Ogłoszenie z dnia 2025-04-24
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Organizacja i przeprowadzenie kursu języka polskiego jako obcego dla cudzoziemców (w trzech częściach).
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: WARSZAWSKIE CENTRUM POMOCY RODZINIE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 014931762
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Lipińska 2
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 01-833
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowieniapubliczne@wcpr.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://wcpr.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Organizacja i przeprowadzenie kursu języka polskiego jako obcego dla cudzoziemców (w trzech częściach).
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a3dfa0d8-08ad-4479-a7f6-dbe68a47a1e4
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00204749
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-24
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00024311/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Organizacja kursu języka polskiego jako obcego dla cudzoziemców
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://wcpr.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W niniejszym postępowaniu, komunikacja Zamawiającego z Wykonawcami odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej przy użyciu platformy zakupowej „e-zamawiający” firmy Otwarty Rynek
Elektroniczny S.A. – Marketplanet, ul. Domaniewska 49, 02-672 Warszawa, zwanej dalej „Platformą”, dostępną pod adresem: https://wcpr.ezamawiajacy.pl .
Szczegółowe zasady komunikacji określone zostały w Rozdziale X SWZ.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1) Zgłoszenie do postępowania wymaga zalogowania Wykonawcy do systemu Market Planet na subdomenie Warszawskiego Centrum Pomocy Rodzinie
https://wcpr.ezamawiajacy.pl, lub https://oneplace.marketplanet.pl
2) Wykonawca po wybraniu opcji „przystąp do postępowania” zostanie przekierowany do strony https://oneplace.marketplanet.pl, gdzie zostanie powiadomiony o możliwości zalogowania lub do założenia bezpłatnego konta.
3) Rejestracja konta Wykonawcy następuje automatycznie poprzez:
- utworzenie darmowego konta na stronie oneplace.marketplanet.pl za pomocą przycisku „Złóż konto za darmo”. Po wpisaniu adresu e-mail, hasła, kodu
z obrazka oraz zaakceptowaniu wymaganych zgód należy użyć przycisku „Zarejestruj się”. Na podany adres email zostanie wysłana wiadomość z linkiem, za pomocą którego należy potwierdzić adres e-mail.
- Po potwierdzeniu adresu e-mail należy się zalogować za pomocą przycisku „Zaloguj” w celu ukończenia procesu rejestracji.
- Po zalogowaniu się należy wybrać zakładkę „Rejestracja”.
- Po wypełnieniu formularza rejestracyjnego podzielonego na cztery etapy należy wysłać wniosek rejestracyjny do weryfikacji za pomocą przycisku „Wyślij wniosek”. Kod pocztowy w formularzu powinien być wpisany w formacie XX-XXX natomiast numer NIP/PESEL oraz numery telefonów jako ciąg cyfr (bez myślnika lub spacji między cyframi).
- Wiadomość potwierdzająca aktywację konta zostanie przesłana na adres e-mail użyty podczas rejestracji w ciągu 6 godzin roboczych od przesłania wniosku do akceptacji.
- Jeżeli niezbędna jest szybsza weryfikacja wniosku, istnieje możliwość kontaktu z infolinią wsparcia (22 257 22 23) z prośbą o przyspieszenie weryfikacji wniosku rejestracyjnego. Infolinia jest czynna w dni robocze od godziny 9:00 do 17:00.
4) Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w szczególności przekazywanie wszelkich zawiadomień, wyjaśnień oraz
innych informacji, następuje przy użyciu zakładki „Korespondencja” poprzez wybranie polecenia „Dodaj dokument" lub z wykorzystaniem opcji okna dialogowego „Zadaj pytanie”, w którym należy uzupełnić dane Wykonawcy, temat i treść pytania lub informacji. Za datę przekazania zaświadczeń oraz informacji przyjmuje się datę ich wysłania za pośrednictwem zakładki
„Korespondencja”.
