Og³oszenie z dnia 2024-02-20
Powi±zane og³oszenia:
- 2024/BZP 00249042/01 - Wynik z dnia 2024-03-18
Og³oszenie o zamówieniu
Us³ugi
¦wiadczenie us³ugi pe³nej, ca³odobowej ochrony osób i mienia w obiekcie Radia Lublin S.A. w likwidacji
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Polskie Radio - Regionalna Rozg³o¶nia w Lublinie "Radio Lublin" S.A. w likwidacji
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 430368738
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: Obroñców Pokoju 2
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Lublin
1.5.3.) Kod pocztowy: 20-030
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL814 - Lubelski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: poczta@radiolublin.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.radio.lublin.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Inna dzia³alno¶æ
Media publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
¦wiadczenie us³ugi pe³nej, ca³odobowej ochrony osób i mienia w obiekcie Radia Lublin S.A. w likwidacji
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-79724919-cefb-11ee-875e-a22221c84ba7
2.5.) Numer og³oszenia: 2024/BZP 00209860
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2024-02-20
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-79724919-cefb-11ee-875e-a22221c84ba73.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1) W postêpowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami, w szczególno¶ci sk³adanie o¶wiadczeñ, wniosków, zawiadomieñ oraz przekazywanie informacji odbywa siê elektronicznie za po¶rednictwem dedykowanego formularza „Formularz do komunikacji” dostêpnego na Platformie e-Zamówienia, która jest dostêpna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl. We wszelkiej korespondencji zwi±zanej z przedmiotowym postêpowaniem Zamawiaj±cy i Wykonawcy pos³uguj± siê numerem postepowania wskazanym w SWZ.
2) Zamawiaj±cy mo¿e równie¿ kontaktowaæ siê z Wykonawcami za pomoc± poczty elektronicznej (e-mail: poczta@radiolublin.pl) z zastrze¿eniem, ¿e z³o¿enie oferty jest mo¿liwe wy³±cznie za po¶rednictwem Platformy e-Zamówienia oraz ¿e dokumenty lub o¶wiadczenia o których mowa w rozporz±dzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych dokumentów lub o¶wiadczeñ, jakich mo¿e ¿±daæ Zamawiaj±cy od Wykonawcy (Dz. U. z 2020 r. poz. 2415 z pó¼n. zm.) w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego wymienione w SWZ nale¿y z³o¿yæ w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego lub w elektronicznej kopii dokumentu lub o¶wiadczenia po¶wiadczonej za zgodno¶æ z orygina³em.
3) Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadaæ konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegó³owe informacje na temat zak³adania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia okre¶la „Regulamin Platformy e-Zamówienia” dostêpny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zak³adce „Centrum Pomocy”.
4) Szczegó³owe zasady korzystania z Platformy, w tym wymagania sprzêtowo – techniczne umo¿liwiaj±ce korzystanie z Platformy, szczegó³owy sposób sk³adnia, zmiany i wycofania ofert, przekazywania o¶wiadczeñ, dokumentów zosta³y okre¶lone w „Instrukcji korzystania z Platformy Przetargowej”, stanowi±cej Za³±cznik Nr 12 do SWZ.
5) We wszelkiej korespondencji zwi±zanej z niniejszym postêpowaniem Zamawiaj±cy i Wykonawcy pos³uguj± siê sygn. postêpowania: PZZ.251.1.2024.
6) Dokumenty elektroniczne, o¶wiadczenia lub elektroniczne kopie dokumentów lub o¶wiadczeñ sk³adane s± przez Wykonawcê za po¶rednictwem zak³adki do komunikacji jako za³±czniki.
7) Za termin z³o¿enia o¶wiadczeñ, wniosków, zawiadomieñ oraz przekazywanych informacji przyjmuje siê termin ich przekazania do elektronicznej Platformy Przetargowej Radia Lublin S.A.
