Ogłoszenie z dnia 2023-05-02
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00129653/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-03-10
- 2023/BZP 00144935/01 - Modyfikacja z dnia 2023-03-21
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
"Modernizacja i rozbudowa oczyszczalni ścieków Łambinowice-Sowin”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Łambinowice
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 531412846
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Tadeusza Zawadzkiego 29
1.5.2.) Miejscowość: Łambinowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 48-316
1.5.4.) Województwo: opolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL523 - Nyski
1.5.7.) Numer telefonu: 774311300
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@lambinowice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.lambinowice.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/lambinowice1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
"Modernizacja i rozbudowa oczyszczalni ścieków Łambinowice-Sowin”2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-6903e547-bcec-11ed-b8d9-2a18c1f2976f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00200528
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-05-02
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00032030/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.4 Modernizacja i rozbudowa oczyszczalni ścieków Łambinowice-Sowin
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00129653
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.5.2023
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest: „Modernizacja i rozbudowa oczyszczalni ścieków Łambinowice-Sowin”
1. Zakres zamówienia:
Zakres robót objętych niniejszym Programem funkcjonalno-użytkowym (dalej zwanym PFU) obejmuje zaprojektowanie, rozbudowę i modernizację oczyszczalni ścieków "Łambinowice".
Aktualnie pracująca oczyszczalnia posiada maksymalną przepustowość Qmaxdobowe = 450 m3/dobę przy Qśrd.dobowe = 336,12 m3/dobę dla 2997 RLM. Konieczność rozbudowy oczyszczalni wynika przede wszystkim z potrzeby przyłączenia sąsiednich miejscowości, które zostaną dopiero skanalizowane.
Aktualnie oczyszczalnia pracuje zgodnie z parametrami określonymi w pozwoleniu wodnoprawnym- stanowiący zał nr 11 do SWZ, ale zwiększenie liczby mieszkańców w obszarze zlewni oczyszczalni może spowodować przekroczenie dopuszczalnej przepustowości i nieprawidłową pracę systemu, skutkującą niedopełnieniem wymaganych prawem parametrów oczyszczania. Konieczność zwiększenia przepustowości obiektu wynika ze względu na wzrost ilości ścieków i ładunku zanieczyszczeń dopływających do oczyszczalni oraz utrzymania wymagań stawianych dla ścieków oczyszczonych odprowadzanych do odbiornika.
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie rozbudowy oczyszczalni ścieków w Łambinowicach wraz z dokumentacją projektową i innymi dokumentami niezbędnymi do prowadzenia inwestycji, oraz przyszłej eksploatacji rozbudowanego obiektu.
Celem inwestycji jest wybudowanie i uruchomienie nowego bloku biologicznego, co ma zagwarantować bezpieczne oczyszczenie ścieków skierowanych do oczyszczania biologicznego o parametrach jak podano w poniższych tabelach.
Założone dane:
• RLM = 4500 mk
• współczynnik nierównomierności dobowej Nd = 1,4
• współczynnik nierównomierności godzinowej Nd = 2,1
• jednostkowa ilość ścieków qj = 110 l/mk/d
Tabela 1 Bilans ilościowy
L.p. Qśrd
m3/d Q max d
m3/d
Q max h
m3/h
1 495 693 61
Tabela 2 Prognozowane ładunki w ściekach surowych dla rozbudowanej oczyszczalni dla założonej równoważnej liczbie mieszkańców RLM=4500mk
L.p. Rodzaj
zanieczyszczenia
Ładunek
jednostkowy
[kg/mk]
Ładunek dopływający na
oczyszczalnię
[kg/d]
1 ChZT 120 540
2 BZT5 60 270
3 zawiesina 60 270
4 N og. 12 24
5 P og. 2,5 11
Przewidywany podział dopływu ścieków pomiędzy istniejący i ciąg technologiczny:
• 52% - istniejący ciąg
• 48% - nowy ciąg
Wszelka infrastruktura towarzysząca powinna zostać rozbudowana i zmodernizowana tak, by w należyty sposób zapewnić poprawne funkcjonowanie nowego bloku biologicznego.
Zadaniem zespołu projektowego zatrudnionego przez Wykonawcę jest przeanalizowanie wystarczalności minimalnego zakresu zamówienia opisanego w niniejszym PFU. W przypadku stwierdzenia konieczności modyfikacji i uzupełnień, Wykonawca na własny koszt i odpowiedzialność zrealizuje je, po uprzedniej akceptacji Inwestora.
