Ogłoszenie z dnia 2025-04-25
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00145963/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-03-14
- 2025/BZP 00158624/01 - Modyfikacja z dnia 2025-03-24
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Świadczenie usługi elektronicznego całodobowego monitoringu sygnałów alarmowych od osób starszych tzw. teleopieki na potrzeby Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Bielsku-Białej
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 070810575
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Karola Miarki 11
1.5.2.) Miejscowość: Bielsko-Biała
1.5.3.) Kod pocztowy: 43-300
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL225 - Bielski
1.5.7.) Numer telefonu: 334995600
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@mops.bielsko.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mops.bielsko.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
mops-bielsko-biala.ezamawiajacy.pl1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
pomoc społeczna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usługi elektronicznego całodobowego monitoringu sygnałów alarmowych od osób starszych tzw. teleopieki na potrzeby Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Bielsku-Białej2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f6c24a65-299e-4cd1-9cfc-790bff0f2f33
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00206783
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-25
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00001525/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.12 Świadczenie usługi całodobowego monitoringu sygnałów alarmowych od osób starszych tzw. teleopieki
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00145963
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: MOPS.DA-PSU.3211.2.2025
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 125887,50 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 1 – świadczenie usługi elektronicznego całodobowego monitoringu sygnałów alarmowych od osób starszych, świadczonej dla 174 użytkowników opasek Locon Life Plus.Opaski LOCON Life PLUS zostały zakupione przez Zamawiającego w 2022 roku, w wyniku przeprowadzonego postępowania, zgodnie z Programem Korpus Wsparcia Seniorów na rok 2022 i stanowią jego własność. Ostatnim podmiotem świadczącym usługę teleopieki na tych urządzeniach była firma SiDLY. W opaskach zamontowane są karty SIM firmy SiDLY.
Zamawiający oświadcza, iż ewentualna wymiana zniszczonych i nienadających się do naprawy opasek pozostaje w gestii Zamawiającego.
Wykonawca gwarantuje, że w przypadku konieczności wymiany kart SIM
w urządzeniach lub ich przeprogramowania, urządzenia nie zostaną pozbawione swojej dotychczasowej tj. pełnej funkcjonalności.
Urządzenie LOCON Life PLUS:
• wyposażone w wymienną kartę SIM;
• posiadają fizyczny przycisk wezwania pomocy SOS. Przycisk SOS służy ponadto użytkownikom do przełączania funkcji w menu urządzenia;
• posiadają możliwość dwustronnej komunikacji głosowej z pracownikiem telecentrum - oznacza to możliwość połączenia bezpośrednio z opaski za pomocą przycisku SOS, możliwość zadzwonienia na opaskę oraz możliwość nasłuchu przez pracownika telecentrum tego, co się dzieje z użytkownikiem opaski w przypadku sytuacji alarmowej i rozmowę z nim;
• posiadają detekcję upadku - funkcja wyzwalana jest automatycznie w sytuacji upadku użytkownika opaski; opaska powinna wysyłać automatycznie powiadomienie alarmowe do telecentrum oraz inicjować połączenie głosowe;
• posiadają możliwość lokalizacji użytkownika opaski;
• menu urządzenia obsługiwane jest w języku polskim;
• urządzenie posiada dedykowaną ładowarkę;
• posiada usługę pomiaru pulsu, saturacji, temperatury i ciśnienia; wyniki pomiarów wyświetlane są na wyświetlaczu tarczy opaski;
• urządzenie posiada niewymienialną baterię;
• pasek, na którym znajduje się tarcza urządzenia posiada możliwość regulacji;
• każda opaska posiada unikalny system identyfikacji umożliwiający jej weryfikację, tj. numer seryjny i/lub nr IMEI;
• urządzenia są po okresie gwarancji.
Usługa teleopieki przeznaczona jest dla mieszkańców miasta Bielska–Białej od 60 roku życia.
Wykonawca świadczący usługi całodobowej (24h) teleopieki dla użytkowników opasek, utrzymuje telecentrum w gotowości, w całym okresie obowiązywania umowy.
4.5.3.) Główny kod CPV: 85311100-3 - Usługi opieki społecznej dla osób starszych
4.5.5.) Wartość części: 45240,00 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
2Część 2 – świadczenie usługi elektronicznego całodobowego monitoringu sygnałów alarmowych od osób starszych, świadczonej dla 161 użytkowników opasek SiDLY Care PRO.Opaski SiDLY Care PRO zostały zakupione przez Zamawiającego w 2022 roku, w wyniku przeprowadzonego postępowania, zgodnie z Programem Korpus Wsparcia Seniorów na rok 2022 i stanowią jego własność. Ostatnim podmiotem świadczącym usługę teleopieki na tych urządzeniach była firma SiDLY. W opaskach zamontowane są karty SIM firmy SiDLY.