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): ) Klauzula informacyjna dotycz±ca przetwarzania danych osobowych bezpo¶rednio od osoby fizycznej, której dane dotycz±, w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (DZ. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 r. str. 1), dalej „RODO”, informujemy, ¿e bêdziemy przetwarzaæ Pana/Pani dane osobowe wed³ug poni¿szych zasad.
a) Administrator danych osobowych. Administratorem Pani/Pana danych osobowych bêdzie Radio Lublin S.A. w likwidacji. Kontakt z administratorem danych osobowych mo¿liwy jest w formie:
pisemnej na adres: ul. Obroñców Pokoju 2, 20 – 030 Lublin,
elektronicznej na adres e-mail: iod@radiolublin.pl
b) Inspektor Ochrony Danych. We wszystkich sprawach dotycz±cych przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw zwi±zanych z przetwarzaniem danych, mo¿e Pani/Pan kontaktowaæ siê z Inspektorem Ochrony Danych w nastêpuj±cy sposób:
pisemnie na adres: ul. Obroñców Pokoju 2, 20 – 030 Lublin,
elektronicznie na adres e-mail: iod@radiolublin.pl
c) Cel przetwarzania danych. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego o sygn. PZZ.251.1.2024, i nazwie „¦wiadczenie us³ugi pe³nej, ca³odobowej ochrony osób i mienia w obiekcie Radia Lublin S.A. w likwidacji”.
Obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp. W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO;
d) Odbiorcy danych. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 96 ust. 3 ustawy Pzp;
e) Okres przechowywania danych osobowych. Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia,, a je¿eli okres trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y okres trwania umowy.
Wykonawca ubiegaj±c siê o udzielenie zamówienia publicznego jest zobowi±zany do wype³nienia obowi±zku informacyjnego przewidzianego w art. 13 RODO wzglêdem osób fizycznych, których dane osobowe dotycz± i od których dane te Wykonawca bezpo¶rednio pozyska³ (bêd± to w szczególno¶ci osoby fizyczne: skierowane do realizacji zamówienia, podwykonawcy, podmioty trzecie, pe³nomocnicy, cz³onkowie organów zarz±dzaj±cych). Obowi±zek informacyjny wynikaj±cy z art. 13 RODO nie bêdzie mia³ zastosowania, gdy i w zakresie, w jakim osoba fizyczna, której dane dotycz±, dysponuje ju¿ tymi informacjami (art. 13 ust. 4 RODO).
Ponadto Wykonawca zobowi±zany jest wype³niæ obowi±zek informacyjny wynikaj±cy z art. 14 RODO wzglêdem osób fizycznych, których dane przekazuje Zamawiaj±cemu i których dane po¶rednio pozyska³, chyba ¿e ma zastosowanie co najmniej jedno z w³±czeñ, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO.
W celu zapewnienia, ¿e Wykonawca wype³ni³ ww. obowi±zki informacyjne oraz ochrony prawne uzasadnionych interesów osoby trzeciej, której dane zosta³y przekazane w zwi±zku z udzia³em Wykonawcy w postêpowaniu, zamawiaj±cy zobowi±zuje Wykonawcê do z³o¿enia o¶wiadczenia o wype³nieniu przez niego obowi±zków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub 14 RODO. Wzór stosownego o¶wiadczenia zosta³ przewidziany w formularzu ofertowym stanowi±cym Za³±cznik Nr 3 do SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Uprawnienia zwi±zane z przetwarzaniem danych osobowych
posiada Pani/Pan:
na podstawi art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych;
na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych. Skorzystanie z prawa do sprostowania nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u z postêpowania oraz jego za³±czników;
na podstawie art.18 RODO prawo do ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO. Prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pastwa cz³onkowskiego;
prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony danych Osobowych, gdy uzna pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO;
nie przys³uguje pani/Panu:
w zawi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
prawo do przenoszenia danych osobowych, o których mowa w art. 20 RODO;
na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstawa prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: PZZ.251.2.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Us³ugi
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest us³uga ochrony osób i mienia w formie sta³ej bezpo¶redniej ochrony fizycznej oraz sta³ego dozoru sygna³ów przesy³anych, gromadzonych i przetwarzanych w elektronicznych urz±dzeniach i systemach alarmowych oraz w systemie telewizji przemys³owej, ¶wiadczona w systemie zmianowym, ca³odobowym, realizowana przez specjalistyczn± uzbrojon± formacjê ochronn± (SUFO) w obiekcie Polskiego Radia – Regionalnej Rozg³o¶ni w Lublinie Radio Lublin S.A. w likwidacji. Ponadto Zamawiaj±cy wymaga aby w ramach zamówienia Wykonawca sporz±dzi³ nowy „Plan ochrony Radia lublin S.A.” wraz z wymaganymi za³±cznikami a w tym z za³±cznikiem antyterrorystycznym.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 79710000-4 - Us³ugi ochroniarskie
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
79714000-2 - Us³ugi w zakresie nadzoru
79992000-4 - Us³ugi recepcyjne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-04-01 do 2026-03-31
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1) Zamawiaj±cy oceni i porówna jedynie te oferty, które:
a) zostan± z³o¿one przez Wykonawców niewykluczonych przez Zamawiaj±cego z przedmiotowego postêpowania;
b) nie zostan± odrzucone przez Zamawiaj±cego.
