zanych z Pani/Pana danymi proszê siê kontaktowaæ z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych, którym jest Krzysztof Kozik, kontakt: adres e-mail: inspektor@rodo-krp.pl, telefon/ +48 792 304 042;- Pani/Pana dane
osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu prowadzenia przedmiotowego postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz zawarcia umowy, a podstaw± prawn± ich przetwarzania jest obowi±zek prawny stosowania sformalizowanych procedur udzielania zamówieñ publicznych spoczywaj±cy na Zamawiaj±cym;- odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp; - Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie
zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy;- obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z Pzp; - w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;- posiada Pani/Pan:• na podstawie art. 15
RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych;• na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania lub uzupe³nienia Pani/Pana danych osobowych, przy czym skorzystanie z prawa do sprostowania lub uzupe³nienia nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o
udzielenie zamówienia publicznego, ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników;• na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, przy czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego, a
tak¿e nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia.• prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO;- nie przys³uguje Pani/Panu:• w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;• prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;• na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.2. Wykonawca
przystêpuj±c do postêpowania jest zobowi±zany do pisemnego poinformowania o powy¿szych zasadach ka¿dej osoby, której dane osobowe bêd± podane w ofercie, o¶wiadczeniach i dokumentach z³o¿onych w postêpowaniu. W zwi±zku z powy¿szym Wykonawca z³o¿y stosowne o¶wiadczenie zgodnie z tre¶ci± za³±cznika nr 1 – Formularza ofertowego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.30.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1) Przedmiotem zamówienia jest wykonanie dokumentacji projektowej urz±dzeñ fotowoltaicznych o mocy zainstalowanej elektrycznej 49 kW, wykonanie robót budowlanych polegaj±cych na zainstalowaniu urz±dzeñ fotowoltaicznych o mocy zainstalowanej elektrycznej 49 kW na terenie siedziby Zamawiaj±cego w miejscowo¶ci Komorniki, ul. Stawna 1, 62-052 Komorniki, gmina Komorniki, powiat poznañski, województwo wielkopolskie, uzyskanie uzgodnieñ z rzeczoznawc± do spraw zabezpieczeñ przeciwpo¿arowych pod wzglêdem zgodno¶ci z wymaganiami ochrony przeciwpo¿arowej projektu tych urz±dzeñ oraz zawiadomienie organów Pañstwowej Stra¿y Po¿arnej, o którym mowa w art. 56. ust. 1a. ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane /tekst jednolity Dz.U. z 2020 r., poz. 1333 z pó¼n. zm./.
2) Instalacja fotowoltaiczna musi byæ zaprojektowana zgodnie ze szczegó³owym opisem przedmiotu zamówienia - stanowi±cym za³±cznik nr 2 do umowy.
3) Dokumentacja projektowa musi obejmowaæ zakres niezbêdny do uzyskania wynikaj±cych z przepisów prawa warunków, opinii, pozwoleñ oraz innych uzgodnieñ koniecznych dla uzyskania pozwolenia na u¿ytkowanie. Dokumentacja projektowa sporz±dzona przez Wykonawcê powinna zawieraæ taki zakres wykonywanych prac, aby prawid³owo i zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami prawa mo¿liwe by³o wykonanie poszczególnych prac oraz zagwarantowanie ich prawid³owego i bezpiecznego dzia³ania i eksploatacji.
4) Przed przyst±pieniem do wykonywania przedmiotu zamówienia wykonawca zobowi±zany jest do:
- zweryfikowania danych wyj¶ciowych do projektowania, przedstawionych przez Zamawiaj±cego;
- wykonania w³asnym staraniem i na w³asny koszt badañ, analiz oraz ekspertyz, o ile bêd± niezbêdne do prawid³owej realizacji przedmiotu zamówienia;
- dokonania analizy lokalizacji paneli PV na dachu budynku wraz ze sporz±dzeniem koncepcji projektowej w celu przed³o¿enia Zamawiaj±cemu do akceptacji przed podjêciem prac projektowych;
- przed przyst±pieniem do prac zwi±zanych z dostaw± i monta¿em instalacji Wykonawca przedstawi projekt do akceptacji Zamawiaj±cemu;
- po zakoñczeniu ca³o¶ci prac stanowi±cych przedmiot zamówienia Wykonawca przeka¿e Zamawiaj±cemu dokumentacjê powykonawcz± ³±cznie z protoko³ami, ¶wiadectwami, dopuszczeniami, atestami, o¶wiadczeniem gwarancyjnym, dowodem pozytywnej symulacji pracy instalacji fotowoltaicznej, instrukcjami, schematami. Projekt powinien zawieraæ schemat wpiêcia instalacji modu³ów PV w istniej±c± instalacjê elektroenergetyczn±.