Zamawiający oświadcza, iż ewentualna wymiana zniszczonych i nienadających się do naprawy opasek pozostaje w gestii Zamawiającego.
Wykonawca gwarantuje, że w przypadku konieczności wymiany kart SIM
w urządzeniach lub ich przeprogramowania, urządzenia nie zostaną pozbawione swojej dotychczasowej tj. pełnej funkcjonalności.
Urządzenie SIDLY Care PRO:
• nie posiada wyświetlacza;
• wyposażone w wymienną kartę SIM;
• posiada fizyczny przycisk wezwania pomocy SOS. Przycisk SOS służy ponadto użytkownikom do przełączania funkcji w menu urządzenia.
• posiada możliwość dwustronnej komunikacji głosowej z pracownikiem telecentrum - oznacza to możliwość połączenia bezpośrednio z opaski za pomocą przycisku SOS, możliwość zadzwonienia na opaskę oraz możliwość nasłuchu przez pracownika telecentrum tego, co się dzieje z użytkownikiem opaski w przypadku sytuacji alarmowej i rozmowę z nim;
• posiada detekcję upadku - funkcja wyzwalana jest automatycznie w sytuacji upadku użytkownika opaski; opaska powinna wysyłać automatycznie powiadomienie alarmowe do telecentrum oraz inicjować połączenie głosowe;
• posiada możliwość lokalizacji użytkownika opaski;
• komunikaty wysyłane przez urządzenie podawane są w języku polskim;
• urządzenie posiada dedykowaną ładowarkę;
• posiada usługę pomiaru pulsu i saturacji; wyniki pomiarów są dostępne do odczytu dla pracowników telecentrum;
• urządzenie posiada wymienialną baterię;
• pasek, na którym znajduje się tarcza urządzenia posiada możliwość regulacji;
• każda opaska posiada unikalny system identyfikacji umożliwiający jej weryfikację, tj. numer seryjny i/lub nr IMEI;
• urządzenia są po okresie gwarancji.
Usługa teleopieki przeznaczona jest dla mieszkańców miasta Bielska–Białej, od 60 roku życia.
Wykonawca świadczący usługi całodobowej (24h) teleopieki dla użytkowników opasek, utrzymuje telecentrum w gotowości, w całym okresie obowiązywania umowy.
4.5.3.) Główny kod CPV: 85311100-3 - Usługi opieki społecznej dla osób starszych
4.5.5.) Wartość części: 42900,00 PLN
Część 3
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 3 – świadczenie usługi elektronicznego całodobowego monitoringu sygnałów alarmowych od osób starszych, świadczonej dla 165 użytkowników opasek Novama Care.Opaski Novama Care zostały zakupione przez Zamawiającego w 2024 roku,
w wyniku przeprowadzonego postępowania, zgodnie z Programem Korpus Wsparcia Seniorów na rok 2024 i stanowią jego własność. Ostatnim podmiotem świadczącym usługę teleopieki na tych urządzeniach była firma HRP CARE. W opaskach zamontowane są karty SIM firmy HRP CARE.
Zamawiający oświadcza, iż ewentualna wymiana zniszczonych i nienadających się do naprawy opasek pozostaje w gestii Zamawiającego.
Wykonawca gwarantuje, że w przypadku konieczności wymiany kart SIM
w urządzeniach lub ich przeprogramowania, urządzenia nie zostaną pozbawione swojej dotychczasowej tj. pełnej funkcjonalności.
Urządzenie Novama Care:
• wyposażone w wymienną kartę SIM;
• posiada fizyczny przycisk wezwania pomocy SOS. Przycisk SOS służy ponadto użytkownikom do przełączania funkcji w menu urządzenia.
• posiada możliwość dwustronnej komunikacji głosowej z pracownikiem telecentrum - oznacza to możliwość połączenia bezpośrednio z opaski za pomocą przycisku SOS, możliwość zadzwonienia na opaskę oraz możliwość nasłuchu przez pracownika telecentrum tego, co się dzieje z użytkownikiem opaski w przypadku sytuacji alarmowej i rozmowę z nim;
• posiada detekcję upadku - funkcja wyzwalana jest automatycznie w sytuacji upadku użytkownika opaski; opaska powinna wysyłać automatycznie powiadomienie alarmowe do telecentrum oraz inicjować połączenie głosowe;
• posiada możliwość lokalizacji użytkownika opaski;
• posiada czujnik „założona/zdjęta” – informujący o tym fakcie telecentrum;
• menu urządzenia obsługiwane jest w języku polskim; komunikaty głosowe wysyłane do użytkownika są w języku polskim;
• urządzenie posiada dedykowaną ładowarkę;
• posiada klasę wodo- i pyłoszczelności;
• posiada usługę pomiaru pulsu, saturacji, temperatury i ciśnienia; wyniki pomiarów wyświetlane są na wyświetlaczu tarczy opaski;
• urządzenie posiada wymienialną baterię;
• wszystkie części opaski mające kontakt ze skórą są wykonane z materiałów antyalergicznych;
• pasek, na którym znajduje się tarcza urządzenia posiada możliwość regulacji;
• każda opaska posiada unikalny system identyfikacji umożliwiający jej weryfikację, tj. numer seryjny i/lub nr IMEI;
• urządzenia są objęte gwarancją.