5) Korzystanie z Platformy eZamawiający możliwe jest pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny Usługobiorcy następujących minimalnych wymagań technicznych:
a) zastosowania przeglądarki internetowej w wersji wspieranej przez producenta obsługującej TLS 1.2 z włączoną obsługą JavaScript;
b) strona internetowa jest optymalizowana do rozdzielczości 1024 x 768 lub wyższej;
6)W przypadku jakichkolwiek wątpliwości związanych z zasadami korzystania z Platformy, Wykonawca winien skontaktować się z dostawcą rozwiązania teleinformatycznego Market Planet tel. +48 (22) 25 72 223 (infolinia dostępna w dni robocze, w godzinach 9.00-17.00) e-mail: oneplace@marketplanet.pl
7) Dopuszczalne formaty przesyłanych danych Zamawiający określa dopuszczalne formaty przesyłanych danych tj. plików o wielkości do 100 MB w: txt, rtf, pdf ,xps, odt, ods, odp, doc, xls, ppt, docx, xlsx, pptx, csv, jpg, jpeg, tif, tiff, geotiff, png, svg, wav, mp3, avi, mpg, mpeg, mp4, m4a, mpeg4, ogg, ogv, zip, tar,gz, gzip, 7z, html, xhtml, css, xml, xsd, gml, rng, xsl, xslt, TSL, XMLsig, XAdES, CAdES, ASIC, XMLenc.
8)Wymagania techniczne i organizacyjne dot. korespondencji elektronicznej zostały szczegółowo określone w Rozdziale X SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Warszawskie Centrum Pomocy Rodzinie, ul. Lipińska 2, 01-833 Warszawa, tel. 22 5997120.
2. Jeśli ma Pani/Pan pytania dotyczące sposobu i zakresu przetwarzania Pani/Pana danych osobowych w zakresie działania Warszawskiego Centrum Pomocy Rodzinie, a także przysługujących Pani/Panu uprawnień, może się Pani/Pan skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych w WCPR za pomocą adresu iod@wcpr.pl.
3. Pani/Pana dane osobowe niezbędne do udziału w postępowaniu będą przetwarzane w celu związanym z realizacją niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c, art. 6 ust. 1 lit. e oraz art. 10 RODO w związku z obowiązkiem prawnym ciążącym na Administratorze wynikającym z przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r.– Prawo zamówień,publicznych (Pzp) oraz działanie przez administratora w interesie publicznym.
4. W związku z przetwarzaniem danych w celach, o których mowa w pkt 3 odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być: organy administracji publicznej lub inne podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa lub wykonujące zadania w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej oraz podmioty świadczące usługi na rzecz Administratora, w tym usługi z zakresu informatycznego oraz w ramach przesyłanej korespondencji.
5. Ze względu na jawność postępowania o udzielenie zamówienia publicznego odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą będą być osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 Pzp; ograniczenie dostępu do danych może wystąpić jedynie w szczególnych przypadkach, jeśli jest to uzasadnione ochroną prywatności,
interesem publicznym lub informacja stanowi tajemnicę przedsiębiorstwa.
6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy w sprawie zamówienia publicznego przekroczy 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas obowiązywania umowy, a następnie w celach archiwizacyjnych zgodnie z ustawą o narodowym
zasobie archiwalnym i archiwach.
7. W zakresie przewidzianym przepisami prawa przysługują Pani/Panu następujące uprawnienia: prawo żądania dostępu do danych osobowych (Administrator może żądać od osoby występującej z żądaniem wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego); sprostowania lub uzupełnienia danych (skorzystanie z tego prawa nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą
postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu postępowania oraz jego załączników); z ograniczenia przetwarzania z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (przy czym prawo to nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania w celu zapewnienia środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego, a także nie może zostać zrealizowane do czasu zakończenia tego postępowania).