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 85
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji Grupy Interwencyjnej (GI)
4.3.6.) Waga: 5
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Liczba patroli interwencyjnych GI w czasie zmiany nocnej (PP)
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c
Art. 109 ust. 1 pkt 3
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
O udzielenie zamówienia mo¿e ubiegaæ siê Wykonawca, który spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu, dotycz±ce:1) zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym - Zamawiaj±cy nie stawia warunku w ww. zakresie.
2) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej o ile wynika to z odrêbnych przepisów – warunek zostanie spe³niony je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e posiada koncesjê ministra w³a¶ciwego do spraw wewnêtrznych wydan± na podstawie ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 1995) na prowadzenie dzia³alno¶ci gospodarczej w zakresie us³ug ochrony osób i mienia realizowanych w formie bezpo¶redniej ochrony fizycznej;
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej – warunek zostanie spe³niony je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± co najmniej 250 000,00 PLN*;
* W przypadku, gdy w Wykonawca poda kwoty w walucie innej ni¿ PLN, dla potrzeb oceny spe³niania przez Wykonawcê warunku, o którym mowa w niniejszej literze, Zamawiaj±cy przyjmie warto¶æ w PLN wg kursu ¶redniego NBP (tabela A) z dnia publikacji og³oszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówieñ Publicznych (a je¿eli w dniu publikacji og³oszenia nie zostanie opublikowany przez NBP ¶redni kurs walut, wówczas Zamawiaj±cy przyjmie kurs ¶redni z ostatniej przed dniem publikacji og³oszenia o zamówieniu tabeli kursów opublikowanej przez NBP).
4) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej -
a) warunek zostanie spe³niony, je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e wykona³, a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych równie¿ wykonuje w okresie ostatnich 3 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, co najmniej dwie us³ugi polegaj±ce na bezpo¶redniej fizycznej ochronie osób i mienia jako g³ówny Wykonawca, o zakresie i charakterze zbli¿onym do przedmiotu zamówienia, tj. ka¿da o warto¶ci nie mniejszej ni¿ 300 tys. z³ brutto i polegaj±ce na wykonywaniu us³ugi ochrony osób i mienia w budynkach u¿yteczno¶ci publicznej (urzêdy, banki, itp.) wraz z podaniem ich warto¶ci, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których us³ugi zosta³y wykonane lub s± wykonywane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te us³ugi zosta³y wykonane lub s± wykonywane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego us³ugi zosta³y wykonywane, a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych s± wykonywane, a je¿eli Wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – o¶wiadczenie Wykonawcy. W przypadku ¶wiadczeñ okresowych lub ci±g³ych nadal wykonywanych referencje b±d¼ inne potwierdzaj±ce ich nale¿yte wykonywanie powinny byæ wydane nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert. W przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych nadal wykonywanych referencje b±d¼ inne dokumenty potwierdzaj±ce ich nale¿yte wykonywanie powinny byæ wystawione w okresie ostatnich 3 miesiêcy. Zamawiaj±cy uzna warunek za spe³niony, gdy na dzieñ sk³adania ofert zaawansowanie w wykonywaniu przedmiotowych us³ug wynosiæ bêdzie ³±cznie co najmniej 100 tys. z³ brutto.
