eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi KatowiceUtworzenie Europejskiego Centrum Okulistyki w Okręgowym Szpitalu Kolejowym w Katowicach - etap I i etap II



Ogłoszenie z dnia 2024-02-20


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Utworzenie Europejskiego Centrum Okulistyki
w Okręgowym Szpitalu Kolejowym w Katowicach – etap I i etap II

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Nazwa zamawiającego: Okręgowy Szpital Kolejowy w Katowicach - s.p.z.o.z.

1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276267686

1.4.) Adres zamawiającego:

1.4.1.) Ulica: Panewnicka 65

1.4.2.) Miejscowość: Katowice

1.4.3.) Kod pocztowy: 40-760

1.4.4.) Województwo: śląskie

1.4.5.) Kraj: Polska

1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki

1.4.7.) Numer telefonu: 32 6053522

1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia-publiczne@kolejowy.katowice.pl

1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.kolejowy.katowice.pl

1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00211020

2.2.) Data ogłoszenia: 2024-02-20

SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA

3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2024/BZP 00191025

3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przed zmianą:
3) 3) Przedmiotem zamówienia jest utworzenie poradni okulistyki dla dzieci i dorosłych, oddziału okulistycznego dla dzieci i dorosłych, centralnej rejestracji, banku tkanek oraz „Instytutu badawczo rozwojowego” w Okręgowym Szpitalu Kolejowym w Katowicach poprzez wykonanie prac modernizacyjnych istniejących pomieszczeń budynku Zamawiającego oraz części dzierżawionej. Przedmiot niniejszego zamówienia obejmuje w szczególności:
a. opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem w imieniu i na rzecz Zamawiającego wszelkich decyzji administracyjnych oraz zgód/uzgodnień niezbędnych do rozpoczęcia i zrealizowania robót budowlanych (jeśli będą wymagane),
b. wykonanie w oparciu o sporządzoną i zaakceptowaną przez Zamawiającego dokumentację projektową robót budowlanych,
c. dostawę i montaż pierwszego wyposażenia meblowego,
d. dostaw wyposażenia obiektu w zakresie pierwszego umeblowania, sprzętu i aparatury.
e. pełnienie wielobranżowego nadzoru autorskiego nad realizacją inwestycji
w zakresie wynikającym z opracowanej dokumentacji projektowej.
Zakres przedmiotu zamówienia opisany został w Programie Funkcjonalno-Użytkowym, stanowiącym Załącznik nr 6 do SWZ wraz z wykazem wyposażenia przewidzianego do dostawy i montażu w ramach przedmiotowego postępowania.
Ze względu na charakter obiektu, w którym będą prowadzone roboty remontowo-budowlane zamawiający oczekuje od wykonawcy doświadczenia w prowadzeniu robót remontowo-budowlanych w czynnych placówkach szpitalnych. W celu zapoznania się z układem komunikacyjnym, miejscem i zakresem rzeczowym robót objętych postepowaniem, Zamawiający wymaga odbycia przez Wykonawcę wizji lokalnej
i ustala terminy wizji na dzień 16.02.2024 r. i 19.02.2024 r. w godz. 9:00 i wymaga złożenia z ofertą oświadczenia o jej odbyciu wg wzoru załącznik 7 do SWZ.
W przypadku braku odbycia wizji Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy zgodnie z art. 226 ust.1 pkt.18 ustawy Pzp. W przypadku wykonawców występujących wspólnie, wymagane jest aby przynajmniej jeden z Wykonawców uczestniczył w wizji.
Wykonawca, dodatkowo w ramach realizacji przedmiotu zamówienia podejmie niezbędne działania w celu ochrony mienia placówki. W tym celu m. in. zabezpieczy w miarę możliwości sąsiadujące obiekty przed negatywnym oddziaływaniem w trakcie realizacji robót i na bieżąco będzie utrzymywał porządek. Ze względów organizacyjnych Zamawiający przewidział możliwość realizacji zamówienia wyłącznie w sposób nie kolidujący z funkcjonowaniem placówki.

Przedstawione w ww. dokumentach wskazania na urządzenia techniczne i materiały z podaniem producenta należy traktować jako odniesienie do oczekiwanych przez zamawiającego parametrów technicznych i użytkowych i przykładowe ze względu na zasady ustawy Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 2019 z póź. zm.).