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Nie przysługuje Pani/Panu: prawo do usunięcia danych osobowych w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO; prawo do przenoszenia danych; prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 8/2025/ZP-TP/WCPR
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 3
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiot zamówienia obejmuje :
2.1. W zakresie części I. Organizację i przeprowadzenie kursu języka polskiego indywidualnego i grupowego stacjonarnego i on-line jako obcego dla cudzoziemców z ochroną międzynarodową w Polsce realizujących Indywidualne Programy Integracji w Warszawskim Centrum Pomocy Rodzinie:
1) Kurs będzie realizowany stacjonarnie w formie zajęć grupowych stacjonarnych, zajęć grupowych on-line oraz indywidualnych stacjonarnych.
2) Odbiorcami kursu będą osoby pełnoletnie wskazane przez Zamawiającego – cudzoziemcy, którzy realizują w Warszawskim Centrum Pomocy Rodzinie Indywidualne Programy Integracji.
3) Przed rozpoczęciem zajęć dydaktycznych Wykonawca ustali dla każdego uczestnika poziom znajomości języka polskiego oraz dyspozycyjność w zakresie odpowiadających uczestnikowi dni i godzin zajęć.
4) Po stronie Zamawiającego będzie pisemne skierowanie potencjalnego uczestnika kursu do Wykonawcy w celu przeprowadzenia rekrutacji poziomującej.
5) Po stronie Wykonawcy będzie odesłanie Zamawiającemu wypełnionego Skierowania uczestnika kursu.
6) Osoba skierowana przez Zamawiającego do udziału w kursie, stawi się z odpowiednim skierowaniem otrzymanym przez Zamawiającego w miejscu wyznaczonym przez Wykonawcę. W skierowaniu zawarte będą informację o dyspozycyjności kursanta. Skierowanie zostanie zwrócone do Zamawiającego po uzupełnieniu informacji przez Wykonawcę o dacie przeprowadzenia poziomowania znajomości językowej, przydzieleniu do grupy, dacie rozpoczęcia kursu, w terminie 7 dniu po zakończonej rekrutacji.
7) Po stronie Wykonawcy będzie przeprowadzenie rekrutacji w miejscu wskazanym przez Wykonawcę, poziomującej znajomość językową uczestników: rekrutacja będzie przeprowadzana w godzinach: 8:00-12:00 oraz 15:00 - 20:00 od poniedziałku do piątku oraz 9:00-20:00 w soboty.
8) Wykonawca na pierwszych zajęciach stacjonarnych zapewni każdemu uczestnikowi materiały piśmiennicze (teczka, zeszyt, długopis, ołówek) oraz materiały dydaktyczne niezbędne do właściwego przeprowadzenia zajęć. Wszelkie materiały piśmiennicze oraz dydaktyczne zostaną przekazane uczestnikom na własność.
9) W ramach realizacji zamówienia Wykonawca będzie prowadzić następującą dokumentację zgodną ze wzorem określonym przez Zamawiającego:
- lista obecności,
- sprawozdanie z realizacji zamówienia.
10) Wykonawca będzie zobowiązany do dokumentowania frekwencji każdego uczestnika zajęć, bieżącego informowania o nieobecnościach jak też raportowania o postępach w nauce każdego z uczestników.
11) Po zakończeniu realizacji zajęć Wykonawca wystawi uczestnikom certyfikaty ukończenia kursu na odpowiednim poziomie.
12) Po zakończeniu kursu Wykonawca sporządzi raporty o postępach w nauce każdego z uczestników, które powinien dostarczyć do Zamawiającego w ciągu 14 dni po zakończonym kursie.
13) Raporty o postępach w nauce będą sporządzane w wersji papierowej, oddzielnie dla każdego uczestnika, podpisane przez lektora prowadzącego zajęcia, oraz będą uwzględniać co najmniej takie informacje jak: umiejętność posługiwania się językiem polskim w mowie i piśmie, zaangażowanie uczestnika oraz przygotowanie do zajęć, indywidualne uwagi.