Wystarczalność ostatecznego zakresu, który będzie realizowany, zostanie potwierdzona obliczeniami zawartymi w Projekcie Budowlanym.
Standardy realizacji ewentualnych modyfikacji i uzupełnień nie będą mniejsze niż opisane dla minimalnego zakresu zamówienia zdefiniowanego w niniejszym PFU.
W ujęciu ogólnym zamówienie obejmuje:
• Uzyskanie wymaganych dokumentów formalno-prawnych, decyzji, pozwoleń, uzgodnień potrzebnych do realizacji inwestycji
• Wykonanie Projektu budowlanego i uzyskanie pozwolenia na budowę
• Wykonanie projektów technicznych
• Sporządzenie dokumentacji budowy
• Przygotowanie dokumentacji eksploatacyjnej, w tym uzyskanie pozwolenia na użytkowanie
• Wykonanie robót budowlano-montażowych i instalacyjnych wraz z wszelkimi dostawami, które zostaną zrealizowane na podstawie powyższych projektów oraz wymagań.
W ramach prac projektowych należy opracować m.in.:
• Wielobranżową dokumentację projektową, opracowaną zgodnie z Rozporządzeniem Ministerstwa Rozwoju z dn. 11.09.2020 (Dz. U. poz.1609 ze zm.) w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego, zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi normami, zawierające m.in.:
- Komplet niezbędnych opinii, uzgodnień i sprawdzeń rozwiązań projektowych z odpowiednimi instytucjami oraz z ZUDP
- Uzyskanie mapy do celów projektowych
- Uzyskanie dokumentacji geotechnicznej i hydrogeologicznej w zakresie niezbędnym do realizacji dokumentacji projektowej, jak i realizacji inwestycji
- Informację projektanta o wymaganiach bezpieczeństwa i ochrony zdrowia
• Przygotowanie operatu oraz uzyskanie nowego pozwolenia wodno-prawnego na zrzut ścieków oczyszczonych z oczyszczalni,
• Przygotowanie operatu oraz uzyskanie pozwolenia wodno-prawnego na rzut wód z odwodnienia terenu podczas budowy
• Uzyskanie odstępstwa od warunków technicznych, jeśli będzie istniała taka możliwość na etapie dokumentacji projektowej
• Uzyskanie pozwolenia na budowę
• Projekt wykonawczy wszystkich niezbędnych branż umożliwiających prawidłową realizację inwestycji.
Dokumentacja projektowa powinna być opracowana zgodnie z przepisami określonymi w PFU oraz ustaleniami wynikającymi z warunków umowy pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcą. Każda część dokumentacji musi posiadać oświadczenie, Projektanta i Sprawdzającego, że jest wykonana zgodnie z obowiązującymi polskimi przepisami i wytycznymi projektowymi oraz jest kompletna z punktu widzenia celu, jakiemu ma służyć. Dokumentacja projektowa musi posiadać oświadczenie Wykonawcy o przeprowadzonym sprawdzeniu, uzgodnieniu i gotowości jej do realizacji.
Okres gwarancji dla dokumentacji projektowej wynosi 36 miesięcy od daty podpisania przez strony protokołu odbioru końcowego dokumentacji.
W ramach rozbudowy oczyszczalni ścieków między innymi należy wykonać m.in:
• Skierowanie strumienia ścieków ze zbiornika retencyjnego (ZRŚ) do studni awaryjnej kierowania strumienia (SAKS)
• Przebudowa studni rozprężnej rozdzielającej strumień (SRRS)
• Budowa nowego ciągu technologicznego z komorą stabilizacji w technologii przepływowej niskoobciążonego osadu czynnego w układzie kaskadowym z gradientem stężeń
• Wykonanie niezbędnych sieci technologicznych, sanitarnych, energetycznych i teletechnicznych
• Zasilenie nowych obiektów w energię elektryczną i inne niezbędne media
• Modernizacja i rozbudowa systemu AKPiA oraz SCADA
• Wykonanie zdalnego monitoringu oczyszczalni
• wykonanie instalacji fotowoltaicznej do zasilania urządzeń oczyszczalni
• Zagospodarowanie terenu
Dokonanie uruchomienia i rozruchu poszczególnych urządzeń, instalacji, obiektów i
Węzłów
Przeprowadzenie prób i badań
Przeszkolenie załogi
Wykonanie całej dokumentacji powykonawczej wraz z wszystkimi dokumentami formalno-prawnymi, decyzjami, pozwoleniami, uzgodnieniami związanymi z przekazaniem inwestycji Inwestorowi.