W każdym miejscu w Programie Funkcjonalno - Użytkowym, w którym zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów, bądź wyposażenia lub normy, aprobaty, specyfikacje i systemy, o których mowa w art. 99 – 101 Ustawy, wykonawca wprowadza zapisy dotyczące oferowanych materiałów, bądź wyposażenia równoważnych i opisze na czym równoważność będzie polegała. Wykonawca, który powołuje się w swojej ofercie na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały, bądź wyposażenie i roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego.

Biorąc pod uwagę powyższe zamawiający wskazuje, że we wszystkich miejscach w dokumentacji postępowania, gdzie dokonano opisu poprzez wskazanie na konkretne normy dopuszcza się rozwiązania równoważne opisywanym, i jednocześnie w każdym miejscu Zamawiający wprowadza określenie "lub równoważne" (podstawa prawna art. 42 ust. 3 dyrektywy 2014/24/UE).

Rozwiązania równoważne:
1) Jeżeli Zamawiający w opisie przedmiotu zamówienia wskazał znaki towarowe, patenty lub pochodzenia, źródła lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, dopuszcza się zaoferowanie rozwiązań równoważnych opisanym, pod warunkiem zachowania przez nie takich samych minimalnych parametrów technicznych, jakościowych oraz funkcjonalnych.
2) Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązanie spełnia wymagania określone przez Zamawiającego. W takim przypadku Wykonawca załącza do oferty wykaz rozwiązań równoważnych wraz z jego opisem lub normami.
3) W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia znajdą się odniesienia do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2) oraz ust. 3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne pod względem metodologii postępowania, zakresu, funkcjonalności i innych cech opisanych w normach

Wykonawca w ramach prac związanych z realizacją zamówienia zobowiązany będzie do uzyskania niezbędnych wymaganych decyzji lub uzgodnień np. z dostawcą energii elektrycznej.

Zamawiający oświadcza, iż nie zamierza zwoływać zebrania Wykonawców w celu wyjaśnienia treści SWZ.

Wymagany termin gwarancji: minimum 24 miesięcy, maksimum 60 miesięcy, licząc od dnia końcowego odbioru robót. Deklarowany okres gwarancji przez Wykonawcę powinien obejmować całość robót w tym zabudowywane urządzenia i sprzęt oraz nieodpłatne wykonywanie przeglądów okresowych w czasie gwarancji., przy czym termin gwarancji ma być równy terminowi rękojmi.
Wymagany termin rękojmi: minimum 24 miesięcy, maksimum 60 miesięcy, licząc od dnia końcowego odbioru robót, przy czym termin rękojmi ma być równy terminowi gwarancji.

Po zmianie:
3) 3) Przedmiotem zamówienia jest utworzenie poradni okulistyki dla dzieci i dorosłych, oddziału okulistycznego dla dzieci i dorosłych, centralnej rejestracji, banku tkanek oraz „Instytutu badawczo rozwojowego” w Okręgowym Szpitalu Kolejowym w Katowicach poprzez wykonanie prac modernizacyjnych istniejących pomieszczeń budynku Zamawiającego oraz części dzierżawionej. Przedmiot niniejszego zamówienia obejmuje w szczególności:
a. opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem w imieniu i na rzecz Zamawiającego wszelkich decyzji administracyjnych oraz zgód/uzgodnień niezbędnych do rozpoczęcia i zrealizowania robót budowlanych (jeśli będą wymagane),
b. wykonanie w oparciu o sporządzoną i zaakceptowaną przez Zamawiającego dokumentację projektową robót budowlanych,
c. dostawę i montaż pierwszego wyposażenia meblowego,
d. dostaw wyposażenia obiektu w zakresie pierwszego umeblowania, sprzętu i aparatury.
e. pełnienie wielobranżowego nadzoru autorskiego nad realizacją inwestycji
w zakresie wynikającym z opracowanej dokumentacji projektowej.
Zakres przedmiotu zamówienia opisany został w Programie Funkcjonalno-Użytkowym, stanowiącym Załącznik nr 6 do SWZ wraz z wykazem wyposażenia przewidzianego do dostawy i montażu w ramach przedmiotowego postępowania.
Ze względu na charakter obiektu, w którym będą prowadzone roboty remontowo-budowlane zamawiający oczekuje od wykonawcy doświadczenia w prowadzeniu robót remontowo-budowlanych w czynnych placówkach szpitalnych. W celu zapoznania się z układem komunikacyjnym, miejscem i zakresem rzeczowym robót objętych postepowaniem, Zamawiający wymaga odbycia przez Wykonawcę wizji lokalnej
i ustala terminy wizji na dzień 23.02.2024 r. i 26.02.2024 r. w godz. 9:00 i wymaga złożenia z ofertą oświadczenia o jej odbyciu wg wzoru załącznik 7 do SWZ.
W przypadku braku odbycia wizji Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy zgodnie z art. 226 ust.1 pkt.18 ustawy Pzp. W przypadku wykonawców występujących wspólnie, wymagane jest aby przynajmniej jeden z Wykonawców uczestniczył w wizji.
Wykonawca, dodatkowo w ramach realizacji przedmiotu zamówienia podejmie niezbędne działania w celu ochrony mienia placówki. W tym celu m. in. zabezpieczy w miarę możliwości sąsiadujące obiekty przed negatywnym oddziaływaniem w trakcie realizacji robót i na bieżąco będzie utrzymywał porządek. Ze względów organizacyjnych Zamawiający przewidział możliwość realizacji zamówienia wyłącznie w sposób nie kolidujący z funkcjonowaniem placówki.

