Ogłoszenie z dnia 2023-04-28
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa ścieżki rowerowej w miejscowości Elgiszewo - etap I
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Ciechocin
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 871118572
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Ciechocin 172
1.5.2.) Miejscowość: Ciechocin
1.5.3.) Kod pocztowy: 87-408
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL616 - Grudziądzki
1.5.7.) Numer telefonu: 566837781
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ciechocin@ciechocin.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://ciechocin.bip.net.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa ścieżki rowerowej w miejscowości Elgiszewo - etap I
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e5295009-e5b3-11ed-b70f-ae2d9e28ec7b
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00198539
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-04-28
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00025390/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.3 Budowa ścieżki rowerowej w miejscowości Elgiszewo - etap I
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/ciechocin3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/ciechocin
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie
zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa
się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem platformy zakupowej dostępnej
pod adresem https://platformazakupowa.pl/pn/ciechocin 2. Składanie dokumentów wpostępowaniu z
wyjątkiem oferty, odbywa się elektronicznie za pośrednictwem formularza ,,WYŚLIJ WIADOMOŚĆ”
dostępnego na stronie dotyczącej danego postępowania.3. Za datę złożenia dokumentów o których
mowa w ust. 2, przyjmuje się kliknięcie przycisku ”WYŚLIJ WIADOMOŚĆ” po którym pojawi się
komunikat, że wiadomość została wysłana do Zamawiającego. 4. Wymagania techniczne i
organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i
oświadczeń oraz informacji przekazywanych za pośrednictwem platformy zakupowej o której mowa w
ust. 1, opisane zostały w Regulaminie platformazakupowa.pl oraz Instrukcji dla Wykonawców
platformazakupowa.pl, dostępnych na stronie dotyczącej danego postępowania oraz stronie głównej
Platformy pod adresem https://platformazakupowa.pl5. Występuje limit objętości plików lub
spakowanych folderów w zakresie całej oferty do ilości 10 plików lub spakowanych folderów przy
maksymalnej wielkości 150 MB. 6. Sposób sporządzenia i przekazywania informacji oraz
wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w
postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi być zgody z wymaganiami określonymi w
rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 grudnia 2020 r. (Dz.U. z 2020 poz. 2452)
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. W postępowaniu o udzielenie
zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa
się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem platformy zakupowej dostępnej
pod adresem https://platformazakupowa.pl/pn/ciechocin 2. Składanie dokumentów wpostępowaniu z
wyjątkiem oferty, odbywa się elektronicznie za pośrednictwem formularza ,,WYŚLIJ WIADOMOŚĆ”
dostępnego na stronie dotyczącej danego postępowania.3. Za datę złożenia dokumentów o których
mowa w ust. 2, przyjmuje się kliknięcie przycisku ”WYŚLIJ WIADOMOŚĆ” po którym pojawi się
komunikat, że wiadomość została wysłana do Zamawiającego. 4. Wymagania techniczne i
organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i
oświadczeń oraz informacji przekazywanych za pośrednictwem platformy zakupowej o której mowa w
ust. 1, opisane zostały w Regulaminie platformazakupowa.pl oraz Instrukcji dla Wykonawców
platformazakupowa.pl, dostępnych na stronie dotyczącej danego postępowania oraz stronie głównej
Platformy pod adresem https://platformazakupowa.pl5. Występuje limit objętości plików lub
spakowanych folderów w zakresie całej oferty do ilości 10 plików lub spakowanych folderów przy
maksymalnej wielkości 150 MB. 6. Sposób sporządzenia i przekazywania informacji oraz
wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w
postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi być zgody z wymaganiami określonymi w
rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 grudnia 2020 r. (Dz.U. z 2020 poz. 2452)
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: KIR.271.1.6.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem inwestycji jest Budowa ścieżki rowerowej w miejscowości Elgiszewo - etap I w formule zaprojektuj i wybuduj.
2. Projektowanym w ramach niniejszego opracowania zadaniem inwestycyjnym jest budowa ścieżki rowerowej w m. Elgiszewo – etap I. Zadanie to realizowane jest przez Gminę Ciechocin na podstawie porozumienia nr ID-III.041.92.2022 z dnia 5 grudnia 2022 roku o współpracy i współdziałaniu przy realizacji zadania własnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego. Zamawiającym dla projektowanego zadania jest Gmina Ciechocin a Inwestorem jest Zarząd Województwa Kujawsko-Pomorskiego reprezentowany przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy.