14) Zajęcia prowadzone będą pomocniczo w języku angielskim lub rosyjskim w zależności od poziomu językowego lub potrzeb uczestników.
15) Realizacja umowy będzie rozliczana po każdym zakończonym miesiącu kalendarzowym.
16) Zamawiający zapłaci jedynie za faktycznie zrealizowane godziny zajęć dydaktycznych.
17) Przez godzinę zajęć należy rozumieć 45 minut.
18) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Załączniku nr 1a do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 80580000-3 - Oferowanie kursów językowych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
80000000-4 - Usługi edukacyjne i szkoleniowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-12
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie lektorów
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
W zakresie części II. Kurs języka polskiego jako obcego dla dorosłych cudzoziemców klientów Warszawskiego Centrum Pomocy Rodzinie, którzy nie są objęci pomocą w ramach Indywidualnego Programu Integracji.
1) Kursy będą realizowane w formie zajęć grupowych stacjonarnych.
2) Miejscem organizacji kursu będzie lokal pozostający w dyspozycji Wykonawcy przystosowany i dostępny dla osób z niepełnosprawnością.
3) Kursant zgłosi się do Wykonawcy kursu ze Skierowaniem od Zamawiającego, które po wypełnieniu wszystkich pól informacyjnych Wykonawca przekaże do Zamawiającego.
4) Wykonawca przed rozpoczęciem zajęć dydaktycznych ustali poziom znajomości języka polskiego oraz dyspozycyjność w zakresie odpowiadających uczestnikowi dni i godzin zajęć (spotkań), w dalszej części zwane rekrutacją. Nastąpi to nie później niż w ciągu 6 dni od daty zgłoszenia się kursanta ze skierowaniem od Zamawiającego.
5) Wyniki rekrutacji Wykonawca przekaże Zamawiającemu zwracając wypełniony oryginał Skierowania w ciągu 6 dni od przeprowadzenia poziomowania i przydzielenia kursanta do grupy kursu. Kopię skierowania Wykonawca przekaże kursantowi.
6) Wykonawca przekaże do Zamawiającego również Skierowania niezakwalifikowanych na kursu Klientów z podaniem przyczyny. Utworzy też listę Klientów rezerwowych.
7) Indywidualne przypadki Klientów będą konsultowane pomiędzy Wykonawcą, a Zamawiającym.
8) Rekrutacja będzie przeprowadzana stacjonarnie w siedzibie Wykonawcy w formie ustnej i pisemnej w godzinach: 8:00-12:00 w 20% rekrutowanych oraz 15:00-20:00 w 50% rekrutowanych od poniedziałku do piątku oraz w godzinach 9:00-20:00 w soboty 30% rekrutowanych.
9) Wykonawca dopasuje grupę uczestników kursu pod względem przynależności do natywnej rodziny językowej kursantów.
10) Wykonawca na pierwszych zajęciach zapewni każdemu uczestnikowi materiały piśmiennicze oraz materiały dydaktyczne niezbędne do właściwego przeprowadzenia zajęć. Wszelkie materiały piśmiennicze oraz dydaktyczne zostaną przekazane uczestnikom na własność.
11) Łączna liczba godzin kursów grupowych stacjonarnych: 840h (14 grup x 20 spotkań x 3 godziny).
12) Liczba prowadzonych grup: 14 grup.
13) Czas jednego spotkania dla grupy: 3 godziny lekcyjne (1 godz. = 45min.)
14) Liczba uczestników w jednej grupie: minimalna 6 osób, maksymalna 8 osób.
15) Łączna liczba spotkań dla jednej grupy: 20 spotkań (60 godzin lekcyjnych) zgodnie z harmonogramem.
16) Wykonawca będzie zobowiązany do dokumentowania frekwencji każdego uczestnika zajęć, bieżącego informowania o nieobecnościach.
17) Po zakończeniu realizacji zajęć Wykonawca wystawi uczestnikom certyfikaty ukończenia kursu na odpowiednim poziomie.