UWAGA:
Przez dwie us³ugi Zamawiaj±cy rozumie us³ugi ¶wiadczone w ramach 2 odrêbnych umów.
b) warunek zostanie spe³niony, je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e dysponuje lub bêdzie dysponowa³ osobami, które zamierza skierowaæ do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnymi za ¶wiadczenie us³ugi bezpo¶redniej fizycznej ochrony, kontrolê jako¶ci, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wykonawca winien w szczególno¶ci wykazaæ, ¿e dysponuje lub bêdzie dysponowa³:
minimum 8 osobami wpisanymi na listê kwalifikowanych pracowników ochrony o której mowa w art. 26 i 27 ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1995) oraz posiadaj±cymi pozwolenie na broñ paln±, a w tym 4 osobami posiadaj±cymi co najmniej dwuletnie do¶wiadczenie w ¶wiadczeniu us³ug bezpo¶redniej ochrony fizycznej (dowódcy zmian);
minimum 1 osob± przewidzian± do sprawowania nadzoru/kontroli nad pracownikami/wspó³pracownikami ochrony z ramienia Wykonawcy wpisan± na listê kwalifikowanych pracowników.
* UWAGA: W przypadku wspólnego ubiegania siê o udzielenie niniejszego zamówienia warunek udzia³u w postêpowaniu w zakresie zdolno¶ci technicznej lub zawodowej zostanie uznany za spe³niony, je¿eli jego spe³nienie wyka¿e jeden z cz³onków konsorcjum, kilku lub wszyscy wspólnie .
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: o¶wiadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1689 z pó¼n. zm.), z innym Wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, ofertê czê¶ciow±, albo o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty, oferty czê¶ciowej niezale¿nie od innego Wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej– wzór o¶wiadczenia stanowi Za³±cznik Nr 7 do SWZ.
W przypadku wspólnego ubiegania siê o udzielenie Zamówienia przez dwóch lub wiêcej Wykonawców, przedmiotowy dokument sk³ada osobno ka¿dy Wykonawca.
informacjê z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 1 i 2 oraz art. 108 ust. 1 pkt 4 jak równie¿ art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a i b oraz ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp – sporz±dzon± nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed jej z³o¿eniem;
za¶wiadczenie w³a¶ciwego naczelnika urzêdu skarbowego w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp potwierdzaj±cego, ¿e Wykonawca nie zalega z op³acaniem podatków i op³at, wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jego z³o¿eniem, a w przypadku zalegania z op³acaniem podatków i op³at wraz z za¶wiadczeniem Zamawiaj±cy ¿±da z³o¿enia dokumentów potwierdzaj±cych, ¿e odpowiednio przed up³ywem terminu sk³adania ofert Wykonawca dokona³ p³atno¶ci nale¿nych podatków lub op³at wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawar³ wi±¿±ce porozumienie w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci;
za¶wiadczenie albo innego dokumentu w³a¶ciwej terenowej jednostki organizacyjnej Zak³adu Ubezpieczeñ Spo³ecznych lub w³a¶ciwego oddzia³u regionalnego lub w³a¶ciwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spo³ecznego potwierdzaj±cego, ¿e Wykonawca nie zalega z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jego z³o¿eniem, a w przypadku zalegania z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne wraz z za¶wiadczeniem albo innym dokumentem Zamawiaj±cy ¿±da z³o¿enia dokumentów potwierdzaj±cych, ¿e odpowiednio przed up³ywem terminu sk³adania ofert Wykonawca dokona³ p³atno¶ci nale¿nych sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawar³ wi±¿±ce porozumienie w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci;
odpis lub informacjê z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporz±dzony nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji;
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: kopiê aktualnej koncesji na prowadzenie dzia³alno¶ci gospodarczej w zakresie us³ug ochrony osób i mienia;
W celu potwierdzenia spe³niania przez Wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych sytuacji ekonomicznej lub finansowej Zamawiaj±cy ¿±da nastêpuj±cych podmiotowych ¶rodków dowodowych:
dokumentu potwierdzaj±cego ¿e Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± nie mniejsz± ni¿ warto¶æ okre¶lon± w ust. 16 pkt. 3 SWZ.
o¶wiadczenia o kontynuacji ubezpieczenia przez ca³y okres realizacji zamówienia.