5) Do prowadzenia prac okre¶lonych w projekcie bêdzie mo¿na przyst±piæ po opracowaniu dokumentacji projektowej wykonanej i dostarczonej przez Wykonawcê, zaakceptowanej przez Zamawiaj±cego oraz po uzyskaniu w imieniu Zamawiaj±cego niezbêdnych uzgodnieñ i pozwoleñ wymaganych prawem przy tego typu pracach projektowych i pozosta³ych pracach i robotach z tym zwi±zanych.
6) Realizacja prac obejmuje swoim zakresem wykonanie instalacji fotowoltaicznej na potrzeby zasilania energi± obiektów siedziby Zamawiaj±cego o mocy 49 kW.
7) Wszystkie elementy instalacji bêd±ce przedmiotem zamówienia musz± byæ fabrycznie nowe, wolne od wad fabrycznych oraz od obci±¿eñ wobec osób trzecich. Panele fotowoltaiczne powinny byæ wyprodukowane w roku 2021.
8) Zakres prac obejmuje:
- dostawê i monta¿ instalacji fotowoltaicznej z³o¿onej z niezbêdnych elementów: m.in.: inwerterów, paneli, optymalizatorów mocy, konstrukcji wsporczej do monta¿u paneli na dachu itp.
- dostawê i monta¿ uk³adu monitoringu i sterowania instalacj± fotowoltaiczn±,
- przy³±czenie instalacji do wewnêtrznej instalacji elektrycznej Zamawiaj±cego,
- przeprowadzenie rozruchu instalacji fotowoltaicznej,
- kontrole, próby, uruchomienie i regulacja instalacji,
- opracowanie instrukcji obs³ugi instalacji i przeszkolenie 2 osób w celu poprawnej eksploatacji instalacji fotowoltaicznej,
- wykonanie dokumentacji powykonawczej,
- dokonanie w imieniu Zamawiaj±cego wszelkich uzgodnieñ i procedur powykonawczych koniecznych do u¿ywania instalacji,
- bezp³atne us³ugi serwisowe w okresie rêkojmi za wady i gwarancji,
- w okresie rêkojmi lub gwarancji - czas reakcji na zg³oszenie o wadzie lub awarii do 48 godzin od chwili zg³oszenia.
9) Zastosowane urz±dzenia, wyroby i materia³y musz± posiadaæ ¶wiadectwo dopuszczenia do stosowania, ¶wiadectwo kwalifikacji oznaczone znakiem jako¶ci lub znakiem bezpieczeñstwa, wydane przez uprawnione podmioty kwalifikuj±ce.
10) Materia³y i technologie stosowane do wykonania prac musz± odpowiadaæ zaleceniom i rozwi±zaniom przyjêtym w dokumentacji i spe³niaæ postawione w niej wymagania techniczne, normowe i estetyczne, posiadaæ stosowane atesty, aprobaty, certyfikaty zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami.
11) Wszelkie przytoczone w dokumentacji projektowej normy i akty prawne musz± byæ aktualne na dzieñ sporz±dzenia dokumentacji. W przypadku u¿ytych w dokumentacji postêpowania nazw materia³ów nale¿y je rozumieæ jako przyk³adowe – o parametrach po¿±danych przez Zamawiaj±cego. Oznacza to, ¿e Zamawiaj±cy dopuszcza w ka¿dym wypadku u¿ycie materia³u równowa¿nego pod wzglêdem g³ównych (istotnych) parametrów technicznych i u¿ytkowych, przy zachowaniu, co najmniej takiego samego poziomu jako¶ci, trwa³o¶ci, funkcjonalno¶ci oraz kompatybilno¶ci z pozosta³ymi materia³ami u¿ytymi (wbudowanymi) przy realizacji zamówienia. Dopuszczalne s± jedynie takie zmiany materia³ów, które mieszcz± siê w ramach zawartych rozwi±zañ konstrukcyjnych, technologicznych i technicznych. W takiej sytuacji Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia stosownych dokumentów potwierdzaj±cych parametry materia³ów i urz±dzeñ. W przypadku zamiaru zastosowania jakichkolwiek rozwi±zañ lub materia³ów równowa¿nych Wykonawca ma obowi±zek opisaæ je szczegó³owo w ofercie oraz wykazaæ ich równowa¿no¶æ.
Zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy Pzp w sytuacji, gdyby w dokumentach opisuj±cych przedmiot zamówienia, zawarto odniesienie do norm, ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp, a takim odniesieniom nie towarzyszy³o wyra¿enie „lub równowa¿ne”, to Zamawiaj±cy dopuszcza rozwi±zania równowa¿ne opisywanym w ka¿dej takiej normie, ocenie technicznej, aprobacie, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych. W zwi±zku z powy¿szym nale¿y przyj±æ, ¿e ka¿dej: normie, ocenie technicznej, aprobacie, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych wystêpuj±cych w opisie przedmiotu zamówienia towarzysz± wyrazy „lub równowa¿ne”.
Zgodnie z art. 101 ust. 5 Pzp Wykonawca, który powo³uje siê na rozwi±zania równowa¿ne opisywanym w tych dokumentach, jest obowi±zany udowodniæ, poprzez do³±czenie do oferty stosownych przedmiotowych ¶rodków dowodowych, o których mowa w art. 104–107 ustawy Pzp, ¿e proponowane rozwi±zania w równowa¿nym stopniu spe³niaj± wymagania okre¶lone w opisie przedmiotu zamówienia.
Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ sk³adania ofert równowa¿nych w zakresie zaproponowanych materia³ów i urz±dzeñ przedstawionych w dokumentacji technicznej pod warunkiem, ¿e bêd± posiada³y parametry techniczne, nie gorsze ni¿ wymagane przez Zamawiaj±cego.
Zaoferowane urz±dzenia i materia³y równowa¿ne musz± posiadaæ stosowne, wymagane przepisami prawa atesty lub dopuszczenia do obrotu gospodarczego.
Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ odbycia przez Wykonawcê wizji lokalnej miejsca monta¿u instalacji w celu oszacowania na w³asn± odpowiedzialno¶æ kosztu i ryzyka wszystkich czynników koniecznych do przygotowania oferty, obejmuj±cej wszystkie elementy, w tym prace przygotowawcze, projektowe, monta¿owe. Termin i zasady udzia³u w wizji lokalnej:
– Zamawiaj±cy wyznacza termin na odbycie wizji lokalnej dnia 6 pa¼dziernika 2021 roku o godzinie 12.00. Rozpoczêcie wizji lokalnej nast±pi przed wej¶ciem g³ównym budynku Urzêdu Gminy Komorniki przy ul. Stawnej 1 w Komornikach. Wykonawcy, by wzi±æ udzia³ w wizji lokalnej zobowi±zani siê wys³aæ za po¶rednictwem Platformy: https://platformazakupowa.pl/komorniki na stronie dotycz±cej odpowiedniego postêpowania chêæ zg³oszenia w wizji lokalnej. W sytuacji braku zg³oszeñ do dnia 6 pa¼dziernika 2021 roku do godziny 11.00 wizja lokalna nie odbêdzie siê. Osoby odpowiedzialne za przeprowadzenie wizji lokalnej: Aleksandra Kaczan.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 09331200-0 - S³oneczne modu³y fotoelektryczne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
09332000-5 - Instalacje s³oneczne
45261215-4 - Pokrywanie dachów panelami ogniw s³onecznych
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45312310-3 - Ochrona odgromowa
45315300-1 - Instalacje zasilania elektrycznego
71314100-3 - Us³ugi elektryczne
71320000-7 - Us³ugi in¿ynieryjne w zakresie projektowania
71323100-9 - Us³ugi projektowania systemów zasilania energi± elektryczn±
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesi±ce
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za najkorzystniejsz± zostanie uznana oferta Wykonawcy, która
odpowiada wymaganiom Specyfikacji Warunków Zamówienia i nie podlega odrzuceniu, natomiast Wykonawca spe³ni warunki udzia³u w postêpowaniu oraz potwierdzi brak podstaw do wykluczenia, a jego oferta uzyska najwiêksz± liczbê punktów w ramach kryteriów okre¶lonych w SWZ.
