Ogłoszenie z dnia 2023-05-11
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00219278/01 - Modyfikacja z dnia 2023-05-17
- 2023/BZP 00257182/01 - Wynik z dnia 2023-06-13
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usługi hotelarskiej i restauracyjnej na potrzeby organizacji 43 Ogólnopolskiego Rajdu Statystyków „Statystyczne Bieszczady”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Urząd Statystyczny w Rzeszowie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000331688
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Jana III Sobieskiego 10
1.5.2.) Miejscowość: Rzeszów
1.5.3.) Kod pocztowy: 35-959
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL823 - Rzeszowski
1.5.7.) Numer telefonu: 175835219
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: SekretariatUsRze@stat.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://rzeszow.stat.gov.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usługi hotelarskiej i restauracyjnej na potrzeby organizacji 43 Ogólnopolskiego Rajdu Statystyków „Statystyczne Bieszczady”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-41c66ae6-efcd-11ed-b70f-ae2d9e28ec7b
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00212405
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-05-11
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00151720/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Świadczenie usługi hotelarskiej i restauracyjnej na potrzeby organizacji 43 Ogólnopolskiego Rajdu Statystyków „Statystyczne Bieszczady”
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-41c66ae6-efcd-11ed-b70f-ae2d9e28ec7b3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert/wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”). W przypadku załączników, które są zgodnie z ustawą Pzp lub rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mogą być opatrzone, zgodnie z wyborem wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia/podmiotu udostępniającego zasoby, podpisem zewnętrznym lub wewnętrznym. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny, wewnętrzny) dodaje się do przesyłanej wiadomości uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny).
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://ezamowienia.gov.pl/pl/
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): RODO (obowiązek informacyjny): 1)Administratorem danych osobowych jest US w Rzeszowie;2)Kontakt z IOD możliwy jest
pod adresem: IOD_USRZE@stat.gov.pl; 3) dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu
związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego /dane identyfikujące postępowanie, RZE-WAD.271.1.2022
Podstawą prawną ich przetwarzania są: ustawa z 11.09.2019 r. Pzp, rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia
23.12.2020r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać
Zamawiający od wykonawcy, ustawa z dnia 14.07.1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach i wydane na jej podprawie
akty wykonawcze; 4)dane pozyskane w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego przekazywane będą
wszystkim zainteresowanym podmiotom i osobom, gdyż postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego jest jawne.
Ograniczenie dostępu do danych, o których mowa wyżej może wystąpić jedynie w przypadkach uzasadnionych ochroną prywatności
zgodnie z art.18 ust. 5 pkt 1 i 2 oraz art. 74 Pzp; 5)Dane osobowe zgromadzone w ramach postępowania o udzielenia zamówienia
będą przechowywane przez okres 5 lat licząc w pełnych latach kalendarzowych, poczynając od dnia 1 stycznia roku następującego
po zakończeniu danego postępowania zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14.07.1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i
archiwach, a w przypadku realizacji umowy, przez okres jej trwania oraz zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14.07.1983 r. o
narodowym zasobie archiwalnym i archiwach; 6)Podanie danych osobowych w związku udziałem w postępowaniu o zamówienia
publiczne nie jest obowiązkowe, ale jest warunkiem niezbędnym do wzięcia w nim udziału. Konsekwencją nie podania danych
osobowych może być nieważność oferty w postępowaniu i niemożność zawarcia umowy, co wynika z przepisów ustawy Pzp oraz
wydanych do niej przepisów wykonawczych, a w szczególności na podstawie Rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii
z dnia 23.12.2020r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać Zamawiający od wykonawcy; 7)w odniesieniu do danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany,
stosowanie do art. 22 RODO; 8)Admin. nie planuje udostępniać danych poza EOG natomiast, w związku z jawnością postępowania
o udzielenie zamówienia publicznego, Państwa dane mogą być przekazywane do państw spoza EOG, z zastrzeżeniem z art.18 ust.