18) Zajęcia prowadzone będą pomocniczo w języku angielskim lub rosyjskim w zależności od poziomu językowego lub potrzeb uczestników.
19) Realizacja umowy będzie rozliczana po każdym zakończonym miesiącu kalendarzowym.
20) Zamawiający zapłaci jedynie za faktycznie zrealizowane godziny zajęć dydaktycznych.
21) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Załączniku nr 1b do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 80580000-3 - Oferowanie kursów językowych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
80000000-4 - Usługi edukacyjne i szkoleniowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-12
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie lektorów
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
W zakresie części III. Kurs języka polskiego jako obcego dla dorosłych niesłyszących cudzoziemców (ukraińsko-rosyjskojęzycznych), klientów Warszawskiego Centrum Pomocy Rodzinie.
1) Kursy będą realizowane w formie zajęć grupowych stacjonarnych.
2) Miejscem organizacji kursu będzie lokal pozostający w dyspozycji Wykonawcy, przystosowany i dostępny dla osób z niepełnosprawnością.
3) Kursant zgłosi się do Wykonawcy kursu ze Skierowaniem od Zamawiającego, które po wypełnieniu wszystkich pól informacyjnych Wykonawca przekaże do Zamawiającego.
4) Wykonawca przed rozpoczęciem zajęć dydaktycznych ustali poziom znajomości języka polskiego oraz dyspozycyjność w zakresie odpowiadających uczestnikowi dni i godzin zajęć (spotkań), w dalszej części zwane rekrutacją. Nastąpi to nie później niż w ciągu 6 dni od daty zgłoszenia się kursanta ze skierowaniem od Zamawiającego.
5) Wyniki rekrutacji Wykonawca przekaże Zamawiającemu zwracając wypełniony oryginał Skierowania w ciągu 6 dni od przeprowadzenia poziomowania i przydzielenia kursanta do grupy kursu. Kopię skierowania Wykonawca przekaże kursantowi.
6) Wykonawca przekaże do Zamawiającego również Skierowania niezakwalifikowanych na kursu Klientów z podaniem przyczyny. Utworzy też listę Klientów rezerwowych.
7) Indywidualne przypadki Klientów będą konsultowane pomiędzy Wykonawcą, a Zamawiającym.
8) Rekrutacja będzie przeprowadzana stacjonarnie w siedzibie Wykonawcy w formie ustnej i pisemnej w godzinach: 8:00-12:00 w 20% rekrutowanych oraz 15:00-20:00 w 50% rekrutowanych od poniedziałku do piątku oraz w godzinach 9:00-20:00 w soboty 30% rekrutowanych.
9) Wykonawca na pierwszych zajęciach zapewni każdemu uczestnikowi materiały piśmiennicze oraz materiały dydaktyczne niezbędne do właściwego przeprowadzenia zajęć. Wszelkie materiały piśmiennicze oraz dydaktyczne zostaną przekazane uczestnikom na własność.
10) Łączna liczba godzin kursów grupowych stacjonarnych:
a) pisany j. polski 240 h (2 grupy x 2 spotkań x łącznie 3 godziny tygodniowo),
b) migowy j. polski 160 h (2 grupy x 2 spotkań x 2 godziny tygodniowo).
11) Liczba prowadzonych łącznie grup : 4 grupy.
12) Czas jednego spotkania dla grupy: 1 godzina lekcyjna (1 godz. = 45min.)
13) Liczba uczestników w jednej grupie: 5 osób.
14) Łączna liczba spotkań dla jednej grupy zgodnie z harmonogramem:
a) 60 spotkań (120 godzin lekcyjnych),
b) 40 spotkań (80 godzin lekcyjnych).
15) Wykonawca będzie zobowiązany do dokumentowania frekwencji każdego uczestnika zajęć, bieżącego informowania o nieobecnościach.
