Og³oszenie z dnia 2024-02-20
Powi±zane og³oszenia:
- 2024/BZP 00265103/01 - Wynik z dnia 2024-03-28
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa drogi gminnej w Drzyma³owie
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina Rakoniewice
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 631259324
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: Osiedle Parkowe 1
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Rakoniewice
1.5.3.) Kod pocztowy: 62-067
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL417 - Leszczyñski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@rakoniewice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.rakoniewice.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa drogi gminnej w Drzyma³owie
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-c50dfd3d-cfc1-11ee-a3b5-e25d731b0da9
2.5.) Numer og³oszenia: 2024/BZP 00210434
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2024-02-20
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2024/BZP 00015807/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.1 Przebudowa drogi gminnej w Drzyma³owie
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://platformazakupowa.pl/pn/rakoniewice/proceedings3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/rakoniewice/proceedings
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. Postêpowanie prowadzone jest w jêzyku polskim w formie elektronicznej za po¶rednict. platformy zakupowej (dalej jako „Platforma”) pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/pn/rakoniewice/proceedings 2. W celu skróc. czasu udzielenia odp. na pyt. preferuje się̂, aby komunikacja miedzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami, w tym wszelkie o¶wiadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane by³y w formie elektronicznej za po¶rednictwem platformazakupowa.pl i formularza Wy¶lij wiadomo¶ǽ do Zamawiaj±cego”. 3.Zadatęprzekazania(wp³ywu) o¶wiadczeñ́, wniosków, zawiadomieñ́ oraz inf. przyjmuje się datę ich przes³ania za po¶redn. platformazakupowa.pl poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomo¶æ do Zamawiaj±cego” po których pojawi siê komunikat, że wiadomość zosta³a wys³ana do Zamawiającego. 4. Zamawiający będzie przekazywa³ wykonawcom inf. w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl. Informacje dot.odpowiedzi na pytania, zmiany SWZ, zmiany terminu sk³adania i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszcza³ na platformie w sekcji “Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny Wykonawca, będzie przekazywana w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl do konkretnego Wykonawcy. 5. Wykonawca jako podmiot profesjonalny ma obowiązek sprawdzania komunikatów i wiadomości bezpośrednio na platformazakupowa.pl przes³anych przez Zamawiającego, gdyż system powiadomień może ulec awarii lub powiadomienie może trafić do folderu SPAM. 6. Zamawiający, zgodnie z rozporządzeniem Prezesa RM z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środkó w komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie “Rozporządzenie w sprawie środków komunikacji”), określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl, tj.: a) sta³y dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s, b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje, c) zainstalowana dowolna przeglądarka internet. w przypadku Internet Explorer min wersja 10 0., d) w³ączona obs³uga JavaScript, e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obs³ugujący format plikó w .pdf, f) platformazakupowa.pl dzia³a wed³ug standardu przyjętego w komunikacji sieciowej - kodowanie UTF8, g) oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dok³adny czas (hh:mm:ss) generowany wg. Czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem G³ównego Urzędu Miar. 7. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialnoś ci za z³ożenie oferty w sposób niezgodny z Instrukcją korzystania z platformazakupowa.pl, w szczególności za sytuację, gdy Zamawiający zapozna się z treścią oferty przed up³ywem terminu sk³adania ofert (np. z³ożenie oferty w zak³adce „Wyślij wiadomość do Zamawiającego”). Taka oferta zostanie uznana przez Zamawiającego za ofertę handlową i nie będzie brana pod uwagę w przedmiotowym postępowaniu, ponieważ nie zosta³ spe³niony obowiązek narzucony w art. 221 ustawy Pzp. Zamawiający informuje, że instrukcje korzystania z platformazakupowa.pl dotyczące w szczególności logowania, sk³adania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, sk³adania ofert oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu platformazakupowa.pl znajdują się w zak³adce „Instrukcje dla Wykonawcó w" na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje c.d. w informacje dodatkowe
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zamawiaj±cy o¶wiadcza, ¿e spe³nia wymogi okre¶lone w rozporz±dzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119 z 4 maja 2016 r.) – dalej: RODO – tym samym dane osobowe podane przez Wykonawcê bêd± przetwarzane zgodnie z RODO oraz zgodnie z przepisami krajowymi.