5 pkt 1 i 2 oraz art. 74Pzp; 9)Przysługuje prawo: - dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych z
zastrzeżeniem, że w sytuacji gdy realizacja prawa wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, Zamawiający może żądać od
osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających w szczególności na celu sprecyzowanie nazwy lub daty
zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia; - sprostowania (poprawiania) danych osobowych, z zastrzeżeniem, że nie
spowoduje ono zmiany wyniku postępowania oraz postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp i nie naruszy
integralności protokołu oraz jego załączników; usunięcia danych osobowych, w sytuacji gdy przetwarzanie danych nie odbywa się w
celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa lub sprawowania władzy publicznej, a także w sytuacji gdy
przetwarzanie nie jest niezbędne do celów archiwalnych w interesie publicznym oraz do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;
ograniczenia przetwarzania danych osobowych, przy czym wystąpienie z takim żądaniem nie ogranicza przetwarzania danych
osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielnie zamówienia publicznego. Ponadto przysługuje prawo do wniesienia
skargi do Prezesa UODO, jeżeli zdaniem przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RZE-WAD.271.2.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 168800 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi hotelarskiej i restauracyjnej (tj. nocleg wraz z usługą restauracyjną, na potrzeby organizacji 43 Ogólnopolskiego Rajdu Statystyków „Statystyczne Bieszczady”, odbywającego się w dniach 01-04.06.2023 r. dla planowanej ilości 160 osób.
4.2.5.) Wartość części: 139259,20 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 55000000-0 - Usługi hotelarskie, restauracyjne i handlu detalicznego
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
55100000-1 - Usługi hotelarskie
55110000-4 - Hotelarskie usługi noclegowe
55300000-3 - Usługi restauracyjne i dotyczące podawania posiłków
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2023-06-01 do 2023-06-04
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1) Cena:
Cn
P1 = ------ x 100 x 60%
Cb
gdzie:
P1 – ilość punktów w kryterium 1 – cena;
Cn - najniższa cena spośród wszystkich ofert;
Cb - cena podana w badanej ofercie;
100 – wskaźnik stały;
60% - procentowe znaczenie kryterium ceny
W tym kryterium można uzyskać maksymalnie 60 punktów.
2) Odległość od linii brzegowej Zalewu Solińskiego Liczba przyznanych punktów - P2
Informacje dotyczące kryterium oceny ofert wykonawca zamieszcza w Załączniku Nr 1 do SWZ – Formularzu ofertowym.
Maksymalna odległość jaka będzie dopuszczana to 1 km. Wykonawca, który zaoferuje odległość do 500 m otrzyma maksymalną liczbę punktów.
Brak podania odległości Zamawiający potraktuje jako zaoferowanie najdłuższej dopuszczalnej odległości.
W tym kryterium można uzyskać maksymalnie 40 punktów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Odległość od linii brzegowej Zalewu Solińskiego
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi restauracyjnej biesiady (kolacja i grill) w dniu 02.06.2023 r. dla planowanej ilości 160 osób.
4.2.5.) Wartość części: 29630,40 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 55000000-0 - Usługi hotelarskie, restauracyjne i handlu detalicznego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2023-06-02 do 2023-06-02
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1) Cena:
Cn
P1 = ------ x 100 x 60%
Cb
gdzie:
P1 – ilość punktów w kryterium 1 – cena;
Cn - najniższa cena spośród wszystkich ofert;
Cb - cena podana w badanej ofercie;
100 – wskaźnik stały;
60% - procentowe znaczenie kryterium ceny
W tym kryterium można uzyskać maksymalnie 60 punktów.
2)Odległość od Górnej Stacji Kolejki Gondolowej Solina do miejsca Biesiady
Informacje dotyczące kryterium oceny ofert wykonawca zamieszcza w Załączniku Nr 1 do SWZ – Formularzu ofertowym.
Maksymalna dopuszczalna odległość wynosi 3 km. Wykonawca, który zaoferuje najkrótszą odległość otrzyma maksymalną liczbę punktów.