16) Po zakończeniu realizacji zajęć Wykonawca wystawi uczestnikom certyfikaty ukończenia kursu na odpowiednim poziomie.
17) Zajęcia prowadzone będą pomocniczo w języku ukraińskim lub rosyjskim migowym w zależności od poziomu językowego lub potrzeb uczestników.
18) Realizacja umowy będzie rozliczana po każdym zakończonym miesiącu kalendarzowym.
19) Zamawiający zapłaci jedynie za faktycznie zrealizowane godziny zajęć dydaktycznych
20) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Załączniku nr 1c do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 80580000-3 - Oferowanie kursów językowych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
80000000-4 - Usługi edukacyjne i szkoleniowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-12
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie lektorów
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
cz. I O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Warunek: o udzielenie zamówienia może ubiegać się wykonawca, który posiada wpis do Rejestru Instytucji Szkoleniowych prowadzonego przez wojewódzki urząd pracy właściwy ze względu na siedzibę Wykonawcy.
2) zdolności technicznej lub zawodowej
Warunek: o udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który:
a) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert należycie wykonał lub wykonuje co najmniej 1 (jedną) usługę polegającą na przeprowadzeniu kursu języka polskiego jako obcego o wartości co najmniej 350 000,00 zł brutto;
b) dysponuje 10 lektorami języka polskiego jako obcego, którzy:
i. posiadają wykształcenie wyższe na kierunku filologia polska lub ukończyli studia w zakresie nauczania języka polskiego jako obcego (studia wyższe lub podyplomowe),
ii. posiadają doświadczenie w prowadzeniu kursów języka polskiego jako obcego, realizowanych na rzecz instytucji zewnętrznej, w wymiarze co najmniej 100 godzin;
c) dysponuje lokalem na terenie m.st. Warszawy zapewniającym, zgodne z wymogami bhp i p.poż., warunki do prowadzenia zajęć dydaktycznych w ramach przedmiotu zamówienia.
Cz. II O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Warunek: o udzielenie zamówienia może ubiegać się wykonawca, który posiada wpis do Rejestru Instytucji Szkoleniowych prowadzonego przez wojewódzki urząd pracy właściwy ze względu na siedzibę Wykonawcy.
2) zdolności technicznej lub zawodowej
Warunek: o udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który:
a) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert należycie wykonał lub wykonuje co najmniej 1 (jedną) usługę polegającą na przeprowadzeniu kursu języka polskiego jako obcego o wartości co najmniej 100 000,00 zł brutto,
b) dysponuje 7 lektorami języka polskiego jako obcego, którzy:
i. posiadają wykształcenie wyższe na kierunku filologia polska lub ukończyli studia w zakresie nauczania języka polskiego jako obcego (studia wyższe lub podyplomowe),
ii. posiadają doświadczenie w prowadzeniu kursów języka polskiego jako obcego, realizowanych na rzecz instytucji zewnętrznej w wymiarze minimum 100 godzin dla każdego z kursów;
c) dysponuje lokalem na terenie m. st. Warszawy, spełniającym wymagania bhp oraz p.poż. oraz przystosowany i dostępny dla osób z niepełnosprawnością.
Cz. III O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Warunek: o udzielenie zamówienia może ubiegać się wykonawca, który posiada wpis do Rejestru Instytucji Szkoleniowych prowadzonego przez wojewódzki urząd pracy właściwy ze względu na siedzibę Wykonawcy.