W celu potwierdzenia spe³niania przez Wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych zdolno¶ci technicznej lub zawodowej Zamawiaj±cy ¿±da nastêpuj±cych podmiotowych ¶rodków dowodowych:
wykaz co najmniej dwóch us³ug wykonanych a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych równie¿ wykonywanych w okresie ostatnich 3 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, polegaj±cych na bezpo¶redniej fizycznej ochronie osób i mienia jako g³ówny Wykonawca, o zakresie i charakterze zbli¿onym do przedmiotu zamówienia, tj. ka¿da o warto¶ci nie mniejszej ni¿ 300 tys. z³ brutto i polegaj±cych na wykonywaniu us³ugi ochrony osób i mienia w budynkach u¿yteczno¶ci publicznej (urzêdy, banki, itp.) wraz z podaniem ich warto¶ci, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz us³ugi zosta³y wykonane lub s± wykonywane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te us³ugi zosta³y wykonane lub s± wykonywane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego us³ugi zosta³y wykonywane, a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych s± wykonywane, a je¿eli Wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – o¶wiadczenie Wykonawcy. W przypadku ¶wiadczeñ okresowych lub ci±g³ych nadal wykonywanych referencje b±d¼ inne potwierdzaj±ce ich nale¿yte wykonywanie powinny byæ wydane nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert. W przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych nadal wykonywanych referencje b±d¼ inne dokumenty potwierdzaj±ce ich nale¿yte wykonywanie powinny byæ wystawione w okresie ostatnich 3 miesiêcy. Zamawiaj±cy uzna warunek za spe³niony, gdy na dzieñ sk³adania ofert zaawansowanie w wykonywaniu przedmiotowych us³ug wynosiæ bêdzie ³±cznie co najmniej 100 tys. z³ brutto.
Wzór wykazu wykonanych us³ug okre¶la Za³±cznik Nr 10 do SWZ.
Obowi±zek wskazania przez Wykonawcê w wykazie oraz z³o¿enia dowodów dotyczy tylko us³ug, które odpowiadaj± wymaganiom okre¶lonym w ust. 16 pkt 4 lit. a) SWZ.
wykaz osób, którymi Wykonawca dysponuje lub bêdzie dysponowa³ i które zamierza skierowaæ do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ugi bezpo¶redniej fizycznej ochrony, kontrolê jako¶ci, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wykonawca winien w szczególno¶ci wykazaæ, ¿e dysponuje lub bêdzie dysponowa³:
minimum 8 osobami wpisanymi na listê kwalifikowanych pracowników ochrony o której mowa w art. 26 i 27 ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1995) oraz posiadaj±cymi pozwolenie na broñ paln±, a w tym 4 osobami posiadaj±cymi co najmniej dwuletnie do¶wiadczenie w ¶wiadczeniu us³ug bezpo¶redniej ochrony fizycznej (dowódcy zmian);
minimum 1 osob± przewidzian± do sprawowania nadzoru/kontroli nad pracownikami/wspó³pracownikami ochrony z ramienia Wykonawcy wpisan± na listê kwalifikowanych pracowników.
5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
Przez ofertê rozumie siê prawid³owo wype³nione przez Wykonawcê:a) Formularz oferty wed³ug wzoru okre¶lonego tre¶ci± Za³±cznika Nr 3 do SWZ oraz nastêpuj±ce dokumenty, które Wykonawca zobowi±zany jest z³o¿yæ wraz z ofert± przed up³ywem terminu sk³adania ofert:
Formularz cenowy, którego wzór stanowi Za³±cznik Nr 4 do SWZ
pe³nomocnictwo – je¿eli dotyczy;
zobowi±zanie podmiotów trzecich do oddania do dyspozycji niezbêdnych zasobów – wed³ug wzoru okre¶lonego tre¶ci± Za³±cznika Nr 8 do SWZ - je¿eli dotyczy.
Wykaz o¶wiadczeñ sk³adanych wraz z ofert± w celu wstêpnego potwierdzenia, ¿e Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu:
Do oferty Wykonawca do³±cza:
a) o¶wiadczenie o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu – wzór o¶wiadczenia stanowi Za³±cznik Nr 5 do SWZ;
b) o¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu – wzór o¶wiadczenia stanowi Za³±cznik Nr 6 do SWZ;
c) o¶wiadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 Pzp (o¶wiadczenie dot. Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, z którego wynika, które czê¶ci zamówienia wykonaj± poszczególni Wykonawcy) – wzór o¶wiadczenia stanowi Za³±cznik Nr 11 do SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:
1) Wysoko¶æ wadium:Ka¿dy Wykonawca zobowi±zany jest zabezpieczyæ swoj± ofertê wadium w wysoko¶ci: 10 000,00 PLN (s³ownie: dziesiêæ tysiêcy 00/100 z³).