3. Na każdym etapie należy uzgadniać wszystkie rozwiązania ( m in. Koncepcje, linie rozgraniczenia, projekt budowlany, wykonawczy itd.) z Inwestorem oraz należy wykonać budowę drogi dla rowerów zgodnie z Wytycznymi technicznymi do projektowani Zarządu Dróg Wojewódzkich.
4. Początek ścieżki zlokalizowany jest w km 7+910 drogi wojewódzkiej nr 569 Golub-Dobrzyń – Dobrzejewice, koniec zlokalizowany jest w km 10+499 tej drogi. Na całym odcinku projektuje się przebieg ścieżki po stronie prawej drogi. Początek projektowanego odcinka ścieżki zlokalizowany jest na wysokości wejścia/wjazdu na plaże nad Jez. Okonin. Na swoim przebiegu krzyżuje się ona z drogą gminną nr 110401C Granica Gminy (Kępa) – Okonin, z drogą powiatową nr 2108C Kowalewo Pomorskie – Okonin. Koniec projektowanego odcinka drogi zlokalizowany jest na skrzyżowaniu z drogą gminną nr 110402C Elgiszewo – Gierszówka – Granica Gminy (Gajewo). W stanie istniejącym w granicach pasa drogowego drogi wojewódzkiej nr 569 zlokalizowane są jezdnia o nawierzchni bitumicznej szerokości 4,9 – 6,5m, obustronne pobocza o nawierzchni gruntowej zmiennej szerokości. Lokalnie przy granicy pasa drogowego zlokalizowane są rowy przydrożne. Odprowadzanie wód opadowych i roztopowych z jezdni powierzchniowo do gruntu poprzez rowy przydrożne oraz poprzez teren przyległy do jezdni. W granicach pasa drogowego zlokalizowane są istniejące zjazdy obsługujące nieruchomości przyległe do pasa drogowego. Większość z nich nie posiada nawierzchni twardej. Szerokość zjazdów zmienna. Na całym objętym opracowaniem odcinku, droga nie posiada oświetlenia drogowego. W granicach pasa drogowego zlokalizowane jest zadrzewienie i zakrzaczenia wymagające usunięcia w części. W granicach pasa drogowego brak jest zlokalizowanych obiektów kubaturowych. Pod nawierzchnią drogi brak jest przepustów. W granicach pasa drogowego zlokalizowane są niżej wymienione sieci i urządzenia infrastruktury technicznej:
sieć kablowa i napowietrzna elektroenergetyczna,
sieć i przyłącza wodociągowe,
sieci kanalizacji sanitarnej,
napowietrzne i kablowe sieci telekomunikacyjne,
Sieci te częściowo kolidują z projektowanym zagospodarowaniem. Bezpośrednio w granicach pasa drogowego drogi wojewódzkiej nr 569 występują tereny leśne, nieużytki, czynne kopalnie kruszyw naturalnych, zabudowa mieszkalna siedliskowa oraz usługowa. Projektowana ścieżka położona jest na Obszarze Chronionego Krajobrazu Doliny Drwęcy.
5. Wykonanie w systemie „zaprojektuj i wybuduj” dokumentacji projektowej wraz ze skutecznym złożeniem wniosku i uzyskaniem decyzji ZRID z rygorem natychmiastowej wykonalności, zgłoszeniem robót, wszelkich innych decyzji administracyjnych, uzgodnień i opinii niezbędnych dla zrealizowania zadania inwestycyjnego oraz raz robót budowlanych.
6. Wykonawca zaprojektuje i wybuduje ścieżkę rowerową zgodnie z przepisami prawa i zasadami wiedzy technicznej oraz odda do użytkowania wybudowany obiekt w stanie wolnym od wad i usterek. Realizacja przedmiotowego zadania odbywała będzie się na podstawie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej wydawanej w trybie przepisów ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 roku o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 162). Składa się z fazy projektowania oraz fazy realizacji i oddania do użytkowania.