2) zdolności technicznej lub zawodowej;
Warunek: o udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który:
a) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert należycie wykonał lub wykonuje co najmniej 1 (jedną) usługę polegającą na przeprowadzeniu kursu języka polskiego jako obcego pisanego i co najmniej 1 (jedną) usługę polegającą na przeprowadzeniu kursu języka polskiego migowego o wartości co najmniej 50 000,00 zł brutto każdy;
b) dysponuje 1 lektorem języka polskiego jako obcego pisanego, 1 lektorem języka polskiego migowego oraz 1 tłumaczem języka migowego ukraińskiego/rosyjskiego, którzy:
i. posiadają wykształcenie wyższe na kierunku filologia polska lub ukończyli studia w zakresie nauczania języka polskiego jako obcego (studia wyższe lub podyplomowe), ukończyli kurs języka migowego polskiego, ukraińskiego lub rosyjskiego i posługują się tym językiem migowym,
ii. posiadają doświadczenie w prowadzeniu kursów języka polskiego jako obcego pisanego i języka polskiego migowego dla cudzoziemców realizowanych na rzecz instytucji zewnętrznej, w wymiarze minimum 100 godzin dla każdego z kursów;
c) dysponuje lokalem na terenie m. st. Warszawy, spełniającym wymagania bhp oraz p.poż. oraz przystosowany i dostępny dla osób z niepełnosprawnością.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp w zakresie braku podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych w Rozdziale VI SWZ – Załącznik nr 6 do SWZ. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, oświadczenie zobowiązany jest złożyć każdy z Wykonawców.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Cz. I:
1) wydruk z wpisu do RIS
2) wykaz osób, skierowanych do realizacji zamówienia: minimum 10 lektorów języka polskiego jako obcego, którzy:
- posiadają wykształcenie wyższe na kierunku filologia polska lub ukończyli studia w zakresie nauczania języka polskiego jako obcego (studia wyższe lub podyplomowe)
- posiadają doświadczenie w prowadzeniu kursów języka polskiego jako obcego
realizowanych na rzecz instytucji zewnętrznej w wymiarze co najmniej 100 godzin
3) oświadczenie o dysponowaniu lokalem
4) wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, zawierający co najmniej 1 (jedną) usługę polegającą na przeprowadzeniu kursu języka polskiego jako obcego o wartości co najmniej 350 000,00 zł brutto, wykonaną w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem przedmiotu, tematyki usługi, wartości, daty wykonania i podmiotu na rzecz którego została wykonana, wraz z załączeniem dowodów określających czy ta usługa została wykonana należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane.
Cz. II:
1) wydruk z wpisu do RIS
2) wykaz osób, skierowanych do realizacji zamówienia: 7 lektorów języka polskiego jako obcego, którzy:
- posiadają wykształcenie wyższe na kierunku filologia polska lub ukończyli studia w zakresie nauczania języka polskiego jako obcego (studia wyższe lub podyplomowe)
- posiadają doświadczenie w prowadzeniu kursów języka polskiego jako obcego realizowanych na rzecz instytucji zewnętrznej w wymiarze minimum 100 godzin
3) Oświadczenie o dysponowaniu lokalem
4) wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych zawierającą co najmniej 1 (jedną) usługę polegającą na przeprowadzeniu kursu języka polskiego jako obcego o wartości co najmniej 100 000,00 zł brutto, wykonaną w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem przedmiotu, tematyki usługi, wartości, daty wykonania i podmiotu na rzecz którego została wykonana, wraz z załączeniem dowodów określających czy ta usługa została wykonana należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane
Cz. III:
1) wydruk z wpisu do RIS
2) wykaz osób, skierowanych do realizacji zamówienia: 1 lektor języka polskiego jako obcego pisanego, 1 lektor języka polskiego migowego oraz 1 tłumacz języka migowego ukraińskiego/rosyjskiego, którzy odpowiednio:
- posiadają wykształcenie wyższe na kierunku filologia polska lub ukończyli studia w zakresie nauczania języka polskiego jako obcego (studia wyższe lub podyplomowe), ukończyli kurs języka migowego polskiego, ukraińskiego lub rosyjskiego i posługują się tym językiem migowym
- posiadają doświadczenie w prowadzeniu kursów języka polskiego jako obcego pisanego i języka polskiego migowego dla cudzoziemców realizowanych na rzecz instytucji zewnętrznej w wymiarze minimum 100 godzin każdy
3) Oświadczenie o dysponowaniu lokalem
4) wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych zawierającą co najmniej 1 (jedną) usługę polegającą na przeprowadzeniu kursu języka polskiego jako obcego pisanego i 1 (jedną) usługę polegającą na przeprowadzeniu kursu języka polskiego migowego o wartości co najmniej 50 000,00 zł brutto każdy, wykonaną w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem przedmiotu, tematyki usługi, wartości, daty wykonania i podmiotu na rzecz którego została wykonana, wraz z załączeniem dowodów określających czy ta usługa została wykonana należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 58 ustawy Pzp. W takim przypadku, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia alboreprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wszelka korespondencja prowadzona będzie przez Zamawiającego wyłącznie z ustanowionym pełnomocnikiem.