Wadium musi byæ wniesione przed up³ywem terminu sk³adania ofert w formie i w sposób, jak okre¶lono poni¿ej w pkt. 2 i 3 oraz utrzymane nieprzerwanie do dnia up³ywu terminu zwi±zania ofert±, z wyj±tkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp. Oferta Wykonawcy, która nie zostanie zabezpieczona wadium w wymaganej wysoko¶ci i formie oraz w wymaganym terminie, zostanie odrzucona w my¶l art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.
2) Forma wadium:
Wadium mo¿e byæ wniesione w nastêpuj±cych formach:
a) pieni±dzu;
b) gwarancjach bankowych;
c) gwarancjach ubezpieczeniowych;
d) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 462 z pó¼n. zm.);
3) Je¿eli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub porêczenia, o których mowa w ust. 19 pkt. 2) lit. b) – d), Wykonawca przekazuje Zamawiaj±cemu orygina³ gwarancji lub porêczenia, w postaci elektronicznej.
4) Gwarancja powinna byæ sporz±dzona zgodnie z obowi±zuj±cym prawem i winna zawieraæ nastêpuj±ce elementy:
a) nazwê daj±cego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiaj±cego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielaj±cych gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib;
b) okre¶lenie wierzytelno¶ci, która ma byæ zabezpieczona gwarancj±;
c) kwotê gwarancji;
d) termin wa¿no¶ci gwarancji;
e) zobowi±zanie gwaranta do: „zap³acenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne ¿±danie Zamawiaj±cego” zawieraj±ce o¶wiadczenie, i¿:
- Wykonawca, którego ofertê wybrano odmówi³ podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach okre¶lonych w ofercie; lub
- Wykonawca nie wniós³ wymaganego zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy;
- zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego sta³o siê niemo¿liwe z przyczyn le¿±cych po stronie Wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana; lub
- Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie Zamawiaj±cego, o którym mowa w art. 107 ust. 2 lub art. 128 ust. 1, z przyczyn le¿±cych po jego stronie, nie z³o¿y³ podmiotowych ¶rodków dowodowych lub przedmiotowych ¶rodków dowodowych potwierdzaj±cych okoliczno¶ci , o których mowa w art. 57 lub art. 106 ust. 1, o¶wiadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1, innych dokumentów lub o¶wiadczeñ lub nie wyrazi³ zgody na poprawienie omy³ki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowa³o brak mo¿liwo¶ci wybrania oferty z³o¿onej przez Wykonawcê jako najkorzystniejszej.
Postanowienia lit. e) stosuje siê równie¿ do porêczeñ, okre¶lonych w ust. 19 pkt 2 lit. d) SWZ.
5) W przypadku, gdy gwarancja lub porêczenie, o którym mowa powy¿ej, nie okre¶laj± którejkolwiek z sytuacji opisanych w pkt. 4) lit. e), Zamawiaj±cy uzna, ¿e oferta Wykonawcy nie zosta³a zabezpieczona wymaganym wadium.
6) Sposób i termin wniesienia wadium.
a) Wadium wnoszone w pieni±dzu nale¿y wp³aciæ na nastêpuj±cy rachunek Zamawiaj±cego:
Bank Pekao S.A. nr 42 1240 5497 1111 0000 5011 8205 - z dopiskiem „Wadium – ochrona obiektu Radia Lublin S.A. w likwidacji PZZ.251.1.2024”.
Do oferty nale¿y do³±czyæ kopiê polecenia przelewu w postaci elektronicznej.
7) W przypadku wniesienia wadium w innych dopuszczalnych formach (np. gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej b±d¼ porêczenia) Wykonawca przekazuje Zamawiaj±cemu orygina³ gwarancji lub porêczenia, w postaci elektronicznej.