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji na inwerter
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji na panele PV
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
Zamawiaj±cy okre¶la nastêpuj±ce warunki udzia³u w postêpowaniu dotycz±ce:- zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
A Warunek zostanie spe³niony, je¿eli Wykonawca samodzielnie lub Wykonawcy wystêpuj±cy wspólnie lub przy udziale innego podmiotu, na którego zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych polega Wykonawca (do¶wiadczenie w/w podmiotów nie sumuje siê) wyka¿e, ¿e nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 3 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wykona³ - co najmniej dwie dostawy i monta¿ instalacji fotowoltaicznych wraz z ich uruchomieniem o warto¶ci co najmniej 150 000,00 z³ (s³ownie: sto piêædziesi±t tysiêcy z³otych) brutto ka¿da oraz za³±czy dowody okre¶laj±ce, ¿e dostawy te zosta³y .
- co najmniej jedn± us³ugê polegaj±c± na wykonaniu projektu instalacji o mocy wiêkszej ni¿ 6,5 kW
B Warunek zostanie spe³niony, je¿eli Wykonawca samodzielnie lub Wykonawcy wystêpuj±cy wspólnie, lub przy udziale podmiotu, na którego zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych polega Wykonawca wyka¿e, ¿e dysponuje co najmniej:
a) jedn± osob± posiadaj±c± odpowiednie uprawnienia budowlane do projektowania w specjalno¶ci instalacji elektrycznych w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych,
b) jedn± osob± do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych z co najmniej 2-letnim do¶wiadczeniem zawodowym jako kierownik robót.
Za uprawnienia budowlane odpowiadaj±ce wy¿ej okre¶lonym uznane zostan± uprawnienia, które wydane zosta³y na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów prawnych oraz odpowiadaj±ce im uprawnienia wydane obywatelom pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub pañstw cz³onkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu – EFTA (strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym) z zastrze¿eniem, art. 12 a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1333 z pó¼n. zm.) oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 220 z pó¼n. zm.).
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, w rozumieniu ustawy z dnia 16.02.2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076), z innym wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, ofertê czê¶ciow± lub wniosek o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, albo o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty, oferty czê¶ciowej lub wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu niezale¿nie od innego wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej - za³±cznik nr 3 do SWZ; (dokument ten sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia).
2) o¶wiadczenia o aktualno¶ci informacji zawartych w o¶wiadczeniu, o którym mowa w rozdziale II ust. 9 pkt. 1 lit. b SWZ (za³±cznik nr 7 do SWZ).
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: a) wykaz dostaw wykonanych, w okresie ostatnich 3 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy — w tym okresie, wraz z podaniem ich warto¶ci, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te dostawy zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zosta³y wykonane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – o¶wiadczenie Wykonawcy – za³±cznik nr 5 do SWZ;
W wypadku, gdy Wykonawca dla potwierdzenia spe³niania niniejszego warunku przedstawi dokumenty zawieraj±ce kwoty wyra¿one w walutach innych ni¿ PLN, Zamawiaj±cy przeliczy je na PLN. Do przeliczenia zostanie zastosowany wyliczony i og³oszony przez Narodowy Bank Polski bie¿±cy kurs ¶redni wymiany na dzieñ publikacji og³oszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Je¿eli w dniu publikacji og³oszenia o zamówieniu, Narodowy Bank Polski nie publikuje ¶redniego kursu danej waluty, za podstawê przeliczenia przyjmuje siê ¶redni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji og³oszenia o zamówieniu, w którym zostanie on opublikowany.
b) wykaz us³ug wykonanych, a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych równie¿ wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy — w tym okresie, wraz z podaniem ich warto¶ci, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których us³ugi zosta³y wykonane lub s± wykonywane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te us³ugi zosta³y wykonane lub s± wykonywane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego us³ugi zosta³y wykonane, a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych s± wykonywane, a je¿eli Wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – o¶wiadczenie Wykonawcy; Nale¿y z³o¿yæ wype³niony i podpisany za³±cznik nr 5 do SWZ wraz z dowodami. Zamawiaj±cy wymaga, aby osoby wskazane w wykazie osób bra³y udzia³ w realizacji przedmiotu zamówienia i w sposób bezpo¶redni odpowiada³y za realizacjê przedmiotu zamówienia.
