eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi SuwałkiDostawa energii elektrycznej dla potrzeb Gminy Suwałki



Ogłoszenie z dnia 2023-05-10


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa energii elektrycznej dla potrzeb Gminy Suwałki

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA SUWAŁKI

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 790670970

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Świerkowa 45

1.5.2.) Miejscowość: Suwałki

1.5.3.) Kod pocztowy: 16-400

1.5.4.) Województwo: podlaskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL843 - Suwalski

1.5.7.) Numer telefonu: 875659300

1.5.8.) Numer faksu: 875659300

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@gmina.suwalki.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.ug.suwalki.wrotapodlasia.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-fdd7a0d1-b81e-11ed-9236-36fed59ea7dd

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dostawa energii elektrycznej dla potrzeb Gminy Suwałki

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-fdd7a0d1-b81e-11ed-9236-36fed59ea7dd

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00208471

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-05-10

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00044065/05/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.1 Kompleksowa dostawa energii elektrycznej

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00116004

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.4.2023.KS

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

3.1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa energii elektrycznej dla potrzeb Gminy Suwałki w okresie od dnia podpisania umowy do 31.03.2024 r. Warunkiem rozpoczęcia dostaw energii we wskazanym terminie jest skuteczne przeprowadzenie procedury zmiany sprzedawcy.
3.2. Planowane zużycie energii elektrycznej (MWh) w okresie 01.03.2023 r. – 31.03.2024 r. wynosi: 287 531,50 kWh obliczone na podstawie rocznego zużycia energii elektrycznej w okresie listopad 2021 - grudzień 2022 (13 miesięcy). Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia zamówienia w zależności od faktycznego zużycia energii elektrycznej. Zakres zamówienia może zostać pomniejszony maksymalnie o 50 % planowanej ilości zużycia energii elektrycznej.
3.3. Energia elektryczna powinna spełniać parametry techniczne zgodnie z zapisami Prawo energetyczne oraz rozporządzeniami wykonawczymi do tej ustawy.
3.4. Szczegółowe informacje dotyczące poszczególnych punktów poboru, przedstawione zostały w Wykazie punktów poborowych, stanowiącym Załącznik Nr 5 do SWZ.
3.5. W odniesieniu do wszystkich punktów poborowych Zamawiający (Odbiorca) posiada status odbiory, wobec czego przysługuje im uprawnienie do zakupu energii elektrycznej od wybranego przez siebie Sprzedawcy (art. 4j ust. 1 ustawy Prawo energetyczne).
3.6. Dostawa energii elektrycznej odbywać się będzie na warunkach określonych przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne (tj. Dz.U. z 2022 r., poz. 1385 z późn. zm.) oraz rozporządzeniami wykonawczymi do tej ustawy.
3.7. Zamawiający informuje, że jest odbiorcą uprawnionym, zgodnie z art. 2 pkt 2 lit. d ustawy z dnia 27 października 2022 r. o środkach nadzwyczajnych mających na celu ograniczenie wysokości cen energii oraz wsparcie niektórych odbiorców w 2023 roku.
3.8. Standardy jakościowe.
3.8.1. Przedmiotem zamówienia są dostawy energii elektrycznej o określonych, zgodnie z obowiązującymi przepisami, standardach jakościowych.
3.8.2. Standardy jakościowe energii elektrycznej opisane zostały w ustawie z dnia
10 kwietnia 1997r. Prawo energetyczne oraz w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 4 maja 2007 r. w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego (Dz. U. z 2007 r. Nr 93, poz. 623 z późn. zm.). Zasady kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną określa Rozporządzenie Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 29 listopada 2022 r. (Dz. U. z 2022 r. poz. 2505 z późn. zm.).
3.9. Wymogi dotyczące przedmiotu zamówienia:
3.9.1. W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do dostawy energii elektrycznej dla punktów poboru określonych w Załączniku Nr 5 do SWZ;
3.9.2. Planowane zużycie energii w okresie obwiązywania umowy (13 miesięcy), wynosi: 287 531,50 kWh;
3.9.3. Podane w Załączniku nr 5 do SWZ punkty poboru oraz przyjęte do umowy zużycie energii elektrycznej ma jedynie charakter orientacyjny, służący do obliczenia szacunkowej wartości zamówienia i porównania ofert. Nie stanowi ono zobowiązania dla Zamawiającego do zakupu energii elektrycznej w podanej ilości. Rozliczanie zobowiązań wynikających z tytułu sprzedaży energii elektrycznej odbywać się będzie wg wskazań układów pomiarowo-rozliczeniowych;
3.9.4. Zamawiający posiada podpisaną umowę kompleksową nr 12/In/2021 z firmą ENTRADE Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością, ul. Poznańska 86/88, 05-850 Jawczyce. Umowa kompleksowa zawarta jest na czas określony do dnia 28.02.2023 r.;
3.9.5. Usługi dystrybucyjne będą świadczone na podstawie odrębnych umów zawieranych pomiędzy Zamawiającym (odbiorcami energii elektrycznej – zwanymi dalej Odbiorcami), a operatorem systemu dystrybucyjnego (OSD). Sprzedaż energii elektrycznej odbywać się będzie za pośrednictwem sieci