8) Oferta zostanie odrzucona je¿eli Wykonawca nie wniós³ wadium, lub wniós³ w sposób nieprawid³owy lub nie utrzymywa³ wadium nieprzerwanie do up³ywu terminu zwi±zania ofert± lub z³o¿y³ wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp.
9) Szczegó³y dotycz±ce wadium zosta³y okre¶lone przez Zamawiaj±cego w ust. 19 SWZ
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
1) Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy zobowi±zani s± do ustanowienia pe³nomocnika do reprezentowania ichw postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postêpowaniu
i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2) Pe³nomocnictwo nale¿y do³±czyæ do oferty i powinno ono zawieraæ w szczególno¶ci wskazanie:
a) postêpowania o udzielenie zamówienie publicznego, którego dotyczy;
b) wszystkich Wykonawców ubiegaj±cych siê wspólnie o udzielenie zamówienia;
c) ustanowionego pe³nomocnika oraz zakresu jego umocowania.
3) W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez Wykonawców, dokumenty:
a) o¶wiadczenie o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu – wzór o¶wiadczenia stanowi Za³±cznik Nr 5 do SWZ;
b) o¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu – wzór o¶wiadczenia stanowi Za³±cznik Nr 6 do SWZ,
sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie. O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w jakim ka¿dy z Wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Szczegó³owy zakres zamian zosta³ okre¶lony w Za³±czniku Nr 2 do SWZ "Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego", które zostan± wprowadzone do tre¶ci tej umowy (wzór umowy).7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2024-02-28 09:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-02-28 09:15
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2024-03-28
8.5.) Zamawiaj±cy przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z mo¿liwo¶ci± negocjacji: Tak
8.6.) Maksymalna liczba wykonawców, którzy zostan± zaproszeni do negocjacji: 3
8.7) Kryteria oceny ofert, które zamawiaj±cy zamierza stosowaæ w celu ograniczenia liczby wykonawców:
Zamawiaj±cy zaprosi do negocjacji Wykonawców spe³niaj±cych w najwy¿szym stopniu kryteria oceny ofert okre¶lone w ust. 26 SWZINNE PRZETARGI Z LUBLINA
- Dostawa wyposa¿enia dla Lubelskiego Oddzia³u Okrêgowego Polskiego Czerwonego Krzy¿a
- Us³uga kompleksowego sprz±tania domu studenckiego Broadway Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie, ul. Dobrzañskiego 35.
- Oczyszczanie zimowe terenów Zamawiaj±cego wraz z posypywaniem powierzchni ¶rodkami uszorstniaj±cymi i sol± oraz usuwaniem sopli i nawisów ¶nie¿nych z dachów obiektów we w³adaniu Zamawiaj±cego.
- Postêpowanie na udzielanie ¶wiadczeñ zdrowotnych przez perfuzjonistê oraz przez adepta perfuzjonisty w Oddziale Kardiochirurgii Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego w Lublinie
- Dostawa miêsa, drobiu oraz wyrobów wêdliniarskich na potrzeby 1WSzKzP SPZOZ w Lublinie Filii w E³ku
- Dostawa systemów pozycjonerów do u³o¿enia pacjenta na stole operacyjnym
wiêcej: przetargi w Lublinie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- ¦wiadczenie us³ugi ochrony osób, budynku i mienia oraz przewozu akt dla S±du Rejonowego w Kêdzierzynie-Ko¼lu na 2025r.
- ¦wiadczenie us³ugi ochrony osób i mienia w budynku Urzêdu Miasta Ole¶nicy
- Us³uga ochrony i dozorowania budynku oraz terenu Domu Pomocy Spo³ecznej "Syrena" polegaj±cej na ochronie osób i mienia.
- Zapewnienie us³ug ochrony obiektu Pawilon Wyspiañskiego przy pl. Wszystkich ¦wiêtych 2 w Krakowie w terminie od 3 stycznia 2025 roku do 31 marca 2025 roku
- ¦wiadczenie us³ugi ochrony fizycznej osób i mienia na terenie MOSiR w Radzionkowie
- Us³uga fizycznej ochrony osób i mienia w Warszawskim O¶rodku Interwencji Kryzysowej realizowana w formie bezpo¶redniej ochrony fizycznej osób i mienia
wiêcej: Us³ugi ochroniarskie »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.