eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Środa ŚląskaZAGOSPODAROWANIE PODWÓRKA GMINNEGO PRZY UL. DASZYŃSKIEGO 1-3 I UL. KOLEJOWEJ 4-10 W ŚRODZIE ŚLĄSKIEJ ul. Daszyńskiego 1-3 i ul. Kolejowej 4-10



Ogłoszenie z dnia 2021-10-05


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
ZAGOSPODAROWANIE PODWÓRKA GMINNEGO PRZY UL. DASZYŃSKIEGO 1-3 I UL. KOLEJOWEJ 4-10 W ŚRODZIE ŚLĄSKIEJ ul. Daszyńskiego 1-3 i ul. Kolejowej 4-10

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Środa Śląska

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 931935069

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Plac Wolności 5

1.5.2.) Miejscowość: Środa Śląska

1.5.3.) Kod pocztowy: 55-300

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL518 - Wrocławski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: um@srodaslaska.ok

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://srodaslaska.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

ZAGOSPODAROWANIE PODWÓRKA GMINNEGO PRZY UL. DASZYŃSKIEGO 1-3 I UL. KOLEJOWEJ 4-10 W ŚRODZIE ŚLĄSKIEJ ul. Daszyńskiego 1-3 i ul. Kolejowej 4-10

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4940acf2-24f7-11ec-b885-f28f91688073

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00210879

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-10-05

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00002626/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.16 Rewitalizacja przestrzeni publicznej w Środzie Śląskiej

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://srodalskaska.logintrade.net/

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Platformę Przetargową.

Zamawiający nie przewiduje sposobu komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, wskazanych w SWZ.

1 Oferta, oraz oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy PZP, sporządza się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
2 Składanie ofert, wniosków, zapytań możliwe jest tylko i wyłącznie za pośrednictwem w/w platformy.
3 W przypadku jakichkolwiek wątpliwości związanych z zasadami korzystania z Platformy w szczególności:
z założeniem konta, zalogowaniem się na konto, złożenia ofert, komunikacją z zamawiającym za pośrednictwem konta, Wykonawca winien skontaktować się z dostawcą rozwiązania teleinformatycznego; wsparcie techniczne dla Wykonawców:  +48 71 787 37 57; +48 71 787 35 34; +48 71 787-37-27; pn-pt: 8:00-16:00; helpdesk@logintrade.net

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: I Specyfikacja połączenia
Postępowanie prowadzone jest przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy Przetargowej Gminy Środa Śląska https://srodaslaska.logintrade.net/rejestracja/. Do połączenia używany jest szyfrowany protokół HTTPS. Szyfrowanie danych odbywa się przy pomocy protokołu SSL. Certyfikat SSL zapewnia poufność transmisji danych przesyłanych przez Internet. Wykonawca posiadający konto na Platformie Przetargowej Gminy Środa Śląska: ma dostęp do możliwości złożenia, zmiany, wycofania oferty, a także funkcjonalności pozwalających na zadawanie pytań do treści SIWZ oraz komunikację z Zamawiającym w pozostałych obszarach.
Wymagania techniczne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy użyciu Platformy Przetargowej Gminy Środa Śląska:
Dopuszczalne przeglądarki internetowe:
• Internet Explorer 8, Internet Explorer 9, Internet Explorer 10, Internet Explorer 11,
• Google Chrome 31
• Mozilla Firefox 26
• Opera 18
Pozostałe wymagania techniczne:
• dostęp do sieci Internet
• obsługa przez przeglądarkę protokołu XMLHttpRequest - ajax
• włączona obsługa JavaScript
• zalecana szybkość łącza internetowego powyżej 500 KB/s
• zainstalowany Acrobat Reader
• zainstalowane środowisko uruchomieniowe Java - Java SE Runtime Environment 6 Update 24 lub nowszy
W przypadku aukcji z podpisem elektronicznym dopuszczalne są przeglądarki internetowe:
a dla Windows Vista: Internet Explorer 8, Internet Explorer 9
b dla Windows 7: Internet Explorer 9, Internet Explorer 11
c dla Windows 8: Internet Explorer 11
d dla Windows 10: Internet Explorer 11
Wspierane są rozwiązania dostarczane przez firmy:
• Polskie Centrum Certyfikacji Elektronicznej Sigillum Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych S.A.
• Centrum Obsługi Podpisu Elektronicznego Szafir Krajowej Izby Rozliczeniowej S.A.
• Powszechne Centrum Certyfikacji Certum firmy Asseco Data Systems S.A.
• Kwalifikowane Centrum certyfikacji Kluczy CenCert firmy Safe Technologies S.A.
II Dopuszczalne formaty przesyłanych danych
image/bmp, image/x-windows-bmp, application/msword, application/drafting, image/gif, application/x-compressed, application/x-gzip, multipart/x-gzip, image/jpeg, image/pjpeg, application/x-latex, application/pdf, image/pict, image/png, application/mspowerpoint, application/postscript, application/rtf, application/x-rtf, text/richtext, image/tiff, image/x-tiff, application/mswrite, application/excel, application/x-excel, application/vnd.ms-excel, application/x-msexcel, application/vnd.ms-excel, text/xml, application/x-zip-compressed, application/zip, application/vnd.ms-office, image/x-ms-bmp, video/x-msvideo, audio/x-ms-wma, application/vnd.oasis.opendocument.spreadsheet, application/acad, application/x-acad, application/autocad_dwg, image/x-dwg, application/dwg, application/x-dwg, application/x-autocad, image/vnd.dwg, drawing/dwg