Brak podania odległości, Zamawiający potraktuje jako zaoferowanie najdłuższej dopuszczalnej odległości.
W tym kryterium można uzyskać maksymalnie 40 punktów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Odległość od Górnej Stacji Kolejki Gondolowej Solina do miejsca Biesiady
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1.Oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania -
Załącznik Nr 6 do SWZ (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie
zamówienia przez Wykonawców, oświadczenie składa każdy z
Wykonawców).
2. Zobowiązanie podmiotu trzeciego – jeżeli dotyczy
3. Pełnomocnictwo upoważniające do złożenia oferty – jeżeli dotyczy
4. Pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu
Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.Oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania -
Załącznik Nr 6 do SWZ (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie
zamówienia przez Wykonawców, oświadczenie składa każdy z
Wykonawców).
2. Zobowiązanie podmiotu trzeciego – jeżeli dotyczy
3. Pełnomocnictwo upoważniające do złożenia oferty – jeżeli dotyczy
4. Pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu
Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, wypełniony druk oświadczenia, wg Załącznika Nr 6 do SWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje oraz brak podstaw wykluczenia.Zgodnie z art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, w przypadkach, o których mowa a art. 117 ust. 2 i 3 ustawy Pzp, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia składają oświadczenie z którego wynika, które usługi wykonują poszczególni Wykonawcy.
Wspólnicy ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia, określoną w art. 366 Kodeksu Cywilnego.
Wszelka korespondencja będzie prowadzona wyłącznie z pełnomocnikiem.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zmiana ilości jednostek statystyki publicznej biorących udział w rajdzie statystycznym wymaga formy pisemnej (aneksu)7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-05-18 09:30
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy złożyć za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, dostępnej pod adresem https://ezamowienia.gov.pl . Wykonawca może przed upływem terminu składania ofert wycofać ofertę. Wykonawca wycofuje ofertę w zakładce „Oferty/wnioski” używając przycisku „Wycofaj ofertę”
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-05-18 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-06-04
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji:
Część 1 : Tak
Część 2 : Tak
8.6.) Maksymalna liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do negocjacji: 5
8.7) Kryteria oceny ofert, które zamawiający zamierza stosować w celu ograniczenia liczby wykonawców:
cenaINNE PRZETARGI Z RZESZOWA
- Remont dróg powiatowych administrowanych przez Zarząd Dróg Powiatowych w Rzeszowie w 2025 r.
- Konserwacja, przeglądy okresowe i usuwanie awarii systemów przeciwpożarowych.
- Dostawa materiałów konstrukcyjnych do pracowni ProtoLab - zamówienie z podziałem na trzy części
- Sprzedaż wraz z dostarczeniem regałów i tapczanów do DS. Laura
- Zapewnienie usługi gastronomicznej (obiad) w celu organizacji spotkania partnerów projektu CE-Spaces4All w Łańcucie w dniu 8 maja 2025r. dla max. 35 osób.
- "Dostawa i montaż klimatyzacji w budynkach UR"
więcej: przetargi w Rzeszowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Sukcesywne świadczenie usług restauracyjnych (cateringowych), obejmujących przygotowanie, dostarczenie oraz podanie posiłków podczas szkolenia
- Usługa polegająca na kompleksowej organizacji spotkania międzynarodowego grupy roboczej WGEO w terminie 28-30 maja 2025 roku
- przygotowanie i dostawa całodziennego wyżywienia dla wychowanków placówek opiekuńczo wychowawczych w Poznaniu
- Zapewnienie usługi gastronomicznej (obiad) w celu organizacji spotkania partnerów projektu CE-Spaces4All w Łańcucie w dniu 8 maja 2025r. dla max. 35 osób.
- Usługa szkolenia
- Organizacja XXIV Krajowej Konferencji Elektroniki
więcej: Usługi hotelarskie, restauracyjne i handlu detalicznego »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.