Zgodnie z art. 13 ust.1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informujê, ¿e:
administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Rakoniewic, ul. Osiedle Parkowe 1, 62–067 Rakoniewice (061) 44 41 002, sekretariat@rakoniewice.pl;
inspektorem ochrony danych osobowych jest Pan Bartosz Pawelczyk, kontakt: inspektor@rodo-krp.pl, tel. 792-304-042;
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn.: Przebudowa drogi gminnej w Drzyma³owie
odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. – Prawo zamówieñ publicznych (dalej: Ustawa) oraz ewentualnie organy rozpatruj±ce ¶rodki ochrony prawnej wniesione w toku postêpowania i uczestnicy postêpowañ wywo³anych ich wniesieniem lub inne organy i podmioty, którym Zamawiaj±cy obowi±zany jest je udostêpniæ (np. Prezes UZP); odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mog± równie¿ byæ podmioty, którym Administrator powierzy³ przetwarzanie danych osobowych na podstawie umowy lub innego instrumentu prawnego (np. podmioty zajmuj±ce siê obs³ug± informatyczn± Administratora);
Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 Ustawy, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy oraz w odpowiednim zakresie-okres rêkojmi i gwarancji a tak¿e okres czasu do chwili przedawnienia roszczeñ zwi±zanych z realizacj± umowy;
obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach Ustawy, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z Ustawy;
w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych**;
− na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO;
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Nie przys³uguje Pani/Panu:
- w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: GG.271.2.2024.TS
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.5.) Warto¶æ zamówienia: 4061745,03 PLN
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest Przebudowa drogi gminnej w Drzyma³owie
Zadanie inwestycyjne obejmuje m.in.:
1. Zabezpieczenie i geodezja
2. Obramowania nawierzchni
3. Odwodnienie
4. Jezdnia
5. Zjazdy Chodniki
6. Zieleñ
7. Organizacja ruchu
8. Roboty niekwalifikowane
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesi±ce
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze oferty Zamawiaj±cy bêdzie kierowa³ siê nastêpuj±cym kryterium:
1) cena 60 pkt
2) okres gwarancji jako¶ci 40 pkt.
2. Ranking ofert przy uwzglêdnieniu ww. kryterium ceny ustalony bêdzie wg wzoru, w skali do 60 punktów, w nastêpuj±cy sposób:
C = (Cncb/Cbob) x 60 pkt, gdzie:
C - ilo¶æ punktów za cenê
Cncb - najni¿sza cena brutto
Cbob - cena brutto oferty badanej
3. Ranking ofert przy uwzglêdnieniu ww. kryterium okresu gwarancji jako¶ci ustalony bêdzie w skali do 40 punktów w nastêpuj±cy
sposób:
G =( Gb/Gn) x 40 pkt, gdzie:
G – ilo¶æ punktów za gwarancjê jako¶ci
Gb – okres gwarancji jako¶ci oferty badanej
Gn – najd³u¿szy zaoferowany okres gwarancji jako¶ci
Przy ocenie gwarancji jako¶ci punktowany bêdzie okres gwarancji nie krótszy ni¿ 36 miesiêcy i nie d³u¿szy ni¿ 60 miesiêcy. Oferta
proponuj±ca okres gwarancji krótszy ni¿ 36 miesiêcy otrzyma 0 pkt. Oferta proponuj±ca okres gwarancji 60 m-cy lub d³u¿szy okres
gwarancji otrzyma maksymalnie 40 punktów. Liczba punktów dla pozosta³ych ofert bêdzie proporcjonalna do okresu udzielonej
gwarancji i wyliczona wed³ug ww. wzoru matematycznego. Oceniany bêdzie okres udzielonej gwarancji jako¶ci wyra¿ony w
miesi±cach.
4. Za najkorzystniejsz± ofertê Zamawiaj±cy uzna ofertê z najwiêksz± ilo¶ci± punktów.
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzeda¿ny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji jako¶ci
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki udzia³u w postêpowaniu dotycz±ce:1) zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym
Opis spe³nienia warunku:
W odniesieniu do warunku udzia³u w postêpowaniu dotycz±cego zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym Zamawiaj±cy wymaga, aby Wykonawcy prowadz±cy dzia³alno¶æ gospodarcz± lub zawodow± byli wpisani do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych prowadzonych w kraju, w którym posiadaj± siedzibê lub miejsce zamieszkania.
2) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów
Zamawiaj±cy nie wymaga wykazania spe³nienia tego warunku i odstêpuje od opisu sposobu dokonywania oceny spe³nienia tego warunku.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Zamawiaj±cy nie wymaga wykazania spe³nienia tego warunku i odstêpuje od opisu sposobu dokonywania oceny spe³nienia tego warunku.
4) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej
Opis spe³nienia warunku:
W niniejszym postêpowaniu Zamawiaj±cy uzna warunek za spe³niony, je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e:
a) zrealizowa³ (rozpocz±³ i zakoñczy³) w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, co najmniej 1 robotê budowlan± polegaj±c± na budowie lub przebudowie na budowie, rozbudowie, przebudowie drogi z masy asfaltowej o warto¶ci minimum 3000.000,00 z³;
b) dysponuje zarówno na etapie udzielenia zamówienia, jak i jego realizacji kierownikiem robót posiadaj±cym uprawnienia budowlane w specjalno¶ci drogowej do kierowania robotami budowlanymi.
Zamawiaj±cy, okre¶laj±c wymogi dla osób sprawuj±cych samodzielne funkcje techniczne w zakresie posiadanych uprawnieñ budowlanych dopuszcza odpowiadaj±ce im uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów oraz odpowiadaj±ce im uprawnienia wydane obywatelom Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej z zastrze¿eniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2021 r., poz. 2351 z pó¼n. zm.) oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (tj. Dz. U. z 2021 r., poz. 1646).
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiaj±cy nie ¿±da z³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udzia³u w postêpowaniu.
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: Zamawiaj±cy ¿±da z³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu, tj.:
1)w zakresie wykazania spe³nienia przez Wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym, nale¿y przed³o¿yæ, na wezwanie Zamawiaj±cego dokument potwierdzaj±cy, ¿e Wykonawca jest wpisany do Krajowego Rejestru S±dowego (dla podmiotów wpisanych do KRS) lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej (dla podmiotów wpisanych do CEIDG) lub innego rejestru zawodowego lub handlowego, prowadzonego w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed jego z³o¿eniem.
Je¿eli Wykonawca wskaza³ w o¶wiadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1, dane umo¿liwiaj±ce dostêp do ww. rejestrów, Zamawiaj±cy nie wzywa do ich z³o¿enia, je¿eli mo¿e je uzyskaæ za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych, w szczególno¶ci rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji dzia³alno¶ci podmiotów realizuj±cych zadania publiczne.
2) w zakresie wykazania spe³nienia przez Wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych zdolno¶ci technicznej lub zawodowej, nale¿y przed³o¿yæ, na wezwanie Zamawiaj±cego:
a) wykaz co najmniej 1 roboty budowlanej polegaj±cej na budowie, rozbudowie, przebudowie drogi z masy asfaltowej o warto¶ci minimum 3.000.000,00 z³(trzy miliony z³otych), wykonanej nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem jej rodzaju, warto¶ci, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których robota ta zosta³a wykonana, z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy ta robota budowlana zosta³a wykonana nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego robota budowlana by³a wykonywana, a je¿eli Wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty– wed³ug wzoru przedstawionego przez Zamawiaj±cego na dalszym etapie postêpowania wraz z wezwaniem Wykonawcy, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona do z³o¿enia dokumentów,
b) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami – wed³ug wzoru przedstawionego przez Zamawiaj±cego na dalszym etapie postêpowania wraz z wezwaniem Wykonawcy, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona do z³o¿enia dokumentów.
5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:
Zamawiaj±cy nie wymaga z³o¿enia przedmiotowych ¶rodków dowodowych.5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
Dokumenty stanowi±ce ofertê, które nale¿y z³o¿yæ:1) Formularz oferty – Za³±cznik nr 1 do SWZ,
2) Kosztorysy ofertowe.