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: WZP 271.8-34/21

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest przebudowa dróg i placów manewrowych, chodników oraz ukształtowania terenu dla zagospodarowania podwórka gminnego terenu przy ul. Daszyńskiego 1-3 i Kolejowej 4-10 w Środzie Śląskiej na dz. nr ewid. 27 obręb 5 Środa Śląska oraz 51, 52/7, 56/1 AM-18 zgodnie z PZT
Celem będzie zagospodarowanie podwórka poprzez:
- odwodnienia terenu
-budowę nowych nawierzchni ciągów komunikacyjnych
-wprowadzenie ładu przestrzennego poprzez wykonanie nowych nasadzeń
-wykonanie elementów małej architektury : takich jak ławki, ławo stoły, stojaki na rowery , kosze na śmieci, stojaki/ suszarnie na pranie
Projekt zakłada wykorzystanie do ciągów pieszo-jezdnych kostkę betonową typu starobruk w kolorze szarym

Przewiduje się przebudowę o następujące konstrukcje nawierzchni
Konstrukcja chodniki
6 cm Kostka betonowa typu starobruk w kolorze szarym
4cm podsypka cementowo-piaskowa 1:4
15 cm podbudowa z mieszanki kruszywa naturalnego 0/8 związanego hydraulicznie cementem, klasa wytrzymałości C ¾
10cm warstwa odcinająca z piasku średniego
Konstrukcja nawierzchni drogi/placu manewrowego
8 cm Kostka betonowa typu starobruk w kolorze szarym
3cm podsypka cementowo-piaskowa 1:4
20cm podbudowa zasadnicza z mieszanki kruszywa naturalnego (piasku) 0/8 mm związanego hydraulicznie cementem, klasa wytrzymałości C 5/6
15 cm podbudowa pomocnicza z mieszanki kruszywa naturalnego (piasku ) 0/8 mm związanego hydraulicznie cementem, klasa wytrzymałości
10cm warstwa odcinająca z piasku średniego
Konstrukcja nawierzchni żwirowej
3cm miał kamienny
5cm żwir 5-10 mm
10cm żwir 30-40 mm
20cm warstwa odsączająca z piasku średniego
w-wa odcinająca z geotkaniny polipropylenowej o masie powierzchni min. 200m/m2

4.2.6.) Główny kod CPV: 45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

43325000-7 - Wyposażenie parków i placów zabaw

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45112000-5 - Roboty w zakresie usuwania gleby

45232410-9 - Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej

45262210-6 - Fundamentowanie

77310000-6 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2021-12-23

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Budowa drogi o nawierzchni z kostki betonowej na podbudowie z kruszywa łamanego i stabilizacji cementem wraz z przykanalikami kanalizacji deszczowej wraz z wpustami ulicznymi .

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1 Zamówienie udzielone będzie wyłącznie Wykonawcy wybranemu zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych. Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą na podstawie kryteriów oceny ofert określonych
w Specyfikacji Warunków Zamówienia. Jeżeli Zamawiający nie będzie mógł wybrać oferty najkorzystniejszej z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający spośród tych ofert wybierze ofertę z najniższą ceną.
2 Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami
1)CENA OFERTY - 60%

x 100x60%

gdzie: C oznacza ilość punktów przyznanych ofercie badanej za kryterium ceny za wykonanie zamówienia. Oferta z najniższą ceną, może uzyskać maksymalną ilość punktów. Pozostałym wykonawcom zostanie przyznana odpowiednio mniejsza liczna punktów.


