Ogłoszenie z dnia 2023-05-11
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00124780/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-03-07
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Budowa skateparku w Choszcznie.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Choszczno
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 210967024
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Wolności 24
1.5.2.) Miejscowość: Choszczno
1.5.3.) Kod pocztowy: 73-200
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL427 - Szczecinecko-pyrzycki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@choszczno.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.choszczno.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/choszczno/proceedings1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa skateparku w Choszcznie.2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-94d36a81-bd06-11ed-b8d9-2a18c1f2976f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00210293
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-05-11
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00012701/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.4 Budowa skateparku w Choszcznie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00124780
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.2.2023.IPP
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie wszystkich niezbędnych prac i robót związanych z budową skateparku w Choszcznie w granicach i w zakresie określonym przez specyfikację warunków zamówienia (SWZ) oraz dokumentację techniczną, pomocnicze przedmiary robót i specyfikacje techniczne, a w tym między innymi:
a) roboty przygotowawcze i rozbiórkowe,
b) wykonanie elementu typu Quarterpipe,
c) wykonanie elementu typu funbox+ławka+poręcz 2/3+poręcz łamana,
d) wykonanie elementu typu bank ramp,
e) wykonanie elementu typu ławka,
f) wykonanie elementu typu poręcz prosta mała,
g) wykonanie elementu typu poręcz prosta,
h) wykonanie i montaż tablicy z regulaminem,
i) roboty porządkowe,
oraz
wykonanie wszelkich innych, niewymienionych w lit. a) – i) robót i prac niezbędnych dla osiągnięcia zamierzonego celu (rezultatu technicznego, funkcjonalnego i użytkowego).
Uzasadnienie braku podziału zamówienia na części:
Podstawowym celem wprowadzenia regulacji dotyczących podziału zamówienia jest, zgodnie z motywem 78 preambuły dyrektywy 2014/24/UE, ułatwienie dostępu do rynku zamówień publicznych mikro, małym i średnim przedsiębiorstwom (MŚP) przy dużych zamówieniach. Zgodnie również z tym motywem Zamawiający powinien rozważyć celowość podziału zamówienia na części, jednocześnie zachowując swobodę autonomicznego podejmowania decyzji na każdej podstawie, jaką uzna za stosowną, nie podlegając nadzorowi administracyjnemu ani sądowemu. Zamówienie ma charakter wielobranżowy z dominującą rolą robót drogowych. Zamawiający nie zastrzegł obowiązku wykonania siłami własnymi jakiejkolwiek części zamówienia. Realia wykonywania robót wielobranżowych przez wykonawców mogących sprostać wymogom całego zamówienia o takiej wartości jak przedmiotowe wskazują, że z reguły poszczególne roboty branżowe zostają podzlecane podwykonawcom MŚP – co oznacza faktyczny dostęp MŚP do zamówienia. Należy również uznać, że zamówienie poprzez swoją wartość, nie mieści się w kategorii „dużych” zamówień oraz może być wprost kierowane do MŚP biorąc pod uwagę, że definicyjnie małe przedsiębiorstwo może rocznie wykazywać obrót ponad 40-milionowy, a średnie ok. 200 mln. zł. Charakter zamówienia wymaga bardzo ścisłej koordynaty, niemożliwej do uzyskania przy operowaniu autonomicznych poszczególnych wykonawców zainteresowanych jedynie swoim zakresem robót – co rodzić może zbyteczne utrudnienia w kwestiach podległości i decyzyjności przedstawicieli poszczególnych wykonawców mogące stwarzać uzasadnione roszczenia wobec Zamawiającego. Nie zdiagnozowano możliwości wyodrębnienia z zamówienia jakiejkolwiek odrębnej części, która uzasadniałaby sensowny podział zamówienia na części. Analizując specyfikę i zakres zamówienia, kierując się opinią osób mających specjalistyczną wiedzę o przedmiocie zamówienia Zamawiający ocenił, że podział groziłby nadmiernymi, a co ważniejsze niepotrzebnymi utrudnieniami technicznymi, trudnościami w czytelnym ustaleniu odpowiedzialności gwarancyjnej i zwiększonymi kosztami realizacji zamówienia. Sztuczne wyodrębnienia części zamówienia nie znajdują logicznego uzasadnienia - jakikolwiek podział nie będzie korzystny dla właściwej i sprawnej realizacji całego zadania. Wskazane zagrożenia mogłyby również powodować nadmierne koszty wykonania zamówienia. Skala przedstawionej argumentacji dalece wykracza poza „wygodę zamawiającego, niewielkie trudności i nieznaczne problemy z koordynowaniem działań wykonawców”, o których to traktuje opinia Urzędu Zamówień Publicznych z grudnia 2016 r. Należy więc uznać zasadność decyzji Zamawiającego o niedokonaniu podziału zamówienia. Jeden wykonawca jest w stanie złożyć ofertę ekonomicznie korzystniejszą od sumy cząstkowych ofert składanych na poszczególne, hipotetyczne fragmenty części zamówienia. Należy zatem przyjąć, że podział zamówienia na części nie ma racjonalnego i efektywnego uzasadnienia.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45112720-8 - Roboty w zakresie kształtowania terenów sportowych i rekreacyjnych
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 1
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 409590,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 409590,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 409590,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: ALTRAMPS Tomasz Brzozowski
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 357004174
7.3.3) Ulica: ul. 1 Maja 59A
7.3.4) Miejscowość: Trzebinia
7.3.5) Kod pocztowy: 32-540
7.3.6.) Województwo: małopolskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-04-19
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 409590,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesiące
8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
„Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność" w ramach działania „Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER objętego Programem w zakresie Rozwoju ogólnodostępnej i niekomercyjnej infrastruktury turystycznej lub rekreacyjnej, lub kulturalnej.
INNE PRZETARGI Z CHOSZCZNA
- Zakup ciągnika z osprzętem do zimowego utrzymania dróg i transportu materiałów drogowych
- Dostawa i montaż dźwigu osobowego dla SPZOZ Choszczno, wraz z demontażem starego dźwigu, oraz niezbędne do instalacji nowego dźwigu, prace budowlane polegające na modernizacji szybu windowego.
- Budowa osobowej windy wewnętrznej w budynku nr 1 Szpitala Powiatowego w Choszcznie.
- Sukcesywny zakup oraz dostawa materiałów budowlanych dla SPZOZ w Choszcznie
- Usługi sterylizacji sprzętu i wyrobu medycznego należącego do SPZOZ w Choszcznie
więcej: przetargi w Choszcznie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wykonanie zieleni z małą architekturą przy stawie znajdującym się na terenie działki nr ewidencyjny 364/9 obręb Głuchowo, gmina Komorniki
- Budowa i modernizacja infrastruktury sportowej wraz z remontem i przebudową Szkoły Podstawowej im. Janusza Korczaka w Lisewie
- Budowa wybiegu dla psów na osiedlu Słonecznym w Gorzowie Wlkp.
- Budowa infrastruktury sportowo - rekreacyjnej wraz z infrastrukturą towarzyszącą w Surażu
- Budowa integracyjnego, ogólnodostępnego placu zabaw zlokalizowanego na terenie Ogródka Jordanowskiego przy ul. Różańskiej w Ostrowi Mazowieckiej
- Modernizacja kompleksów sportowych ORLIK w ramach zadań inwestycyjnych - 3 części zamówienia
więcej: Roboty w zakresie kształtowania terenów sportowych i rekreacyjnych »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.