7. W fazie projektowania Zamawiający wymaga od Wykonawcy:
pozyskania warunków realizacji zadania od zarządcy drogi oraz operatorów sieci infrastruktury technicznej, uzyskanie wymaganych prawem decyzji, opinii i uzgodnień umożliwiających realizację zamierzenia,
sporządzenia kompletnego projektu budowlanego w części dotyczącej projektu zagospodarowania terenu, projektów architektoniczno-budowlanych oraz załącznika do projektu budowlanego, stanowiących załącznik do wniosku o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej,
sporządzenia projektów podziałów nieruchomości oraz pozyskanie wszelkich innych wymaganych załączników do wniosku o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej,
przekazania wniosku o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej wraz z kompletem wymaganych załączników zarządcy drogi – Zarządowi Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy,
czynnego uczestnictwa wraz z wnioskodawcą w prowadzonych przez organy administracji architektoniczno-budowlanej każdego stopnia postępowaniach administracyjnych,
sporządzenie projektów i uzyskanie wymaganych zatwierdzeń zmiany stałej organizacji ruchu oraz organizacji ruchu na czas prowadzenia robót budowlanych.
8. Faza realizacji i oddania do użytkowania rozpoczyna się wraz z uzyskaniem przez Inwestora ostatecznej lub z nadanym rygorem natychmiastowej wykonalności decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. W fazie tej Zamawiający wymaga od Wykonawcy:
sporządzenia projektów technicznych,
sporządzenia i uzgodnienia z Zamawiającym i Inwestorem haromonogramu rzeczowo finansowego, głoszenia rozpoczęcia robót budowlanych,
realizacji robót w zakresie określonym w projekcie budowlanym,
uzyskanie pozwolenia na użytkowanie zrealizowanych obiektów,
przekazanie przyjętych do użytkowania obiektów Inwestorowi,
Oferowana przez Oferenta cena wykonania zadania winna obejmować wszystkie koszty związane z przygotowaniem i realizacją zadania.
9. Początek projektowanej ścieżki zlokalizowany jest w km 7+910 a koniec w km 10+499 drogi wojewódzkiej nr 569. Przedmiotem niniejszego zamierzenia budowlanego jest ścieżka rowerowa wraz z niezbędną infrastrukturą (odwodnienie) o nawierzchni bitumicznej wykonanej z betonu asfaltowego AC8S szerokości 2,5 m. Nawierzchnia ścieżki obramowana obrzeżem betonowym 8x30 cm ustawianym na ławie z betonu. Pochylenie poprzeczne nawierzchni ścieżki 2,0%. Długość liniowa ścieżki wynosi 2,610 km. Prędkość projektowa 30 km/h. Projektowana ścieżka swoim zakresem winna obejmować przebudowę istniejących zjazdów i dojść do nieruchomości przyległych do pasa drogowego oraz dostęp do przystanku komunikacji zbiorowej w m. Elgiszewo.
10. Przedstawiony na planszach planu sytuacyjnego przebieg ścieżki rowerowej ma charakter poglądowy. Obowiązkiem Wykonawcy zadania jest przede wszystkim takie jej zlokalizowanie aby zapewnione było wymagane przepisami odwodnienie nawierzchni jezdni i ścieżki. Zaprojektowany przebieg ścieżki podlega uzgodnieniu pod względem jego geometrii z Marszałkiem Województwa Kujawsko-Pomorskiego. Dla zjazdów o szerokości mniejszej niż 5,0 m, należy uzyskać uzgodnienie właściciela nieruchomości obsługiwanej z niego. Wskazane w opisie pochylenie poprzeczne nawierzchni ścieżki może ulec zmianie w przypadku konieczności dowiązania się jej niwelety do istniejącego zagospodarowania pasa drogowego. Usuwaną zieleń zastąpić nasadzeniami zastępczymi zgodnie z Wytycznymi do realizacji nasadzeń przy drogach wojewódzkich na obszarze województwa kujawsko-pomorskiego. Warstwy bitumiczne nawierzchni ścieżki wykonać dwuwarstwowo (warstwa ścieralna i warstwa wiążąca).
11. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz warunki jego realizacji zawiera Program Funkcjonalno-Użytkowy oraz projektowe postanowienia umowy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane
45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45112100-6 - Roboty w zakresie kopania rowów
45112730-1 - Roboty w zakresie kształtowania dróg i autostrad
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
45232452-5 - Roboty odwadniające
45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
45233140-2 - Roboty drogowe
45233162-2 - Roboty budowlane w zakresie ścieżek rowerowych
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
45233221-4 - Malowanie nawierzchi
45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania
45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 18 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: a) Zamawiający, w oparciu o podane przez Wykonawcę w treści Formularza ofertowego oferowaną
ceny za realizację przedmiotu
zamówienia - 60 pkt
b)2. Zamawiający dokona oceny i porównania ofert z zastosowaniem kryterium: Gwarancja - 40 pkt
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres udzielonej gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. W przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, Zamawiający ustanawia następujące warunki udziału w postępowaniu:1) warunek dotyczący posiadania uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej
Zamawiający nie ustala minimalnych poziomów zdolności w tym zakresie.
2) warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej
Zamawiający ustanawia następujące minimalne poziomy zdolności:
a) w zakresie doświadczenia:
Zamawiający wymaga aby Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia wykazał, że wykonał minimum dwa zadania polegające na:
projektowaniu i budowie lub
projektowaniu i rozbudowie lub
projektowaniu i przebudowie lub
budowie lub
rozbudowie lub
przebudowie
drogi (ulicy) i/lub ścieżki rowerowej i/lub drogi pieszo-rowerowej o nawierzchni bitumicznej o wartości co najmniej 2 500 000,00 mln zł brutto w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty. Wykaz robót budowlanych należy przygotować wg wzoru stanowiącego Załącznik Nr 5 do SWZ.
Uwaga:
Zamawiający uzna za spełnione warunki również w przypadku, gdy doświadczenie posiadane przez Wykonawcę obejmuje szerszy zakres i wartość od wymaganych w powyżej. Zamawiający nie dopuszcza sumowania wartości kilku zadań celem uzyskania wymaganego warunku kwotowego, o którym mowa w pkt 2 lit. a).
W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia Zamawiający wymaga, aby jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wykazał się wykonaniem co najmniej jednego zamówienia/roboty budowlanej, o której mowa powyżej. Dla Zamawiającego bowiem, w celu wykazania zdolności do wykonania zamówienia jest niezbędne to, aby Wykonaw-ca posiadał doświadczenie w wykonaniu minimum jednego przedsięwzięcia o wielkości i zakresie porównywalnym do robót stanowiących przedmiot zamówienia, gdyż takie doświadczenie pozwa-la na uznanie, że Wykonawca daje rękojmię jego należytego wykonania.
W celu wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu, każdy z Wykonawców składa w ofercie oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ustawy Pzp.
Natomiast na wezwanie Zamawiającego, o którym mowa w art. 274 ust. 1 ustawy Pzp Wykonawca będzie zobowiązany do przedłożenia wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty Wzór wykazu stanowi załącznik nr 5 do SWZ.
Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
b) w zakresie dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:
Zamawiający wymaga aby Wykonawca wykazał się dysponowaniem na czas realizacji zamówienia:
Kierownikiem budowy, spełniającym następujące wymagania:
posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane w tej specjalności. Posiada doświadczenie polegające na realizowaniu, jako kierownik budowy lub kierownik robót drogowych minimum jedną robotę budowlaną polegającą na remoncie, budowie, rozbudowie lub przebudowie drogi o wartości robót budowlanych nie mniejszej niż 2 000 000,00 zł brutto.
Projektant branży drogowej /Koordynator zadania w zakresie projektowania:
posiada niezbędne do wykonania zamówienia uprawnienia do projektowania zgodnie z ustawą Prawo budowlane w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń lub odpowiadające im równoważne uprawniana budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów w zakresie niezbędnym do realizacji zamówienia.
W celu wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu, każdy z Wykonawców składa w ofercie oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ustawy Pzp.
Natomiast na wezwanie Zamawiającego, o którym mowa w art. 274 ust. 1 ustawy Pzp Wykonawca będzie zobowiązany do przedłożenia wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór wykazu stanowi załącznik nr 6 do SWZ.
Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
3) warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej lub finansowej Zamawiający ustanawia następujące minimalne poziomy zdolności w odniesieniu do zamówienia:
Zamawiający nie ustala minimalnych poziomów zdolności w tym zakresie
4) Zdolność do występowanie w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie ustala minimalnych poziomów zdolności w tym zakresie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający wymaga złożenia następujących podmiotowych środków dowodo-wych:
1) środki dowodowe składane wraz z ofertą (w zakresie wskazanym przez Zamawiającego):
a) oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do SWZ,
b) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, zgodnie ze wzorem stanowią-cym załącznik nr 3 do SWZ.
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenia, o którym mowa w pkt 1, składa każdy z
Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wyklu-czenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w
zakresie, w jakim każdy z Wykonaw-ców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z
oświadczeniami, o których mowa w pkt 1, także oświadczenie pod-miotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw
wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji, w zakresie, w
jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby - wzór oświadczenia stanowi zał. nr 3a do SWZ.
2) środki dowodowe, składane na wezwanie Zamawiającego, o którym mowa w art. 274 ustawy Pzp:
Stosownie do treści art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający będzie żądał od Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona,
złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych:
a) w celu wykazania minimalnych zdolności, określonych w Rozdziale XI ust. 1 pkt 2) lit. a SWZ, wezwany Wykonawca zobowiązany
jest do złożenia wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmio-tów, na rzecz
których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane
należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego
roboty bu-dowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych
dokumentów - inne odpowiednie dokumenty Wzór wykazu stanowi za-łącznik nr 5 do SWZ.
b) w celu wykazania minimalnych zdolności, określonych w Rozdziale XI ust. 1 pkt 2) lit. b) SWZ, wezwany Wykonawca zobowiązany
jest do złożenia wykazu osób, skierowanych przez wyko-nawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności
odpowiedzialnych za świadcze-nie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na te-mat ich
kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także
zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego, warunek o którym mowa w ust.1 pkt 1, 2 i 3 dopuszczalne jest wspólne wykazywanie spełniania warunku udziału w postępowaniu. Nie ustanawia się
szczegółowego sposobu spełniania przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunków
udziału w postępowaniu.
W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy wspólnie
ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty
budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymaga-ne.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, Wykonawcy dołączają odpowiednio do oferty
oświadczenie, z którego wynika, które dostawy lub usługi wykonają poszcze-gólni Wykonawcy. Tekst oświadczenia znajduje
się w treści załącznika nr 3 do SWZ.
Dopuszczalne jest poleganie na zasobach innego podmiotu w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu.
Tym samym Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych
sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub
zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru
prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
Pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia - dotyczy ofert składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
5. Przed podpisaniem umowy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (w przypadku wyboru ich oferty
jako najkorzystniejszej) przedstawiają Zamawiającemu umowę, regulującą współpracę, tych Wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treściwybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454 – 455 ustawy Pzp oraz wskazanym we
Wzorze umowy stanowiącym Załącznik nr 2 do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-05-17 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/ciechocin
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-05-17 10:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-06-15
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Modernizacja KP PSP w Kutnie" - III
- Utrzymanie i konserwacja nawierzchni drogi leśnej w leśnictwach: Podlesie nr 1001 i 1002, Panewnik nr 1130, Ochojec nr 601, 0621, 0638/2,0638/3, 0154 Giszowiec nr 0201/2
- Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego wraz z miejscami postojowymi, ciągiem pieszo - jezdnym, oświetleniem oraz niezbędną infrastrukturą techniczną w m. Zielone Kamedulskie gm. Suwałki
- Wymiana podłoża i urządzeń terenowych stanowiących wyposażenie Placu Zabaw zlokalizowanego na terenie zewnętrznym Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej w Gdańsku przy ul. Gnilnej 3
- "Wykonanie robót ogólnobudowlanych dla budynków będących w zarządzie Nadleśnictwa Skwierzyna"
- Opracowanie dokumentacji projektowej wraz z analizą rzeczowo-finansową dla zadania pn. "Budowa budynków wielorodzinnych w Braniewie - etap I
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.