2) OKRES GWARANCJI–30%
Okres gwarancji:minimalny okres gwarancji 24 miesiące, maksymalny36 miesięcy

Termin gwarancji z badanej oferty
G = ------------------------------------------------------------------ x 100 x 30 %
Najdłuższy okres gwarancji

Zamawiający nie przyznaje dodatkowych punktów za okres gwarancji dłuższy niż 36 miesiące, w przypadku podania większego okresu gwarancji przyjmuje się 30 punktów za kryterium.
Wykonawca w powyższym kryterium może otrzymać maksymalnie 30 pkt.
W przypadku braku podania w ofercie okresu gwarancji Zamawiający przyjmie minimalny okres gwarancji tj. 24 miesiące i przyzna liczbę punktów jak dla 24 miesięcy.


3)TERMIN ZAPŁATY: 10%
minimalny 7 dni, maksymalny 27 dni

Zaoferowany termin płatności 7 dni- 0 pkt. za wydłużenie terminu płatności faktury za każdy dzień oferent otrzyma 0,5 pkt za max. wydłużenie terminu płatności do 27 dni i więcej oferent otrzyma 10pkt.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja

4.3.6.) Waga: 30,00

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności

4.3.6.) Waga: 10

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 5

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.

Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawcy wykażą, że posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie do wykonania przedmiotu zamówienia: wykonali w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej 2 roboty odpowiadające swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia (budowa lub przebudowa chodników i dróg o nawierzchni z kostki betonowej o pow. 600,00 m2). Budowa kanalizacji deszczowej z wpustami i studniami rewizyjny o długości min. 100 mb. Wartość robót nie mniejsza niż 300 000,00 zł brutto dla każdej roboty.
Dokument musi potwierdzać wymagany zakres prac, ich wartość, datę wykonania i miejsce realizacji. B. Wykaz osób- skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia do samodzielnego kierowania, nadzorowania i kontrolowania robót drogowych - kierownik budowy posiadający uprawnienia w branży drogowej, Wykonawca zobligowany jest wypełnić załącznik do SWZ tj. Wykaz osób które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówieniu i złożyć oświadczenie zgodnie z załącznikiem i treścią Specyfikacji istotnych warunków zamówienia

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1 Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia wadium w wysokości:
4.700,00 PLN
2 Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2.
3 Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1)pieniądzu;
2)gwarancjach bankowych;
3)gwarancjach ubezpieczeniowych;
4)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 310, 836 i 1572)
4 Wadium musi zostać wniesione przed upływem terminu składania ofert. Wadium wniesione w pieniądzu musi być na wskazanym koncie w dniu i godzinie składania ofert wskazanym w dalszej części SWZ.
5 Wadium wnoszone w pieniądzu musi zostać wpłacone przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego, Gmina Środa Śląska; Pl. Wolności 5, 55-300 Środa Śląska Bank PKO BP nr konta 79 1020 5242 0000 2802 0158 7898 z zaznaczeniem: wadium ZAGOSPODAROWANIE PODWÓRKA GMINNEGO PRZY UL. DASZYŃSKIEGO 1-3 I UL. KOLEJOWEJ 4-10 W ŚRODZIE ŚLĄSKIEJ ul. Daszyńskiego 1-3 i ul. Kolejowej 4-10, dz. nr 51, 52/7, 56/1 AM-18 obręb 6
6 Środa Śląska i nr 27obręb 5 Środa Śląska WZP 271.8-34/21

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności takiej zmiany w niżej wymienionych przypadkach:
Zmiany terminu realizacji z powodu:
a) wystąpienia siły wyższej tj. wydarzenia nieprzewidywalnego (np. złych warunków atmosferycznych deszcz, śnieg, grad – zgodnie z wiedzą i warunkami technicznymi) i poza kontrolą stron niniejszej umowy, występującej po podpisaniu umowy, a powodującego niemożność wywiązania się z umowy w jej obecnym brzmieniu.
b) Wystąpienia okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności, np. działania osób trzecich uniemożliwiające wykonanie zamówienia w terminie umownym, które

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2021-10-20 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://srodaslaska.logintrade.net/

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-10-20 10:15

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak

8.6.) Maksymalna liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do negocjacji: 3

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.