Inwestor wymaga, że jeśli konieczne będzie przeprowadzenie działań nie wymienionych w Programie Funkcjonalno-Użytkowym, a koniecznych dla prawidłowego przeprowadzenia robót projektowych lub inwestycyjnych oraz uzyskania prawidłowego działania budowanych obiektów, to Wykonawca musi je uznać za włączone zarówno do zakresu zamówienia jak i do wynagrodzenia Wykonawcy. Koszt wszystkich takich prac Wykonawca ujmie na własne ryzyko w cenie ofertowej. Wykonawca w pełni odpowiada za uzyskanie efektu pracy nowych obiektów.
Wykonawca w pełni odpowiada za uzyskanie efektu pracy nowej części oczyszczalni dla obciążenia (hydraulicznego i ładunkiem zanieczyszczeń) nie większego niż określone w niniejszym PFU.
2. Teren objęty inwestycją
Inwestycja będzie realizowana na terenie oczyszczalni ścieków "Łambinowice".
Oczyszczalnia zlokalizowana jest na działce geodezyjnej nr ewid. 250/3 obręb ewidencyjny 160704_2.0010 Sowin jednostka ewidencyjna Łambinowice. Teren oczyszczalni jest objęty miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego. Zgodnie z uproszczonym wypisem z rejestru gruntów właścicielem / władającym terenem jest Inwestor, tj. Gmina Łambinowice.
Przedmiotowa działka, położona jest w obrębie jednego z leśnych kompleksów lasów państwowych, stanowiących własność Skarbu Państwa - Nadleśnictwo Tułowice. Do działki prowadzi lokalna, śródleśna droga. Najbliższa zabudowa mieszkaniowa, to budynki miejscowości Łambinowice, które są oddalone od oczyszczalni ścieków w odległości mierzonej w linii prostej, wynoszącej ok. 820m w kierunku zachodnim.
Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określony został w programie funkcjonalno-użytkowym- stanowiącym załącznik nr 10 do SWZ.
Dokumenty te stanowią załączniki do SWZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45000000-7 - Roboty budowlane
71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane
45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45223000-6 - Roboty budowlane w zakresie konstrukcji
45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych
45252127-4 - Roboty budowlane w zakresie oczyszczalni ścieków
45252200-0 - Wyposażenie oczyszczalni ścieków
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
71221000-3 - Usługi architektoniczne w zakresie obiektów budowlanych
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 5158620,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 5158620,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 5158620,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: "POSTER" ZAKŁAD AUTOMATYZACJI SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7811899156
7.3.3) Ulica: Synów Pułku 26
7.3.4) Miejscowość: Poznań
7.3.5) Kod pocztowy: 60-462
7.3.6.) Województwo: wielkopolskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
POSTER ZAKŁAD AUTOMATYZACJI SP. Z O.O.
jakie przetargi wygrała firma
POSTER ZAKŁAD AUTOMATYZACJI SP. Z O.O.
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-04-28
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 5158620,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2024-04-258.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Rozbudowa i adaptacja budynku po szkole podstawowej z przeznaczeniem na nową siedzibę Państwowej Szkoły Muzycznej I i II stopnia w Zduńskiej Woli zakres dodatkowy na 2024 rok
- Modernizacja sali wykładowej nr 42/43 wraz z zakupem wyposażenia
- Zagospodarowanie poscaleniowe w zakresie dróg, renowacji rowów melioracyjnych, rekultywacji gruntów dla operacji pn. Scalenia gruntów wsi Piechoty, gm. Padew Narodowa o powierzchni łącznej 310,1773 ha
- Budowa i modernizacja infrastruktury wodociągowej na terenie Miasta i Gminy Dubiecko
- Remont elewacji w budynku nr 9 w kompleksie wojskowym przy ul. Czwartaków 3 w Grudziądzu w trybie 'zaprojektuj i wybuduj" - 111/2024
- Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na terenie aglomeracji Drwinia - etap I
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.