Przedstawione w ww. dokumentach wskazania na urządzenia techniczne i materiały z podaniem producenta należy traktować jako odniesienie do oczekiwanych przez zamawiającego parametrów technicznych i użytkowych i przykładowe ze względu na zasady ustawy Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 2019 z póź. zm.).

W każdym miejscu w Programie Funkcjonalno - Użytkowym, w którym zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów, bądź wyposażenia lub normy, aprobaty, specyfikacje i systemy, o których mowa w art. 99 – 101 Ustawy, wykonawca wprowadza zapisy dotyczące oferowanych materiałów, bądź wyposażenia równoważnych i opisze na czym równoważność będzie polegała. Wykonawca, który powołuje się w swojej ofercie na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały, bądź wyposażenie i roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego.

Biorąc pod uwagę powyższe zamawiający wskazuje, że we wszystkich miejscach w dokumentacji postępowania, gdzie dokonano opisu poprzez wskazanie na konkretne normy dopuszcza się rozwiązania równoważne opisywanym, i jednocześnie w każdym miejscu Zamawiający wprowadza określenie "lub równoważne" (podstawa prawna art. 42 ust. 3 dyrektywy 2014/24/UE).

Rozwiązania równoważne:
1) Jeżeli Zamawiający w opisie przedmiotu zamówienia wskazał znaki towarowe, patenty lub pochodzenia, źródła lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, dopuszcza się zaoferowanie rozwiązań równoważnych opisanym, pod warunkiem zachowania przez nie takich samych minimalnych parametrów technicznych, jakościowych oraz funkcjonalnych.
2) Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązanie spełnia wymagania określone przez Zamawiającego. W takim przypadku Wykonawca załącza do oferty wykaz rozwiązań równoważnych wraz z jego opisem lub normami.
3) W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia znajdą się odniesienia do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2) oraz ust. 3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne pod względem metodologii postępowania, zakresu, funkcjonalności i innych cech opisanych w normach

Wykonawca w ramach prac związanych z realizacją zamówienia zobowiązany będzie do uzyskania niezbędnych wymaganych decyzji lub uzgodnień np. z dostawcą energii elektrycznej.

Zamawiający oświadcza, iż nie zamierza zwoływać zebrania Wykonawców w celu wyjaśnienia treści SWZ.

Wymagany termin gwarancji: minimum 24 miesięcy, maksimum 60 miesięcy, licząc od dnia końcowego odbioru robót. Deklarowany okres gwarancji przez Wykonawcę powinien obejmować całość robót w tym zabudowywane urządzenia i sprzęt oraz nieodpłatne wykonywanie przeglądów okresowych w czasie gwarancji., przy czym termin gwarancji ma być równy terminowi rękojmi.
Wymagany termin rękojmi: minimum 24 miesięcy, maksimum 60 miesięcy, licząc od dnia końcowego odbioru robót, przy czym termin rękojmi ma być równy terminowi gwarancji.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.