2) Zgodnie z art. 58 ust. 5 ustawy Pzp przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w szczególności w zakresie przesłanek wykluczenia z postępowania.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia nie mogą podlegać wykluczeniu na podstawie tych przepisów, które dotyczą pojedynczych Wykonawców i które to Zamawiający określił w SWZ. Podstawy wykluczenia z postępowania nie mogą zachodzić wobec każdego z Wykonawców oddzielnie, wchodzących w skład konsorcjum, wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
3) W przypadku, gdy do realizacji zamówienia zostanie wybrana oferta złożona przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego udostępnienia kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Szczegółowy zakres zmian określono w załączniku nr 9 do SWZ - Wzór umowy.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-05-05 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Platforma zakupowa Zamawiającego
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-05-05 10:00
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Dostawa 2 wózków akumulatorowych
- Modernizacja obiektu ZOS Koncertowa polegająca na przebudowie wejścia głównego w zakresie dostosowania dla osób ze szczególnymi potrzebami oraz remoncie niecki basenowej w Warszawie.
- Modernizacja obiektu ZOS Koncertowa przy ul. Koncertowej 4 polegająca na przebudowie wejścia głównego w zakresie dostosowania dla osób ze szczególnymi potrzebami oraz remoncie niecki basenowej.
- Opracowanie lub aktualizacja wytycznych oraz wykonanie oceny stanu jednolitych części wód powierzchniowych dla których nie było możliwości wykonania oceny ......
- Remont okien w pokojach studenckich wraz z częściową wymianą, montaż rolet w pokojach studenckich w budynku Domu Studenta nr 2 UW przy ul. Żwirki i Wigury 95/97, 02-089 Warszawa
- Modernizacja instalacji wodociągowej przeciwpożarowej
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "KOMPLEKSOWA ORGANIZACJA I PRZEPROWADZENIE 4 DNIOWEJ ZAGRANICZNEJ WIZYTY STUDYJNEJ, DOTYCZĄCEJ WYPRACOWANYCH MODELI USŁUG WSPARCIA, DOBRYCH PRAKTYK W OBSZARZE FAS/FASD"
- Świadczenie usług szkoleniowych dedykowanych uczniom i nauczycielom w ramach projektu współfinansowanego ze środków UE pn. Nowoczesny zawodowiec-szansą na przyszłość realizowanego przez ZSE w Dębicy
- Świadczenie usług przez specjalistów w ramach zadań wiodącego ośrodka koordynacyjno-rehabilitacyjno-opiekuńczego - edycja 2.
- Wyłonienie kadry kierowniczej w ramach kursu specjalizacyjnego w dziedzinie Psychoterapii Dzieci i Młodzieży
- Przeprowadzenie serii 6 szkoleń "Terenowa edukacja przyrodnicza dzieci i młodzieży", opracowanie ich programu i materiałów edukacyjnych, przeznaczonych dla nauczycieli, pracowników ośrodków (...)
- DZP.261.13.2025 Świadczenie usług eksperckich polegających na koordynacji oraz moderowaniu (...) Lokalnych Ośrodków Wiedzy i Edukacji.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.