2. Dokumenty sk³adane wraz z ofert±:
1) O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postêpowania i o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu sk³adane na
podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp - Za³±cznik nr 2.1. do SWZ,
2) O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postêpowania na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. w
celu przeciwdzia³ania wspieraniu agresji Federacji Rosyjskiej na Ukrainê rozpoczêtej w dniu 24 lutego 2022 r. (Dz.U. z 2022
r. poz. 835) - Za³±cznik nr 2.2. do SWZ,
3) Pe³nomocnictwo upowa¿niaj±ce do z³o¿enia oferty, o ile ofertê sk³ada pe³nomocnik lub pe³nomocnictwo dla pe³nomocnika
do reprezentowania w postêpowaniu Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia,
4) O¶wiadczenie dot. rodzajów robót wykonywanych przez poszczególne podmioty wystêpuj±ce wspólnie (w przypadku
oferty sk³adanej wspólnie przez Wykonawców, tj. cz³onków konsorcjum lub wspólników spó³ki cywilnej) – Za³±cznik nr 3 do
SWZ .
Zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby (w sytuacji, kiedy Wykonawca w celu wykazania spe³nienia warunków
udzia³u w postêpowaniu polega na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby) – Za³±cznik nr 4do SWZ
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:
1. Wykonawca przystêpuj±cy do postêpowania jest zobowi±zany, przed up³ywem terminu sk³adania ofert, wnie¶æ wadium w kwocie: 25.000,00 z³ (s³ownie: dwadzie¶cia piêæ tysiêcy z³otych).2. Wadium musi obejmowaæ pe³en okres zwi±zania ofert± tj. do dnia 04.04.2024 r.
3. Wadium mo¿e byæ wniesione w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:
- pieni±dzu – wymagan± kwotê nale¿y wp³aciæ przelewem na rachunek bankowy Zamawiaj±cego: 20 9081 0006 0000 1544 2000 0015
Wadium musi wp³yn±æ na wskazany rachunek bankowy zamawiaj±cego najpó¼niej przed up³ywem terminu sk³adania ofert (decyduje data wp³ywu na rachunek bankowy Zamawiaj±cego);
- gwarancjach bankowych;
- gwarancjach ubezpieczeniowych;
- porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci.
4. Wadium wnoszone w porêczeniach lub gwarancjach nale¿y za³±czyæ do oferty w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcê dokumentu. Zamawiaj±cy zaleca za³±czenie do oferty dokumentu potwierdzaj±cego wniesienie wadium w pieni±dzu na rachunek bankowy zamawiaj±cego (czynno¶æ ta skróci czas badania ofert).
5. W przypadku wnoszenia przez Wykonawcê wadium w formie gwarancji/porêczenia, gwarancja/porêczenie powinny byæ sporz±dzone zgodnie z obowi±zuj±cym prawem i zawieraæ nastêpuj±ce elementy:
- nazwê daj±cego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiaj±cego), gwaranta/porêczyciela oraz wskazanie ich siedzib,
- okre¶lenie wierzytelno¶ci, która ma byæ zabezpieczona gwarancj±/porêczeniem (nazwê postêpowania/wskazanie czê¶ci),
- kwotê gwarancji/porêczenia,
- termin wa¿no¶ci gwarancji/porêczenia,
- zobowi±zanie gwaranta, do zap³acenia kwoty gwarancji/porêczenia bezwarunkowo, na pierwsze pisemne ¿±danie zamawiaj±cego, w sytuacjach okre¶lonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
1) Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia.2) Wykonawcy sk³adaj±cy ofertê wspóln± ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie
zamówienia albo reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy.
3) Do oferty wspólnej Wykonawcy do³±czaj± pe³nomocnictwo.
4) Wszelk± korespondencjê Zamawiaj±cy kieruje do pe³nomocnika.
5) W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez Wykonawców, o¶wiadczenia o niepodleganiu wykluczeniu z
postêpowania i o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu, sk³ada ka¿dy z Wykonawców. O¶wiadczenia te
potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w jakim ka¿dy z
Wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu.
