eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ŁódźŚwiadczenie usług sprzątania pomieszczeń w budynku Sali Koncertowej Zespołu Szkół Muzycznych im. S. Moniuszki w Łodzi



Ogłoszenie z dnia 2025-04-28


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Świadczenie usług sprzątania pomieszczeń w budynku Sali Koncertowej Zespołu Szkół Muzycznych im. S. Moniuszki w Łodzi

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: ZESPÓŁ SZKÓŁ MUZYCZNYCH IM. STANISŁAWA MONIUSZKI W ŁODZI

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000276943

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Rojna 20

1.5.2.) Miejscowość: Łódź

1.5.3.) Kod pocztowy: 91-134

1.5.4.) Województwo: łódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL711 - Miasto Łódź

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@muzyczna.lodz.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.gov.pl/zsmlodz

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-2deeec47-3ff8-4a4b-a836-0583f5bc23c8

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Świadczenie usług sprzątania pomieszczeń w budynku Sali Koncertowej Zespołu Szkół Muzycznych im. S. Moniuszki w Łodzi

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2deeec47-3ff8-4a4b-a836-0583f5bc23c8

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00209375

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-28

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00178159/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Świadczenie usług sprzątania pomieszczeń w budynku Sali Koncertowej Zespołu Szkół Muzycznych im. S. Moniuszki w Łodzi

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00180179

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: DR.26.1.2025

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 487032,50 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia publicznego jest świadczenie usług sprzątania pomieszczeń w budynku Sali Koncertowej Zespołu Szkół Muzycznych im. S. Moniuszki w Łodzi.
2. Usługi świadczone będą na terenie budynku Zamawiającego znajdującego się w Łodzi przy ul. Rojnej 20.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 9 do Specyfikacji Warunków Zamówienia (dalej: „SWZ”) wraz z załącznikami.

4.5.3.) Główny kod CPV: 90910000-9 - Usługi sprzątania

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

90911200-8 - Usługi sprzątania budynków

90911300-9 - Usługi czyszczenia okien

90919200-4 - Usługi sprzątania biur

90919300-5 - Usługi sprzątania szkół

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 256 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zgodnie z art. 280 ust. 1 pkt. 1) ustawy PZP od dnia zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych zamawiający zapewnia, na stronie internetowej prowadzonego postępowania, bezpłatny, pełny, bezpośredni i nieograniczony dostęp SWZ - nie krócej niż do dnia udzielenia zamówienia. Ze względu na wystąpienie błędu technicznego, mimo zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie postępowania pliku Specyfikacji Warunków Zamówienia (dalej: „SWZ”) o nazwie „2. SWZ Sprzątanie 2025” w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu, pozostawał on niedostępny dla Wykonawców. Uwzględniając natomiast postanowienia art. 17 ust. 2 ustawy PZP zamówienia udziela się wykonawcy wybranemu zgodnie z przepisami ustawy. Zgodnie z przytoczonym zapisem ustawy PZP Zamawiający zobowiązany jest do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego z uwzględnieniem postanowień ustawy PZP. Tym samym brak dostępu Wykonawców do SWZ od dnia zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych stanowi istotną wadę postepowania o udzielenie zamówienia publicznego a jego dalsze procedowanie jest nieuzasadnione. Jak stwierdziła Krajowa Izba Odwoławcza (dalej: „KIO”) w wyroku z dnia 26 kwietnia 2023 roku:
1. Przesłanka unieważnienia sformułowana w art. 256 p.z.p., jest przesłanką przyznającą niejako dodatkowo (w stosunku do przesłanek z art. 255 p.z.p.) zamawiającemu uprawnienie do unieważnienia postępowania, ale wyłącznie przed upływem terminu składania ofert, jeżeli wystąpiły (bliżej niesprecyzowane w tym przepisie) okoliczności powodujące, że dalsze prowadzenie postępowania byłoby nieuzasadnione,
2. Przesłanka unieważnienia z art. 256 p.z.p. może dotyczyć również wystąpienia okoliczności, które Zamawiający mógł przewidzieć na etapie przygotowania postępowania,
3. W przeciwieństwie do przesłanek z art. 255 p.z.p., które zostały nakreślone znacznie bardziej restrykcyjnie, przesłanka unieważnienia z art. 256 p.z.p. jest nieostra i pozostawia zamawiającemu pewien luz decyzyjny co do tego, w jakiej sytuacji uzna, że dalsze prowadzenie postępowania jest nieuzasadnione. Czynność publikacji SWZ na stronie postępowania jest jedną z kluczowych i podstawowych czynnością Zamawiającego w postępowaniu, której zaistnienie wymagane jest przepisami ustawy PZP. Brak udostepnienia SWZ w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu stanowi naruszenie przepisów ustawy PZP i powoduje, że wybór wykonawcy przeprowadzony jest niezgodnie z przepisami prawa. Jest to wada postępowania której nie da się usunąć na obecnym etapie ponieważ każda z procedur powinna zgodnie z art. 7 pkt. 18 ustawy PZP być prowadzona jako uporządkowany ciąg czynności zakończonych zawarciem umowy lub unieważnieniem postępowania. Prowadzenie postępowania obarczonego tego rodzaju istotną błędem jest w ocenie Zamawiającego nieuzasadnione bowiem uniemożliwiłoby zachowanie zasad, o których mowa w art. 7 pkt. 18 ustawy PZP tj. zachowanie uporządkowanego ciągu czynności w postępowaniu.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.