W wypadku, gdy Wykonawca dla potwierdzenia spe³niania niniejszego warunku przedstawi dokumenty zawieraj±ce kwoty wyra¿one w walutach innych ni¿ PLN, Zamawiaj±cy przeliczy je na PLN. Do przeliczenia zostanie zastosowany wyliczony i og³oszony przez Narodowy Bank Polski bie¿±cy kurs ¶redni wymiany na dzieñ publikacji og³oszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Je¿eli w dniu publikacji og³oszenia o zamówieniu, Narodowy Bank Polski nie publikuje ¶redniego kursu danej waluty, za podstawê przeliczenia przyjmuje siê ¶redni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji og³oszenia o zamówieniu, w którym zostanie on opublikowany.
c) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami – za³±cznik nr 6 do SWZ;
5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
a) Oferta sk³adana jest pod rygorem niewa¿no¶ci w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.b) Aktualne na dzieñ z³o¿enia o¶wiadczenia o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie wskazanym w rozdziale II podrozdzia³ach 7 i 8 SWZ – za³±cznik nr 4 do SWZ. O¶wiadczenie to stanowi dowód potwierdzaj±cy brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu, na dzieñ sk³adania ofert, tymczasowo zastêpuj±cy wymagane podmiotowe ¶rodki dowodowe, wskazane w rozdziale II
podrozdziale 9 pkt. 2) SWZ. O¶wiadczenie sk³adane jest pod rygorem niewa¿no¶ci w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym, lub podpisem osobistym.
c) Pe³nomocnictwo
1.1 Gdy umocowanie osoby sk³adaj±cej ofertê nie wynika z dokumentów rejestrowych, Wykonawca, który sk³ada ofertê za po¶rednictwem pe³nomocnika, powinien do³±czyæ do oferty dokument pe³nomocnictwa obejmuj±cy swym zakresem umocowanie do z³o¿enia oferty lub do
z³o¿enia oferty i podpisania umowy.
1.2 W przypadku Wykonawców ubiegaj±cych siê wspólnie o udzielenie zamówienia Wykonawcy zobowi±zani s± do ustanowienia pe³nomocnika. Dokument pe³nomocnictwa, z tre¶ci którego bêdzie wynika³o umocowanie do reprezentowania w postêpowaniu o udzielenie zamówienia tych
Wykonawców nale¿y za³±czyæ do oferty.
d) Zobowi±zanie podmiotu trzeciego – za³±cznik nr 2 do SWZ (o ile dotyczy). Zobowi±zanie musi byæ z³o¿one w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym osoby upowa¿nionej do reprezentowania Wykonawców zgodnie z form± reprezentacji okre¶lon± w
dokumencie rejestrowym w³a¶ciwym dla formy organizacyjnej lub innym dokumencie. f) Zastrze¿enie tajemnicy przedsiêbiorstwa – W przypadku informacji objêtych tajemnic± przedsiêbiorstwa Wykonawca powinien w momencie ich przekazania wyra¼nie oznaczyæ, które informacje stanowi± tajemnicê przedsiêbiorstwa oraz nie powinny byæ udostêpniane. Przez
tajemnicê przedsiêbiorstwa nale¿y rozumieæ tylko takie informacje, które objête s± zakresem podanym w definicji zawartej w art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2020 r. poz. 1913). Wykonawca nie mo¿e zastrzec informacji, o których mowa w art. 222 ust. 5 ustawy Pzp.
e) Zastrze¿enie tajemnicy przedsiêbiorstwa – W przypadku informacji objêtych tajemnic± przedsiêbiorstwa Wykonawca powinien w momencie ich przekazania wyra¼nie oznaczyæ, które informacje stanowi± tajemnicê przedsiêbiorstwa oraz nie powinny byæ udostêpniane. Przez tajemnicê przedsiêbiorstwa nale¿y rozumieæ tylko takie informacje, które objête s± zakresem podanym w definicji zawartej w art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2020 r. poz. 1913), tj. „Przez tajemnicê przedsiêbiorstwa rozumie siê informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiêbiorstwa lub inne informacje posiadaj±ce warto¶æ gospodarcz±, które jako ca³o¶æ lub w szczególnym zestawieniu i zbiorze ich elementów nie s± powszechnie znane osobom zwykle zajmuj±cym siê tym rodzajem informacji albo nie s± ³atwo dostêpne dla takich osób, o ile uprawniony do korzystania z informacji lub rozporz±dzania nimi podj±³, przy zachowaniu nale¿ytej staranno¶ci, dzia³ania w celu utrzymania ich w poufno¶ci”. W wypadku zastrze¿enia informacji jako tajemnicy przedsiêbiorstwa Wykonawca wraz z ich przekazaniem obowi±zany jest do wykazania, ¿e zastrze¿one informacje stanowi± tak± tajemnicê. Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia uzasadnienia zastrze¿enia informacji stanowi±cych tajemnicê przedsiêbiorstwa w Formularzu ofertowym (za³±cznik nr 1 do SWZ).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