6) Dokumenty wspólne takie jak: formularz ofertowy, kosztorys, o¶wiadczenie dot. rodzajów robót budowlanych
wykonywanych przez poszczególne podmioty wystêpuj±ce wspólnie, sk³ada pe³nomocnik Wykonawców w imieniu wszystkich Wykonawców sk³adaj±cych ofertê wspólną.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiaj±cy na podstawie art. 455 Ustawy przewiduje mo¿liwo¶æ zmiany umowy w stosunku do oferty, na podstawie której wybrano Wykonawcê.2. Poza przypadkami wymienionymi w art. 455 ust. 1 oraz ust. 2 Ustawy przewiduje siê mo¿liwo¶æ zmian postanowieñ umowy w stosunku do tre¶ci oferty na podstawie, której wybrano wykonawcê, dotycz±cych:
1) zmiany wysoko¶ci wynagrodzenia Wykonawcy, w przypadku zmiany:
a) stawki podatku od towarów i us³ug z zastrze¿eniem ust. 3,
b) wysoko¶ci minimalnego wynagrodzenia za pracê albo wysoko¶ci minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 pa¼dziernika 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracê z zastrze¿eniem ust. 4,
c) zasad podlegania ubezpieczeniom spo³ecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysoko¶ci stawki sk³adki na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne z zastrze¿eniem ust. 5.,
2) zmiany niniejszej umowy w przypadku:
a) wyst±pienia okoliczno¶ci niezale¿nych od Wykonawcy, w szczególno¶ci opó¼nienia w wydawaniu decyzji, uzgodnieñ itp., do wydania których w³a¶ciwe organy s± zobowi±zane na mocy przepisów prawa, je¿eli opó¼nienie przekroczy okres przewidziany w przepisach prawa, w którym ww. decyzje powinny zostaæ wydane oraz nie s± nastêpstwem okoliczno¶ci, za które Wykonawca nie ponosi odpowiedzialno¶æ, skutkuj±cych niemo¿liwo¶ci± dotrzymania terminu wykonania umowy, dopuszcza siê mo¿liwo¶æ wyd³u¿enia tego terminu, nie wiêcej ni¿ o czas trwania tych okoliczno¶ci;
b) w przypadku napotkania niezinwentaryzowanych sieci, instalacji lub innych obiektów budowlanych, dopuszcza siê mo¿liwo¶æ wyd³u¿enia terminu zakoñczenia realizacji robót budowlanych, nie wiêcej ni¿ o czas trwania tych okoliczno¶ci;
c) wyst±pienia przerw w realizacji robót budowlanych, powsta³ych z przyczyn zale¿nych od Zamawiaj±cego, dopuszcza siê mo¿liwo¶æ wyd³u¿enia terminu zakoñczenia realizacji robót budowlanych, nie wiêcej ni¿ o czas trwania tych okoliczno¶ci;
d) wyst±pienia okoliczno¶ci wynikaj±cych z dzia³ania si³y wy¿szej (przez któr± rozumie siê wydarzenia, które w chwili podpisania umowy nie mog³y byæ przez Strony przewidziane i którym Strony nie mog³y zapobiec) lub warunków atmosferycznych odbiegaj±cych od typowych, uniemo¿liwiaj±cych wykonanie przedmiotu zamówienia w terminie, dopuszcza siê mo¿liwo¶æ wyd³u¿enia terminu, o którym mowa w § 4, nie wiêcej ni¿ o czas trwania tych okoliczno¶ci;
e) zmiany/wprowadzenia podwykonawcy pod warunkiem zg³oszenia i akceptacji Zamawiaj±cego.
f) zmiany ilo¶ci robót budowlanych wynikaj±cej ze zmiany dokumentacji technicznej, której nie przewidziano w dniu zawarcia umowy, a jest konieczna do uzyskania efektu koñcowego.
g) Zmiany Wynagrodzenia w razie wyst±pienie dodatkowych robót, objêtych przedmiotem zamówienia okre¶lonym w SWZ i ujêtych w projekcie budowlanym, ale nie ujêtych w przedmiarze robót bêd±cym podstaw± do obliczenia ceny oferty.
h) Konieczno¶ci wykonania zamiennych robót budowlanych w stosunku do robót bêd±cych przedmiotem umowy. Pozycje ujête w przedmiarze robót zostan± wycenione zgodnie z kosztorysem ofertowym. W przypadku pozycji nieokre¶lonych w kosztorysie ofertowym, obowi±zuj± wska¼niki cenotwórcze podane w ofercie.
c.d. informacje dodatkowe
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2024-03-06 10:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/rakoniewice/proceedings
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-03-06 10:05
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2024-04-04
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
C.D. Wymagania techniczne i organizacyjne dot. korespondencji elektronicznej:8. Zamawiaj±cy nie ponosi odpowiedzialno¶ci za z³o¿enie oferty w sposób niezgodny z Instrukcj± korzystania z platformazakupowa.pl, w szczególno¶ci za sytuacjê, gdy Zamawiaj±cy zapozna siê z tre¶ci± oferty przed up³ywem terminu sk³adania ofert (np. z³o¿enie oferty w zak³adce „Wy¶lij wiadomo¶æ do Zamawiaj±cego”). Taka oferta zostanie uznana przez Zamawiaj±cego za ofertê handlow± i nie bêdzie brana pod uwagê w przedmiotowym postêpowaniu, poniewa¿ nie zosta³ spe³niony obowi±zek narzucony w art. 221 ustawy Pzp.