Zamawiający oświadcza, że urządzenia, o których mowa objęte są gwarancją:
105 sztuk do końca sierpnia 2026 roku oraz 60 sztuk do połowy września 2026 roku.
W związku z powyższym Wykonawca jest zobowiązany do dokonywania jedynie takich zmian w urządzeniu, które nie spowodują utraty na nie gwarancji u dostawcy przez Zamawiającego.
Usługa teleopieki przeznaczona jest dla mieszkańców miasta Bielska–Białej, od 60 roku życia.
Wykonawca świadczący usługi całodobowej (24h) teleopieki dla użytkowników opasek, utrzymuje telecentrum w gotowości, w całym okresie obowiązywania umowy.
4.5.3.) Główny kod CPV: 85311100-3 - Usługi opieki społecznej dla osób starszych
4.5.5.) Wartość części: 41860,00 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 29315,52 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 40716,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 29315,52 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: SiDLY Sp. z o.o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7010435677
7.3.3) Ulica: Chmielna 2/31
7.3.4) Miejscowość: Warszawa
7.3.5) Kod pocztowy: 00-020
7.3.6.) Województwo: mazowieckie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-04-22
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 29315,52 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2025-12-31Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 54018,72 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 54018,72 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 54018,72 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: SiDLY Sp. z o.o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7010435677
7.3.3) Ulica: Chmielna 2/31
7.3.4) Miejscowość: Warszawa
7.3.5) Kod pocztowy: 00-020
7.3.6.) Województwo: mazowieckie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-04-14
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 54018,72 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2025-12-31Część 3
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 23433,30 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 28512,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 23433,30 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 3)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: SiDLY Sp. z o.o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7010435677
7.3.3) Ulica: Chmielna 2/31
7.3.4) Miejscowość: Warszawa
7.3.5) Kod pocztowy: 00-020
7.3.6.) Województwo: mazowieckie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 3)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-04-22
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 23433,30 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2025-12-31INNE PRZETARGI Z BIELSKA-BIAŁEJ
- Świadczenie usług w zakresie porządkowania terenów przy pustostanach stanowiących zasób Gminy Bielsko - Biała będących w zarządzie Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej.
- Remont 10 lokali mieszkalnych - pustostanów stanowiących zasób Gminy Bielsko-Biała, zarządzany przez Zakład Gospodarki Mieszkaniowej, w podziale na 3 części - etap VI / 2025
- Zakup kompleksowej usługi prawnej w zakresie bieżącej działalności Studia Filmów Rysunkowych w Bielsku-Białej
- "Przebudowa wraz ze zmianą sposobu użytkowania lokalu Bielskiego Centrum Psychiatrii - Olszówka przy ul. Kasprowicza 48 w Czechowicach-Dziedzicach na Ambulatorium Zdrowia Psychicznego"
- Modernizacja pracowni gastronomicznych w Zespole Szkół Technicznych i Licealnych w Czechowicach-Dziedzicach
- Modernizacja instalacji c.o. i hydrantowej w Liceum Ogólnokształcącym w Czechowicach-Dziedzicach
więcej: przetargi w Bielsku-Białej »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Usługi opiekuńcze i zdrowotne dla uczestników projektu pn. ,,Przystań Pluskowęsy" w Gminie Chełmża z podziałem na zadania
- Usługi społeczne z zakresu wsparcia seniorów w Gminie Łagów w ramach projektu pn.: "Tworzenie Lokalnych Systemów Wsparcia dla Seniorów"
- ŚWIADCZENIE USŁUG OPIEKI WYTCHNIENIOWEJ DLA CZŁONKÓW RODZIN LUB OPIEKUNÓW SPRAWUJĄCYCH BEZPOŚREDNIĄ OPIEKĘ NAD OSOBAMI Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI
- "ŚWIADCZENIE USŁUGI ASYSTENCKIEJ W MIEJSCU ZAMIESZKANIA DLA UCZESTNIKÓW PROJEKTU CENTRUM USŁUG SPOŁECZNYCH W GŁOGOWIE"
- Aktywny Senior +
- Usługa zdrowotna: pielęgniarska domowa opieka długoterminowa dla uczestników projektu "Wsparcie osób niesamodzielnych w Gminie Sandomierz"
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.