i dystrybucji należącej do Operatora Systemu Dystrybucyjnego na warunkach określonych przepisami ustawy Prawo energetyczne - PGE Dystrybucja S.A. Oddział Białystok;
3.9.6. Warunkiem rozpoczęcia dostaw we wskazanym terminie jest skuteczne przeprowadzenie zmiany sprzedawcy;
3.9.7. Wykonawca w oparciu o zawarte Pełnomocnictwo zobowiązany będzie do zgłoszenia w imieniu własnym i odbiorców umów sprzedaży energii elektrycznej właściwemu OSD zgodnie z obowiązującymi przepisami.
3.9.8. Standardy jakościowe, o których mowa w art. 91 ust. 2a ustawy Pzp zostały określone w ustawie Prawo energetyczne oraz aktach wykonawczych i polskich normach;
3.9.9. W przypadku zmiany dotychczasowego podmiotu zaopatrującego Zamawiającego w energię elektryczną, Wykonawca zobowiązuje się do dopełnienia w imieniu Zamawiającego wszystkich formalności, jakie nakładają na Zamawiającego w tym zakresie przepisy oraz poniesienia w tym zakresie wszelkich ewentualnych kosztów z tym związanych. Wykonanie tego obowiązku nastąpi przed rozpoczęciem sprzedaży energii elektrycznej;
3.9.10. Fakturowanie za dostarczoną energię elektryczna odbywać się będzie na podstawie odczytów układów pomiarowo-rozliczeniowych. Okresy rozliczeniowe są tożsame z okresami rozliczeniowymi OSD. Okres rozliczeniowy dla taryfy C11, G11, B11 wynosi 1 miesiąc;
3.9.11. W Załączniku Nr 5 do SWZ w kolumnie „Nabywca i „Odbiorca/Dane korespondencyjne do wysyłki faktur” wskazano nabywców faktur oraz adresy do przesyłania faktur. Ostateczne dane dotyczące wystawiania i dostarczania faktur zawarte zostaną w Istotnych postanowieniach umów stanowiących Załącznik Nr 4 do SWZ;
3.9.12. W odniesieniu do wszystkich punktów poboru Zamawiający (odbiorcy) posiadają status odbiorcy, wobec czego przysługuje im uprawnienie do zakupu energii od wybranego przez siebie sprzedawcy art. 4j ust. 1 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne (tj. Dz. U. z 2022 r., poz. 1385 z późn. zm.);
3.9.13. Rozliczenia za pobraną energię elektryczną będą dokonywane dla poszczególnych odbiorców (wg danych korespondencyjnych);
3.9.14. Umowa sprzedaży energii elektrycznej wchodzi w życie z dniem wygaśnięcia umów sprzedaży z dotychczasowymi sprzedawcami, tak aby zagwarantowana była ciągłość dostaw energii elektrycznej;
3.9.15. Opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o którym mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3, zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym;
3.10. Wymagania związane z realizacją przedmiotu zamówienia:
Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot zamówienia zgodnie ze wszystkimi wymaganiami Zamawianego wskazanymi w niniejszej SWZ i jej załącznikach. Energia elektryczna (jej sprzedaż) powinna spełniać standardy techniczne zgodnie z zapisami ustawy Prawo energetyczne – ustawa z dnia 10 kwietnia 1997r. Prawo energetyczne (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1385 z późn. zm.) oraz rozporządzeniami wykonawczymi do tej ustawy i Polskimi Normami.
3.11. Zestawienie obiektów Zamawiającego, moc umowna i grupy taryfowe dla tych obiektów zawarto w Załączniku Nr 5 do SWZ – Wykazie punktów poboru. Prognozowane zapotrzebowanie ogółem w poszczególnych grupach taryfowych zawarto w załącznikach i Formularzu Ofertowym stanowiącym załącznik do SWZ.
3.12. Ilość zamówienia jest wielkością szacunkową i nie może stanowić podstawy do wnoszenia przez Wykonawcę jakichkolwiek roszczeń co do zakupionej faktycznie energii. Stąd Wykonawcy nie będzie przysługiwało odszkodowanie z tytułu ewentualnej różnicy w ilościach między przewidywaną z faktycznie zakupioną przez Zamawiającego energią.
3.13. Zamawiający informuje, że dla wszystkich punktów poboru energii elektrycznej jest obecnie tylko jeden sprzedawca (wykonawca).
3.14. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, tj. dane niezbędne do dokonywania kalkulacji cen opisane zostały w załącznikach do SWZ.
3.15. Wymagania stawiane Wykonawcy:
1) Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia;
2) Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy w sprawie zamówienia publicznego;
3) Ustalenia i decyzje dotyczące wykonania zamówienia uzgadniane będą przez Zamawiającego z ustanowionymi przedstawicielami Wykonawcy;
4) Określenie przez Wykonawcę telefonów kontaktowych oraz innych ustaleń niezbędnych dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia;
5) Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia.

4.5.3.) Główny kod CPV: 09310000-5 - Elektryczność

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

09300000-2 - Energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 372446,61 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 372446,61 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 372446,61 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: ENTRADE Sp. z o.o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 1182126841

7.3.3) Ulica: Poznańska 86/88

7.3.4) Miejscowość: Jawczyce

7.3.5) Kod pocztowy: 05-850

7.3.6.) Województwo: mazowieckie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-05-09

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 372446,61 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2024-03-31

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.