a) Wykonawcy wystêpuj±cy wspólnie s± zobowi±zani do ustanowienia pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania ich w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego;b) Wszelka korespondencja bêdzie prowadzona przez Zamawiaj±cego wy³±cznie z pe³nomocnikiem;
c) Do oferty nale¿y za³±czyæ pe³nomocnictwo dla ustanowionego pe³nomocnika;
d) Wykonawcy sk³adaj± jedn± ofertê, do której za³±czone bêd± dokumenty, o których mowa w SWZ;
e) Wykonawca winien przed³o¿yæ dokumenty i o¶wiadczenia wymienione w rozdziale II ust. 9 pkt. 1) b i ust. 9 pkt. 2) c i d dotycz±ce ka¿dego partnera konsorcjum osobno;
f) O¶wiadczenia i dokumenty wspólne, takie jak np.: oferta cenowa, sk³ada pe³nomocnik Wykonawców w imieniu wszystkich;
g) Oferta musi byæ podpisana w taki sposób, by prawnie zobowi±zywa³a wszystkich Wykonawców wystêpuj±cych wspólnie;
h) wszyscy partnerzy bêd± ponosiæ odpowiedzialno¶æ solidarn± za wykonanie umowy zgodnie z jej postanowieniami;
i) przed podpisaniem umowy Wykonawcy sk³adaj±cy ofertê wspóln± bêd± mieli obowi±zek przedstawiæ Zamawiaj±cemu umowê konsorcjum.
j) warunek okre¶lony w rozdziale II ust. 7 pkt 2) lit A dot. zdolno¶ci technicznej lub zawodowej (dostawy) musi spe³niæ co najmniej jeden z Wykonawców sk³adaj±cych ofertê wspólnie. Zamawiaj±cy nie dopuszcza sumowania potencja³u Wykonawców wystêpuj±cych wspólnie w zakresie posiadanego do¶wiadczenia zawodowego (dostawy), natomiast warunek okre¶lony w rozdziale II ust. 7 pkt 2) lit B dot. zdolno¶ci technicznej lub zawodowej zostanie spe³niony, je¿eli Wykonawcy ³±cznie wyka¿± dysponowanie wymaganymi osobami.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
4) Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ dokonania zmian postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy w okoliczno¶ciach wymienionych w § 15 projektowanych postanowieñ umowy.7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:
obejmuj±ce, zgodnie z art. 96 ustawy: - aspekty spo³eczne
obejmuj±ce, zgodnie z art. 96 ustawy: - aspekty srodowiskowe
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2021-10-12 10:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: za po¶rednictwem Platformy: https://platformazakupowa.pl/komorniki na stronie dotycz±cej odpowiedniego postêpowania
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-10-12 10:30
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2021-11-10
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
Wykonawcy oraz innemu podmiotowi, je¿eli ma lub mia³ interes w uzyskaniu zamówienia oraz poniós³ lub mo¿e ponie¶æ szkodê w wyniku naruszenia przez Zamawiaj±cego przepisów Ustawy, przys³uguj± ¶rodki ochrony prawnej okre¶lone w dziale IX Ustawy.INNE PRZETARGI KOMORNIKI
- Odbudowa trzech mostków na Nadwarciañskim Szlaku Rowerowym na terenie Wielkopolskiego Parku Narodowego
- Budowa i zadaszenie boisk w Szreniawie
- Remont cz±stkowy nawierzchni bitumicznych oraz naprawa pod³u¿nych i poprzecznych spêkañ nawierzchni bitumicznych na drogach bêd±cych w zarz±dzie Gminy Komorniki w 2025 r.
wiêcej: przetargi KOMORNIKI »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Rozbudowa drogi gminnej Nr 180423W ul. Lipowej w miejscowo¶ci Borowa Góra, gm. Serock
- Przebudowa drogi gminnej w Jod³owniku
- Kontynuacja termomodernizacji stra¿nicy Ochotniczej Stra¿y Po¿arnej w Panaszewie z wykorzystaniem odnawialnych ¼róde³ energii.
- Poprawa efektywno¶ci energetycznej poprzez termomodernizacjê Szko³y Podstawowej nr 1 oraz Przedszkola Miejskiego nr 1 w Z³otoryi
- Projekt budowy o¶wietlenia boiska sportowego LKS w £adnej
- Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego wraz z wewnêtrznymi instalacjami w budynku oraz infrastruktur± towarzysz±c± i zagospodarowaniem terenu
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.