Zamawiaj±cy informuje, ¿e instrukcje korzystania z platformazakupowa.pl dotycz±ce w szczególno¶ci logowania, sk³adania wniosków o wyja¶nienie tre¶ci SWZ, sk³adania ofert oraz innych czynno¶ci podejmowanych w niniejszym postêpowaniu przy u¿yciu platformazakupowa.pl znajduj± siê w zak³adce „Instrukcje dla Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje
c.d. zmiana umowy
i) Rezygnacji przez Zamawiaj±cego z realizacji czê¶ci przedmiotu umowy, jednak nie wiêcej ni¿ z zakresu prac o równowarto¶ci 80% wynagrodzenia kosztorysowego netto. W takim przypadku wynagrodzenie zostanie pomniejszone o niewykonan± czê¶æ robót.
3. W razie zmiany wskazanej w ust. 2 pkt 1 lit. a) Strony ustalaj± protokolarnie warto¶æ prac wykonanych wg stanu na dzieñ poprzedzaj±cy zmianê stawki podatku VAT. Nowa stawka podatku bêdzie mia³a zastosowanie zgodnie z odpowiednimi uregulowaniami prawnymi.
4. W razie zmiany wskazanej w ust. 2 pkt 1 lit. b) Wykonawca przedk³ada wykaz zatrudnionych do realizacji umowy pracowników, dla których ma zastosowanie zmiana wraz z kalkulacj± kosztów wynikaj±c± z przedmiotowej zmiany.
5. W razie zmiany wskazanej w ust. 2 pkt 1 lit. c) Wykonawca przedk³ada wykaz personelu, który realizuje przedmiot umowy i dla którego ma zastosowanie zmiana wraz z kalkulacj± kosztów wynikaj±c± z przedmiotowej zmiany.
6. Je¿eli o zmianê postanowieñ umowy zwraca siê Wykonawca zobowi±zany jest przed³o¿yæ Zamawiaj±cemu wniosek zawieraj±cy w szczególno¶ci: propozycjê zmiany, uzasadnienie dla proponowanej zmiany oraz kalkulacjê zmiany wynagrodzenia, je¶li zmiana dotyczy równie¿ zmiany wynagrodzenia.
7. W terminie 14 dni roboczych od dnia otrzymania wniosku o zmianê umowy, Zamawiaj±cy powiadomi Wykonawcê o akceptacji ¿±dania zmiany umowy b±d¼ odpowiednio o braku akceptacji zmiany.
8. Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagaj± aneksu sporz±dzonego z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem niewa¿no¶ci. W przypadku zmian wykraczaj±cych poza zakres przedmiotu umowy aneks zmieniaj±cy zawarty zostanie w oparciu protokó³ konieczno¶ci zaakceptowany przez nadzór inwestorski i zatwierdzony przez Strony.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa chodnika w Bornicach II etap
- Wykonanie nak³adki w m. Lubnowy Ma³e dz. Nr 135
- Budowa drogi na dz. ew. nr 170/29, 171/6, 172/7, 173/11, 174/5, 175/5, 176/5, 177/5, 178/5 w miejscowo¶ci Emilianów
- Przebudowa drogi krajowej nr 25 w zakresie wykonania chodnika oraz skrzy¿owania z ul. Komunaln± w miejscowo¶ci NWW w ramach zadania pn. "Budowa skrzy¿owania ulic Komunalnej i Bydgoskiej w NWW"
- "Poprawa gospodarki wodnej poprzez budowê zbiorników retencyjnych w miejscowo¶ci Jab³oñ oraz Paszenki"
- "Przebudowa drogi gminnej 560036S ul. Ogrodowej na odcinku od skrzy¿owania z DW494 ul. Wrêczycka do skrzy¿owania z DP 2048S ul. G³ówna w miejscowo¶ci Kalej" w formule zaprojektuj i wybuduj
wiêcej: Roboty w zakresie budowy dróg »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.